
לקנות כחול-לבן כדי לחזק את הכלכלה? הצחקתם אותי
כמו בכל עתות משבר, באים ואומרים לנו לרכוש מוצרים ישראליים. אבל, מדובר בסיסמה ריקה. אתם צריכים לקנות ממי שמוכר בזול. אם רוצים שנקנה ישראלי, שקודם כל החברות יפסיקו לעשוק אותנו במחירים ושהממשלה תהפוך את הייצור לזול ומשתלם
ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה נרגשת לציבור - "קנו כחול-לבן", אמר נתניהו. וואלה, באמת? אחלה תזכורת. לצערי, אני נאלץ לסרב. למה? כי זו סיסמה שאני מתעב, והאמת, בשפת רחוב, זה פשוט חרטא. עובדים עלינו ואז באים ואומרים לנו להיכנס מתחת לאלונקה. אז לא תודה, אני אקנה מה שבא לי וממי שבא לי. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה יש לי נגד התעשייה והיצרנים הישראלים? האמת, אין לי דבר וחצי דבר נגדם. בתנאים הלא פשוטים של הכלכלה הישראלית, הם, כמו כולם, מנסים להרוויח. זכותם. זה א'-ב' של עסקים. אז נכון שאנחנו במגפה עולמית וכביכול צריך לתת כתף, אבל מעולם לא ראיתי חברה כלכלית שבאמת הולכת לקראת הלקוחות – ההפך הוא הנכון. החברות הללו לרוב ינצלו כל תירוץ או אופציה להעלות מחירים או לדפוק את הלקוחות בניסיון לגרוף רווחים. אז למה שאני אלך לקראתם? התאגידים עושקים אותנו ורוצים שנציל אותם אתן דוגמה. אני קונה קפה שחור במקום קטן יחסית ועולה לי 6 שקלים למאה גרם. כמה עולה קפה שחור של עלית 100 גרם? לפי אתר ZAP, לא פחות מ-10 שקלים. עכשיו, איפה שאני קונה זו חנות קטנה ולא תאגיד בינלאומי ענק. אז איך אני קונה קפה ב-40% פחות מהמותג המוביל בישראל שקונה פולי קפה בסיטונות ובפועל העלויות שלו נמוכות בהרבה? הכל כסף - החברות מכוונת רווח, המטרה שלהם היא להרוויח ולא להתחשב בנו.בהתאמה - המטרה שלנו - צריכה להיות: לא לקנות כחול לבן אלא לקנות נכון ובזול. אם יש יבואן שמוכר את המוצר בזול למה שאקנה אותו ביוקר בכחול לבן? בראיונות שעשו עם בכירים בחברות הגדולות במשק לאחר המשבר הכלכלי והמחאה החברתית, כולם נשאלו למה המחירים בישראל גבוהים ביחס ליתר העולם. התשובה שחזרה על עצמה בין השורות היא "כי אנחנו יכולים". זו האמת. הישראלים זה קהל שבוי ואין לו ברירה ל אלא לשלם כמעט כל מחיר שהחברות מדביקות למוצריהן. וכשיש קומץ של חברות ששולט על כל סקטור, את החשבון כולנו משלמים. זאת הגישה שלהם. מהעמדה של החברות זה גם לגיטימי. ישראל היא שוק קטן וסגור, כך שהיצרנים הגדולים מצליחים למנוע מתחרות לצמוח. זה נכון אצל היבואנים, אבל גם אצל התאגידים הגדולים. יש יותר מדי חסמים לתחרות, מה שבסוף מחייב את המתחרים הקטנים יותר להעלות מחירים, בשל עלויות שהם נאלצים לספוג בכל פעם מחדש. הממשלה אשמה, לממשלה לא אכפת בטרם פרצה המגפה, ישראל הייתה אחת מהכלכלות היציבות בעולם והשקל היה חזק בצורה לא פרופורציונלית בשל כך. העולם העסקי, שאוהב ודאות, העלה על קרנו את המטבע הלאומי שלנו ונהננו למעלה מעשור של פריחה כלכלית. אבל זה לא משנה את העובדה שהממשלה מסרבת כבר עשרות שנים לשחרר חסמים חוקיים מה שגורם בעקיפין להעלאת המחירים.
הממשלה צריכה לתת את הדעת למה כל כך יקר כאן. ולא רק דעת, אלא גם להביא פתרונות. כי רמת המחירים לא תוכל להישאר כזו ככל שהמיתון יימשך. אנשים לא יחזיקו מעמד. אם זה פתיחה לייבוא, אם זה הגנות ינוקא לחברות צעירות, אם זה ייעול של מערכת המס כדי להקל על ייבוא מוצרים שהכרחיים לשרשרת הייצור של מפעלים – כדי להפוך את המחירים של המוצרים הישראליים לתחרותיים יותר. כי בסוף, אנחנו חיים בעולם תחרותי ומי שלא מצליח להתחרות, נופל. אנחנו קהל שבוי שבכל מקרה קונה המון ייצור ישראלי. רוצים שנקנה עוד, בבקשה, תעזרו לנו לעשות את זה. לא תעזרו? נקנה מסין, או מאירופה, או מארצות הברית - איפה שאחנוי באמת מקבללים תמורה בעד האגרה. אי אפשר לצפות מאיתנו לשלם עשרות אחוזים יותר על כל מוצר. זה לא יקרה. בטח לא במיתון. אבל יותר מהכול, אני רוצה להרגיש שהממשלה שלי, שלנו, עושה כל שהיא יכולה כדי למצוא פיתרונות למשבר החמור הזה. להשתמש בסיסמה של תקנו כחול-לבן, לא גורם להזדהות עם היצרנים ועם העסקים. אז אנא, אל תבואו בסיסמאות ריקות, תביאו לנו פיתרונות אמיתיים, כי בינתיים לא התעשייה הישראלית שוקעת - כולנו שוקעים.
- 57.ומה עם השירות? בארץ אין שירות או אחריות (ל"ת)לא כולל שירות 18/12/2020 20:38הגב לתגובה זו
- 56.כן ולא 31/07/2020 23:16הגב לתגובה זולכן אין הצדקה לקנות דווקא את המוצרים שלהם. מי שצריך לקנות תוצרת כחול לבן היא המדינה שיש לה את כוח הקניה הגדול במשק אבל נתניהו ושריו כל פעם מחדש מעדיפים לקנות תוצרת זרה.
- 55.יונש 31/07/2020 11:38הגב לתגובה זוהסקטור הציבורי חונק את המשק. תקציבים של אנשים שמשלמים מיסים הולכים למגזרים שמסרבים להשתתף בשוק העבודה. מי שיכול בורח מכאן ובעוד שנים ספורות ישארו כאן בעיקר פרזיטים ואז יתמוטטו
- 54.ספרטקוס 31/07/2020 09:12הגב לתגובה זולוחמים זולים, למות אנחנו טובים ולקנות מאיתנו לא, חפש את הפרייארים הבאים שילחמו בשביל שתוכל לקנות בזול מסין
- 53.הפסקתי לקרוא ביזפורטל (ל"ת)כתב מביך 30/07/2020 14:20הגב לתגובה זו
- 52.אזרח 29/07/2020 16:32הגב לתגובה זואפשר לשחרר חלק מכתבים החוכמולגים שממילא אף פעם לא ידעו מה יהיה ובקושי יודעים מה היה
- 51.דגן 29/07/2020 10:22הגב לתגובה זוכשהמפעל הישראלי ייסגר ואותו עובד יצטרך לחיות מביטוח לאומי תקופה מסוימת, מי שישלם לו את המחיה זה אנחנו, לא הפועלים או האזרחים של המדינות האחרות שייצרו את המוצר הזול יותר. ככה שבלונג ראן עדיף ישראלי.
- 50.אבי 29/07/2020 09:21הגב לתגובה זורוב מוחלט של העסקים הבינוניים והקטנים אינם עושקים את הציבור אכן העלויות של מרבית המוצרים גבוהות אבל זה נובע אך ורק בגלל המיסוי הכבד של המדינה על כל דבר ידעת ש 75% ממחיר הדלק הוא מיסים ??? אנחנו כבעלי עסקים קטנים לא יכולים להעסיק עובדים כמו בסין או בהודו אנחנו נדרשים לשלם שכר מינימום, פנסיה הבראה, חופשת מחלה ועוד המדינה היא זאת האשמה
- 49.מה בדיוק מייצרים כחול לבל בארץ (ל"ת)דוד 29/07/2020 05:10הגב לתגובה זו
- תפילין בית אל (ל"ת)מה מיצרים פה?! 31/07/2020 15:01הגב לתגובה זו
- 48.ג 28/07/2020 19:17הגב לתגובה זותן לשוק לעשות את שלו. קנה קפה איםפה שבא לך ולפי הטעם שבא לך כי אין היצף בקפה. אבל תדרוש מהממשלה שלך לקנות כחול לבן ולא לדקלם סיסמאות ביבי מדקלם ואחר כך המדינה קונה מסין את מה שמייצרים בארץ.
- 47.נדהמתי 28/07/2020 16:50הגב לתגובה זובערך כמה שעלה לי טיול זוגי לנורבגיה שבועיים וחצי לפני שנתיים. לא בדיוק יעד low cost
- 46.ניסים 28/07/2020 15:29הגב לתגובה זוקונה דברי חלב שופרסל תמיד יש תחליף
- 45.מיכאל 28/07/2020 13:12הגב לתגובה זולא מסכים איתך. קני כחול לבן!
- 44.אריאל 27/07/2020 16:02הגב לתגובה זוכל הכבוד על המילים האמיתיות והנכונות. זה אפילו תומך ברב המודלים הכלכלים. אני איתך קונה איפה שזול. לרב מעדיף תצרת חוץ אם זה לטובתי
- 43.מר גמיש 27/07/2020 15:39הגב לתגובה זותשאל למה? כי הוא יכול, ולא מעניין אותו האזרחים שמשלמים על כך ביוקר.
- אולי כי יש היצף? תבדוק כמה עולה טון מלט בטורקיה (ל"ת)ד 28/07/2020 19:14הגב לתגובה זו
- 42.בועז 27/07/2020 14:53הגב לתגובה זובעבר הייתי קונה מוצר שלא משתייך למוביל השוק (למשל חלב טרה ולא תנובה) כדי לעודד תחרות ושוק משוכלל, אבל היום כולם כבר בבעלות של חברות ענק (למשל טרה בבעלות החברה המרכזית - קוקה קולה). וחוצמזה יש לכולם אסטרטגיה מעצבנת של חיקוי מוביל השוק. הפתרון הוא באמת לקנות במכולות ובחנויות הקטנות כמו חנות הקפה שציינת. לעודד את הקטנים. בהצלחה
- 41.ירון מלמד 27/07/2020 14:41הגב לתגובה זואני בודק את זה בכמעט כל מוצר שאני קונה. אני מעדיף לשלם את האקסטרה שקל פר מוצר ולחזק את הפריפריה ואת מי שצריך, מאשר לפרנס פולנים, סינים וטורקים. כשהמפעל ייסגר מי שייתדפק על דלתות ביטוח לאומי ויקבל את המיסים שלנו יהיו הם, לא הפולנים, הסינים והטורקים. על זה אתה משום מה לא מדבר.
- ספרטקוס 31/07/2020 13:45הגב לתגובה זואלימות, אולי אני אקנה וארוויח חצי שקל אבל הילד שלי בבית הפר ילמד עם ילדים מבתים קשים, בכביש נפגוש את אותם אנשים שבקושי חיים, חברה מפוררת, אלימה עם פערים עצומים.
- 40.אליו 27/07/2020 10:32הגב לתגובה זומסכים איתך בחלק מהדברים נכון גם אני מעדיף כחול לבן אם זה זול אם לא קונה תוצרת חוץ הממשלה לא לגמרי אשמה היצרנים והמשווקים לוקחים רווח ענק על אותו מוצר גם מסעדות
- 39.צחי 27/07/2020 09:14הגב לתגובה זואני קונה כחול לבן כל הזמן, גם כשזה יותר יקר, בנוסף כשרוכשים מחו"ל צריך להקפיד לא לרכוש ממדינות אויב.כמו טורקיה או ממפיצת המחלה סין(שזה קשה, אבל יש לה מתחרים איכותיים יותר מאסיה).
- 38.ממילא הרוב מיצר במזרח ורק מקבל תווית ישראלית (ל"ת)פנטושית 27/07/2020 07:46הגב לתגובה זו
- 37.427 27/07/2020 07:23הגב לתגובה זואיש קטן שחושב על עצמו בלבד לך דחוף ואפסק לפרסם את השטויות הלא נכונות שלך. קנו כמה שיותר כחול לבן עשו למשק הישראלי לפני המשק העולמי עשו טוב לביתינו לפני ביתם של הגויים ואל תקשיבו למטומטם ולמטומטמים כמותו.. חסר ערך אפס לך סתום בספא הקטנה שלך ואל תחזור. קודם מוצר כחול לבן ורק אז מוצר אחר
- 36.מויש 26/07/2020 16:53הגב לתגובה זוכשאתה קונה תוצרת הארץ אתה מעודד את התעסוקה ולא רק את בעלי המניות שהרווח שלהם יחסית לא גבוה. היום רוב המוצרים מגיעים מתורכיה שנותנים שכר עבודה של 50 דולר לחודש וגם נהנים ממטבע חלש ועזרה מהמדינה לגביי יצוא אם אתה מעוניין לעזור להם ולסינים תמשיך לעודד את היבוא.
- 35.אני 26/07/2020 16:40הגב לתגובה זו..בחגי ישראל (רוה"ש/פסח/שבועות..) הם לקחו כמו גדולים, מצצו כל שקל שיכלו לקחת, ללא מחיר גג. אז...עכשיו שיתייבשו. ככה ייעשה למי שגוזל. תקחון, תרוויחו, אבל גם לתאוות הגזל אמור להיות גג.
- 34.רחמו 26/07/2020 13:30הגב לתגובה זואני פשוט לא מבין את השמאלנים כל מה שאומר ועושה ביבי יש להם מה להגיד מה רע בזה כל אחד יקנה היכן שהוא רוצה זו רק בגדר המלצה עד מתי רשעים יעלזו
- 33.משפיעים קשות על כל שרשרת הרכישה בכל התחומים (ל"ת)מחירי הרכב והדלק 26/07/2020 11:41הגב לתגובה זו
- 32.ציפי 26/07/2020 10:44הגב לתגובה זולקנות כחול לבן זה נכון אבל צודק הכותב . הסוחרים מיקרים את נסחורה והשירות ולכן כאשר הבחורה יותר יקרה והמלונות יקרים יותר לא כדאי לרכוש כחול לבן צריך להוזיל את הסחורה . ואף לסבסד על ידי הממשלנ בצורה מבוקרת ושקופה
- 31.8 26/07/2020 09:41הגב לתגובה זומחירי קפה באיכויות שונות יכולים להיות שונים ברמה של אחד עולה פי שלוש מהשני. עניין של איכות.
- רז 29/07/2020 10:24הגב לתגובה זו.
- 30.אלישקאשוילי שבתי 26/07/2020 06:55הגב לתגובה זוגם פרס אמר ליקנות תוצרת הארץ ולא ירדו עליו
- 29.י 26/07/2020 03:52הגב לתגובה זולדוגמה, יש אסטרטגיה ידועה של רשתות בינלאומיות שכשהן רוצות להשתטלק על שוק מקומי כלשהו ולחסל את התחרות שלהם הם בהתחלה מוכרים בזול יותר כשהם יודעים שהם יוכלו לעמוד בהפסד בשביל שאנשים כמוך יקנו אצלם שהכי זול וככה העסקים היותר יקרים ימותו והם יוכלו להעלות את המחירים כמה שהם רוצים. ככה שלקנות הכי זול לאו דווקא אומר שיעלה לך פחות לטווח הארוך, מה שלא ברור מאליו
- 28.מסכימה עם כל מילה (ל"ת)אאא 26/07/2020 02:24הגב לתגובה זו
- 27.סיימון 26/07/2020 00:51הגב לתגובה זואני בונה בית דלתות בארץ ,5200 ליחידה הזמנתי מפולין ( לא מסין ) 1,600 כולל הובלה. בריקים : בארץ 200 שח למ"ר הזמנתי מפולין ב-45 שח למ"ר כולל הובלה כחול לבן שיתפסו פראייר אחר
- 26.צודק לצערי (ל"ת)מאיר 26/07/2020 00:16הגב לתגובה זו
- 25.sheckila 25/07/2020 19:24הגב לתגובה זו100% pure
- 24.אחת שיודעת 25/07/2020 18:27הגב לתגובה זודווקא שטראוס עלית לא מעחה מחירים למרות עליית מחיר חומרי הגלם... אז לקחת את הדוגמה הכי גרועה שיכולה להיות... מה גם שמי שמממן את האתר שמשלם לך את המשכורת זה התאגידים האלו - שאתה כל כך שונא... מפגרים ביזפורטל- יורקים לבאר שממנה הם שותים
- אחד 26/07/2020 14:13הגב לתגובה זואת שייכת לקהל השבוי שהוא כותב עליו. עלית עשוקת אותך ואת אומרת לה תודה. ממש צרכנות גרועה. אם היית צרכנית נבונה היית מגלה שעלית גובה לפחות 30% יותר מהמתחרים. אגב, כשמחיר חומרי הגלם יורדים את לא נהנת אלא עלית
- Z 26/07/2020 07:52הגב לתגובה זואיפה תמצא 100 גר' קפה שחור? אריזה ירדה ל- 85 גר' במחיר גבוה יותר ...
- קפה חזק 26/07/2020 23:20ברשות השיווק רמי לוי ואושר עד, מחיר ל100גרם כשישה שקלים למאה גרם
- 23.לא בשביל היצוא אלא בשביל התעסוקה!! (ל"ת)חשוב 25/07/2020 16:45הגב לתגובה זו
- 22.גנצ והמשותפת! 25/07/2020 15:28הגב לתגובה זולמה שאפרנס שמאל אנרכיסטי פוסט ציוני?אקנה רק מיהודים ערכיים ימנים!!!
- אני 26/07/2020 12:20הגב לתגובה זולהתרבות כמו ארנבים ולחיות מקצבאות, זאת ציונות? בקצב הזה תוך 30 שנה הלכה המדינה.
- דגן 29/07/2020 10:32בכל זוג חרדים שני לפחות אחד מבני הזוג עובד. מהקצבאות שהם מקבלים אתה לא יכול לחיות בלי עבודה גם אם תחיה במערה. צא מהשנאה, תסתכל על המציאות. פתח את הראש. גם אני פעם הייתי כמוך.
- 21.חמינה 25/07/2020 15:15הגב לתגובה זואני קונה בשוק פסטות ושימורים של חברות קטנות בארץ במחיר 4 ב13 שח בעוד שפסטות ושיפורים של החברות הידועות שעולה 6 וגם 7 החבילה למה מה קרה
- 20.חנה 25/07/2020 15:03הגב לתגובה זויפתור בעיה כזו,הזמן כן!!כמו תמיד!!
- 19.Sui 25/07/2020 14:06הגב לתגובה זובמלחמת העולם השניה הבריטים בקשו מכל העובדים בעיראק לרכוש אך ורק מוצרים אנגלים למרות שהיו הרבה יותר יקרים. כולם הבינו את המסר וקנו.ישראלים כמוך רק אומרים להם משהו לטובת מוצרים כחול לבן. מיד צצים כדי להגיד למה לא. יש במדינה הרבה אנשים רעים כמוך. גלגל מסתובב פעם אתה למעלה פעם למטה
- 18.כושכוש 25/07/2020 14:05הגב לתגובה זוסתם כועס אכלו לי שתו לי
- 17.מושיק 25/07/2020 11:01הגב לתגובה זומי שיכול לקנות זה רק המדינה משרד הביטחון הבריאות וכו.
- 16.אאא 25/07/2020 05:36הגב לתגובה זואני אומרת תקנו מה שסול או צה שאיכותי ולא תמיד זול אבל שווה תלוי במוצר רכשתי חולצות תוצרת הארץ לא יקרות ומיקלדת מיני ועכבר קטן שמותוכו החיישן מאוד נוח הרבה יותר מסין ב100 שח יש כאלה פחות נח ב80 שח לא תוצרת הארץ לכן צריך לבדוק את המוצר
- 15.צודק לחלוטין! (ל"ת)המגיב 25/07/2020 01:18הגב לתגובה זו
- 14.א. 24/07/2020 22:20הגב לתגובה זועבודה בעיניים, כחול למשל פסטה שרשום עליה ויטה, אתה מתפתה לקנות תוצרת הארץ ואז מגלה באותיות קטנות שזה יבוא מתורכיה
- 13.איציק 24/07/2020 21:35הגב לתגובה זו"תיאוריה כלכלית מסקרנת שהוכרזה בארצות הברית. הבחור נקרא מארק פאבר. הוא אנליסט השקעות ואיש עסקים. כאשר הממשלה שוקלת לפתוח בפרויקט שיסייע לכלכלה האמריקאית, כתב מארק פבר בעלון החודשי שלו כתגובה בהומור רב: "הממשלה הפדרלית שוקלת להעניק לכל אחד מאיתנו סכום של $ 600.00 דולר. אם אנו מוציאים את הכסף הזה בוולמארט, הכסף הזה עובר לסין. אם אנו מוציאים את הכסף על דלק, הוא הולך לערבים. אם נקנה מחשב, הכסף זה הולך להודו. אם נקנה פירות הוא יעבור למקסיקו, הונדורס או גואטמלה, אם נקנה מכונית טובה, הכסף יעבור לגרמניה או ליפן. אם נקנה שטויות הוא יעבור לטייוואן, ושום פרוטה מהכסף הזה לא תעזור לכלכלה. הדרך היחידה לשמור על הכסף הזה בארה"ב היא לבזבז אותו על זונות או בירות, בהתחשב בעובדה שהן הסחורה היחידה שעדיין מיוצרת כאן. אני, אני עושה את החלק שלי ... " תגובה של כלכלן ספרדי, גם במצב רוח טוב: "מארק היקר: למעשה, מצבם של האמריקנים מחמיר. ואני מצטער להודיעך כי באדווייזר נרכש לאחרונה על ידי אמבייב הברזילאי. לכן נותרו רק הזונות. עכשיו, אם הן (הזונות) היו מחליטות לשלוח את כספם לילדיהם, אני חייב להזהיר אתכם שהדולרים הא
- נוני 26/07/2020 17:33הגב לתגובה זושהולך למשכורות לפועלי ייצור ,ולא לסוחרים
- 12.1 24/07/2020 21:33הגב לתגובה זוקשקשן
- עמר 25/07/2020 17:55הגב לתגובה זושקית 100 גרם עולה במבצע 7,50 במקרה הטוב. אם אתה קונה אריזה של קילו! המחיר הרגיל זה כ 70 ש"ח. מחיר אריזה ללא מותג (סחורה סוג ב' והיא אכן כזו) עולה לאריזת 1 ק" ג 40 ש"ח ומן הסתם זה לא לבית כי אחרי שבוע כבר מתיישן, גם במקרר.
- 11.ברק 24/07/2020 21:28הגב לתגובה זוהמחירים במדינת ישראל הזוייםהחברות בארץ מוכרות במחירי גזלהואז מתלוננות שהישראלי רוכש בחו"להכתב הביא כדוגמא קפה שחוראני קונה במחיר של 100 גרם קפה טורקי עלית 250 גרם קפה שחור עם הל של חברה מהמגזר הערבי גם קפה הרבה יותר טעים וגם פי שתיים וחצי באותו מחירבשמחה הייתי מפרנס חברה ישראלית אבל לא מוכן לשלם על יותר מכפול על מוצר פחות טעים של חברה גזלנית......אנחנו עם נצלן!!!!!
- אתה קונה מחברה ישראלית... (ל"ת)שמוליק 25/07/2020 01:22הגב לתגובה זו
- 10.חזירים 24/07/2020 20:45הגב לתגובה זוכי 10 משפחות חונקות אותנו במונופולים והחזקות צולבות. לא אקנה כחול לבן כדי להעשיר את החזירים.
- 9.תודק לחלוטין, ללא צורך במילים נוספות (ל"ת)שאול 24/07/2020 19:49הגב לתגובה זו
- 8.דעה לא פופוליסטית ובכך נכונותה וכוחה (ל"ת)איתן 24/07/2020 19:44הגב לתגובה זו
- 7.דעה לא פופוליסטית ובכך נכונותה וכוחה (ל"ת)איתן 24/07/2020 19:43הגב לתגובה זו
- 6.תום 24/07/2020 19:10הגב לתגובה זוהצחקת אותי. זה כן מחזק את הכלכלה שקונים כחול לבן. זה שיש תאגידים עושקים זה נושא אחר וזה לא סותר שמבחינת הכלכלה עדיף שנקנה תוצרת הארץ. ושוב, עלק מחפש קפה שחור בזאפ, מאיפה הבאת את זה? מה אתה כותב את הכתבה הזו מברלין? וזה שאתה קונה קפה במקום קטן ליד הבית זה באמת לקנות כחול לבן אז מה אתה מערבל אותי??
- 5.,דוד 24/07/2020 19:03הגב לתגובה זומשנים משקל ותמחוק, העיקר להעלות מחירים. על כן אינני חס עליהם. ייפלו- יכנסו אחרים. זה הקפיטליזם. אם קפיטליזם חזירי אז עד הסוף.
- 4.מסכים עם כל מילה 24/07/2020 18:59הגב לתגובה זוהמחירים בארץ מושפעים מעלויות כח אדם , מכסי מגן לא מוצדקים , שוק קטן שאינו חלק מהשוק הארופאי או הגלובלי הנהנה מביטול מכסים , עלויות הכשרות ועוד ועוד ... אני שמח לעזור לתעשייה המקומית אבל מתקשה כשרואים את העלויות בשדות זרים .
- 3.משקיע 24/07/2020 18:57הגב לתגובה זולדוגמה קצף גילוח של CREAMA גם זול וגם טוב גבינות תוצרת הארץ ינות תוצרת הארץ לא חסר. ארז לבנה אתה פשוט אדם דוחה!
- רז 29/07/2020 10:26הגב לתגובה זותורכים.
- קרמה דלתורכיה 26/07/2020 23:26הגב לתגובה זוcreame, מיובא מתורכיה
- אסף 25/07/2020 08:27הגב לתגובה זואז תאכל גבינות ותגלח את הביצים לפחות תרגיש משב רוח רענן שמבלבלים לך אותם.
- לעולם לא לקנות את הקצף גילוח הזה (ל"ת)יראון 24/07/2020 20:58הגב לתגובה זו
- 2.דווקא זה טוב לשקוע כי אתה יודע מה צף (ל"ת)חחח 24/07/2020 18:52הגב לתגובה זו
- 1.קובי 24/07/2020 18:51הגב לתגובה זובכל העולם הבנקים המרכזיים מחלישים את המטבע המקומי וכאן תומכים בוא היצואנים על סף קריסה
- מדינונת 25/07/2020 15:07הגב לתגובה זועם אפס תחרות ואין קץ שנאות,תמיכה? מי יתמוך במי?