"יש זינוק חד בסירובי משכנתאות, משפחות יגיעו לחדלות פירעון"

מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות תיאר את שוק המשכנתאות לאחר מגבלות בנק ישראל ומסמן מה יקרה כשהריבית תתחיל לעלות - צפו בוידאו
 | 

אתמול פירסם שסך היקף המשכנתאות של הישראלים הסתכם בחודש אוקטובר ב-286 מיליארד שקל, גידול של 6.5% בשנה . לפי הערכות הבנקים, היקף המשכנתאות ב-2013 צפוי לשבור שיאים חדשים ולעבור את קו ה-50 מיליארד שקלים.

בחודש אוגוסט הטיל בנק ישראל מגבלות חריפות על נוטלי המשכנתאות , לפיהן שיעור ההחזר החודשי של המשכנתא מתוך ההכנסה החודשים לא יכול לעבור את רף ה-50%, כאשר הלוואות לדיור בהן שיעור ההכנסה הוא בין 40% ל-50% ישוקללו ב-100% לצורך חישוב יחס הלימות ההון, כלומר משכנתא העולה על 40% יקרה יותר עבור הבנק ולכן לא כדאית.

בראיון ל-BizportalTV מתאר ערן כרמל, מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות, מקבוצת קו מנחה , את השלכות מגבלת בנק ישראל, מונה את הנפגעים העיקריים ממנה ומעניק תחזית קודרת עם עליית הריבית הצפויה בעתיד הקרוב. צפו בסרטון



תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    הם נראים כמו אריק ובנץ... (ל"ת)
    צמד חבובות 27/12/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    מי בעד להפיל את הממשל? (ל"ת)
    להפיל את הממשל 27/12/2013 08:03
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 15.
    ביבי: מחירי 2007 כבר ב 2050 חפשו אותי ב..... (ל"ת)
    ביבי: אני מטפל 27/12/2013 08:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    לפני 30 שנה א"א היה לקבל ריבית משתנה בבנק (ל"ת)
    קצת היסטוריה 26/12/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    עליית ריבית צפויה בקרוב???
    dw 26/12/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הלוואי. אממה-האם טאבו ישיר מוכנה גם לשים כסף על העניין, או רק לדבר? טאבו ישיר מוזמנת להתחיל למכור אגחים בשורט כמו משוגעים. מה? טאבו ישיר לא רוצה לעשות מיליונים? הלא הם מספרים על עליית ריבית משמעותית קרובה ואם זה יקרה אז אגחים ארוכים הולכים לחטוף כהוגן. למרבה הצער (שלי כמשקיע), עובדתית, מה ששוק ההון (שזה "רק" כל הגופים המוסדיים במדינת ישראל והרבה מאד משקיעים פרטיים, וערן בעצם קורא לכולם טמבלים) מאותת על ריבית נמוכה לאורך זמן, הרבה זמן, מה שמקשה מאד על משקיעים סולידיים כמוני לצוד אגחים טובים עם תשואות נאות. ערן. אנא. מכור לי בבקשה אגחי בנקים ארוכים בתשואה של 4% צמוד. אני מת להכניס סחורה כזו לתיק. באנגלית קוראים לזה: put the money where your mouth is. שוב. מבחינתי כמשקיע הלוואי והריבית תעלה. למרבה הצער שוק ההון מאותת שזה לא יקרה כ"כ מהר ולא בעוצמה.. מי שחושב אחרת (קרי עליית ריבית) מוזמן לחפש אפיקי שורט.
    סגור
  • טען עוד
  • טאבו ישיר,מוכנים למכור לי פועלים טו בעיסקה מחוץ לבורסה?
    dw 26/12/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם אתם מוכנים למכור לי, בעיסקה מחוץ לבורסה, אגח פועלים טו, אגח ל 10 שנים(!), מדורג AA, בתשואה של +2% על היום. אתם אומרים +4%, ככה שאני קונה ממכם אגח באמצע הדרך, במחיר סופר סופר מופקע, לשיטתכם, ועושה לכם טובה. האגח מציע כיום 2% צמוד. ב 4% צמוד אני מוכן לשים עכשיו 30-50 אלש"ח (ועוד בהמשך, אבל מעדיף לחכות לפניקה). עשינו עסק? שימו לב. לא שנתיים ולא נעליים. 10 שנים! השוק מוכן לקנות היום אותו ב 2% צמוד, שלי זה נראה קצת יקר מדי. ב 4% אני מוכן לסגור עניין. לא רוצה נדלן. תנו לי פועלים ב 4% צמוד ואני מבסוט (בשביל החלק הסולידי בתיק). משאיר לאחרים להפקיר מיליון שקל על דירה בתשואה כזו. לא דיבורים חבר'ה. קש מני מזומני. עשינו עסק?
    סגור
  • 12.
    איך תהיה אינפלציה והשכר לא עולה כבר כמה שנים
    דור 26/12/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שלא לדבר על פיטורים והביקושים רק הולכים וקטנים. אם מקום העבודה שלכם מתחרה בתוצרת מסין הסיכוי להשרדות כלכלית אפסי. ככה זה בעולם פתוח, העוני נמרח על כל הגלובוס וגם באמריקה לא מלקקים דבש. אינפלציה? לא בקרוב!
    סגור
  • יש אינפליה ועוד איזו!
    אליהו 26/12/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם היום יש לנו איפלציה די גבוהה, אמנם לא 25% שנתי אבל יש. נכון שהמשכורות כמעט ולא עולות. זה רק אומר שרמת החיים שלנו יורדת. אם לפני 5 שנים רכב משפחתי חדש היה עולה 75 אלף ש"ח והיום הוא עולה 130 אלף, דלק היה 3.5 ש"ח והיום 7.4 מה זה אם לא אינפלציה?
    סגור
  • 11.
    הסירו דאגה , איש לא יזרק לרחוב, מעמד הביניים החבול ישלם (ל"ת)
    אלי 26/12/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    מסתובבים בינינו לוקחי משכנתאות שהם מתים מהלכים
    אל תסתכלו על הממוצע 26/12/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    26 1
    אני מדבר על אלו שלקחו 80% מהמשכנתא שלהם או יותר, במסלולים של ריביות משתנות. ושההחזרים החודשיים שלהם עומדים כבר היום על 35% מהשכר, או יותר. ושפרסו את ההלוואה ל 25 שנה או יותר. אנשים אלו ירגישו התייקרות ענקית בגלל כל שינוי ריבית קטן, ויגיעו מהר מאוד למצב שבו 50% מהשכר שלהם מוקדש למשכנתא, וזאת לאחר שהתרגלו לחיות בהוצאה הרבה יותר קטנה והתאימו את רמת החיים שלהם לכך. אנשים אלו יהיו חייבים למכור את הדירה מהר, וכידוע במצב כזה רק הראשונים מצליחים לקבל תמורה גבוהה לנכס שלהם. האחרים ימכרו בהפסד, יעבירו לבנק את כל חוב המשכנתא שנשאר, ואז יגלו שבקושי נשאר להם ביד 100,000 שקל. זה הפסד רציני כי הם הביאו מהבית 400,000 שקל לבנק כדי לקבל את ההלוואה רק כמה שנים קודם לכן. לכן, מתוך חצי מליון משכנתאות שניתנו בשנים האחרונות בסביבת ריבית אפסית, אני מעריך ששליש ישרדו לאחר שיוותרו על טיולים בחו"ל, שליש ישרדו לאחר ויתור נוסף על חוגים לילדים ובילויים, ושליש (שמתקשים כבר היום לשרוד) - פשוט לא ישרדו ויצאו למחאה אלימה.
    סגור
  • פיספסת נקודה חשובה - הם ימשיכו לשלם את המשכנתא גם אם
    המודאג 26/12/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    17 0
    הדירה שלהם כבר נמכרה ע"י הבנק. זה הסצנריו הכי אכזרי שיביא את האומללים למעשה יאוש.
    סגור
  • הלא מודאג
    הלא מודאג 26/12/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
    2 3
    במקרה של פשיטת רגל מסיבית הבנקים יקרסו
    סגור
  • ותנחש מי ישלם את זה, שאל את אובמה (ל"ת)
    המודאג 29/12/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    בעל בית שדורש יותר שכ"ד חייב למצוא מישהו שיסכים. משכנתא
    גר בשכירות אצל הבנק 26/12/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יכולה להגדיל את ההחזרים החודשיים כל חודש, במסלול פריים, בלי שאכפת לאף אחד אם אתם עומדים בתשלומים, או אם מישהו אחר במקומכם מוכן לגור בנכס ולעמוד בתשלומים. לא רק זה, מסלול של ריבית משתנה כל 5 שנים יכול להתייקר ב 40% ויותר בבת אחת. בום! ולא אכפת לאף אחד אם אתם לא עומדים בזה וגם אם אף אחד אחר בציבור לא עומד בזה. התשלום מתייקר אוטומטית, וזהו.
    סגור
  • 8.
    עדיין מחכים לשמוע על אסטרטגיית יציאה מהריבית הנמוכה....
    לפיד? פלוג? ביבי? 26/12/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    איפה בנק ישראל והאוצר? קדימה תציגו לציבור איך המשפחה הממוצעת, תעמוד בעליית הריבית שאתם צופים- איך אתם מתכוונים לסייע, מאיפה יגיע הכסף? מי יספוג את המכה? הציבור? הבנקים? איך תטפלו בצריכה שתרד? בפינויים מבתים? מה יהיה מנוע הצריכה ב 7 השנים הרעות? חוץ מירון זליכה שדיבר על הגדלת משמעותית של התחרותיות במשק כדי לסייע לציבור לסגור את החודש תוך כדי עליית ריבית, לא שמעתי שום צל צילה של תוכנית לעתיד. אני מזכיר לכם שהפיגורים במשכנתאות נמצאות בשנים האחרונות בשפל, כ 0.8% לעומת 1.5% שהיה פעם כשהריבית היתה גבוהה יותר. כלומר הריבית הנמוכה היום מאפשר לאנשים שהיו אמורים להיות בקשיים למחזר את המשכנתא ולהינצל. גם תופעה זו תיעלם.
    סגור
  • אתה צודק בהכל למעט זה שהממשלה לא תחלץ אף אזרח
    חנן 26/12/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא בטוח תחלץ את הבנקים מכל צרה שלא תבוא (ראה ערך ארה"ב לפני חמש שנים).
    סגור
  • אסור לממשלה לעזור לאנשים חדלי פרעון!
    דודו 26/12/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אני בתור זוג צעיר שהתחתן לאחרונה, ומחכה בסבלנות לירידת מחירים, בעצם לוקח על עצמי הימור עצום. אני מהמר שהמחירים יירדו, ואם לא יירדו אני אדפק מזה חזק. הממשלה הרי לא נוקפת אצבע בשביל לעזור לי היום לקנות דירה. אז מה ההגיון שבמקרה של עליית ריבית הממשלה עכשיו תקח את הכסף שלי ממיסים ותעזור לאותם מסכנים שקשה להם עם המשכנתה? בגלל אותם אנשים מעצבנים הייתה בכלל כל עליית המחירים הזאת ובגללם אני לא יכול לקנות דירה. הם רצו לקנות דירה למרות כל הסיכונים והאזהרות. אני אומר, מי שקונה דירה היום שיהיה מודע לזה שהוא לוקח עליו הימור של עליית ריבית וירידת מחירי הדירות. הרצחת וגם ירשת?? גם דופקים את כולם בכך שהם גורמים לעליות מחירים, וגם יבכו אחרי זה לממשלה שיעזרו להם? בחיים לא!! המדינה לא צריכה לעזור למהמרים שמפסידים את הכסף שלהם. בטח ובטח שלא תעזור להם מהכסף שלי, אני זה שצריך את העזרה הזאת, לא הם!
    סגור
  • המחירים לא יירדו, אל תחכה
    אליהו 26/12/2013 23:29
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אין למדינה שום אינטרס שהמחירים יירדו אלא להיפך מכיוון שכמחצית ממחיר הדירה זה מיסים מה גם שהריביות שתשלם על המשכנתא במשך כל התקופה חלקם הגדול גם מיסים. נראה לך שהמדינה תוותר על הכנסותיה? נו, באמת!
    סגור
  • מסכים איתך דודו
    dw 26/12/2013 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אממה. שים לב לנתון הבא: אגח פועלים טו, שזה אגח צמוד ל 10 שנים. עשר!!! שנים, נסחר כיום בתשואה של 2%. אני מוכן לשים כסף עכשיו ולקנות אותו ב +2%, קרי 4% צמוד. כל מי שחושב אחרת, שהריבית תעלה ביותר מ 2% ב 10 השנים הקרובות - שווה לו למכור אותו בשורט בעיסקה כזו ולהרוויח טונות, כי אם הריבית תעלה יותר האגח יצנח הרבה יותר עמוק. עובדה שאין מוכרים. אני כמובן לא מתיימר לדעת מה יקרה. אני רק מראה לך מה כל הגופים המוסדיים במדינת ישראל חושבים. כולם מטומטמים? יכול להיות. בקיצור. תוריד ציפיות, אחרת תתאכזב, וחבל. ושוב. אני מוכן לשים כסף טוב על +2%. לא דיבורים. מזומנים (שים לב שאני קונה די ממולח, +2% על 10 שנים אומר 20% למטה מהיום)
    סגור
  • dw טעות בידיך - המוסדיים בתהליך של קיצור מח"מים
    דודו 27/12/2013 00:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תסתכל על הרכב הנכסים בקרנות הנאמנות האג"חיות של המוסדיים. אני חושב שזה נותן מדד טוב לתחזיות שלהם. תראה שהשנה הן במגמה של קיצור מח"מים. סתם דוגמה. "מנורה מבטחים מודל ללא מניות". בשנת 2012 המח"מ היה 3.81, היום המח"מ ירד ל3.09, זה אומר שהמוסדיים מאמינים בעליית תשואות בשנים הקרובות, כי אחרת היו מאריכים מח"מים ומרוויחים יותר כסף ללקוחות שלהם. מי שנכנס היום חזק לחגיגת האג"ח זה דווקא הציבור. המוסדיים כבר הודיעו לפני כמה שבועות שהאפיק הקונצרני יקר להם עכשיו ולא משקף את הסיכון. אז אף אחד לא חושב שהמוסדיים מטומטמים. הם דווקא יודעים מה הם עושים. מי שלא אחראי פה זה הציבור שתמיד נכנס לאפיק אחרי שהוא מיצה את עצמו.
    סגור
  • אהבתי את התגובה
    dw 28/12/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני גם מסכים עימך, אבל עדיין קשה להתעלם מהתשואות שציבור המשקיעים מוכן לקחת. גם לדעתי 2% צמוד באגח ארוך כזה זה יקר מדי, ואישית אהיה שבע רצון עם תשואה של +2%. אני משער שיהיו עוד רבים, ולכן כאשר הריבית תעלה בשנים הבאות, ועל זה כולנו מסכימים, הרי שבכל נקודה יכנסו משקיעים חדשים, שהריבית החדשה, הגבוהה, יותר מספקת אותם (כאשר בדוגמה שלי 4% צמוד ארוך נראה מספק, לטעמי זה עדיף על דירה ושרי אריסון לא מתקשרת אלינו לספר על נזילה בדוד ויש אפשרות פיזור בתיק, בעוד ש"קצת" יותר קשה להשיג דירות ב 30 אלף שקל) כאשר אגחים כאלה יציעו אלטרנטיבה של 4% אפשר יהיה להסביר יותר בקלות למשקיעים מדוע דירה איננה נכס פיננסי מעניין, וזה יוכל לתרום לירידת מחירי הנדל"ן.
    סגור
  • 7.
    תפסיקו להלך אימים וליצור פאניקה ורטואלית......
    צ.ב.ד 26/12/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    7 13
    להזכירכם בעלי עניין מתוזמנים .... הפצת שקרים והפחדה כמוהם כעבירה פלילית על פי חוק, לכן תפסיקו עם זה ותגלו לבעלי המשכנתאות את כל האמת שמאחורי נסיונות ההפחדה שלכם לפיהם : 1) שאם ריפית הפריים תעלה היא אולי תעלה אבל בהדרגה לאורך לפחות ח 5שנים ולא מהיום למחר . 2) עד אז אם בכלל לבעלי המשכנתאות יהיה מספיק זמן כדי להערך לקראת העליה הזאת ואפילו למחזר המשכנתא לתנאים חדשים במציאות החדשה
    סגור
  • והמחשה לכך היא שוק ההון
    dw 26/12/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לצערי, כמשקיע, השוק מאותת על ריבית נמוכה לטווח ארוך. מי שסבור אחרת מוזמן לשים כסף על הדיעה שלו, ולמכור אגחים בשורט.
    סגור
  • חובת הזהירות על קברניטי המשק, תמשיך עם wishful thinking
    בושה של טוקבק 26/12/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הריבית, בעת משבר במשק הישראלי או התפרצות אינפלציה או כל סיבה אחרת, יכולה לזנק מהר. כבר ראינו זינוק של 2% בחודש אחד שהתרחשה בגלל דיל שסגר בנק ישראל עם האוצר לפני 10 שנים. אני מזכיר לך שירידת הריבית מרמה של 4% לרמה של 0.5% התרחשה בתקופה קצרצרה של 5 חודשים בלבד! אני מדבר על אוקטובר 2008 עד מרץ 2009 אתה מציע לצעירים להתעלם מהסיכון, שזה נוח אם אתה בצד שמרוויח בונוסים על מכירת משכנתאות, קבלן שמקבל מייד את כל הכסף על מכירת הדירה לכיס, או בנקאי שמרוויח מהריבית שהצעירים ישלמו וגם מקבל את הנכס אם תהיה להם בעיה. מי שנושא את הסיכון אלו הצעירים שמתחייבים ל 30 - 25 שנה.
    סגור
  • 6.
    הנה הדרך היעילה הבטוחה והאחראית להורדת הסיכון והמחירים:
    תומר.ב 26/12/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    6 1
    היא הגבלת משך התקופה אליה מותר לפרוס את הריבית המשתנה במשכנתא. טוב שבנק ישראל מכריח לקחת שליש בריבית קבועה, אולם עדיין החלק שבריבית משתנה הוא רוב המשכנתא, והוא יכול לזנק ב 30%-60% כשהריבית תחזור לרמתה הנורמלית (של כ 5%). הזינוק הגדול בגלל השפעת הפריסה הארוכה ל 30 שנה. לכן אני מציע להקטין את הפריסה (לא בבת אחת) ל 15 שנים, כאשר מי שרוצה לפרוס ליותר שנים שייקח ריבית קבועה (וכך יבין את העלות האמיתית הצפויה לו). הפחתת משך המשכנתא תייקר את ההחזרים החודשיים בעיני הרוכשים, אצל כל הרוכשים בכל הארץ בו זמנית, והמוכרים יהיו חייבים להתגמש ולהוזיל מחירים. ואפילו משמעותית. הצעה זו מגנה על עוצמת ההתייקרות העתידית שהם יחוו כשהריבית תעודכן בחזרה כלפי מעלה. הצעה זו גם תחסוך להם המון כסף על החזרי ריבית, שמתנפחים ככל שפורסים לשנים רבות יותר. הפחתת הסיכון לקריסת משקי הבית גם תגן על יציבות הבנקים. הממשלה גם תוכל לשלוט על קצב הירידה במחירים, ע"י שליטה בקצב השינוי בהגבלת הפריסה. יש להפסיק את ההטעיה כאילו ההחזרים בשנים הראשונות הם קטנים וחמודים, שזה שקר שמתאפשר בגלל ריבית זמנית נמוכה ומסלולים צמודי מדד.
    סגור
  • 5.
    עליה של 4% בריבית = 67% זינוק בהחזר החודשי, תלוי בפריסה
    מומחה לנדל"ן 26/12/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פעם היו פורסים ל 15 שנה כי הריבית היתה 8% ואז כשפורסים ליותר מזה כבר לא מקבלים הקטנה בהחזרים החודשיים. (קיבלו בקושי 10% הוזלה חודשית אבל צריך לשלם פי 2 יותר שנים). בשנים האחרונות בריביות אפס, האפקט הזה לא קיים כל כך, אז פריסה ל 30 שנה יוצרת החזרים חודשיים נמוכים מאוד, ואפילו אפשר לקחת מליון שקל משכנתא ולשלם בחודש סכום קטן ששווה או נמוך לשכר דירה. ככל שמשכנתא פרוסה ליותר שנים, כך שינוי של 1% בריבית משפיע עליה בעוצמה רבה יותר. עליה של 4% תייקר רק ב 31% למי שנשארו לו 15 שנות תשלום בעת עליית הריבית. זאת לעומת 67% למי שרוצה לקנות וחשב לפרוס ל 30 שנה, או התייקרות של 54% למי שלקח כבר ל 30 שנה ונשארו לו 25 בעת עליית הריבית. גם פריסה מחדש ל 30 שנה (כדי לבוא לקראת החייב) עדיין תיצור מצב שהוא משלם כ 40% יותר ממה שהיה רגיל, וגם למשך יותר שנים. (טוב לבנקים....) מאז 2007 רוב המשפחות ברחו מריבית קבועה שהיתה יקרה בהרבה. בוודאי משקיעי נדלן ברחו ממנה שהרי מספיק להם הטווח הקצר- השכירות משלמת את המשכנתא, ואם המשכנתא תתיקר בעתיד הם פשוט ימכרו. לכן רוב החוב בשנים האחרונות הוא בריבית משתנה.
    סגור
  • אני מוכן לקנות ממך +2%
    dw 26/12/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אתה טוען +4% ? סבבה. אני מוכן לסגור איתך עיסקה היום במחיר של +2%, ככה שאתה בעצם מוכר לי סחורה במחיר מופקע. לשיטתך. הכוונה לפועלים טו. אגח צמוד ל 10(!) שנים. לא שנתיים ולא נעליים. הוא משלם 2% צמוד היום. אני מוכן לקנות אותו ממך בעיסקה מחוץ לבורסה, ב 4% צמוד (כי אני משקיע נחמד שמוכן לנעול +2% בתשואה). אתה הלא טוען שבעתיד הוא ישלם +4% (קרי 6%), ככה שאני בכלל עושה לך טובה היסטרית וקונה ממך במחיר מופקע. אני מוכן לשים 30-50 אלש"ח. לא דיבורים. קש מני מזומני. עשינו עסק? מבחינתי זו תהיה עיסקה טובה. משאיר לאחרים להפקיר מיליון שקל על דירה בתשואה נחותה.
    סגור
  • שכחת שלמספרים המבהילים שלך צריך גם להוסיף הצמדה למדד
    דניאל 26/12/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שתייקר את ההחזרים של החלק בהלוואה שצמוד למדד, בעוד 10%-15% (תוך 5 שנים) , מעבר להתייקרות הגדולה שציינת שמתרחשת בגלל עדכון הריבית המשתנה. מי שלא מושפע ממדד אלו אנשים שלקחו 100% פריים. אבל האנשים האלו הם הראשונים שיקרסו בעת עליית הריבית, ולא סתם פישר הגביל את המסלול הזה באמצע 2011.
    סגור
  • ריבית פריים
    מישל 27/12/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לווים שלקחו 100% פריים על המשכנתא שלהם כבר מזמן לא צריכים לחשוש כמו אנשים שלוקחים משכנתא בריבית משתנה/צמודת מדד מכוון שבזמן שהיה אישור לקחת משכנתא מלאה בריבית פריים הריבית הייתה ~5% ז"א שהריבית ירדה ~4% אז הם בעצם המרוויחים הגדולים בענף המשכנתאות. הקנס על מחזור משכנתא בריבית פריים היא אפסית לעומת הקנס של ריבית משתנה/צמודת מדד, תמיד יהיה להם את האופציה למחזר ולעבור לריבית קבועה(מי שלקח משכנתא בריבית משתנה/צמודת מדד אכל לוקש מהבנק) ועדיין להנות ממשכנתא בריבית נורמלית, לפי דעתי עליית הריבית לרמה שהייתה לפני 6 שנים יקח לפחות עוד 3-4 שנים לבנתיים מי שלקח משכנתא 100% פריים רק הרוויח.
    סגור
  • 4.
    השוק בארה"ב קרס בגלל משכנתאות בריבית משתנה ולא שום סיבה
    חוקר נדל"ן 26/12/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אחרת. נהוג לחשוב שהסיבה היא לווי סאבפריים חסרי עבודה שקיבלו 100% מימון, אבל מי שבדק את הגרפים של הפיגורים והעיקולים, רואה שבסוף 2006 התחילו פיגורים גם אצל הלווים הטובים, מה שנקרא לווי "פריים". להזכירכם כמה עובדות חשובות: מי שויתר על הבית שלו מרצונו החופשי, איבד את דירוג האשראי שלו, וזה מאוד חשוב בארה"ב, בוודאי לאנשים הנורמטיבים שמוגדרים כ"פריים". בנוסף לכך, התופעה של הפסקת תשלומי המשכנתא מרצון חופשי, הופיעה בעיקר ב 2009-2010 כאשר ערך הנכסים ירד מאוד, אל מתחת לחוב המשכנתא. לכן אותם פיגורים ועיקולים שזינקו פתאום אצל הלווים הטובים בשנים 2006-2007-2008 , מקורם בעלייה בריבית המשתנה. שבסך הכל עלתה מ 3.5% ל 5.5% בצורה הדרגתית בין 2004 ל 2006. אם מפרידים את הלווים הטובים לאלו שלקחו משתנה מול אלו שלקחו קבועה, רואים שאצל אלו שלקחו ריבית קבועה אין פיגורים ועיקולים בכלל (מעבר ל 1.5% שהיה מאז ומעולם). אם היו אצלהם פיגורים זה רק לקראת 2009 אחרי פיטורים המוניים. ואגב- רק 8% מחוב המשכנתאות בארה"ב הוגדר כסאבפריים. 92% מהכסף הוענק ללווים טובים. מה יקרה אם בישראל הריבית תעלה ב 4% ??
    סגור
  • שאלה: האם אתה מוכר אגחים ארוכים כמו משוגע?
    dw 26/12/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טענת כי הריבית הולכת לעלות ב 4%. האם אתה קולט בכלל מה משמעות הדבר לשוק האגח? מה שאתה טוען בעצם זה שכל הגופים המוסדיים בישראל הם טמבלים, ושיש לך נוסחת קסם לעשות מיליונים, על טפשותם. קדימה. אל תסתפק בלרשום. אתה יכול גם לבצע. האם יש לך קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, תיק אגחים ועוד? אם כן - אז דע לך כי עלייה של 4% בריבית,שזה מה שאתה רשמת, אני רק מצטט, תביא לירידה חזקה בשווי של כולם. אז מתי אמרנו אתה מעביר הוראת מכירה בפניקה של כלל התיקים שלך, של משפחתך ושל כל חבריך? ;-) לצערי, כמשקיע, שוק ההון מאותת על ריבית נמוכה שתהיה איתנו עוד הרבה הרבה זמן. הלוואי ויעלו אותה. אני חושש שלא.
    סגור
  • ברור שקרנות הפנסיה ירשמו הפסדים באג"ח ובמניות. זה העתיד (ל"ת)
    אין מה לעשות 26/12/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני מוכן לקנות עכשיו עלייה של 2%
    dw 26/12/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה מוכן למכור לי, בעיסקה מחוץ לבורסה, אגח פועלים טו, אגח ל 10 שנים(!), מדורג AA, בתשואה של +2% על היום. האגח מציע כיום 2% צמוד. ב 4% צמוד אני מוכן לשים עכשיו 30-50 אלש"ח (ועוד בהמשך, אבל מעדיף לחכות לפניקה). עשינו עסק? שים לב. לא שנתיים ולא נעליים. 10 שנים! השוק מוכן לקנות היום אותו ב 2% צמוד, שלי זה נראה קצת יקר מדי. ב 4% אני מוכן לסגור עניין. לא רוצה נדלן. תן לי פועלים ב 4% צמוד ואני מבסוט (בשביל החלק הסולידי בתיק). משאיר לאחרים להפקיר מיליון שקל על דירה בתשואה כזו.
    סגור
  • 3.
    איזה כיף! בקרוב נקנה דירות זולות מהבנקים
    עודד 26/12/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    21 6
    כי זוגות צעירים לא יעמדו במשכנתא וישחררו דירות בזול
    סגור
  • 2.
    הכתובת הייתה על הקיר, זוגות יעברו לרחוב (ל"ת)
    מוטי 26/12/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 1.
    עליית הריבית הצפויה בעתיד הקרוב ? נראה לך ?
    אבי 26/12/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    13 6
    בארה"ב הריבית תמשיך להיות נמוכה עוד תקופה ארוכה מאד, לכן גם בארץ.
    סגור
  • התשואות ל 5 שנים כבר עלו והדפסות הכסף עוד לא צומצמו....
    המשכנתאות לפני ייקור 26/12/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תאר לך מה יקרה כאשר בינואר יתחילו לצמצם את קצב רכישות האג"ח בארה"ב, לאט לאט הריביות יעלו ל 30 שנה אבל גם ל 5 שנים, לאחר מכן תהיה ציפיה לעליית ריבית שתתרחש לפי רוב המומחים במהלך 2015, הציפיה יכולה להיות כבר קודם ובכך יעלו עוד יותר התשואות ל 5 שנים. הריביות המשתנות כל 5 שנים שנפוצות מאוד בשוק המשכנתאות בארץ, בד"כ מבוססות על עלות גיוס הכסף ל 5 שנים, והעלות הזאת תעלה בארץ בעקבות העליה בארה"ב.
    סגור
  • רוב חברי הפד בארה"ב צופים עליית ריבית כבר ב 2015 (ל"ת)
    דניאל 26/12/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • אדרבא, מוכן למכור לי פועלים טו ב +2% ?
    dw 26/12/2013 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אגח ל 10 שנים. לא שנתיים ולא נעליים. משלם היום 2% צמוד. אני מוכן לעשות איתך עיסקה מחוץ לבורסה, ולקנות אותו ממך בתשואה 4%, כלומר +2% מהיום. את כל השאר אני משאיר לך שתרוויח. בכיף. עלי. שים לב! 10 שנים! לא שנתיים ולא נעליים. לא דיבורים. קש מני מזומני. עכשיו. סגרנו? מבחינתי 4% צמוד זה נהדר (למרכיב סולידי). משאיר לאחרים להפקיר מיליון שקלים על דירה בתשואה נחותה.
    סגור
  • או קיי אז היא לא תעלה בשנתיים שלוש הקרובות
    שונא טמבלים 26/12/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ומה הלאה? לקחת משכנתא ל- 30 שנה לא לשנתיים שלוש.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות