שמשון הראל: "רוכשי הדירות במשבר פסיכולוגי חריף, 5 חודשים הם חיכו ודבר לא קרה - כי אי אפשר להוריד מחירים"

מנכ"ל 'אמריקה ישראל' ולשעבר סמנכ"ל בחברת אפריקה ישראל בראיון חג ל-Bizportal על שוק הדירות. מתי המחירים ישובו לעלות?
 | 

שוק הנדל"ן מצוי בחודשים האחרונים בעמדת המתנה - מצד אחד משרד הבינוי והשיכון ומשרד הפנים מפריחים הבטחות בדבר הצפת קרקעות באזורי הביקוש אשר לדבריהם יובילו להורדת מחירי הדירות, ומצד שני הבנקים מגבילים את האשראי הניתן לקבלני בנייה, דבר שעשוי להוביל להאטה בבנייה ולעליית מחירים נוספת. רוכשי הדירות הקשובים לנעשה בשוק ממתינים בדריכות כדי להבין לאן מועדות פניי השוק, כאשר מתחת לפני השטח מתחילים לבעבע קולות המחאה החברתית.

שמשון הראל, מנכ"ל אמריקה ישראל, ולשעבר סמנכ"ל בכיר ב{אפריקה} ישראל, מתייחס בראיון חג מיוחד לשוק הנדל"ן בעת הנוכחית.

שנת 2011 הייתה מלאת תהפוכות עבור הקבלנים

"במחצית הראשונה של 2011 ראינו עליית מחירים חדה בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום, כאשר הערים חיפה, באר שבע ואשקלון 'נהנו' מעליית מחירים. קול הזעקה של המחאה החברתית גרם למדינה לנקוט צעדים לקירור השוק - שר האוצר העניק הטבות מס לבעלי דירות להשקעה במטרה שישחררו דירות לשוק ומצד שני בנק ישראל הקשיח את תנאי המשכנתאות."

אתה הס מלהזכיר את פעולותיו של שר הבינוי והשיכון

נכון, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס עושה הרבה רעש אך לא הרבה מעבר לזה, הוא דואג לסקטור שלו באשדוד ובבית שמש. מינהל מקרקעי ישראל מפרסם כל בוקר ב-8:00 מכרזים, אולם רובם ללא כל התעניינות - קוטג' פה, דירה שם, מחסנים, לא משווקים כלל באזורי הביקוש."

נוצרה ממש סכיזופרניה בשוק

"נוצר בלבול, משבר פסיכולוגי חריף אצל רוכשי הדירות שנכנסו לעמדת המתנה ולעצירה מתוך תקווה שהמחירים יירדו בצורה חדה ושהקבלנים יציעו מבצעים. העצירה נמשכה מאוגוסט עד סוף דצמבר ובאמת ראינו פחות לקוחות במשרדי המכירות, אולם בסופו של דבר לא קרה דבר לאחר 5 חודשי המתנה הרוכשים חוזרים - בינואר חזרנו למכור חצי מכמות הדירות שמכרנו בהשוואה לחצי שנה לפני כן ובאפריל ניתן לומר שחזרנו לתנועה רגילה, כ-80% מכמות הדירות שמכרנו חצי שנה קודם לכן."

הישראלי משלם כיום כ-140 משכורות עבור רכישת דירה, מה יעשו הזוגות הצעירים ברמת המחירים הנוכחית? איך ירכשו דירות בפחות ממיליון שקל?

"לצערי המצב הנוכחי אינו מאפשר להוריד מחירים - מצד אחד עלויות הבנייה התייקרו משמעותית בעקבות עליית מחירי הדלק, החשמל וחומרי הגלם ומצד שני בעקבות החמרת תנאי האשראי של הבנקים עלויות המימון התייקרו משמעותית ב-3-4 החודשים האחרונים. בחיפה ניתן לרכוש דירת 4 חדרים יפה על צלע הכרמל במיליון שקל ובין פרדס חנה לתל אביב יש 3 רכבות שנוסעות כל שעה."

מחיר הדירות בחיפה או בפרדס חנה אולי זול יותר, אבל זוגות צעירים רוצים לגור לייד הוריהם במרכז כדי לקבל עזרה בטיפול בילדים, שלא לדבר על עלויות הדלק המטורפות הנדרשות בכדי להגיע למרכז

"אין הרבה שאנחנו הקבלנים יכולים לעשות בנושא, זו אחריותה של המדינה להעניק הטבות מס לזוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה. קרקע לדירה בפתח תקווה עולה 450-600 אלף שקל, אם אמכור שם דירות במיליון שקל שיעור הרווח שלי יעמוד על אחוז ואף בנק לא יסתכל לכיוון שלי. ביטול מס רכוש על קרקעות עשה לנו רע מאחר שלא מופעל כל לחץ על בעליהן למכור את הקרקעות לצורכי בנייה, הם אומרים - אם חיכיתי 2000 שנה אחכה עוד שנה ולכן אין היכן לבנות במרכז והמחירים רק עולים."

אז מה יקרה למחירי הדירות?

"בשנתיים הקרובות הם יעלו בהתאם למדד תשומות הבנייה. נראה פחות התחלות בנייה בעקבות מחנק האשראי, אך לא עליית מחירים, הקבלנים יספגו לא מעט מההפסדים. סביר שבפריפרייה נראה ירידת מחירים - משרד השיכון יוצא במכרזים בקריות, בטירת הכרמל, בבאר שבע ובאשקלון שללא ספק ייצרו עודף היצע בשנים הקרובות, אולם אני בהחלט צופה שלאט לאט הצעירים יעברו לפריפרייה, זמני הנסיעה יתקצרו ולמי שמחפש דירה גדולה יותר לא תהיה ממש ברירה. ב-2014 נתחיל לראות שוב עליות מחירים שיגיעו מצדם של המשקיעים. שר האוצר הוריד את כדאיות רכישת הדירות להשקעה, אולם תוספת של 2%-3% לא ממש משנה כאשר שכר הדירה עולה בהתאם."

כתבות נוספות שעשויות לעניין:

אותה הדירה בדיוק, פער של 265 אלף ש' בין שני רוכשים - והסיבה לכך? כנסו...
איל ולדמן, מנכ"ל מלנוקס, רכש דירה במגדל מאייר ב-19 מ' ש'

תגובות לכתבה(147):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 92.
    השאלה הרצינית באיזה קצב
    תהיה ירידה(איש שטח) 02/12/2012 00:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחלס בשטח לפחות בדירות יד ראשונה מקבלנים רואים ירידה של5 עד 10 אחוז מבדיקה שעשיתי בנתניה, מה יהיה עוד שנה שנתיים זה קשה לדעת אבל כרגע המגמה למטה ברורה מאוד ומי שאומר אחרת משקר או לא מבין חד וחלק ,עם תוצאות בשטח לא ניתן להתווכח
    סגור
  • 91.
    בלבלן שכלת תגיד מה אתה מנותק מהתקשורת???
    רוכש 29/04/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תקרא מדדים למרות נסיונות זיוף המדדים מראים שהרוכשים על העליונה ומחקים לקבלנים שיתפרקו אוטוטו
    סגור
  • 90.
    אטיאס אצלו הכל דיבורים השר כחלון למשרד השיכון
    מעמד הבניים 29/04/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אטיאס חוץ מרעש וצילצולים בשטח לא רואים בניה. כמו בתקופת שרון גם כשר התיקשורת הרבה רעש ומעט מעשים .ולכן הפתרון להחליף אותו וכחלון שר ה-ש-י-כ-ו-ן
    סגור
  • 89.
    כדור השלג מתגלגל מי יקרוס ראשון
    הקבלנים במצוקה 29/04/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העניין פשוט קבלן שלא יוריד בקרוב מאוד 10 - 15 אחוז מסתכן בפשיטת רגל(במיוחד הקבלנים בסדר גודל של קטן עד בינוני ) עכשיו זה עניין של זמן קצר עד שהראשון ירים דגל ויוריד מחירים , והגיוני להגיד שהקבלן שנשאר אחרון פשוט יקרוס נגמרו החגיגות
    סגור
  • 88.
    הכי חשוב להיות סבלניים
    גיל 29/04/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשלמו עוד 4 שנים שכר דירה ואל תקנו ואחרי זה יהיה לכם משכנת של 15 שנה במקום 30 שנה שווה פשוט להיות סבלניים
    סגור
  • טען עוד
  • אתה גאון
    אמיתי 29/04/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אתה מפיל אנשים בפח? עוד 4 שנים ירדו מי אמר לך משיך? 4 שנים שיזרקו 200 אלף יופי של פתרון. אתה יודע שעד 4 שנים הגז של תשובה מה יעשה עם מחירי נדלן כאן יעלה או לא הני לא יודע אבל לא ירד זה בטוח
    סגור
  • 87.
    כנסו דחוף !!!!!
    מחפש 29/04/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תסבירו לי איך אותו אדם מוכר באם המושבות בהנחה של 7% ומוכן עוד להתגמש מעט במחיר , אל תקנו את השטויות כולם מדברים בפוזציות - חבל שנותנים להם במה
    סגור
  • 86.
    תקשיבו לזה
    גיל 29/04/2012 08:50
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתמול היינו אצל חברים עברו לדירה חדשהבנס ציונה, 12 דירות בבניין שמוכן לא מאוכלסים לא הצליחו למכור 12 דירות בבניין של 9 קומות רבע מהדירות לא נמכרו כרגע לקבלן יש כסף אז הוא לא מוריד אתהמחיר אבל תארו לכם מה יקרה עוד שנה כאשר יהיו עוד בניינים כאלה והאשראי ייסגר מהבנק הכל יצנח כי יהיו חייבים למכור סבלנות רק סבלנת
    סגור
  • 85.
    כשיורדים לפסים אישיים כנראה שיש לחץ אטומי
    אלי 29/04/2012 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חוץ מזה אם המחירים הולכים לעלות ויש לך מלאי דירות לא מבוטל אז למה לצאת בכתבות. תשב בשקט ותספור את הכסף...
    סגור
  • 84.
    כל מי שהיה לו קנה.הקבלנים יכולים להמשיך לחכות
    קוקוריקו 29/04/2012 06:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המשק עומד לעבור תהפוכות בקרוב.חלק מהקבלנים יסתבך מהמצב וחלק לא ישרוד את המצב.אפילו אם הקבלנים עשו יד אחד זה לא יעזור כי הם חייבים להחזיר הלוואות לבנקים.גם בארה" ב לקח זמן עד שהגיע המשבר יותר משנתיים.אבל מה לעשות המשבר בפתח.ירידה של 30-40% תהיה נורמלית גם40.000 כינוסי נכסים יהיו בתווך של הנורמה.
    סגור
  • 83.
    דירה להשקעה זה 5% מס רכישה ש" נזרקים לפח"
    50,000 ש" ח, לפחות 29/04/2012 00:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואח" כ מס שבח 25% ורוב הסיכויים - הפסד הון של 20%. כי נגמר לאנשים הכסף ה" טיפש" .
    סגור
  • 82.
    מר שמשון היקר צר לי לאכזב אותך, לא רכשתי דירה
    שימי 28/04/2012 23:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואני בכלל לא במשבר פסיכולוגי, דווקא, אני מבסוט מהחיים. לדעתי, לפי הכותרת המוכרים מחרבנים במכנסים. הכסף שלי נשאר אצלי בכיס, ואני לא אוותר עד שהמחירים ירדו לפחות ב 50%. אגב, אני מאמין שאני לא לבד..... אז ביי ביי חזירי נדל" ן יום הדין שלכם הגיע. ושום כתבה יחצנית לא תעזור.
    סגור
  • 81.
    המאמר הזה הוא בושה וחרפה...
    ירושלמי 28/04/2012 22:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בושה לאינטיליגנציה, בושה לגוף שאדם כזה עומד בראשו. אלף אלפי התפתלויות ואין זכר לעיקר: מרבית האזרחים במדינה אינם יכולים לקנות דירה היום, גם מהטעם של מגבלות בנק ישראל, גם בשל המחירים הגבוהים, וגם מהטעם הפסיכולוגי שהם הבינו שעבדו עליהם כאן בשנתיים האחרונות. בושה וחרפה על ההתעקשות המקוממת שאי אפשר להוריד מחירים. ניתן, ועוד איך. ומי שלא יכול, יפשוט את הרגל אדוני הנכבד, ועדיף שכך. השוק חייב לאזן את עצמו ואנו במצב של חוסר איזון עמוק. בקיצור, עלבון לאינטליגנציה של הקוראים.
    סגור
  • 80.
    מחירים לא יורדים ולא ירדו (ל"ת)
    יהורם 28/04/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 79.
    " השבע לא יכול להבין את הרעב"
    עובד הייטק ממוצע 28/04/2012 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שמשון, עליך נאמר המשפט שכתבתי בנושא. אין לי מה להוסיף.
    סגור
  • 78.
    אין בושה לאנשים במדינה מתוקנת מעמידים ליצנים
    רוניY 28/04/2012 18:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין בושה לאנשים במדינה מתוקנת מעמידים ליצנים כמוהו לדין בגין הטעיית צרכנים, לא ניתן להוריד אז למהב קבלנים בכל הפרוייקטים בארץ מוכרים 200-300 אלף ש" ח בחצי שנה אחרונה ראו את הפרוייקטים בקדימה צורן מי שקנה לפני 7-8 חוד' שילם 250 אלף יותר ממה שדורשים היום אותם קבלנים באותו פרוייקט (לצערי חבר טוב קנה), ראו את הפרוייקטים בראשל" צ , בקרית האמנים הורידו 300 אלף בשנה האחרונה, בפרוייקט של גינדי מורידים היום 200 אלף,. וביז נותנים לטמבל הזה במה שישקר ויגרום לעוד כמה תמימים לעשות את טעות חייהם. לא קונים דירה נקודה! ותאמינו לי הירידות עוד לפננו
    סגור
  • צודק 78 אני חשבתי לקנות בקרית האמנים והמחירים
    לימור 28/04/2012 20:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק 78 אני חשבתי לקנות בקרית האמנים והמחירים שם התרסקו בערך ב-300000 ש" ח, כיום ברור לי שלקנות זה צעד לא שפוי כי המחירים עדיין לא שפויים עוד בקיץ מתוכננת מחאה חברתית אז זה לא שאלה לאן הכיוון ממשיך:)
    סגור
  • צודק, אני מחלק דירות במתנה, רק בואו קחו... אדיוט (ל"ת)
    אליהו הקבלן 07/06/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 77.
    לא כדאי לקנות היום דירות! המחיר יירד !
    ירון 28/04/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כרגע המשקעים הולכים על נדלן בחו" ל, וליישראלים שרוצים דירה אין כסף ולא כדאי היום לקנות בארץ, המחיר יירד ב 10% לפחות
    סגור
  • 76.
    73 סיבות
    אמיתי 28/04/2012 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    (תגובות) לעלית מחירי נדלן כל המגיבים לחוצים שרוצים לקבל קצת הנחה רוצו ותקנו אני קורא לכם לפני שהגז מתמר נכנס לכלכלת ישראל אז תראו מה זה בועת נדלן באמת-אני אתכם וכואב לי הלב לראות איך אנשים זורקים 30-50 אלף שח לפח כל שנה משכנתה נגמרת שכירות לא .אני אישית מאלה שקנה בית שני ולא הצלחתי למכור ראשון נפלתי על מחאת קיץ ואז השכרתי אותו . אני הייתי בלחץ כספי אבל הכל הסתדר ואני שוקל רציני להישאר עם 2 בתים עכשיו (לא דואג בכלל שהמחיר ירד הבית מושכר יפה מאוד) ולפי השכירות אני לא רואה סיבה שהמחיר ירד .נראה לי שכל המגיבים פה חיים באגדות ולא בחיים אמיתיים
    סגור
  • תגובה ל 74
    אזרת פשוט 28/04/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ריבית ממוצעת של 5% על סכום של 600000 ש" ח זה 30000 כדאי שתחשבו גם על זה. מי שגרם לעליות זה הרבית והמשקיעים ומי שיוריד את מחירי הדירות זה הרבית והמשקיעים שבורחים והרבית שעוד תעלה (ועוד לא הזכרתי שלא שווה להשתעבד לארבע קירות לכל החיים)
    סגור
  • אם לא הבנת אני התכוונתי שלקבלנים כואב להפסיד
    אזרח פשוט אני איתך.. 28/04/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כסף... לא לקוני הדירות.... אני מחכה רק לירידת מחירים... וכשהיא תבוא נגיע למצב של ארה" ב די בקלות, אל נא תשכח שEMI נתנו משכנתא 95% וזה נקודת תורפה רצינית מאוד ... אז נתראה בקרוב בהפסד של כל הטמאים שניסו לסחוט אותנו!!!
    סגור
  • 75.
    קבלנים יקרים- מעכשיו מאזדה 3 ,אין כסף לגיפ!!! (ל"ת)
    נתי 28/04/2012 00:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 74.
    אחחח... כואב להפסיד כסף! (ל"ת)
    נתי 28/04/2012 00:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 73.
    מה קרה - נסגר הברז מהבנק ואתה בלחץ!?!? תענוג! (ל"ת)
    רועי 28/04/2012 00:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 72.
    רק שתדע- שבמקום 5 עיסקאות לחודש לפני שנה כרגע
    מתווך מהשטח 28/04/2012 00:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בקושי סודר אחת ידידי.... אז אל תפלוט שטויות
    סגור
  • 71.
    די כבר ! זה לא יעזור לך...המחירים יירדו בענק! (ל"ת)
    אלי 28/04/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70.
    עוד משקיף אוביקטיבי :) (ל"ת)
    דודי 27/04/2012 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 69.
    400,000 יח" ד מאושרות לבניה מחר בבוקר
    220,000 דירות מוכנות 27/04/2012 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יקנה היום יוכל תמיד לקנות מחר, בחצי מחיר ממה ששילמו גאוני 2011 שחשבו שלוד זה שכונה טובה במנהטן ופתח תקוה זה בירת לונדון.
    סגור
  • 68.
    הקבלנים במשבר
    י 27/04/2012 20:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי נכנסו להרפתקה לא מחושבת וגם מי שקנה בשנתיים האחרונות הוא במשבר . מי שעוד לא קנה הוא לא במשבר כספ בפיקדון יש. ואפשר בלי לחץ לחכות עד שבנקים ילחצו את הקבלנים ועד שהרבית תתחיל לעלות
    סגור
  • 67.
    קבלנים כבר לא ישנים בלילות
    י 27/04/2012 20:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וחושבים כל הזמן איזה סיפור חדש להמציא כדי להעיר את הקונים
    סגור
  • 66.
    שמשון מי שבמשבר זה אתה.
    הקונים צוחקים עליכם 27/04/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שבנה וממנוף עד מעל התחת זה הקבלנים שתיכף יצטרכו לפרוע את החובות לבנקים והם יושבים בבית כוססים ציפורניי, מקריחים ומפציצים בכתבות שמסבירו תכמה הקונים " מסכנים,טועים והמחירים עוד יעלו ויעלו.העניין הוא שמי שיצא פה פראייר וחזיר זה המוכרים ואנחנו הקונים נהנים לראות את היזמים/מוכרים/קבלנים ושאר מריעין בישין מתבשלים במיץ של עצמם
    סגור
  • 65.
    מוכרי הדירות במשבר פסיכולוגי -החגיגה הסתיימה
    פסיכולוג בגרוש 27/04/2012 18:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המוכרים מתחילים להפנים - הבועה אינה מתפוצצת בבת אחת אבל נמוגה בהדרגה. מי שיתעקש לקבל את מחירי תקופת הבועה, ימתין עד שיחטוף נחיתה כואבת
    סגור
  • שום דבר לא נגמר, עד שלא אקבל את התמורה שמגיעה לי בתוספת
    קרני 07/06/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נטל המס החדש לא מוכר. אבל אני מוכן לקחת עוד משכנתה לקנות עוד דירה, בטח תהיה עליית מחירי השכירות וזה יתחיל להיות כדאי.
    סגור
  • 64.
    הנה עוד חרטטן אינטרסנטי שמדבר מתוך פוזיציה
    קירקור של משווקים 27/04/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים מטורפים מחירי הדיור
    סגור
  • 63.
    לאן אתה רוצה שמחירים יעלו ???
    פשוט קשקוש מוחלט !!! 27/04/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזוב דיבורים , נחכה ונראה .
    סגור
  • 62.
    חמשה חודשים זה כלום!חכה עוד שנה!!צלילה!! (ל"ת)
    רוני 27/04/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 61.
    מושקע בנדל" ן עד צוואר,מחפש פרייארים חדשים (ל"ת)
    קומבוש 27/04/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 60.
    המחיר ירד עוד קצת עד סוף 2012 וב 2013 יעלה
    מאיר -רימקס 27/04/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היצע הדירות לא מספיק ,המשקיעים מוכרים השנה בפטור ממס שבח אבל בשנה הבאה כבר פחות ימכרו המשקיעים ולחץ המכירות יקטן כי יהיה פטור רק כל 8 שנים.אם הממשלה לא תאריך את התקופה. המשקיעים מהווים שליש משוק הקונים בשנים האחרונות והם היו הסיבה לעליות הגדולות כאשר פישר הוריד את הריבית. לכן אם הפטור לא יוארך ב 2013 נראה עליית מחיר חזרה. השכירות דרך אגב תתייקר מאוד כבר השנה כי הדירות להשקעה אוזלות מהשוק וזה גם יעודד לקנות דירות ולא לשלפ שכ" ד גבוה
    סגור
  • תגובה למאיר מרימקס תיווך
    אזרח 28/04/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיר, תחליף מקצוע כי אתה כישלון. אם אתה חושב שהמחיר עוד יעלה...אתה כישלון אמיתי. מאיפה המחיר יעלה? לאן המחיר יעלה? אתה מקשיב לשטויות שלך? המחיר יעלה ל.... 200 משכורות ממוצעות? אתה חושב שבעוד 15 שנה הילדים שלך יוכלו לקנות לעצמם דירות בקצב הזה...? מתווך אלק... פרחים במדרכה לא הייתי קונה ממך. אהבל.
    סגור
  • 59.
    אין לי בעיה שהמחירים לא ירדו
    יואב 27/04/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא רוצה להוריד את המחיר יחכה בסבלנות עד שאחסוך מספיק כסף.
    סגור
  • 58.
    הכותרת: שולי רווח על 1 מ/ ש" ח בפתח תקווה: 1%
    אלון 27/04/2012 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כך, שולי הרווח על 1.1 מ ש" ח הם 10%, ולכן זה המחיר הסביר בדירה כזאת ולא שקל יותר...
    סגור
  • 57.
    מזמין את כולם לבדוק את שוק הנדלן......מת.
    שאול 27/04/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא חי בסרט וחבל שאתר מכובד כזה נותן לו במה
    סגור
  • 56.
    הטעיה
    יוסי 27/04/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברשותי דירה למכירה בפ" ת (אם המושבות) המתנתי עם המכירה. ומחיר הדירה ירד ב10--15 אחוז בחצי שנה אחרונה. ועוד היד נטויה.אל תקנו את הלוקשים שלו האיש מדבר מפוזיציה
    סגור
  • אם המושבות בכיה לדורות
    ליוסי 27/04/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צפיפות חוסר תחבורה שכונה מנותקת מחירי בועה של משקיעים שבחרו להשקיע שם כי זה היה זול (חור נידח) המחירים שם ירדו בגדול 3 חדרים 600 אלף 4 חדרים 900 אלף זה מה שיקרה שם וזה עוד טוב יש שם שפע דירות............. חרא מקים.
    סגור
  • 55.
    בועת הנדלן נמצאת בשלב האחרון שלה
    האנליסט 27/04/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברגע שמחירי הדירות התנתקו מכוח הקניה של המיבור נוצרה בועה הרוכשים נאלצו לקחת משכנתא כפולה ממה שהיה לפני עשור כל זה התאפשר שהריביות בשפל ברגע שהריבית תעלה יתרחש הפיצוץ והרבה דירות לצערי יגיעו לכינוס נכסים
    סגור
  • 54.
    מחירי דיור
    מעיין 27/04/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכל עניין של הצע וביקוש, הביקוש יורד המחירים יורדים,כדאי להמתין המחירים ירדו
    סגור
  • 53.
    מבט חטוף ביד2 אומר הכל
    עמי 27/04/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המון המון המוןןןןןן דירות שלא נמכרות כבר מעל שנה.
    סגור
  • כמה חוסר ידע וחוסר הבנה, 90% מהמודעות הן
    אלי 07/06/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשיטת המצליח, יבוא הפרייר אמכור לו את החירבה , אקנה חדשה ועוד ישאר לי כסף לקרוז חלומי....
    סגור
  • להפך, מספר הדירות המתפרסמות הולך ויורד.
    תיקון קל 28/04/2012 02:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תיבדוק ותיווכח.
    סגור
  • 52.
    הקבלנים מפחדים
    אחד שיודע 27/04/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ירידות במחירים רק יגדלו עוד ועוד
    סגור
  • 51.
    יש לנו נגיד שדואג לבנקים ולקבלנים המושחתים !!
    הירשזון 27/04/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוריד את הריבית כבר 3 פעמים כדי שהמחירים לא יקרסו...קפיטליזים חזירי ...בדיוק!!!
    סגור
  • 50.
    מבלבל במוח - ואני חושב ש...
    טל 27/04/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום, ראשית , ברור שהוא אינטרסנט וזה ממש גלוי בתגובות שלו שנית , מדוע המחירים במדינות כמו קפריסין יוון ספרד הם חצי מישראל !! ולסיום , כמובן שלמדינה יש הרבה מה לעשות בנידון , ודבר ראשון הוא גם לדאוג לאזרח הקטן שהקבלנים לא ירוויחו מיליונים על חשבוננו ( כפי שקורה היום )
    סגור
  • כול המגיבים פה אינטרסנטים, מ-2006 אני רק קורא: בטוח ירד
    אלי 07/06/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אוטוטו הבועה מתפוצצת ובינתיים אנשים כבר קנו ומכרו כמה פעמים והסתדרו בחיים. ויש תמיד את הפרזיטים שיושבים מול המחשב עם גלידה ופיצוחים ובוכים שמגיע לי ובעל הבית שמשכיר לי את הדירה החדשה הוא כלב, וכולם חייבים לי. אז תמשיך לחיות בלללנד עד שתיפול על הפרצוף. ראה הוזהרת, ככול שתחכה יותר הנפילה תהיה יותר כואבת.
    סגור
  • 49.
    לא ליפול למלכודת הספינים
    הקבלנים במשבר 27/04/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקבלנים ועוזריהם עושים מאמצים נואשים להוריד את הציבור מהגדר בתקווה שימצאו הפריירים שיקנו מהם דירות במחירים הנוכחיים ויצילו אותם מהתרסקות. לא ליפול בפח. להמתין בסבלנות ולקנות במחירים שפויים (מחירי 2007) בעתיד הלא רחוק.
    סגור
  • 48.
    כמקובל באזורנו, חזור הרבה על השקר ומספיק (ל"ת)
    שוטים יאמינו 27/04/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    פרסם עלויות קרקע,בנייה ורווח יזמי. (ל"ת)
    אם אתה דובר אמת 27/04/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    מחיר הזוי מעל 30-50%,מיתון עיוור הלא מאמין!!! (ל"ת)
    הבועה תתפוצץ,מיתון 27/04/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    פרסום נדלניסט תרגיל שיווקי להרצת פראייר!!! (ל"ת)
    פרסום נדלניסט=שקר 27/04/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 44.
    עושים מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשלה גנבים 27/04/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    קרטל קבלני הבניין הורס במקום לבנות (ל"ת)
    קרסו 27/04/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    אבל אפריקה מכרה נכסים ב 30-40 ו 70 % פחות ...
    קישקושציה !! 27/04/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מי אתה מנסה לעבוד ? לך הבייתה טמבל !
    סגור
  • 41.
    זה ירד ירד זה ירד , אין מנוס השיא מאחורינו
    קונה 27/04/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשקיעים הממונפים חייבים לממש
    סגור
  • 40.
    אפשר להוריד ב30 אחוזים...כמו שעלה ככה ירד!! (ל"ת)
    רוזנשטיין 27/04/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמו שעלה כך יכול לזנק בגלל טמטום של הממשלה שלא טורחת
    אלי 07/06/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטובת האזרחים אלא רק לכסות את הגירעון של השחיתויות והפטורים האמיתיים שאף אחד לא נוגע בהם. בטח שהכי קל למסות את גברת כהן מחדרה שמשכירה את דירת הירושה שלה בשמחה על השלמת ההכנסה שביבי כבר מראש לקח לה.
    סגור
  • 39.
    הקבלבים במשבר פסיכולוגי (ל"ת)
    בורג 27/04/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    כל אדם בוכה מאפו שכואב לו (ל"ת)
    מאיר דגן 27/04/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    שנאת קבלנים במדינה הינה יותר משנאה אפשרית של
    זוג צעיר 27/04/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל דבר על כדור הארץ. תפנימו לא נקנה מכם דירות עד שהדירות לא יירדו בעוד 30 אחוז נוספים. אם תמצאו ישראלים פרייארים אז שהם ייקנו מכם.
    סגור
  • בוא חירידי המכירות ותראו כמה עשרות אלפי אנשים קונים
    אלי 07/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומייד אז מי הפרייר כבר 7 שנים?
    סגור
  • 36.
    הוא כזה מנכל והוא לא מבין שהמחירים בירידה?
    משקיע ממוצע 27/04/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם אם נקנה את אותה דירה באותו מחיר בעוד חצי שנה כבר הרווחנו: את המדד ואת ריבית המשכנתא. לכן המחירים בירידה מבחינת רוכשי הדירות גם אם לא תוריד שקל במחיר הנומינלי. זה בסיסי ווטסון...
    סגור
  • 35.
    אז תשכנע זוגות צעירים פרייארים לקנות דירה במח
    זוג צעיר 27/04/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במחיר מנופח בועתי לכל הדיעות. המחירים יירדו חזק נפיל את הממשלה במאי הקרוב . לא נשלם מחירים מופרזים על דירה שהיא זכות בסיסית בכל מדינה. בשוודיה 30 משכורות אצלנו 146 משכורות. אנחנו לא פרייארים נביא קבלנים סינים שייבנו במקומכם.
    סגור
  • תגובה 35 יפה אמרת כל הכבוד
    דן 28/04/2012 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה בסלע תגובה 35
    סגור
  • 34.
    נראה לי שדווקה הקבלנים לחוצים
    יצחק 27/04/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם בהיסטריה כי אותוטו הבנקים באים לעקל להם דירות חדשות שבנו והם חייבים למכור. והקונים כול שנה מקבלים 5 % על ההון יכולים עוד לחכות. אדון הנכבד מדבר מהפוזיציה סמנכ" ל חברה שכמעט פשטה רגל בגלל ראיה מעווטת של המציאות. מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 33.
    הפסיקו לספסר בקרקעות !!!!!
    נוכלים !!!! הפסיקו 27/04/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר המדינה וספסרי הקרקעות (הקבלנים) יפסיקו לספסר בקרקעות, המחירים יקרסו !!!!!!!!
    סגור
  • 32.
    צריך להוריד את כל המיסים על דירה ראשונה למי ש
    tom 27/04/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ששרת בצבא חצי מהעלות של בית הוא מיסים אם לא יותר כמו רכב הכל נהיה פה מופקע וזכות לעשירים בלבד
    סגור
  • 31.
    ממשלת נתניהו אשמה ביוקר הדיור
    בן 27/04/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני 10 שנים רכשתי במחיר של 300 אלף דולר דו-משפחתי בכפר סבא, וזאת לאחר ששיפרתי דיור פעמיים. היום דירה של 3 חדרים עולה לפחות במחיר הזה שזה אבסורד. מי שגרם לעליית המחירים המסחררת שזוג צעיר לא יכול לעמוד בה, היא ממשלת נתניהו, שסיפסרה בקרקעות המדינה. הפתרון הוא פשוט. יש להפשיר קרקעות לזוגות צעירים אשר נולדו במדינה ושירתו בצבא במחירים הקרובים לאפס. לא יכול להיות שתושבי חוץ למינהם הבאים עם השקעות מחו" ל יתחרו בזוגות הצעירים על קרקעות זולות. יש להפריד בין הרוכשים לצורך השקעה, ובין דיור לצעירים. והכי חשוב לבצע זאת במהירות כמו בתקופה של אריק שרון.
    סגור
  • נותנים פטורים ממיסים לבעלי קרקע זה לא יתגלגל
    הם מעשירים את העשירי 27/04/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקונה. זה ישתלשל לכיס הפרטי שלהם. זכות לדירה בגוש הגדול בתל אביב נסחרת ב 2 מליון שח!!!!!!!!!!!! איפה נשמע דבר כזה? ואם הם בונים תוך 3 שנתיים מקבלת היתר בניה יש להם פטור. זה לא מועיל כי למי שיש כבר היתר בניה הוא יבנה מיד כי אחרת ההיתר יפקע. אז נותנים להם מתנה?
    סגור
  • 30.
    עוד פעם ה" אי אפשר להוריד מחירים" הזה
    רון 27/04/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר גם אפשר כל הדירות שמוצעות למכירה היום בנויות על קרקעות שניקנו לפני ימי הבועה העליזים . הבעיה של הקבלנים היא שהם המשיכו לקנות קרקעות ביוקר , כאלו שהבניין עליהם יסתיים במקרה הטוב בעוד שנה ולכן הם לא רוצים להוריד . הבעייה היא שאם לא יורידו כעת 20% וימכרו בעוד כמה חודשים גם את זה לא יצליחו ...
    סגור
  • 29.
    כדאי שהציבור ידע !
    אפי המתווך 27/04/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוק הנדל" ן עומד בפני משבר עמוק, ירידת מחירים משמעותית זה עניין של מספר חודשים. ברור ששמשון הראל מדבר מתוך פוזיציה ועל כן קחו את דבריו בע" מ. חברות הבניה בלחץ אדיר ויותר מזה גם הבנקים שחוששים לנפילת הנדל" ן. הנגיד והממשלה גם כן מפחדים מקריסת הנדל" ן. אז הנה הצעה לקבלנים: תכריזו על הוזלה אמיתית של 15-20% במחירי הדירות ואז שוק הנדלן יתאושש ויתייצב וגם נמנע משבר כלכלי בישראל, אבל אתם לא תרימו את הכפפה כי התרגלתם לעשוק את הציבור ועל זה תשלמו ביוקר.
    סגור
  • חה חה חה, אם היית מתווך, זה הדבר האחרון שהיית אומר (ל"ת)
    אלי 07/06/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה קרה אין הכנסות..... בגלל זה
    איציק 27/04/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה צריך לדבר נגד החברות הקבלניות. תתבייש.
    סגור
  • לך תלמד הבנת הנקרא ואח" כ תחשוב נגד מי אתה! (ל"ת)
    אפי 27/04/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    קשקוש ....המחירים יורדים .הקבלנים בלחץ -מלאי
    ניקי 27/04/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קשקוש כזה לא שמעתי הרבה זמן .... הקבלנים עם מלאי דירות ומלאי עוד יותר גדול של דירות בשלבי בנייה . הקונים סגרו את הארנק . המחירים החלו לרדת זו עובדה הבועה לאט לאט מתאדה .אנשים כבר לא נכנסים להרפתקאות השקעה ואקזיט מכירה מה שהניע חצי משוק הנד" לן. וקונים חדשים עדיין ללא כסף לפני ......וגם היום
    סגור
  • תמשיך לכתוב, בסוף עוד תשכנע את עצמך (ל"ת)
    אלי 07/06/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    החבל נסגר לאט לאט על הקבלנים הם כבר במצב
    כלכלן 27/04/2012 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גסיסה מי שלא יוריד מחיר יפשוט רגל לקונים יש סבלנות עדיף כסף מזומן בבנק ללא משכנתא חונקת עוד חודש עוד חצי שנה הקבלנים יורידו מחרים בחצי לפחות
    סגור
  • החזקים ישרדו והחלשים ייעלמו, אבל דבר אחד ברור
    משה 27/04/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים לא יירדו
    סגור
  • דבר אחד ברור
    אליק 28/04/2012 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהחלשים יעלמו, הם יורידו איתם את " החזקים" . אף חלש לא יעלם בלי לחתוך מחירים (ואגב, בכך הוא שובר את השוק) על מנת להחזיר חובות.
    סגור
  • 26.
    המחירים לא ירדו (בטוח), מפני שהם
    פגיע באינטלגנציה. 27/04/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התרסקו. אולי כבר השנה. ולשמוע למנהל אפריקה ישראל על מחירי הדירות זה אותו דבר כמו לשמוע לגורביץ על תחזית למחירי המנייות.
    סגור
  • 25.
    בגבעתיים לדוגמא הורידו כמה מאות אלפי שקלים (ל"ת)
    יש הרבה מאיפה להוריד 27/04/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אולי תספר באיזה פרוייקט ואצל איזה קבלן ואל תביא בתור
    אלי 07/06/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוגמה א הדירה בקומה ראשונה מעל החניה שאף אחד לא רוצה ומפרסמים במחיר פתיון לכול השאר.
    סגור
  • 24.
    במקומות מסויימים היו ירידות של 30 % וצפונה
    ומגמת הירידה תימשך 27/04/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקראו מה ה OECD אומר - הם לא מדברים מפוזיציה!!! חחחחחחחחחחחחחח לערכתי בלבד (לא ממליץ) תיקון של 50לפחות 40 % חייב להגיע!
    סגור
  • אולי מספיק עם הקשקשת הזו? יש לך נתון מדוייק תכתוב. היום
    קרני 07/06/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מסיירים באתר מדרש האוצר והנתונים גלויים לכול, גם העליה המתמשכת.
    סגור
  • 23.
    הראיון הכי מגמתי והי מטופש שנתפרסם לאחרונה
    ברנדון 27/04/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שהמחירים בירידה וימשיכו לרדת. ההיצע גדול הרבה יותר מהביקוש. כל ירידה מתחילה באיטיות ומתגברת בהמשך. וכשיגיע הגל של אלה שיפסיקו לשלם משכנתא כי הדירה תהיה שווה פחות מהמשכנתא וזה יקרה, גל הירידות יחריף וילך
    סגור
  • 22.
    מנין לו שב- 2014 דווקא יעלו המחירים?
    דן 27/04/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אחד שמדבר מפוזיציה
    סגור
  • 21.
    יש דירות-אבל רק לחרדים וש" ס (ל"ת)
    יעקב 27/04/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    כתבה עם אינטרס מובהק להפחיד אותנו בצרכנם
    מנהל אשראי 27/04/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים הם אלה שנמצאים בימים אלה במשבר, והמשבר יגדל עם נמשיך באחידות ובמגמה שלא קונים " יקר" . כמנהל אשראי באחד מהגופי המוסדיים אני יכול לגלות לכם שהקבלנים מתחילים להרגיש לחץ כיון שעליהם לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים עבור הגופים הגדולים שמהם לקחו כספים. לדעתי אם המגמה של הצרכנים להמתין בסופו של יום זה השתלם להם. הקבלנים חייבים מזומנים מאיתנו כדי לכסות את ההלוואות הגדולות שהם לקחו. שאף אחד לא יבלבל אתכם. אצלנו הכוח ואנחנו נחליט איך להשתמש בו. בהצלחה!!!
    סגור
  • אתה מנהל אשראי ?? או קונה לוזר שממתין לניסים
    דוד 27/04/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונפלאות????
    סגור
  • 19.
    יש פערים של 20% בין מה שמוכרים מפרסמים לבין מ
    פ 27/04/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירה בפועל על פי רשות המסים.
    סגור
  • האמת שרוב המודעות חינם זו רק בדיקת מחירים (ל"ת)
    קרני 07/06/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אל תאמינו לכתבות האלה!!!
    מבין 27/04/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד לא יקנו, בנוסף גם יתחילו לבנות אז המחירים ירדו והרבה. לא לקנות עד שהמחירים ירדו לפחות 40%!
    סגור
  • 17.
    לא מספר שעל קרקעות במלאי החברות מרוויחות 150% (ל"ת)
    פ 27/04/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    חפשו בפייסבוק: שוק ההון דיונים אודות מחסר..
    עומרי 27/04/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה!
    סגור
  • 15.
    האיש פשוט חי בבועה. כדאי שיתאפס (ל"ת)
    ש 27/04/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טעות. הוא מנסה להכניס אותך לבועה. (ל"ת)
    מנשה 27/04/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    חוקי הכלכלה ינצחו בכל העולם שפל בדירות
    כלכלן 27/04/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם לכאן השפל יגלוש אנחנו בכלכלה פתוחה ותמיד השווקים מתאזנים האי נורמליות של היום חייבת להתאזן ולהגיע לשווי משקל ביחס לעולם, משקיעים הכונו לירידות מחירים דרמתיות!
    סגור
  • אתה מפנטז.... (ל"ת)
    איציק 27/04/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דירות בחול בפרוטות
    צודק 27/04/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בכפר גלובלי
    סגור
  • כן בחול של סוריה (ל"ת)
    קרני 07/06/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הקבלניפ
    בפחד 27/04/2012 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומנסים להתחרות באוסם במכירת לוקשים. כל הנתונים האובייקטיביים הן בשטח והן החזויים מלמדים שהמחירים בירידה.הנגיד פישר אפילו חושש מרידה דרסטית.
    סגור
  • 12.
    המחירים ירדו כבר ב10 אחוז
    שמשון שמשון 27/04/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ובבית שאני רציתי ועלה 1.6 כבר הקבלן מוכן להוריד ל1.3 אני אקנה אותו בסוף ב900 אלף. הוא היה גיבור הוא אכל צינור...כל העם זימבר אותו הוא היה שמשון ...שמשון שמשון
    סגור
  • איזה 10 כבר 20 % למטה
    ופשוט ריק! אין קונים 27/04/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שמעתי שהקבלנים בלחץ מטורף. יפה חברים - לא לקנות זה עובד.
    סגור
  • איזה 20%? מחלקים דירות במתנה ואף אחד לא מסכים לקחת.... (ל"ת)
    קרני 07/06/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק בהחלט , גם אני ממתין (ל"ת)
    דניאל 27/04/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תמשיך להמתין אולי המשיח יגיע להציל אותך... (ל"ת)
    איציק 27/04/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    שמעון. אתה חי בסרט לרוכשי הדירות פשוט אין כסף
    ש 27/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם לא תוריד מחירים פשוט לא תמכור גם בעוד 4 שנים.
    סגור
  • 10.
    המחירים בירידה וזה ברור
    מהנדס 27/04/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום קבלנים מנסים לשמור על המחיר ע" י נתינת מתנות.מוכנים להוסיף לדירה כל דבר אך לא להוריד במחיר כדי שהירידה לא תופיע בדוחות. נקודה למחשבה: אם קבלן נוסע ברכב שעולה כמו דירה במרכז האם יש לו בעיה ברווחים?
    סגור
  • תלוי איזה קבלן והייתי נזהר מאד מקבלן שמוכן לתת הנחות (ל"ת)
    קרני 07/06/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לכן הקונים לא מעניינם אותו. והרצון ליצור
    איציק 27/04/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משבר הוא בלוף. הקונים בלחץ ומתוסכלים מהמשך עליות המחירים למרות ונגד רצונם..
    סגור
  • תגיד איציק מ25 ש" ח לשעה שאתה מקבל בעד הטוקבקי
    לאיציק ההיסטרי 28/04/2012 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ם הצלחת לקנות חדר?
    סגור
  • איציק הוא טוקבקיסט בתשלום
    בדיוק חשבתי על זה 28/04/2012 23:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולדעתי 25 ש' לשעה זה סכום מוגזם לשלם לו. הוא אפילו לא יודע להתנסח
    סגור
  • 9.
    " מבצעים" של מעל 300 אלף, זה לא ירידה??? (ל"ת)
    סיפורי פוגי 27/04/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מצאת הנחה אמיתית? לך קנה ואח"כ ספר לנו איפה שנבוא גם
    קרני 07/06/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו, מס רכישה מס אמק, אני קונה.
    סגור
  • 8.
    יש מישהו שמעוניין לקבוע פגישה. חחחחחחחחחחחחחח
    פסיכולוג 27/04/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור חולם בהקיץ קרקעות שנרכשו לפי שנים בגרוש וחצי ולא ניתן להוריד מחירים,?היכן אתה חי?
    סגור
  • הוא חי את המציאות ולא על ספת הפסיכולוג.
    איציק 27/04/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה שמשקפת המציאות...
    סגור
  • 7.
    מצב אמריקה ישראל נואש מאין קונים לדירותיה (:
    הגולש 27/04/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להבדיל מהקונים היכולים להמתין עם הקניה לחברות הבניה יש חבל על הצוואר בצורת ריבית לבנק ועמידה ביעדים -המתהדק כל יום...... מענין מה הוא יגיד כאשר החברה תקרוס (:
    סגור
  • 6.
    אפילו בצחוק לא הייתי אומר שאני במשבר פסיכולוג
    אבי 27/04/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחקת אותי עד דמעות אדון נכבד, אם תהיה לאזרחים עוד טיפה סבלנות אתה תראה לא ירידה אלא צלילה של מחירים, סיימנו להיות הפראיירים שמנפחים את חשבונות הבנק שלך ושל עמיתך למקצוע.
    סגור
  • זמנם של רוכשי הדירות תם.
    איציק 27/04/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זמנם של רוכשי הדירות תם. המומנטום של ההמתנה - פג. לכן, צודק כותב נמאמר שהרוכשים במצב פסיכולוגי נואש. הייתי מגדיר אותם כמתוסכלים ומיואשים מהמחירים שלא ירדו כפי שהם ציפו, והנה שנת הלימודים קרבה והם צריכים להתחיל לצאת מהבועה שיצרון עבודם, המחאה.
    סגור
  • גם אתה נתקעת עם דירה? לא נורא אולי בגל העליות
    אבי 27/04/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבא אשר הולך ומתרחק. בהצלחה
    סגור
  • אני רואה את הייאוש בפנים שלהם......
    איציק 27/04/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני מרחם עליהם
    סגור
  • אני באמת ביאוש, כבר שנתיים משכיר את הדירה ולא יכול
    קרני 07/06/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחליט לאן להפליג בקרוז לקוטב הצפוני או הדרומי, אולי אקח שנה כך ושנה כך.
    סגור
  • 5.
    בולשיט
    פסיכולוגיה בגרוש... 27/04/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בעברית חרא שוורי
    סגור
  • כתבה שאכן משקפת המציאות (ל"ת)
    איציק 27/04/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    או שהממשלה תעוף קיבינימט (ל"ת)
    בגלל זה המחאה תחזור 27/04/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תעיף כבר תממשלה
    פקמן 27/04/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק דיבורים יש על העפת הממשלה הזאת נתראה בבחירות
    סגור
  • 3.
    לעלות לאן??? לשמיים??? (ל"ת)
    גד 27/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מוכר דירות במחירים מופקעים
    מתעשר על חשבוננו 27/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד מתי קבלנים יעלוזו?
    סגור
  • 1.
    כי הרוכשים כבר לא פריירים
    הקבלנים משקשקים 27/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חצי שנה 20% פחות במחיר הדירות
    סגור
  • קבלנים במצוקה(רק ההתחלה)
    דביר 29/04/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניין פשוט קבלן שלא יוריד בקרוב מאוד 10 - 15 אחוז מסתכן בפשיטת רגל(במיוחד הקבלנים בסדר גודל של קטן עד בינוני ) עכשיו זה עניין של זמן קצר עד שהראשון ירים דגל ויוריד מחירים , והגיוני להגיד שהקבלן שנשאר אחרון פשוט יקרוס נגמרו החגיגות (כדור השלג התחיל להתגלגל)
    סגור
  • מצב השוק
    יואב 27/04/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולכם מברברים המחירים עלו מאוד ובנוסף אין לציבור כסף לקנות. זוג שמרביח 10 - 11 אלף ש״ח לא מסוגל לקנות דירה ובכלל אם אין להם חסכונות (ואין) או הורים עשירים אין מצב שיקבלו משכנתא כי הבנק לא יתן. אז המוכרים ישארו עם הדירות וכשאין קונים המחיר יורד היצע וביקוש ואין ביקוש
    סגור
  • ראיתם מאיזו פוזיציה הוא מדבר?
    למה לי לקחת ללב 27/04/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים, מיום ליום זמירות כאלו הולכות ומתגברות.שמעתם אותו? הוא יודע שהקונים במשבר !! בנתיים כל הדיווחים מדברים על הקבלנים במצוקה. עוד קצת, עוד מאמץ של 3-4 חודשים בנשיאת האלונקה ואנחנו שוברים את הסחטנים. תסתכלו טוב על התמונה שלו.ככה נראה מי שהתעשר על חשבוננו.ככה נראה גם מי שחושב להמשיך עם זה.
    סגור
  • מספיק,מספיק אבל באמת מספיק עם הכתבות האלה.
    נמאס לנו 27/04/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתכתבו כתבות הפוכות ולא לתת במה למנכלים למינהם. בסופו של דבר גם אתם בביזפורטל צרכנים. דבר אחד אני יודע שאם המנכל הנכבד טרח בשביל הכתבה אז יהיו עוד ירידות והרבה.
    סגור
  • ועוד לכתוב " כתבת חג"
    לוציפר 28/04/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב הגיהנום יתחיל . בקרוב נשמע על פירוק משפחות והתאבדויות רבות . נעים לדעת :" שמשון הראל" - נכנסת לראש הרשימה
    סגור
  • צודק100% (ל"ת)
    י 27/04/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תמשיך לחכות- נראה לאן תגיע... (ל"ת)
    איציק 27/04/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמה אתה חושב מר איצק הדירות יכולות לעלות?למי
    א.מ 29/04/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כסף לשלם את הסכומים המופקעים שכנופיית הקבלנים דורשת?
    סגור
  • הקיץ הזה לא קונים נדל" ן.
    ע 28/04/2012 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל קבלן מספר לבנק שהינה יבוא הקיץ ויבואו קונים. על תקנו אצלם עד שלא יתנו לפחות 40% הנחה.
    סגור
  • מצטער, הממשלה בהתנהלותה שכנעה אותי לקנות עוד דירה והאמת
    קרני 07/06/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו אני רגוע.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות