בדרך להפוך לעיר - אוכלוסיית באר יעקב תגדל פי 3
אושרה התכנית לתוספת של יותר מ-8,000 דירות; בסך הכל צפוי אכלוס של כ-88,000 תושבים כאשר היישוב יתרחב ב-850 דונם
באר יעקב בדרך להיות רשות עצמאית. מינהל התכנון אישר תכנית מתאר להקמת כ-8,140 דירות שיצטרפו לכ-19,410 דירות שאושרו וחלקן טרם נבנו. בסך הכל, צפוי אכלוס של כ-88,000 תושבים שיגדיל את אוכלוסיית היישוב הקיים פי שלוש - מספיק כדי שיהפוך לעיר.
היישוב מונה כיום כ-22,000 נפשות. שטח השיפוט של היישוב הינו 9,463 דונם והוא עתיד להתרחב בעוד כ-850 דונם עם השלמת פינוי מחנה צריפין.
התכנית המוצעת מחברת את המרקם הבנוי של היישוב, הנמצא מדרום לדרך 4313 (כביש עוקף באר יעקב), עם אזורי הפיתוח החדשים שנמצאים ברובם הגדול בשטחי מחנה צריפין (מצפון לדרך 4313), לידי מרקם עירוני אחיד. בתוך כך, רחוב נעמי שמר יהפוך לרחוב מרכזי עם תוספת של שטחי מסחר, תעסוקה, מגורים ויעבור בו הקו החום של הרכבת הקלה. כמו כן, התכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש במפגש של רחוב נעמי שמר עם דרך 4313.
עוד במסגרת התכנית: הקמת שני פארקים בהיקף של כ-180 דונם בצפון-מערב היישוב כחלק ממתחם צריפין, ופארק נוסף שיוקם בחלק הדרום-מערבי של היישוב. לצד זאת, ישומרו אתרים היסטוריים המצויים ביישוב כדוגמת מפקדת חסן סלאמה, שרדי הכפר סראפנד.
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "התוכנית מעצבת יישוב אחד ומייצרת חיבור בין שטחי הפיתוח החדשים לותיקים ומעצימה את יתרונותיו הבולטים במרחב כמו קרבה לבתי חולים, רכבת, צירי תחבורה ראשיים והקו החום של הרכבת הקלה. כל אלו, לצד מערך השטחים הפתוחים שהתוכנית כוללת, ייצרו יישוב איכותי ומרכזי במרחב".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.באר יעקבnuaui 25/04/2018 10:47הגב לתגובה זו0 0ואז מי שירצה לצאת מבאר יעקב ייקח לו חצי שעה לצאת לכביש הראשי ועוד שעה להגיע לתל אביבסגור
-
3.יש רכבת תחתית לת"א? אם לא, עדיף לא להתקרבנהג קטר 24/04/2018 10:06הגב לתגובה זו0 0מפגע תחבורתיסגור
-
2.ומה עם השכונות הישנות? זורקים אותן לפח האשפה? (ל"ת)רמבם 22/04/2018 20:07הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.תשתיות רקובות ב 22,000 נפש,מה יהיה ב88,000שמעון 22/04/2018 13:12הגב לתגובה זו1 0הקטסטרופה ש גוזלן אשם בה!!!סגור