איך הספקולנטים "עובדים" על בנק ישראל

בנק ישראל לא פעיל ביום כיפורים, אז הספקולנטים ניצלו את היום והשקל התחזק בחצי אחוז, מאז ההתחזקות נמשכת; הנגיד ממשיך לתת עצות לכולם אבל נכשל בפעולות פשוטות שעליו לבצע כדי לשמור על ערך הדולר

 | 

רק לפני שבועיים הכריז המשנה לנגיד והאחראי על פעילות המט"ח בבנק ישראל אנדרו אביר כי הבנק מזהה שינוי בסנטימנט כלפי השקל. הכרזה חסרת אחריות זו זכתה לתגובה מידית של פעילי השוק שהעבירו מסר ברור - אתה מדבר שטויות והרי לך ההוכחה מי שולט בשוק. תוך דקות צנחו שערי כל המטבעות לעומת השקל. הירידות בשווקים והתחזקות הדולר בעולם קטעו זמנית את המומנטום. אולם הקרקס המשיך ביום הכיפורים.

אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ניצלו הספקולנטים את יום הכיפורים, אולם ביום כיפור התחזק השקל בחצי אחוז ויותר לעומת הדולר. כך זה נמשך עד היום והשקל שוב נושק לשיא כל הזמנים לעומת סל המטבעות, ללא תגובת בנק ישראל.

מה שהכי מסוכן בכל העניין הוא שהיום המלחמה גלויה. הספקולנטים כבר לא מסתתרים מאחורי "גורמים כלכליים" ולא בוחלים באמצעים. אנו רואים את השקל מתחזק בדיוק בשעות שבהן אין כמעט מסחר. יום כיפור הכי בלט אולם אם נסתכל על גרף המסחר נראה פעילות לחיזוק השקל שמתבצעת כמעט מדי ערב וכמובן ביום שישי ובחול המועד שממילא מרכז מחזורי מסחר נמוכים. מה שמחזק עוד יותר את המהלך הינו פרסום נתוני פעילות בנק ישראל בספטמבר. מסתבר כי הבנק רכש כ-250 מיליון דולר בלבד במהלך ספטמבר ומעשית השוק מתרגם את זה כאילו הבנק הרים ידיים ואין לו תחמושת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כל ניסיון למצוא הסברים כלכליים נדון לכישלון - על המצב הכלכלי של מדינת ישראל אין צורך להרחיב. זה נס שעדיין לא הורידו לנו דירוג אשראי. גם זה כנראה יקרה בקרוב. הדולר בעולם נחלש קצת אבל הוא עדיין גבוה ב-2% ממה שהיה לפני חודש. גם הבורסות בארה"ב עלו קצת אולם הן רחוקות מהשיא. מה שקורה כאן בשבועיים האחרונים הוא מניפולציה נטו והיא ממחישה כישלון מתמשך של בנק ישראל בטיפול בשער החליפין ויציבות המשק.

אי אפשר לומר שהנגיד אמיר ירון מתעלם מהמצב. הוא התבטא בנושא לא פעם ובאופן שאינו משתמע לשני פנים. הבעיה אינה אצלו אם כי הוא האחראי. הבעיה היא בגורמים המבצעים. הם נכשלים כבר זמן רב במלחמה הזאת למרות כל המשאבים המוקצים ושימו לב למספרים.

בנק ישראל רכש מתחילת השנה כ-14 מיליארד דולר! הרבה יותר מכל העודף בחשבון השוטף השנה. גם אם נוסיף את המיליארדים שזרמו לכאן כתוצאה מכניסת ישראל למדד האג"ח הבינלאומי, עדיין בנק ישראל רכש הרבה יותר מכל העודף ועדיין השקל מתחזק. זה קורה בעיקר עקב העובדה שהביקושים למטבע, כולל אלו של בנק ישראל מופיעים במהלך שעות המסחר הרגילות בהן מחזורי המסחר גבוהים ולכן השפעתם קטנה וזמנית. ההיצעים לעומת זאת, מופיעים פעמים רבות בשעות בהן המסחר דליל ועל כן השפעתם בכיוון ייסוף השקל הרבה יותר משמעותית.

הנגיד משמש כיועץ של ממשלת ישראל ואכן קולו נשמע(כלל לא בטוח שמקשיבים אבל שומעים). אולם לפני שאתה מייעץ לממשלה מה עליה לעשות על מנת לצלוח את המשבר, לא יותר חשוב לדאוג להצלחת הפעולות שבסמכותך ותחת אחריותך?

קריסת שער החליפין היא מכת מוות לתעשייה המסורתית והרבה יותר ממכה קטנה בכנף גם לתעשיית ההיי טק שהיא הקטר המוביל בימים כתיקונים והיחיד שעוד נוסע בימים טרופים אלו. בכלל לא משנה מה הסיבה לקריסה. ספקולנטים, משקיעים זרים, כסף זול שמודפס בכל העולם, גופים מוסדיים שחלקם התאהבו בספקולציה של המטבע, כלכלה יציבה ("נו שוין" כמו שסבתי הייתה נוהגת לומר), אפשר להתווכח עד מחר. התוצאה הרסנית למשק - צמצומים בכוח אדם, ירידה בצמיחה, ירידה בהכנסות ממיסים, העברת קווים לחו"ל. המשק ישראלי מתמודד עם אתגרים שמעולם לא היו כמותם. לא צריך להוסיף אתגר נוסף מה גם שכל כך קל לטפל בו אם רק פועלים נכון.

ירון חייב להבין שאנשיו שוגים בדרך הפעולה שלהם ונכשלים שוב ושוב בהשגת מטרה שקל מאד להשיגה אם פועלים נכון. יש ארסנל שלם של כלים שהבנק יכול להפעיל. יש גם לאוצר כלים רבים ואפשר לרתום אותו למלחמה, מה גם ששכרו מהתחזקות השקל קטן מהפסדו עקב אובדן ההכנסות. אבל לפני כל אלו, יש להשתמש באופן הרבה יותר יעיל בכלים הקיימים ולא לבזבז אותם על התערבויות עקרות מתוכן. ניתוח טכני יעיל, הצטרפות למגמה והעצמתה, תגובה לכל ניסיון מניפולציה בשעות לא שעות, התערבות בנקודות בהן הדולר מתחזק בעולם אולם התחזקות זו אינה באה לידי ביטוי כאן כתוצאה ממניפולציה. מספיק שהשחקנים יבינו שבנק ישראל החליף דיסקט וקיבל החלטה אסטרטגית לפעול, על מנת שהמגמה תשתנה.

ואם אתם שואלים אותי על טיפ לחג - מאז משבר 2008 בכל פעם שהדולר ירד מ-3.40 הוא זינק בחדות. כך יקרה גם הפעם. יצואנים שיפסיקו להמיר ייהנו משער הרבה יותר גבוה, יבואנים שיקדימו רכישות ייהנו משער נמוך במיוחד. משקיעים סולידיים שמחפשים תשואה מחוץ לשוק המניות יכולים לצפות לפחות ל-5%.
חג שמח

יוסי פרנק-מנכ"ל, אנרג'י פייננס לניהול סיכונים
החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

תגובות לכתבה(96):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 63.
    יוסי יוסי סחתיין על ההמלצה, כרגיל
    חחח 11/12/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פגעת בול!
    סגור
  • 62.
    שוב יוסף והספקולנטים
    י 19/10/2020 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לשער הדולר דבר וחצי דבר עם ספקולציה. הכסף זורם לארץ בגלל חברות ההי טק ולא יוצא בגלל מיסוי מטורף והקורונה. אפשר להעלות את שער הדולר בקלות על ידי הורדת מכסים כל דרך אחרת נידונה לכשלון.
    סגור
  • 61.
    נוצרים כשלים לוגיים בטיעונים
    כאשר כותבים מפוזיציה 18/10/2020 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוב ושוב חוזרת הטענה המוזרה שבה בגלל שספקולנטים מנצחים את בנק ישראל בשוק המט"ח הבנק צריך להגביר את הפעילות שלו. אבל אם הכותב (או מישהו) כל כך מוטרד מזה שהספקולנטים מנצחים את בנק ישראל במאבק על השקל האם לא עדיף שהבנק יפסיק להתערב בכלל וכך לספקולנטים לא יהיה על מי לעבוד? אם הכותב מציע שבנק ישראל יפסיק להתערב בשוק המט"ח ובכך גם יפסיק את פעילותם של הספקולנטים אני מסכים איתו לגמרי
    סגור
  • 60.
    נשמע כמו לחץ של ספקולנט - מה שאתה מציע זה בזבוז תחמושת (ל"ת)
    האשם תמיד 13/10/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 59.
    לא נמאס לך כבר לחרטט אותנו על זה (ל"ת)
    רוני 12/10/2020 13:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • טען עוד
  • רוני
    יוסי פרנק 14/10/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ממש לא. נהנה מכל רגע במיוחד עם תגובות אינטליגנטיות כאלה
    סגור
  • 58.
    one trick pony
    כלכלן 11/10/2020 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    פרנק חוזר עשרות פעמים על טענות ההבל שלו שספקולנטים עלומים הפועלים בכיפור שבתות וחגים אחראים לייסוף השקל. די!
    סגור
  • קלקלן
    יוסי פרנק 14/10/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במקום לנבל את הפה אולי תביא טיעוני נגד. לי יש גרפים עם שעות מסחר שמוכיחות את הטיעונים שלי. מה יש לך ?
    סגור
  • אנסה להסביר לאט לאט שתבין.
    כלכלן 14/10/2020 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור עומד על כ 4 טריליון ש"ח. מתוכו 591 מליארד השקעות בחו"ל (מקור:בנק ישראל). זאת עליה דרמטית מלפני 10שנים. מדובר בזרימה שנתית של עשרות מליארדי דולרים. אינני מטיל ספק בקניה או מכירה של ספקולנט זה או אחר במוצאי שמחת תורה, אבל זאת שמחת זקנתי. במקום לעסוק בהבלי המסחר הסתכל בתנועות הכספים הגדולות שנובעות בעיקר מגופי החיסכון לטווח ארוך. בהצלחה!
    סגור
  • 57.
    נדל"ן ישראלי יקרוס איתו השקל והליצנים של הכנסת ב"ה
    מנחם סנסן 10/10/2020 20:15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    צפי ריסוק מוחלט של השקל , חברות ישראליות עוברות לחו"ל
    סגור
  • 56.
    ביזפורטל ,אולי תפסיקו לתת במה לקישקוש הזה?
    דובי 10/10/2020 14:10
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כבר 20 שנה הבנאדם באותה פוזיציה וחי בסרט קונספירציה על ספקולנטים
    סגור
  • 55.
    רוצים להרוויח
    בני גור 09/10/2020 23:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תמיד תעשו הפוך ממה שהנל ממליץ, הנל משחיל מקצועי
    סגור
  • 54.
    נגיד
    נמרוד 09/10/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    60 0
    כולם מבינים שהנגיד לצערנו מאוד לא מוצלח והרי אי אפשר עכשיו להחזיר את הנגידים הקודמים אבל איפה הגמדים שמסביבו?
    סגור
  • 53.
    השקל מתחזק ויותר ויותר חברות מגייסות עובדים בהייטק
    המתחזה 09/10/2020 15:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יש ביקוש מטורף, כל שבוע אני מקבל 5-6 הצעות בלינקדין, יש מחסור בעובדים.
    סגור
  • 52.
    בנק ישראל
    משה 09/10/2020 13:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כבר דיברנו עכ בפורומים השונים מר נגיד לא עושה שום דבר הוא חי בפלנטה אחרת שקל חזק במצב קסטרופלי שיש במדינה והוא לא מעניין אותו סוג של גולם
    סגור
  • 51.
    הכתב מדבר שטויות. המאבק בכלל בצד ההיצע ולא הביקוש
    שמואל ברגר 09/10/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    האמריקאים מדפיסים כסף כמו מטורפים, והמטבע שלהם נחלש. והכותב מנסה להביא אותנו לאינפלציה כמוהם כי הוא כותב מפוזיציה. אתה רוצה להחליש את השקל - תדאג שירדו מכסים ונקנה הרבה סחורות במט"ח. להדפסת כסף יש המון תופעות לוואי נוראיות.
    סגור
  • 50.
    שינוי רציני בערך הדולר צפוי בקרוב
    Yl 09/10/2020 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד היום היתי חסיד דולר נמוך אך לאור מדניות האוצר /חלוקת שקלים לציבור.חייב להיות שנוי בדולר כלפי מעלה שימו לב אפילו בנק ישראל מודה רזרבות דולריות ירדו בבנק ישראל
    סגור
  • 49.
    תקראו שוב את מה שכתב
    רון 09/10/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 5
    "עדיין בנק ישראל רכש הרבה יותר מכל העודף ועדיין השקל מתחזק. זה קורה בעיקר עקב העובדה שהביקושים למטבע, כולל אלו של בנק ישראל מופיעים במהלך שעות המסחר הרגילות בהן מחזורי המסחר גבוהים ולכן השפעתם קטנה וזמנית. ההיצעים לעומת זאת, מופיעים פעמים רבות בשעות בהן המסחר דליל ועל כן השפעתם בכיוון ייסוף השקל הרבה יותר משמעותית." תגידו, איך אתם נותנים לשטויות כאלה להכתב באתר שלכם ? איך ????????????
    סגור
  • רון
    יוסי פרנק 11/10/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם הילד שלי יוכל להסביר לך מה שלא הבנת. היצע של 100 מיליון דולר בערב יגרום לשינוי שער הרבה יותר משמעותי מהיצע בהיקף דומה בבוקר
    סגור
  • 48.
    הנייר סובל הכל והאינטרנט עוד יותר
    מני 09/10/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לא יאומן מי מציע לנו טיפ לחג.
    סגור
  • 47.
    עזבו את הדילר של בנק ישראל
    ג'וחה 09/10/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מה, לא מגיע גם לו חופש בסוכות? או שאולי הוא בחל"ת?
    סגור
  • 46.
    ביטול מס רווחי הון על פקדונות דולריים
    דולר 09/10/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    34 1
    פעולה פשוטה בהוראת שעה והדולר מעל 3.6. לא חסר גילים, מעקב ודיווח על תנועות הון, הורדת ריבית, אי ספיגת שקלים.
    סגור
  • על מטח אין מס, רק על ריבית, והריבית שלילת (ל"ת)
    בני גור 09/10/2020 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    בנק ישראל כשלון אחד גדול, לא מסוגל למתן תנודות אפילו
    ציון אפס 09/10/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    67 1
    בלתי אפשרי לגדר סיכונים ללא סוף, יש לכך עלויות. לא יתכן שהוא לא עושה כלום בשביל למנוע תנודות כאלו. תתפטר בבקשה. הרסת את הייצוא ואת המשק.
    סגור
  • 44.
    אתה כבר שנים מקשקש על הדולר
    יצואן גדול 09/10/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    11 5
    אבל בפועל פשוט אין לך מושג, אני קונה הגנות מטבע ושער נמוך עושה רק טוב, מה עוד צריך לקרות שתבין שאין לך מושג??
    סגור
  • יצואן גדול ???...
    יוסי פרנק 11/10/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מוכן לשים הימור גדול על זה שאינך יצואן גדול או קטן כי את כולם אני מכיר ואף יצואן לא יגיד שטות כזאת. אתה טוקבקיסט קטן וקנאי
    סגור
  • 43.
    יוסי-אתה פוחד לכתוב מי הספקולנטים? אתה יודע מי הם (ל"ת)
    רמי 09/10/2020 08:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 42.
    בדיוק זו הסיבה
    שי 09/10/2020 06:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק ישראל לא מעוניין להפריע לספקולנטים לחגוג, וזו הסיבה שהוא לא מתערב, כי אם הוא היה רוצה ממזמן הוא היה יכול לשנור על ערך הדולר ,לפי שעה הספקולנטים ימשיכו להחליט לאיפה כיוון הדול, בשעות שבנק ישראל לא פעיל , ולא בנק ישראל .נקודה
    סגור
  • 41.
    יוסי ,אתה חושב שמיום שני בנק ישראל ירכוש דולרים ? (ל"ת)
    רובי 09/10/2020 01:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • רובי
    יוסי פרנק 11/10/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שואל איפה הוא היה בחול המועד ? הוא חוטא לתפקידו
    סגור
  • 40.
    לכתוב בגדול "אני ממליץ" ואז לכתוב בקטן "אין לראות באמו
    שומושמיי 09/10/2020 01:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכתוב בגדול "אני ממליץ" ואז לכתוב בקטן "אין לראות באמו "טיפ קטן"... בלה בלה = אני ממליץ "אין לראות באמור המלצה"... בלה בלה = אני חושב שאני מכוסת"ח למה כל תוכן צריך להיות נגוע בפוליטיקה? למה העלבונות האלה (ברמיזה גסה בכתבה ובבוטות ישירה בתגובות) על אחרים במקום ביקורת עניינית ונקייה? זה הופך אותך לכריש? לזאב מוול סטריט? מה? תרבות של בינוניים, אם כבר אתה מזכיר בינוניות. ביום שגם אנשי התוכן הופכים להיות טוקבקיסטים, גם אם זה בלי אנונימיות (ובלי הרבה בושה), כולם הפסידו. צום קל
    סגור
  • 39.
    הבן אדם באותה פוזיציה 20 שנה!
    נמאס כבר 09/10/2020 00:37
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מפמפם לנו כל חודש כתבה במטרה להעלות את הדולר בשביל הפוזיציה שלו
    סגור
  • נמאס
    יוסי פרנק 11/10/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חייב לקרוא ולגופו של עניין אני מרחם על מי שנמצא באותה פוזיציה עשרים שנה וגם עשר או חמש
    סגור
  • 38.
    בנק ישראל תתעוררו!!!!!
    רובי 08/10/2020 21:37
    הגב לתגובה זו
    27 1
    בנק ישראל והנגיד גורמים לנזק עצום בכך שנותנים לספקולנטים לעשות מהם קרקס מדרנו.בושה וחרפה!!!!
    סגור
  • הרס מוחלט על הייצוא לפגיעה קשה בפריון
    שי 09/10/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    19 0
    הזוי שנותנים ככה לספולנטים להרוס את המשק. אין אפילו קשר לדולר אינדקס. הדולר שקל יורד בכל מצב גם שהדולר אינדקס עולה. בנק ישראל חייב לנקוט פעולות ומהר ולאו דווקא רכישת מטח.
    סגור
  • 37.
    כתבה מ 2014
    א 08/10/2020 20:21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בנק ישראל נמצא בחוב אדיר של 125 מיליארד ש"ח והפסד של כ44.5 מיליארד ש"ח בעקבות רכישות מט"ח. השקלים שבנק ישראל הדפיס, ושייכים כעת לגופי השקעות מחו"ל, נכנסים למחזור הכלכלי של מדינת ישראל. מכיוון שמדובר בסכומי כסף גדולים מאד, שהימצאותם בשוק תוביל לאינפלציה חריפה, יש צורך "לספוג" אותם מן השוק. לכן בנק ישראל יוצר מכשיר ספיגה, קוראים לו מק"מ (מלווה קצר מועד), וסופג את מרבית השקלים החדשים מן הציבור. עבור מק"מים אלה משלם בנק ישראל ריבית. זהו המחיר הראשוני של רכישת הדולרים. בסוף 2013 עמדה יתרת המק"מים על 125 מליארד ש"ח, 43% בידי הבנקים וחברות הביטוח, 43% בידי קרנות הפנסיה, הגמל וקרנות נאמנות ו-14% בידי הציבור.
    סגור
  • 36.
    בישראל נערכים למלחמה ונפילת השקל כמוקד מרכזי וכלכלי
    זולינס רון 08/10/2020 19:40
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כל טוב
    סגור
  • 35.
    הדולר בקרשים בגלל גיוסי הייטק ודילר חלש של הבנק המרכזי (ל"ת)
    כלכלן 08/10/2020 19:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 34.
    מטח נגיד בנק ישראל
    אלכס 08/10/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    3 96
    אם יש לכם פתרון תשלחו לנגיד אישית צידיו אולי הנגיד ידע מה לעשות . אחרת אם אין לכם מה להציע .תורידו ויפה עשה קודם. שימו לב הדולר עולה היבואנים מעלים מחירים כשיורד מחרישים. תעשו טובה משחק מעוור. מי שרוצה לשמור על שער דולר יודע איך עושים זאת במסגרת המערכת הבנקאית.
    סגור
  • 33.
    יש להציע לציבור פקדון דולרי בריבית של פריים + חצי אחוז
    שאול 08/10/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    23 2
    כדי להגביר את הביקוש לדולר ולהחליש את השקל, שבנק ישראל בשיתוף האוצר יאפשרו לבנקים להציע לציבור פיקדון דולרי בריבית של פריים + חצי אחוז למשך שנה. אם הדולר יירד בתקופת הפקדון, המפקיד יקבל את הפקדתו הראשונית בשקלים + הריבית שנצברה. אם הדולר יעלה בתקופת הפקדון, המפקיד יקבל את ערך הדולר ביום הפדיון + הריבית שנצברה על הפקדתו הראשונית בשקלים. פקדון כזה ייצור ביקוש לדולר מצד הציבור, ובשורה התחתונה הוא יעלה יותר בזול למדינה מרכישת הדולרים המסיבית שאותה מבצע בנק ישראל.
    סגור
  • אחלה רעיון
    שם 08/10/2020 21:49
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הייתי ממנה אותך לנגיד הבנק וגם במקום יוסי פרנק
    סגור
  • 32.
    אתה לחוץ מתוך פוזיציה?
    אלי 08/10/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    6 3
    עם כאלה "טיפים" מסוכנים אתה רוצה שגם אנחנו נאבד את המכנסיים?
    סגור
  • אלי
    יוסי פרנק 09/10/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ראשית כולם מדברים מפוזיציה וזה בסדר,השאלה אם מדברים דברי טעם או שטויות על נמת לתחזק או להצדיק את הפוזיציה. אני מייצג יצואנים שרוצים פיחות ויבואנים שרוצים תיסוף אז מה הקשר ללחץ ? כתבתי כאן את מה שאני מייעץ ללקוחותי ואת דעתי על תשואה אפשרית והגיונית. אם תצטרך מכנסיים אספק לך.
    סגור
  • 31.
    נגיד תמים
    יצחק 08/10/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    86 0
    הספקולנטים עושים סיבוב על בנק ישראל ,במרץ שהם ניתפסו עם שורטים והדולר הגיע ל3.85 הוא חילץ אותם בזול , נגיד תמים ולא מוצלח.
    סגור
  • צריך להתפטר ומהר הוא נזק למדינה-גם יושב על 165 מיליארד$
    גידי 09/10/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומציע הצעות למדינה במקום לעזור לאוצר. לדוגמא: לקנות אג"ח מדינה במט"ח - רק אתמולהאוצר גייסו - פשוט לקנות את הכל במט"ח שהרווח בבורסה. ולהשאיר את הריבית בישראל.
    סגור
  • מה היה קורה אם בנק ישראל היה עסק פרטי?
    נו באמת 08/10/2020 19:08
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לזה יוסי התכוון כשכתב: להצטרף למגמה. במרץ ה- $ עלה ועלה ועלה - אם בנק ישראל שיושב על התחיבויות עצומות בשקלים ונכסים ב- $ וחלקם בשוק ההון בארה"ב שחלקן ירד - היה מחליט שהוא מצטרף למגמה וקונה $ כל יום, לא רק שהוא הוא היה קונה $ אלא מחליט שהוא קונה call מחוץ לכסף לאפריל ומאי ופשוט קונה וקונה וקונה $ הוא היה מגיע ל- $ = 4.5 ש"ח מה זה היה נותן? עודף גדול של נכסים אל מול התחיבויות ואפשרות להעביר כסף לממשלה שההוצאות שלה בשקלים ומאוד גדולות בזמן הסגרים והקורונה. $ = 4.5ש"ח אומר שההיטק היה פורח, כל מי שהיה נפלט בגלל חברות שהתפרקו היה נשכר מחדש בחברה אחרת. חברות יצואניות מתעשייה מעורבת מסורתית היו מקבלות שערים טובים ולא מפטרות עובדים. האם המחירים היו עולים? מיליון עובדי שירותים בחל"ת - למעט דלקים מחו"ל מי היה יכול להעלות מחירים? רב המוכרים היו מנסים לקבל נזילות על מלאי ישן ולא מפסידים. בקצור, בנק ישראל בעט בדלי בשיא המשבר - העדיף לתת לבנקים נזילות בזול במקום לתת להם נזילות $ בריבית גבוהה ולייצר רווחי הון. גברת כהם לא קונה $ זה מי שהימר נגד בנק ישראל בעשור האחרון.
    סגור
  • 30.
    אולי הפוך עדיף שקל חזק? גם ככה הרוב זה יבוא
    פנחס 08/10/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    5 5
    פשוט תורידו משכורות באופן ריאלי והכל יהיה נהדר
    סגור
  • 29.
    כש 3 מיליון ישראלים יסתערו על הדולר בקרוב
    בקרוב 08/10/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לצורך הזמנת חופשות בחול. תעשו חשבון פשוט לפי מחיר חבילה ממוצעת לחול בדולרים. ונראה אם המגזר הבנקאי יוכל בכלל להתמודד עם ביקוש כזה.
    סגור
  • 28.
    לו כדי לסחור בנסדק שהי עולה הדולר נופל וכסף הישראלי נופ
    אבי 08/10/2020 17:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהבורסה עולה הדולר נופל אני משקיעה בדולרים ואם הדולר נופל מה זה טוב זה גרועה
    סגור
  • 27.
    רמאות מה שקורה בנסדק שבורסה רק עולה והדולר נופל חייב חק (ל"ת)
    אבי 08/10/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    לו יתכן מה שקורה בבורסה בנסדק בכול העולם בחדשות על הפני (ל"ת)
    דוד 08/10/2020 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    לזה אומרים תן לי ואתן לך באכפין בגלל זה החתן מוצלח (ל"ת)
    דוד 08/10/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    יוסי,אם אתה לא יכול נגדם תצטרף אליהם.... (ל"ת)
    גיורא 08/10/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 23.
    טרמפ מעלה את הבורסה בכוח שהחתן שלו יעשה כסף טוב והדולר (ל"ת)
    דוד 08/10/2020 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    חבריפ אתם יודעים טרמפ החתן שלו יש לו חברה ברסאית הוא מע
    דוד 08/10/2020 17:46
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הוא מעלה את הבורסה בכוח מפיל את הדולר
    סגור
  • 21.
    הלוואה
    קובי 08/10/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יוסיתוכל להסביר לי למה גוייסו בחוללאחרונה כמה מילירדים על ידי בנק ישראלאין להם מספיק?
    סגור
  • קובי
    יוסי פרנק 09/10/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנק ישראל לא מגייס בחו"ל. מי שעושה זאת אלו האוצר. יתרות בנק ישראל אינן משמשות לשימוש שוטף של המדינה לצרכיה. גיוסי האוצר נועדו לשימושים שכן הגירעון גדול והמדינה לא מדפיסה כסף.מחיר ההלוואות זול מאד ועל כן מנצל זאת האוצר. כמו כן הוא מגוון את התיק שחלקו הלוואות שקליות(הנפקות אג"ח שקלי) וחלקו במטבעות(דולר ואירו). הכסף המגויס עובר לבנק ישראל ונכנס ליתרות והאוצר מקבל תמורתו שקלים לשימוש המדינה. הצרה היא שככל שהיקף ההלוואות במט"ח גדל והאוצר לא מגדר את הסיכון, הרי שהסיכון עצום ובמקרה של פיחות השקל תפסיד המדינה הון תועפות
    סגור
  • תודה
    קובי 09/10/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש חלם
    סגור
  • 20.
    כול פעם שארצות הברית עולה הדולר נופל וכך זה עובד (ל"ת)
    דוד 08/10/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    חברים זה לו שייך לנגיד זה שייך לנסדק שהי עולה הדולר נופ (ל"ת)
    sus 08/10/2020 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 18.
    כבר שנים השקל חזק בגלל עודף דולרים
    זה לא ספקולנטים 08/10/2020 17:19
    הגב לתגובה זו
    4 16
    ספקולנטים יכולים להשפיע לשבוע שבועיים , אבל למשך שנים רבות
    סגור
  • ממש לא נכון
    יוסי פרנק 08/10/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יש ספקולציות קצרות טווח ויש ארוכות כמו פירמידה. נכון שיש עודף בחשבון השוטף ואליו מתלווה ספקולציה רבת שנים. מה הקשר ?"
    סגור
  • איזה שטויות
    יצחק 08/10/2020 19:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ספקולנטים הם לא אידאליסטים. מה איכפת להם איזה נכס עולה או יורד. הם רואים נתונים. עודף בחשבון השוטף, אין הרחבה כמותית לכן הם סוכרים בכוון חיזוק השקל. אתה כבר מעל 10 שנים חוסר על אותה מנטרה. פעם אמרת 3.5 זה מוות ליצואנים ולכלכלה. בינתיים הכלכלה ממשיכה לצמוח כולל יצוא.
    סגור
  • נכון גם בנק ישראל מוגבל ביכולתו
    אריק 08/10/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בישראל הרבה חברות בינלאומיות שצריכות לשלם בשקלים. בעיקר חברות הייטק עם משכורות גבוהות. שזה אומר הרבה כסף, ומה לעשות שלהם יש דולרים , לכן תמיד יהיה עודף דולרי
    סגור
  • 17.
    בנק ישראל חוטא שקל שווה 4.00
    אלון 08/10/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    56 2
    כולם יודעים שאתם בלוף...
    סגור
  • 16.
    רק לפי הכותרת
    יוסף 08/10/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    6 7
    רק לפי הכותרת אפשר לדעת מי הכותב, זה כבר עצוב
    סגור
  • 15.
    עוד לא היה נגיד כזה גרוע ואנמי וגם שר אוצר כנ"ל
    שלמה 08/10/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
    54 2
    רק שר אוצר חרדי יציל את הדולר מהספקולנטים
    סגור
  • 14.
    אמרתי לך וגם הוכחתי לך וגם אחרים צריכים לדעת
    אייל- מנתח טכני 08/10/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הסוחרים של בנק ישראל לא מבינים בגרף ואין להם מושג מתי צריך לקנות ומתי למכור . אני יכול לגרום לשקל /דולר לא לזוז לעולם ,מדגיש לעולם בכל שער שהם ייבחרו מוכן לתת להם מספר שיעורים - השאלה אם הם יבצעו אותם הלכה למעשה
    סגור
  • 13.
    הוא מטעה בכוונה, כמה הוא משלם על הכתבה
    תראו את החשבון השוטף ותבינו, זה פשוט מוכרים פחות ק 08/10/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 9
    תראו את החשבון השוטף ותבינו, זה פשוט מוכרים פחות קונים= פער של מעל10 מיליארד דולר... כמה הוא משלם בשביל הבמה הזאת
    סגור
  • חשבון אנחנו יודעים ?
    יוסי פרנק 08/10/2020 17:49
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם החשבון השוטף מראה 10 מיליארד עודף ובנק ישראל רכש 14-15 מיליארד אז מה התוצאה(רכישות בנק ישראל הן לא חלק מהעודף) אם היית קורא לעומק במקום לזרוק תגובה היית מבין שכתבת שטות(וזה מעלה את השאלה הנגדית-אולי משמים לך כדי לכתוב טוקבק בוטה )
    סגור
  • חשבון שוטף
    יצחק 08/10/2020 19:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק ישראל רכש 4.2 מיליארד ברבעון השני. עודף הוא 4.3 מיליארד. בנוסף ישראל מלווה נטו לעולם 6.3 מיליארד. חוץ מזה בנק ישראל לא מגדיל כמות הכסף במשק הוא מוכר אגח קונה דולר ומדקיע אותו באגח חול שהשפעה של זה היא אפסית בטוטל. כאשר ארה"ב מדפיסה טריליונים.
    סגור
  • 12.
    יוסי פרנק צריך להיות שר האוצר של ישראל
    האמת 08/10/2020 16:53
    הגב לתגובה זו
    14 2
    ובתוך זמן קצר המשק יעבור לצמיחה. הזוי שבנק ישראל והאוצר כל כך חסרי הבנה כלכלית. כל ספר בכלכלה מסביר מה היא החשיבות של הייצוא לפיריון ולצמיחה
    סגור
  • 11.
    צריך וועדת חקירה.
    דולר 08/10/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבלבול שבנק ישראל יצר הוא בלתי נתפס. עדיף היה שלא היו רוכשים בכלל מאשר ליצור רושם שהם שומרים על האינטרס של היצואנים שנחנקים מידי יום
    סגור
  • 10.
    מי שהקשיב לך ב 20 השנים האחרונות איבד את המכנסיים (ל"ת)
    קורונה 08/10/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
    13 16
    סגור
  • קורונה
    יוסי פרנק 08/10/2020 16:59
    הגב לתגובה זו
    13 2
    מעבר להוצאת לשון הרע בדקת את עצמך ? נראה לי שאם היית יודע את מי אני מייצג לא היית מתבטא ככה ואולי אתה מהתחום ואז ההתבטאות מובנת. לכתוב בגלוי ולהיות חשוף זה חלק מהעניין שלי. להיות עכבר מקלדת שמכפיש זה חלק מהעניין שלך. בהצלחה
    סגור
  • 9.
    יוסי אתה צודק
    חגי 08/10/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אבל זה לא קשור לבנק ישראל השקל מתחזק כבר יותר מעשור בצורה חזקה כתוצאה מכמה סיבות: 1. החוב של ישראל שירד משמעותית. 2. ההכנסות מהגז. 3.היצוא הגדול של ישראל שמושפע ממפעלים כמו אינטל 4.ספקולנטים 5. מעל הכל מדיניות מאוד מרחיבה של הבנקים המרכזיים בעולם שכאן לא מיושמת.
    סגור
  • אין לנו ויכוח לגבי העובדות
    יוסי פרנק 08/10/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל מה שציינת מופיע במאזן. בנק ישראל קנה יותר מכל העודף בחשבון או קרוב לכך. אין חולק שהשקל היה צריך להתחזק בעשור האחרון אולם התחזקותו המוגזמת נובעת מפעילות ספקולטיבית בהיקפים גדולים שניזונה מהרוח הגבית שציינת ומאוזלת ידו של הבנק בהתמודדות
    סגור
  • בוא אציע לך הצעה
    חגי 08/10/2020 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ריבית שלילית. בשוודיה היא מינוס 0.25 והקרונה השוודית אם תבדוק נחלשה בעשור האחרון מאוד. גברת כהן מחדרה כבר לא שמה את הכסף בפק"מ ואפשר ליישם את זה גם כאן. גם הפנסיה כבר מושקעת בשוק ההון או ברומניה אז אין שום מניעה מליישם את זה פה כמו בעוד מדינות אם לא יעזור בוודאי לא יזיק.
    סגור
  • שמעתי שכבר אין קורונה בשוודיה (ל"ת)
    שם 09/10/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בנק ישראל - יושב על 162 מיליארד $! שלנו!- והאוצר מרושש
    דן 08/10/2020 16:22
    הגב לתגובה זו
    16 2
    להעיף כבר את הנגיד וכל הבכירים
    סגור
  • בעיה קטנה
    אייל- מנתח טכני 08/10/2020 20:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רכישת מט''ח' לא חפה מטעויות. הריי כולם יכולים לקנות. השאלה מה קורה מתחת לשטח. מתחת לשטח מתבצע תהליך שבסופו של דבר הבנק חייב לאזרחי ישראל 150 מליארד דולר.
    סגור
  • 7.
    אין ציפיות .. אין אכזבות..... כמו עם נתניהו ...
    אלי סמוכה 08/10/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    13 0
    איבדנו אמון בנתניהו ..זה כבר עובדה נגיד בנק ישראל חלש ..נאיבי ..וככה זה נראה נתניהו דאג שוב..לבחור מועמד נרפה וחסר מעוף אין ציפיות .. אין אכזבות ..
    סגור
  • 6.
    שוב החייזרים של פרנק תוקפים את השקלון החמוד
    דמיקולו בלאט 08/10/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    5 15
    לא ייאמן שמשלמים לך על אותו קשקוש ממוחזר
    סגור
  • 5.
    כבר שנים הוא אומר אותו דבר
    בוב 08/10/2020 16:06
    הגב לתגובה זו
    11 15
    אבל המגמה ברורה.....למטה לדעתי יגיע ל 3.1
    סגור
  • 4.
    לא מבין איך נותנים לך במה בביזפורטל
    דן חסכן 08/10/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
    11 15
    כל פעם ששער הדולר יורד יוסי פרנק מתעורר וכותב כתבה הזויה על ה"ספקולנטים" המרושעים עם המזימה שלהם להוריד את שער הדולר, ואיך בנק ישראל חייב לשלוח את גיבור העל הסופר-נגיד כדי להלחם בנבלי העל האלה. חלאס. תנוח.
    סגור
  • הוא עובד בחינם
    משה 09/10/2020 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה אכפת להם למלא קצת שטח בשטויות שלו ?
    סגור
  • 3.
    יוסי היקר
    א.ג. הראל 08/10/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כמה זמן עוד יחלוף עד שתבין ששער דולר נמוך היא המדיניות של בנק ישראל ? מדיניות שנועדה לעצור את יוקר המחיה בארץ. מדיניות זו החלה כבר ב1986 כאשר מודעי כיהן כשר אוצר ופרס כראש ממשלה. הם למעשה אמצו את מדיניות הדולריזציה של יורם ארידורומאז ועד היום מדיניות זו לא השתנתה. צפוי שמדיניות זו תמשיך לאור ימים.
    סגור
  • וזאת לדעת
    א.ג. הראל 10/10/2020 00:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל אינו משקר משום שהוא לא מתבטא בנוזה זה כלל. כזכור לך האינפלציה הגדולה שהיתה לפני תוכנית הייצוב של מודעי ופרס נגרמה עקב הפיחותים התכופים בשערי המט"ח באותה התקופה. ארידור שהיה שר האוצר שקדם למודעי הגה את רעיון הדולריזציה שבסיסה היה הנהגת הדולר כמטבע של מדינת ישראל. מטעמים של "כבוד לאומי" תוכנית זו נגנזה. מודעי ופרס אמצו למעשה את תוכנית הדולריזציה של ארידור בשינוי אחד. המטבע של ישראל נותר השקל אך האלכסון לשפיו פןחת השקל ביחס לדולר בוטל ונקבע לדולר שער קבוע בגבולות קטנים של שינוי כלפי מעלה ומטה. מדיניות זו בלמה את האינפלציה המשתוללת והעלתה את כלכלת ישראל לרמה שהבנק העולמי דרש באותה התקופה. מאז ועד היום המדיניות הזו נשמרה בדקדקנות עם שינויים מזעריים. מדיניות זו תמשך ככל הנראה עוד שנים קדימה ורק שינויים דרמטיים בכלכלה העולמית ישנו אותה.
    סגור
  • הראל היק'ר
    יוסי פרנק 08/10/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    8 4
    כלומר בנק ישראל משקר במודע ? אני סבור שהנחתך שגויה לפחות עשור ויותר מכך(ולא בטוח שהיתה נכונה לפני כן). התערבותו ורכישת 120 מיליארד דולר הן בדיוק ההוכחה שזה הפוך. שער החליפין הוא גורם שולי ביוקר המחייה.
    סגור
  • וזאת לדעת
    א.ג. הראל 10/10/2020 00:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל אינו משקר משום שהוא לא מתבטא בנוזה זה כלל. כזכור לך האינפלציה הגדולה שהיתה לפני תוכנית הייצוב של מודעי ופרס נגרמה עקב הפיחותים התכופים בשערי המט"ח באותה התקופה. ארידור שהיה שר האוצר שקדם למודעי הגה את רעיון הדולריזציה שבסיסה היה הנהגת הדולר כמטבע של מדינת ישראל. מטעמים של "כבוד לאומי" תוכנית זו נגנזה. מודעי ופרס אמצו למעשה את תוכנית הדולריזציה של ארידור בשינוי אחד. המטבע של ישראל נותר השקל אך האלכסון לשפיו פןחת השקל ביחס לדולר בוטל ונקבע לדולר שער קבוע בגבולות קטנים של שינוי כלפי מעלה ומטה. מדיניות זו בלמה את האינפלציה המשתוללת והעלתה את כלכלת ישראל לרמה שהבנק העולמי דרש באותה התקופה. מאז ועד היום המדיניות הזו נשמרה בדקדקנות עם שינויים מזעריים. מדיניות זו תמשך ככל הנראה עוד שנים קדימה ורק שינויים דרמטיים בכלכלה העולמית ישנו אותה.
    סגור
  • 2.
    אולי נשים את הכתב כנגיד
    יעקב 08/10/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
    7 13
    עוד חכמולוג שחושב שהוא יודע הכל עאלק פעולה םשוטה לשמור על הדולר
    סגור
  • אל תגיד נגיד
    יוסי פרנק 08/10/2020 16:13
    הגב לתגובה זו
    15 4
    טוב לי היכן שאני והתבלבלת קצת-אני רחוק מלדעת הכל. אבל הפעולות הן באמת פשוטות וכל סוחר בינוני ומעלה היה משיג אותן עם המשאבים הבלתי נדלים שיש בידי הבנק
    סגור
  • אם זה באמת אתה שהגבת יוסי, ביאסת
    נגיד שוין 08/10/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בן אדם כמוך לא צריך ליפול איפה שפוליטיקאים בוחרים במודע להסית את האמת (אני עדין בלשוני). יעקב כתב לטענתו שהכתב חושב שהוא יודע הכל, לא שהוא אכן יודע הכל. לרשום שאתה רחוק מלדעת הכל, לא סותר אותו, זה רק מוריד מהאינטליגנציה של כולם. לא מספיק הפוליטיקאים? עכשיו, פוליטיקאי יגיד שזה קטנוני או שיסית את הדיון לאג'נדות ודף המסרים הפרטי שלו. לא מתאים, אחרי ניתוח כזה מדויק (אפילו שיש בו קצת -איזה קצת נוכח התגובה הביקורתית והלא במקום הזאת- מכה מתחת לחגורה לחבר'ה שם בבנק ישראל, ואנחנו רוצים לקוות שאין ניגוד עניינים אישי או חשבונות אישיים, אלא רק מסר ענייני ואפילו חיובי).
    סגור
  • 1.
    אתם זוכרים שלרובנו יש בעיקר שקלים? אנחנו לא קונים את זה
    שמואל ברגר 08/10/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
    5 15
    את החרטא הזה תזינו מישהו אחר. דולר נמוך טוב לאזרחי ישראל
    סגור
  • יש לי מעל מליון $ ואני מקווה לקנות איתם 5 דירות ולא אחת (ל"ת)
    שכיר חסכן 09/10/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • קצת פטאתי לא ? (ל"ת)
    יוסי פרנק 08/10/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות