WIX מעלה תחזיות להמשך ומסבירה מדוע היא בשווי שיא של 9 מיליארד דולר

אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד: "המשבר הנוכחי הגדיל את החשיבות של נוכחות אונליין יותר מאי פעם, ואנחנו ברי מזל להציע מוצר המספק לעסקים, מותגים ולעצמאיים הזדמנות לבנות ולצמוח למרות הקשיים ההולכים וגדלים שהם חווים"
 | 

Wix.com (וויקס) הישראלית שמפתחת פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בצורה מהירה ופשוטה, מדווחת על תוצאות טובות ברבעון הראשון ומעדכנת, כפי שציפינו כאן, על גידול בביקושים לפלטפורמה של החברה - "חודש אפריל הראה מומנטום משמעותי של הפלטפורמה כתוצאה מהגידול המואץ בצורך לנוכחות דינמית אונליין", מסבירים מנהלי החברה, וזה ברור - עסקים קטנים, עצמאים ובעצם כולם הבינו במשבר הקורונה שהם צריכים (אפילו חייבים) נוכחות באינטרנט - וויקס היא אחרי וורדפרס מבין פלטפורמות בניית האתרים המועדפת על עסקים קטנים ועצמאים.

כתוצאה מכך וויקס, מספקת תחזית משופרת לרבעון השני עם צמיחה מואצת בהכנסות ובגביה - הנהלת החברה מצפה לצמיחה של 30%-28% בגביה בהשוואה לרבעון אשתקד. 

אז התוצאות טובות, התחזית טובה (אם כי החברה לא מספקת תחזית למחצית השנייה), והמניה בשיא - שווי של כמעט 9 מיליארד דולר - הצלחה ישראלית מרשימה. חבל שהחברים בוויקס מתעקשים שלא לרשום את החברה בבורסה הישראלית - למה הם מתביישים בישראליות שלהם?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תוצאות חזקות ברבעון הראשון 
וויקס מדווחת כי ברבעון הראשון ההכנסות עמדו על 216 מיליון דולר וסך הגביה עמדה על 249 מיליון דולר, עליה של 24% בשני הפרמטרים בהשוואה לשנה אשתקד. "המשבר הנוכחי הגדיל את החשיבות של נוכחות אונליין יותר מאי פעם, ואנחנו ברי מזל להציע מוצר המספק לעסקים, מותגים ולעצמאיים הזדמנות לבנות ולצמוח למרות הקשיים ההולכים וגדלים שהם חווים", אמר אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של Wix. "ככל שהדרישה לנוכחות אונליין גדלה, אנחנו ממשיכים לשים את הפוקוס שלנו על לספק את המוצר הטוב ביותר, בחינם ובתשלום, ולבצע שיפורים לפלטפורמה שלנו בתגובה לצרכים של המשתמשים שלנו

"המשבר 19-COVID כפה על המשתמשים שלנו שינוי מסיבי. הצורך של עסקים קטנים ובינוניים, יזמים ומותגים לעבור לאונליין במהירות, לתקשר עם הלקוחות שלהם ולספק מוצרים ושירותים, מעולם לא היה ברור כל כך. הביקוש לפלטפורמה שלנו גדל מאוד בתחילת אפריל, ואני מאוד גאה להגיד שהצוות שלנו הגיב מהר כדי לוודא שאנחנו יכולים לספק את השירות הטוב ביותר למשתמשים שלנו ברחבי העולם"

ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של Wix הוסיף,"השינויים שראינו בשוק, החל מסוף הרבעון הראשון, הציגו את היכולת הרבות והגמישות של הפלטפורמה שלנו. קל לחשוב על עסקים קטנים ובינוניים שהם באופן ספציפי רגישים לשינויים ולמשבר, אבל ברגע האמת, אנחנו רואים שיזמים ובעלי עסקים יעשו כל ביכולתם להתאים את עצמם ולהמשיך להפעיל את העסק שלהם. אנחנו מאוד מרוצים מכך שאנחנו מציעים למשתמשים פלטפורמה שבאמצעותה יוכלו להגדיל את העסק שלהם, או אפילו להמציא את עצמם מחדש אונליין, כדי שהם יוכלו להמשיך לנהל את העסק שלהם ולתמוך במשפחה שלהם".

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה הוסיף, "התוצאות בחודש אפריל מעידות על כך שהעסק שלנו איתן, וזאת למרות המגיפה שהשביתה את רוב העולם. לאור השינויים שחווינו בהתנהגות הלקוחות, החלטנו להגדיל את ההשקעה בשיווק בכדי לתמוך בביקוש הרב לפלטפורמה שלנו וזאת במטרה להגדיל את הצמיחה שלנו אף יותר. אנחנו מאמינים ששילוב של תוספת השקעה זו עם הגידול בביקוש יאפשרו במהירות לחלוש על נתח שוק גדול יותר." שמש הוסיף, "הגידול העצום בביקוש בשילוב עם גידול ההשקעה בשיווק  הביא אותנו לתחזית גבוהה יותר באופן משמעותי ממה שציפינו במקור. אנחנו צופים עכשיו גידול בגביה של 30%-28% ברבעון השני בהשוואה לרבעון השני אשתקד"


עדכונים עסקיים נכון לאפריל 2020:
ביקוש מואץ ליצירת נוכחות אונליין כתוצאה מכך שעסקים ברחבי העולם מסתגלים למצב הנוכחי. במהלך חודש אפריל, למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix כדי ליצור נוכחות אונליין, גידול של 63 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת והמספר הגבוה ביותר לחודש בכל הזמנים.

משתמשים זקוקים לנוכחות אונליין במהירות וזקוקים לפונקציונליות, נוספת, דבר המדרבן את המשתמשים החדשים לבחור חבילות עסקיות המתומחרות במחיר גבוה יותר ובכך לשלם יותר בהשוואה לקבוצות משתמשים קודמות. הגביה מלקוחות באפריל 2020 היתה 76% גבוהה יותר ממשתמשים באפריל לפני שנה.

בתחילת המשבר הבחנו בגידול בביטולים מקבוצות משתמשים קיימות ומאוד מהר מגמה זו התהפכה, עדות לחוזק של המודל ה-Freemium שלנו. במהלך חודש אפריל, הוספנו יותר מנויים משלמים מקבוצות משתמשים קיימות (מכל הקבוצות שנוצרו לפני אפריל 2020) מאשר ביטולים מאותן קבוצות. תוספת נטו של מנויי פרימיום בחודש אפריל עלו ב-207% לעומת אפריל אשתקד. 

המשתמשים שלנו  מעבירים את המסחר לאונליין במהירות רבה יותר מבעבר, מספר המנויים המשלמים של Wix Stores עלה ב-580% בהשוואה לשנה אשתקד ותוספת נטו של מספר המנויים המשלמים של Wix Restaurants עלה ב-167% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לאפריל אשתקד.

ככל שיותר מסחר עובר לאונליין, עסקים צריכים גם פתרונות לתקשורת עם לקוחות ולשיווק אונליין. רכישות חדשות של Ascend by Wix גדלו ב-136% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לשנה הקודמת.

אנו רואים גידול משמעותי גם במחזור המכירות (GMV) מעסקים שמוכרים על הפלטפורמה של Wix. מחזור המכירות של לקוחותינו עלה בכל פלטפורמות התשלום ב-110% בחודש אפריל בהשוואה לאפריל אשתקד. מספר החנויות אונליין המשתמשות ב- Wix Payments צמחו גם הם ב-123% בחודש אפריל 2020 בהשוואה למרץ 2020. מחזור המכירות הגולמי של חנויות אונליין המשתמשות בWix Payments- צמח בחודש אפריל 2020 בכ-66% בהשוואה למרץ 2020.

מנקודת מבט של פיתוח, העברנו בהצלחה את כל צוות העובדים לעבודה מהבית, ותוכנית הפיתוח שלנו לא התעכבה. COVID-19 לא השפיעה באופן משמעותי על זמני ביצוע או זמני שחרור מוצרים.

ההשקה של Editor X עדיין מתוכננת להתקיים בקיץ 2020, המביא לסוכנויות לבניית אתרים ומעצבים את הפלטפורמה החדשנית ביותר ליצירה ועיצוב אונליין, עם יכולות עיצוב מתקדמות, המוצעים היום.תוצאות פיננסיות לרבעון הראשון 2020.


סך ההכנסות ברבעון הראשון 2020 עמדו על 216.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-174.3 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה. ללא השפעה של שערי חליפין בהשוואה לשנה אשתקד, ההכנסות ברבעון הראשון היו עומדות על 217.5 מיליון דולר, עליה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת.

ההכנסות ממנויים קריאטיביים ברבעון הראשון של 2020 עמד על 176.5 מיליון דולר, בהשוואה ל- 151.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 17% בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות מפתרונות עסקיים ברבעון הראשון 2020, עמד על 39.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 22.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 72% בהשוואה לשנה הקודמת

ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממנויים קריאטיביים עמדו על 739.5 מיליון דולר ברבעון הראשון 2020, בהשוואה ל- 621.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 19% בהשוואה לשנה הקודמת

סך הגביה ברבעון הראשון 2020 עמדה על 248.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-200.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה.


ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של שנת 2020 עמד על (0.4) מיליון דולר, או (0.01) דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 1.5 מיליון דולר, או 0.03 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת - האנליסטים ציפו להפסד גדול יותר של 3 סנט למניה.


במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו 162,000 מנויי פרימיום חדשים נטו, המביאים לסך של 4.7 מיליון מנויי פרימיום נכון ל- 31 במרץ, 2020. עליה זו משקפת גידול של 12% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון הראשון של שנת 2019. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו כ-6.9 מיליון משתמשים רשומים המביאים לסך של 172 מיליון משתמשים רשומים נכון ל-31 במרץ 2020, עליה המשקפת גידול של 16% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון אשתקד.

תחזית רבעון שני 2020
הכנסות -  231-233 מיליון דולר; צמיחה של 26%-25%.
גביה -  255-260 מיליון דולר, עלייה של 30%-28%
תזרים מזומנים חופשי - 41-43 מיליון דולר גידול של 40%-33%

ועוד אמרה ההנהלה - "אנחנו מצפים שהחצי השני של 2020 יהיה שונה בהרבה ממה שציפינו כשסיפקנו את התחזית לכל שנת 2020 בפברואר. ברור שאנחנו חווים שינויים חיוביים למצב הצמיחה הנוכחי שלנו, למרות זאת, בשלב זה אין לנו שום דרך להעריך את זמן ההשפעה של השינויים האלה, מה עוד עלול להשתנות או מה יישאר כפי שהיה.

"אנחנו מאמינים שראינו דוגמא לשינוי דרמטי במעבר העסקים לאונליין - מה שעלול היה לקחת שנים רבות קורה עכשיו בחודשים ספורים. אנו מאמינים ששינויים אלה ימשיכו ועסקים לא יחזרו למה שהיה קודם.

"לאור שינויים אלו וההזדמנויות החדשות שהן מציגות, אנו מאמינים שזה יהיה פזיז ולא מדוייק מצידנו לספק תחזית למחצית השנייה של 2020 בעת הזאת. לאור זאת, לא נספק את התחזית השנתית ואנו מתכננים לספק עדכון לתחזית השנתית בדו"חות שלנו לרבעון השני ביולי 2020.

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ואתרים שלהם זוועה ביחס למתחרים (ל"ת)
    הם שורפת כסף 15/05/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 7.
    (ל"ת)
    אנונימי 15/05/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    החברה שורפת כסף -לא הייתי קונה גם בשווי של מליארד דולר שווי חברנ (ל"ת)
    אנונימי 15/05/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    חברה שממשיכה לשרוף מזומנים
    צביקה 14/05/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    2 10
    מודל לא כלכלי.
    סגור
  • קנאי (ל"ת)
    סוסו 14/05/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    מרוויחה אפס ושווה 9 מיליארד
    אופיר 14/05/2020 10:58
    הגב לתגובה זו
    2 6
    בחסות הדפסת הטריליונים
    סגור
  • קנאי (ל"ת)
    סוסו 14/05/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    הכל נכון, אבל יש עכשיו הרבה מתחרות (ל"ת)
    רמי 14/05/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 2.
    חברה מדהימה, כיף לעבוד בה (ל"ת)
    דניאל 14/05/2020 10:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    מ זה הכתב הממורמר הזה?
    ניב 14/05/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מעביר ביקורת שחברה לא רושמת את עצמה בבורסה השראלית. מילא היית רק מציין זאת, אבל באפסיותך, אתה מנסה להעליב, משל אי רישום חברה בבורסה המקומית מראה על בושה במדינה. אז היום מגייסים כתבים לפי הדעה הפוליטית שלהם, ולא לפי המקצועויות שלהם. איזו בושה.
    סגור
  • הכתבה טובה, הכתב צודק - אין סיבה שהחברות לא ירשמו בארץ (ל"ת)
    מיקי 14/05/2020 10:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אין שוב סיבה שירשמו בארץ
    דני 15/05/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המסחר כאן גם ככה מאוד דליל
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות