"הנסיעה מקריית אונו לת"א לוקחת שעה ורבע - לא נחייה כשיפנו את תל השומר"
"יש כעת הזדמנות תכנונית ברמה הלאומית לבנייה של כ-100 אלף יחידות דיור על שטחים במרכז שישוחררו עם פינוי הקרקע של מחנות צה"ל דוגמת סירקין, צריפין, תל השומר, שדה דב והשלישות ברמת גן", כך אמרה שמאית המקרקעין דניאלה פז-ארז בפאנל בנושא פינוי בסיסי צה"ל ממרכז הארץ בכנס לשכת השמאים באילת.
צחי דוד, רכז מקרקעין ותכנון באגף התקציבים, משרד האוצר, אמר: "במחוז תל אביב מתחילת השנה עד ספטמבר 2014 שווקו כ-961 יחידות דיור, אנחנו מדברים על 4,000 יחידות דיור בשנה במשך 8 שנים עם פינוי המחנות. במחוז מרכז מדובר בעוד 3,500 דירות בשנה. היקף הבינוי הוא של למעלה מ-60 אלף יחידות דיור. הבעיה שלנו היא שאנחנו לא בהכרח יכולים להסתמך על מחירי הקרקעות העתידיים לחישוב התקבולים עבור הפינו, האם כשישווקו 2,000 דירות בשדה דב באמת נקבל 1.6 מיליון שקל על יחידת דיור כפי שאנחנו מקבלים כיום? אין לנו תשובות לכך. דבר נוסף הוא עלויות הבינוי הערכות משרד האוצר ומשרד הבטחון שונות. בנוסף, הצבא קודם בונה מחנה חדש, עובר אליו ורק אז מקבלים את התקבול על הקרקע".
לדבריו, במחנה צריפין למשל מפנים את המחנות הפנימיים בשלבים, כל פינוי של מחנה אמור לממן את המהלך של פינוי המחנה השני, וכל עוד לא פינו את כל המחנות לא ניתן לתכנן את כל הדרכים בפנים. אותו הקושי קיים גם במחנה תל השומר.
"כבר אי אפשר לחיות" ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, חרד מהצפה ביחידות דיור ללא מתן מענה לצרכים של הרשויות המקומיות הסמוכות: "צריך לזכור שגם אנשים חיים פה במדינת ישראל, לצערי הרב תחושת הבטן שלי שקצת שכחנו מזה. כמי ששכן למחנה תל השומר אחד מהמחנות היותר מבוקשים של המדינה, אני חייב לומר שתכנון אין שם. מדינת ישראל קבעה תג מחיר של 15 מיליארד שקל על פינוי המחנה, אחר כך מנהל מקרקעי ישראל צריך להכין את התכניות. המרחק בין קריית אונו לתל אביב הוא 8.5 קילומטר שלוקח בבוקר לנסוע כשעה ורבע וכנ"ל אחר הצהריים. לפי הנתונים שבידיי מדברים על הקמת 17 אלף יחידות דיור בתכנון במחנה, הולכים לצופף בלי היכר את המקום, בקריית אונו בלבד יש 12 אלף יחידות דיור. לא לוקחים בחשבון את פתרון מערכת הסעת המונים שצריכה להיות התנאי הראשון לפינוי מחנות צה"ל, כבר היום אי אפשר לחיות".
"בקריית אונו אין אזורי תעסוקה ולכן צריך לחתוך בחצי את ה-17 אלף יחידות דיור ולהקים אזור תעסוקה במקום שכולם ייסעו לעבוד בתל אביב. כעת מנסים לעשות מחטף ולייצר תכנון מנותק מהסביבה. מחנה תל השומר מתוכנן על ידי מנהל מקרקעי ישראל ומנסים להעבירו בותמ"ל, עיר חוץ טריטוריאלית, כמה שיותר מהר, אי אפשר לתכנן ללא שיוך מוניציפאלי. אנחנו חיים כאן באופן זמני, רוצים לדאוג שלדורות הבאים יהיה טוב לגור פה".
גילה אורון, מנהלת מחוז תל אביב במשרד הפנים אמרה: "מוציאים נטע זר בתוך הערים, מחנות הקרייה או השלישות הם לא חלק מהעיר ואינם מאפשרים את המשך הפיתוח. כשאנחנו מקבלים נתח אדמה כזה גדול יש לתת מענה גם לעיר שמסביבו ולצרכים שקיימים, התוכניות האלה חייבות להיות מתוכננות בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות. במידה ולא יינתן מענה לתושבים או שתרד רמת השירותים כי לא יהיה מאיפה להשיג אותם, או שהעיר תהיה גירעונית".
"השלישות ברמת גן הנקודה הכי עמוסה באזור תל אביב" אורון מתייחסת לסחבת שבפינוי השלישות הראשית ברמת גן: "מדובר בנקודה הכי עמוסה באזור תל אביב, ליד צומת ז'בוטינסקי ובן גוריון, לתוך המקום הזה מתכוונים להכניס 1,200 יחידות דיור. אני בעד ניצול הקרקע, אבל ברור לנו שעיריית רמת גן, על חוסנה הכלכלי, לא תוכל לספק שירותים ציבוריים כי השטח שאמור לשרת מבני ציבור יתפנה מאוחר יותר. צריך להתאים את התכנון לרשות שאליה יסופח השטח, הצרכים של קריית אונו לא דומים לצרכים של אור יהודה. אנחנו יודעים שעיריית קריית אונו משוועת לאזורי תעסוקה ולכן חייבים לשים לב לסביבה ולתת את תמהיל השימושים שראוי לה".
- מחירי הדירות בירידה - איפה יהיו הירידות המשמעותיות ביותר?
- המשבר בשווקים והמשכנתא שלכם - מה יקרה להחזר ההלוואה ואיזה מסלול עדיף?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עדיאל שומרון, מנהל החטיבה העסקית, רשות מקרקעי ישראל, אמר: "ב-2015 נשווק 2,000 יחידות דיור בצריפין וב-2016 פי 2 מכך, וגם בשלישות הראשית נמצא פתרון לשטחי הציבור לתקופת הביניים. הממשלה קיבלה החלטה ב-2006 פורמלית שהיא רוצה להפסיק לפתח באזור המרכז, זה לא קרה. חלק מהמשבר שאנו נמצאים בו עכשיו הוא היעדר במלאי התכנוני. גם ראשי הרשויות צריכים להירתם לפתרון המשבר, המדינה לא יכולה לעשות שום דבר בלי ראשי הרשויות המקומיות. אנחנו רואים ברשויות המקומיות שותפים לדרך, ואני מקבל שהתכנון של פינוי מחנה צבאי חייב להיעשות בתיאום עם ראש העיר. הגדלת ההיצע תהיה ב-2015, 2016 ו-2017, הרבה מזה בעקבות פינוי מחנות צה"ל".
- 17.tlv 20/11/2014 14:43הגב לתגובה זולוקח 45 דקות מגני תקווה אז מקרית אונו לוקח גג חצי שעה. שישראל גל לא יקשקש
- 16.נוני , בין גאן דרום 19/11/2014 10:42הגב לתגובה זוהתחדשות עירונית. הפרויקט הכי גדול בארץ. מתחם ההסתדרות אדמית המאבק גבעתיים באתר של העירייה ולפני הפקדה. בהצלחה!!!
- 15.european 17/11/2014 22:52הגב לתגובה זוmiddle east arab mentality
- 14.only money and "luxury" apt (ל"ת)evil 17/11/2014 22:52הגב לתגובה זו
- 13.ר-כ-ב-ת-ת-ח-ת-י-ת ז-ה-ה-פ-י-ת-ר-ו-ן (ל"ת)ריקבון ושחיתות פה 17/11/2014 20:19הגב לתגובה זו
- 12.ישראל ישראלי 17/11/2014 18:24הגב לתגובה זואם ממשלת ישראל תתחיל להעביר מרכזי תעשיה וסנובים לדרום וצפון הארץ לא יהיה צורך לבנות בתים למפונקי ממלכת ישראל כי לא יהיה להם היכן לעבוד. פיתרון כל כך פשוט אבל ממשלה כל כך עשירה שאינה מבינה מה זה פיתוח עתידי. הכל עכשיו מיד ולהרוויח הרבה.
- 11.ערן 17/11/2014 17:19הגב לתגובה זובניה אגרסיבית בשטח 9 הביאה סיוט לתושבי גבעתיים . נסיעה לרכבת סבידור לוקחת 40 דקות . העיר פקוקה ,אין חניה . ערבי נחל בה היה פנוי בנוי הציר סתום . גם ברמת גן שבה גרתי המצב קטסטרופה . אז מי שצריך לסוע דרך 471 ( מכבית ) לעבור את צומת הירדן ,הרואה ,רבין "מבלה כשעה בכביש " . הצרה בגבעתיים היא כפולה ,איין חניה בנו בתים חדשים עם חניה טורית כפולה . אז רכב אחד בחניה כל השאר ברחוב . בגבעתיים ואני מתאר לעצמי במדינת ת"א רבתי לא ניתן לנסוע ולא להחנות די לחמדנות של כמה קבלנים ומקורבים
- רכב זה שייך לעבר. אופניים ותח"צ בלבד (ל"ת)בירנוש 17/11/2014 22:43הגב לתגובה זו
- 10.אייס 17/11/2014 16:16הגב לתגובה זוגם כאן היא כנראה תומכת בועדה המקומית רמת גן אחרי שהועדה בראשות זינגר אישרה שימוש חורג בניגוד לחוק להקמת בית עלמין לכפר אז"ר . בושה!!
- 9.אורית 17/11/2014 16:14הגב לתגובה זוכל המרכז פקוק, נסיעה מכפר סבא לרעננה אורכת 40 דקות..יתכבדו נא חברי הכנסת שלנו והעומד בראשם ויבלו כל בוקר בפקק אחר. אולי זה ישכנע אותם להשקיע בכבישים , תחבורה ציבורית כולל רכבות.
- דני בירן 17/11/2014 17:13הגב לתגובה זובכרונינגן יש שבילי אופניים מעולים
- 8.את מהנדסי הערים צריך לשלוח לסיביר ולשלול להם את האזרחות (ל"ת)מוטי 17/11/2014 16:08הגב לתגובה זו
- 7.דני בירן (אלקמאר) 17/11/2014 16:08הגב לתגובה זוהקונספט של רכב פרטי בגוש דן ייעלם. לא קיימי unsustainable. מי שייסע ברכב פרטי זה רק ערסים. השאר יצניידו באופני עיר טובות של gazelle ו koga miyata לאורך שבילים חלקים.
- 6.יגאל 17/11/2014 15:51הגב לתגובה זוגילה אורון לא רואה אף אחד ממטר. רוצה לבנות בלי קשר לסביבה ולאיכות החיים של התושבים.בדומה לראש עירית רמת היוצא. לצערנו ראש העיר הנכנס של רמת גן מזכיר יותר את פולישוק ולא ראש עיר חדש עם אג'נדה.
- אלי 17/11/2014 16:10הגב לתגובה זואני רוצה דירה!!
- 5.מדהים איך הממשלה והעיריות פוחדים מירידת מחירים... (ל"ת)האם נמשיך לקבל 1.6M? 17/11/2014 15:46הגב לתגובה זו
- 4.barak 17/11/2014 15:37הגב לתגובה זוהפקקים באלוף שדה לכיוון הירידה לגהה נגרמים בגלל הכביש הצר לייד תל השומר. חייבים להרחיב ולספק גישה מהירה לתל אביב וחזרה.
- 3.דוד נ 17/11/2014 15:37הגב לתגובה זוהלוא מחר מחרתיים תהייה בעיה בטחונית, צפיפות רבה, איכות חיים ירודה והמשך נהירה מהפריפריה למרכז, שהיא סכנה להמשך קיומה של מדינת ישראל ומה עוד שרוב ה"שטחים" שיפונו בפריפריה ייושבו ע"י אחרים. קברניטי המדינה , חשבו טוב טוב האם רצוי להגדיל את כמות האוכלוסייה במרכז הארץ.
- 2.תושב 17/11/2014 15:30הגב לתגובה זושלו, פשוט בדיחה, ראש עיר שמשווק הפוך את העיר שלו. אגב ברור שקרית אונו מנופחת מאוד במחירי הנדל"ן ועל מה? היא ממש לא קרובה לת"א ורק הולכת ומתרחקת בגלל הפקקים, מי שקונה שם יפסיד כסף, באותו מחיר עדיף לקנות ברמת גן , עיר שטובה בעשרים רמות מקרית אונו וכמובן שצמודה לת"א.
- תושב רמת גן 17/11/2014 16:26הגב לתגובה זואני חושב שהפוך ממה שהבנת. הוא מנסה לדאוג לתושבי עירו. גם אלה שכבר גרים בקיראון צריכים איכות חיים. לגור היום בגוש דן זה סיוט וחייבים לזרז את מערכת הההסעות הציבורית כך שתהיה נוחה, זמינה וזולה.
- 1.נדלניסט 17/11/2014 15:20הגב לתגובה זורמת גן היא התחליף המובהק ביותר לת"א היום בישראל , כל הצעירים דוהרים לשוק השכירות בר"ג, נמאס להם לשלם המון כסף בשביל דירה הרוסה בת"א , הם מחפשים איכות באותה רמת מחיר, בנוסף , בר"ג וגבעתיים מתפתחת תרבות של פאבים , בתי קפה ומסעדות שלא נופלות מאלו של ת"א ויש אפילו חנייה, לכו לרחוב כצנלסון בגבעתיים ביום חמישי בערב ותבינו. ר"ג היא עיר מצוינת לזוגות צעירים מכיוון שרמת החינוך בה היא הכי טובה בארץ וכן יש מקומות עבודה רבים באזור וכן בת"א השכנה, בנוסף יש הגירה חיובית לרמת גן עקב ביקוש גבוה לנדלן בעיר הן למגורים והן להשקעה (מזכיר, ניתן להשכיר דירה בר"ג תוך יממה עקב הביקוש הכבד שיש בשוק השכירויות בעיר הזו) לסיכום, כאשר תהיה רכבת קלה, ר"ג הולכת להיות עיר מבוקשת יותר מת"א , ת"א זו עיר לבילויים ולפשע, לא עיר לגידול ילדים ולא עיר לסטודנטים.
- קוזלובסקי 18/11/2014 16:14הגב לתגובה זותמשיך יחד עם חבריך החזירים לנפח את הבועה שתתפוצץ לעולם בפנים. כבר היום אי אפשר לצאת מר"ג-גבעתיים. תקועים בפקקים, אין חנייה, המרווחים בין הבניינים שואפים לאפס, כל פיסה ירוקה נרמסת לטובת מיזמי נדלן. רמת גן זקנה, דתית וחסרת חן. אין בה שימור כמו שצריך. סתם עיר אפורה ומשעממת ולכן השכירות זולה בה
- תושב רמת גן 17/11/2014 16:30הגב לתגובה זוכתושב רמת גן אני מתפלא עליך. נכון שבגבעתיים רואים התפתחות בתחום הבילוי, אך רמת גן היא עיר " מתה " בקושי בית קפה אחד לרפואה שלא לדבר על סופי השבוע. כשאני רוצה לשבת בבית קפה אני נוסע לגבעתיים או לתל אביב