תרחיש האימים: מה קורה למשכנתא אם מחיר הדירה נופל ב-25%? צפו במספרים

קרן המטבע מדברת על ירידת מחירי של 25%, Bizportal וטאבו ישיר משכנתאות בדקו - מה יקרה לזוג שרכש דירה ב-1.1 מיליון שקל?
 | 

בשבוע שעבר פרסמה קרן המטבע העולמית דו"ח מפחיד בנוגע לשוק הנדל"ן הישראלי , לפיו מחירי הדירות בישראל גבוהים ב-25% ממחיר שווי המשקל הרב שנתי, כלומר המחיר בו הן צריכות להימכר. Bizportal בחן יחד עם טאבו ישיר משכנתאות מקבוצת קו מנחה , מה יקרה למשכנתאות של רבים מהישראלים במקרה ואכן תתממש התחזית של קרן המטבע, לפיה ירדו מחירי הדירות ב-25%.

ראשית, במקרה של ירידת מחירים כה חדה, שוק הנדל"ן יצטמצם מכיוון שבעלי נכסים לא ירצו למכור את דירותיהם בהפסד ואף לא תתאפשר להם היכולת לשפר או להחליף את דירתם באחרת. לדוגמה, משפחה שרכשה ב-2011 דירה ב-1.1 מיליון שקל ונטלה משכנתא בהיקף של 70% מימון, קרי 770 אלף שקל, בשנת 2015, תיוותר עם יתרת משכנתא לתשלום של 700 אלף שקל בקירוב (תרחיש שמרני מאוד). במקרה של צניחת מחיר בשיעור של 25%, יעמוד מחיר הדירה על 825 אלף שקל ואחוז המימון יזנק ל-84.8%, כלומר המשכנתא כמעט תשתווה למחיר הדירה.

האם ניתן יהיה לשפר דיור?
ערן כרמל, מנכ"ל טאבו ישיר משכנתאות, אומר כי במידה והזוג יבקש לשדרג לדירה גדולה יותר ששוויה כיום עומד על 1.4 מיליון שקל, ושוויה ב-2015 יעמוד על כ-1.05 מיליון שקל, לאחר צניחת המחיר, לא יוכל לעשות זאת - ההון העצמי שיתקבל ממכירת הדירה יעמוד על 125 אלף שקלים, שהם למעשה 12% בלבד ממחיר הדירה המשודרגת, כלומר, כדי לשדרג יידרש מהזוג מימון של 88%, דבר שכיום אינו אפשרי לפי מגבלות , אשר מאפשרות מימון של 70% בלבד.

תרחיש נוסף שעשוי להתקיים – ירידת מחירים שתתלווה למצב כלכלי קשה ולגל אבטלה - במקרה שכזה, זוג צעיר שנטל לדוגמה משכנתא ל-20 שנה ויבקש להאריך את תקופת הפירעון לשנים נוספות, כדי להקטין את גזרת ההחזר החודשי, יזכה לסירוב מהבנק מאחר ואחוז המימון של הדירה יגדל משמעותית. במקרה קיצון שכזה ניווכח שזוגות צעירים יאלצו למכור את דירותיהם במחירי הפסד, לעבור לדירה קטנה או מרוחקת יותר, או לחזור לגור אצל ההורים.

נציין כי בראיון ל-BizportalTV טענו מומחים בתחום הכלכלה והנדל"ן כי הסיכוי שתרחיש קרן המטבע העולמית יתרחש קלוש , מנגד, שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של קבוצת טפירו הזהיר כי בנקים יפנו הרבה זוגות צעירים מדירותיהם במידה והתרחיש יתממש .

"הסבירות לירידת מחירים של 25% נמוכה מאוד", אומר כרמל. "קיים מחסור אמיתי בדירות וככל שלא יוגדל באופן משמעותי קצב התחלות הבנייה הסבירות לירידת מחירים נמוכה. ללא ספק, דו"ח קרן המטבע העולמית משקף שהמציאות הנוכחית במסגרתה נפגעים הזוגות הצעירים עגומה, אך ככל שלא נגיע לשווי משקל בהיצע ובביקוש לא סבירה ירידת מחירים. אולם, כדאי להיזהר מפני החזרים חודשיים ומסלולים אשר מגדילים את הסיכון בעתיד, לכן הייתי ממליץ לבחון את לוח הסילוקין עם הנחות סובייקטיביות שונות ואת ההחזרים החודשיים הגבוהים מדיי אליהם עלולים הלווים להגיע."

***האפשרויות שהוצגו בכתבה זו אינן מתאימות לכל פרופיל פיננסי. האמור לעיל אינו תחליף לייעוץ המידע מוצג לידיעה בלבד ואין לראות בו המלצה לתמהיל משכנתא מכל סוג שהוא. כל העושה שימוש באמור לעיל עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

כתבות מעניינות נוספות:
על חשבוננו: צפו ב-50 ישובים בהם בוצעה גביית ארנונה חריגה ב-2013
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק מתאר את המהפכה שתעבור העיר ומבטיח לבצע פינוי בינוי ב-3 שנים בלבד - צפו בסרטון

תגובות לכתבה(71):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 56.
    פייי מה קורה כאן
    בני 18/05/2018 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנשים מ2014 חלמו שהמחיר יירד,הלווו אנחנו כבר ב2018 והמחירים רק עולים,מישהו בבית?!
    סגור
  • 55.
    תחזית לא הגיונית כלכלית
    אורי... . 19/02/2014 02:39
    הגב לתגובה זו
    2 6
    במקרה ששוק הנדל"ן ירד ל 20% יתרחשו שני דברים משמעותיים. בראשון מספר התחלות הבניה יצנח משמעותית, והשני הורדת המגבלות על כלל הרוכשים שמטילים בנק ישראל והאוצר על הרוכשים. רק שני אלו יאפשרו את בלימת הירידות לסביבות 10% עד 15% בשנתיים הראשונות, שנתיים שיאזנו את ההתחלות הבניה לביקושים הולכים ויורדים בקצב מתון יותר.
    סגור
  • 54.
    השאלה היא האם יישאר להורים כסף להציל את הילדים ????????
    צביקה דורון יועץנדלן 18/02/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ההורים כבר נתנו 200,000 עבור ההון העצמי, והשאלה אם נשאר להורים עוד כסף לסייע לילדים הזוגות הצעירים במקרה של מיתון. כמו שההורים העלו את המחירים בגלל שנתנו לילדים כסף לקנות בפתח תקווה ב 1,500,000, כך הם יכולים להשפיע על מחירי השוק, תלוי בעומק הכיס שלהם וכמה כסף הם יצטרכו לשמור לעצמם לזקנה שלהם.
    סגור
  • 53.
    מחירי הדירות יכולים לרדת ב50% ולא תיהייה בעיה כלכלית (ל"ת)
    לאחר העליה ההזויה 17/02/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    20 6
    סגור
  • 52.
    המחירים גבוהים ב-25% לכן הם ירדו ב 20% ....
    בחזרה לביה"ס מיחחחא 17/02/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
    19 2
    מביך.
    סגור
  • טען עוד
  • 51.
    אמיים?
    אשר 17/02/2014 17:33
    הגב לתגובה זו
    10 0
    תרחיש האימים של מי?
    סגור
  • כול יומיים מתפרסם סקר של גוף זה או אחר, שסותרים אלו את
    נופר 18/02/2014 19:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אלו, והשאלה רק מי הזמין את "הסקר" הזה ולמה...... האם הממשלה מנסה לשים את האצבע בחור בסכר שהיא עצמה יצרה? האם הממשלה ממשיכה לפמפם תגובות פופוליסטיות וממשיכה עסקים כרגיל? האם הממשלה בכלל עושה משהו מעשי לטובת רוכשי דירה ראשונה? כול התשובות שחשבתם, נכונות.
    סגור
  • 50.
    מכרתי חודש שעבר ולסיכום..
    עצמון 17/02/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    32 4
    הדירה נרכשה לפני שנתיים וחצי בגוש דן להשקעה לשמחתי היא נמכרה חודש שעבר . נראה שהכיוון הולך דרומה.. לקח 4 חודשים למכור והתגמשנו קצת במחיר. הכסף יישב בחסכונות מעכשיו. יותר בטוח
    סגור
  • 49.
    דירה בפריפריה גג 600 אלף ש״ח חדשה מקבלן
    כלכלן 17/02/2014 15:43
    הגב לתגובה זו
    21 1
    בפריפריה הבועה היא גדולה יותר
    סגור
  • 48.
    דירה במרכז מקסימום 1 מיליון שח בפריפריה 600 אלף שח גג
    כלכלן 17/02/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    18 3
    השאר בועה
    סגור
  • 47.
    שוב אימה דמגוגי לפראייר ע"י האשמים בסופר בועה=200משכורת (ל"ת)
    קפיטליזם חזירי 17/02/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 46.
    הפוך גוטה הפוך
    אייל טלביט יועצים 17/02/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    6 3
    משבר כלכלי שעשוי להתרחש במדינתנו הקטנה יביא לפיטורים שיביא לירידת מחירים כמו כל בועה. לא משנה ביקוש/היצע . הסיכוי שמשבר כלכלי יפגע במדינתנו הקטנה הינו ודאי רק העיוי לא ידוע. המכה שנקבל הינה לא רק בנדל"ן אלא בכל ההשקעות הפנסיוניות שמרכזות את נכסנו בארץ בדרך כזאת או אחרת. כל אחד צריך לדאוג לפזר את השקעותיו בארץ ובחו"ל בצורה סבירה שתגן עליו. אייל ביטרמן טלביט יועצים פיננסים www.talbit.co.il המקסימום משוק ההון בשבילך
    סגור
  • 45.
    אז מנכ"לי בנקים ויוסף מור ירכשו 3 דירות כל שנה בערך שכר
    הומלס 17/02/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המתעשרים ינצלו התרחיש לביצוע הרחבת מלאי הנכסים שלהם במחירי ריצפה......
    סגור
  • 44.
    הכל שטויות
    MinFin 17/02/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    9 9
    כל הכתבות הללו מגמתיות בלבד. גם מהכתבה ברור כי למי שלקח משכנתא עבור דירה שרכש וימשיך להתגורר בה לא יקרה דבר. המשכנתא תשאר אותו הדבר , התשלומים אותו הדבר, והסכום שיוחזר בסוף לבנק יהיה אותו הדבר. כל השאר ספקולציות הזיות שמתיחסות לפעולות בעתיד הרחוק שיכולות לקרות אם בעלי הדירה יחליטו להחליף נכס ומי יודע מה יהיה מצב שוק הדירות אז? הכל שטויות
    סגור
  • 43.
    קיים ייבוש מכוון של המדינה ובכל זאת יאכלו אותה
    שם חם ויפת 17/02/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מי שטיפש וקונה בית בבניין מתפורר בתל אביב במחיר של דירה חדשה בפריס שלא יתפלא שהוא מתרסק כלכלית חלאס לשקר לאנשים זה לא "בית" אלא השקעה, הכי גרועה שניתן לעשות במחירי בועה!! ומי שקנה בבועה במחירים מופקעים או שהיה חמדן מדי או שהיה טיפש לשניהם מגיע להתרסק ולא בשביל לשמור על המטומטמים להמשיך את הטמטום ובכלל מי קנה את רוב הדירות ב10 שנים האחרונות טייקונים ופוליטיקאים, אלה לא יתרסקו וגם אם כן ישלימו את החור מהכיס שלנו!
    סגור
  • 42.
    לוקחים דוגמא ספציפית ומשליכים על כולם
    נפתלי 17/02/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ברור שיש אנשים שיפגעו מירידת המחיר אבל רוב האנשים ירוויחו. וזה מה שחשוב.
    סגור
  • 41.
    תוך 5 שנים דירה תעלה = 1 ביטקוין (ל"ת)
    עוזי 17/02/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 40.
    זה לא תרחיש אימים אלא תרחיש טוב. (ל"ת)
    יוני 17/02/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • הערך משני - אלפי זוגות בגירושין ! - זה "תרחיש" האימים (ל"ת)
    החור בגרוש 17/02/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 39.
    תרחיש האיימים הוא תרחיש ורוד
    ש 17/02/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    29 8
    לעומת מה שיקרה. כשזה יקרה זה פשוט יהיה גלגל שלג בלתי ניתן לעצירה.
    סגור
  • 38.
    פתח תקוה
    יוסי 17/02/2014 11:56
    הגב לתגובה זו
    14 4
    לגיא (29) בירידת מחירים זוגות חסרי דירה מצבם ישופר בצורה משמעותית לעומת זוגות שיש להם דירה מצבם לא ישתנה כיבעת שידרוג אכןמחיר דירתם ירד אך גם מחיר דירה משודרגת ירד
    סגור
  • 37.
    תרחיש האיימים מס רכוש מינהל מקרקעין יקבל פחות חחחחחחחחח (ל"ת)
    ציון 17/02/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 36.
    המחירים ימשיכו לעלות
    מומחה נדלן 17/02/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    9 26
    עד שיגיעו לנקודה שבה יתחילו לרדת. זו דרכו של עולם. כבר היינו בסרט הזה כמה פעמים. ושום אסון לא קרה.
    סגור
  • גם בארה"ב לא קרה (ל"ת)
    אני 17/02/2014 23:14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • מתי זה קרה?
    דגכ 17/02/2014 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אוי למומחה הגדול. מתי קרה בשוק הנדל"ן שהמחירים הגיעו לשיא ואז התחילו לרדת? מאז קום המדינה המחירים רק עולים. אבל מצד שני שיא מעולם לא היתה בועת נדל"ן כמו עכשיון. ב2015 האמריקאים יעלו את הריבית,אנחנו נעלה את הריבית וכנראה להרבה אנשים לא תיהיה אפשרות להחזיר משכנתא. אז הבועה תתפוצץ
    סגור
  • 35.
    ריבוי דירות כינוס נכסים יגרום לירידות חדות במחירי דירות
    pan 17/02/2014 11:28
    הגב לתגובה זו
    15 8
    יהיו באזורים מסויימים מצב שכדאי חבעלי דירות לפנות דירות לטובת הבנק
    סגור
  • 34.
    שטויוית - יש פה הנחה סמויה שמגבלות ב"י יישארו על כנן
    חגי אקס גב"ש 17/02/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    8 5
    המגבלות הללו חדשות בדיוק בגלל הבועה. אם המחירים ירדו ב-25% - ישנו בהתאם את המגבלות - קפיש !
    סגור
  • 33.
    מה יקרה? כלום המשכנתא לא תשתנה , הכל ישאר אותו דבר
    כ 17/02/2014 11:04
    הגב לתגובה זו
    10 6
    עבור מי שלקח. מה השטויות האלו ?
    סגור
  • 32.
    תרחיש ממומן נבהלו כי מחירים ירדו
    חי 17/02/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    30 3
    לא יכול להיות מצב טוב יותר למדינה ולאזרחיה- מאשר שמחירים יחזרו לשנת 2008..ירידה כ 20-40% ואז דירה יתאים לשכר שמרוויחים המעמד ביניים.. המסודרים בנכסים מקורבי ממשלה והחלטות שניפחו המחיר כ5 שנים.. נבהלו יראו כיצד הנכסים חוזרים למחירם הראלי והלא מנופך שהורס כל חלקה טובה במדינה.. בקיצור שלא יבהילו הציבור הצעירים שלא יכול להגיע לדירות כיום כי המצב רק ישתפר עם ירידת המחירים
    סגור
  • 31.
    הינה התחילו האינטרסנטים לצאת החוצה
    בושה !!! 17/02/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    17 2
    על מנת שהממשלה לא תעשה כלום בנדל"ן ושהמחירים ימשיכו לעלות ואם לא לעלות אז שלא ירדו . לפני שנתיים זעקו מפולת והמחירים לא רק שלא ירדו עלו ב- 15% אחוז
    סגור
  • 30.
    עצם העובדה הקיימת שציבור שלם נטל משכנתאות הלוואות
    בדבכט 17/02/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    28 3
    בהיקפים של 700 או יותר הם כבר בבעיה ולא משנה העובדה אם יש אבטלה או ירידת מחירים ,הציבור בעניבת חנק למשך 30 שנה כולל ילדיהם את עונשם הם כבר קיבלו
    סגור
  • עבדים לקירות בלוקים ל 30 שנה (ל"ת)
    אפי 17/02/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    23 4
    סגור
  • 29.
    ליוסי - 22
    גיא 17/02/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    העניין הוא ששדרוג באמצעות משכנתא לא יתאפשר כי ההון האישי ממכירת דירה ייפגע לאחר הירידה, לא מדברים על מזומן... מחירי הדירות יירדו עד 40-50 %
    סגור
  • 28.
    ומה קורה עם ביבי יחליט לעשות שלום !!תרחיש האימים:
    אבי 17/02/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    5 17
    אז המחרים יעלו ב20% לפחות !!!!!!!!!!!! חכמים בגרוש
    סגור
  • 27.
    קיקוש
    doveden5 17/02/2014 10:02
    הגב לתגובה זו
    10 3
    במידה וזוג יגרור את המשכתא היא תשאר 50% ממחיר הדירה החדש כלומר מוכרים בזול וקונים בזול ולכן לא ברורה הפניקה, לגבי משקיעים הענין יותר מסובך
    סגור
  • 26.
    25% ירידה זה התרחיש האופטימי, תחשבו בכיוון של 40%
    ירון 17/02/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    49 6
    שום לא דבר בכלכלה לא אמיתי, בגלל התערבות הבוטה של הפד בשווקים. שערי הריבית אינם אמתיים ולחוצים מטה באופן מלאכותי. מחירי המניות עולים בעיקר בגלל הזרמות הבנקים המרכזיים ולא בגלל ביצועי החברות, ולכן מחירם אינו אמיתי. ויותר מכל בגלל ההרחבות של הפד פורחות להם בועות נדל"ן בהרבה מקומות בעולם, מאוסטרליה עד קנדה, וכן גם בישראל. כאשר הפד יפסיק להתערב בשווקים, ונחזור לערכים כלכליים אמיתיים, הריבית תהיה הרבה יותר גבוהה, שוק המניות יהיה במקום אחר לגמרי ומבועות הנדל"ן יצא האוויר החם, כשהכל לא אמיתי חזרה לנורמליות לא תיסתכם בירידה של 25%, זה נאיבי לחשוב כך, זה יהיה הרבה יותר קרוב ל-40% ובחלק מאזורי הפריפריה גם 50% ירידה במחירי הדירות. וזה ממש מעבר לפינה, זה התחיל במדינות החלשות ארגנטינה ותורכיה, זה ממשיך לחזקות יותר כמו תאילנד וזה יגיע גם לאוסטרליה, ישראל וקנדה. לא יהיו פה ניסים.
    סגור
  • 25.
    סטנלי פישר מנע ירידת מחירים ולהערכתי הוא צפה מפולת
    YL 17/02/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
    28 5
    למעשה רק מדיניות הממשלה של מניעת הצפת קרקעות לקבלנים מונעת היום את ירידת מחירי הדירות.לא סוד הוא שכבר היום חלק ניכר מ רוכשי הדירות במצב כלכלי שאינו מאפשר להם החזר חוב לבנקים.והבנקים כ מדיניות מנסים להסתיר זאת מ הציבור והעיתונות מי שנבון רוכש היום רק דירות חדשות יד שניה שמושקעת באופן מושלם מ דיירים ש ....לא עומדים בתשלומי החוב ו הארץ מוצפת ב שכאלו המחיר נמוך בי%ן10 ל17% ראו ב פת מאות מנסים למכור בכל מחיר
    סגור
  • 24.
    תסתכלו עמוק תתעוררו
    אורן 17/02/2014 09:56
    הגב לתגובה זו
    18 5
    כולם כולל כולם טוענים שהמחירים גבוהים וממש לא משנה הסיבה ובכל זאת אנשים ממשיכים לקנות ,תבינו המערכת הבנקאית מכוסה והציבור כרגיל ימשיך לשלם ,במפולת ב82 שר שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם מה שבא ...."אני לא יודע מה יקרה אבל תחזיקו חזק זה יכאב ,לא יצאתם להפגין שהמחירים עלו אבל נראה לי שהרבה יצאו מהבית /להפגין במידה ותרחיש כזה יתקיים .
    סגור
  • 23.
    פתח תקווה
    יוסי 17/02/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מתי המומחים הגדולים שכל שבוע מהלכים עלינו אמים יבינו דבר בסיסי ופשוט הבעיה האמיתית עלולה לצוץ באחד משני המקרים הבאים עליה משמעותית באבטלה או וגם עליה ברבית נא התיחסו לשני גורמים אילו ולא לכל מני דברים שולים
    סגור
  • 22.
    תרחיש הזוי ובכל זאת משפרי הדיור לא יפגעו
    יוסי 17/02/2014 09:39
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מכיוון שגם ערך הדירה שהם רוצים לקנות ירד ולכן תוספת ההשקעה תישאר זהה או אפילו תרד.
    סגור
  • 21.
    והיום קל לשדרג????? (ל"ת)
    יגל 17/02/2014 09:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 20.
    בנפילה אנשים יהיו לחוצים למכור, כמו במניות (ל"ת)
    בועז 17/02/2014 09:25
    הגב לתגובה זו
    35 3
    סגור
  • מדוייק (ל"ת)
    יאיר 17/02/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 19.
    מתחילים להכין את הציבור לירידה במחירים (ל"ת)
    ממתין לקריסת המחירים 17/02/2014 09:20
    הגב לתגובה זו
    34 6
    סגור
  • 18.
    הולכים פה איימים על אנשים כשהמחיר יורד טוב לכולם מוכרים
    ציון 17/02/2014 09:19
    הגב לתגובה זו
    9 9
    בזול ומשדרגים ביותר זול היחידים שיפסידו אלו שמוכרים נכס דירה ולא מיתכוונים להישתמש בכסף לרכישת דירה או נכס בימקום אלה מפקידים הכסף בבנק או מישתמשים למטרות אחרות או לרדת מהארץ אלו בילבד יפסידו
    סגור
  • ציון הלא תשאלי
    לשלום בחורייך 17/02/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ציון שלום רק רוצה לחדד את המשוואה . מי שקנה במיליון ומוכר ב900 , גם אם בגלל הירידה הוא מצליח לקנות דירה באותה רמה , עדיין הפסיד את המאה אלף ומי שקנה ב 900 ויש לו מיליון יכול עם המאה אלף שנשארו אצלו לקנות שוקולד חלב בכמויות וצעצועים לילדים והנכדים אז נכון שאפשר לקנות דירה אבל זה לא אומר שלא הפסידו מהירידה- אחלה יום.
    סגור
  • לא יהיו מופסדים אים לוקחים בחשבון קיזוז דמי שימוש בנכס
    וגם המפסידים במרכאות 17/02/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וגם תלוי מאד מתי נירכשה הדירה יהיו כאלו לאחר חישוב מדוייק יהיו מורווחים למרות ירידת המחיר לא צריך לחשוב בטמעות צריך ליהיות מציאותי ולחשוב כמה טוב יהייה לרוכשים החדשים שיקנו דירות בזול
    סגור
  • 17.
    שטויות אנחנו לא בארה"ב לא יקרה כלום למשכנתאות
    כתבת סרק 17/02/2014 09:19
    הגב לתגובה זו
    12 18
    האנשים ימשיכו לגור בדירות שלהם וימשיכו לשלם את המשכנתא . אתם מתייחסים לאלו שקנו בשנים האחרונות . אז מה נראה לכם שכל האנשים מוכרים וקונים דירה כל 3 שנים . רק לפני פחות מ 10 שנים מחירי הדירות נפלו וכלום לא קרה .
    סגור
  • 16.
    מה עם תרחיש של עליית ריבית של 2.5% ???
    המציאותי 17/02/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    39 2
    בתוספת קפאון כלכלי יהיה מדרון חלקלק שיוביל לסאב פריים תוצרת הארץ.
    סגור
  • 15.
    לא הגיוני לשלם 1.1 מיליון שקל על דירה באשקלון....
    אהוד 17/02/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    28 2
    המחיר צריך להיות באיזור ה 800,000 שקל לדירת 5 חדרים חדשה מקבלן.... ב 2008 מכרו דירות ב 550,000 לא הגיוני עליה של 100%. המשכורות של אנשים לא עלו בהתאמה. הרווחתי ב 2008 9000 והיום אני מרוויח 11200
    סגור
  • 14.
    שואלים את ערן כרמל מנהל חברת משכנתאות על סיכון לזוגות
    שלומי 17/02/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    22 0
    צעירים , למה בדיוק מצפים ? שהוא יגיד להם שזה זמן מסוכן לקחת משכנתא? כמה עוד אפשר להשחיל אג'נדה מסוכנת לכתבות כאלה? מי שואל על משכנתאות את מי שמתפרנס מלתת אותן כמה שיותר גבוהות וכמה שיותר מסוכנות?
    סגור
  • 13.
    חייבים לרוץ ולהתאבד על משכנתאות
    חנן 17/02/2014 09:09
    הגב לתגובה זו
    40 4
    לא ניתן לבנקים להפסיד עלינו. חייבים לקחת משכנתא כמה שיותר גדולה כדי להגדיל את הרווחיות של הבנק. מה איכפת לי מהחוגים של הילד? העיקר שמנהל הבנק ישן טוב בלילה. ועכשיו כולם ביחד בריצה קלה לסניף הקרוב...
    סגור
  • 12.
    מדינה חופשית- מי שבחר להתאבד שיתאבד (ל"ת)
    עמי 17/02/2014 09:03
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 11.
    למה לא יודעים חשבון
    יס מיניסטר 17/02/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    20 8
    מי שרכש דירה ב-2011 אז מחיר דירתו עלה מאז ועד היום בלפחות 15% כלומר שמבחינתו התרחיש הנורא יכול לדבר על ירידה של קצת יותר מ10% ולא 25. יחי ההבדל הקטן
    סגור
  • אתה צודק ובקיזוז דמי שימוש בדירה למעשה לא הפסידו כלום (ל"ת)
    ציון 17/02/2014 09:25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 10.
    ברור שיהיו ירידות, הכל עניין של זמן
    אנונימי 17/02/2014 09:00
    הגב לתגובה זו
    33 7
    מי שנכנס בשנתיים האחרונות לשוק הנדל"ן, הוא בדיוק מי שנכנס ב 2007 לשוק ההון. צריך להבין דבר אחד- אין השכלה פיננסים לציבור שרכש דירות בשנתיים האחרונות. יש הדחקה פיננסית, נכון לומר! כל דבר שעולה, גם יורד אז אל תאמינו לקלישאות של: יש חוסר בדירות ושאין היצע. בשנים הקרובות, האוצר הולך להפציץ את שוק הדיור, אין ספק שהתעורר מאוחר מידי, אבל עצם זה שהמהלך הולך להיות מסיבי יותר, מראה על התעוררות היצע. הביקוש מתחיל לרדת ככל שהמחיר עולה, זו פעולה הפוכה. הדולר בדרך למעלה כיוון שהפדרל ריזרב מתחיל לצמצם, אנחנו רואים את ההשפעה בשווקים המתעוררים וגם אצלנו נראה זאת בקרוב. לאחר שזה יתממש, בנק ישראל יתחיל בהעלאת ריבית, דבר שיפגע משמעותית בהחזרי המשכנתא. (בטווח הקצר יש סיכוי להורדה בשל אינפלציה נמוכה). מי שקנה בשנה האחרונה, אני ממליץ לו בחום למכור בהזדמנות הראשונה, ואל תגידיו "לא ידענו". זה תהליך טבעי שקורה וקרה מאז ומעולם הבכל הכלכלות בעולם, ולכן הסיכוי גבוה מאוד שגם פה זה יקרה!
    סגור
  • 9.
    כרגיל, עיתונאים מחפשים דם (מקרה קיצון). (ל"ת)
    אריק 17/02/2014 08:48
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 8.
    היה ביסוס בעכו הלך הבנין (ל"ת)
    חמדי 17/02/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 7.
    המשק למיתון, הרבה מפוטריםץ. אין יכולת להחזיר משכנתא. כו
    המשך התארחיש.... 17/02/2014 08:37
    הגב לתגובה זו
    22 6
    הבנק פורס המשכנתאות. אין יכולת להחזיר כי לא מוצאים עבודה. הבנק "זורק הדירות לשוק. גל ירידה נוסף של 30% בשל הכמות של הדירות שנזרקות לשוק. המחירים ירדו בסה"כ 40-50% המשק במיתון של כמה שנים טובות . גם אז הנוער שלנו לא יוכל לקנות דירה. א. בשל החוקים הדרקוניים שחוקקו היום ב. לא תהיה להם עבודה בתקופת מיתון.
    סגור
  • 6.
    אפשר לחשוב לפי הכתבה שכולם קנו דירות רק בשלוש שנים האחר
    קלקלן 17/02/2014 08:35
    הגב לתגובה זו
    28 0
    וזהו. שלא כך הדבר. נכון שהם יפגעו קשות מירידה (ומגיע להם) אבל יהיו גם לא מעט שירוויחו מירידת מחירים. כל אלו שרוצים לשפר דיור ופתאום ישלמו פחות. הדירה שלהם שווה פחות אבל גם הדירה הגדולה יותר תהיה שווה פחות. כל אלו שרוצים דירה ראשונה. כל אחד נורמלי המדינה יעדיף שמחירי הדיור יהיו נמוכים יותר. חוץ כמובן מהעוסקים בתחום וכמובן הבנקים...
    סגור
  • 5.
    כן אתה צודק , ממשלת ביבי העלתה הרבה אנשים
    נדל"ן OUT 17/02/2014 08:32
    הגב לתגובה זו
    19 6
    על רכבת השדים וכל ניתוח כזה של קרן המטבע עושה להם תחושות רעות בבטן , אבל זה לא משנה את העובדה שמחירי הדירות בארץ יקרות וחונקות את הצריכה , הנתונים הכלכליים זועקים אנחנו חנוקים , והמקור של החנק הוא מחירי הנדל"ן וזה מתרחש בזמן שהריבית בשפל היסטורי .
    סגור
  • ומה לגבי יוקר המחייה?
    אפי 17/02/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    14 1
    תיק גב לבית הספר מגיע מסין ב 40 שח ונמכר ב 200 למה ?
    סגור
  • 4.
    למה לעשות את זה מסובך..תרחישים?
    גילי 17/02/2014 08:28
    הגב לתגובה זו
    15 6
    בכמה משפטים פשוטים: כל אחד יודע ששוק הנדלן כבר מזמן עבר את שיא המחירים, לא להרבה מאוד אנשים יש את היכולת לרכוש דירה. אלו שכבר רכשו עשו את זה במינוף גבוה מדי. המחירים כבר בירידה >> אלו שרכשו ייאלצו למכור את הדירה במחירי הפסד (גם המשקיעים, אחרת יהיו הפסדים נוספים מכך שההון הנותר לא מושקע) במקרה של זוגות >> לא יהיו שידרוגים במקרה הטובת במקרה הרע מכירה במחירי הפסד.
    סגור
  • 3.
    למשכנתא לא יקרה שום דבר-תודה!
    חני 17/02/2014 08:17
    הגב לתגובה זו
    19 10
    יש כאן הטעיה. גם אם מחירי הדירות יורדים, ברגע ויש לך משכנתא אתה ממשיך לשלם אותה עד שתסיים. כלל לא משנה איזה אחוז היא מהווה מהמחיר של הדירה. גם אצלי היו שנים שהמשכנתא היתה כמעט כפולה ממחיר הדירה. אז מה? סיימתי לשלם אותה וזהו. אז מצב המשכנתא-טוב תודה!
    סגור
  • יקרה גם יקרה
    יוסי 21/02/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1) ההון העצמי שלך נמחק באופן מיידית. במקרה שתאלץ לממש את הנכס לא נשאר שום דבר מלבד החוב לבנק. 2) עם עליית ריבית והיא תעלה - רמת ההחזר שלך עולה משמעותית. אני מרחם על מי שחס וחלילה יפוטר במקרה כזה.
    סגור
  • את טועה
    סער 17/02/2014 09:16
    הגב לתגובה זו
    10 9
    אמנם, אם האדם יוכל לשמור על מקום עבודתו (במקרה אבטלה) הוא יוכל להמשיך לשלם את המשכנתא, אבל אם אחוז המימון גדל בגלל ירידת ערך הדירה, הבנק ידרוש ממנו ביטחונות נוספים שאותו הוא לא יצליח סביר להניח לספק
    סגור
  • אתה טועה. ברגע שנחתם חוזה הוא תקף והבנק לא יכול לשנות
    noamro 17/02/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    9 2
    את התנאים
    סגור
  • ומה קורה אם מסיבה כלשהי אינך יכול
    אפי 17/02/2014 09:04
    הגב לתגובה זו
    13 8
    לשלם את המשכנתה ואתה רוצה למכור את הדירה? חשבת על זה מר ברוך? ואז החיים שלך בזבל!!
    סגור
  • אין קשר. אם אין יכולת לשלם את המשכנתא אז החיים בזבל
    noamro 17/02/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    9 6
    לא משנה מה מחיר הדירה
    סגור
  • 2.
    הלך עליהם כל עוד אני פה זה לא יקרה!!! אמשיך לשמר את היצ
    המהדי האימם ה 12 17/02/2014 08:13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יבות בשטח הציוני
    סגור
  • 1.
    אנשים חסרי אחריות שישלמו על טעויות שלהם
    מגיע להם 17/02/2014 08:11
    הגב לתגובה זו
    28 8
    ביבי וחבורתו ישיגו מה שרצו 2 מעמדות של בעלי דירות ושוכרים שעובדים על החיים ואין להם כלום עבדים מודרניים מי שקנה ולא יעמוד בהחזרים פשוט מגיע לו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות