פרופ' זליכה מנפץ מיתוס ומצביע על הגורם הבלעדי לעליית מחירי הדירות, וגם מספק תחזית (כואבת) - צפו בראיון

בראיון ל-BizportalTV מתייחס ראש החוג לחשבונואות בקריה האקדמית אונו למחירי הדירות בישראל
 | 

תגובות לכתבה(158):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 98.
    23 מיצה הכל במשפט אחד נכון ומדויק
    ירון 14/11/2015 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקרוא אותו לפני שמבזבזים זמן על הכתבה הזאת
    סגור
  • 97.
    פנסיה תקציבית, פנסיה תקציבית ופנסיה תקציבית
    הגורם ליוקר המחיה 04/08/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל מערכת המס בישראל מכוונת היום לשרת את תשלומי הפנסיה התקציבית ועלויות העתק באחזקת משרות של אלפי פקידי מימשל מיותרים שמשועממים וצבא שמן ,טיפש ולא יעיל. הפקידים מצידם הופכים את חיי העצמאים לגהנום.
    סגור
  • 96.
    האמת לא כל כך הבנתי מה הוא אומר אנ מאוד מאמין לו (ל"ת)
    יצחק 03/08/2015 22:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 95.
    שטויות
    אמיתי 03/08/2015 21:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה אתה מסתמך, למה דווקאב 2008 ,הריבית החלה לרדת רק בהדרגתיות במשך השנים החל מ2008. הבעיה מתחילה בהיצע . אין מספיק היצע והבעיה מתחילה בבירוקרטיה במינהל ובירוקרטיה בועדות המקומיות תנסה פעם לבנות משהו ואז כשיהיה לך ניסיון תוכל להבין מה עובר על קבלנים ויזמים כשהם מנסים ליזום משהו. יש לך סבלנות , אז אני אספר לך : 1. מחיר מינימום 2. מס רכישה 3.אגרות פיתוח 4. היטלי השבחה - שינוי יעוד וניצול למינהל 5. שמאי מקרקעין 6.עורכי דין 7. ריבית על ההלוואה - אדריכל היתר ועדה מקומית ועדה מחוזית 8. חוסר בבעלי מקצוע/ משכורות עתק לפועלים 9. טופס 4 - סעיפים 10. טופס 5 - סעיפים 11.רישום בית משותף 12.עלות הזמן ליזם 13. עלויות שונות (מאכרים) 14. תביעות דיירים סחטניות. 15. ואבן ,כשתגיע להתעסק עם פקידי ועדה ופקידי הנדסה ופקידי המינהל שישלחו אותך לכל הרוחות ואף אחד מהם לא ינסה להיות יעיל אלה ההיפך, אתה זה שתצטרך להיות סופר נחמד וסופר "נדיב" . לא מומלץ לאף אחד גורם הזמן הוא הכי חשוב . מבקר המדינה בדק ומצא שלוקח 12 שנה משלב הרעיון ועד סיום הבניה, אז מי המשוגע שיכול למכור בזול
    סגור
  • 94.
    אמת לאמיתה! ל הכבוד על אמירת אמת וניתוח לעילא ולעילא (ל"ת)
    אב 03/08/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 93.
    מי אחראי כאן על יוקר המחייה
    עוזי 03/08/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כרגיל פרופסור זליכה בהיר ומשכנע..ביביהו ממשיך לשטות בנו ובנתיניו..המששלה הבזבזנית ודואגת רק לתקציב מאוזן על ידי עוד מיסים אם תקטין הוצאות הממשלה כל שנה ב3-4 מליארד שקל ב 5 שנים...ראה זה פלא הצמיחה תזנק פלאים ופתאום הכל יוזל.. רק תקטין ההוצאות והמיסים שממנים את אותן הוצאות שקטנו
    סגור
  • 92.
    מי מלמד את הצלם לפקס? (ל"ת)
    צלמת 03/08/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 91.
    איזה גבר!! הוא הצליח
    סוחר נוסטרו 03/08/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    0 4
    להכניס את העובדה שהוא היה חשב כללי ב-2007 גם הפעם!
    סגור
  • 90.
    זילכה צודק אבל טועה בכוונה ב2 נקודות הסותרות עמדתו
    פרופ מיחחחא 03/08/2015 00:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    -מתעלם בכוונה מכך שהורדת ריבית הינה כלי מוניטרי לעידוד צמיחה.... ומתמקד רק בפעולה הפיסקלית של העלאת מיסים והעדר רפורמות מבניות כלומר במדיניות מרסנת הפוגעת בצמיחה - טועה בכוונה בעניין היצוא. ריבית נמוכה מחלישה את השקל ועוזרת ליצוא. השקל אמנם לא נחלש ולהיפך אבל אם הריבית הייתה גבוהה השקל היה מתחזק מאד והורס את היצוא
    סגור
  • יש עודפים בכסף זר, אין צורך בכ"כ הרבה יצוא (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 89.
    חיב"ס. מי יכול לקנות דירה אם הוא לא מוכר אחת?
    תמיר 02/08/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רק עשירים. 'עם ישראל' ברובו מחזיק בדירה אחת לכל היותר
    סגור
  • 88.
    הבעיה היא שחוץ מלרוכשים, לאף אחד אין אינטרס שהמחיר ירד (ל"ת)
    בן 02/08/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 87.
    זליכה תותח (ל"ת)
    עדי 01/08/2015 20:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 86.
    וואו, גילה את אמריקה
    כמה רעש וצלצולים 01/08/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עצוב שאנשים פה מתלהבים מה"פרופסור" , את הדברים שהוא אומר שבשורה אחת אומרים שהריבית אפס היא מקור כל הצרות והבועות אפשר למצוא באלפי אם לא עשרות אלפי מאמרים וטורי דיעות מה5-6 שנים אחרונות.
    סגור
  • 85.
    ההשקעה בנדל״ן מסוכנת הרבה יותר ממניות והם יכולים להתרסק (ל"ת)
    שמאי מקרקעין 01/08/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 84.
    הסבר פשוט מדהים (ל"ת)
    אייל חיון 30/07/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 83.
    למה הוא לא שר האוצר שלנו , מדינה ביזיון (ל"ת)
    אמיר בס 30/07/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • הוא, אישית, לא רוצה (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 82.
    מדיניות זה כול הסיפור ,תחזית זה שייך לתחום הנבואה ,וזלי
    בא 30/07/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כה לא נביא . מדיניות נכונה של כחלוןביבי ,כמו פתיחת השוק לתחרות מחול תיפתור את הבעיה . נדלן זאת השקעה ספקולטיבית לכול דבר ,כמו בורסה ואפילו בסיכון גבוה שכן רוב המצביעים לא רוצים מחירי נדלן בשמים .עוד תיראו משקיעי נדלן מי צודק .
    סגור
  • 81.
    כחלון יפתח את השוק לתחרות מחול ,אנשים בחרו בו בשביל
    בא 30/07/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה ,אז יבנו הסינים בזול ומהר והרבה על אדמות מדינה זה הפיתרון היחיד והנכון ,אם לא אז הקריירה הפוליטית הקצרה שלו תיסתיים , הקבלנים בישראל יתייעלו כמו שסלקום ופרטנר התייעלו , גם מחירי דירות הם פקטיביים .
    סגור
  • כחלון, עוד לא עשה הרבה, חוץ מלברוח
    הראל 01/11/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי מאוד את תוכנית הסוים האחרונה של ארץ נהדרת בהקשר אליו. שר חברותי
    סגור
  • 80.
    שאלה לירון!!! מה רע במחירים גבוהים והלוואות זולות????
    אבי 30/07/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אם זוג לוקח משכנתא בריבית קבועה וללא הצמדה של 3% אז איך ירגישו את ההשפעה של עליית ריבית? אז נניח שבעוד כמה שנים המחירים יקרסו ב-20% בהגזמה. היום, זוג עם הון עצמי של 0.5מיליון רוכש דירה בשווי 1.5 מיליון. משלמים 1 מיליון בריבית קבועה 3% ל-25 שנה שזה סה"כ 1.42מיליון. אם נחכה לירידה של 20% -- הנכס יורד ל-1.2 מיליון. מתוכם ניקח 700 אלף משכנתא בריבית 7% בהגזמה (ריבית עולה נכסים יורדים) אז נשלם לבנק 1.4מליון. שום דבר לא השתנה--- ריבית נמוכה נכס עלה. ריבית גבוהה נכס יורד.
    סגור
  • אם מחיר הנכס ירד ב%20 תוכל לסגור המשכנתא ב 15 שנים
    פריצל 09/08/2015 00:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והריבית לא תהיה 7% אלא פחות ולכן תחזיר רק 900 אלף לבנק והרווחת חצי מליון!
    סגור
  • מה שרע הוא שב2007 הדירה הזו היתה שווה 750000.
    והמשכנתא היתה רק 250 09/08/2015 00:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רוצה כאן הומלסים? הבנת? מיחחחא?
    סגור
  • מחיר הדירות הוא פקטיבי כמו שהיה הסלולר ,אתה רוצה לשלם
    בא 30/07/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לסלקום 800 שקל בחודש או 59 . מה אתה לא מבין .
    סגור
  • 79.
    הימין עם ביבי בראשו = אוייב העם והמדינה. (ל"ת)
    צביצ 30/07/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • השמאל חולם על אוסלו 2 ,זה מה שאתה רוצה . (ל"ת)
    בא 30/07/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 78.
    נראה כמו סגירת חשבון ולא הסבר לכותרת
    davidy43 30/07/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    העובדות נכונות , ההסברים והקישור לעליית המחירים של הנדל"ן? אנחנו גם לא יודעים לנתח אם ללא הורדת הריבית היינו במצב יותר טוב משאר המדינות כמו שאנחנו, לגבי הדיור ההסבר שהמשקיעים יוצרים את עודף הביקוש היה נכון אם הם לא היו בשוק כמות דירות ריקות לא מושכרות, לדעתי ריבית אפסית יוצרת את הביקוש הגבה והממשלה שיודעת שבעליית ריבית השוק יוצף בדירות יוצרת את ההיצע הנמוך יותר ופתרונות שאין בינם לבין הפתרון האמיתי כלום על מנת למנע קריסת הבנקים כשהריבית תעלה והמחירים יקרסו.
    סגור
  • הלו, זה קצר כאן. יש ביוטויב הרצאות מצוינות שלו (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הצמיחה לפי משנתו של זליכה
    בנצי 30/07/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עליית הצמיחה = ריבית גבוהה = השקעות אלטרנטיביות בשוק ההון = ירידת המוטיבציה להשקיע בדירות
    סגור
  • 77.
    התקשורת תגמור את עלית מחירי הדירות
    לירון זליכה 30/07/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תראה היום הקבלנים בוכים בכי מרורים שהתקשורת אמש גמרה להם את השיווק האגרסיבי של דירות הדשות אמש פורסם שהקבלנים בונים ללא פיקוח אפקטיבי והביאו דוגמאות אין ספור לכך שהדירות החדשות ללא בטיחות מספקת ושיש אין ספור ליקויים לאחר קבלת הדירות החדשות והנה היום משרדי הקבלנים ריקים הציבור שהתענין ומתענין בדירות החדשות נסוג בבת אחת ולא פוקד את משרדי מכירות הדירות החדשות ערוץ 10 נתן מכתה אנושה בכתבות על ליקויי הבניה הרכים כמעט בכל פרוייקט בעיקר בפרוייקטים של גינדי אחזקות ולא איכפת לרוכשים מי בנה ומי ביצע בפעל האשם הוא היזם ולכן היום מדירים הרוכשים הפוטנצייאלים את רגליהם ממשרדי המכירות של הקבלנים זה מה שיוריד מחיר דה פקטו ממש נחכה ונראה מה ילד יום אבל מעשית זה מחלחל ומתחיל לפעול נגד מחירי הדירות החדשות שמחירן בשמיים אולי זה הפיתרון הזמני והטריגר לשינוי כל טוב לכולנו
    סגור
  • לפי הכתבה לא מחיר הדירה הוא הבעייתי כאן
    מיכל 01/08/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה טענה בעיקר שהקבלן- דהיינו מי שבונה בפועל את הדירה, מקבל "תקציב" נמוך מן היזם וכדי להרוויח משהו, הוא דופק את הלקוח בחיסכון בחומרים , באי השלמת תהליכי בניה הכרחיים ובתוצאה- הורדת איכות הבנייה עד כדי סיכון הדייר. האם הורדה של מחיר הדירה יביא לשינוי- לא ולא! רק חוק שיחייב במידה שווה את היזם והקבלן בליקויי בנייה , יתרום לשיפור במצב. אם החוק היה מחייב את הקבלן במלוא עלות התיקון ובסכום שווה את היזם על התרשלות בפיקוח על הבנייה, ניתן היה אולי להקטין את מימדי תופעת ההפקרות בתחום הליקויים. יש להטיל את פיקוח הבנייה על היזם שיהיה אחראי כלפי הדייר . הדייר צריך להיות שקט כאשר הןא קונה נכס אם ידע שעל כל ליקוי שיתגלה, הפיצוי יהיה כפול מערך התיקון.
    סגור
  • 76.
    האיר באופן מבריק את עניין הריבית והצמיחה (ל"ת)
    ירון 30/07/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 75.
    הפרופסור המוקצה מחמת מאוס..?
    בן-דוד 30/07/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 6
    112 תגובות ב-74 דיונים שרובם ככולם מוקיעם את הפרופסור המתוסכל ושולחים אותו בעצם חזרה לספסלי הלימודים בכלכלה כדי להשלים ידע והשכלה בתחום....
    סגור
  • רובם ככולם של צבא היחצנים בתשלום של המונופולים
    בן דוד, בן של מי ? 30/07/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בדיוק אותם מונופולים שהוא מדבר עליהם, של הגז , הרכב, המזון, הדיור, הקמעונאות, כל אלה מעסיקים צבא של טוקבקיסטים בתשלום ( עולים להם פרורים) כדי לנסות לתקוף את כל מי שמעז לצאת מולם .
    סגור
  • בן דוד, בן של מי?
    בן של מי? 30/07/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אינני נכנס להצעות/המלצות שלו. למדתי כבר כי לכל סוגיה יש פנים רבות, לבטח בכלכלה. אך זאת עליך לדעת, בן של מי. הוא איננו פרופסור כי אין לו תואר ד"ר. ניתן לו תואר כמומחה, ולא בהכרח הוא מומחה. זו אחת הבעיות של המכללות.
    סגור
  • 74.
    זליכה- די לך מכאן. נמאס מהשטויות שלך שאתה מפזר כל יום. (ל"ת)
    ארז 30/07/2015 06:03
    הגב לתגובה זו
    4 19
    סגור
  • טמבלים לא נגמרים
    בנצי 30/07/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה כזה טיפש שלא הבנת דבר ממשנתו הברורה של זליכה ...
    סגור
  • דיור
    אלי דוד 30/07/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היחידי שמדבר לעינין
    סגור
  • ארז, מי משלם לך? מונופול הרכב?הגז? המזון? אולי הקבלנים? (ל"ת)
    אזרח 30/07/2015 09:30
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 73.
    אינרום
    מיכאל 30/07/2015 01:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל להוריד את מחירי הדירות צריך להציף את המדינה בבניית דירות,המוני רב קומות, והחברה שתרוייח הכי הרבה היא אינרום, שתמכור הכי הרבה הספקת חומרי בנייה לכל הקבלנים, ולכן משקיעים יקרים תחשבו טוב על זה .
    סגור
  • 72.
    חזק וברוך (ל"ת)
    חזק וברוך 29/07/2015 23:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 71.
    הגדלת הפערים וריכוז ההון אצל טייקונים בודדים (ל"ת)
    גיא 29/07/2015 23:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 70.
    כשמעודדים ריבוי אוכלוסיה טפילית ובריחת אוכלוסיה יצרנית
    אחד 29/07/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    התוצר לנפש יילך ויקטן,ואתו המוטיבציה לשרת בצה"ל.המצב יתחרבש, עד שיגיע משיח צדקנו, ואז....
    סגור
  • זליכה יוצא נגד ההיטפלות לחרדים וערבים (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מעודדים אבל זה מה שקורה בפועל
    אלי 30/07/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם האדומים יעלו זה רק יתחזק
    סגור
  • 69.
    ניתוח כלכלי נכון ומבריק חוץ מהגז שם הוא טועה (ל"ת)
    ירון זליכה מעולה 29/07/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 68.
    העיקר בעלי ההון ושכל השאר ישרף . נתניהו = נירון קיסר
    אדם 29/07/2015 21:58
    הגב לתגובה זו
    9 1
    נירון קיסר שרף את רומא ונתניהו הולך בדרכו
    סגור
  • 67.
    עקרונית הוא צודק אבל....
    כנסו להסבר משלים 29/07/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בעית הצמיחה הנמוכה היא בעיה כלל עולמית וישראל היא חלק מהכפר הכלכלי הגלובלי. בארהב מאיימים כבר הרבה זמן שיעלו את הריבית אבל זה כבר די ברור שאין להם באמת יכולת. ככל שהכלכלה העולמית גדלה כך שיעורי הצמיחה ילכו ויקטנו פשוט כי ככה זה במתמטיקה. כאשר המכנה גדל התוצאה קטנה
    סגור
  • 66.
    הסבר מעולה תודה רבה (ל"ת)
    עירית 29/07/2015 21:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 65.
    נו אז מה החידוש?! אז תעלה את הריבית?
    ואו 29/07/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים יאבדו הכל! והדולר יתרסק
    סגור
  • 64.
    חבל שזליכה לא נגיד
    eli 29/07/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
    13 2
    לא היתה ריבית שקר והיה גן עדן
    סגור
  • ביבי הציע לו, תמורת תמיכה (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה לאל שהוא לא (ל"ת)
    גם קרנית כשלון 29/07/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 63.
    תותח אש
    משה אש 29/07/2015 19:01
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אתה ורק אתה צריך להיות שר האוצר
    סגור
  • 62.
    זליכה לראשות הממשלה! צודק מאוד פשוט מילים כדורבנות (ל"ת)
    אופיר 29/07/2015 18:36
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 61.
    אני בעד מס על דירה שנייה אבל זה
    ראובן 29/07/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לא יפתור כלום, בסכומים כאלו המס נכנס למשכנתא ונבלע בעוד כמה שקלים לחודש, לא משמעותי ולא רציני.
    סגור
  • מס חודשי בסך5000 שקל בחודש !!
    יוסי 30/07/2015 08:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חייבים לגרום לאותם אנשים שייש להם דירה שניה ואילך למכור את הדירות שבשום אופציה לא תיהיה להם כדאות להחזיק דירה שניה
    סגור
  • אסון! זה יהפוך שוכרים חלשים חסרי הון העצמי להומלסים!
    מיחחחא 03/08/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כולם יוכלו לרכוש דירה גם אם ירד המחיר ב-20%.
    סגור
  • עוד מס רק מייקר את המוצרים (ל"ת)
    די למסחטת המיסים 30/07/2015 06:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • עוד מס רק ייקר את כל המוצרים במשק (ל"ת)
    אורן 30/07/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    מאלף
    אתי 29/07/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אין צורך להכביר במילים הניתןח ברור הגיוני ומוסבר בפשטות.
    סגור
  • 59.
    הפרופסור שכל תחזיותיו מתנפצות אל קרקע המציאות
    מיכה 29/07/2015 18:18
    הגב לתגובה זו
    2 26
    זה הפרופסור המתוסכל נואשות ......העוין את נתניהו על שלא צירף אותו לשורת נאמניו בזירה הכלכלית ...ומכאן תחזיותיו ההזויות המתנפצות כבלון נפוח ,אחת לאחת, בקולות ענות חולשה ואפס אפסיים....
    סגור
  • ביבי רצה לצרף אותו, זליכה סרב (ל"ת)
    הראל 01/11/2015 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 58.
    תותח
    גיא 29/07/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    האמת תותח
    סגור
  • 57.
    היחיד שמבין ואומר
    שרון 29/07/2015 18:11
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מה קרה כאן
    סגור
  • 56.
    היחיד שמבין ואומר
    שרון 29/07/2015 18:11
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מה קרה כאן
    סגור
  • 55.
    והקטנים בחרו אחד4 פעמים לרוה"מ
    חי 29/07/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל שנתיים בחירות.. כדי לא לעשות דבר בשביל הקטנים.צעירים.. שיעבדו אותם במשכנתה כפולה בגלל יוקר הדיור לכל ימי חייהם יהיו משכורותיהם משועבדים לבנקים.. זה בלוף הפוליטיקה..חבל
    סגור
  • 54.
    איזה תותח הזליכה הזה. ענק ! (ל"ת)
    אפרים 29/07/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 53.
    זליכה תודה
    משה 29/07/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סוף סוף הבהרות מיקצועיות למצב והבנה ממהלכים שיגיעו במוקדם ובמאוחר בהכרח ואיך להערך להם ולא להימצא עם המיכנסיים למטה ולהיות מופתעים מחוסר הבנה כמו שהיה בשנת 1982 שתוך 3 ימים נישאר לרוב האזרחים חלון מכל דירה
    סגור
  • 52.
    כל עוד נתניהו בפוליטיקה, הקפיטליזם החזרי ישלו
    מדובר בהרס חברתי 29/07/2015 17:51
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לנתניהו ושריו אין חזון לעתיד המדינה. אותו מעניינים רק הטייקונים, הצגות בתקשורת ותככים. צעירים, גמלאים, נכים, חד הוריות, חולים, ועוד, לא נחשבים אצל נתניהו. אך ורק חבריו בעלי הממון נחשבים ואותם הוא מרפד בהטבות בלתי נתפסות.
    סגור
  • הסוציאליזם הוא החזיר האמיתי (ל"ת)
    אבי 30/07/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 51.
    כל מילה נכונה, נתניהו פחדן ומשרת טייקונים
    צודק ב 100 אחוז 29/07/2015 17:20
    הגב לתגובה זו
    14 5
    ז\לא עושה כלום, הכח נשאר כמו שהוא והופך לגרוע יותר ויותר, אין פה עתיד לדור הצעיר, הם יהפכו לעבדי הטייקונים ובני משפחותיהם
    סגור
  • 50.
    מסכנים התלמידים של הבלון הנפוח הזה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 29/07/2015 17:19
    הגב לתגובה זו
    6 13
    סגור
  • 49.
    הוכחה שהדמוקרטיה דפוקה - זליכה לאוצר
    רועי 29/07/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זליכה צריך להיות שר אוצר
    סגור
  • 48.
    את הגז ניסיתה להרוס
    איתן 29/07/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    4 11
    ואף אחד לא הקשיב לך. עכשיו עברת לנושא חדש? אהבל מי שמקשיב לך בכלל.
    סגור
  • 47.
    בעצמו מחבל בצמיחה בגז
    חלתק 29/07/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    5 10
    וקומוניסט זועבי
    סגור
  • 46.
    כל מילה בסלע
    דן 29/07/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    13 4
    הוא עקבי בדעותיו ומסתבר שהוא גם צודקהבעיה שהוא כנראה ישר מדאי לא מתאים לרפובליקת בבנות ישראבלוף
    סגור
  • 45.
    הוא בעצמו מדכא צמיחה ותומך ביחינוביץ
    סלוק 29/07/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סתם דברן
    סגור
  • 44.
    ליצן גרוע מזר...קשקשו
    צלק 29/07/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סזב
    סגור
  • 43.
    פעם הוא האשים רק את פישר=קשקשן (ל"ת)
    גידי 29/07/2015 16:59
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 42.
    מישהו עוד מקשיב לליצן הזה ??? (ל"ת)
    זליכה בדיחה מהלכת 29/07/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    5 16
    סגור
  • הוא מחליף בין התוצאה והגורם ,הוא בטח צריך איבחון
    בא 29/07/2015 17:12
    הגב לתגובה זו
    3 8
    בתלהשומר .
    סגור
  • 41.
    בנק ישראל פועל נכון
    Hadshen 29/07/2015 16:34
    הגב לתגובה זו
    8 8
    ללא התערבות בנק ישראל שקל היה שוה בערכו לדולר והיצוא היה מחוסל. בנק ישראל יכול לטפל רק בגזרה שלו והוריד את הריבית במטרה להחליש את השקל כדי לשמור על התחרותיות של המשק ועל מנוע הצמיחה העיקרי - היצוא. בנוסף להורדת הריבית הבנק רכש עשרות מיליאדי דולרים במטרה להקטין את שיטפון המט"ח שזורם לישראל בגלל המשבר העולמי מחד ובזכות הצלחת ההיטק והציפיות להמשך צמיחה כאן מאידך. בשוק הדיור בנק ישראל מגדיל את הדרישה לביטחונות מהרוכשים כדי לצנן את הביקוש ומשפר את אפשרות גיוס ההון של היזמים כדי להגדיל את ההצע. מי שמפשל, וכאן יש צדק רב בטענות, זה הממשל בכללותו. נתניהו אשר התריע כשר אוצר במשל האיש השמן לא עומד בפיתוי וממשלתו היא האיש השמן הרוכב על האזרח הרזה.
    סגור
  • השקל היה שווה בערכו לדולר? תגיד לי אתה שומע את עצמך? (ל"ת)
    ' 29/07/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • ככל שהשקל היה מתחזק, כך היבוא היה גדל ומחליש אותו חזרה (ל"ת)
    כלכלן 29/07/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 40.
    פרופ זליכה, כל מילה בסלע!
    השקולה 29/07/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    21 5
    נהניתי להקשיב. איזה ניתוח ברור.
    סגור
  • 39.
    ביבי הרס הכול. את מי הוא משרת? איפה המשטרה? (ל"ת)
    נחי 29/07/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 7
    סגור
  • 38.
    שאפו! כול מילה בסלע!
    זיו פניני 29/07/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    16 6
    קל לקלקל...לך תתקן עכשיו...
    סגור
  • 37.
    זליכה
    שרפון 29/07/2015 16:15
    הגב לתגובה זו
    9 3
    תותח
    סגור
  • 36.
    זליכה טועה בענק. מי שמבין בשוק הנדל"ן ...
    ישראל 29/07/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    5 18
    יודע שאנחנו עם הברכה הגדולה ביותר של גל צעירים שבימים לןא מנצל והופך במחדליו לקללת הדיור. בנוסף יש גם גירושים ועוד המגדילים את הביקוש. תבדקו ותראו שבעשור הקרוב כ-10% ידרשו לדירה שזה 100,000 לשנה ולא הקשקושים של זליכה והיערכות המדינה. במקום האימפונט הביצועי בנימים צריך גבר רציני כמו שרון שבנה בתוך מספר שנים דירות למליון עולים בנוסף לגידול האוכלוסיה. הדבר השני הוא לבנות לגובה בערים כי זו הבניה היעילה ביותר כלכלית כולל תשתיות. כאן יש גם טמטום וגם בטלנות מושחתת של ראשי עיריות החל מחולדאי הפושע. כי הם ביחד עם משרד התחבורה צריכים לדאוג לתשתיות. מעריץ את זליכה האדם. מעריץ את זליכה הכלכלן. ושולח את זליכה המיעץ בנושא נדל"ן לבדוק את המספרים שכתבי. ושיתחיל מפרופסור פסיג. הבעיה מתחילה מחישובים סטטיסטים מוטעים במשרד השיכון ובכלל.
    סגור
  • אין הבדל בכמות הגירושין לפני 2008 ואחרי. זה לא הגורם (ל"ת)
    כלכלן 29/07/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • עכשיו ילדי העולים בורחים לקנדה בגלל שהכול כאן יקר . (ל"ת)
    בא 29/07/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • טיסה נעימה להם!! (ל"ת)
    יוסי 30/07/2015 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    תותח. נקודה. (ל"ת)
    תנעמי 29/07/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 34.
    השקל הכי חזק בעולם, מה עושים? (ל"ת)
    avi 29/07/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 33.
    קשקשן בלתי נלאה מומחה לראית החושך (ל"ת)
    ישראל מרמת גן 29/07/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    5 14
    סגור
  • צודק
    Jr 29/07/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אתה לא הבנת אותו תישמע את זלכה שוב ותבין מי דופק אותנו הממשלה בראשות ביביכס המפגר
    סגור
  • 32.
    זליכה לא מבין כלום. הבעיה עם כל הפקידים האלה
    ג 29/07/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    5 16
    שמעולם לא התנסו באמת בלנסות להרויח משהו מעבר למשכורת טפילית והדאגה רק להצטברות זכויות פנסיה. שנה של חינוך בניהול מכולת הייתה מסדרת להם את הראש לתמיד
    סגור
  • 31.
    כשהורידו ריבית (2009) היה צריך להגביל משכנתא ל 15 שנה
    מפחית הביקושים 29/07/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    20 0
    בצורה זו ההחזר החודשי היה זהה לפני הורדת הריבית ואחריה. מה שקרה שאנשים הגדילו ביקושים דראסטית כי באותו החזר חודשי הם יכלו לקנות דירה הרבה יותר יקרה, לאחר הפחתת הריבית. זה התניע את עליות המחירים, שהפכו להיות סיבה פסיכולוגית לרכישה (המחירים "תמיד" עולים)
    סגור
  • **** צודק **** צודק **** צודק **** צודק **** וצודק (ל"ת)
    בנצי 29/07/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 30.
    תגובה לאדיוט מ- 23
    אורי 29/07/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתם בביזפורטל אומרים שתגובות יפורסמו בהתאם לשיקולי המערכת.למה לפרסם דברים של "אדם" שכנראה השתיה המרה זורמצ אצלו בברז...(אני מניח שבמוחו לא זורם משהו...)
    סגור
  • 29.
    הגאוניות שבפשטות
    אריק 29/07/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אין מה להוסיף מבריק
    סגור
  • 28.
    כמה מלל מיותר..
    zoro 29/07/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    תגיד במלה אחת " ריבית". וכן יש אלטרנטיבות ראה איפה הבורסות בכל העולם. רק ריבית אפס! גרמה לכל הטרוף.
    סגור
  • 27.
    זליכה?..תזכיר לנו כמה אתה מרוויח בחודש? (ל"ת)
    בובליל 29/07/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    5 14
    סגור
  • 26.
    הדפקט המשועמם חזר? (ל"ת)
    ani 29/07/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 25.
    חבל שזליכה לא פוליטיקאי
    רוני ליברנט 29/07/2015 15:16
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סופסוף מישהו שמדבר ברצינות, ונשמע הגיוני ולא אומר שטויות מעורפלות על צמיחה ועידוד מגזר X. פלוג אומרת "אני רוצה שהשקל ייחלש". היא לא אומרת בכמה, לאן, כמה זה ישפיע ועל מי. אין לה מושג, וזו מלכתחילה לא הייתה הסיבה לכך שעשתה את כל זה. מה זה יצואנים? כמה המהלכים שלה יעזרו להם? מה יקרה אם היא לא תבצע אותם? למה אין אף פעם אמירות חדות יותר? א. כי היא משקרת, ודואגת לבנקים, ולא ליצואנים, כמו שאמר זליכה. ב. כי היא חושבת שאנחנו טיפשים וקונים את זה שקניית 3 מיליארד פה וחצי מיליארד שם יעשו שינוי ארוך טווח בשער החליפין בין המטבעות, וכללי הביקוש וההיצע (שיישארו יציבים בקירוב גם לאחר המהלך הנקודתי והזניח שלה) יגרמו לתנועה לאותו המקום שממנו חששה. (ואכן, הפעולות שלה לא משנות כלל את כיוון שער המטבע)
    סגור
  • 24.
    בחור מבריק והסברים מהפנטים גם עבור כל בר דעת ....
    זכרוני 29/07/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    21 3
    אדם מסוגו של ירון זליכה חייב להיות מעורב בקבלת החלטות ממשלתיות ובהתוויית כווני חשיבה במיוחד במשרד האוצר . מר כחלון היקר תיפגש דחוף עם הבחור המבריק הזה ותנסה לרתום אותו לצוות שלך בתפקיד יועץ בכיר ....כל הרווח הוא שלך באופן אישי ושל מדינת ישראל ללא ספק .
    סגור
  • 23.
    זליכה זה אידיוט מגלומן חולה פרסום (ל"ת)
    יעקב 29/07/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    14 26
    סגור
  • 22.
    כמה אפשר ,קבלנים מסין ואדמות מדינה בחינם ובנית אלפי
    בא 29/07/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    דירות מהר ובזול . אם כחלון יקשיב לעצות אחיטופל של פקידונים באוצר,כמו לפיד ,אז יעבור למשבצת של קדימה ,כמו לפיד , יותר מהר משיוכל להגיד עצותמחראיעיפואותימהפוליטיקה.
    סגור
  • 21.
    תותח על כל מילה בסלע (ל"ת)
    אלעד 29/07/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    19 8
    סגור
  • 20.
    ירון זליכה צודק אבל
    IM 29/07/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    14 3
    מתעלם מההשפעה השלילית של המשך העליה במחירי הדיור. במיוחד לאור העובדה שהצמיחה אפסית או תקועה. הדבר היחידי שהוזכר בענין זאת עובדת 160 המשכורות (לפי ממוצע ולא לפי חציון שאז התמונה קשה הרבה יותר). המשמעות של עליה מתמדת במחירי הדיור היא שזוגות צעירים וחסרי דיור יאלצו לקחת משכנתאות הולכות וגדלות עד שלמעשה לא יוכלו לעמוד בתנאי של לווה בטוח. התוצאה תהיה המשך הגידול בפערים החברתיים עד לפיצוץ..
    סגור
  • שטויות, הם לא צריכים לקנות דירה בכלל
    שמואל ברגר 29/07/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ברוב העולם, צעירים לא קונים דירות. ואין סיבה שיקנו. הם צעירים. לא צריכים לקשור את רגליהם לקרקע כאילו היו פנסיונרים. גם לחופש יש ערך. (שלא לדבר על התשואה החלופית מאותם הסכומים)
    סגור
  • 19.
    כמה שטויות ברבע שעה. העניין פשוט. יש ביקוש יותר מהיצע
    אורי 29/07/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    10 23
    ברגע שציפו את המדינה בדירות המחירים ירדו.אין קשר למשקיעים נדלן שקנו דירות להשקעה כי כולן מושכרת ויש בהם דיירים. ברגע שיהיו יותר דירות בהצעת מאשר בביקוש המחירים ירדו. ככה זה בכל מוצר בשוק. הצע וביקש. מסובבים אתכם על האצבע. המחירים הגבוהים נוחים לממשלה. הרבה הכנסה ממיסים
    סגור
  • בגלל זה צריך לגרום למכור ולא להחזיק בנכס שני
    יוסי 30/07/2015 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מס חודשי 5000 לחודש על דירה שניה יגרום למכירתן של מאות אלפי דירות ולהצפת השוק
    סגור
  • ביקוש
    קרן 29/07/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אבל הביקוש פיקטיבי, לא אמיתי, של אנשים שצריכים לגןר בנכס , יש עלייה בביקוש כתוצאה מריבית נמוכה וחוסר אכיפה של המס.
    סגור
  • לא בדיוק
    רוי 29/07/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה לגבי מחירי רכבים מחירי דלק? לפי 2005 הדולר אז היה חזק יותר מחיר חבית גבוה יותר. אבל מחיר ליטר דלק זול יותר. לך תסביר את זה? ממשלה חרא
    סגור
  • בשנים האחרונות הוא רק מדבר שטויות ,אולי זה פירסום
    בא 29/07/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    7 16
    בחינם בשבילו .
    סגור
  • פששש... ממש המצאת את הגלגל (ל"ת)
    אופיר 29/07/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 18.
    לפנתיאון (ל"ת)
    שי 29/07/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    תתעוררו, ביבי מוביל את העם לתהום..בקשו בחירות ועכשיו.. (ל"ת)
    סוניה 29/07/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    16 6
    סגור
  • 16.
    מסכים עם כל מילה
    מסכים עם כל מילה 29/07/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    25 3
    דיבר לעניין - ו... צודק !!
    סגור
  • 15.
    תזכירו לי מה היה תפקידו הציבורי
    tr 29/07/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אחת ההפרטות שהוביל זליכה הייתה הפרטת בנק דיסקונט. בהפרטה זו התעניינו חמישה קונים, אך ארבעה פרשו, וזליכה מכר את הבנק, לקבוצת איל ההון מתיו ברונפמן מצפון אמריקה‏‏‏[
    סגור
  • זליכה אם לומר את האמת, התנגד (ל"ת)
    בכר התעקש על כך 29/07/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 14.
    כחלון, קח לך את האיש הגאון הזה , הוא יוביל אותך נכונה
    ליאון 29/07/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    30 4
    לטובת עמך ישראל... ביבי , איש מתוסכל שרק רע רואים ממנו...איך בחרו באדם לא שפוי לכנסת...
    סגור
  • 13.
    הודות הנהגה נכונה,יש מדינה לתפארת,ולא מרובע כמוהו
    דוד 29/07/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 19
    1,אין חבדל בין מגה ליוון-חשבו שיכולים לשחות בים עמוקים,או לשחק במגרש עם גדולים ומיומנים-לא בחודש או שנה גססו וקרסו 2.ישראל מדינה קטנה בעיותה כרימון-אסור שתהיה תלויה באחרים כי עובדות ברורות-חברות ומדינות אירופא הם עובדים אצל ערבים\\ולא רוצים לראות סכנה עדירה לפניהם כל הגויים ערבים פולשים לעבודתם,מזונם,בתיהם,עסקיהם 3.לצערי יש לי בעיה כזו בשכונתי-חרדים פולשים על כל דירה,בתי ספר גני ילדים עסקים-ממש חונקים ואנו נאלץ לברוח כי אנו רוצים חופש-שכונה פתוחה ולא חשוכה{21 מנדת ישראל לא יגיע רחוק-כי עגלה כבדה-איכפת לנו כי זה מוביל ליוון
    סגור
  • מגה קרסה בגלל
    רוי 29/07/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שרואופ לקחו מהם שכר דירה גדול. הם שתו להם את הרווחים. במקום שלמור על יציבות החברה המנהלים לקחו בונסוים ענקיים. ומחזיקי המניות גם
    סגור
  • פחחחח... ממש מדינה לתפארת אנחנו יותר בכיווןן של מדינה פ (ל"ת)
    אופיר 29/07/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    איש מבריק.. פרופ, זליכה היה צריך להיות שר האוצר.
    אלי 29/07/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    26 10
    לצערנו , ביבי וממשלתו הכושלת , פוחדים ורועדים מאיש מבריק שכזה...
    סגור
  • צודק
    צודק 29/07/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אתה צודק
    סגור
  • 11.
    "אלק" פרופסור
    דורי 29/07/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    11 23
    בשביל להיות פרוספור צרכים לפרסם כ 35 מחקרים אקדמאים. מינוי של פרופסור במכללה זה לא פרופסור ותדייקו בבקשה..
    סגור
  • אמרת במכללה או במזבלה . (ל"ת)
    בא 29/07/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 10.
    הרסו את המשק (ל"ת)
    בי בי ופישר 29/07/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • הם הצילו אותו ,ראה יוון,לנו אין מי שיתן צק גדול כמו
    בא 29/07/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ליוון , בעצם יש את דוד סם ,אבל הוא רוצה שנחזיר חצי מדינה בתמורה . בועתהנדלן זאת הטעות שלהם,וביבי כמעט הפסיד בבחירות בגללה .
    סגור
  • מה קשור יוון?
    שמואל ברגר 29/07/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה יודע להסביר למה אלמלא ביבי נהיה כמו יוון? או שאתה סתם חוזר על המנטרות המפגרות שלו שהוא מוכר למצביעים הילדותיים שלו?
    סגור
  • ביבי הוא בעצם ביבירידיק ,הוא מקופץ אימפריות . (ל"ת)
    בא 29/07/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ביבי עשה הפרטות בלי סוף,מה שלא עשו ביוון ולכן כולם שם
    בא 29/07/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עובדימדינה שחצי מהם מיותרים ,ביבי הביא הייטק ועשה משק תחרותי .ושמואל אתה פשוט מתעצל לחשוב ,סוג של אדםאוטוממט, ביבי גם עשה טעויות ענקיות ויצר בועתנדלן .
    סגור
  • 9.
    עוד מבלבל ביצים שיודע לדבר ובעשיה אפס! (ל"ת)
    בני 29/07/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    11 23
    סגור
  • 8.
    גאון!! (ל"ת)
    בני 29/07/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 7.
    הרבה בלה בלה אני לא פרופסור אני שכיר פשוט של 5000 ש"ח
    יוסי 29/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    12 17
    קבל את הפתרון היחידי שיוזיל את מחירי הדיור בארץ ב30% ממש פשוט וכולם מתעלמים ומספרים סיפורי פוגי... מס חודשי על כל דירה שניה שלישית ואילך בסך 5000 שקל יגרום למאות אלפי דירות לצאת למכירה משום שאף אדם שמחזיק יותר מדירה אחת לא יסכים להחזיק עוד דירה להשקעה ..השוק יצוף בדירות יד שניה מחירי הדירות החדשות ירדו במחיר,באותה מידה ...הקבלנים ירוויחו 200 אלף שקל על דירה במקום חצי מליון,הבנקים יתנו פחות הלוואות וירוויחו פחות לא יקרה להם כלום...ורק זה הפתרון אין פתרון אחר!!! ואני לא פרופסור לכלכלה אני שכיר פשוט שמרוויח 5000 שקל בחודש ...הייתי שמח לקבל מאדון זליכה למה זה לא נכון לעשות זאת ואם יעשו זאת אכן המחירים יצנחו כן או לא? בלי נסיונות להרחיב מסביב לעוד מאה שנה מה יקרה...תכלס נכון להיום !!
    סגור
  • מחירי השכירות יעלו והשוכרים החלשים יעופו לרחוב! (ל"ת)
    מיחחחא 03/08/2015 00:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מפגר ברשות הרבים.במצב כזה אתה תמות מרעב והמשכירים יצחקו (ל"ת)
    eby 29/07/2015 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • טיפש מי ישלם 5000 שקל מס על דירה להשכרה ??כולם ימכרו!! (ל"ת)
    יוסי 30/07/2015 00:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יוסי, לא הקשבת טוב להרצאה: מס לא יעזור בכלום
    דני 29/07/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מי שרוצה להשקיע את כספו בדירה יכול לעשות זאת בדיוק כמו מי שהחליט ללמוד משפטים ויודע שכרגע כמות המשפטנים בארץ ל-1000 תושבים היא הגבוהה ביותר בעולם. גם על סטודנט כזה היית מטיל מס כדי לשנות את דעתו? ברור שלא. הדרך הפשוטה היא ליצר אלטרנטיבה להשקעה כך שהכסף במקום שישב בבנק ויקבל ריבית שלילית (ולכן הולך לנדל"ן) ינותב לכיוון אחר וישיא לבעליו את המקסימום האפשרי. כל עוד המקסימום האפשרי בבנק הוא 0 ואילו בדירה זה נניח 3% התשובה ברורה (רמז: 3 גדול יותר מ-0). לממשלה הרבה יותר קל לחפש את המטבע מתחת לפנס כי האופציות האחרות מצריכות קבלת החלטות וגרימת שינוי. הרבה יותר קל לא לעשות כלום ולהעביר את הקדנציה בשקט. דרך אגב - כל עניין המס מהשכרה רלוונטי במידה והדירה מושכרת. אם יש למישהו דירה או דירות שאינן מושכרות אי אפשר לגבות ממנו שקל אחד. ממש פשוט, נכון?
    סגור
  • להשקיע במספרי מונית ,משרדים ,וחניות ,,לא חייב דירות !!
    יוסי 30/07/2015 00:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירות למגורים בלבד!!ורק מס חודשי יגרום למאות אלפי דירות לצאת לשוק הדירות ולהורדתם בעשרות אחוזים ..הבנקים לא יתנו להרוויח ריבית ..אל תחכו שהבנקים יעלו את הריבית למשקיעים בבנק.
    סגור
  • העוני מוביל לרוע וטפשות (ל"ת)
    ג 29/07/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אתה טועה
    עמנואל 29/07/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ביקוש והיצע זה שם המשחק. ברגע שמעלים את המס על משכירי הדירות חלק מהמשקיעים באמת ימכרו את הדירות שלהם אבל מה שזה יצור בפועל הוא שההיצע של דירות להשכרה יקטן והמשכירים בלי שום בעיה יעלו את שכר הדירה ויגלגלו את המס החדש על השוכרים. באופן כזה - אתה אולי עוזר לאלה שיש להם קצת כסף ויכולים לקנות דירה אבל העזרה הזאת תהיה על הגב של אלה שאין להם גרוש על התחת ויצטרכו עכשיו לשלם שכר דירה עוד יותר גבוה. הפתרון: לייצר יותר דירות כל שנה, להעלות את הרבית בשיעור משמעותי, לייצר יותר פרוייקטים של מחיר למשתכן, להביא יותר כוח עבודה לבניה מחו"ל, לרכך את התקנים והדרישות לבנייה, אבל יותר מכל אלה - הכי חשוב - לייצר מרכזי תעסוקה איכותיים בפריפריה כדי לייצר אלטרנטיבה ראויה למגורים במרכז.
    סגור
  • אי אפשר להעביר את המס על השוכרים
    יוסי 30/07/2015 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אף שוכר לא יצליח לשלם את המס החודשי בסך 5000 שקל בנוסף לשכר הדירה שהוא כבר משלם ,,הדבר יגרום לאנשים למכור את הדירות ..המדינה תרכוש חלק נכבד מהדירות וישכירו במחיר סביר למוגבלי יכולת .
    סגור
  • לא נכון
    קרן 29/07/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אם יהיו יותר דירות בשוק למכחרה זה בהכרח יוריד את מחירי הדירות ובהכרח יוריד את מחירי השכירות , לא יכול להיות שמחירי השכירות ישארו אותו דבר אחרת תהיה פה תשואה מטורפת על הנכס וזה לא הגיוני במצב שהריבית האלטרנטיבית ללא שינוי
    סגור
  • deduct the tax on the stock exchange
    motti 29/07/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    7 2
    this is the solution
    סגור
  • 6.
    וואלה ירון אתה תותח, תודה (ל"ת)
    מיכאל הרוסי 29/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    18 8
    סגור
  • 5.
    ראיון מרתק ונכון מאד -אבל- אם יש מס שהוא מוצדק זה
    א 29/07/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    13 7
    להעלות דרמטית את מס הקנייה מעל דירה שנייה ומעלה , חובה לבלום בכל מחיר את ההתנפלות של משקיעים על דירות ורק אז נראה זרימה של חלק מאותו הון למקורות השקעה שיכולים לעודד את הצמיחה , כל עוד לא תעצור את הספקולציות בנדלן ההון ימשיך לברוח מהיכן שהמשק צריך אותו , בנק ישראל יצר עיוות נוראי בזרימות ההון כתוצאה מהריבית הריאלית המטורפת שהייתה כאן ולכן אנשים נטשו השקעות מועילות לטובת ספקולציות , זה דבר שצריך להיעצר בכל מחיר אחרת המשק ימשיך להתדרדר ואז המעגל יסגר בכך שמחירי הדיור יצנחו ללא מעצורים במשבר מתגלגל שימשך שנים ארוכות ולמעלה מכך. חובה לעצור את ביקושי היתר בכל מחיר , אין שום בעיה של היצע , הגדלת ההיצע רק מעשירה את הקבלנים שמוכרים לכל . מדוע שהממשלה לא תיצור אלטרנטיבת השקעה באמצעות שיווק קרנות השקעה או אג"ח לפרוייקטים יעודיים של בנייה לשכירות טווח ארוך בו יהיה שותף הציבור במקום שישקיע בדירות ועוד דירות ועוד דירות שנגזלות מהצעירים?
    סגור
  • 4.
    עוד קשקשן שחי מתקשורת מאתרגת. (ל"ת)
    שמענו אותך מספיק 29/07/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    11 19
    סגור
  • 3.
    עד הדקה ה-8 הסכמתי איתו. אח"כ חזר להיות סוציו-קומוניסט (ל"ת)
    ידעיה 29/07/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    9 14
    סגור
  • 2.
    הכל שקר הריבית ה0
    קורי 29/07/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סטנלי וקרנית
    סגור
  • 1.
    המרצה הכי גרוע שהיה לי מעולם
    תלמיד 29/07/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    14 38
    אדם רודף פרסום ושוויצר, אולי זה בגלל שהוא מקריח
    סגור
  • אולי (ל"ת)
    אפרופו 29/07/2015 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המורה
    ירון 29/07/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    14 6
    זוכר אותך,אתה התלמיד שלא היה מכין שיעורים וריבל 20 במבחן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות