בקרוב בנטפליקס - מהפך תזרימי ומעל 200 מיליון מנויים
נטפליקס (NFLX) היא אחת הכוכבות הגדולות בנאסד"ק בחודשים האחרונים. היא וחברותיה לסיירת ה-FAANG (פייסבוק, אמזון, אפל וגוגל), סחבו את מדדי המניות האמריקאיים לשיאים חדשים. אולם, נטפליקס היא יוצאת הדופן מבין החמש. היא היחידה שאיננה "פרת מזומנים". לנטפליקס תזרים מזומנים חופשי שלילי, דהיינו, תזרים מפעילות שוטפת נמוך מהיקף ההשקעות בתוכן, והבור הולך ומעמיק עם השנים. בין השורות אפשר לגלות את ניצני השינוי בנטפליקס ואם נסיט את מבטנו שמופנה אוטומטית לגידול המרשים בשורת המנויים וההכנסות, נוכל לראות גם את השינוי המיוחל בתזרים המזומנים.
המודל העסקי של נטפליקס נשען על הכנסות מתחדשות מדמי מנוי בהיקף של כ-11 דולר בחודש למנוי, בתמורה לזה במודל ה-flat fee זכאי הלקוח לצפות בכל התוכן שיש לנטפליקס להציע, ללא פרסומות או דרישה לתשלום נוסף.
היתרון הגדול במודל זה, הוא שבניגוד לחברתה לסיירת ה-FAANG, אפל שנדרשת מדי רבעון להתחיל מאפס ולמכור טלפונים ומחשבים, נטפליקס מתחילה כל רבעון עם אותם עשרות ומאות מיליוני מנויים ורק חושבת איך להגדיל את מספרם. גם מבחינה פיננסית, נטפליקס שונה משאר חברות ה-FAANG, בעוד את הכנסותיה היא גובה אחת לחודש, הוצאותיה העיקריות הן מיליארדי דולר על תוכן (הפקה ורכישה של סדרות וסרטים), תוכן נחשב כהשקעה ולכן לא נספר בדו"ח רווח והפסד.
כלומר, נטפליקס אמנם מדממת תזרימית אבל בדו"ח רווח והפסד, מציגה רווח נקי שנתי שגם גדל משנה לשנה. את הדימום התזרימי, מכסה נטפליקס באמצעות גיוס אג"ח.
ואז הגיע המגפה
כמה אירוני הדבר, שעם תחילת החששות מנגיף ה-covid-19 פורסם שהסרט הנצפה ביותר בנטפליקס בישראל ובמדינות רבות אחרות הוא "התפשטות" מ-2011 בכיכוב מאט דיימון ואחרים המתאר בצורה די מושלמת את התפרצות נגיף הקורונה. הסגר, הריחוק החברתי, סגירת בתי הקולנוע והתיאטראות היו בעבור המשקיעים במניית נטפליקס פחות סרט ויותר שיר "יום אסוני – יום ששוני", מספר המנויים בנטפליקס זינק ובלי שום הודעה מוקדמת, מבצע ההצטרפות הקבוע של נטפליקס – חודש ראשון חינם, שהיה לו גם מקום של כבוד בדו"חות הכספיים (החברה הייתה מדווחת בדיוק כמה לקוחות יש לה בכל רבעון שהם בתהליך התנסות) נעלם כלא היה.
בין השורות, ברבעונים האחרונים ובמיוחד בחצי השנה האחרונה, נזרעו הזרעים להפיכתה של נטפליקס ל"פרת מזומנים" תזרימית ויציבה. אפשר לשים את האצבע על נתון אחד שהחברה מספקת שמספר את כל הסיפור. במאזן החברה, בצד ההתחייבויות, ישנו סעיף משמעותי מאוד הנקרא Content Liability, סעיף זה מציג עבור כל סופו של רבעון, מהי ההתחייבות העתידית של החברה ליצירה ורכישה של תוכן שטרם בוצעה. דהיינו, כלולים בו כל ההתחייבויות החתומות להפקת סדרות ועונות נוספות של סדרות קיימות, סרטים חדשים ותוכן שהופק ע"י אחרים שנטפליקס התחייבה לרכוש. סעיף זה הוא בעל חשיבות עליונה, לדעתנו, ודרכו ראינו את הפיכתה של נטפליקס ל"מפלצת תוכן", שהרי ידוע שדף הבית של נטפליקס, בדומה לקרחון שרק עשירית ממנו גלוי מעל פני המים, מציג רק אחוזים בודדים מהיקף התוכן הזמין לצופה.
נטפליקס במהלך השנים בד בבד עם הצמיחה המואצת במספר המנויים, הגדילה בכל העת, בקצב מואץ את היקף התוכן שברשותה ע"י גידול באותו סעיף Content Liability. מקור גאוותה של החברה היה שהיא מעלה לפחות סדרה או עונה של סדרה חדשה כל שבוע.
אולם, בסוף 2019 ובתחילת 2020 החלו ניצני השינוי. כמות התוכן עדיין גדלה, אבל לא באופן מואץ אלא בקצב יורד. הדבר ניכר באותו סעיף מאזני Content Liability שהפסיק לגדול, נשאר באותו היקף ואף התחיל לרדת. מגיפת הקורונה, האיסור על התקהלות וכתוצאה מכך, ועם כל הצער האישי, גם עצירת ודחיית ההפקות הקולנועיות העצימו את המגמה, זוהי לדעתנו תחילת התהליך שיביא בעוד רבעונים ספורים את השינוי המיוחל בסימן בתזרים המזומנים החופשי משלילי לחיובי.
בשורה התחתונה
ברבעונים האחרונים התעצמו אינידקטורים שמאותתים לנו שהחברה במסלול הישיר לשינוי. מחברה "שורפת" מזומנים לחברה המייצרת תזרים מזומנים חיובי ויציב. מצד שני, אסור לשכוח את התחרות - דיסני+ , HBO ואחרים. בנוסף, יש להישאר עם אצבע על הדופק לגבי האופן שבו מנויי החברה, ישימו לב לאותה הפחתה בקצב הגידול בתוכן. אנו מעריכים שתוך מספר רבעונים נראה את השינוי. נמשיך לעקוב אחרי נטפליקס ובמקביל נעקוב אחרי המתחרים שעשויים לשנות את המודלים שלהם ואת קצב החדירה במקביל להתפתחות בנטפליקס.
הכותב הוא שותף מנהל בבית ההשקעות אקורד
אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.וככה המניה קופצת. 3 שורות טובות מתוך דוחות של 80 עמודיםתומר 31/08/2020 04:31הגב לתגובה זו0 0כל הדוחות שלה מוטים. ההתחייבויות שלה מהוות 90 אחוז מהנכסים, כי כל סעיף הנכסים שלה הוא "תוכן". זה שתוכן הוא לא נכס פיזי לא אומר שהוא לא שווה אבל במקרה הזה למי ימכרו את התוכן ? הרי המתחרים לא יקנו אותו. אז אין מי שיקנה. ולגבי המנויים, העליה לא רלוונטית לצמיחה כי זה נבע מהקורונה שתיגמר מתישהו ולהזכירך(לכותב) שההתחייבות של הלקוח מול נטפליקס היא חודשית בעלות של 11 דולר וניתנת להפסקה בכל עת בזמן שההתחייבות מול אפל ברכישה אחת שלא ניתנת לביטול שווה ל11 שנות מנוי לנטפליקס . מעבר לכך המניה מנופחת בצורה לא נורמלית כי אנשים משקיעים על בסיס כתבות שלא מנתחות כלום ובנוסף לבנקי השקעות שמנפחים ואז מממשים ומ]ילים את המניה. כי המחיר שלה הרי לא מבוסס על כלום. כשהמניה תיפול היא תיפול בענק. ואז כבר לא ימהרו להלוות לה כסף. מאיפה היא תוכל להחזיר? משום מקום כי את התוכן הם לא ימכרו (בטח שלא בשווי שהם מציגים אותו) ומזומנים בקושי יש להם.סגור
-
8.רוב התוכן בישראל עתיק ורחוק ממה שבארצות הברית (ל"ת)אפק 25/08/2020 17:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.אוהב את הכתיבה שלך! בהצלחה לאקורד בית השקעות (ל"ת)רועי 25/08/2020 16:52הגב לתגובה זו1 1סגור
-
6.נטפליקסטובה 25/08/2020 16:35הגב לתגובה זו1 1כתבה מעניינת ותורמתסגור
-
5.מהפךג'וני 25/08/2020 15:57הגב לתגובה זו2 1מרתק. לא מבין מי מנוי ליס/סלקום וכל אלו. נטפליקס מחליפה אותם בגדולסגור
- טען עוד
-
4.נטפליקס בדרך ל 300 מיליון (ל"ת)ירון 25/08/2020 15:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.נטפליקסראובן 25/08/2020 15:56הגב לתגובה זו2 1כחובב נטפליקס ושוק ההון כתבה מעניינת , נראה מה יהיה בהמשך , נעקובסגור
-
2.כתבה מעניינת וכתובה בצורה מצויינת (ל"ת)אלעד 25/08/2020 15:55הגב לתגובה זו2 1סגור
-
1.נטפליקסחיים 25/08/2020 15:51הגב לתגובה זו2 1דוגמא ליברה מצויינת ומצליחהסגור