המניות הן עדיין "המשחק היחיד בעיר"

למה יתר אלטרנטיבות ההשקעה לא מעניינות, מתי כדאי לקנות מניות, ומה יקרה כשימצאו חיסון?  וגם - טסלה נסחרת בשווי גבוה, אבל כדאי לדעת -  החלום האמיתי של מאסק הוא לא רכבים אוטונומיים
 | 

המניות, כך מסתבר, הן עדיין "המשחק היחיד בעיר". כן, הן בחלקן הגדול (לבטח הפופולריות ו"אהובות האנליסטים") יקרות להחריד אבל הן ללא ספק עדיין המשחק היחיד בעיר בעיקר בגלל חוסר אלטרנטיבות והציפיות המאקרו והמיקרו כלכליות. אבל לא רק, גם הכניסה של מיליוני משקיעים חסרי הבנה שדבקים בכותרות בלבד וגם שפע המזומנים בשוק תורמים למצב. המדיניות של השנתיים האחרונות צריכה להימשך: לאסוף מניות של חברות טובות בתיקונים במנות קטנות ולמכור חלק, בשוליים, כשהן מתקרבות לשיא ותמיד להחזיק מזומנים בצד. תיקונים מהסוג שראינו השבוע יהיו בשפע בחודשים הקרובים.

למה יש חוסר אלטרנטיבות בהשקעות? כי אם הריבית תישאר נמוכה ואין אינפלציה כפי שחוזים הבנקים המרכזיים בראשות הפד אז אין מה לחפש באגרות החוב, בטח לא ברמה הנוכחית. החלק הספקולטיבי בזהב כבר מהווה פי כמה מהחלק התעשייתי-צרכני. כלומר משקיעים בזהב פי כמה וכמה יותר ממה שמשתמשים. הנדל"ן  יקר ולא נזיל ואילו המטבעות והסחורות עלולות לגרום התקפי לב, מה שלא עוזר בתקופת קורונה. במניות, לעומת האחרים, יש עדיין חלומות שהולכים וגדלים כי העתיד מקדים להגיע.

אנחנו מנסים היום לתהות על ערכה של TSLA שרק לפני עשור, בהנפקה, גיחכנו כולנו כשמאסק הבטיח מכירות של מיליוני מכוניות חשמליות ועכשיו מבינים שהחלום הזה אפשרי. לפני ארבעה חודשים הנחית מאסק חללית על שני נוסעיה מהחלל בנחיתה רכה בפלורידה. מי היה מאמין, לפני שנתיים שזה יקרה? וכעת חלומות חדשים במהלך  "יום הסוללה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החלום של יציאת V מהמצב נראה סביר כי החיסון נראה קרוב ואם זה יקרה מי יוכל למניות? זו הסיבה רבותיי למה אין תיקון אמיתי, החלומות שמתקרבים ומתממשים מהר משצפינו וחלום ה-V shape. רק הצעה אחת. בתיקונים אל תרדפו אחרי המניות שירדו הכי הרבה אלא אחרי אלו שמייצגות חברות טובות ומן הסתם ירדו פחות. 

מה מביא משקיעי ערך רציניים ביותר להחזיק את מניות TSLA בפרמיה כה גבוהה? חמשת בעלי המניות הגדולים של TSLA הם אלון מאסק (21%), Susquehanna Securities (6.6%), Baillie Gifford & Co. (6.5%), Capital Group (5.8%) ו- Citadel Securities (4.3%). זו ההשקעה הטובה ביותר אי פעם של כל ארבעת המוסדות המאוד מכובדים, בטח של מאסק. הרווחים פנומנליים אמנם אבל אף אחד מהם לא מכר מניות TSLA וחלקם, כמו הקרן הסקוטית השמרניתBaillie Gifford , אפילו הגדילו הפוזיציות במהלך השנה האחרונה.

אם בוחנים את הנתונים הידועים על טסלה נכון לסוף יוני השנה אי אפשר שלא להגיע למסקנה שזו אחת המניות  בעלות הפרמיה הגבוהה ביותר בוול סטריט, כנראה המובילה. השאלה שנשאלת לפיכך היא מדוע החמישייה הנ"ל לא "משחררת" חלק מהאחזקות? אפילו אלון מאסק "התלונן" שלשום על מחיר המניה הגבוה (זו הסיבה לירידות לאחרונה) וענה לו טוקבקיסט אחד, "אז מדוע אינך מוכר?" אבל מאסק, שמתחרה בנשיא טראמפ בשימוש באתרים החברתיים השונים ענה, "אני מאמין גדול בחברה ומשקיע לטווח הארוך". שלשום, ב"יום הסוללה" שהחברה חגגה, אמר "ההתקדמות שלנו בתחום הבטריות יובילו, בתוך 3 שנים, למכונית חשמלית במחיר של 25,000 דולר שתהיה גם אוטונומית לחלוטין. אני ממשיך להאמין שהצמיחה השנה במכירת מכוניות תהיה בין 30 ל-40 אחוזים לעומת 50% בשנה שעברה (שזה גרם לירידות במניה).
 
לי נראה שהמכונית החשמלית לא היתה המטרה ארוכת הטווח של הקמת טסלה.
גם לא תעשיית האנרגיה, שצומחת במהירות כמקור הכנסה שני לחברה ואפילו לא המכונית האוטונומית שגם בנושא זה החברה מובילה (קריאה להנאתכם). מאסק בונה סוג חדש של חברה - חברת תחבורה. בסוף הדרך נראה חברה שתייצג את סקטור התחבורה כולו, את תחבורת המאה ה-21, ביבשה, באוויר ובים (כן גם בים).  אין הסבר אחר לעובדה שהגופים הנ"ל לא מוכרים אפילו חלק מאחזקותיהם ברמות הנוכחיות. החלום שמייצר מאסק בהתקדמותו בפיתוחים בחברה, הקשר שהולך ומתגלה בין התחומים השונים בהם הוא פועל והצלחת הביצוע שלו הם הדברים היחידים שמסבירים את הפרמיה.

 
5 אנליסטים עדכנו הערכותיהם על TSLA בשבוע האחרון - קרדיט סוויס, וודבוש, UBS, גולדמן סאקס ופייפר סנדלר. ארבעת הראשונים הורידו ההמלצה ל-Hold אבל אלכס פוטר מפייפר סנדלר השאיר על Buy והעלה מחיר המטרה ל-515 דולר. הצעתי היא שתאזינו לריאיון שנתן לאחד ממאמיני טסלה הידועים בארה"ב  Rob Maurer שם הוא מסביר מדוע הוא ממליץ עדיין לרכוש המניה למרות מחירה. בין השאר הוא מסביר שהאנליסטים מתעלמים מתרומת תחום האנרגיה לחברה כיוון שכרגע הוא רק 6% מההכנסות. הוא מעריך שטסלה, לאחר השלמת חטיבת האנרגיה, תוך כשלוש שנים, תראה הכנסות של למעלה מ-200 מיליארד מהאנרגיה (ובזה הוא לא לבד). בעבר פקפקו בהצהרות כאלו, היום הרבה פחות מפקפקים.

מה שבעצם אומר פוטר ושלמעשה "מייצג" את ההערכות של כל "מאמיני טסלה (Tesla's Bulls) הוא שהערכת המניה אינה מבוססת על הרכב החשמלי לבדו אלא גם על פוטנציאל ההכנסה מהאנרגיה "ועוד כמה דברים שהאיש מתכנן" ובעיקר על האמונה המתחזקת שמאסק מוכיח שהוא "מסוגל לספק את הסחורה".  מומחים רבים לעגו לתחזיותיו של מאסק לאורך כול הדרך שלא לדבר על השורטיסטים בוול סטריט שהבטיחו שוב ושוב ש TSLA היא השורט האולטימטיבי וכולם טעו.

אבל זה לא רק ההצלחה המסחרית של הרכב החשמלי וההתקדמות באוטונומי וזה גם לא רק ההצלחה שמסתמנת באנרגיה. לצד טסלה, מתקדמת, מהר בהרבה משצפו חברת SpaceX. לאחר שטסלה רכשה את סולאר סיטי בקיץ 2016 והתחילה בהקמת מפעל הבטריות הענק בנבדה עלתה המחשבה אז שהשלב הבא יהיה מיזוג בין טסלה לספייסX. אותו אנליסט פוטר טען אז שספייסX (כפי שטען לגבי סולאר סיטי) תהווה מעמסה כספית כבדה מידי על טסלה (שתי חברות עם הפסדי עתק ב-2016) אבל כעת המצב שונה, שתי החברות רווחיות (ספייס, על פי הערכות, עברה לרווח ב-2019 עם מכירות של כ-3 מיליארד) ומיזוגן עשוי לייצר כבר כעת את "חברת התחבורה" שהזכרנו. אלא שנראה לנו, לפי הריאיון של מאסק, ב-2012, עם עיתונאי החלל והביטחון המוביל בארה"ב, מיילס אובריאן, שמאסק, שפועל לפי תוכנית סדורה לפיה הוא לא יוצא לציבור עם מוצר שאינו מתואם סופית ובצורה מושלמת למשימות שבגללן נוצר, לא יעשה מיזוג לפני שספייסX תעשה נסיעה רצינית, עם נוסעים, לחלל.

אומנם בחודש מאי הצליח להעלות לחלל רקטה עם 2 נוסעים ולהנחיתה בנחיתה רכה בפלורידה אבל זה עדיין לא זה. למה אנחנו חושבים כך? כי בהנפקה פרטית לטסלה, ב- 2006, כתב מאסק  למשקיעים הפרטיים את, תוכניותיו העתידיות תחת הכותרת,  "תוכנית האב הסודית של טסלה מוטורס ורק ביני לביניכם". הוא מסיים את התוכנית  בקטע הבא, "ולסיכום, התוכנית שלנו מתבססת על 4 מהלכים: 1. לבנות מכונית ספורט יוקרתית. 2. להשתמש בהכנסות ממכירת המכונית לבניית מכונית ברת השגה לציבור. 3. להשתמש בכסף לבנות מכונית הרבה יותר ברת השגה לציבור. 4. ובעודנו מבצעים זאת לספק לציבור אופציות שונות של ייצור כוח חשמלי נקי מזיהום".

ב-2008 הוציא את מכונית הספורט Tesla Roadster, שנמכרה ב 31 מדינות ל 2500 לקוחות במחיר מטורף ומימנה למעשה את מכונית הפאר לעשירון העליון המודל-S ואו אז התחיל ביצירת המודל העממי, ה-C שהתחיל להימכר ב-2017 והפך להיט עולמי. הכסף הלך להקמת מפעלים ומרכזי שירות בכול רחבי העולם עם דגש על ארה"ב, גרמניה (שם הוא בונה מערכות עבור מרצדס), סין ובימים אלו הוא פורץ בעצמה להודו (שם יוקם מרכז המו"פ הגדול בעולם), המכוניות נמכרות רק במקוון. מה שנכון לטסלה נכון גם לספייסX ואפילו לתחום האנרגיה. ב-2013 כתב מאסק את תוכניותיו על התחום, "Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy"/ 

לקח לו עוד 3 שנים לרכישת סולאר סיטי ב-2016 ובאותה שנה ובשותפות עם פנסוניק, הקימה טסלה את מפעל הבטריות הגדול בעולם במדבר נבדה, הגיגא-פקטורי ברנו נבדה. הנה סרטון על המפעל ונא לשים לב לפיזור הגלובלי של מפעלי טסלה. האיש בונה מערך גלובלי ענקי.

ספייסX, שהוקמה ב-2002 וטסלה, שהוקמה שנה אחריה מהוות פריצות דרך תעשייתיות  מדהימות. שני הישגים טכנולוגים/מסחריים שעולים אפילו על הפריצה של הטלפוניה החכמה ועל המצאת הטלפוניה במאה ה-19. שום עתידן או מומחה אחר בעולם לא האמין שבתוך 17-18 שנים יגיעו מוצרי החברות, החלליות של ספייסX והמכוניות החשמליות של טסלה, למעמדן היום. ב-2010, 8 שנים לאחר הקמת חברת SpaceX, הפיץ מאסק את מסמך ה-Mars Oasis ("נווה המדבר – מאדים) שתיאר הפרויקט להקמת חממה לגידול ירקות על המאדים כהכנה להנחתת בני אדם על הכוכב. מאסק אמר אז "בתוך פחות מחמש שנים נצליח להתגבר על בעיית ההנחתה הרכה של חלליות כשהן חוזרות לכדור הארץ ובתוך עשור נצליח להעלות אנשים לחלל שינחתו בשלום בחזרה על כדור הארץ".

אפילו מומחה או פרשן אחד לא האמינו, לגלגו אבל תוך 3 שנים, בספטמבר 2013 הצליח להנחית ותוך עשור עשה זאת כאמור עם 2 נוסעים. "אלמלא הבירוקרטיה בנאס"א והאיסור על העסקת לא אמריקאים בפרויקט", אמר מאסק, "הייתי מצליח עוד קודם" (הכול בריאיון עם אובריאן).

הסיכום הוא כדלקמן: מניית TSLA מוערכת בפרמיה ענקית שמחייבת זעקת, Sell, Sell, Sell  ולמרות זאת המניה מציגה עצמה בלתי רגילה. הסיבה לכך מורכבת משני גורמים. הראשון קשור בהוכחות ההצלחה העסקית שמספק אלון מאסק. מה שהצליח לעשות  בשני העשורים האחרונים ובשורה של חברות שהקים והוביל (לא רק טסלה וספייסX) זה פשוט לא יאמן. הגורם השני, שקשור בראשון, הוא החלומות שהחברה ממשיכה לספק ושהאמונה במימושם הולכת וגדלה עם העובדות בשטח. הסיכוי שטסלה תדרדר למחיר כלכלי נמוך הוא לא גדול ואנשים שמאמינים בהמשך הצלחותיו של מאסק ומעוניינים להיות במניה צריכים פשוט לקבל החלטה איזה מחיר הם מוכנים לשלם. אחזור על מה שכתבתי בסוף 2018 כש-TSLA ירדה ב-30%. מי שחושב שטסלה "גמרה" (כפי שרבים, כולל בתגובות כאן הבטיחו) אינו יודע על מה הוא מדבר ועכשיו הכדור אצלכם.

תגובות לכתבה(123):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 64.
    אינטל הודיעה על עיכוב בייצור שבבים של 7 ננומטר, לא של 6
    תזכורת לשלמה 01/10/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טענתה, למיטב זכרוני, שאינטל מייצרת שבבים של 7 ננומטר
    סגור
  • תבדוק שוב (ל"ת)
    שלמה גרינברג 01/10/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 63.
    כייף לקרוא את גרינברג. אולי כי הוא אופטימי. (ל"ת)
    שוב קורא את שלמה 30/09/2020 18:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אני חושב שאתה לא קורא אותו נכון. (ל"ת)
    כיף לקרוא אותו 01/10/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    היי שלומקה, שאלה של טירון בקשר לטסלה וחברות במצבה:
    סימפל 30/09/2020 02:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רואה שבשורת הרווח הנקי שלה, בפעם האחרונה היא הייתה בהפסד של כמעט 650 מיליון דולר. איך טסלה שורדת כל פעם את ההפסדים האלו? היא מנפיקה מניות חדשות? היא לוקחת הלוואה?
    סגור
  • טען עוד
  • בשביל להבין תתחיל בבדיקת הרווח התפעולי ותזרימי
    שלמה גרינברג 30/09/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המזומנים לאורך זמן. אבל בשביל להבין בצורה רצינית צריך כתבה שלמה או קורס בהנהלת חשבונות אמריקאית.
    סגור
  • 61.
    מעולם לא התייחסת
    לילי 27/09/2020 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 2
    להמלצת טוקבקיסט על adbe,והוא צדק,מנייה מופלאה,יותר מטסלה כפי הנראה
    סגור
  • בשביל מה יש להתייחס, הטוקבקיסט טועה בגדול
    יוחנן 29/09/2020 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ADBE עשתה 53% בחצי שנה האחרונה בזמן שTSLA עשתה 320% באותה תקופה. מי עדיפה? ADBE חברה נפלאה אך יש כל כך הרבה עדיפות עליה! היחידה מהסקטור שלה שבאמת אני יכול לראות אותה כמתחרה היא DOCU. היא עדיין לא OVERPRICED,,, עם סיכון גבוה יותר אבל עם תשואה גבוהה יותר
    סגור
  • 60.
    לא רוצה להרוס
    לילי 27/09/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך תיאוריות,אך המבחן האמיתי יבוא כשתעלה הריבית
    סגור
  • עד שתעלה הריבית ותהיה אינפלציה
    יוחנן 29/09/2020 00:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחכה כמה שנים. בינתיים רק הפראיירים יושבים על הגדר
    סגור
  • היה
    בעבר 29/09/2020 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוחנן "המטביל" פנטזיונר היסטורי!!
    סגור
  • 59.
    תודה לשלמה
    אנונימי 27/09/2020 10:17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שלמה תודה רבה! אתה כותב נהדר ושונה מכולם.
    סגור
  • 58.
    שלמה תודה על המאמרים שלך !! (ל"ת)
    גיה 27/09/2020 09:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 57.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 27/09/2020 05:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 56.
    המשחק היחיד וגם הוא הולך להיגמר,
    יחזקאל 27/09/2020 03:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם כתבו את זה , מה יתבו בשבוע הבא? ולכן ימשיכו לספר לכם סיפורים עד שזה באמת יגמר ןזה לא רחוק
    סגור
  • 55.
    משחק? בורסה זה קזינו? (ל"ת)
    משה 26/09/2020 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן
    יוסי 29/09/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קזינו בטווח הקצר,כלכלה בטווח הארוך
    סגור
  • עם ככה משה אז תתעסק במשהו אחר (ל"ת)
    גילי 28/09/2020 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    התחלת עם כתבה מעניינת על מניות והמשכת רק על טסלה וטסלה (ל"ת)
    נחום 26/09/2020 18:18
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • האופציה להפסיק לקרוא לפני "טסלה וטסלה" כולה שלך (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/09/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 53.
    כתבה מעניינת מאוד. תודה רבה שלמה!!! אהבתי!!! (ל"ת)
    !!@@# 26/09/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 52.
    שלמה גרינברג - רמה אחת מעל כולם.
    זקן השבט 26/09/2020 12:59
    הגב לתגובה זו
    17 1
    .
    סגור
  • מסכים איתך (ל"ת)
    עמית 27/09/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 51.
    שלמה מס'1
    צפוני 26/09/2020 12:10
    הגב לתגובה זו
    12 0
    תענוג לקרוא את הטור המקצועי שלך.
    סגור
  • 50.
    חשבתי שנושא הכתבה הוא למה מניה מעניינת
    לא הבנתי.. 26/09/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יותר מאשר השקעה אחרת. בסוף דיברת רק על מניית טסלה. אתה בפנים?
    סגור
  • מניה מעניינת
    יוני 27/09/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעיקר בתקופה בה ריבית האג"ח איננה 5%,אחרת למה להסתכן?
    סגור
  • 49.
    שלמה ג.
    אני 26/09/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מנתח מגמות,ממליץ על סלים,עם stock picking נדיר יחסית של מניות שתמיד פחות או יותר עשו שלהן
    סגור
  • 48.
    פרופ' איצ 100 למר גרינברג..שנה מבורכת וגמר טוב(כך נהוג
    . 26/09/2020 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להגיד באשכנז בין אלו שעלו מחלקים מגרמניה ופולין ועוד..)בריאות ואריכות ימים.
    סגור
  • 47.
    אז למה כיל לא עולה כבר עשור הרי מיצתה כבר כל תרחיש
    קורונה תירוץ 26/09/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ולמה טאואר לא עולה למרות הכתבות שהקורונה גרמה לעליית מניות השבבים ולמה מבטח שמיר כבר עשור דורכת במקום ומה הקשר שלה לקורונה . הכל בולשיט וטמטום אחד גדול כי בשוק ההון נתנו כח לקומץ מוסדיים אינטרסנטים ביבי כישלון גדול בכל מה שהוא נוגע לא סתם זכה לכינויי מלאך חבלה. הוא מרושע
    סגור
  • כיל היא מניית
    בי 27/09/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סחורות!כעת תור הזהב,תור האשלג גם יגיע
    סגור
  • 46.
    השקעות זה ענין של סיכוי מול סיכון, ומניות בוודאי
    למי שלא הבין 26/09/2020 07:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין השקעה שבטוחה ב-100%, ומה שהיה בוננזה אתמול (=כמו שהיה הנפט במשך 100 שנים) היום או מחר, הוא יהיה הפסד בטוח. בכל השקעה גם יש מרכיב של הימור. וכאן נכנס ענין האופי...כמה אתה מוכן להסתכן
    סגור
  • 45.
    פרופסור רוביני חוזה בקרוב משבר גדול יותר מ2008 (ל"ת)
    יובי 26/09/2020 01:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא שזה משנה אבל
    שלמה גרינברג 30/09/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שתשפץ האנגלית. זה לא מה שהוא צופה, תקרא בעיון
    סגור
  • 44.
    גורביץ ידע לפרוש בשיא (ל"ת)
    אתה לא 25/09/2020 21:10
    הגב לתגובה זו
    1 16
    סגור
  • גורביץ' הוא מגדת עתידות. גרינברג לא.
    רז 26/09/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
    10 1
    .
    סגור
  • השיבוש
    משבש 26/09/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזכיר לי את "הכלכלה החדשה" של שנת 2000 ואף אחד לא טוען שהעולם נעצר,לא השתבשנו במערות האדם הקדמון,רגשית אנו עדיין פריניטיבים כמוהו
    סגור
  • לא היה שום שיבוש ב 2000
    שלמה גרינברג 30/09/2020 16:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השיבושים החלו ב 2008
    סגור
  • איני יודע על מי אתה מדבר אבל
    שלמה גרינברג 26/09/2020 09:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    פרישתי היא החלטה שלי ולך יש תמיד האופציה לעבור לטורים שכותביהם עדיין בתחתית
    סגור
  • לגרינברג
    יונה 27/09/2020 12:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    טוקבקיסטים אינם נחמדים ככלל,עשה את שלך וזהו,כל הכבוד לך!חתימה טובה
    סגור
  • 43.
    האם כל המשקיעים הולכים לאן שנושבת הרוח?
    עוז 25/09/2020 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדובר בסיסמאות (אין איפה להשקיע, אנשים ימשיכו לצרוך..) שמאפיינות עדר ומשאלות לב ולא מסקנות מבוססות נתונים. רואים את זה שוב ושוב אפילו ב'ניתוחים טכניים' שהם עלבון לסטטיסטיקה ובטח למתמטיקה
    סגור
  • יש משקיעים מומנטום, ויש משקיעי ערך...איש איש ואופיו
    הכל ענין של אסטרטגיה 27/09/2020 10:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והבנתו
    סגור
  • 42.
    מועמד לפרס נובל למדעי המוח הצליח לחדור למוח של אלון מסק (ל"ת)
    יש גבול לכל תעלול 25/09/2020 19:41
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 41.
    כמה אםשר להיות רדוד חושב שעשו אותנו באצבע
    השטוח 25/09/2020 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 13
    מבצע פניית פרסה של 180 מעלות במנות קטנות בתקווה שלא נרגיש אחרי שכל התחזיות המופרכות שלו התאיידו בדיוק כמו גורביץ שנעלם לנו אחרי התחזיות הטכניות המופרכות שלו
    סגור
  • עבר
    גורביץ 26/09/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקורסים ולבורסהגרף
    סגור
  • 40.
    הזהרו משלמה
    חגי 25/09/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 22
    האיש מעודד אתכם להשקיע במניות מחטיא אותכם בטרם יום כיפור להמר על כספיכם במצב של משבר עולמי שאיש איננו יודע איך ומתי יגמר..אל תשמעו לו מהרהורי ליבו הוא מדבר.
    סגור
  • יודע
    אני 26/09/2020 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקון עד סוף אוקטובר עליות מנובמבר עד אפקט ינואר ירידות מפברואר מרס 2021
    סגור
  • עובדות
    אנונימי 25/09/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם היית מיישם את הניתוח של שלמה . לא היה זמן לכתוב פה. היית עסוק בלספור כסף )))
    סגור
  • מדובר בניתוח של פרשן בנושאים כלכלים באתר כלכלי
    היכן המצאת את זה? 25/09/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    19 0
    ומניות כיודע הם חלק בלתי נפרד מהעולם הכלכלי ומעולם ההשקעות. מי שמתעניין בהשקעות בנדל"ן יגיע לאתר ולפרשן שמתמחה בנדל"ן. אף אחד לא מכריח אותך לקרוא ובוודאי שלא להשקיע. תעשה עם הפרשנות והניתוחים של שלמה, מה שאת רוצה
    סגור
  • נכון (ל"ת)
    אנונימי 25/09/2020 22:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 39.
    תודה
    אנונימי 25/09/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    13 0
    תודה רבה שלמה. כתבות המעניינות
    סגור
  • 38.
    כמעט נרדמתי
    סיפור יפה לילדים 25/09/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    5 14
    או כן או לא מה שבטוח אולי
    סגור
  • רצית?
    מה 26/09/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שיקח אותך על הגב שלו?
    סגור
  • חבל שרק כמעט.. (ל"ת)
    שימי 26/09/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 37.
    Trex... דעתך עדיין עומדת בעינה?
    יוסי 25/09/2020 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המניה ירדה חזק או שעשו שם פיצול...
    סגור
  • דעתי? על TREX ?
    שלמה גרינברג 26/09/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי תעזור לי להיזכר מה דעתי?
    סגור
  • 36.
    GE
    שורטיסט 25/09/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שיש בעיה לפרסם תגובה מנסה שוב מחיר המניה ירד לרמות של לפני 15 שנה לא ברור ממה החשש הגדול. האם ידוע לך על משהו כל כך רע שקורה בחברה? תודה מראש
    סגור
  • קרה משהו רע אבל
    שלמה גרינברג 26/09/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשלב הנוכחי המצב משתפר משמעותית. כתבתי הרבה על החברה, תגולל
    סגור
  • 35.
    תודה רבה לך שלמה על כתבות מלאות בינה וידע.
    עוז 25/09/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    17 0
    שנה טובה וגמר חתימה טובה לך שלמו ולכל בית ישראל.
    סגור
  • 34.
    אלביט מערכות
    דניאל 25/09/2020 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שלום שלמה, מניית אלביט רחוקה כ 50% משיא 52 שבועות שלה, יש סיבה לדשדוש במנייה..?
    סגור
  • עוד תעלה
    sbhtk 26/09/2020 21:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ירידה זמנית עוד תשבור שיאים כבר בשנה הבאה תעלה ותצליח
    סגור
  • למה % 50?
    שלמה גרינברג 26/09/2020 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תבדוק מול סלי התעופה/חלל/בטחון, כמו ITA ותגלה שאלביט ירדה פחות מהם.
    סגור
  • הסיבה שמה קורונה ואיך הגעת ל50% (ל"ת)
    גוסלינג 26/09/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    אותו אב לי שבטעות הילבשת על מישהו אחר..הינו רב אחד
    המשכון 25/09/2020 14:18
    הגב לתגובה זו
    4 7
    הבכירים באורתודוקסיה..אולם צניעותו ואף שהיה חבר כנסת לא מפרים את צניעותו. הוא היה שנים רבות קצין בנוקמים במסגרת הבריגדה שאחרי 1945 עשו שמות בנאצים ואף השרותי הבטחון משל זמן רב.
    סגור
  • אתה בטוח שהגבת בכתבה הנכונה?
    דגן 25/09/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    8 4
    .
    סגור
  • אני כתבתי דבר מלא רגש והערכה למישהו ענק!! ואתה ניסית
    לדגן 25/09/2020 19:04
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לקלקל ולשלשל מפיך את המשפט המטומטם ביותר שיכולת לחשוב/או שלא עליו...חבל..ערב יום כיפור לפניינו. חשוב על שטויותיך ואולי יסלח לך אי פעם.
    סגור
  • כתבת בצורה בלתי ניתנת לקריאה
    זקן השבט 01/10/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    '
    סגור
  • 32.
    מעניין (ל"ת)
    ==================== 25/09/2020 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 31.
    פולסווגן סימנה את תחום המכוניות החשמליות כעתיד שלה
    ומה עם המתחרים? 25/09/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וישנן חברות סיניות שאפתניות, ועוד חברות שנכנסות לתחום של המכונית החשמלית. מהפכת האנרגיה החילופית בעיצומה. אולי מאסק יצליח להקדים את כולן, ואולי אחרת תשיג אותו. מרתק
    סגור
  • לעיתים שורט
    אבי 27/09/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על פולקסווגן או rno זה רעיון לא רע,לא לשרטט את race פרארי
    סגור
  • עדיף להשקיע בתעודת סל על אוטו-טק.
    רז 01/10/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 30.
    אני בשורטים בהצלחה לך ולכול מי שהולך איתך. (ל"ת)
    צרנוחה 25/09/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 29.
    אלון מאסק ללא ספק גאון ברמה של תומס אדיסון והווארד יוז
    תודה על המאמר המאיר 25/09/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    10 3
    שלוב של גאונות מדעית, חזון טכנולוגי ויכולת בצוע מרשימה. עם כל הכבוד ביל גייטס וגם סטיב ג'ובס מאחריו
    סגור
  • התכוונת גאון ברמה...
    טסלה 25/09/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    של ניקולא טסלה. אדיסון סתאאםם גנב רעיונות..
    סגור
  • אך לא
    גאון גאון 25/09/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולמנו "משובש" הקורונה!
    סגור
  • 28.
    אנשים עם חזון
    דב בירן 25/09/2020 14:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שלמה כל הכבוד על הכתבות המובילות וחג שמח, וגמר חתימה טובה.
    סגור
  • 27.
    מאסק הינו אומנם פנומן ומאנשים כאלו קשה לדעת אם ימשיך
    ממשיך 25/09/2020 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להתרומם או ליפול..הוא ברח לעמיתי בסטנפורד בעת לימודי הדוקטורט(של מאסק)אולם עמיתי שומר לו חסד נעוריו ועומד בקשרים מעולים עימו וקורא ומבין את מוחו.
    סגור
  • בלי שום קשר..גם פייג' וברין שהיו חניכיו של אבירם
    ממשיך 25/09/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדוקטורט בסטנפורד פרשו באותה תקופה...
    סגור
  • 26.
    הפעם זה כן אני..וצר לי לעיתים שאנשים אפילו קרובים אלי
    למר שלמה. 25/09/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לוקחים את דעותי ואף מסלפים ומלכלכים קצת ורצים עם זה..ואתה "תמיד יודע " מי זה..המגיפה כאן בשביל להישאר לצערי ולא תהיה תרופה וחיסון...
    סגור
  • 25.
    GE
    שורטיסט 25/09/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה שיש בעיה לפרסם תגובה מנסה שוב מחיר המניה ירד לרמות של לפני 15 שנה לא ברור ממה החשש הגדול. האם ידוע לך על משהו כל כך רע שקורה בחברה? תודה מראש
    סגור
  • רה-ארגון. ו-GE היא לא לשורטים.
    רז 25/09/2020 15:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    .
    סגור
  • 24.
    ביום סגריר: אין ידיד נאמן כמו כסף במזומן (ל"ת)
    $/ש"ח 25/09/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • במזומן לא רואים דיבידנדים\עליית ערך.
    דגן 25/09/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    9 2
    .
    סגור
  • 23.
    GE
    שורטיסט 25/09/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חברת גנרל אלקטריק ירדה למחיר נמוך הסטורית שמחזיר אותה עשרים שנה ויותר אחורה מבחינת מחיר מניה. האם ידוע לך על משהו שקורה בחברה? תודה מראש
    סגור
  • 22.
    כותרת ממוחזר והדגש רק על טסלה (ל"ת)
    יואל 25/09/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 21.
    כיצד ישפיעו הבחירות?
    אדורם 25/09/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לדעתכם השוק מגלם חוסר ודאות לגבי תוצאות הבחירות, או שהוא מניח שלביידן אין סיכוי לנצח?
    סגור
  • החלק השני במשפט
    לרון 25/09/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הוא הנכון,טראמפ לוקח בהליכה
    סגור
  • 20.
    אני סולד בד"כ מכתבות על טסלה אבל זו היתה מחכימה, תודה.
    רז 25/09/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    12 1
    .
    סגור
  • זכור
    עמית 29/09/2020 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמחיר אחרי ספליט של המניה!!
    סגור
  • 19.
    אי שם בשנות ה-70, יומיים לפני ה-מפולת,פי בי ירדה אז 70%
    ליבי 25/09/2020 12:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הלכתי להתייעץ ב"גלובס", והם השתמשו באותו משפט, רק בנוסח-"מה יעשו האנשים עם הכסף", ומי ששמע בעצתם ולא יצא, כבר לא היה צריך להיטרד ב"מה לעשות בכסף"....
    סגור
  • כל מילה בסלע
    נדב 25/09/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה מה שאני טוען...עדיף כסף שוכב בריבית אפס....על פני מה שיקרה לו לעתיד לבוא ...
    סגור
  • שנות השמונים הייתי שם פיבי דנות 5
    בלדה לניפוח 25/09/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פראיירים של פישמן
    סגור
  • 18.
    Tesla זו בועה אמא של הבועות על מה אתה מדבר???
    פנחס 25/09/2020 11:57
    הגב לתגובה זו
    9 3
    חברה של עשתה כלום בשנה אחרונה שילשה את ערכה ללא שום הצדקה אז כשתפסיד 50% לכל הפחות על תבכה
    סגור
  • הוא כתב כתבה שלמה על מה שהיא עשתה ועתידה לעשות. חושם.
    רז 25/09/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אני מניח שגם על האייפון ב2007 אמרת ש"זה לא יצליח".
    סגור
  • 17.
    טסלה יכנס לתיק בחודש אפריל 2021 (ל"ת)
    fu,c ,rj 25/09/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    אין טסלה c התכוות ל 3 (ל"ת)
    א 25/09/2020 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    השקעה בmlp
    רמי כהן 25/09/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה ראשית תודה על המאמר...שנית אשמח למאמר בנושא mlp..ושלישית יותר ספציפית, epd יורדת המון יחד עם הנפט. להבנתי לא לגמרי תלויה במחירי נפט, (הולכת גז יותר)האם יש לepd בעיות קיימות ? תודה
    סגור
  • 14.
    התכוונת מר שלמה שהשורטים זה המשחק היחיד להרוויח (ל"ת)
    יוסי 25/09/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מכיר
    ש.גרינברג 25/09/2020 15:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את המונח "שורט" רק long
    סגור
  • 13.
    תודה על המאמר שלמה at
    רביב 25/09/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אתה חושב באופן כללי על השקעה במניות לדיב' בלבד ?למשל t ב27.8$ למניה ומחלקת 7.4% דיב שנתי. פשוט לקנות ולשכוח ל15 שנה
    סגור
  • אני אתך, רביב. היא ירדה לרמות של מרץ והדיבידנד מכובד.
    רז 25/09/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בנוסף, אין לה הסטוריה של קיצוץ דיבידנד.
    סגור
  • 12.
    האם זו ספינת הדגל
    רפאל 25/09/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לאיזו חברה רמז ראש הממשלה שהיא בדרך לפיתוח חיסון לנגיף ? האם זו ספינת הדגל מניית העם ?
    סגור
  • המכון בנס ציונה. אבל אני מאוד מקווה שהוא יצליח לשים עד
    רז 25/09/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    7 2
    על כמה מנות חיסון מפייזר, כי יקח לנס ציונה הרבה זמן להוציא חיסון. הם בשלב אחד כעת, אם אינני טועה.
    סגור
  • 11.
    שלמה מה דעתך על חברת אינטל? (ל"ת)
    שימי 25/09/2020 10:55
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • תחתית לא רעה, כדאי לקחת בחשבון.
    רז 25/09/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    .
    סגור
  • 10.
    שלמה אינטל לדעתך במחיר כלכלי? (ל"ת)
    גיא 25/09/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 9.
    תודה רבה שלמה. מדהים העניין עם טסלה (ל"ת)
    עמית 25/09/2020 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    כתבה על טסלה
    אנונימי 25/09/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולא לפי הכותרת... כדאי להתאים ולכוון כותרת וכתבה
    סגור
  • 7.
    אתה תסע בחורף עם בטריה
    בטריית חלום 25/09/2020 10:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני אסע עם גז או מימן
    סגור
  • גז לרכב - פורמט מת. נסה שנית.
    רז 25/09/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    .
    סגור
  • 6.
    סקירה יפה
    יואב 25/09/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נקווה שאתה צודק,הכל יותר מידי "בומבסטי"כמה מכוניות ימכור?הישראלים משום מה לא "טסלונרים" וזה מחשיד,גם סטארבקס נעלמה מפה,לא שהיא לא עולמית,אך אינה צומחת מי יודע מה
    סגור
  • הוא ימכור כשהוא יוריד את המחיר.
    דגן 25/09/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וסטארבקס חטפה כי אנשים לא נכנסים לסניפים כעת, אבל אין עוררין שזו "מניה לפנסיה".
    סגור
  • 5.
    טסלה
    יוסי 25/09/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בלון נפוח,מושא הערצתך הוא עבר,רק זה עדיין לא התברר ,יצרניות המכוניות גוזלות לו נתחים כל יום!
    סגור
  • הוא הסביר בכתבה למה טסלה היא לא רק חברת רכבים, חושם.
    דגן 25/09/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    .
    סגור
  • 4.
    מה קרה
    יוסי 25/09/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ל"משוגעים " הקונים מניות בחודש מרץ?צדקו לא?תודה שטעית,פעם אחת הודאה בטעותך!!!!!!
    סגור
  • אם הם צדקו ההסטוריה תשפוט, לא גרינברג.
    דגן 25/09/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אני זוכר את הכתבה עליה אתה מדבר והוא לא אמר מילה על כך שהם צודקים. הוא רק הראה סיבות לכך שעל אף כל המהומה אנשים עוד קונים מניות. הוא לא ממליץ כלום מלבד לשחרר בעליות ולאסוף בריצפה, ולהתמקד בסלים. זה כל מה שהאיש המליץ.
    סגור
  • 3.
    מה קרה ל"סלים"?
    יעל 25/09/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עברנו ל stock picking?קבלת כאן יעוץ בענין לפני חודשים,מגאון הטור הזה וזה לא אתה
    סגור
  • איפה ראית פה המלצה ?
    רז 25/09/2020 15:27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    .
    סגור
  • מאמר
    כתב 27/09/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אני בענין הרצת טסלה,לפחות בישראל"!!
    סגור
  • 2.
    לא יהיה חיסון
    נורית 25/09/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    4 6
    זה וירוס,ואם כן תהיה מוטציה לוירוס,בקיצור אנחנו במגפה תנכי"ת לעוד 5 שנים בגלים,על איבוד צלם אנוש
    סגור
  • שטויות. לא רק שיהיה חיסון - כבר יש.
    רז 25/09/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ובסוף אוקטובר מתחילים לייצר.
    סגור
  • רז
    מממש 27/09/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יודע ה"סוד" לא יהיה חיסון,תהיה מוטציה של הוירוס לחמשת "אחיו"מגפה עוד 3-5 שנים
    סגור
  • אתה מתעלם מעובדות וזה בסדר, אתה מוקף בכותרות.
    רז 28/09/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש חיסון, הוא מסתיים בסוף אוקטובר ויוצא לייצור. בדצמבר האמריקאים מקבלים אותו. כל הבדיות האלה של חמישה אחים (פעם ראשונה שאני שומע על זה) זה הכל "ציפורים ברוח".
    סגור
  • 1.
    אחד ויחיד
    אנליסט 25/09/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שלמה אני מאוד אוהב את הכתיבה שלך ....למעשה אתה מספר 1 מעל כולם . הפעם היית ממש ממש קצר (אפילו מידי ). חתימה טובה .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות