
וירוס הקורונה התברר כברכה לשווקים; האם כל מה שנראה כמו ברבור שחור הוא באמת כזה?
מי מפחד מברבור שחור? עשינו לאחרונה סקר במטרה להבין למה אין תיקון ערכים רציני בשוק המניות, שהרי לפי כל הסימנים, לבטח בתחום הטכנולוגי, תיקון ערכים מתחייב. אפילו נפילתה של אחת מכוכבות ההדג', Archegos Capital Management, לא הבהילה את השוק ברמות הנוכחיות. עברנו על עשרות פרשנויות-ניתוחים-כתבות של פרשנים, כתבים, גורואים ואפילו טוקבקיסטים. הקשבנו גם לראיון ארוך עם ג'ף בראון, שנחשב בעיני רבים כגורו טכנולוגי מוביל, ולרעיון ה- Second Wave המפחיד שלו, שעל פיו מניות הטכנולוגיה המובילות יכולות לרדת 92%. הגענו לשלוש מסקנות.
הראשונה, שכמעט כל המומחים (לבטח העשרות שביקרנו באתרים ובכתבות שלהם) בטוחים לגביה - שלטווח הבינוני והארוך שוק המניות ימשיך לעלות "בעזרת" התקדמות מהפכת הטכנולוגיה שמעודדת צמיחה כלכלית, רווחיות והתייעלות, גם כתוצאה מהנזילות הגבוהה, הריבית הנמוכה וההשקעות הממשלתיות בתשתיות ופתוח.
השנייה שכולם צופים תיקון משמעותי "בגלל ההערכות המופרזות" והשלישית שהמסקנה הראשונה "אשמה" בכך שהיא מונעת את ביצוע המסקנה השנייה. עוד דבר מעניין עולה מהחומר עליו עברנו והוא שיותר מומחים וגורואים מאמינים שהבועה האמיתית בשוק ההון היא דווקא באגרות החוב של ארה"ב ולא במניות (ולכך אני מסכים בהחלט).
בשבוע שעבר ענה האסטרטג הראשי של מורגן סטנלי,Michael Wilson לשאלה מדוע שוק המניות מתנהג כפי שהוא מתנהג, "להצטרף (בשלב הנוכחי) לשוורים בגלל שהקונצנזוס הנוכחי מצביע על התחזקות הכלכלה אינו בהכרח מהלך מוטעה, אבל יכול להיות מהלך מסוכן. מדוע? כי יכול להיות שהמחירים כבר משקפים את ההתאוששות מהמיתון החד של השנה האחרונה". כלומר ובעברית פשוטה וילסון אומר שהשוק כנראה באמת יקר כי מחירי המניות כבר משקפים כנראה את תוצאות ה-V-shape recovery ובאמת מתחייב תיקון ולכן הוא חושב שלקנות מניות בשלב הנוכחי "יכול להיות מהלך מסוכן", בגלל רמות המחירים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
אבל, לאור הסיבות שהזכרנו קודם (התקדמות מהפכת הטכנולוגיה שמעודדת צמיחה כלכלית, רווחיות והתייעלות, הנזילות הגבוהה, הריבית הנמוכה וההשקעות הממשלתיות בתשתיות ופתוח) הוא מגדר עצמו ומוסיף שיכול מאוד גם להיות שלמרות הסיכון שבמהלך הוא "אינו בהכרח מהלך מוטעה". כיוון שאנחנו עוקבים באדיקות, מזה שנים, אחרי מר ווילסון, שהוא גם מנהל ההשקעות בניהול הנכסים של בנק ההשקעות המוביל, אז משפטים מסוג זה מופיעים בכול פעם שהמומחים ניצבים בפני בעיה שהם מתקשים להסבירה. אז כדי להגיע בכל זאת למסקנה פנינו לידידינו הוותיק סטיבן שמתגורר על אחד מהרי וויומינג ותשובתו, "כרגע, רק ברבור שחור יכול להביא לתיקון אמיתי אבל אחרי הברבור השחור ששלחו הסינים והתוצאות שיצר בוול סטריט איני בטוח יותר שברבור שחור מפיל את המניות או למעשה מתמרץ שיאים חדשים בהן".
חשבנו על כך ולדעתנו סטיבן צודק, ברבור שחור נוסף עשוי/ עלול (תלוי מי מהרהר בדבר) להביא לערכים שיגמדו בהשוואה לערכים הגבוהים של היום. נשאלת השאלה, שנה לאחר שהופיע הברבור השחור הסיני, אם הופעת ברבור שחור זה באמת דבר שלילי למשקיעים שבדרך כלל מאבדים חלק הגון משווי הנכסים שלהם כשהברבור מופיע או אולי, לאור מה שקרה מאז מרץ 2020 מדובר בתופעה חיובית מאוד שעשויה, בגלל "זירוז" מהפכת הטכנולוגיה, להפוך לבוננזה של המשקיעים אם ינהגו בתבונה. החלטנו לפיכך ולאור שנת הניסיון שעברה מאז הגיעה הציפור היפיפייה הזו מהעיר Wuhan בסין, נושאת בין נוצותיה Covid-19 זעירים, לבחון אם ברבור שחור זה רע או טוב למשקיעים בתנאים הנוכחיים?
מה שמאפיין ברבור שחור זו העובדה שהוא מגיע בהפתעה, שאף אחד לא מצפה לו. זה שהגיע בתחילת 2020, מהעיר Wuhan היה ברבור שחור קלאסי שכאשר הגיע גרם למה שהכול מצפים מברבור כזה, הוריד את השוק בעצמה. אבל בדיעבד מסתבר שמדובר בברבור שחור מסוג חדש, שהופך קללה לברכה. הברבור השחור הזה גרם אמנם לנפילה עזה במרץ 2020 אבל בו זמנית תמרץ את מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה, שהשפעתן על החברה והכלכלה חיובית ביותר, לייצר V-shape recovery מהיר בשוק ההון תחילה (על ה- V-shape recovery במיין סטריט עדיין נטוש ויכוח).
- ההיגיון מאחורי השיגעון - מה טראמפ מנסה להשיג ולמה ייתכן שהנפילות ייעצרו?
- כשתשמעו שסין פולשת לטאיוואן - תמכרו הכול!
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בדיעבד אפשר להתייחס לברבור הסיני כ"ברבור שחור טוב" כי מבחינת המשקיעים מצבם היום טוב בהרבה ממצבם בעת שהגיע. מצבם של המשקיעים למעשה טוב אפילו בהרבה ממצבם בשיאי כל הזמנים אליהם הגיעו המדדים רגע לפני שהגיע הברבור. אבל לא רק מצבם של המשקיעים טוב בהרבה משהיה לפני הברבור גם מבחינת מהפכת הטכנולוגיה המצב טוב בהרבה שהרי בשנה האחרונה עשתה הטכנולוגיה התקדמות שאיש לא יכול היה לחלום עליה לפני הופעת הברבור.
לא רק שהטכנולוגיה שינתה לחלוטין את מנהגי הצריכה ולא רק שגרמה להתייעלות מהירה משגרמה עד שנה שעברה, אלא שהקפיצה את העולם כולו לחלום המאה ה 21 באחת!! כל השינויים, מהרפואה המונעת דרך עולם הרכב, העבודה מהבית, אנרגיה חילופית, הזום והשימוש בבינה מלאכותית וכו' היו מגיעים למצבם היום גם ללא הברבור אבל לא ב-2021 אולי ב-2025. נכון הברבור השחור מסין, כמו כול ברבור שחור, לא יכול היה להיות טלית שכולה תכלת, הוא לא שכח את תפקידו ההיסטורי להרע ושחרר במעופו את הווירוסים שהוחבאו בין נוצותיו מה שהביא למוות המוני, אבל בסה"כ תרומתו לאנושות חיובית יותר משלילית. אפילו בתחום הרפואי ולמרות המגיפה תיהנה האנושות מהמעבר לרפואה מונעת שיתקדם מהר בהרבה משהעריכו קודם.
למידה ודיונים מרחוק, Zoom Video Communications (סימול:ZM) כדוגמה: העולם התחיל לחשוב על למידה מרחוק עוד במאה ה-19, "השכלה באמצעות מכתבים" קראו לזה, כך כאשר ניסו להגיע ולחנך אזורי כפר והר. מערכות למידה מרחוק באמצעות רדיו החלו להשתלב בשנות ה-30-40 של המאה שעברה ואילו מערכות למידה משולבות מחשב נכנסו בשנות ה-70-80 (טלוויזיה חינוכית פעלה בישראל כבר בשנות ה-60). מהפכת הטכנולוגיה הביאה לעולם את "דור הלמידה השלישי" והתקדמותה, מהאינטרנט דרך הטלפוניה החכמה והמחשב בניצול מערכות שמע וראייה מתוחכמות וחלליות נכנסו לאחר משבר 2008. הלמידה כמו הדיון העסקי והחברתי (שיחות וועידה ) מרחוק הם צורך שהולך וגדל שברור לכל אחד. חלום השימוש ב-video-first communications platform (פלטפורמות לקיום שיחות וידאו וועידות וידאו ) דוסקס בהרחבה בארה"ב לאחר שענקית התקשורת T&AT הציגה, ב-1964, ביריד העולמי בניו יורק, מערכת כזו שהורכבה משתי טלוויזיות במעגל סגור מחוברות בכבלים. במהלך השנים מאז ראינו בתערוכות טלפונים עם מסך כמו ה- Picturephoneשל T&AT שהשימוש בו עלה למעלה מ-1000 דולר לחודש וב-1991 הציגה IBM את מערכת שיחות הווידאו, שחור-לבן שלה והCU-SeeMe של המקינטוש של אפל ב-1992. אבל, שיחת וועידה עסקית עם קול ותמונה הופיעה רק באמצע שנות ה-90. תוכלו לעקוב כאן אחרי ההיסטוריה של התפתחות שיחות הוועידה.
רק ההתקדמות של מהפכת האינפורמציה ב-2008-9 הביאה לעולם מערכות וועידה מושלמות שעד לפריצת הקורונה לא הפכו, לבטח לא בתחום הלימוד, למוצר הכרחי. כאשר יסד המהנדס הבכיר של סיסקו, Eric Yuan, את חברת זום ב-2011 הוא לא חלם בחלומותיו הפרועים ביותר שברבור שחור מסין יעשה לחברה שלו שירות ענק כפי שעשה. החברה הונפקה באפריל 2019 לפי 36 דולר למניה או ערך חברה של 8.5 מיליארד דולרים. מחיר ההנפקה נקבע על סמך דוחות 2018 שהציגו הכנסות של 330 מיליון ורווח תפעולי של 6.2 מיליון. החתמים חששו שהערכת החברה (לפי מכפיל תפעולי היסטורי של 1119 פעמים) תרחיק קונים פוטנציאליים וביקשו להוריד המחיר שעל התשקיף אלא שגילו שיש עניין ציבורי גדול מאוד בהנפקה ובלחצה של קרן הון הסיכון סקויה, בעלת מניות מרכזית, הוחלט להמשיך.
הציבור, כרגיל, צדק והמניה פתחה את היום ב-62 דולרים וזאת בגלל העובדה שהמשקיעים האמריקאים, כפי שאנחנו חוזרים וכותבים מפעם לפעם, מעריכים חברות טכנולוגיה וביו טכנולוגיה חדשניות יותר לפי החלום הפוטנציאלי ופחות בגלל המציאות. אין ספק שאם מר Yuan היה חושב ששנה לאחר ההנפקה יגיע הברבור הסיני לארה"ב ויגרום להכנסות החברה לעלות, כבר ב-2020, ל-2.65 מיליארד ולרווח התפעולי להגיע ל-660 מיליון ושבעקבות זאת תסחר החברה בערך של כ-100 מיליארד דולרים, היה דורש מחיר גבוה בהרבה למניה בהנפקה ומקבל. המשקיעים האמריקאים, כך מסתבר וללא קשר לברבור, העריכו שזה מה שיקרה (היום אגב המניה נסחרת במחיר של פי 8.55 מעל למחיר ההנפקה, המכפיל ההיסטורי "ירד" ל 137 פעם). כל זה במיקרו אבל במקרו יצר הברבור, בתוך חודש מיום נחיתתו בניו יורק, נישת ענק חדשה של video-first communications platform (פלטפורמות לקיום שיחות וידאו וועידות וידאו ), נישה שב-2008 חלמו והאמינו שבסביבות 2025-30 יגיע יומה ושמכירותיה, גלובלית, עברו את ה-100 מיליון דולר רק ב- 2018 אז גלגלה 189.3 מיליון דולרים, עברה ל-367 מיליון ב-2020 וב-2021 תעבור לחצי מיליארד כאשר המומחים צופים שב-2024 תחצה מיליארד וחצי. ללא הברבור זה היה קורה אולי ב 2030. התופעה של זום והנישה החדשה בתחום שיחות הוועידה אינה יוצאת מן הכלל בעקבות "פעילות הברבור" אלא דווקא "הכלל". תבדקו למשל מה קרה לחברת Zillow Group (סימול:Z), שמובילה את הדגיטיליזציה של שיווק נכסי הנדל"ן והמשכנתאות, מאז פרצה המגפה (גם למניה אבל בעיקר לחברה). אבל התרומה הגדולה ביותר של הברבור היא בתחום הרפואה המונעת ששנים רבות חלמו שתחליף את הרפואה הקונבנציונלית. איש לא האמין שזה יתחיל לנוע ב-2020 אבל המגיפה+ מהפכת הטכנולוגיה "שיכנעו" (בינתיים יותר את המשקיעים מאשר את הרופאים) שהמעבר בר ביצוע. אפילו ה-FDA כבר בוחן דברים אחרת ואפילו GE הזקנה מתעוררת בשל סיבה זו.
הברבור האיץ את שיבוש הכלכלה הישנה כולה. המשקיעים הבינו זאת וחלומם, במקום להתנפץ בגלל הברבור, רק גדל. הברבור הזה הציג בצורה הטובה ביותר לאן מובילה מהפכת הטכנולוגיה, לצמיחה ולהתייעלות כלכלית וזו רק תחילת הדרך עם תנאי אחד, שכלכלת השוק החופשי תמשיך להוביל (על החזיריות שמלווה אותה אפשר להתגבר אבל לא על כלכלה סוציאלית).
אז כל מה שרצינו לעשות זה להפנות תשומת ליבכם הקוראים שאם אכן יגיע עוד ברבור שחור (אחרי שראינו את הדו"ח על הווירוס הסיני שפרסמה השבוע סוכנות הבריאות העולמית אני סומך על חברי הפוליטביורו בבייג'ין שינסו שוב כי גם הם האמינו שהברבור יעשה את שקיוו) אל תמהרו לברוח, תבדקו תחילה מה יש לו בין הנוצות.
- 48.תשתיות 06/04/2021 08:24הגב לתגובה זובתחום שהוא ללא ספק הכי מעניין כיום בעידן טראמפ - איך כדאי להשקיע? פרשן וול סטריט של Bizportal על התחום שצפוי להיות הדבר הכי גדול בשנים הקרובות שלמה גרינברג|11/03/2017 10:25
- 47.שאלה לשלמה 05/04/2021 20:01הגב לתגובה זונדמה לי שהיא שינתה שם וסימול
- שלמה גרינברג 07/04/2021 05:44הגב לתגובה זוהחברה שנתה השם לפני 3 שנים ל Bausch Health Companies Inc והסימול:BHC תקרא הספור מדוע ב- https://www.reuters.com/article/us-valeant-pharm-in-results-idUSKBN1I91AX
- 46.Nnox 04/04/2021 19:16הגב לתגובה זומה דעתך עליה ?
- קנה ואל תחכה 04/04/2021 23:06הגב לתגובה זונכון שהם הוסיפו שהם צריכים להגיש עוד אישורים במשך השנה, אבל נראה שזה זמן מצוין להשקיע במניה
- 45.ממשלת סין בעצמה מזהירה מחובות עתק בסין (ל"ת)הברבור הסיני 03/04/2021 19:42הגב לתגובה זו
- 44.מייק 03/04/2021 16:41הגב לתגובה זואילו וירוס הקורונה לא היה פייק אלא וירוס אמיתי אז היו מתים עשרות מיליונים ולא כמה עשרות אלפים מרביתם משילובי מחלות שמדביקים להם בכאילו קורונה ואז השווקים היו קורסים לחלוטין. עצם העובדה שהשווקים עלו ורק קבוצת מיעוט הרוויחה מכך כשנטלה לעצמה כיימעט את כל עוגת העושר זה אומר שהכל היה משבר מדומה ולא וירוס
- 43.ממאס 03/04/2021 16:20הגב לתגובה זולאומי היתה 25 וחצי שקל. דיסקונט היתה 16 שקל. מתי יעלו?
- 42.אחד 03/04/2021 08:58הגב לתגובה זווהערכת שווי נמוכה שמע את התחזיות .והרצת הנפט כדי למנוע נפילת בנקים המספקים אשראי נגיב לתעשייה.
- 41.תודה על הכתבה.אילו מניות ספציפיות יושפעו מנאום ביידן? (ל"ת)רן א 03/04/2021 08:01הגב לתגובה זו
- 40.מה קרה מר גרינברג אתה לא מגיב למעריצים הפעם..??? (ל"ת)מט 03/04/2021 05:57הגב לתגובה זו
- 39.שרי 02/04/2021 22:47הגב לתגובה זומוחזקים ע"י מדינות בחסות בנקים מרכזיים ששולטים על ריבית 0ונתוני אינפלציה שקריים
- 38.תום 02/04/2021 22:17הגב לתגובה זואפשר בבקשה פעם אחת לקרוא כתבה בלי הילולים ושיבוחים לאיזה מהפכה טכנולוגית שלא קיימת? או קיימת כבר מאה שנים ותישאר פה לעוד מאה שנים?
- 37.אז צריך להגיד תודה לסינים (ל"ת)כתבה הזויה 02/04/2021 21:23הגב לתגובה זו
- 36.משה 02/04/2021 18:39הגב לתגובה זוהברבור השחור יגיע אם במקום לקרוא פרשנויות של אינטרסנטים, תקרא דו"ח של חברות טכנולוגיה אשר תעודות הסל קונות במחיר גבה מאוד, במכפיל ענק, אפילו חברות שמפסידות שנים ותפרסם , אז יהיה ברבור שחור
- 35.יעקב 02/04/2021 18:13הגב לתגובה זוועכשיו בשיא העליות ממילץ על קנית מניות שיא ההתנשאות הכיצד????? מר גרינברג?????????????????? אבקש תשובה עינינית!!
- שלמה גרינברג 07/04/2021 05:48הגב לתגובה זולא עניתי קודם כי לא קראת הכתבה רק את הכותרת שזה הדבר היחיד שלא אני כותב. הכתבה באה להסביר מיהם "המטורפים" כביכול שרוכשים מניות באותן ירידות והייתה חיובית להם שהרי אני אחד מהם
- 34.ג 02/04/2021 18:13הגב לתגובה זוזה הרצת המניות בידי אנשי וול סטריט הבנקים ו הפד. חונטה כלכלית שפועלת בצורה משומנת יחד. כולם מבינים את מלאכותיות העניין אבל ממשיכים לשרת את עצמם.
- 33.יריב 02/04/2021 17:50הגב לתגובה זואתה כותב "בתנאי שכלכלת השוק תמשיך להוביל..." האם למה שאנו רואים בשנים האחרונות ובהקצנה בתקופה האחרונה אתה קורא כלכלת שוק? באמת שלמה תסביר לי האם המימון המאסיבי של הפד הוא כלכלת שוק?
- 32.ההשקעה הכי טובה זה פוקס (ל"ת)אבי 02/04/2021 17:29הגב לתגובה זו
- 31.1 02/04/2021 17:19הגב לתגובה זוהברבור השחור מגיע בהפתעה אי אפשר לדעת אם השוק מתודלק מהדפסת דולרים או זה מה שאתה טוען צמיחה טכנולוגית .
- 30.עליבבא 02/04/2021 17:11הגב לתגובה זוכמו רעידת אדמה חזקה .הכל קורס ואין זמן לברוח .זה יהיה מאוחר מידי .
- 29.רק מזומן 02/04/2021 16:40הגב לתגובה זוהאגחים אפילו הכל כי המיסוי יפחיד
- רז 03/04/2021 14:38הגב לתגובה זו.
- 28.הדפסת הכספים, כמו צפרדע בסיר (ל"ת)בני 02/04/2021 16:22הגב לתגובה זו
- 27.אוריאלים 02/04/2021 15:58הגב לתגובה זוהשוק העולמי ניזון מכסף זול ותוספת של שחקנים "טיפשים".. צעירים ומובטלים שיושבים מול המסך וחושבים שמצאו שיטה להתעשר מהבית. התאוריה על ברבור קסם מנסה לסנן מטרה סביב החץ. חברה שנסחרת במכפיל 100 היא חברה מנופחת שווי, היום אתמול ומחר. טוב, אולי נמתין לתוצאות שלב 3 של פארמוס, יש סיכוי שתהיינה חיוביות והמניה תטוס ...
- רז 03/04/2021 14:41הגב לתגובה זואם אנחנו לוקחים את מרץ דאשתקד כאינדיקציה. אף עץ לא נפל ביער אצל מי שגילה אומץ ולא יצא. זו הסיבה לכניסת שחקנים. לא טפשים, צעירים ושאר מריעין ובישין. אנשים שמבינים שכסף צריך לעבוד בשביל מחזיקו. ולא הפוך. לא שום דבר אחר.
- יסס 02/04/2021 22:56הגב לתגובה זוכמה אנשים נשחטו ממנה .....מהזבל הזאת .
- 26.רן א 02/04/2021 15:42הגב לתגובה זומתכנית ביידן?
- 25.יוסי 02/04/2021 15:32הגב לתגובה זווריבי 0. איך הן משפיעות לדעתך אם בכלל על מחירי המניות והאגח ?
- 24.משקיע 02/04/2021 15:30הגב לתגובה זורק צריך לזכור לחזור שמתחילות העליות
- 23.משקיע 02/04/2021 15:29הגב לתגובה זורק צריך לזכור לחזור שמתחילות העליות
- 22.משקיע ותיק 02/04/2021 15:09הגב לתגובה זואמנם אז הריבית הייתה גבוהה יותר. אבל אותם זמירות. אותן תאוריות. אנשים מלקקים עד היום את הפצעים גם אחרי עשרים שנה. זה לא אומר שצריך היום למכור הכל אבל כן להזהר
- 21.אין ברבורים באגם.עליות חדות בהמשך שלא נראו מעולם בישראל (ל"ת)צרנוחה 02/04/2021 14:41הגב לתגובה זו
- 20.אמיר 02/04/2021 14:33הגב לתגובה זוחושבים שקרן 90/10 או 80/20 (90 אחוז אגח) היא דבר הרבה הרבה פחות מסוכן מכול קרן מנייתית. ואני מדבר באופן ההכי כללי. הברבור השחור משחור עלול להופיע בצורה שתגרום לקריסה כלכלילית לכול אלו שחשבו שהם הכי "סולידיים" ולא מחפסי הרפתקאות
- 19.יויו 02/04/2021 14:22הגב לתגובה זוכשמדפיסים מלא כסף ודוחפים לבורסה מן הסתם היא תעלה
- 18.דגן 02/04/2021 14:13הגב לתגובה זו.
- 17.אילן 02/04/2021 13:21הגב לתגובה זוהאםה חברה פעילה עדיין
- 16.חיים 02/04/2021 12:55הגב לתגובה זוכל עוד שהמדינות שופכות כסף לשווקים החגיגה של העליות במניות ובנדל"ן תמשיך וסביר להניח כשהחבית הזאת תתמלא ויתחילו לברוח מהשוק אז כפי שקרה בעבר תתחיל המנוסה של המשקיעים הצתוחכמים ולעמך הנאיבי ילך לו הכסף שהיה לו וחוזר חלילה
- 15.יוסי 02/04/2021 12:55הגב לתגובה זושממנו הן מתקשות לעלות. במצב כזה חברות ענק יתחילו בגל מכירות ונראה מימושים כבדים.הגל הזה יהיה כדור שלג ענק שירסק את הוול סטריט .ואז יתחדשו העליות לאחר ריסוק של עד 70%-50% הירידות יהיו חדות מאוד . ברור שזה יקרה .....רק עניין של זמן .זהירות
- יוסי אתה מגיד עתידות בוא תהיה נשיא (ל"ת)קלימי 02/04/2021 20:05הגב לתגובה זו
- 14.תודה רבה שלמה. מעניין מאוד. (ל"ת)עמית 02/04/2021 12:49הגב לתגובה זו
- 13.גיל 02/04/2021 12:49הגב לתגובה זומה השינוי העסקי שעשתה ?תודה
- 12.יוסיפון 02/04/2021 12:48הגב לתגובה זוהשוק ירד כל יום יומיים 12% במכה.זה היה מפחיד מאוד.
- 11.מקסים 02/04/2021 12:24הגב לתגובה זואו לא,אני מה"משוגעים" שקונים
- 10.כתבה מסוג בדיעבד.... (ל"ת)ירון 02/04/2021 12:14הגב לתגובה זו
- 9.יונה 02/04/2021 12:13הגב לתגובה זו"מר יואן" מר BABA מר JD ,אלה כולם המשטר הסיני שאיננו המקור של "הברבור"
- 8.שי 02/04/2021 12:08הגב לתגובה זואכן זה ארוע עולמי עם כאב אנושי אבל בהחלט הקפיץ את האנושות כמה צעדים קדימה ומשהו נוסף שלא ציינת שכל העמים וכל המדינות הם עם אחד גדול במקרה כזה וגם זה יורד לאט לאט לתודעה וזה הכי חשוב ,כי ביום שיפסיקו לתקצב מלחמות ויתקצבו קידמה אנחנו נהיה במקום אחר לגמרי . הבעיה היום זה כמו שרשמת "הבועה האמיתית בשוק ההון היא דווקא באגרות החוב של ארה"ב ולא במניות (ולכך אני מסכים בהחלט)." וזה עלול להיות הרסני הרבה יותר
- 7.נורית 02/04/2021 12:08הגב לתגובה זולא ממליץ על TDOC בגילו המופלג,102?!
- 6.yaya 02/04/2021 12:02הגב לתגובה זוכתבה מאוד אופטימית ואולי יש בה דברים היגיוניים-אבל לא ניתן להתעלם מהשחקן החשוב בשוק וקוראים לו אדון פאוול-יו"ר הפדראל ריזרב-קונה מכל הבא ליד-אג"ח מגובה משכנתאות אג"ח קונצרני אג"ח ממשלתי וכד'-הפד הזרים בשנה האחרונה כ-4טריליון דולר לשווקים-וויסת את שוק המניות-לא בטוח שבמידה ויקום ברבור שחור חדש יתאפשר לו להדפיס עוד טריליוני דולרים על מנת לשמור על השוק-במידה ותתפתח אינפלציה עיקבית/חודשית דה מתפרצת הפד והתיאטץוריה שלו גמורים!!!
- 5.יונה 02/04/2021 11:59הגב לתגובה זוהחליטו כבר גדולים ממך שאלה לא הסינים מווהן
- 4.יונה 02/04/2021 11:57הגב לתגובה זושהחזירה את השווקים הם האלוגריתמים
- 3.נורית 02/04/2021 11:48הגב לתגובה זוהשתנתה המנגינה,כן בדיעבד כמובן,ל V SHAPE RECOVERY?הרי דיברתם על V,W?
- 2.נורית 02/04/2021 11:44הגב לתגובה זומלומדים למיניהם שיודעים" שהשוק יירד ב 92%.....
- 1.נורית 02/04/2021 11:42הגב לתגובה זוהמחקר המלומד,הכל מסתכם במילה אחת "ריבית"
- רז 05/04/2021 10:41הגב לתגובה זוהיו העלאות ריבית של רבעי אחוז יותר מפעם אחת בשנים האחרונות והשמיים לא נפלו.