בכיינים נמאסתם

התמיכה של המדינה במשבר הקורונה היא סבירה; הבעיה היא בחלוקה לא נכונה ואפילו מטומטמת ובאימפוטנטיות מול המגזר הציבורי; אבל רוב עמישראל חי עדיין טוב ואפילו מגדיל בזבוזים בכרטיס אשראי - אז למה להתבכיין ולצעוק? כי ככה מקבלים יותר
 | 

יש בישראל אנשים רעבים ללחם. זה לא היה ככה בעבר. מדיניות הרווחה שלנו היתה יותר רחבה ומשמעותית ולזה היה גיבוי ענק של עמותות תומכות. בחודשים האחרונים במקביל להרעה הכלכלית, יותר ויותר משפחות נכנסות למעגל העוני ומנגד התמיכה מהמוסדות מוגבלת והעמותות בעצמן מחפשות תמיכה כדי לשרוד. האנשים הרעבים לא נשמעים. אין להם כוח לצעוק ולזעוק. הם עסוקים בהישרדות.  

מעגל העוני מתרחב ומעמיק כי משבר הקורונה פוגע בכולם אבל משפיע בעיקר על החלשים. איך זה ייתכן? כי אצל החלשים אין רזרבות – כל שקל שהם לא מקבלים פוגע בקניות במכולת. אצל הרוב, השקל החסר הוא פחות מותרות. אז כולם נפגעים באותו "השקל" אבל השקל הזה שווה הרבה יותר לחלשים.  

החלשים האלו נמצאים עכשיו בחל"ת, החלשים האלו לא מקבלים עכשיו זכויות סוציאליות, החלשים האלו לא גומרים את החודש. התשלום בגין חל"ת מציל אותם, והוא יחסית משמעותי מאוד מהשכר שלהם (קרוב ל-70%) ועדיין – כל שקל שירד הוא כאמור שקל פחות במכולת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על החלשים השקופים האלו מביטים מלמעלה עובדי המגזר הציבורי. להם יש קשר ישיר עם מקבלי ההחלטות, הם חזקים, יש מי שיצעק בשבילם ויש מי שיגן עליהם. הם גם נפגעו  מהקורונה – לא יהיה להם השנה נופש, ואולי לקחו להם עוד איזו הטבה או שתיים. אבל, לאור המצב, זה מגוחך. הממשלה מפחדת לטפל בהם.   

קבוצה אחרת ממש לא הומוגנית אלו העצמאיים – יש ויש. יש עצמאיים שנפלו עם הקורונה ויש עצמאיים שהמענקים מהקורונה מסדרים להם רווח שהם לא חלמו עליו. הרווחים שלהם אף פעם לא היו גבוהים יותר וכל זה עוד מבלי לעבוד.

ויש את המגזר הפרטי. המגזר הפרטי למרות הנבואות השחורות מתפקד ומתפקד סביר. רואים את זה בדוחות הכספיים ובנתוני המאקרו. יש כמובן ירידה, יהיו פשיטות רגל, זה עוד הולך להיות כואב, אפילו יותר, אבל באופן יחסי למשבר קולוסאלי, עוברים אותו יחסית סביר. העובדים במגזר הפרטי נפגעו, וחלק מהם הוצא לחל"ת. העובדים בשכר הנמוך כאמור בבעיה, אפילו קשה. היתר חוששים, אבל בינתיים מתגלגלים.

סיכום קצר – כולם נפגעים מהקורונה, רובנו מסתדרים איתה. החלשים נפגעים יותר ומתדרדרים למחוזות קשים. אז למה יש צעקות וזעקות, למה יש רבים שפשוט "מתבכיינים"? כי ככה שומעים אותם, כי ככה הם מקבלים יותר. לחלקם זה מגיע, לחלק גדול מהם זה לא מגיע.     

כן, זה נשמע לא אמין – כל היום אנחנו שומעים סיפורים על המשבר שרק הולך ועוטף אותנו, על אנשים שצועקים שזהו – נגמר הכסף, נגמר הכל. אבל אתם לא צריכים להאמין לי. הנה (טבלאות בהמשך) נתונים שפרסמה הלמ"ס שמבהירים – הרכישות בכרטיסי אשראי במגמת עלייה. הציבור רוכש יותר בכרטיסי אשראי לא רק יותר מחודש קודם, יותר מאשר בשנה קודמת! ועוד בנתונים - האבטלה לא 20% או 25%, אלא 10%-12%.    

הרכישות בכרטיסי אשראי עולות 

האם האבטלה יורדת?

ואז עולה השאלה החשובה – האם המדינה עשתה ועושה מספיק בשביל העם במשבר הקורונה? והתשובה היא שבסה"כ היקף המענקים והתמיכות שניתנו ויינתנו הוא סביר (7% מהתוצר). אנחנו לא במספרים של גרמניה וארה"ב (מעל 15% מהתוצר), אבל אנחנו גם לא בתחתית התמיכה העולמית. גם צריך לקחת עוד נקודה חשובה בחשבון – זה קל מאוד לתמוך, האמת שזה הכי קל. פשוט לקחת כסף ולהעביר לציבור, אפילו לזרוק לציבור. אבל זה הדבר הכי לא אחראי שאפשר לעשות – כי מי שיישלם את החשבון, כמו תמיד, אלו הצעירים שיצטרכו בעתיד לשלם את החובות האלו. אז על מה מלינים בעצם בכך שהמדינה לכאורה "מתקמצנת"? למה רוצים תמיכה גדולה יותר – כסף כאן ועכשיו בלי לחשוב על היום שאחרי?  

תמיכה בפועל - מגיעה לאט, אבל עולה
 
האם הממשלה נכשלה?
הכישלון הוא לא בהיקף המענקים. המדינה פישלה בשני דברים עיקריים וכמה כשלים משניים. הנושאים העיקריים הם - חלוקה לא נכונה של התמיכות ואימפוטנטיות מול המגזר הציבורי.
היא שגתה גם בדרך הטיפול, אנשים חיכו יותר מדי זמן לכסף והיא כשלה בחוסר ההבנה שמדובר במשבר פסיכולוגי אפילו יותר מאשר כלכלי וצריך לספק לצד הכסף בעיקר ביטחון, ביטחון לעתיד טוב יותר.   

החלוקה הלא נכונה, היא פשוט טמטום. לא ייתכן שיהיו גופים בארץ שירוויחו יותר בזמן הקורונה מאשר בתקופה "רגילה" בזכות תמיכה ממשלתית מבוססת קריטריונים של כלכלנים רמה ג' וזה בשעה שרבבות ויותר נכנסים למעגל העוני.

גם לא ייתכן ששר אוצר יושב ומצהיר שהוא מגן על המגזר הציבורי מפני פיטורים וצמצומים בשעה שהא רואה אנשים שלא גומרים את החודש ומגזרים שלמים מתפרקים. השר יכול להעביר מיליארדים מהתקציבים של המגזר הציבורי למגזר הפרטי ולמקד אותם בשכבות החלשות – תנו להם כסף ותנו להם תקווה שמישהו מטפל בהם.

ומה לגבי הטיפול הרשלני בהעברת המענקים - האמת, זה נסלח. לא רק אצלנו המענק מתעכב. לא בכל מקום טראמפ לוחץ על כפתור והכסף מגיע. גם בצרפת למשל לוקח חודשים. ובואו גם נביט פנימה – מסתובבים בתוכנו הרבה שקרנים, הרבה מעגלי פינות, הרבה כאלו שיינצלו את המצב לקבל מהמדינה כמה שיותר. חלק לא קטן מהאנשים שמקבלים עכשיו מענקים, לא זכאים לשקל. אז מה אתם רוצים שהמדינה תיתן "על עיוור" ואחר כך תבדוק ותקבל בחזרה. לא יהיה ממי לדרוש. אנשים כאן ייקחו את הכסף ויעלימו אותו. אנחנו בישראל.

הכשל האחרון שאפשר עדיין להציל - תחושת הביטחון. המשבר הזה הוא לא רק כלכלי. הוא הרבה יותר מכך, הוא כמובן משבר בריאותי והוא משבר פסיכולוגי. אנשים צריכים תקווה. אנשים צריכים לדעת שמה שלא יהיה - בסוף יהיה בסדר. צריך להכריז שלא יהיה סגר, צריך להכריז שנעבור את זה ביחד. עזבו אתכם בעצם מביחד - ערבות הדדית זה טוב לנאומים. בשטח - מגזר למגזר זאב.  

ולסיום - בכיינים נמאסתם. יש הרבה בעיות, יש הרבה כשלים, אבל המצב הכלכלי לא איום ונורא. דווקא אלו שצריכים "לבכות" ודווקא המטרות שעליהם צריכים להיאבק - חלוקה הוגנת וצמצום המגזר הציבורי, נמצאים מחוץ לשיח, והם הבעיות הכלכליות האמיתיות. אז להפגין בשביל זה - בטח ובטח, אבל להפגין על מצב כלכלי - עוד מוקדם.

תגובות לכתבה(172):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 125.
    קמצוץ של מפגינים בכיינים - העם את דברו שלוש פעמים ברצף
    לפיד האש 05/08/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    קמצוץ של אנשים ששולטים בתקשורת מריצים קמצוץ של מפגינים שיותר מעניין אותם הקנביס
    סגור
  • 124.
    סבלנות - למחזר את הכתבה בעוד חודשיים (ל"ת)
    דן 05/08/2020 08:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 123.
    המדינה צריכה לתעל את המובטלים לעבודת כפיים
    דני 04/08/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וזהו
    סגור
  • 122.
    כל מילה - בסלע! (ל"ת)
    עופרה 04/08/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 121.
    שקרן נמאבת
    הצדיק מסדום 04/08/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 8
    כתבה בתשלום מטעם ביבי מי בדק את מצבם הכלכלי של המפגינים. למה ביבי מחלק כסף אם המצב כל כך כסף. למה ביבי נותן הנחת מס קניה לעשירים לקנות בית
    סגור
  • טען עוד
  • כספי טרור ממנים פיגועי הפגנות העירום שמאל הזוי!!!
    שמאל אנרכיסטי 07/08/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזמן ששמאל אנרכיסטי מישתולל מסומם עירום תוקפני ובוגד בערכי היהודים. אנחנו, יהודים ימנים ,ממשיכים לפרנס אותם!!!
    סגור
  • 120.
    חבל על הויכוח
    חיים 03/08/2020 19:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק לשמאל יש זכות קיום והחלטה במדינה הזאת כל השאר שיגידו תודה שלא זורקים אותם לים
    סגור
  • 119.
    מסקנת הכותב היא שהעם מטומטם וסתם בוכה או שהוא מטומטם (ל"ת)
    שאול 03/08/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • מותר לבכיינים להגר! (ל"ת)
    שמאל אנרכיסטי מישתול 07/08/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן מסקנה נכונה ולא רק בגלל הקורונה
    דני 04/08/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלא בכלל
    סגור
  • 118.
    יש כאן אנשים בהמיים שמגיבים
    tkuvho11 03/08/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אמהות גונבות אוכל מהסופר......אנשים מוציאים אותם מהדירות ביגלל אי יכולת לשלם שכר דירה ...כל העיקוב במתן כספים לעסקים ולעובדים הוא בילתי הפיך ברובו.....יש עלייה משמעותית בשיעור ההיתאבדות בקרב האוכלוסיה....שילטון מושחת מהיסוד במקום להעביר כספים לעסקים לצמיחה העבירו לחרדים 0תמיחה כדי לישמור על הכיסא ולימנוע את החקירה המיתבקשת של הצוללות שכבר 15 אלופים חתמו עלייה בעתירה בבגץ....גיב מי אברייק אנשים כאן מסוממים
    סגור
  • 117.
    אנשים שלא משלמים מיסים
    תפסיקו להגן עליהם 03/08/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    47 4
    תפסיקו להגן עליהם
    סגור
  • 116.
    אוסף של אנשים שלא משלמים מיסים
    הגיע הזמן להגיד את האמת 03/08/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    34 5
    הגיע הזמן להגיד את האמת
    סגור
  • 115.
    ראש הממשלה מנתב חלק גדול מכספי האזרחים למגזר החרדי
    טלטל 03/08/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    8 38
    שאינו משתתף בשוק העבודה ברובו ולא משתתף בביטחון המדינה.יותר ויותר חרדים נסמכים על שולחנם של פחות ופחות אזרחים המשרתים בצבא במילואים עובדים ומשלמים מיסים.חייבים לעשות לזה סוף אחרת המדינה הולכת לאבדון!!
    סגור
  • כיף להיות חרדי
    חיים 04/08/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תגיד לי איפה מחלקים את הכסף לחרדים אני עושה חזרה בתשובה לפי התגובות פה נראה לי שכולם שם מליונרים אז יאלה אני גם רוצה רק איפה מחלקים משהו יודע
    סגור
  • 114.
    על טמטום שלך עוד משלמים לך כסף (ל"ת)
    אלי 03/08/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    6 24
    סגור
  • 113.
    אתה שיטחי
    tkuvho11 03/08/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 42
    שייש ראש ממשלה פושע שעומד מול שופט הכל מיתגמד...מי אתה ביכלל?תבוא תיראה בתא חנויות כבר ניסגרו את התמיכה היו צריכים לתת במרס אפריל כדיי שיהייה תזרים מזומנים ....לא הייה?ניסגרו....כמה חוסר אינטיליגנציה ....
    סגור
  • 112.
    אבישי חי בסרט או כתב מטעם
    אורן 03/08/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    5 35
    תבדוק כמה כסף באמת הגיע לאנשים ואל תזרוק מספרים כמו ביבי וכץ
    סגור
  • 111.
    ההפגנות הם של דור שמבין שאין לו עתיד ושהממשלה שלו עסוקה
    האשם תמיד 03/08/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    6 30
    בלייבא חולי קורונה חרדים כדי שאח"כ הדוסיםיהיו חייבים לו והכל על חשבוננו
    סגור
  • לא נבחרתם לכנסת...על מה אתה בוכה? (ל"ת)
    k 03/08/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 110.
    חייבים התחדשות הנהגתית .
    דרור 03/08/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
    5 26
    ההנהגה הנוכחית אידה את אמון העם . העומד בראש ואלו שמתחתיו המאיסו עצמם וחבל על הזמן שמתיש ומחליש את החברה ובעיקר את הצעירים .אם ביבי אכן יהודי ציוני ואוהב ישראל הוא חייב לקחת אחריות ולפרוש .
    סגור
  • 109.
    נוצרים כאן תקדימים מסוכנים
    תקדימים 03/08/2020 04:20
    הגב לתגובה זו
    6 29
    עם ישראל מקהל שעור מאלף בסחטנות ופופוליזים ומנצל את הדמוקרטיה עד תום לצרכיו האישיים. בזבזנים סחטנים נמאסתם
    סגור
  • 108.
    כ"ץ דואג ל"איש השמן" על חשבון "האיש הרזה"
    אינטרסים פוליטיים 03/08/2020 00:38
    הגב לתגובה זו
    7 31
    עדיף לפוליטיקאי לדאוג לעובדים במגזר הציבור, שהם מאורגנים יותר, ויכולים להיות כוח מאורגן אם בבחירות במרכז הליכוד, ואם בבחירות. וBB מעדיף לתת עוד לחרדים עם המשפחות רבות הילדים (=למרות שהתרומה שלהם לכלכלה פחותה).
    סגור
  • 107.
    סוכנני תעמולה של ביבי נמאסתם (ל"ת)
    צביצ 02/08/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    19 93
    סגור
  • 106.
    איפה המיליארדים מהגז איפה
    אלירן 02/08/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
    15 44
    עוד כתבה קרנפית, שמסיקה שהמפגינים מפגינים סתם וכי ורצים לבקש עוד, כמה קל לקבץ את כל המוחאים להגדרה אחת, בכיינים. איפה הסולידריות איפה האחדות שעליה גדלנו, והאתוס? כנראה כמו אתוס זה נשאר בסיפורי אגדות. אנחנו לא נעלם לכן הימין מהעין השמאל פה כדי לדרוש מדינה יותר טובה ובסטנדרטין של אירופה לא נעלם בדיוק כמו שהערבים לא יעלמו, לא תוכלו לעד להסתכל הצידה בפטרנות ומתוך כח המשטר.
    סגור
  • 105.
    נתניהו הגאון
    אבי 02/08/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
    38 11
    נתן לאנארכיסטים של רוטשילד ותל אביב ליסיניג תיפעולי מלא ...נתן להם כסף מתנה שלמה ...קמים ב11 הולכים למציצים חוזרים נחים קצת אחרי הים ועולים לבלפור לחגוג...תעיף אותם לעבוד יש מלא עבודה שיהיו עסוקים ועייפים ...למה לתת להם שנה שלמה כסף ???
    סגור
  • 104.
    גילוי נאות: אבישי עובדיה - הבעלים של ביזפורטל (ל"ת)
    עודד 02/08/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    8 35
    סגור
  • 103.
    בול. ההפגנות סתם ילדותיות. ילדי שמנת. (ל"ת)
    יהודי 02/08/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    42 11
    סגור
  • כמה טימטום במישפט 1
    tkuvho11 03/08/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איין גבול לטימטום!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 102.
    אינו חושש להביע דעתו (המוצדקת) כנגד התקשורת השמאלנית (ל"ת)
    כל הכבוד לאבישי 02/08/2020 16:08
    הגב לתגובה זו
    41 6
    סגור
  • 101.
    חשבתי שרק אני חושב כך
    מר גמיש 02/08/2020 15:56
    הגב לתגובה זו
    41 6
    השאלה למה ערוצי הטלויזיה מנסים לשכנע אותנו שהמצב גרוע? מה הם מרויחים מזה?
    סגור
  • 100.
    ההפגנות הם שלאנרכיסטים שאין להם מה לעשות בקיץ ומקבלים מ (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/08/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    58 12
    סגור
  • צעירים חסרי חיים
    גלמודים 03/08/2020 04:32
    הגב לתגובה זו
    27 0
    מנסים לחקות אחרים אך מאוד רחוקים מהם איכוצית וערכית. בקצור חנונים לבנים שבעים חסרי חיים ומשפחה
    סגור
  • 99.
    עוד לקקן מבית בלפור (ל"ת)
    ערן 02/08/2020 15:02
    הגב לתגובה זו
    16 51
    סגור
  • 98.
    עכשיו כל התקשורת צועקת על נתניהו מדדוע אתה לא נותן עוד
    חיים 02/08/2020 14:56
    הגב לתגובה זו
    44 1
    כסף לאנשים ולעסקים,בעוד שנה ישחטו אותו למה נתן יותר מדי והביא את המדינה לפשיטת רגל.
    סגור
  • 97.
    אבישי אני מבין
    משה 02/08/2020 14:29
    הגב לתגובה זו
    14 39
    שלך אין בעיות, כמו עבודה, פרנסה וכו' ....יופי.... תחזיק מעמד!
    סגור
  • 96.
    אבישי,דיברת דברי הבל הבלים !
    יובל נשיא 02/08/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
    18 48
    אבישי,את ליכודניק שבע כלכלית,שאטום לחלוטין לזעקות הכאב העצום של הדור הצעיר שעתידו הושמד כלכלית !!!!!
    סגור
  • 95.
    תתבייש לך
    עם ישראל הפשוט רעב 02/08/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    20 48
    אנושיות זאת לא מילה גסה
    סגור
  • אנושיות
    דב 03/08/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    20 3
    זו מילה נהדרת. אמור לי כמה מאלה העניים ורעבים ללחם משתתפים בהפגנות? למד מההיסטוריה והמחקרים המדעיים המובהקים: רק לעשירים יש זמן להפגנות. רק להם יש אינטרסים מובהקים של רוע. לעניים אין זמן. הם עסוקים "מצאת החמה ועד צאת הנשמה"להביא פרנסה הביתה. המפגינים היום ברחובות אלה מדושני העונג, שרק מחפשים "סיבה למסיבה" להפעל את השלטון באמצעים בלתי חוקיים. העוני הוא התרוץ העלוב של הנבל.
    סגור
  • תתבייש לך
    עם ישראל הפשוט רעב 03/08/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 10
    לא ימין ולא שמאל , רק אנושיות . גם אני חייב להתפרנס ולכן אין לי זמן להפגין . הממשלה שלי לא רואה את העם שלי . העשירים שלך שמפגינים לפחות צועקים את הצעקה שלי !!!
    סגור
  • 94.
    סוף סוף קצת אמת בתוך ים השקר של התקשורת
    דין 02/08/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    59 18
    ישר כוח לכותב
    סגור
  • 93.
    בושה של כתבה לאתר כלכלי זה מזל שיש את כלכליסט וגלובס את
    גג 02/08/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    14 55
    אתם מחוקים אצלי
    סגור
  • 92.
    כמות השטויות בכתבה זו והתגובות המפגרות בהחלט ממחישות את
    גג 02/08/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
    12 39
    פשיטת הרגל של המדינה הזו
    סגור
  • 91.
    כתבה מטעה בדיוק כמו שהאיש ששלח אותך (ל"ת)
    גג 02/08/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    11 40
    סגור
  • 90.
    אלה הפגנות נגד המדינה
    לא ממעריצי ביבי 02/08/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    48 6
    אתמול ראיינו בערוץ 1 מפגינה שהסבירה שמדינת ישראל גזלה לעם אחר את המדינה והם מפגינים במטרה לפרק את המדינה ולחזיר אותה לבעליה האמיתיים. לא רק שהמפגינים מסביב לא מחו אלא שגם המראיין הביע סימפטיה ותמיכה לקריאה להשמדת המדינה. תפקחו עיניים. אלה האנשים שהביאו כליה על היהודים באירופה.
    סגור
  • אנשים שהביאו כליה על היהודים??????
    גיל 02/08/2020 16:44
    הגב לתגובה זו
    2 34
    אפשר היה להרכיב חטיבת קומנדו מובחרת מהאנשים שנמצאים שם כולל טייסת קרב
    סגור
  • המשך
    דב 03/08/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    20 0
    זה לו עושה אותם מוסריים יותר. זה כלל לא מצדיק את רצונם להפיל את השלטון באמצעים לא חוקיים. זה עושה אותם פאתטיים בכל שאינם מקבלים את עמדת הרוב בבחירות. הם/אתם סבורים שאתם צודקים? יש בחירות. תשיגו רוב ותעלו לשלטון זו הדרך בדמוקרטיה, ולא השתוללות ברחובות וזיהומם, והתערטלות של מופקרות, והפרעה לחוק ולסדר.
    סגור
  • מסכן
    דב 03/08/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שכמוך. אז מה? נניח שזה נכון, זה עושה אותם צודקים יותר?
    סגור
  • 89.
    וואלה, סוף סוף מישהו אומר משהו (ל"ת)
    יוסי 02/08/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    76 13
    סגור
  • 88.
    דברי אלוקים חיים התי (ל"ת)
    גבריאל שלום 02/08/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    43 12
    סגור
  • אם באמת יש אלוהים בשמיים היה כבר עושים איתכם סדר כל עבר
    גג 02/08/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
    7 26
    כל עבריין שם כיפה כל רמאי מיד שם כיפה מכרתם את נשמתכם לשטן אלוהים אם אתה שם קיים באמת תעשה כבר סדר אמיתי עכשיו נראה אם יש אלוהים
    סגור
  • 87.
    הפגנות של ילדי שמנת, עושים מזה קרקס
    דניאל שמו 02/08/2020 11:56
    הגב לתגובה זו
    64 17
    הנפגעים האמיתיים לא נמצאים בהפגנות האלה, פשוט המעמד הגבוה חושב שהוא התערבב עם המעמד הנמוך בין רגע בעזרת הקורונה אוי כמה שקשה לראות ממגדל השן
    סגור
  • אלו אנשים שנלחמים על עתידם!
    אנונימי 04/08/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועל עתיד המדינהכמה נוח לפטור את בילדי שמנת....ונלחמים על פרצופה של המדינה שמיום ליום נראה יותר רע.....
    סגור
  • כמובן לה פמילייה זאת הדוגמא שלך לערכים (ל"ת)
    ככ 02/08/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
    9 24
    סגור
  • הם
    דב 03/08/2020 08:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ואזרחים אחרים במדינה בדיוק כמוך, ומוסריים לא פחות ממך. ודעתם צריכה להישמע כמו שלך. והפטרוניות שלך מטרידה.
    סגור
  • 86.
    לא יעזור לכם רק ביבי לבנימין אמר ידיד יהוה ישכן לבטח (ל"ת)
    הזקן 02/08/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
    45 17
    סגור
  • מלצטט
    הזהר 02/08/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
    1 18
    השם המפורש
    סגור
  • צוללות צוללות צוללות אחר כך נדבר (ל"ת)
    cc 02/08/2020 13:26
    הגב לתגובה זו
    12 23
    סגור
  • מדהים
    דב 03/08/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כמה אתה וחבריך מתאימים למחקרים המדעיים, עד כמה הסביבה קובעת את האמונות והערכים ודפוסי ההתנהגות דווקא של האדם המשכיל ובן המעמד הבינוני. הסביבה מעצבת את האישיות, ואנשים מאמינים בקונספירציות, בסיפורי אלף לילה ולילה, בדברים הזויים, ובכל בישין מרעין. וכל זאת מדוע? כי הסביבה קבעה. האם שאלת? האם בדקת? האם אתה יודע? מהנ פתאום! אך אני בטוח שאני צודק.
    סגור
  • 85.
    גם לכאן הבוטים הטוקבקיסטים הטרולים צבא הצללים של הנתניה
    ננ 02/08/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    21 54
    הנתניהוס הגיעו
    סגור
  • חחח כרגיל אתם תגידו בוטים
    תום 02/08/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    20 1
    והבוטים האלה יביאו לכם את ביבי בקלפי.
    סגור
  • 84.
    מי זה הכתב הלא חכם הזה בלשון המעטה מעולם לא
    Dd 02/08/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    12 51
    שמעתי עליו מאיזה אוב הוציאו אותך
    סגור
  • 83.
    מאיפה בדיוק המצאת שמגדיל בזבוזים בכרטיס אשראי.נהפוך הוא (ל"ת)
    Ff 02/08/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    11 34
    סגור
  • 82.
    בכיינים שמגיעים להפגנות עם גיפים ב 500000שח
    אהרן 02/08/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    57 15
    הדבר הכי מרגיז זה אותם מפגינים שמגיעים להפגנות עם גיפים בשווי של מאות אלפי שקלים- ובוכים שאין להם מה לאכול..
    סגור
  • רוב המפגינים דשנים מטוב שמאלנים שהשטלתו על ההפגנות (ל"ת)
    שלמה 02/08/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    56 5
    סגור
  • 81.
    נו באמת
    אבי 02/08/2020 11:13
    הגב לתגובה זו
    8 40
    אתה עלוב נפש סוציומט נבזה
    סגור
  • 80.
    הבעיה המרכזית עם הבטלנים המקצועיים - השותפים הטבעיים
    נירו בן דוד 02/08/2020 11:04
    הגב לתגובה זו
    11 38
    לנתניהו יש שותפים טבעיים ..שותפים לקבלת תקציבים מהמדינה תמורת הבטחת שלטונו אנחנו החילוניים הפראיירם נושאים את כל הנטל כל שנה ..כל השנה ..גם בשירות הצבאי וגם בתשלום מיסים עד מתי ? האלונקה כבר מכאיבה .....נמאס להחזיק בטלנים באופן קבוע על האלונקה ...תמורת מנהל גרוע ...
    סגור
  • אתה כנראה מעדיף שותפים תומכי חמס ושונאי יהדות ולא אחיך (ל"ת)
    שלמה 02/08/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    32 10
    סגור
  • הופך
    האתר הזה 02/08/2020 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 8
    לחרדי יותר ויותר
    סגור
  • 79.
    בגלל הקורנה אנחנו משתמשים באשראי אתה דביל (ל"ת)
    אור 02/08/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    9 37
    סגור
  • 78.
    כל כך נכון!!!!!
    יוני 02/08/2020 10:55
    הגב לתגובה זו
    33 7
    ילדים בני 20 שמתלוננים על פרנסה??? שילכו תעבוד כשליחים, מלצרים או אלף עבודות אחרות שיש להם ביקוש!! המדינה מחלקת כמויות לא נורמליות של כסף ויש אנשים שעדיין צועקים. מישהו פה השתגע...
    סגור
  • 77.
    דמעות תנין
    אבישי היקר אתה ככ צודק! אני בעוונותיי גרה בצפון תל 02/08/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    47 4
    אבישי היקר אתה ככ צודק! אני בעוונותיי גרה בצפון תל אביב. ביום שישי האחרון קנו פה בקניון רמת אביב בחנות שלא אזכיר את שמה, חנות ביגוד יוקרתית, בסכום של 40 אלפי שקלים!!!! ביום אחד, קצר. פדיון של כמליון שח בחודש, בחנות אחת. אז לא, המצב רחוק מלהיות קטסטרופה ובכל זאת מתבכיינים. העיקריים הם המגזר הציבורי שתופח ותופח ללא הבחנה כבר ממשלות רבות כי אף אחד לא רוצה ולא מוכן לטפל בבעיה הענקית הזאת שקמה עלינו, הלוואי והזמן המאתגר הזה היה מזמן את קברניטי המשק לטפל בבעיות מבניות גדולות
    סגור
  • ברמת אביב גרים
    חוז 03/08/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המגזר הציבורי המפונים. שופטים קצינים בדימוס עם יותר מ 10 מליון שקל פנסיה תקציבית
    סגור
  • ספורט לאומי להתנפל על המגזר הציבורי
    HAKY1 02/08/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    12 7
    כשלא מבינים ואין את מי להאשים אנחנו רגילים להשמיץ מגזרים : דתיים ערבים: ימניים או מגזר ציבורי. אם איכנם מבינים מי אלו העובדים שמרוויחים כ 7000 ש,ח לחודש לאחר 20 שנות עבודה אז תשמיצו אחרים.
    סגור
  • 76.
    התקשורת
    איציק 02/08/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    33 2
    משתפת פעולה בהעצמת הבכיינות וההפגנות שברובם המכריע פוליטיות
    סגור
  • 75.
    פרשנות שגויה של הנתונים (שגם הם לא כולם מדוייקים)
    משלם מיסים 02/08/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    8 20
    עליה בשימוש בכרטיסי אשראי יכולה להיות בגלל חוק המזומן ו/או הזמנת מוצרים בטלפון/אינטרנט. יש הרבה אנשים שלא מופיעים כ"מובטלים" למרות שאין להם עבודה והם מחפשים, הם פשוט לא זכאים לדמי אבטלה מכל מיני סיבות מצערות ולכן לא מדווחים ככאלה, והרשימה עוד ארוכה.
    סגור
  • 74.
    אבישי עובדיה פשוט אדם מנותק ואינו מבין את המתרחש (ל"ת)
    בושה 02/08/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    14 28
    סגור
  • 73.
    הבעיה לא בעם הבעיה בממסד משפטי ותיקשורת מימסדית
    ישראלי 02/08/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    16 2
    רוב העם ממושמע ומשתף פעולה במאבק בקורונה. רוצה בטובתה של מדינת ישראל. הבעיה שיש קבוצת אינטרסים מהממסד המשפטי והתקשורת המימסדית בישראל שמנצל את המצב הקשה למטרות פוליטיות ואינטרסים צרים שלו. לדוגמא התיקשורת המימסדית לא אוהבת את מדיניות הממשלה לפתוח את שוק התיקשורת כי זה פודע במונופול שלהם אז הם מנסים בכל דרך להפיל את השילטון גם אם תהרס המדינה
    סגור
  • 72.
    גזית אג"ח י"ד מתאוששת מהרה אימון המערכת הפיננסית קץ MAN (ל"ת)
    כצמן זה אתם 02/08/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 71.
    בכיינים
    יאיר לפיד 02/08/2020 10:16
    הגב לתגובה זו
    23 4
    כמה אתה צודק רוצים כסף בחינם זהו יאיר לפיד הכושל מדרבן אותם גם ככה מעולם הם לא עבדו תל אביבים שמאלנים
    סגור
  • 70.
    הכתב בשירות דף המסרים בבלפור
    יויו 02/08/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    15 20
    הכתב בשירות דף המסרים בבלפור
    סגור
  • 69.
    אתה לא יודע מה זה עוני ושלא תדע עוני, כתב מנותק...
    עם 02/08/2020 10:14
    הגב לתגובה זו
    13 17
    המחאה היא נגד רודפי הבצע שגם בשעת משבר מחפשים איך להרוויח מכך פוליטית וכלכלית.
    סגור
  • 68.
    בכיינים (ל"ת)
    יאיר לפיד 02/08/2020 10:13
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • 67.
    נתניהון עשה חושב את ברחוב ונגיף משתולל חוקר כליה ראות ו
    קרבן קץ הגאולה 02/08/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 13
    לבבך אינו ערל
    סגור
  • 66.
    שמיים פתוחים דגל שחור לפידו ועדר להט"ב נגיף חודרה בזיעה
    קרבן קץ הגאולה 02/08/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    והבל פיו
    סגור
  • 65.
    כתבה מעולה
    אלום 02/08/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    13 4
    הכתב הגדיר בצורה מעולה את המציאות שלנו
    סגור
  • 64.
    מה יהיה
    כמו ביביסט ממוצע אתה עוסק בגניבת דעת 02/08/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כמו ביביסט ממוצע אתה עוסק בגניבת דעת
    סגור
  • 63.
    תיקון
    כתב יקר, צא מהחושך שלך - אתה לוקה בעיוורון ! העם ל 02/08/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    1 14
    כתב יקר, צא מהחושך שלך - אתה לוקה בעיוורון ! העם לא רוצה ראש ממשלה עם כתבי אישום (גם ביבי לא רצה את אולמרט).
    סגור
  • אתה מערבב בין כלכלה ופוליטקה, הכתב הסביר כלכלית
    טלי 02/08/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הוא צוק, הבכיינות הכלכלית לא במקום הטענות הפוליטיות כן במקום
    סגור
  • 62.
    נתונים מניפולטיבים
    אנונימי 02/08/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    5 12
    שנוח למישהו אז נתונים של הל"מס.ושנוח פחות אז נתונים של לשכת התעסוקה.וביטוח לאומי.תסתובב ברחובות ותסתכל בקריסה של העמותות שאת העזרה שלהם צריכה המדינה לבצע ולא מהתקופה הזאת
    סגור
  • 61.
    החרדים והשטחים הם נטל
    האמת כואבת 02/08/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    5 19
    לא משנה איך דנים בזה הם אמנם עניים אבל מעיקים.
    סגור
  • ומדינת
    דב 03/08/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צפון תל-אביב היא נטל גדול הרבה יותר. של נעליך מעל רגליך. אוי לא הבנת את המשפט. עבור בורים שכמותכם - עברית שפה קשה.
    סגור
  • החרדים לא נטל בזכותם עדיין לא זרקו אותנו לים
    שלמה 02/08/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    16 2
    בזכות התורה יש עם יהודי בלי זה כבר מזמן היינו מתבוללים ונעלמים בין הגוים
    סגור
  • אתה מוכיח שהכתב צודק - ההפגנה פוליטית לא כלכלית (ל"ת)
    טלי 02/08/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 60.
    חלק מהעזרה הממשלתית זה הלוואות מדינה
    אלי 02/08/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הלוואות יש להחזיר כך שהעזרה היא יותר קטנה ממה שביבי מספר לנו..
    סגור
  • 59.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    אלי 02/08/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 58.
    מנותק!!!!!
    עמיר 02/08/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    3 23
    איזה ניתוק!!!
    סגור
  • 57.
    1. עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי מעידה על חוסר במזומן...
    יניב 02/08/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    2 17
    2. בגלל שהמדינה הוציאה (תאורטית אגב) 7% מהתוצר, אתה מסיק מזה שזה מספיק או מכובד ???
    סגור
  • 56.
    1. עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי מעידה על חוסר במזומן...
    יניב 02/08/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    2 18
    2. בגלל שהמדינה הוציאה (תאורטית אגב) 7% מהתוצר, אתה מסיק מזה שזה מספיק או מכובד ???
    סגור
  • 55.
    אז הנה עוד ליכודניק מעריץ שוק חופשי קיצוני (ל"ת)
    ששי 02/08/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    4 12
    סגור
  • 54.
    מגזר ציבורי
    אנונימי 02/08/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הדברים הכתובים אינם נכוניםהאם הממשלה צריכה כעת לפטר, ממש לא?הממשלה מצמצמת באופן משמעותי את היקף העסקת עובדי המדינה בכך שלא מאפשרת ביצוע שעות נוספות ,מצמצמת סוכנויות וכמובן בהמון נסיעות חשמל ואנרגיה בכל שעובדים מהבית ומצביעים ישיבות באמצעים דיגיטלי עםלדעתי החסכון מכך הוא מאות מליונים אם לא מעבר לכך.
    סגור
  • אבל ממשיכה להעסיק
    חוז 03/08/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות אלפי עובדים מיותרים לשלם הפנסיות תקציביות בשווי מיליונים שלעולם מישהו במגזר הפרטי לא יוכל לצבור. קצינים בכירים יוצאים לפנסיה בגיל 45 ומקבלים פנסיה כפולה מהקופה הציבורית בגובים שמסדרים להם . 700 אלף עובדי מדינה עם 30 אלף מנהלים! שמקבלים יותר מ 30 אלף שקל בחודש!מיאם היו מלחיצים להם 10 אחוז בשכר היה מתפנה 50 מליארד כדי לעודד עסקים קטנים. כמו שעשו באורוגואי שם הפחיתו 20 אחוז. כאן ? לעולם זה לא יקרה כי החתולים השמנים של המגזר הציבורי מחליטים!
    סגור
  • 53.
    מליון משפחות לפני סכנת השלכה לרחוב,איבדו משכורות וההתחי
    הכתב-עוד ביביסט מושח 02/08/2020 09:40
    הגב לתגובה זו
    5 23
    ההתחייבויות נשארו. מצב המשק בכי רע ולא רואים משרות באופק,בטח לא משרות שיכסו את ההתחייבויות שנשארו ללא שינוי. ביבי הנוכל ילך לפי נתוני החמס שהם סביב 10% ולא לפי האבטלה האמיתית שהיא מעל 20%, ויפסיק את האבטלה לכולם ביום אחד בהיר ומאוד בקרוב.העיקר שיקר שיש אבטלה לעוד שנה. נוכל הביתה.
    סגור
  • 52.
    בול
    יעקב 02/08/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    16 2
    כתבה מצויינת
    סגור
  • 51.
    ביבי הביתה!
    שירה(כ. שמריהו) 02/08/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    2 19
    יאללה לך הביתה ביבי.
    סגור
  • 50.
    צודק ב100 אחוז
    שלומי 02/08/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    14 1
    רק מיעוט קטן באמת אין לא אוכל במקרר השאר הכל בלוף בכיל בית אב יש 2 מכוניות יש חסכונות הרויחו עשרות אלפי שקלים חברים הכל פוליטי מנסים להפיל ממשלה נבחרת לא הולך להם בקלפי מנסים לרכוב על הקרונה לא ילך להם כל ההפגנות שבם עושים במימון אהוד ברק זה שברח באסון צהילים ובגד באישתו נאווה לא לשכוח
    סגור
  • 49.
    כתבה מצויינת..בתי המלון בתפוסה מלאה
    רוני 02/08/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אנשים מקבלים חלת וחא מוכנים לעבוד. חופי הים מפוצצים באנשים. הקניונים מלאים בקונים שיו אים מהחניות עם שקיות מלאות.. יש גם את העניין של חוסר התנהלות כלכלית נכונה. עד לפני הקורונה אנשים בזבזו את כל כספם ולא חסכו כסף ועכשיו הם מתבכיינים...פשוט בושה.
    סגור
  • איך נם בתפוסה מלאה כשחל איסור על תפוסה מלאה.אולי מלונות
    כ 02/08/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 10
    הקורונה בתפוסה מלאה
    סגור
  • 48.
    נו באמת. הציבור רוכש יותר כי יש יותר ציבור בארץ..
    רון 02/08/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    2 19
    מיליון איש ליתר דיוק. הפער בין האזרחים הוא זה שמוביל "להתבכיינות". מספיק 20% מהאוכלוסיה שנפגעה באמת ומתבכיינת, וכבר קיבלת מיליון איש.
    סגור
  • 47.
    שוב אבישי עובדיה מחפש כותרות, לא משנה המהות (ל"ת)
    אלי 02/08/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    1 14
    סגור
  • 46.
    ניתוח לא נכון
    אילן 02/08/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 16
    העליה בצריכה נובעת בעיקר כי היינו חודשיים בסגר והאזרחים עכשיו משלימים את החסר. מיליון מובטלים לא יכולים לצרוך.
    סגור
  • 45.
    לכלכת אבישי עובדיה. בכיינים? תקרא:
    יש ר א לי 02/08/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 13
    זו מחאה עממית רבת גוונים. כל אחד מגיע מסיבתו הוא, למשל: 1. נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה. 2. פרשת הצוללות חייבת להיחקר. 3. כשלון בניהול המאבק בקורונה. 4. חוסר התחשבות בעצמאים/ בצעירים. 5. בזבוז כספי הציבור משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. 6. מי שהצהיר שראש ממשלה לא צריך לכהן יותר מ 2 קדנציות, (ביבי הצהיר) שיעמוד במילתו. 7. מי שטען שחשוד בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה ושיתכן ששיקוליו ממניעים אישיים ולא לטובת המדינה (ביבי טען כנגד אולמרט), שיפנה את מקומו וילך לעסוק במשפטו, אם יזוכה יוכל לחזור. 8. ממשלה מנופחת עם 52 שרים וסגני שרים, בזבוז כספי הציבור.... ויש עוד, אסתפק בזה. לסיכום: מפגינים אנשים מכל הקשת הפוליטית, כל אחד וסיבתו הוא.
    סגור
  • 44.
    הכי מדוייק שאפשר
    מאיר 02/08/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    13 1
    מאז זעקת שני הביריונים סה מפוקס וזה מהאופטיקה איבגתי אימון במןבילי המחאה בהתעלם מהפוליטיקה שמאחוריה. הרבה עלוקות מתרריי ים ומי שאין לו באמת לא תיראו אותו ברחובות ולא בטיוי.
    סגור
  • 43.
    שאבישי הוא ישר.
    וצריך לציין 02/08/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    24 0
    כשצריך לבקר את הממשלה,הוא טוב מאוד יודע לבקר התנהלות כלכלית זו או אחרת.המחאה הזו היא של ציבור צעיר די טיפש(אנארכיסטים בגרוש),די שבע,מבתים עשירים,ולא משקף את האנשים שבאמת אין להם,כמו אנשי הפריפרייה,קשישים,ניצולי שואה,ועוד ועוד...הם לא שם!!!
    סגור
  • 42.
    כתב/ליצן חצר
    לא ידעתי שעשית תואר בכלכלה. אז לידיעתך - כל האינדי 02/08/2020 09:21
    הגב לתגובה זו
    2 9
    לא ידעתי שעשית תואר בכלכלה. אז לידיעתך - כל האינדיקטורים הכלכליים מעידים על מיתון תלול. לא שזה יעצור ממך ללקק לקיסר את התחת.
    סגור
  • 41.
    כתבה נכונה
    ברוב המקרים המענקים מיטיבים עם העסקים. יש אולי לשפ 02/08/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ברוב המקרים המענקים מיטיבים עם העסקים. יש אולי לשפר נקודתית בענפים מסויימים. אבל הרוב לא הפסידו או הפסידו מועט. זאת מגיפה עולמית אז ברור שגם יש מפסידים. בסה לא אשמה אף ממשלה. מכיר עצמאיים שקיבלו מאות אלפי שקלים סתם. מכיר רשתות שקיבלו עד 100 מליון!!! הזוי. והיה הזדמנות עכשיו לתקן עיוותים בפנסיות הקבע ולצמצם עובדי מדינה אבל ביבי הפחדן נירתע
    סגור
  • 40.
    כמה שאתה צודק!!,נותנים?..לא טוב..לא נותנים?..גם לא טוב.
    לאבישי היקר 02/08/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    26 0
    אלה היהודים!,שום דבר לא מרוצים.העיקר:לא לפרגן לאחר,שזו תכונה יהודית ידועה.נותנים לאנארכיסטים כסף,לא מרוצים,רוצים עוד.
    סגור
  • 39.
    מסכימה עם הכותב
    רונית 02/08/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    24 1
    ברור שלרוב המפגינים אין בעיות כלכליות - זו הפגנת שנאה של השמאל שבא כרגיל להתסיס לפלג ולזרוע הרס
    סגור
  • 38.
    הבנתי כך מהכתבה, ראש הממשלה הוא מטומטם כיצד שפעל, אבל
    סוחר בדימוס 02/08/2020 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בכל מקרה הוא לא נכשל, נהפוך הוא. הוא חילק מספיק.
    סגור
  • 37.
    תבדוק עליה בשימושבכרטיסי אשראי אל מול ירידה בשימושצ'קים
    רון77 02/08/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 8
    ומזומן, הרי אם הכל היה טוב התמג לא היה יורד כאן ב 15%, אלא עולה 3% כרגיל.
    סגור
  • 36.
    הכותב צודק, יש פה הגזמה \ חלק מקבלים כסף שלא צריכים. (ל"ת)
    דון 02/08/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 35.
    חוויית המשתמש כאן פשוט נוראית!!!
    א 02/08/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הדף כל דקה עושה ריפרש אוטומטי עוד הרבה לפני שמסיימים לקרוא את הכתבה ואז צריך להתחיל לחפש איפה עצרנו
    סגור
  • 34.
    החרדים שדגו את הקופה
    כתב ליצן 02/08/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    12 4
    כל התמיכה מתרכזת במגזר שלא תורם ולא נפגע - החרדים. במקום שיעבירו תמיכה למגזרים שנפגעו כמו מסעדות אומנים ומגזר התיירות, כל התמיכה הולכת לחרדים שממשיכים להתבטל ולהעיק על הקופה. המחאה צודקת רק חבל שלא מבינים שהבעיה הנה התמיכה של ביבי והליכוד בחרדים שהורסים את המדינה
    סגור
  • אתה עוד שונא ישראל קטן ןעלוב (ל"ת)
    שלמה 02/08/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 33.
    יפה מאד ! (ל"ת)
    נחמן 02/08/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    מי אלה המפגינים בכלל
    רוני 02/08/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתם משועממים שכנראה קבלו כסף כדי לפגוע בביביצלא יעזור להם הלכוד לוקח בגדול
    סגור
  • 31.
    בדרך לאפריקה
    כן זה נכון שבאפריקה עוזרים פחות וזה נכון שיש כאלו 02/08/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כן זה נכון שבאפריקה עוזרים פחות וזה נכון שיש כאלו שמדווחים בשחור ומייללים אבל נראה לי הזוי שזה הניתוח שמופיע באתר רציני .
    סגור
  • 30.
    כתב שלא מבין - לציבור שכן מבין (ל"ת)
    רמי 02/08/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    14 22
    סגור
  • הכתב מבין מאוד...הציבור דפוק (ל"ת)
    שלומי 02/08/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 29.
    העלייה בצריכה של כרטיסי אשראי היא רק
    יוני 02/08/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
    13 11
    בגלל חוק המזומן .... שאתה מתעלם מממנו לחלוטין משום מה ...אם אי אפשר לעשות עסקאות במזומן במעל 5000 אז ברור שהעסקאות בכרטיסי אשראי יעלו ....
    סגור
  • אתה רציני מגיב ומטיף מוסר בלי להבין בכלל מה חוק המזומן?
    ליוני 02/08/2020 09:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יוני יוק המזומן קודם כל מעל 11 אלף ולא 5000 ח כמו שציינת שני אם הבזבוזים הם מעל 11 אתף והם אלו שהגדילו את החיובים בכרטיס במשק זה אומר שאנשים מבזבזים סת ולא על אוכל כמו שהכתב ציין. לפי דעתי היית מריך לשתוק ולא להתפלצן... יום טוב
    סגור
  • שטויות (ל"ת)
    דודו 02/08/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מגהצים היום וביום הפירעון יחשך העולם .
    שאול 02/08/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים איבדו תיקווה בממשלה ובשליט . בחוסר כל עושים הכל כדי לשרוד , ככל שעובר הזמן נעשה יותר גרוע . התעוררו .
    סגור
  • 28.
    טעות בכתבה
    צופה 02/08/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    16 15
    הבכיינים לא מתבכיינים על מצבם הכלכלי, הטענה היחדיה שלהם היא שביבי בשלטון. אחרי ההפגנות הם חוזרים בג'יפים לבתים המטופחים שלהם
    סגור
  • 27.
    כתבה מטומטמת ...תלושה מהמציות .אתהם חושבים רק בורסה
    שקל חזק 02/08/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    17 20
    אין לכם מושג מה באמת קורה ...חכו שהמדינה תיצתרך לההחזיר את ההלוואות שנתניהו לקח ..לעוד 30 עד מאה שנה....הוא לא הייה .....גם אנייי
    סגור
  • עברית
    לרון 02/08/2020 09:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתיב,"תצטרך"
    סגור
  • 26.
    אז למה הבורסה משקפת מצב של מיתון קשה כבר עשור (ל"ת)
    מצב הבורסה 02/08/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • גם ביפן
    לרון 02/08/2020 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנמצאת בסטגפלציה 25 שנים,המיתון אינו מורגש בחיי היום יום!היפנים חסכנים והישראלים ג"כ ילמדו לא להסתער על כל דבר ומוצר
    סגור
  • 25.
    מסכים עם הרוב (ל"ת)
    אהבתי 02/08/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • 24.
    סוף סוף מישהו שאומר את האמת ושכח לציין שזה בזכות ביבי (ל"ת)
    קורא קבוע 02/08/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    18 10
    סגור
  • 23.
    האשם העיקרי במצב הוא האזרח מר ישראלי ישראלי .
    דן 02/08/2020 08:50
    הגב לתגובה זו
    27 4
    כולם מחפשים אשמים , מי האשם במצב ? מר ישראלי , התנהג בעשור האחרון לפחות על ה"קצה" , נהג לקחת משכנתא מקסימלית על קצה גבול יכולתו כשאמר : יהיה בסדר כולם עושים ונוהגים כך .......לקח הלוואות בלי הכרה לנפוש בחו"ל , לרכוש רכב חדש ( רק חדש ) , להחליף את הרהיטים ....בקיצור כל הלוואה שהוצע לו לקח ......כאשר מה שהנחה אותו זה המשפט הנדוש "חיים פעם אחת" .......הממה , שכח מר ישראלי שאנחנו לא זבובים שחיים כ 24 שעות .....אם כך היה , זה היה נכון לקחת כל הלוואה / משכנתא בכל סדר גודל ......שכח מר ישראלי שתוחלת החיים היא כ 80 ( עד 120 ) וכדי לחיות "פעם אחת" בצורה רגועה ומושכלת , יש לנהוג באחריות ולהתייחס לחיים כריצת מרתון ולא כריצת 50 מ' . אז עכשיו מאשימים את המדינה , כל מה שזז ובעצם האשם העיקרי הוא מר ישראלי . דעתי בלבד ומאחל הצלחה מכל הלב לכל עם ישראל שמצוי במצוקה לא פשוטה .
    סגור
  • פעם חסכו
    לרון 02/08/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לעת צרה ,משל הנמלה והחרגול, וחיו על מה שיש,היום חיים מהלוואות ועל מה שאין!
    סגור
  • 22.
    צריך להפגין בבני ברק
    יוסי 02/08/2020 08:49
    הגב לתגובה זו
    9 12
    המדינה מוציאה כסף, אבל למי? קצבאות לאברכים? צריך לתת את כל התמיכה רק למי שעבד, שילם מס, וסגר את העסק בפקודת הממשלה. זהו. לא לאברכים, לא לילדים, לא לזקנים, לא לנכים, לא קשורים לקורונה
    סגור
  • צריך להפגין מול בג"ץ בגלל הגנה על המסתננים וגם בצהלה
    שלומי 02/08/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ורמת אביב ובכל המקומות שרוב הכסף של המדינה הולך בבני ברק כמעט כולם בקו העוני מרצון
    סגור
  • גם הגרמנים טענו כך לפני השואה
    אבי 02/08/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הגרמנים לפני השואה: לא לאברכים, לא לילדים, לא לזקנים, לא לנכים. בסוף הם הרגו את כולם. זהירות, ההסיטוריה חוזרת.
    סגור
  • 21.
    רוב המפגינים מסוממים (ל"ת)
    משה 02/08/2020 08:49
    הגב לתגובה זו
    17 10
    סגור
  • 20.
    מסכים עם הכותב (ל"ת)
    תום 02/08/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
    18 6
    סגור
  • 19.
    חשבת אולי למה משתמשים יותר באשראי?
    חי על הקצה 02/08/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
    9 8
    אולי כי נגמר לנו המזומן ואין ברירה אלא לפרוס תשלומים באשראי?
    סגור
  • 18.
    כתבה מעניינת.עם הרבה הגיון!! (ל"ת)
    כלכלן צפוני 02/08/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    12 8
    סגור
  • 17.
    מאמר לא מדוייק ... לרוב בתי האב - דמי האבטלה לא מספיקים
    אדון לוי מתל אביב 02/08/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בתי האב כבר מזמן עברו לאכול את החסכונות, קרנות ההשתלמות והכסף בשמרו צד ללימודים לילדים!! אנחנו מגדלים כאן דור עני. אתם לא מבינים את הנקודה הפשוטה הזאת? ספרו זאת לגברת כהן מחדרה שאומרים עליה שהיא מתבכיינת.
    סגור
  • 16.
    שלטון ביבי לא סופר את הזקנים נתנו להם בעשור 6 שח
    קצבת זקנה 02/08/2020 08:43
    הגב לתגובה זו
    12 9
    ביבי אוהב לתת הכל במשורה למקבלי הבטחת הכנסה הוא הגדיל את התשלום זה יצא לו חסכוני במקום להגדיל קצבה לכולם. כעת נוצר מצב שמקבלי הבטחת הכנסה חיים יותר טוב מעובד מדינה מתחיל הם פטורים מארנונה מקבלים הנחה בתרופות וחשמל מותר להם להחזיק מכונית ומותר להם גם לעבוד אז למה לתת להם עוד ועוד כשמי שמרויח שכר מינימום ומשלם ארנונה כרגיל נשאר לו פחות כסף לחיות גם זה מעוות והבעיה שזה קל לביבי הוא מוציא פחות . מנוול נשאר מנוול
    סגור
  • לא היה צריך לגייס אותו
    חוז 02/08/2020 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש 700 אלף עובדי מדינה 350 אלף מיותרים
    סגור
  • 15.
    הבעיה שזו מחאת שנאה של השמאל.
    רוי 02/08/2020 08:39
    הגב לתגובה זו
    19 13
    הקורונה והסגר הם רק תרוץ לסיבה האמיתית.
    סגור
  • 14.
    הציבור מבזבז יותר בכרטיסי אשראי אבל למה נטפלים לשירות
    נכון 02/08/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    3 6
    הציבורי. קומץ מרויח היטב הם המנהלים והסגנים והמנכלים. השאר גם אם יש להם שני תארים עובדים על תקן פשוט משכורות נמוכות מאוד וכעת גם גוזלים מהם את המעט כמו קייטנות לילדים .מנסים גם לפגוע בשכרם בכל מיני טריקים בחסות הקורונה לעבוד פחות ולשלם פחות. האם אין להם משכנתא וילדים ומה עם הפנסיה שהועברה לשוק המניות . למה אף אחד לא כותב על השקר של ועדת בכר שעזרה לממשלה להתנער מחובותיה באגח. ביבי השקרן טען שבשוק המניות ירויחו יותר ואז העלה מס והרס את השוק סופית וכעת גם מורידים מס רכישה לדירה שניה!!!! כדאי גם לכתוב על אנשים שעבדו מעל 40 שנה רצוף בשירות הציבורי ויוצאים עם פנסיה של 7000 שח עם דחיית היציאה לפנסיה. סתם להיטפל לאנשים ולנצל אותם זה אופייני למדינת ישראל הרעה עם אנשים צרי עין מפונקים ובהמות
    סגור
  • 13.
    כל מילה נכונה. כתבה יפה ולעיניין. לצערי...ח**א של ממשלה (ל"ת)
    אבי 02/08/2020 08:34
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • 12.
    כתבה מעולה ומדוייקת
    אנונימי 02/08/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    16 4
    כמות העסקים שקיבלו סכומים לא פרופורציונאלים ענקית.
    סגור
  • 11.
    זה עיתונאי או דובר של המושחת מבלפור ? (ל"ת)
    עמי 02/08/2020 08:30
    הגב לתגובה זו
    14 60
    סגור
  • 10.
    היה פה כשלון עצום של משרד האוצר
    צדק 02/08/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
    11 42
    כחלון לא תיפקד: שי באבד לא תיפקד: רוני חזקיהו לא תיפקד: שאול מרידור לא תיפקד: כל אלה צריכים ללכת הביתה, רובם כבר הבינו את זה בדרך כלשהי
    סגור
  • 9.
    אין כלום כי לא היה כלום אמר ראש כנופיית הפשע (ל"ת)
    כותב 02/08/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    6 56
    סגור
  • 8.
    תמיד המגזר הציבורי פושע???
    אזרח 02/08/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    8 5
    מאוד קל לרדת על המגזר הציבורי ,זה שעובד ומשרת ציבור גם בימי חירום, כולל אחיות ורופאים ועובדי תשתיות כדי שהמדינה תתפקדאתה לא שונה מרה"מ , מסית !!!ובתקופה כזו זה מאוד קל, דמגוגיה בגרוש
    סגור
  • מגזר ציבורי
    חיים 02/08/2020 13:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדי המגזר הציבורי הם הנטל הגדול ביותר על התקציב.צריך קיצוץ עמוקקקקקק
    סגור
  • כשאין כסף מפטרים
    חוז 02/08/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה זה במגזר הפרטי אבל אפ פעם לא במגזר הציבורי. לפחות שיורידו 10 אחוז במשכורות ויתנו 50 מליארד שקל מזה לתמיכה במי שמשלם להם את המשכורת שזה המגזר הפרטי הקורס
    סגור
  • 7.
    דבר אחד חשוב שכחת
    דן 02/08/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    7 26
    העלייה באשראי לא מראה בהכרח עליה בצריכה אלא תחליף לצריכה במזומן שהוא לאור המשבר ירד.
    סגור
  • 6.
    ומאיםה הכתב יודע מה קורה בכל המדינה
    יעקב 02/08/2020 08:24
    הגב לתגובה זו
    5 22
    כל אחד מדבר בשם כולם אדון כתב אתה חא יודע כלוםםםם כמו כל התקשורת .אתם שורש הרע כאן בישראל אתם תקשטרת עוינת והורסת ולא אחראית
    סגור
  • 5.
    מאמר המעיד יותר מכל על כותבו
    אבישי עובגיה אינך מבין כלל מאיפה באה המחאה. כשאנשי 02/08/2020 08:24
    הגב לתגובה זו
    6 33
    אבישי עובגיה אינך מבין כלל מאיפה באה המחאה. כשאנשים יוצאים הכל הארץ כנראה שיש מניע עמוק עותר ממה שאתה העלית במאמרל
    סגור
  • 4.
    שמאלנים קטנים אוהבים כסף חינם ועל הדרך מפגן שנאה לביבי. (ל"ת)
    יעקב 02/08/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    40 5
    סגור
  • שנאת חינם?. ממש צדיק טהור וישר לבב מר נתניהו
    אסף 02/08/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 33
    בקיצור, לא צריך לשנוא אותו אלא להחליף אותו מה שכן, הוא די הרוויח ביושר את מה שהעם חש כלפיו וזו בחילה עמוקה לכל הפחות
    סגור
  • 3.
    העם פשוט לא בטוח בממשלה
    אמיר 02/08/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    4 24
    זו סיבת ההפגנות ולא איל חילקו את המענקים
    סגור
  • 2.
    מיליון מובטלים,המדינה לוקחת הלוואה שרובה "מענק" לחרדים
    דני 02/08/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    8 24
    הסחטנות הפוליטית ניצחה את החלוקה לנפגעים כלכלית מהקורונה
    סגור
  • 1.
    כתב חוצפן!!
    אנשים רעבים מאות אלפים ממגזרים ספציפיים אז אתה רוצ 02/08/2020 08:22
    הגב לתגובה זו
    9 19
    אנשים רעבים מאות אלפים ממגזרים ספציפיים אז אתה רוצה להכניס מגזר ציבורי שרובו משתכר שכר נמוך !! למה??
    סגור
  • מסכים עם כל מילה אבישי ישר כח לחלק את העוגה מחדש (ל"ת)
    ביטון אלי 02/08/2020 09:11
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • תגובה (ל"ת)
    ביטון אלי 02/08/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות