משה ברקת ומיכל הלפרין - הם האשמים בשוד הפנסיה הגדול

ברקת הממונה על שוק ההון והלפרין הממונה על ההגבלים העסקיים עומדים לאשר לאלטשולר שחם לקנות את פסגות ולהפוך למפלצת בתחום הגמל וקרנות ההשתלמות; כשתקום וועדת בדיקה-חקירה עוד עשור לברר מי  עושק את החסכונות שלכם, הם יימצאו האשמים

 | 

שני רגולטורים מכובדים - משה ברקת ומיכל הלפרין עומדים לאשר לאלטשולר שחם גמל לקנות את פסגות גמל. שני אנשים עם ניסיון, ראייה מערכתית, הבנת תהליכים עסקיים, יגידו בימים ובשבועות הקרובים שהם בחנו את העסקה ומצאו שהיא לא פוגעת בתחרות, שאין להם אפשרות למנוע רכישות כאלו. הם יגידו שצריך יהיה לבדוק ולפקח באופן שוטף אחרי השוק ואחרי אלטשולר שחם, הם יגלגלו את האחריות הלאה, ויחזרו למשרדים המרווחים שלהם ולתפקידים הנחשקים שלהם. 

אבל האמת היא אחרת לגמרי - האמת שבתוך תוכם הם יודעים שזה מיזוג רע לצרכנים. הם יודעים שזה מיזוג שיפחית את התחרות בחיסכון בגמל בקרנות השתלמות ובפנסיה, ואת התחרות בשוק ההון בכלל. הם יודעים שהם נכנעו. הם נכנעו ללשון הכתובה ולא פעלו לפי ההיגיון הבריא. הם בעיקר נכנעו לפחד שלהם - מה הם צריכים להסתבך ולהסתכסך עם אלטשולר הענקיים ועל מה? למה לריב איתם, אולי מתישהו הם ימצאו את עצמם בצד השני של המתרס ויחפש ג'וב. צריך לשמור על קשרים.  

המיזוג הענק בין אלטשולר ופסגות הוא אפשרי על פי החוק-תקנות. אלטשולר שחם אחרי רכישת פסגות לא יעבור בתחום הגמל והפנסיה את רף הנכסים של 15% מסך השוק (או שיעבור ויצטרך לממש). כלומר מבחינת "מה שכתוב" המיזוג עומד או יעמוד בתנאים. אבל הבדיקה הכמותית משקרת. מה שחשוב זו הבחינה האיכותית. אלטשולר ישלוט בשוק הגמל ובשוק קרנות ההשתלמות שהם תת תחום של עולמות החיסכון לטווח הבינוני ולטווח הארוך. אלו התחומים "האיכותיים" בחיסכון וגם ברווחים. חייבים לבדוק את השווקים האלו בנפרד - קופת גמל זה לא קרן השתלמות וזה לא פנסיה. לכל אחד מהתחומים האלו יש "חיים משלו", יש סביבה משלו, יש תחרות אחרת. הרגולטורים יודעים את זה, הם מתעלמים. מה זה משנה אם במכלול לאלטשולר יש 15% מהשוק, אבל בבוננזה - קרנות השתלמות וגמל להשקעה יש 35% מהשוק? זה כמו להגיד שקוקה קולה ופפסי קולה יכולות להתמזג כי בשוק המשקאות יש גם מים מהברז.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הן מכרה זהב. דמי הניהול שם גבוהים, וחיסול פסגות בשוק הזה, משמעו, הפחתת התחרות דווקא במקום שהצרכן הכי נפגע, והכי נדרש התערבות של רגולטור לעזור לצרכן ולהפחית את דמי הניהול.

בתחומים האלו בנפרד - קופות גמל (לרבות קופות גמל להשקעה) וקרנות השתלמות צריך לבדוק מה נתח השוק של אלטשולר ולא בסך הנכסים לטווח ארוך, וכאן יהיה לה נתח שוק שעובר את ה-15% פי כמה. אי אפשר לערבב בין המכשירים השונים ואז לבחון את רמת התחרותיות. הבחינה היא בכל מוצר-מכשיר. ברקת אחראי על המוצרים האלו, הוא מכיר אותם, את ההבדלים, את השימושים השונים, את רמת התחרות בכל מסלול. הלפרין אמורה לדעת לזהות שוק תחרותי או שוק לא תחרותי. הם מתעלמים.

ייתכן שבאלטשולר פשוט מספרים להם סיפור שנוח לאג'נדה של כולם - פסגות היא פגר בלי יכולות תחרותיות ולכן מכירתה לא משנה דבר. היא גם כך לא משפיעה על שוק הגמל. זה לא נכון. היא כן משפיעה; מעצם קיומה היא משפיעה על השוק ועל התחרותיות בשוק. חוץ מזה, הבעיה היא לא בפסגות, אלא באלטשולר. אלטשולר יפסיק להתחרות בשוק בשביל מה הוא צריך להתחרות - גם ככה הוא נמצא במקסימום האפשרי. כשמוביל השוק מוריד הילוך בתחרות, כולם יודעים מה קורה בשוק - אין תחרות! זה רע לצרכנים.

הגוף הממוזג ינהל מעל 200 מיליארד שקל (פסגות מביאה 53 מיליארד שקל לנדוניה). למעשה, הרכישה תגדיל את היקף הנכסים של אלטשולר בקרוב ל-30%. הרווח יגדל יותר. רוב דמי הניהול שיזרמו מהנכסים החדשים (קופות הגמל של פסגות) יזרמו לשורה התחתונה. זו הסיבה שאלטשולר מעוניינים בעסקה - היא נהדרת לבעלי המניות והם צודקים שהם מתעקשים עליה. אבל בשביל מה יש רגולטורים? 

מבחן חשוב שמודד ריכוזיות ותחרותיות הוא מבחן הרווחים. באמת שלא צריך להיות רגולטור כדי להבין שהשוק של הגמל וקרנות ההשתלמות, עם יהיה מיזוג הופך למאוד ריכוזי, נשלט על ידי אלטשולר שתתפוס חלק גדול מאוד מכל הרווחים בתחום. מדד הרווחים בתחום הרבה יותר חשוב ממדד נתח השוק ובמדד הזה אסור לאשר לאלטשולר לבצע את הרכישה.  

ואם זה לא מספיק, עוד כמה נקודות שמוכיחות שהמיזוג רע לצרכן - 
- המכשירים הצומחים ביותר בחיסכון לטווח בינוני וארוך - קופות גמל להשקעה וקרנות השתלמות - יהיו באם יהיה המיזוג בשליטה מוחלטת של אלטשולר שחם. במכשירים האלו דמי הניהול גבוהים יחסית.

- אלטשולר משלמת 910 מיליון שקל עבור קופות הגמל של פסגות. מה היא קונה בעצם? לא ניהול השקעות (פסגות לא מתמחה בזה - היא הגוף המנהל הכושל ביותר בעשור האחרון), אלא לקוחות. אם אלטשולר לא היתה רוכשת תיק קיים היא היתה משקיעה 910 מיליון שקל בתמריצים שונים כדי להביא לקוחות, בין היתר בהפחתת דמי הניהול. אז במקום לתת לציבור 910 מיליון שקל, באלטשולר נותנים זאת לפסגות - איך בדיוק זה טוב לתחרות, גב' הלפרין? למה לא לתת לאלטשולר להתחרות ולהוזיל עלויות?

- יציאת פסגות מהשוק היא לא מחויבת במציאות. בעולם שבו יש המון כסף שמחפש השקעות, יש רוכשים לפסגות. הבעיה שם היא ניהול השקעות גרוע ותדמית חלשה. אבל גוף אסטרטגי בינלאומי שירכוש אותה, יכול לעשות חיל. אז אולי בעלת הבית - איפקס של זהבית כהן, לא מצאה. זה לא אומר שצריך לאשר את המיזוג. פסגות יכולה להיות מחוללת תחרות במיוחד בידי בעלים חדש. בידי אלטשולר היא תהיה מדכאת תחרות. 

אז ברקת והלפרין, שני רגולטורים מכובדים, עומדים לקבל החלטה גורלית ומסתמן שהם יאשרו את המיזוג. אני מתבייש בהם. כשתהיה וועדת בדיקה-חקירה עוד עשור שתברר מי עושק את כספי החסכונות, התשובה כבר ברורה - שני הרגולטורים האלו שיכולים להיות ראש גדול, אבל מעדיפים להיות ראש קטן.   

תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    מי שכתב זאת ממש לא מבדיל בין חלב לבשר
    הנצ 20/07/2021 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אישית מכיר את הגברת מהתביעה הייצוגית של טבע - בחורה טובה וטו לא בבחור עובד קשה תחת מתקפות יומ יומיות של אינטרסטיים ושאפו מקדם ודואג למשקיע הקטן - כל הכבוד הגברת - גם בחינם לא יהיה מוכן לרכוש שירותים ממנה ! אינני מחפש קשרים מחפש כישורים ואחרות שניהם יגיעו בקרוב לבית דין של מעלה וכל אחד יציג את פעילותו בעולם הזה שם אי אפשר להשפיע בכל דרך על השופט העליון - בהצלחה
    סגור
  • 36.
    הרגולטור פחדן ואימפוטנט
    רועה צאן 17/05/2021 09:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרגולטור חזק על חלשים. בושה. חסר ערכיות. איך הם מסתכלים במראה בבוקר. ירמסו את החלשים אבל ילקקו לחזקים.
    סגור
  • טעית ב-50% ברקת מבריק (ל"ת)
    החוק והצדק 20/07/2021 09:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 35.
    העדר חשיפה לסיכון
    אנונימי 10/05/2021 00:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש ספר שנקרא חשיפה לסיכון . הוא מדבר בדיוק על הסוגיות האלה של התפקידים הגבוהים והמנכ"לים שלא באמת חשופים לסיכון ומגלגלים אותו הלאה. לו הם יהיו חשופים לסיכון - למשל והמשכורות שלהם ירדו בדיעבד ב2/3 במידה ותוצאות המיזוג יהיו הרסניות בעוד 5 שנים נגיד. כן כן יאלצו להחזיר כסף.. אזי דברים כאלה לא יקרו או לפחות יקרו הרבה פחות ובתום לב . " כשאיננו חשופים לסיכון אנו הופכים לטיפשים .. בעיקר על חשבון אחרים "
    סגור
  • 34.
    דמי ניהול
    מישהו 09/05/2021 08:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שהרגולטור יוריד את דמי הניהול המקסימלים המותרים ללא שטיקים וטריקים. עכשיו אפשר להתחרות
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    תשמעו אתם הזויים (ל"ת)
    כתבה פח 06/05/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 32.
    ראו מה קרה לבנק אגוד
    אשק 06/05/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כאילו יש משמעות לרגולטור ברפובליקת בננות. יבוא בית משפט ויחליט לטובת בעלי ממון.
    סגור
  • 31.
    גרעונות אקטוארים עצומים
    רמי 06/05/2021 03:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועוד לא נגעתם בגזל הנורא הנובע מהגרעונות האקטוארים.
    סגור
  • 30.
    אל תתפלאו אם ברקת סגר על תפקיד יור באלטשולר, במקום כמו ששריג עשה כשאישר לאליהו
    אנונימי 06/05/2021 00:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לברקת כבר בא מגוב אצל תשובה ואישר לו למכור הפניקס
    סגור
  • 29.
    יפה מעולה כתבת! (ל"ת)
    תודה 05/05/2021 20:32
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 28.
    מכובדים?
    כרמל 05/05/2021 19:22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אולי בעיניך הם מכובדים, לא בעיני, ולא מאמין לאנשים כאלה בכלום.
    סגור
  • 27.
    כל הכבוד,מילים כדורבנות.כל כך נכון (ל"ת)
    רגולציה מושחתת 05/05/2021 18:53
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 26.
    איפה הלב לזרוק 500 משפחות???
    רמי 05/05/2021 18:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעבר לכך שזאת הפקרות איך את נותנת אישור כזה איך? שיבוא בעלים אחר ובשמחה ייקנה . העובדים יתאמצו עוד יותר מאשר למנוולת כזאת כמו זהבית..
    סגור
  • 25.
    נכון מאד - זה מה שאמרתי קשראיתי לראשטנה שזה הולך
    מיקי 05/05/2021 17:13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לכיוון זה הינו מכירת פסגות לאלטשולר רע מאד אני מתפלא שאפ אחד לא עוצר זאת
    סגור
  • 24.
    אמינות ממנה והלאה על גבול הנוכלות ביזיון שתלך לפתוח מכו (ל"ת)
    פאפ דדי 05/05/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 23.
    עוד שנה שניהם יישבו במשרדים מפוארים באלטשולר שחם
    דוד 05/05/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    13 0
    עם משכורות מנופחות ויצחקו עלינו בעיניים כל הדרך אל הבנק
    סגור
  • וכאשר זה יקרה
    עוזי 05/05/2021 18:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נתבע אותם אישית
    סגור
  • 22.
    זה לא שפסגות היה זול במיוחד..
    בעל קהש וקפג 05/05/2021 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אומנם כמות השחקנים קטנה, אני לא רואה הפסגות גוף שיצר תחרות ממש. או אלטשולר לצורך העניין. לעולם לא התעניינתי בהם ואני די מקפיד על לשמור דמי ניהול נמוכים. כרגע יש לי 0.23 על גמל וקהש בלי הסדרים של מקום עבודה, רק בגלל תחרות בשוק.
    סגור
  • 21.
    ומה עם האישורים שהיא נותנת לשופרסל????????????????????? (ל"ת)
    ישראלי 05/05/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • כבודו מתכוון לרכישת "אמיגה שיווק מזון" או למשהו אחר? (ל"ת)
    תוהה 05/05/2021 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • היא עובדת אצל מי שמשלם לה הרבה (ל"ת)
    בני 05/05/2021 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    אשליית התחרות וההשגיות
    חיפאי 05/05/2021 15:37
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הגיע הזמן להודות בטעות של העברת הבעלות והניהול מהבנקים לבתי השקעה וחברות ביטוח שבהן הוצאות הניהולהתייקרו מאד וההשגיות הכלכלית איננה מצדיקה אותן ללקוח שנפגע בפועל.
    סגור
  • 19.
    חשד לניגוד עניינים
    ניגוד עניינים 05/05/2021 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עצם החשד לניגוד עניינים שולל מהם את הסמכות לקבל החלטה בעניין!
    סגור
  • 18.
    מסכימה עם אבישי (ל"ת)
    ספיר 05/05/2021 14:50
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 17.
    להפחית את דמי הניהול ל 0.5% בפנסיה זה הצליח
    כלכלן 05/05/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך חוק להורדת דמי הניהול ל 0.5
    סגור
  • 16.
    עם הפנים ללשכת התעסוקה
    אנונימי 05/05/2021 14:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עובד שפוטר
    סגור
  • 15.
    כתבה הזויה
    איגור 05/05/2021 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 14
    זה פשוט ירידת רמה כתבה הזויה אני לא אטפלה ואפילו ארצה שייתבעו את הכותב על לשון הרע בקשה מביזפורטל תעשו שיחה עם כותב זה פשוט בושה מה שהוא כותב
    סגור
  • בושה מה שאתה כותב (ל"ת)
    יגאל 05/12/2021 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    סתם פופוליזם
    צבי נוי 05/05/2021 14:19
    הגב לתגובה זו
    1 12
    תחרות טובה נוצרת מאי התערבות, לא מהתערבות יתר. אם היו פחות חוקים על מי מותר לו לנהל כספים פנסיוניים, איך לנהל אותם וכמה מותר לקחת, הייתה תחרות טובה והכתבה הזאת בכלל לא הייתה קיימת. החוקים וההגבלות שאתה מציע ליישם רק פוגעים בתחרות ומעלים מחירים
    סגור
  • 13.
    בגלל הרגולציה אין תחרות- אז הפתרון זה עוד רגולציה ?
    בגלל הרגולציה הכבדה שהטילו על שוק ההון לא כדי להחז 05/05/2021 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 10
    בגלל הרגולציה הכבדה שהטילו על שוק ההון לא כדי להחזיק הרבה בתי השקעות. העלויות הכבדות העלו את כדאיות המיזוגים, אז איך אתה מציע לפתור את זה?! עוד רגולציה??? אתה פשוט הזוי, מה שצריך זה להוריד את ההתערבות של הרגולטורים, לצמצם תקנותעל מנת להגדיל תחרות.. נ.ב - אם הצרכנים לא יאהבו את אלטשולר הם יכולים בדקה וחצי לעבור לגוף אחר.
    סגור
  • 12.
    איך מאשרים למתחרה לרכוש מתחרה אחר?זו ריכוזיות לעילא
    צודק מאד 05/05/2021 13:51
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ריכוזיות היא דבר שלילי במקרה דנן. עד שסילקו את הבנקים מלרכוש ני"ע, מביאים מתחרה בכיר שיבלע את הקטנים. ילין לפידות התלוננו שאלטשולר מכרו מניות שהן העוגן בהשקעות ילין לפידות, כדי להוריד את מחירי המניות הללו, ולפגוע בתשואה של קרן ההשתלמות שלהם. זה לא הוגן. ברקת מראה לפעמים שרירים, אולם לא במקומות הנכונים. וכנ"ל לגבי הלפרין.
    סגור
  • 11.
    מילים בסלע, השמדת תחרות היא פגיעה בחוסכים (ל"ת)
    רוני 05/05/2021 13:45
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 10.
    הכתב הלא מכובד
    1 שיודע 05/05/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    2 13
    קח יום למחשבה ותכתוב על היתרונות שבמיזוג . אינך יכול אז אל תכתוב שטויות מתוך אינטרסט אישי שלילי.
    סגור
  • אתה לא מכובד (ל"ת)
    יגאל 05/12/2021 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אלטשולר והממסד הפיננסי
    לרון 05/05/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מתעקשים להגשים את מהות המשפט "ברצונך להיות מיליונר,היה קודם מיליארדר"
    סגור
  • 8.
    פסגות צריכה ריפוי לא המתת חסד
    פסגות 05/05/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בשנים האחרונות ו פלא במקרה פסגות הלכה והדרדרה כנראה בגלל החלטה של הבעלים- זהבית לא להשקיע בכלום. לא במקצוענים, לא בהון האנושי ולא במערכות. התוכניות היחידות בשנים האחרונות היו צמצום כח האדם שפגע עוד יותר בשירות. פסגות חולה, חולה קשה היא זקוקה לריפוי עמוק וארוך אך ממש לא המתת חסד. אישור המיזוג הוא בלתי הפיך ובכיה לדורות כפי שכבר נאמר. צריך לעצור את הדבר הזה בהקדם. תנו לזהבית אפשרות להעביר בעלות על כל פסגות במחיר שאלטשולר רכבש תוך הבטחה להליך אישור זריז ותראו את כמות הקופצים על החברה. ריפוי לא מוות
    סגור
  • 7.
    אבישי, אני באמת לא מבין אותך
    אחד שיודע 05/05/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אלטשולר ידוע שנים בתור גוף שלוקח עמלות גבוהות - נקודה! ובכל זאת כולם נוהרים אליו בהמוניהם בגלל הבדלי התשואה!!! אז אם הוא לוקח עוד 0.2% בדמי ניהול ונותן עוד 1.5% בתשואה, נראה לי מתמטית שזה שווה. ברגע שזה יפסיק, נדבר...
    סגור
  • 6.
    בעיה נוספת -דמי הניהול שגובה אלטשולר גבוהים יותר מפסגות (ל"ת)
    מאמר אמיץ!!! 05/05/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    את מתבייש בהם??? מי אתה
    טלי 05/05/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    6 23
    בכלל? צא מהסרט שאתה חי בוא שאתה לוחם צדק או משהו דומה, ואם אלטשולר בעשר שנים הבאות יביאו אחלה תשואות מה תגיד? אתה יהיר שוייצר עם אגו נפוח!!! צא מהסרט שאתה חי בוא פישר קטן
    סגור
  • אין קשר
    איגור 05/05/2021 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין קשר בין התשואה לבין הרעיון של תחרות . כשאין תחרות המוטיבציה של אלטשולר לייצר תשואה עודפת תרד וגם היכולת , אנחנו שוק קטן וגוף ענק יתקשה בכך ולראייה מה שקורה שם בשנה האחרונה עם הירידה בתשואות שככל הנראה תמשיך וכל מה שישאר זה המותג ודמי ניהול גבוהים
    סגור
  • אלטשולר ילין ומיטב
    לרון 05/05/2021 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כבר משיגים פחות מבעבר בשל גדלם,אנליסט לעומת זאת שהפסידו 60% בגמישה שלהם ,המנוהלת ע"י לב, במפולת 2008 משתפרים
    סגור
  • 4.
    אוי אבישי אבישי
    יריב 05/05/2021 12:41
    הגב לתגובה זו
    7 24
    אתה כל הזמן מוכיח מחדש כמה חוסר הבנה כלכלית יש לך ועושה פאדיחות לאתר. אתה לא חייב לקפוץ ולכתוב על כל נושא. עודה רושם שאתה יותר רודף פירסום מאשר איש מקצוע
    סגור
  • יריב הוא מגיב מטעם אלטשולר , מקשקש הרבה בלי לאמר בעצם (ל"ת)
    כלום 07/05/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עוד מגיב מטעם (ל"ת)
    איגור 05/05/2021 14:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • האתר שלו, והוא האתר (ל"ת)
    משה 05/05/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • במה איך מסכים עם אבישי ?
    מני 05/05/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליריב , המדור הזה הוא מקצועי , מעבר "לירידה" על אבישי עובדיה , לא ציינת במה הוא טועה לדעתך .
    סגור
  • 3.
    שחררו לנו את קופות הגמל החברות מפקיעות לנו את הכסף
    קופות גמל 05/05/2021 12:37
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא מרשים למשוך כסף כאילו זה שלהם השוטר הבולשביקי של ביבי . שוב המדינה מתיחסת אל האזרחים כמו מפגרים שצריך להרשות להם להשתמש בכספם. הליכוד מפלגה מאוסה
    סגור
  • אתה באמת חושב שהמערך ישחרר לך את הכספים? (ל"ת)
    דוד 05/05/2021 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    מחרתיים
    פועלת 05/05/2021 12:35
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לא נופתע אם מחר נשמע על 2 ג'ובים עתירי תגמול שיקבלו השניים בתאגיד החדש.
    סגור
  • 1.
    להלפרין יש כובע כפול על הראש והיא מחליפה אותו, עסקנית
    בני 05/05/2021 12:35
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לבדוק האם חברות משחדות אותה.
    סגור
  • חסרת חוט שדרה (ל"ת)
    דב 05/05/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות