מתי להיכנס לבורסה?

אם אתם משקיעים לטווח בינוני-ארוך - עכשיו. מתי לצאת מהבורסה? אם אתם משקיעים לטווח קצר - עכשיו; אף אחד לא יודע לתזמן ירידות או עליות ולטווח בינוני-ארוך הבורסה עולה. מנגד - משקיעים שרוצים לעשות סיבוב על טרנדים (ויש המונים כאלו) הם לא באמת משקיעים - הם מהמרים
 | 

הנה נתון מעניין - בתחילת משבר הקורונה ברחו מתעשיית קרנות הנאמנות 45 מיליארד שקל. מאז חזרו סדר גודל של 25 מיליארד שקל. איפה עוד 20 מיליארד שקל? מחכים בפיקדונות - "על הגדר". הם חוששים לחזור לבורסה כי היא טסה מאז. האם הם צודקים או שכדאי לחזור?   

משקיעים חדשים נכנסים לבורסה ומשקיעים וותיקים חוזרים לבורסה. זה טוב ואפילו מבורך, אבל חלקם נכנסים לא מהסיבות הנכונות. בורסה זה לא משחק לטווח קצר, בורסה זה לא השקעה במניות טרנדיות, בורסה זה לא רק רווחים. מי שנכנס לבורסה צריך לדעת שבורסה היא עולם ומלואו – אפשר להשקיע גם לטווח קצר, אפשר להשקיע גם במניות טרנדיות ואפשר גם...להפסיד. בורסה היא לא קזינו כמו שרבים חושבים. מי שמשחק בטרנדים ולזמן קצר הוא אכן מהמר, אבל בורסה מספקת למשקיעים אפשרות להשיג תשואה טובה ולהרוויח אם הם מבינים את כללי המשחק - השקעה לטווח בינוני-ארוך ופיזור של הכסף בצורה מושכלת.

ובמילים פחות נעימות – מי שבא לעשות סיבוב מהיר וכנראה הרוויח הרבה כסף בחודשים האחרונים, שיגיד תודה למזל שלו ושיפנים שזה לא יהיה ככה לעד. עדיף לשנות גישה כבר עכשיו - פחות הישענות על שמועות/ טיפים/ ספקולציות. פחות טרנדים. יותר גישה מחושבת, יותר הישענות על ערכים של החברות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כן, יש הרבה חברות שנסחרות במחיר טוב - מכפילים סבירים, תחזית טובה להמשך. בבורסה בת"א יש לא מעט חברות כאלו מתחומים שונים. לא יודעים מי בדיוק? מדדים יכולים להתאים לכם. השקעה במדדים מרכזיים בשוקי המניות לאורך זמן עשויה להתברר כמנצחת. ככה היה בעבר וככה צפוי גם בעתיד. אז בשביל מה לקחת סיכון במניית חלום אם לפחות על סמך ההיסטוריה מתברר שהחלום היחיד שהן מגשימות זה את החלום של הבעלים שלהן שהצליחו להשחיל אתכם לגיוס/ הנפקה במחיר גבוה. במקרה הטוב חצי מחברות ההייפ שגייסו או זינקו בשנה האחרונה, ייעלם. אז שווה ל"הגדיל ראש" ולחשוב קצת לפני שמהמרים על איזה חלום. יש הרבה חברות טובות בת"א - הן אטרקטיביות יותר.

אבל - וזה אבל גדול, זה לא משחק של זמן קצר. בורסה כאמור היא משחק של שנים, ממש לא זבנג וגמרנו, וכפי שאמר וורן באפט - "משקיע צריך לדעת שהוא יכול להפסיד חצי מההשקעה שלו לפני שהוא יתחיל להרוויח". 

וכאן מגיע עניין חשוב - ניהול סיכונים. אל תשקיעו את כל הכסף שלכם במניות. ובטח לא לקנות 2-3 מניות בכסף גדול כמו שרבים מהמהמרים עושים עכשיו. צריך לפזר את הכסף על פני מדדים ומניות נבחרות, לצד תיק מאוזן עם השקעות סולידיות. כל אדם וכמובן רף הסיכון הספציפי שלו. זה חשוב וזה צעד מקדמי (ואפשר להיעזר ביועצי השקעות/ מנהלי השקעות ואפילו אתרים באינטרנט שבודקים את ההרכב המתאים לכם בהתאם לשאלון צרכים). ככה תדעו איך לפזר את הכסף בין מניות למכשירים סולידיים יותר. 

בורסה צריכה להיות מוכרת לכולם – כולם צריכים להיות משקיעים ישירים בבורסה והכוונה לא רק למניות אלא גם לאגרות חוב וגם למדדים שונים (דרך קרנות מחקות וקרנות סל). אין סיבה שרק 7% ממשקי הבית בארץ ישקיעו ישירות בבורסה המקומית בעוד בארה"ב זה מעל 50%. צריך חינוך פיננסי כבר בשלב צעיר, צריך הבנה של ניתוח הצרכים וכמה כסף בעצם אפשר להשקיע ובאיזה סיכון, וצריך הפנמה שהשקעה משתלמת בטווח הבינוני-ארוך. מניות מספקות תשואה של 7% בשנה בממוצע. אז יש שנים שחורות ויש שנים מצוינות, אבל מה שחשוב למשקיע זה הממוצע. אם אתם נופלים לשנה גרועה, אך מראש אתם משקיעים לטווח בינוני-ארוך, אז לא נורא יש זמן לתקן. אם אתם סוחרים או מהמרים, אכלתם אותה.

אם אתם עכשיו נמצאים בצומת החלטה - מה לעשות? אז תדעו שהעיתוי לא משנה. כלומר, הריצה של השוק בשנה האחרונה לא משנה את התשובה - צריך להשקיע תמיד תחת הנחה שאתם משקיעים לטווח בינוני-ארוך. אי אפשר לתזמן את השוק - אי אפשר לדעת מתי יהיו עליות ומתי יגיעו הירידות. נכון, יש עכשיו תחושה שהשווקים צריכים תיקון, אבל התחושה הזו היתה גם לפני חודש ולפני חודשיים ולפני חצי שנה. ולכן - תשקיעו תמיד, וככל שאתם צעירים תשקיעו יותר. 

בורסה בת"א באופן יחסי אטרקטיבית לעומת המקבילות שלה בעולם. למרות העלייה בחודשים האחרונים היא עדיין בתשואת חסר לעומת הבורסות האחרות. למרות העלייה היא עדיין מבטאת רמת מכפילי רווח שפויה ביחס למקבילות שלה. למרות העליות, יש הר של פיקדונות שמחפש השקעה ופוזל להשקעה בבורסה. 

וגם - ישראל מסתמנת כאחד המקומות הראשונים בעולם שיוצא מהקורונה. יוצא מהמגפה ויוצא מהמשבר הכלכלי. זה גורם למשקיעים זרים להסתכל עלינו. אנחנו על המפה. הם כבר התחילו להסתכל ולהשקיע כאן, אבל אם באמת נצא מהמשבר כמו גדולים, יכול להיות שנקבל כאן הזרמות משמעותיות של כספים - זה טוב כמובן לבורסה, בעיקר לחברות הגדולות/ חזקות.  

תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    הבעיה היא המקרו, החשש מ"ברבור שחור"
    היושב במרומים 22/02/2021 20:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רבים מדברים על "תיקון צפוי" בגלל חששות מעליה באינפלציה או מסיבה אחרת...שתגרום לנפילה עמוקה...מבלי שלפד או לממשל האמריקאי תהיה תשובה חד משמעית.
    סגור
  • 32.
    ICL, FOX, INRM - בתיקון הבא. למי שמחפש ישראליות מצוינות
    דגן 22/02/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 31.
    הכל נכון, יישר כח.
    דגן 22/02/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 30.
    קח סיכון
    ש.ק. 22/02/2021 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מלבד הכתבה המעניינת מציע שתציע רשימת מניות לרכישה ובעוד כמה חודשים נבחן אותך
    סגור
  • 29.
    בורסה
    אלכס 22/02/2021 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה הפכה פירמידה באמצעות הממשלות המפמפמות עד בלי די. מחירים מנופחים עם מכפילים בשמים. וכמה שיותר גבוהה
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    כל הכבוד על הכתבה (ל"ת)
    ניסן 22/02/2021 07:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 27.
    חינוך פיננסי זה הדבר החשוב ביותר אבל עדיף שהציבור ישאר
    משה ראשל"צ 22/02/2021 06:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מטומטם כי ככה יכולים לעבוד עליו פפפחחח
    סגור
  • 26.
    מתי להכנס לבורסה?
    בונקר 22/02/2021 04:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כותרות כאלה הם סימן לתיקון קרוב. זוכרים כותרות כאלה שסוחטות עוד קצת מהלימון הפטתי של המשקיעים הפרטיים, אלא שישלמו את המחיר כאשר הכרישים יברחו והעורבים יהנו מהירידות.השאלה הנכונה היא לא מתי להכנס לבורסה, אלא איך.כיום הכיוון הוא חברות סולידיות. הטכנוליגיות הספקולטיביות סימו את ההצגה. כעת מצופים בהן רק פירפורי גסיסה. כצפוי.
    סגור
  • 25.
    תזמון הכניסה כן חשוב
    ינשוף 21/02/2021 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספר את זה למי שנכנס לנסדק רגע לפני המפולת של שנת 2001
    סגור
  • 24.
    מעולה, יש כאן שני סוגים מהמרים שמחפשים..
    אלמוני 21/02/2021 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף קל ומשקיעים שזורעים ומחכים לפירות. הכי חשוב פיזור בין מניות, בין כלים , בין בורסות...
    סגור
  • 23.
    הצדק איתך (ל"ת)
    דודי 21/02/2021 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    הבורסה היום מנופחת כמו בלון
    יוני 21/02/2021 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהמפחלת של 2008 s
    סגור
  • 21.
    פראיירים לא מתים רק מתחלפים !!!
    דוד הגנן 21/02/2021 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוקא בפיזור ההשקעה הסיכוי הכי גדול להפסדים כי אין אופציה לשלוט על הרבה מניות ולכן חלקו את הכסף על לא יותר מ-4-6 מניות שאתם מאמינים בהן ( המלצתי הגדולות או בתעודות סל על מדדים) ותנו להן מנוחה ותחזרו עוד 5 שנים ולא תתאכזבו !!! אם תנסו למצוא שיאים או תחתיות תמיד תמיד תפסידו!!
    סגור
  • 20.
    כעס
    טענות הכתבה מבוססות כעס על כך שהצעירים הרוויחו הרב 21/02/2021 19:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טענות הכתבה מבוססות כעס על כך שהצעירים הרוויחו הרבה יותר כסף מהמנוסים כביכול השנה, להגיד לאנשים להכנס ברמות תמחור כאלה זה לא השקעה לטווח ארוך זה שגעון
    סגור
  • 19.
    והחכמה מאין תמצא ומאיזה מקום יבין בינה. (ל"ת)
    נס 21/02/2021 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אפשר לדעת כמה זמן זה טווח בינוני וארוך?
    שלמה 21/02/2021 17:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפשר לדעת כמה זמן זה טווח בינוני וארוך?
    סגור
  • בינוני וארוך
    בונקר 22/02/2021 04:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הם מילים נרדפות ל"עמוק וכואב".אחרי כל תקופה של חגיגות יש מימושים ושם המשקיע הקטן משלם את המחיר של החמדנות. אחר כך, כל מטרתו לצמצם הפסדים ולצאת קרוב להשקעה הראשונית. בינתיים הבנקים והקרנות נהנים מעמלות.
    סגור
  • בורסה טןןח השקעה
    יואב 21/02/2021 19:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כאן מספר קסם אף אחד לא יודע. המציאות מראה שככל שתחזיק במדדי השקעה על סלים גדולים לאורך יותר שנים ככה הסיכוי להרוויח עולה בהתאמה. אפקט ריבית דריבית נותן אותותיו לאחר שנים מספר תקנה ותחזיק לכמה שיותר שנים לא למכור לעולם ..בטח לא בירידות. רק שאתה חייב הכסף לצורך קיומי..רק אז למכור.. אם אתה מחפש מספר אז אני אומר לפחות חמש שנים ומעלה,לא פחות
    סגור
  • 17.
    חוסר אחריות , נתונים לא נכונים....!!!
    לחקור לפני פרסום 21/02/2021 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 6
    הנתונים לא נכונים בכתבה זו. לא יכול להיות שכותבים מה שבא להם מבלי לחקור ולבדוק את הנתונים שמפרסמים. חוסר אחריות!!!
    סגור
  • 16.
    להיכנסהשתגעתם
    האמיתי 21/02/2021 16:09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    העולם בועה נוראית בהשראת הביטקווין וכל התרוממות הרוח שאין לה כל בסיס כלכלי זולת הזרמת כסף מצד הפד זה יתנקם בהם בקרוב
    סגור
  • בארה"ב אץה צודק יש שם בועה גפ כאן באנרגיה מתחדשת אבל יש
    משה ראשל"צ 22/02/2021 06:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המון סקטורים כאן בארץ מאוד אטרקטיביים כמו נדל"ן מסחרי חברות גז
    סגור
  • משה צודק. גם בחו"ל הקרנות רייט חטפו ונוצרה הזדמנות.
    רז 22/02/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 15.
    אפשר לספר לנו כמה זמן זה טווח בינוני וכמה טווח ארוך? (ל"ת)
    שלמה 21/02/2021 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    כתבה מעולה ומועילה,, אני עדיין מפחד להכנס
    אבי 21/02/2021 15:19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אחרי שאכלתי אותה וברחתי במרץ בהפסד של 100 אלף שח,, אני מפחד לחזור לקזינו הזה
    סגור
  • צודק מפחיד אבל בכמה חודשים הקרובים הבורסה עולה - כנס ע (ל"ת)
    משה ראשל"צ 22/02/2021 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מפחד ומפסיד כי אתה חושב שזה קזינו !!! ממש לא קזינו (ל"ת)
    דוד הגנן 21/02/2021 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עצה קטנה
    אדיר 21/02/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יודע כמה אנשים חצו כביש ומתו במעבר חציה?? כדאי לך לא לצאת מהבית!!! אם הייתה נשאר עד עכשיו בבורסה היית עושה 200 אלף אז ברחת בזמן הכי לא נכון ועכשיו אתה בוכה?? תלמד בורסה ותגבש אסטרטגיה קודם...
    סגור
  • 13.
    כתבה מעולה מרשים
    משקיע 21/02/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    14 1
    היה מאוד עוזר אם אתר ביזפורטל היה עושה כתבות על חברות טובות בבורסה בעלות ערך כלכלי רב ובעלות מכפיל רווח סביר.
    סגור
  • ביזפורטל גילה שאוגווינד זה בלון נפוח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 22/02/2021 07:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    המלצות בגרוש! הרבה מילים בלי להגיד כלום (ל"ת)
    משקיע 21/02/2021 13:24
    הגב לתגובה זו
    3 11
    סגור
  • אם חיפשת המלצות, אתה לא קורא נכון את המפה.
    דגן 22/02/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 11.
    ומי שהשקיע בטבע לא אכל אותה ??
    כמה שטויות בכתבה 21/02/2021 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 3
    30 שנה של רווחים הלכו לפח ביום אחד. מסחר לטווח קצר הוא הכי טוב כל עוד עובדים בשיטת עבודה מסודרת ועם משמעת עצמית
    סגור
  • הבנת הנקרא.פיזור.ומדדים
    פז 21/02/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מעט על הרבה מניות.ולא הרבה על מניה אחת
    סגור
  • מי שמשקיע בחברה אחת את כל הכסף חוטף
    איתן 21/02/2021 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהשקיע בטבע ובדברים אחרים כנראה במאזן חיובי היום.
    סגור
  • לכן להשקיע במדדים באופן פאסיבי ולא במניה אחת כמו טבע
    צודק 21/02/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ולפזר בין כמה מדדים כמו מדדים גיאוגרפים , מדדים לפי ענפים וכדומה ואף פעם לא במניה אחת . בהצלחה
    סגור
  • כמה הרוויח מי שהשקיע במעוף לפני שנתיים עד היום
    חחח קדחת 21/02/2021 19:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה הרוויח מי ששם כסף על שלדים ? פי 10 פי 20 ...לא צריך יותר מדי רק כמה אסימונים שיפלו למקום הנכון וסבלנות שיהיה רווח טוב . זה מגיע פעם בכמה שנים ונגמר בהתרסקות ואז דשדוש ואז עוד פעם ....מחזורי לגמרי . אנחנו עכשיו בפיק אז תחשבו מה השלב הטבעי הבא
    סגור
  • 10.
    דומגא למניה עם ערך רב - קנון!
    מנתח דוחות 21/02/2021 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הנהלה שכל חברה שעברה תחתם נמכרה ברווח - אם זאת צים קורוס ICP ועוד כמו שהכותב אמר סבלנות
    סגור
  • 9.
    כשהבורסה תצלול
    אבי 21/02/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
    10 5
    כשהבורסה תצלול חזק למטה זה הזמן להיכנס.כרגע הסיכון עולה על הסיכוי.בשביל 5 אחוז עלובים להסתכן בירידה של 50 אחוז?
    סגור
  • סטופ זה הדבר הכי חשוב
    מה 50% חחח 21/02/2021 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם קניתם משהו ולא משנה מה והוא יורד 5,6,7 גג 10% אז הוא אומר לכם שטעיתם . לא ביג דיל . טועים הרבה בחיים . החוכמה לעצור מהר לפני שיהיה 50% כי מזה קשה להתאושש
    סגור
  • אתה מזכיר את שנת 2010 עם הדירות
    מנתח דוחות 21/02/2021 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שצעקו שהכל יקר!!! הנגיד שלנו בעבקות העולם מדפיס כסף...הערך של הכסף שלך יורד !!! לטווח ארוך מניות טובות עם ביזניס ראוי יעשו תשואה יפה
    סגור
  • על מפולות
    אבי 21/02/2021 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה ביזנס ראוי.שוק מנופח מניות עם שווי מנופח זה ביזנס ראוי?.השוק רץ קדימה והוא כבר תימחר צמיחה של 3 שנים קדימה.במילים אחרות זה לא הזמן להיכנס.השווי של מחירי המניות מוגזם כלפי מעלה.מנופח
    סגור
  • טעות בידיך - חכה שהיא תצלול ל-90% ואז תכנס
    יוסי 21/02/2021 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בהצלחה
    סגור
  • ככה ישבתי על הגדר מ2011 (ל"ת)
    פז 21/02/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לטווח ארוך - כן (ל"ת)
    מיקי 21/02/2021 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    מסכים עם כל מילה
    הידען 21/02/2021 11:40
    הגב לתגובה זו
    13 2
    מניות הן השקעה לטווח ארוך והן מספקות לכם תשואה גבוהה מאוד -החוכמה היא להפוך למשקיעים מגיל צעיר ואז מרוויחים תשואה חלומית
    סגור
  • אני זקן, איך אני משקיע מגיל צעיר? (ל"ת)
    זמבלה 21/02/2021 20:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    פשוט ונכון, אוהב לקרוא את אבישי עובדיה (ל"ת)
    דניאל 21/02/2021 11:34
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    טור דעה מצוין
    הזקן 21/02/2021 11:30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    החולשה שלו אם אתה משקיע ותיק, אז הכתבה לא תחדש ואם אתה חדש כאן, הכתבה לא תשנה לך את תחושת ה FOMO וה YOLO
    סגור
  • 5.
    כתבה מעולה!
    סוחר פשוט 21/02/2021 11:19
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בורסה זה בהחלט לא קזינו ומי שנחפש להשקיע מסחר יומי, זה מקצוע בפני עצמו ומצריך מיומנות. מי שלא יודעובכל זאת מהמר, שימלא לוטו טוטו או שינסה בקזינו.
    סגור
  • משקיע לטווח קצר
    משקיע 21/02/2021 12:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משקיע לטווח קצר הוא סוחר בבורסה(קונה בזול ומוכר ביוקר) זה לא קזינו. אני משקיע לטווח בנווני.
    סגור
  • תקרא מה כתבתי ,שלטווח קצר מצריך מיומנות .לא מתאים לכולם (ל"ת)
    סוחר פשוט 21/02/2021 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אני גר
    לרון 21/02/2021 10:56
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ליד חוף ים וההתקהלויות מרמזות על גל 4
    סגור
  • אני אוהב לאכול שניצלים ולשתות סודה.
    רז 22/02/2021 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 3.
    הסיפור
    לרון 21/02/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרגיל הוא סיכון מנייתי בתשואה 7% מול סיכון מופחת אג"חי כשהריבית 5%
    סגור
  • הבעיה או הבועה
    Gnux 21/02/2021 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    התנפחה כי האגח כבר ממש לא נותן 5%.
    סגור
  • 2.
    כשהאוויר יצא מטסלה, זה יהרוס את המומנטום בהרבה תחומים
    ק' 21/02/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    5 4
    המיליניאלס יהיו בהלםשאפשר גם להפסיד, ויפסיקו להזרים כסף למניות מריחואנה, רכבים חשמליים, אנרגיה ירוקה, חיסונים, טיפולים בפטריות הזיה, רחפנים, ושאר פני סטוקס.
    סגור
  • לפי שיטתך, כל מה שהוא לא נפט גולמי\רפואה הוא בגדר הזיה.
    רז 22/02/2021 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • אנחנו פה לטווח ארוך חביבי, אל תבנה על זה. (ל"ת)
    מילניאל 21/02/2021 17:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    מתי להשקיע
    שמעון 21/02/2021 10:42
    הגב לתגובה זו
    8 6
    עכשיו.בארה"ב ובשאר העולם התחלואה יורדת, החיסונים כבר כאן, רוב העסקים פתוחים(ויש כאלו המון ששגשגו בזכות המגיפה), ריבית 0, מיליוני משקיעים חדשים שנכנסים לשוק מידי חודש. בכל מצב כדאי להשאיר כסף מזומן כדי לקנות עוד בירידות כמו מה שהיה לפני שבוע. לא המלצה השקיעו בתבונה
    סגור
  • מתי לא להשקיע- עכשיו
    יוסי 21/02/2021 12:14
    הגב לתגובה זו
    8 6
    הבורסה למי של יודע לא מתמחרת את מה שקורה היום אלא את מה שצפוי בעתיד. מחירי המניות כבר מתמחרות את היציאה מהמשבר (לכל מי שלא הבין למה הבורסה התפוצצה בשיא הקורונה) כי היה צפוי שנגיע לרגע הזה שהמגיפה תהיה קרובה לסיום. אז מניות קונים כשיש צפי שמשהו טוב יקרה ומוכרים כשמשהו טוב קורה פועל. ולמרות כל זאת אף אחד לא יודע מה יהיה מחר. אם אני צריך להשקיע במשהו אני הולך על בנקים ונדלן מניב. שם יש פוטנציאל ענק במידה והמצב יחזור לקדמותו. כל השאר דורש תיקון במחירים קודם.
    סגור
  • חולק עליך בגדול...
    אלמוני 21/02/2021 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ייקח שנים לנדלן מניב להתאושש, לגבי משרדים, למדו החברות שהעבודה מהבית נוחה וזולה יותר. לגבי קניונים חטפו מכה שיחד עם התפתחות הסחר המקוון יקח זמן להתאושש. בנקים מסכים לגמרי יזנקו בגדול
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות