צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
אולם בכל הנוגע ללקיחת משכנתא, הדברים מעט יותר מורכבים. מדובר בעסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב משקי הבית, ומשכך לווים רבים מבקשים ליווי אנושי ואישי של בנקאי המתמחה בתחום המשכנתאות, מה שלרוב עומד בסתירה עם מגמות הדיגיטציה של עולם ההלוואות והפיננסים.
בבנק לאומי עמלים כבר כמה שנים על יצירת פתרונות שיגשרו על הפער הזה, ואשר ישלבו נוחות ודיגיטציה מלאים, לצד ליווי מקצועי קרוב ואישי של בנקאי משכנתאות – במהלך בקשת ההלוואה ואף לאחריה.
"במקביל להרחבת הפריסה של נציגויות לאומי למשכנתאות ברחבי הארץ, בנק לאומי השקיע בשנים האחרונות משאבים רבים על מנת לפתח ולהטמיע את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר עבור לקוחותיו ולהפוך לבנק היעיל והמתקדם ביותר בישראל בהיבט הדיגיטלי", אומר משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות בבנק לאומי.לדבריו, "כבר משלב הגשת הבקשה למשכנתא, אנחנו מאפשרים ללווים את האפשרות להגיש את הבקשה בערוצי הדיגיטל. לאחר קבלת האישור העקרוני, הליך העברת המסמכים ופתיחת התיק נעשה כולו בדיגיטל, לרבות חתימה מרחוק על מסמכי ההלוואה הסופיים".
בנוסף, לאומי מציע באופן בלעדי ותקדימי את שירות "תעודת זכאות דיגיטלית", המאפשר להגיש בקשה בדיגיטל לתעודת זכאות לסיוע בדיור של משרד הבינוי והשיכון - ללא צורך בהגעה לסניף. שירות ייחודי זה של לאומי הוא בלעדי כיום במערכת הבנקאית ומהווה פתרון נוסף, המשלב נוחות ודיגיטציה לאוכלוסיית הלקוחות שהינם זכאי משרד הבינוי והשיכון.
"מודל השירות שלנו מאפשר לנו ללוות את נוטלי המשכנתאות שלנו במערכת רב-ערוצית מגוונת ובהתאם לבחירתם – המשלבת בין מפגש פיזי בסניף, בשיחה טלפונית ואפילו בפגישה בזום – אבל תמיד באופן אישי עם בנקאי משכנתאות בשר ודם. בכך אנחנו מצליחים לשלב קידמה טכנולוגית בעסקה פיננסית מורכבת כמו משכנתא ועדיין להיות שם עבור הלקוחות שלנו בכל ערוץ שיבחרו".
משה פלדמר צילום דוברות בנק לאומי.
שירות זה קודם כל נוחות
לאומי הוא הבנק היחיד בישראל המציע לנוטלי המשכנתאות שירות של בנקאי משכנתאות אישי ומלא גם בזום, באופן שמאפשר, בין השאר, חתימה מרחוק על כל מסמכי ההלוואה, ללא צורך להגיע פיזית אל סניף הבנק.
"כניסת הזום לתהליך נטילת המשכנתא חוסכת ללקוחות שלנו זמן רב ומקלה עליהם משמעותית במסע לרכישת הנכס, ועם זאת מאפשרת להם לקבל שירות אישי ומקצועי 'אחד על אחד' עם בנקאי", אומר פלדמר.
הוא מוסיף כי ערוצי הדיגיטל של לאומי הוכחו כיעילים גם עבור יועצים: "יועצי המשכנתאות המלווים את לקוחותינו מהווים כיום גורם משמעותי בשוק המשכנתאות. הם נהנים מתפיסה ייחודית שנבנתה עבורם, הכוללת דסק ייעודי במרכז המשכנתאות שלנו, המאפשר ליועצים להגיש בקשה למשכנתא בצורה הנוחה ביותר, בשילוב בנקאי משכנתאות שמלווה אותם בכל תיקי המשכנתאות שלהם בבנק. הפלטפורמה החדשנית הזו מאפשרת להם לקבל שירות מלא ונוח מרחוק, ובעת ביצוע המשכנתא חוסך גם להם את הצורך להגיע לסניף הבנק. למעשה, היועצים ביחד עם הלקוחות והבנקאי נפגשים כולם בזום ומבצעים את תהליך לקיחת המשכנתא בדיגיטל, מבלי הצורך להגיע פיזית לבנק".
במה עוד מתבטא ההבדל בין שירות המשכנתאות בעבר לבין זה הניתן בלאומי כיום?
"ההבדלים ניכרים כבר בשלב הראשוני של אישור המשכנתא: 'בעולם הישן', הגשת הבקשה למשכנתא נעשתה לרוב לאחר בחירת הנכס הרצוי, כשהלווה נדרש להציג הסכם רכישה. מדובר בתהליך שלקח זמן רב. כיום, בין השאר בזכות הכלים הדיגיטליים המתקדמים שלנו, הלווה יכול לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק עוד בטרם שקיבל החלטה על רכישת נכס כזה או אחר.
"על סמך האישור העקרוני הזה, שאינו מחייב את הלקוח וניתן לו ללא עלות, הלקוח יכול לחפש את הנכס המתאים לו, כשהוא נהנה משקט נפשי ופיננסי ויודע שהבנק נכון להעניק לו מימון לעסקה שיבחר. לאחר השלמת הרכישה, הלקוח מעביר לבנק את המסמכים הנדרשים והם מצורפים לתיק הדיגיטלי שפתחנו עבורו בתחילת הדרך".
צעד קטן לבנק – צעד גדול לרוכשים
ייחודו של בנק לאומי בעולם המשכנתאות הישראלי אינו בא לידי ביטוי בפן הטכנולוגי בלבד. באחרונה השיק הבנק את "צעד ראשון לדירה" – שירות חדש ובלעדי בתחום המשכנתאות. באמצעות מענה על שמונה שאלות בלבד באתר של לאומי למשכנתאות, יכול כל לקוח לקבל אינדיקציה לגבי גובה המשכנתא שהוא יוכל לקבל תוך כ-2 דקות בלבד.
לקבלת כלים שיעזרו לכם לנהל את המשכנתא בצורה הנוחה ביותר היכנסו לאתר לאומי למשכנתאות.
האמור הינו מידע כללי בלבד ולא ממצה את כל ההיבטים של הנושאים המתוארים בו, ואין בו משום המלצה ו/או ייעוץ. האמור אינו מהווה הצעה/התחייבות להעמדת אשראי. העמדת הלוואות המשכנתא ותנאיהן, כפופים לשיקול הדעת ולקריטריונים של הבנק. שירות "צעד ראשון לדירה" אינו מהווה בקשה לאישור עקרוני. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. האישור העקרוני מותנה בזמן בהתאם להוראות הרגולציה ומותנה בכך שכל הנתונים שנמסרו על ידי הלקוח יאומתו במסמכים שימסור לבנק. במידה ותהיה סתירה בין הנתונים למסמכים, יבחן מחדש האישור העקרוני בהתאם לנתונים המופיעים במסמכים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה