נעם גרובר: "שוק הדיור קרוב כעת לרוויה מבחינת ביקוש מול היצע, וכשאנשים יבינו שהמחירים יורדים - יהיה פה עדר שועט"

נעם גרובר חוקר ממוסד 'שורש' שמתמחה בתחום הדיור בראיון ל-Bizportal על שאלת הבועה - צפו בראיון
 | 

כששמעת את האמירה של כחלון, מה היתה התגובה הראשונית שלך?
"השר צודק, בגדול. המחירים כרגע בלתי סבירים והם ירדו. כבר כמה שנים קצב הבניה גבוה מקצב הריבוי הטבעי – נבנות יותר מדירות מאשר שנוספות משפחות, וזה יוביל לירידת מחירים. אנחנו לא יודעים אם זה יהיה תהליך הדרגתי או קריסה".
 
אנשים שמעו את לפיד ב-2013, את המחאה החברתית ב-2011. בכל פעם שהיה שאמרו לציבור שהמחירים בדרך לרדת – זה רק יצר קפיצת מחירים נוספת
"אפילו פוליטיקאים צודקים לפעמים. הגורם לעליית המחירים זו הריבית הנמוכה בנוסף להיצע וביקוש. היתה עליה מאוד איטית בהיצע בגלל ביורוקרטיה ובעיות ארגוניות קשות בכל הליך אישור הקרקעות. לוקח 12-13 שנים להשלים מיזם ועוד כשנתיים של בנייה. המשבר התחיל ב-2007, והדירות שבצנרת הולכות ומתקרבות לשוק. יש כמאה אלף דירות בבנייה וזה המספר הכי גבוה מאז 1996. ההיצע גדל בהדרגה והביקוש גדל בגלל הריבית. אנחנו לא יודעים מה יקרה עם הריבית בשנים הקרובות."
 
מה תגיד למי שרוצה לקנות להשקעה?
"יש תפישה שדירה זה בטון ומשהו בטוח שלא יעלם כמו נייר בבורסה, אבל אנו יודעים שמחירי דירות יכולים לרדת. ביפן, אירלנד, ספרד וארה"ב מחירי הדירות אפילו ירדו מאוד מהר והובילו לזעזועים. המשק בישראל הפך למוכוון דירות ובניה, אנשים משקיעים את כל החסכונות שלהם בדירות או באג"חים של נדל"ן. כשהדבר הזה יקרה, אם זה יהיה בצורה אלימה, זה יפגע בכלכלה הישראלית בצורה קשה. זה מעגל הרסני – הכלכלה תפגע ולאנשים יהיה פחות כסף ומחירי הדירות ירדו עוד יותר. בשנים האחרונות המשק הישראלי נהיה יותר מדי מוכוון בניה".
 
אז אתה אומר שאולי העסק יתפוצץ בסופו של דבר?
"לפני 6-7 שנים בנו מעט וההיצע לא היה קרוב לענות על הביקוש, לא הטבעי ולא הספקולטיבי של המשקיעים. היום המצב כמעט הפוך – הבניה עוברת כבר כמה שנים את קצב הריבוי הטבעי והשוק עומד בפני רוויה. אם בסביבות 2008 היתה בעיה קשה של מחסור בהיצע, אנו עומדים בפני עודף היצע ואנשים צריכים להחליף דיסקט ולשכוח את האגדה שמחירי הדירות לא יכולים לרדת, ולפזר סיכונים – לא לשים את כל הביצים בשוק הדירות".

כמה אתה מוטרד משינוי הכיוון שאתה סבור שמתקרב במחירי הדירות? 
"ירידת מחירי הדיור תועיל לחסרי הדיור ותפגע בבעלי רכוש. יש צד חיובי, אבל מדובר בתמונה רחבה יותר – פוטנציאל למשבר פיננסי, אבטלה ואובדן חסכונות של הרבה אנשים, משהו שיכול לגרום למיתון בכלל המשק ויפגע בכולם. יועיל אם מחירי הדירות ירדו אבל היה עדיף אם יירדו בצורה הדרגתית, מתונה ולאורך זמן ולא במשבר אלים והרסני, ויש פוטנציאל למשבר כזה בשנים הקרובות. כשאנשים מבינים שהמחירים יכולים לרדת יהיה עדר שועט של משקיעים שמנסים למכור את הדירות שלהם לפני שהמחירים יורדים. כשהמחירים יורדים מאוחר מדי וכל הרווחים שהיו על הנייר ימחקו, וזה מצב של פקיעת בועה וקריסה. עדיף לכלכלת ישראל שלא נגיע למצב הזה."

תגובות לכתבה(203):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 95.
    מדבר בחכמה
    ברוך 09/08/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב מה קורה עם דירות בשכירות ..ההכנסה ברוטו לפני מס באזור המרכז היא 3% ברוטו. וגם לא קל למצוא שוכר ----מאוד בררנים כי יש הרבה דירות להשכרה ..תראו באתרים באינטרנט...
    סגור
  • 94.
    חמוד, אבל שגוי
    דן 08/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק השנה מגיעים, סוף סוף, למענה לביקוש השנתי. הפיגור הוא פיגור של עשור לפחות. עשור אבוד.
    סגור
  • 93.
    אם זה נכון למה למסות את מחזיקי הדירות
    יוסי 07/08/2016 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כחלון מבין היטב למה הוא מכניס את היד לכיסם של אזרחים ששילמו כבר מס ?
    סגור
  • 92.
    כחלון צודק ?
    כותב 01/08/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדינת ישראל זקוקה ל150000 יחידות דיור כל שנה אולי מאה אלף יעצרו את הידרדרות המחיר בפועל לא בונים יותר מחמישים אלף יחידות בממוצע שנתי.
    סגור
  • 91.
    מחירי הדירות
    דוד 30/07/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יודע איפה אתם ה"מומחים" חיים אבל יש עליה גדולה לארץ והרבה זוגות צעירים מחפשים דירה לכן לדעתי עד שלא יהיו אפיקי השקעה יותר טובים כולם ישקיעו בדירות ויקנו דירות גם אם המחיר ירד
    סגור
  • טען עוד
  • 90.
    ד"ר גרובר מדבר בחכמה ובהיגיון רב (ל"ת)
    מתן 29/07/2016 00:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 89.
    אם כל כך טוב,למה כל כך רע ? (ל"ת)
    חבורת הזויים 28/07/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 88.
    כמה מתוסכלים יש פה!! מדברים מתוך תקווה ולא מתוך הגיון.. (ל"ת)
    vvc 28/07/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 87.
    מחירי הדירות כבר בנסיגה , קיימים מאות דירות שלא נמכרו .
    מני 28/07/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מחירי הדירות במגמה של ירידת מחירים , שר האוצר כחלון קבע כי מתחילה תנועה של ירידת מחירים בנדל"ן , המשכנתאות הגיעו לעליה הגדולה בתולדות ישראל , הבנקים מפוחדים ממשבר הדיור הם מתחילים לבטח את המשכנתאות זה סימן מובהק של מגמת ירידת מחירי הדיור , המשקיעים כבר הפנימו כי צריך למכור את הדירות לפני ירידת המחירים , הדירות שימכרו ע"י המשקיעים יובילו את שוק הדירות להפסקת רכישות , משבר הדיור מדאיג את הבנקים יש בשוק יותר ממאה אלף יחידות דיור הכמות הגדולה ביותר בעשרים השנים האחרונות , יש לציין כי המיתון הקיים במשק הוא ממשי כאשר הציבור לא ירכוש דירות לא תהייה למדינה הכנסה מתחום הדיור תתחיל בעיה של תקציב המדינה למי שברצונו לרכוש דירה כדאי להמתין מחירי הדיור יפלו בודאות .
    סגור
  • 86.
    אז למה הוא מחפש אמצעים נוספים כמו מס הכנסה על דירה שליש (ל"ת)
    hguy 28/07/2016 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 85.
    כחלון צודק שכחתם להפחיד אותנו עם הפצצה האירנית תבנו (ל"ת)
    אריק / 27/07/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 84.
    מיליוני אפריקאים מתים להגיע לכאן
    ישראלי 27/07/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אין מה לדאוג. אם לא יהיו מספיק ישראלים אז ביבי יאפשר כניסת מיליון סודנים, בדיוק כפי שהוא וש"ס אפשרו הכנסת עשרות אלפים כאלה לדרום ת"א. אילו ביבי באמת רצה להפחית את מחירי הדיור הוא היה מפנה את המסתננים מדרום ת"א למחנה אוהלים בנגב, או בקיסריה, ליד הבית שלו. אלפי דירות בת"א תפוסות כיום ע"י סודנים, וביבי רק מדבר, ולא עושה. אלפי דירות מוכנות, כאן ועכשיו, יכולות לשמש הומלסים ישראלים. חלם.
    סגור
  • 83.
    שוק הדיור ברוויה? תגיד, אתה אמיתי? אין לך מושג
    יש ר א לי 27/07/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    9 24
    מעניין איזה דוקטורט יש לו ומהיכן? אולי ממכללה כלשהי ברומניה או משהו דומה? באמת בושה.
    סגור
  • 82.
    פשוט בושה
    דר לכלכלה 27/07/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    5 19
    דוקטור נכבד בתור דר לכלכלה אתה אמור לדעת שקצב הגידול הטבעי דווקא גבוה מהתחלות הבניה, בנוסף לא לקחת בחשבון ש 1 מתוך 3 זוגות בישראל מתגרש והדבר יוצא עודף ביקושים בשוק. כמו כן, לא נראה סביר שהריבית צפויה לעלות בשנים הקרובות הדבר יוצר עודף ביקוש לשוק הדיור. במצב השוק הנוכחי והמצב הפוליטגאוגרפי בעולם אין השקעה נבונה יותר. בנוסף שתסתכל על גרף הדירות ל 30-50 שנים האחרונות למרות שהיו ירידות מחירים גם בישראל הגרף בעליה מתמדת לאורך זמן (אין ספק שתהיה ירידת מחירים של כ 10% אך השוק יתקן את הירידה מהר לאור הביקושים) בברכה, דר לכלכלה
    סגור
  • אפשר להקשיב לקבלנים יזמים שמאים ועוד אינטרסנטים במקום..
    אחד 28/07/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    9 1
    צודק הד"ר במהלך השנים האחרונות נוצר ביקוש ספקולנטי ממנוף אדיר שלא חדע שובע והרים את המחירים ואת הבניינים עד שכעת אין שום מחסור טבעי בדיור ולראייה תשואת השכירות הנמוכה בעולם היא כאן בישראל (אחרי טיוואן הראשונה) המחיר קרוב לרוויה וכאשר המשגירים יראו שהם נותרים עם תשואת השכירות של 2.18% (הממוצעת כיום בת"א) הספקולציה על המחיר תתהפך והמחירים פשוט יקרסו. הגרף של הדיור תמיד בעלייה כמו שבשנת 2000 הנאסדק היה ... אז הוא קרס 90% והמשיך מאז לעלות... גם כאן יקרוס 40% ...גירושין אגב תמיד היו כאן...
    סגור
  • אשליות. אנשים לא ימכרו את הדירה שלהם אפילו אפ לא ישכירו
    שמטוב 29/07/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההשקעה בדירות היא מפני שאין שם אימןםן בהשקעה פיננסית. כמו שאג"חים נןשאים ריבית אפס כך גם בעלי דירות יעדיפו להחזיק דירות ולא להשכיר אותם.
    סגור
  • 81.
    סיכום
    מעניין 27/07/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 5
    למה לא יהיו ירידות : חוסר יעילות בבניה, עלויות גבוהות של קרקע ותשומות בניה, מחסור בקרקעות, ריבית נמוכה, חוסר אינטרס של המדינה (אובדן מיסים, מיתון ונפילת בנקים), אין קרקעות במרכז. למה לא יהיו עליות : אין עליית שכר, השכירות לא עולה בהתאם ולכן התשואה למשקיעים נמוכה (לעומת הסיכון), ולכן יש יציאת משקיעים לכן לטעמי התוצאה דשדוש עם ירידת מחירים בטווח הקצר בטווח הארוך תלוי הכלכלה העולמית שמשתנה עכשיו
    סגור
  • דוקא הדשדוש יפיל המחירים!
    אחד 28/07/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בוא נניח שהשוק כבר מדשדש. שוק הדיור זכה לתנופה אדירה בשנים האחרונות כאשר כל זב חוטם רץ לקנות דירות כפי יכולתו (כי המחירים רק עולים כמובן...) לכן המחירים האמירו אבל גם בתים רבים הוקמו על מנת לספק את הביקוש הספקולטיבי הממונף (שלא יודע שובע) עד כי לא קעיים כלל מחסור בדיור לצורך טבעי (מגורים) אלא להפך יש הצפה ולראייה תשואת השכירות הנמוכה להחריד (2.18% בממוצע בת"א רק בטיוואן תמצא בפחות) לכן בשוק עומד יגידו כמה שעדיף כבר לרכוש אגח במקום וכך יטופטפו דירות לשוק ... ואז המחיר ירד ואז עוד דירות ישוחררו ... ואז אנו נמצאים בשוק יורד ועדר שעושה רוורס. מפולת.מפולת. מפולת.
    סגור
  • כן, רק שכחת שדירה בת״א עולה כל שנה 7-8%
    יוגי 30/07/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התשואה על השכירות לא מעניינת במצב כזה. אנשים יקנו עד שהאחרונים יפלו כמו בכל פרמידה, הבעיה שהמצב הנכחי יכול להמשך עוד שנה שנתיים בעולם של ריביות נמוכות
    סגור
  • ואתה שכחת שזה לא "כל שנה " אלא שנה אחרונה בלבד
    אחד 01/08/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם זה כל שנה אז דירה בת"א עוד 2-3 דירות תעלה רבע מיליארד ש"ח אבל זה לא יקרה כמובן. מתי שהמחירים דוהרים אז גם מתנתקים מכושר ההשתכרות.. ומתי שהשכר החציוני הוא 6300 שח משכנתא ממוצעת מיליון שח והחזר חודשי של 5000 שח ל30 שנה (שרק גדל) אין הרבה מקום למחיר לעלות כבר... ואז מגיעה רוייה ודשדוש....
    סגור
  • 80.
    אנשים פה רכושניים וכוחניים מאוד קונים לא שוכרים (ל"ת)
    תומס 27/07/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 79.
    הדוקטור המכובד
    נעים שמש-רו"ח 27/07/2016 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 18
    שלום לכל המאזינים . אני חושב שאין בררה אלא להכיר בעובדה שהמחירים ימשיכו באותו כיוון ולא ירדו בטווח הנראה לעין. אצלנו ברמת גן המחירים רק עולים,כל דירה נחטפת במחיר יותר גבוה מקודמתה,לא מספיקים לתלות שלט "להשכרה" כבר הדירה נחטפת. שבוע שעבר השכרתי דירת 2.5 חדרים שהייתה בבעלות חמתי,תוך שעתיים השכרתי. שיהיה לכולם יום נעים.
    סגור
  • 78.
    כתבה שמדברים עליה כבר שנתיים
    פרייר 27/07/2016 08:15
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אותו ד"ר שמתראיין אומרת את הדברים האלו כבר שנתים ( לפחות ממה שאני מצאתי בגוגל) ובאחת המאמרים שלו שמצאתי בגוגל יש כתבה מעניינת שמתארת בידיוק את הצעדים שיש לעשות כדי להוריד מחירי דירות. וזה בידיוק מה שכחלון עושה. לפי סעיף סעיף מהמאר שלו מסקנה שלי. אותו מוסד מרכז טאוב שד"ר הזה עובד בוא בא להשמיע את האינטרס של כחלון.
    סגור
  • 77.
    מי שיקבל את המכה מגיע לו לא קונים דירה בישראל ב 500 אלף
    מצטער 27/07/2016 06:07
    הגב לתגובה זו
    16 1
    דולר ומי שקונה מגיע לו מכה כנראה שהוא עשיר או דביל ואת שניהם אני שונא
    סגור
  • 76.
    לא ירדו בדיור כלום
    מיקי 27/07/2016 04:47
    הגב לתגובה זו
    1 16
    השוק לא יירד ושוק מפולת בכלכלה
    סגור
  • 75.
    כשיש אנטישמיות ועלייה-המחירים לא יירדו-אם יירדו זה 10% (ל"ת)
    רמי 27/07/2016 01:36
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 74.
    מה שכולכם לא מבינים הוא :
    צביקה 27/07/2016 01:14
    הגב לתגובה זו
    6 19
    כשתהיה ירידת מחירים קטנה,לא משנה 10%-20%,כל אלה שעל הגדרות ירוצו לקנות,ייצרו ביקושים ועוד פעם המחירים יעלו לרמתם הנוכחית.ואל תגידו לי שיהיו ממש המון דירות שיספיק לכל הביקושים.
    סגור
  • ממש טעות מרה
    סוחר נוסטרו 28/07/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    התחלה של ירידה כזו שתיארת רק תוביל לעדר של מוכרים, ושלא נדבר על יחס המינוף שיפגע להרבה מאוד אנשים והם ירגישו בלחץ ויוותרו יחד עם כולם.....כי כולם פה ממונפים מאודדדדד
    סגור
  • קצת ידע בכלכלה לא יזיק...
    אחד 27/07/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    15 2
    אתה טוען שמתי שהמחיר ירד פתאום תפתח הזדמנות ויעוטו פתאום קונים על ה"מציאה" והשוק מאותה נקודה יעלה. אין חיה כזאת בכלכלה. מתי תקרה ההסתערות לטעמך מתי שהמחירים ירדו ב7.49% או מתי שירדו ב 6.325% ?אם יש צורך אמיתי לקונים לקנות דירה אז בירידת מחירים של פיפס הם יקנו ירימו את השוק ואז השוק לא ירד מלכתחילה... מתי שהמחירים יורדים סימן שיש להם סיבה לרדת ומה שיכול להעלות אותם חזרה זה ארוע ממשי כמו ירידת ריבית, צמיחה, הסכם שלום, עלייה משמעותית. מכיוון שאף אחד מהנתונים האלה לא צפוי להתרחש מי שיקנה דירה בשוק נופל יפול איתו.....
    סגור
  • 73.
    פחחחחח...הצחקת אותי
    גשש החיוור 27/07/2016 00:33
    הגב לתגובה זו
    2 12
    כזו נבואה מצחיקה ובעיקר מטומטמת לא דמעתי מזמן... ובעיקר ממי שקורא לעצמו מומחה לדיור.לך לישון חביבי,תקום בעוד 10 שנים ותהיה בשוק איך המחיר עלה
    סגור
  • כן כן...
    אחד 27/07/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    18 0
    יעלו ויעלו....כל עשור יכפילו עצמם עוד 2 וחצי דורות כל דירת 3 ח' ביד אליהו תהיה שווה רבע מיליארד דולר!! ריאלית. אפילו ביל גייטס לא יצליח לקנות כאן דירה. אז מי כן יקנה כאן דירה? שמעתי שהמח היהודי עובד על מכונה שמפליצה כסף... תכלס ברצינות הדבר היחיד שישאר כאן זה תופעת העדר שעוד מעט ישנה כיוון ויקריס המחירים שיתנפחו מדיי
    סגור
  • 72.
    ארץ ישראל שונה מכל הארצות
    tzipi 27/07/2016 00:18
    הגב לתגובה זו
    1 15
    בארה"ב או אירלנד אם יהיה מאד יקר אנשים יחפשו בית ועבודה במקום אחר. בא"י יש מספיק מי שיקנה את הדירות גם אם הם יהיו שווים פי 3 מהיום! א. החרדים הם גרו פה גם בכמה מטרים בין החומות. ב. חוצניקים שרוצים לנקות את המצפון ג. הערבים יכולים לקנות את כל הדירות בארץ אם רק נציע להם. ד. הנוצרים רשי - מפרש התורה כבר כותב כי בזמן אברהם אבינו כל מלך שהיה מכבד את עצמו רכש לעצמו שטח פה בארץ. אנחנו כבר התחלנו תהליך של קיבוץ גלויות ואין סיכוי שלא יהיו קונים לדירה בארץ ישראל במחיר אפסי.
    סגור
  • 71.
    אתם לא מבינים כמה דירות נקנו במשכון של דירה אחרת-
    מאקרו 27/07/2016 00:00
    הגב לתגובה זו
    24 2
    בעת מיתון כל ירידת ערך בדירה תוביל לירידה ערך כפולה בהון העצמי של אלו שמישכנו דירה על דירה..כל דירה נוספת רק תכפיל את ירידה...אני לא חושב שאנשים מבינים מה הולך לקרות פה...אתם תהיו בהלם שתבינו מה הלך פה בשנים האחרונות ואיך אנשים קיבלו 100 אחוז מימון על חשבון דירה אחרת שמושכנה...לא חושב אנשים מבינים שהגענו לקצה גבול יכולת המימון הבנקאית והאישית , אנשים ממשיכים לאכול את הלוקשים של העולים החדשים כאילו לכל העולים החדשים יש כסף וכאילו לכולם תהיה פה עבודה וכאילו ישראל זה המקום הכי בטוח בעולם....תשמעו לי- המשקיעים הכבדים כבר בחוץ...זה הכל.
    סגור
  • צודק. המדינה ממונפת מכל כיוון
    סוחר נוסטרו 28/07/2016 00:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יעידו על כך יחסי הלימות הון של הבנקים. אגב, הם מוכרים עכשיו תיקי משכנתאות כדי לצמצם חשיפה לנדלן, ולכן הכסף החדש שנכנס אליהם לא מוזרם בכלל לנדלן. בקיצור גם המימון הנוכחי כבר מצטמצם מאוד והריביות במשכנתא עולות. בקיצור הולך להיות פה רע ומר
    סגור
  • איזה עולים בדיוק?!
    אחד 27/07/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נכון מאד מה שכתבת. עניין העולים הוא עוד לוקש שמאכילים אותנו... יש ירידה של 30% השנה בעלייה מצרפת... השנה צפויים לעלות תחזיקו חזק... 5000 עולים... אם מישהו חושב שיש בזה משהו שמשפיע אז שיחשוב שוב...
    סגור
  • עולים מסודן
    ישראלי 27/07/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אל תצחק. מיליוני אפריקאים רק מחכים שביבי יאפשר את חציית הגדר והם ישובו ויהגרו לכאן. לך לנווה שאנן בדרום ת"א ותראה עשרות אלפי מהגרים אפריקאים. יש עוד מיליונים שמחכים מעבר לגדר. רק דמיין שמדינת ישראל היתה מפנה סוף סוף את הסודנים מת"א, ומפנה לישראלים אלפי דירות מוכנות.
    סגור
  • 70.
    מחירי הדירות לא ירדו אינטרס ביבי כחלון
    יענקלה 26/07/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    2 15
    איך המחירים ירדו , הרי לבנות דירה 4 חדרים רק חומרי גלם שכע והמגרש עולים יותר ממליון שח . מה ניראה לכם שהקבלנים יפסידו . זה העלות . וחוץ מכל זה כחלון במלכודת אם המחירים ירדו ויהיה ירידות חדות בשוק הנדלן מה שיגרום להתמוטטות הכלכלה , הבנקים ויביא למיתון כחלון וביבי ילכו הביית מייד . ואם המחירים ישארו יציבים או ירדו בכ 10 אחוז לא תהיה פגיעה בכלכלה , ואם ישאלו את כחלון מה עם מחיר הדיור שלא ירד הוא יספר סיפור שלהוריד מחירים לוקח זמן . אני מהמר על התסריט השני לא ירידות חדות , ל ולטא מיסוי דירה שלישית אלא משהוא יותר עדין מסוי לפי ערך הנכס . אשמח לקבל תגובה נורמלית מאדם שפוי ולא מאיזה פרחח שאלא יודע כלום אפילו לכתוב לא יודע .
    סגור
  • 69.
    לדעתי תוך שנה שנתיים אלפי דירות ימכרו על ידי כונס נכסים
    רפי ברכה 26/07/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    19 3
    ואולי מאות אלפים ...תשאלו למה מה יקרה ? הסביר... בפשטות הרבה מאוד אנשים לא יוכלו לעמוד במשכנתה ..למה ? הסביר החברה לקחו משכנתאות ענקיות ו ופשוט יגיע מצב שהם לא יוכלו להחזיר..למה? הסביר... או בגלל מיתון או העלאת ריבית י ויש עוד סיבות ......
    סגור
  • 68.
    שטויות במים של מלפפונים חמוצים
    אחד שמבין 26/07/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    2 23
    מחירי הדיור לא ירדו כיוון שהערים הגדולות במרכז הגיעו לרוויה מבחינת שטחי בניה ולא יפשירו שטחים בשנים הקרובות. מאז קום המדינה לא היתה רוויה במחירי הדיור אז שד"ר חי בסרט יפסיק לבלבל בביצים וילך לשחק בדוקים
    סגור
  • עוד קלישאה... "אין איפה לבנות..." בולשיט (ל"ת)
    אחד 27/07/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 67.
    אני מחכה כבר יותר מחצי שנה לאישורי בניה
    שי 26/07/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אני מחכה כבר יותר מחצי שנה לאישורי בניה, "זמורה" - הוועדה המחוזית , לא מתפקדים ולא נותנים היתר. הזמן = כסף. הרבה כסף. כלומר, הרשות המקומית מעכבת את עניין הבניה והדבר גורם לעלויות מימון . כאשר יחליטו לעבוד בוועדה המחוזית ולתת היתר בניה אני חייב להוסיף את עלויות העיכוב לעלויות הבניה שלי..... כלומר, הבית מתייקר עבורי. כאשר הרשויות עובדות בקצב הקיים קשה לראות כיצד מחירי הבתים ירדו.
    סגור
  • עלויות מימון ? בסביבת ריבית 0 ?
    חבורת הזויים 28/07/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זה מייקר לך את הבית ? 2500 ש"ח ?
    סגור
  • 66.
    מי שקונה דירה בתקופה הזאת יצטער על זה בקרוב (ל"ת)
    אלעד 26/07/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור
  • 65.
    הוא לא יודע שאין רוב למיסים
    יוסי 26/07/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    3 5
    כניראה שהוא לא קורא עתונים ואינטרנט.אין תמיכה לשר האוצר במיסים האלו
    סגור
  • 64.
    עוד אחד שיאכל את הכובע
    שמעון 26/07/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    4 12
    הריבית הנמוכה איתנו לעוד הרבה זמן.עד אז קטן הסיכוי לירידות.אלא לעליות נוספות
    סגור
  • ספר ליפנים שאיבדו 90% ערך דירה ברבית יורדת (ל"ת)
    אחד 27/07/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 63.
    קשקשן
    רן 26/07/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    1 9
    שמענו הרבה כמוך והפסדנו
    סגור
  • 62.
    אם אכן ירדו מחירי הדיור הם בצורה משמעותית
    כלכלן בכיר 26/07/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    24 3
    תהיה פה קטסטרופה אני חושב שמוטב שמחירי הדיור יעצרו או ירדו בתקופה הקרובה עד 10-15 אחוז מאשר שהבועה תתפוצץ בתקופה של כמה חודשים והמחירים ירדו ב30-40 אחוז - אנשים יאבדו הכל - ישלמו משכנתאות על מחירי הון נמוכים מאוד. אסור לפוצץ את הבועה בצורה חדה זה יגרום לאסון כלכלי - אל תשכחו שהמדינה בשנים האחרונות נשענה על העליית מחירים, אנשים עשו החלטות הרות גורל על סמך המחירים הללו.
    סגור
  • שר האוצר חסר אחריות משחק באש מבעיר את בתי המשפחות (ל"ת)
    דודו 05/08/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה לא משנה מה עדיף..
    עידן 27/07/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כרגע רמות המחירים הן כאלה הזויות שאם המחירים יירדו ב 10 אחוז אז הם רק יגיעו לרמות של המחירים כשכחלון נכנס לתפקיד! ואם יירדו ב 18 אחוז אז יגיעו לרמות המחירים כשיאיר לפיד נכנס לתפקיד! (מבוסס על מדד מחירי הדיור של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
    סגור
  • 61.
    נדל"ן בישראל הוא מקלט מס חוקי (ל"ת)
    פשוט מאוד 26/07/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 60.
    כנסו לקבוצת הפייס "אומרים לא לקניית דירה " (ל"ת)
    נימר הקבלן 26/07/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 59.
    סדרי העדיפות
    חברתי 26/07/2016 19:59
    הגב לתגובה זו
    25 2
    הרוויה שמדבר עליה הד"ר היא זמנית . המחירים יעלו מחדש ללא ספק . צריך את הבום הזה של "העדר השועט " בשביל להסדיר פעם אחד ולתמיד את השערורייה הזאת של מחירי הדירות המופקעים שנמשכת כבר עשרות שנים . השאלה המרכזית , מי ירוויח ומי יפסיד . האוצר הבנקים הקבלנים ובעלי דירות כנכס מניב יפסידו ללא ספק . מה הם יפסידו ? את הרווחים בני אלפי האחוזים שמצצו מהציבור משך שנים . המרוויחים יהיו מאות אלפי הזוגות הצעירים מלח הארץ שתורמים למדינה , משרתים במילואים ובחיים שלהם לא יצליחו לרכוש דירה במחירים של היום אתמול או מחר . חלקם יורד מהארץ בגלל זה ! אז שיהיה בום ושהבועה הזאת תתנפץ פעם אחת ולתמיד . אין מה לעשות . ראו באמריקה מאז שירד מחיר הנפט והבנזין לשפל היסטורי , הוטב מצבם הכלכלי של עשרות מליונים והכלכלה צומחת ללא הרף . מי הפסיד? חברות הנפט וכמה בנקים שנתנו להם הלוואות . כנל עם כל הסחורות שהיום במחירי שפל וזה טוב לאזרחים שהם הרוב ולא לכמה מיליונרים וספקולנטים שהם מיעוט בטל בשישים . החוק הכלכלי מספר אחד אומר : הכל עניין של היצע וביקוש ושלא ייזרו לנו חול בעיינים ופחדים בלב . מעז ייצא מתוק !!!
    סגור
  • 58.
    ויבוא לדור הצעיר בארץ גואל.
    הצופה 26/07/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אני מקשיב לדוקטור ולא לספקולנטים פה בתגובות. כל מי שחושב שיעלה שיקנה. משקיע טיפש הוא אדם שנכנס לשוק יחד עם כולם. משקיע חכם נכנס כשכולם יוצאים (מחיר זול)
    סגור
  • 57.
    לצערי, כל ראש שייערף בחו"ל יביא לעליית מחירים. (ל"ת)
    יוסי לוי 26/07/2016 19:25
    הגב לתגובה זו
    5 18
    סגור
  • מה גורם לך לחשוב שליהודים בחול יש כל כך הרבה כסף?
    ' 26/07/2016 23:49
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ואם ישלו למה שיבוא לפה ולא לקנדה? אל תחיה באשליות שאינטרסנטים ממשיכים למכור לך...
    סגור
  • 56.
    בדירה יש התעסקות ותחזוקה שאין במניות ולכן מיסוי שונה (ל"ת)
    הבדלי מיסוי 26/07/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • התגובה הכי חכמה כאן, רק לבעלי ניסיון (ל"ת)
    נכון 27/07/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 55.
    הכתובת היתה על הקיר (ל"ת)
    יורם 26/07/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • מה שיש באוויר הוא לוקשים. (ל"ת)
    שמטוב 27/07/2016 07:16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • תדבר לעניין. לא יזיק
    שוב פעם שמתוב? 27/07/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגיד תאמת- בכמה אתה ממונף?
    סגור
  • 54.
    מה איכפת לי מחיר הדירה שלי??? אני לא מוכר אלא ממשיך (ל"ת)
    להינות מהשכירות... 26/07/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • נראה מה תגיד
    כשתרד ל 50000ש 26/07/2016 23:04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תפחד שירד ל 20000 ותמכור ב 30 אלף
    סגור
  • אולי ירד אבל אח"כ שוב יעלה ויותר (ל"ת)
    השקעה בדירה לדורות 27/07/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • תשואת שכירות...
    אחד 26/07/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תשואת השכירות הממוצעת בת"א 2016 הינה 2.18% בלבד! (רק בטיוואן תמצא בפחות) גם כשהשוק עומד זו תשואה פאטתית. ומתי שהשוק יורד....
    סגור
  • מפצלי דירות בדרום ת"א מרוויחים יותר
    ישראלי 27/07/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דוחסים לדירה 20 סודנים ועושים תשואה גבוהה.
    סגור
  • אני לא משקיע בת"א. אצלי התשואה היא 4%
    ואני לא מוכר!! 27/07/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    במקרה הכי גרוע - השוק ירד ב 10% בשלוש שנים - אני ארוויח 12% מהשכירות מה שאומר שתישאר לי תשואה של 2% בשלוש שנים שזה בערך פי 8! מהבנק....
    סגור
  • 53.
    עם ישראל החמדן כבר לא מסוגל בעצמו לעצור את טירוף הנדל"ן
    שאול 26/07/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מי שיעצור את טירוף הנדל"ן יהיה נסראללה עם עשרות אלפי הטילים שלו. כשטילים יתחילו ליפול על מרכזי אוכלוסייה בישראל, כל משקיעי החוץ, כל בעלי האמצעים וכל עשרות אלפי בעלי האזרחות הכפולה, ימכרו בבהלה ובכל מחיר את השקעותיהם הנדל"ניות ויברחו לחו"ל. העם החמדן הזה וממשלתו החמדנית, כבר לא מסוגלים בעצמם לשנות את המצב ולעצור את הטירוף הזה. במשך כל ההיסטוריה, כשהעם הזה ירד מהפסים וכשרדיפת הבצע העבירה אותו על דעתו, בא גורם חיצוני, הכניס לו נבוט בראש והחזיר אותו לקרקע המציאות. זה מה שיקרה גם הפעם!
    סגור
  • כאילו שלא היו כאן כבר אינספור מלחמות (ל"ת)
    שטויות 27/07/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 52.
    ירידת מחירים -מיתון
    עירית 26/07/2016 18:46
    הגב לתגובה זו
    7 12
    חרב העם יש דירות ומשכנתאות, אם יפילו את השוק בכח יהיה פה משבר גרוע צ2008 , בנקים יקרסו , כל החברות הקשורות בתחום יפלו , האבטלה תפרח , ויהיה רק רע לכולם. כחלון תרגע מהטירוף של לפגוע בענף שתומך בכל המשק. סבסוד לצעירים מבורך בלי פגיעה מקיפה בכווולם.
    סגור
  • אין שליטה על זה.... (ל"ת)
    ' 26/07/2016 23:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הבועה תתפוצץ בכל מקרה אבל עדיף כמה שיותר מהר
    אחד 26/07/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הענף הנדל"ן לא רק שאינו תומך במשק אלא הוא הרעה החולה שלו. בספסרות נדל"ן אין השקעה, אין צמיחה, אין תעסוקה. מתי שהענף יקרוס בכל מקרה המדינה שהתמכרה אליו תכנס לקריז כלכלי. רצוי למזער נזקים ולפוצץ הבועה מוקדם ככל האפשר
    סגור
  • 51.
    כ230 משכורות חציוניות לדירה חציונית
    אדם 26/07/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    19 1
    לא ניתן לתחזק מחירי חלל לנצח . המצב בו נדרשות כ 230 משכורות חציוניות לדירה חציונית הוא בלתי סביר ובסופו של דבר יפגש עם המציאות כפי שקרה בארצות הברית, ספרד אירלנד יפן ועוד. לא ניתן לשלוט על גובה העליות וגם לא על גובה הירידות כל בועה בסופה להתפוצץ!!
    סגור
  • 50 מיליארד שוק שחור - מי סופר משכורת חיציונית (ל"ת)
    הפוך גוטה 28/07/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל עוד ביבי משתמש בדיור כמסחטת מיסים הדיור יהיה יקר. (ל"ת)
    שמטוב 27/07/2016 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 50.
    גם אם המחירים ירדו אני לא אמכור... ואני אמשיך (ל"ת)
    לקבל שכירות.. 26/07/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • ממי שכירות? ממובטלים? (ל"ת)
    ' 26/07/2016 23:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • אז גם מחירי השכירות ירדו
    שםם 26/07/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ככל שיותר אנשים יקנו דירות, כך יהיו פחות ביקוש לשכירוצ, וכך מחירי השכירות יירדו. רק שיגיע כבר רגע פיצוץ הבועה המיוחל
    סגור
  • שכירות...
    אחד 26/07/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם תשואת שכירות ממוצעת של 2.18% ושוק שיתחיל לרדת עדיף גם פקדון בבנק.
    סגור
  • 49.
    ראו הוזהרתם
    יואב יזמות 26/07/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    19 3
    כתבה מצויינת. יש לעצור את הגזל של יזמים שמעלים מחירי דירות ומאלצים משכנתאות אדירות לצעירים שבמהרה ירדו המחירים והדירה לא תהייה שווה אפילו חלק מהמשכנתא. הנהנים הגדולים היזמים, הבנקים למשכנתאות ורשות המיסים. חוסר אחריות ציבורי. מי שיכול שיגור עם ההורים עוד שנתיים שלוש הכל כאן ישתנה ודירות ימכרו כמעט בחינם. גם מחיר למשתכן הוא קש לטובע לאחר ההנחות מחירי הדירות עדין גבוהים יחסית לעלות הבניה.
    סגור
  • 48.
    צריך למסות בזהירות
    מירי 26/07/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמו שנאמר לא ממסים לפי 3 דירות אלא לפי רמת ההכנסות. האם יש לך דירת מגורים סבירה האם יש לך משכורת האם זה תחנה מרכזית או בבלי
    סגור
  • צא מהסרט, עושים בוכטות כסף בתחנה מרכזית
    ישראלי 27/07/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנשים דוחסים 20 סודנים לדירה, ומרוויחים יותר כסף מאשר דירה לישראלים בבבלי. והכל הכי בכסף שחור, ומס הכנסה מפחד להכנס לדרום ת"א ולהתחיל לתחקר את המשכירים.
    סגור
  • 47.
    ומה אם אתה טועה , ד"ר נעם גרובר ?
    י. 26/07/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 28
    מחירי הדירות תלויים בהרבה גורמים. הממשלה לרצונה תגרות לעליית מחירים וברצונה תגרום לירידת מחירים. הבנקים לרצונם יעלו ריבית על המשכנתאות גם בניגוד לבנק ישראל. רבים מתנבאים במחנה רובם נביאי שקר שמטעים את הציבור גם שלא בזדון. אין סיכוי שהקבלנים יסכימו לצמצום ברווחיהם, זה נתון בטוח.
    סגור
  • מצויין! תקנה עוד דירה אז!
    הצופה 26/07/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    18 0
    לנו הזוגות הצעירים יהיה עוד מישהו לצחוק עליו עוד שנה שנתיים. נגמרה החגיגה של מי שהיה לו כסף ב2008.
    סגור
  • לא תצחק - תיבכה. בינתיים המחירים עולים והם לא ירדו. (ל"ת)
    שמטוב 27/07/2016 07:20
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • אה, אתה צודק. מחירי הנדל"ן יעלו לנצח נצחים!! (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 46.
    מדינות גדולות וחזקות התרסקו אז מי זאת ישראל ?
    צדק 26/07/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    27 2
    מדינה שאין בה תעשייה ויצור והצמיחה נובעת מחובות לבנקים סופה לקבל התרסקות דה לוקס לפי דעתי אנו עומדים בפתחו של משבר חריף ואפילו אלים .לפי דעתי 100.000 כינוסי נכסים בשוק הדיור זה יחשב לפרווה עדין .בכל עשור יש היפוך מגמה וירידה של 30-40% וזה בריא ואפילו מתבקש לשם המשך עליות .כך זה בבורסה .חומרי הגלם ומטבעות לכן שוק הנדל"ן לא שונה וכאשר זה יגיע דבר לא יעצור את זה והמדרון הוא תלול כשמו לכן כל מי שיצליח לברוח ינצל ומי שיתעקש ישלם בגדול .הריבית בעולם לפני שינוי מגמה כי הנדל"ן הבורסה נמצאים בשיא והדרך למטה מתבקשת...
    סגור
  • 45.
    מניסיון בעולם ללא מיתון אין ירידות מחירים
    שנתיים רעות 26/07/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    17 10
    מישהו בונה דירות בתל אביב במחירים של פחות מ 5 מיליון? אם בתל אביב יהיה תיקון למחירים זה יקרה רק כדי להגיע לשיאים חדשים. הדוגמה האירלנדית שם אחרי מיתון של שנתיים המחירים צללו ב 25% ויותר אבל אחרי כמה שנים המחירים חזרו לעלות באיזורי הביקוש לשיא חדש. אם הכתבה תגרום למישהו לחשוב שבתל אביב הוא יוכל לרכוש דירה ב 800 אלף מצפה לו אכזבה גדולה.
    סגור
  • ביפן ירד ולא חזר לעלולם לשיא..רחוק בעשרות אחוזים
    ' 26/07/2016 23:52
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כמעט באף מקום לא הגיעו ל-200 משכורות לדירה...
    סגור
  • יפן במיתון שנים רבות ועוד לא יצאה ממנו (ל"ת)
    טוקיו תחילה 27/07/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • להלן הנתונים האמיתיים באירלנד...
    אחד 26/07/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    השוק קרס ב60% !! ותיקן לאחר שנתיים רק ב15%....
    סגור
  • אלה נתונים כלל ארציים ולא באיזורי הביקוש
    צריך לדייק 27/07/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בגלזגו לדוגמה המחירים גבוהים משמעותית מהשיא לפני הקריסה.
    סגור
  • תיקון - דבלין (ל"ת)
    צריך לדייק 27/07/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • למה לקשקש סתם
    אחד 26/07/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    12 0
    המחירים באירלנד לא חזרו למה שהיו בבועה. ועוד טעות, לא מחפש דירת 800000 בת"א. אבל בחדרה? בנתניה? באשדוד? למה לא?
    סגור
  • למה לא 800 אלף ביד אליהו?
    ישראלי 27/07/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מה שעלתה רק לפני כמה שנים דירה רגילה שם.
    סגור
  • המחירים באירלנד לא עלו לשיאים חדשים
    מוטי 26/07/2016 17:39
    הגב לתגובה זו
    13 3
    למה לקשקש סתם ?
    סגור
  • 44.
    דבר והיפכו
    אייל 26/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אם השוק רווי ויש צפי לירידת מחיר, מדוע קונסים בעלי מספר דירות?!
    סגור
  • כדי למזער נזקים לכלכלה בהתמשכות הבועה.... (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 22:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כי זה רק צפי בינתיים
    אלי 26/07/2016 19:16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    וחוץ מזה אנחנו לא אוהבים אתכם כי אתם שותים לנו את ההיצע בכפית.
    סגור
  • 43.
    בועת הנדלן תתפוצץ
    ישראל 26/07/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    16 6
    אם מר כחלון משוכנע כל כך בדבריו בדבר המפולת במחירי הדיור אזי למה הטיל קנס כספי על בעלי 3 דירות ומעלה .?
    סגור
  • המטרה של כחלון היא להטיל מיסוי נוסף כדי למלא את הקופה
    שמטוב 27/07/2016 07:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההכנסות של המדינה ירדו עקב המיתון העולמי שגרר צימצום היצוא. הנימוקים של כחלון הם נימוקים שיקריים ונועדו ליצור רושם שמטרת המס הוא הוא הוזלת הדיור. לא תהיה הוזלת דיור, וידרשו עוד הרבה חודשי משכורת נוספים כי גם מחיר השירות יעלה (לכן לא יהיה כסף לחסוך).
    סגור
  • כדי לזרז הפיצוץ ולמנוע עוד נזקים לכלכלה (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • כדי שיוכל להגיד שעשה משהו (ל"ת)
    וכדי לזרז 26/07/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ראשית עוד מס
    זוהר 26/07/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    למדינה.שנית מעוניין להוציא את האוויר לאט ולא להפיל את השוק 30 אחוז
    סגור
  • 42.
    שטויות,,האנטישמיות והטרור יביאו לגל גדול מאוד
    יריב 26/07/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    7 13
    מספיק שתהיה עלייה של 100,000 איש שצריכים דירות וזה או יעלה את הדירות או לפחות ימנע אופציה של ירידה
    סגור
  • כן כאילו כל העולים עשירים ובעלי הכנסה..עוד חי בסרט (ל"ת)
    ' 26/07/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • תמיד היתה עלייה בשנים האחרונות אין שום גל ההפך יש ירידה (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 22:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 41.
    כל ירידה גם אם תבוא תהייה זמנית מאוד
    לא קונה את נימוקיו 26/07/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    9 14
    הוא לא התייחס בכלל לפיזור הבנייה החדשה אלא רק לכמויות לכן הניתוח שלון לא רלוונטי. במרכז כמעט שלא נבנו שום דירות חדשות וגם אין איפה לבנות. זה שמוסיפים היצע בפריפריה לא יוריד את המחירים.
    סגור
  • חחח ירידה זמנית....
    אחד 26/07/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברגע שתהייה ירידה מה ישנה המגמה פתאום?! צמיחה? יהיה רק מיתון. תשואת שכירות? מהנמוכות בעולם.שלום? בחלומות בלילה.ריבית שתרד? לאן בדיוק. ברגע שהשוק יתחיל לרדת העדר ישנה כיוון והשוק יתמוטט לחלוטין
    סגור
  • נכון. יש מחסור בדירות באיזורים בהם יש ביקוש
    שמטוב 26/07/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    6 8
    רוב הבניה עד כה היא בפריפריה.
    סגור
  • אין מחסור טבעי בדיור רק ספקולנטי (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 22:10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • בפריפריה לא היה מחסור אף פעם
    רק אומרת 26/07/2016 22:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הבועה גרמה לביקושים בכל מקום. אחרי שתתפוצץ הבועה יהיו שכונות רפאים בכל הארץ פרט למרכז
    סגור
  • 40.
    מי הגיבור שיקום ויאמר ש...
    בנאבי 26/07/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מחיריי הדירות במדינת ישראל לא הולכים לרדת , לא בשנים הקרובות למעשה רק משבר פיננסי עשוי להוריד את המחירים ולא שום דבר אחר . תשאלו את נתניהו אין לו שום כוונה לשנות דבר במקור ההכנסה החיוני הזה למפעל שלו .
    סגור
  • יהיה משבר פיננסי...
    אחד 26/07/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שיגרם מקריסת הנדל"ן.... מי שחושב שחוקי הכלכלה לא עובדים על העם הנבחר הולך להתבדות...ברגע שהעדר יחליט שרצים לצד השני גם ביבי יתפוס מחסה שלא להדרס....
    סגור
  • אין לו שליטה (ל"ת)
    לא תלוי בו 26/07/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שום גיבור
    זוהר 26/07/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי שום דבר לא חזק יותר מחוקי הכלכלה . גם לנדלן יש מחזוריות. comprende?
    סגור
  • 39.
    אמן ונגיע למצב הזה!!!
    הומלס 26/07/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    9 5
    שכל המנוולים והמושחתים יפסידו
    סגור
  • 38.
    מיתון בדרך לאנשים יהיה קשה מאוד
    רמי הכהן 26/07/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    20 2
    לשלם משכנתא....הבנקים גם יהיו בבעיה.באמת מקווה שלא יקפצו מהגג.חוש"
    סגור
  • 37.
    בהמשך לתגובתי התייחס למקומות שהמחירים יעלו חדות....
    vvc 26/07/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    4 10
    כמו שכתבתי המחירים ימשיכו לעלות בטירוף בעקבות העלייה הקרבה (אין מספיק דירות לאכלס את העולים) אבל המחירים יעלו דווקא "בפריפריה" מקומות שלא רחוקים מהמרכז. לא אציין איזה תחשבו לבד. טיפ קטן רווח גדול: אזורים שהתחבורה נגישה כביש 6 2 4 ובמיוחד הרכבת. הדירות יכפילו את עצמם תוך שלוש שנים.
    סגור
  • חחח
    אחד 26/07/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שמעתי באמת שמארק צוקרברג שוקל להחליף את הטירה שלו באיזה דיר סמוך לכביש 6... אבל מסתבר שזה לא יספיק לו... עאלק יכפיל... כל 3 שנים זה יכפיל עצמו עד שדירות פח בלוד יהיו שוות רבע מליארד דולר...המחירים לפניתיקון משמעותי ביותר כלפיי מטה.
    סגור
  • 36.
    תמשיכו להתבכיין יש כאלה ש..
    דוד 26/07/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל הזמן הזה שאנחנו מתביכינים על כמה יעלה כמה יירד, או תוספת מיסים למינהם, יש את החרדים שמצליחם להשיג שטחים לבנויה רוויה למאות אלפי דירות במחירים ריצפה ! ואתםציודעים למה הם מצליחים? כי הם מאוחדים ! כן תקראו טוב מאוחדים , הכח קנייה שלהם ענק ועצום והם מתלבשים על מקומות שאף אחד לא חשב ובונים שכונות בקצב מטורף! כחלון לא צודק הוא עוד לפיד שבונה חלומות! אם אנחנו נתאחד ונפסיק לקנות רק לתקופה של 6 חודשים אתם תראו איך שהמחירים יפלו. עלק דוקטור !
    סגור
  • קשקשן
    מבקר המדינה 26/07/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קשקשן תגיד לי איפה בדיוק בונים מאות אלפי דירות לחרדים? ביודעין שהצבור הזה מונה פחות ממילון אזרחים!
    סגור
  • 35.
    יש לך טעות יסודית ד"ר נעם גרובר אתה לא מתייחס לעלייה...
    vvc 26/07/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    9 26
    אתה לא מתייחס לעלייה הצפויה מאירופה בשנים הקרובות עקב הטרור! אתה לא מתייחס לעלייה בגירושים! כל דירה מתפצלת לשתיים אתה מתייחס רק לריבוי הטבעי. כתבות כאלה מפחידות רק את הקבלנים שיפסיקו לבנות ולכן יהיה מצב של חוסר, דבר שיגרום לעלייה יותר גבוהה. אני ותיק בשוק ואני מכיר את הכתבות האלו שהמחירים גבוהים בשוק, כך היה לפני העלייה הרוסית בשנות ה90 כאשר משקיעים מקורבים, היו קונים דירות בטירוף כאשר הם דאגו שהיו כתבות כאלו בעיתונים כדי להוריד מחירים. דיי נמאס מהכתבות בעלי אינטרסים אישיים. אני מקורב ויודע שהסוכנות /משרד השיכון/עמידר קונים דירות בשוק יד 2 מאחר והם קיבלו הוראה שהולכת להיות עלייה של עשרות אלפי יהודים מאירופה ואין מספיק דירות לאכלס אותם. אז שלא יעבדו עלכם...
    סגור
  • העלייה מצרפת בירידה של 30% יחסית לשנים האחרונות...
    אחד 26/07/2016 22:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סה"כ צפויים לעלות השנה 5000 יהודים... העלייה בשנים האחרונות נצוכנה מהממוצע הרב-שנתי... גרושין תמיד היו פה...הסיבה לעליות המטורפות היא בעיקר ספקולציה ובעיקר בגלל שאנשים משכנעים עצמם בגלל קלישאות כאלה שיש הגיון אמיתי בעלייה ואין. הכל ספקולציה. והכל יקרוס חזק מאד בקרוב
    סגור
  • ואין אנשים שמתים במדינה ומפנים דירות? יש מאות בשנה (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • אין עליה גדולה יש רק דיבורים על עליה
    שמטוב 26/07/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    10 6
    300 עולים מצרפת בחודש ומספרים לנו שזו התחלה. אבל רוב יהודי צרפת מהגרים לארצות אחרות. הם מבינים שבארץ הם יאכלו חרא, אז למה להם ?
    סגור
  • אתה טועה אם המחירים לא ירדו כחלון
    המבין 26/07/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כחלון ילך הביתה בנוסף כמה זוג ממוצע יכול לשלם משכנתה יש גבול.תבין לכול עליה חדה יש ירידה בסוף
    סגור
  • ספקולטיבי לחלוטין! (ל"ת)
    עלייה 26/07/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 34.
    הנדלן בדרך לקריסה...השאלה מתי
    הנדלן 26/07/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    36 6
    שאלת המיליון מתי זה יקרה ? אבל אין ספק שזה יקרה
    סגור
  • עוד 100 שנה ... אולי (ל"ת)
    שמטוב 26/07/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    1 16
    סגור
  • עוד מאה שנה תהיה עליה של 8% בשנה .... חחחחחחחחחח
    אחד 26/07/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה צחקתי
    סגור
  • 33.
    שניכם מדברים שטויות. מי בדיוק ישעט למכור דירה ???
    אין לאיש מושג 26/07/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    10 30
    אנשים שיש להם 3 דירות הם אנשים שיש להם כסף וירידה זמנית לא תפחיד אותם וגם לא התשלום של 12000 שח בשנה. אלה שמחזיקים 2 דירות לא ימכרו את דירתם השנייה. להפך , אם הדירות ירדו כל המשפחות שמחזיקים דירה אחת ירוצו לקנות דירה שנייה ושלישית. אני מחזיק דירה אחת ומבטיח לכם שבכל מקרה אקנה דירה שנייה. ואם אצליח אקנה גם דירה שלישית. אם המחירים ירדו אשמח ואקדים את הקנייה. בכל מקרה כולנו למדנו את הלקח מ-30 השנים האחרונות שכל מי שממתין רק הפסיד.
    סגור
  • אתה יודע כמה אנשים מישכנו דירה על דירה על דירה?
    ' 26/07/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ירידה של 10% משולה לירידה של 30% בהון העצמי של אותו משקיע....אתה לא יודע מה מסתתר ומה מחכה ....שמור על צניעות.
    סגור
  • כל העדר ישעט...
    אחד 26/07/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היום ערך הדירה עולה ב8% והשכירות נונת עוד 2%. ברגע שהמחיר מגיע לרוויה העלייה במחיר היא 0% ואף אחד לא אוהב תשואה של 2% ואז מתחילים למכור ואז המחיר יורד.. ואז הטפטוף הופך לשטפון. נשארים רק אנשים עם פטיש מוזר לבטון....
    סגור
  • הם לא ימכרו, הבנק ימכור להם
    כלכלן 26/07/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    23 4
    כאשר תתחיל ירידה במחירי הנדל"ן הבנק יבקש מהממונפים בטחונות נוספים ומכיוון שהרוב הגדול של הממונפים לא יוכל לספק בטחונות נוספים הבנק ימכור להם את הדירה. ההיצע הגדול שיווצר יגרום לנחיתת המחירים.
    סגור
  • לא נכון, הבנק לא יכול לדרוש את זה
    מה זה משנה 27/07/2016 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ובטח לא למכור את הדירה כ עוד אתה עומד בהחזרים החודשיים. די להמציא שטויות.
    סגור
  • הבנק יכול לדרוש אבל לא יקבל. לאחר שהבנק נותן משכנתא
    שמטוב 27/07/2016 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא לא יכול לשנות את תנאי המשכנתא (חוץ מריבית אם הוסכם שניתנת לשינוי).
    סגור
  • שמטוב. נתקעת בלי קונה?.?
    שוב פעם שמתוב? 27/07/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לחוץ לאחרונה.....
    סגור
  • 32.
    100% מימון
    דוד 26/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    26 0
    70% בנק 30% בנק פרטי 100% בועה
    סגור
  • 31.
    אף אחד לא יודע כלום
    מוטי 26/07/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כולם אינטרסנטים
    סגור
  • 30.
    למי ניתנה הנבואה
    יעקב 26/07/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לטיפשים
    סגור
  • 29.
    בעלי דירות חכמים מוכרים בשיא...
    תמכרו מהר 26/07/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    39 3
    כחלון שם את כל כובד משקלו על הורדת המחיר של הנדלן...אז מי שחכם מוכר עכשיו...מלחמה אבודה
    סגור
  • אמרו את זה חכמים לפני שנה
    האחד 26/07/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    8 16
    והיו יותר חכמים לפני שנתיים ויותר חכמים לפני שלוש ויותר חכמים לפני 4 ויותר יותר יותר חכמים לפני חמש שנים וכבר נשבר לי **** כי כולם בילבלו את המוח .... וממשיכים לבלבל , המחירים ל-א י-ר-ד-ו אולי יעצרו
    סגור
  • תחשוב על בלון...
    אחד 26/07/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא מתנפח בא מישהו אומר שהוא יתפוצץ עוד 2 שניות והוא לא מתפוצץ בנתיים. עוברות עוד 3 שניות ומישהו אומר שהוא יתפוצץ אוטוטו ... וזה לא קורה... מה תהיה המסקנה שלך? שהבלון לא יכול להתפוצץ?? . אתה אומר שהמחיר יכול להעצר... ומה קורה כשהו נעצר בעלי הדירות נתקעים עם תשואת שכירות ממוצעת של 2.18% ועם תחזוקת דירה...ופתאום חלק מהם מגלים שבאגח הם מקבלים כבר יותר....ואז חלקם מוכרים... ומה קורה למחיר קצת יורד... ואז כבר התשואה הכוללת נהיית 1.5% ועכשיו זה מציק לעוד בעלי דירות שמוכרים... והמחיר יורד... ואופס גל מכירות וקריסת מחיר.
    סגור
  • אתה צודק. המחירים לא ירדו הרבה רק 20%. זה מספיק (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 28.
    איפה משיגים דיסקטים בימינו? (ל"ת)
    שי 26/07/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 27.
    אין רב בכנסת למיסים
    שמעון 26/07/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 12
    בניראה שהוא לא קורא פרשנויות.שסיכוי קלוש להטלת מס על דירה שלישית
    סגור
  • המס הוא בתהליך עוקף חקיקה
    שמטוב 26/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נקרא חוק ההסדרים. חוק ההסדרים מאושר בחבילה אחת שבה ניכללים המון חוקים ואף אחד לא בוחן שום חוק בחבילה בדחקה בניפרד.
    סגור
  • 26.
    הקריסה כבר מתדפקת בפתח כמה חודשים הבום קרוב מתמיד !!
    א.נ 26/07/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    37 4
    הקריסה כבר בפתח מתווכים קבלנים ואינטרסנטים מבהילים את הזוגות הצעירים המבוהלים שפועלים בטפשות יתר ומשלמים כל מה שמבקשים ומתחייבים להלוואות של מיליון שקל !! הקריסה תנחת עליה כמו בטון יצוק ובסופו של דבר נראה זוגות צעירים שהיו מאושרים לרגע , מטפסים על מדרגות הרבנות במדור הגירושין !!! הקריסה בוא תבוא ומהר ממה שחושבים !! בגלל תאוות בצע של קבלנים בנקים מתווכים ואינטרסנטים שקיצה הגיע !! ההמלצה לכחלון תבנה עוד 300.000 דירות ו תוך שנתיים באמצעות חברות סיניות ופתרת את כל הבעיה
    סגור
  • שומעים את החירטוט הזה כבר 10 שנים ,מי שישב על הגדר קיב
    זמבורה 26/07/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    5 29
    ל טחורים
    סגור
  • ומי שיכנס עכשיו יקבל מנדבוצ'קס (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 22:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 25.
    הדוקטור המכובד
    נעים שמש 26/07/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    8 28
    מעניין אותי לדעת היכן עשית דוקטורט? אני עשיתי בבגדד תואר בראיית חשבון,ואני אומר לך שאתה מקשקש בג'ערה. הריבית הנמוכה,מחסור בקרקעות פרטיות,מחסור בעובדי בניין,כשלון תחבורתי,והרצון של כל בני עמי להחזיק דירה בבעלות כתוצאה מכך שהיינו בגלות 2000 שנה,יובילו לכיוון אחד והוא המשך עלייה. לא מן הנמנע שתהיה עצירה זמנית כלשהי,אבל הכיוון צפונה. עיוני- אתה מוזמן לאכול את הכובע שלך כבר עכשיו..
    סגור
  • בכל העולם בועות התפוצצו זה הולך להיות קשה במיוחד
    אחד 26/07/2016 22:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז אני לא מבין מה למדת בבגדד שנדל"ן זה תרנגולת זהב? שזה ג'ק ושיח האפונים? תמיד בסוף מה שעלה ירד ונראה שעכשיו זה עכשיו...
    סגור
  • חחחח זה אתה עם השפיצים בנעליים ??
    אחד 26/07/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשלמדת בבגדד לימדו אותך שנדל"ן רק עולה? תמיד? לנסח נצחים עולה? נגמר הכסף באשראי והמשכורות לא משהו. יתחיל לרדת ....
    סגור
  • בטוח שיש לך אינטרס
    איציק 26/07/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמשקיע או יזם או משהו דומה
    סגור
  • כשאין כסף לאכול תתחיל לאכול את הקירות?
    נעים מאוד 26/07/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    26 0
    יא עיוני, המחירים לא יכולים לעלות בלי סוף כשאין צמיחה המשכורות לא מדביקות את הפער וכל המדינה בבועת אשראי מטורפת. צמיחה צמיחה ועוד פעם צמיחה. ולפי איך שנראה עכשיו....
    סגור
  • חבל שלא עשית תואר בכיבוד הזולת (ל"ת)
    ג'ערה 26/07/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    23 0
    סגור
  • 24.
    מאין יש כ"כ הרבה דירות עבור החרדים? (ל"ת)
    גרשון 26/07/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • טמבל אתה יודע לקרוא?
    דניאל 26/07/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    13 1
    מה הקשר לחרדים ?אדיוט .. חרדים גרים במחסנים וגם אנחנו . אתה כנראה שונא חרדים ומפגר שמוציא את כולנו מטומטמים
    סגור
  • 23.
    הוא צופה משבר בשנים הקרובות
    משה 26/07/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם אני צופה הרבה משברים בעולם.לא רק בדירות
    סגור
  • 22.
    מאין יש כ"כ הרבה דירות עבור החרדים? (ל"ת)
    גרשון 26/07/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 13
    סגור
  • תמשיך להיגרר אחרי ההסתה של התקשורת.
    שאפיק 26/07/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    טיפש מטופש. לך לנגב ותראה מה הולך שם והתשקורת לא מדברת על זה.
    סגור
  • 21.
    כחלון
    מוריס 26/07/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כחלון מתכנן פגיעה קשה במשקיעים. אגרה של 1000 שח למי שיש 3 דירות ומעלה השוות מעל מיליון שח כל אחת. אבל מאחר והרביות נמוכות הדבר לא יעורר עדים.
    סגור
  • איפה הפגיעה פה ? זה פגיעה בשוכרים (ל"ת)
    ג'ערה 26/07/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 20.
    חחחח כחלון הולך הביתה מי שחיכה הפסיד 300 אלף (ל"ת)
    שמוליק 26/07/2016 15:07
    הגב לתגובה זו
    5 18
    סגור
  • 19.
    לא קונה דירה במחיר מופרע
    הדס 26/07/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    51 3
    יש הפגנת ענק בכיכר רבין ב18.8 , חפשו בפייס המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי הדיור
    סגור
  • אפשר למצוא פתרון לזוגות צעירים בלי לזעזע את השוק כמו:
    שאפיק 26/07/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    7 5
    1. מענק בקניית דירה ראשונה של 150000 ש"ח. 2. הלוואה מהמדינה בריבית 1% קבועה לא צמודה ל 25 שנה (כדי לא להיזרק לידי הבנקים) 3. שחרור שטחים בחינם, הורדת מחיר הקרקע ועלויות הפיתוח תוך התחייבות שמי שמקבל שטח כזה לא מוכר אותו אלא מסיים לבנות תוך שנתיים. ואז תראו איך המשבר נירגע
    סגור
  • 18.
    שמענו כבר
    אבי 26/07/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כבר כמה שנים שומעים והמחיר עולה
    סגור
  • 17.
    תבינו גבר אחד
    האחד 26/07/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    5 15
    מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה משברים בסדר גודל כזה , הבנקים לא יעמדו בזה ,אנשים פה יפשטו רגל וזה יזחיר אותנו לימי הבניים , אז כחלון אמר ועוד אחד שלא יודע מאיפה הגרילו אותו ד"ר נועם גרובר, עד שלא תהיה חלופה לכסף הנדלן עדיין ההשקע הכי טובה .
    סגור
  • כל דבר גדל עד שמתפקע...
    אחד 26/07/2016 22:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שכר חציוני 6300 שח משכנתא ממוצעת מיליון שח והחזר חודשי 5000 שח ל30 שנה המחיר קרוב לרוייה. מתי שהוא מגיע לרוויה אתה נשאר עם תשואת שכירות 2.18% שהיא כלום ואז מתחילות להשתחרר דירות לשוק ואז המחיר ממשיך להדרדר והשוק מוצף וקורס... אין דבר שגדל לנצח...
    סגור
  • כמה טעיות בהודעה אחת?
    מה זה משנה 27/07/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכר חציוני: 6,700. משכנתא ממוצעת: 600,000 ש"ח. ומה הקשר בינהם? או שתווה לשכר ממוצע שהוא קרוב ל - 10,000 או שתשווה למשכנתא חציונית שהיא פחות מחצי מליון. עכשיו תיחשב הכ מ חדש.
    סגור
  • וארה"ב אירלנד וספרד כן יכלו להרשות לעצמם משבר?
    משתגע ממטומטמים 26/07/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    22 2
    כשהמשבר יגיע הוא לא יבקש אישור ממדינת ישראל להגיע.
    סגור
  • 16.
    הפחד משתק....
    המומחה 26/07/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הבעיה שלנו היא הפחד. למעשה לא שלנו, אלא של המנהיגים לכאורה שלנו. הם מפחדים שהמחירים ירדו באופן אימטנסיבי והפחד משתק אותם. בשל כך, ממציאים כל יום מס אחר אבל לא באמת רואים בנייה מסיבית במרכז הארץ ויש הרבה מאוד מתחמים ראויים. אף אחד לא רוצה שהבועה תתפוצץ במשמרת שלו. אבל....אין צורך לפחד. משקיע שקנה בזול והרוויח כעת גם יכול להפסיד קצת. אני מניח כי בניהם יש גם חברי כנסת ועסקנים נוספים. מי שקנה למגורים, במחיר גבוה ממלא ימשיך לגור בדירה והמחיר הנוכחי אינו פקטור אמיתי, נכון שקצת יתבאס אך לא נורא.
    סגור
  • 15.
    הפיצוץ קרב יותר מתמיד
    רון 26/07/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    36 4
    הר הגעש עומד לפני פיצוץ וכל מי שרוכש כרגע עושה את טעות חייב. חייבים להקפיא את השוק ולגרום לקבלנים להישאר עם הסחורה ביד.נראה כמה זמן הם יחזיקו מעמד
    סגור
  • 14.
    צעירים קנו דירות להשקעה ואפילו לא מתכננים לגור שם
    תופעה 26/07/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הם משכירים את הדירה ומחזירים משכנתא ובעצמם שוכרים כי הם חושבים שהם ירויחו.
    סגור
  • 13.
    הצעה שמוריד את המחירים בוודאות
    ערן 26/07/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    31 0
    מי שקונה דירה שנייה ואילך שיביא 90 אחוז הון עצמי. דירה היא מוצר 'נמצא כעת במחסור ולכן מי שרוצה לקנות דירה שנייה ואילך שיביא 90 אחוז הון עצמי ובכך המימון אשר ניתן למשקיעים מהבנקים ירד מ 50 אחוזים ל 10 אחוזים, הבנקים יתחילו לרדוף אחרי זוגות צעירים שאין להם דירה ולא אחרי משקיעים וכך גם התחרות תגבר אחרי הזוגות הצעירים.
    סגור
  • ואם בנוסף תוגבל משכנתא גם לזוגות צעירים ל-50% המחיר
    על אותו בסיס 27/07/2016 00:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יירד עוד יותר.
    סגור
  • 12.
    אולי יקרה נס וכחלון יצא בסוף מלך
    אולי יקרה נס 26/07/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    21 4
    כחלון אתה צריך שהמחירים ירדו לפחות 25% עד30% ואתה מקבל 15 מנדטים מינימום ...אני מקווה שביבי לא ישים לך רגל......
    סגור
  • 11.
    המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
    מחוסר דיור 26/07/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    18 2
    אני לא מאמין שאנשים ממשיכים לאכול את החרא שהם מגישים לכם הכל כלכך שקוף שעושים עלינו סיבוב אבל מכיוון שהחברים שלכם קנו דירה "ועלו על הרכבת" אתם גם חייבים דירה נניח פחית קולה עולה 7 ש"ח והם מעלים את המחיר ל 20 ש"ח ואז הרבה אנשים מתבכיינים שזה יקר ואז הם מציעים לעשות הגרלה ומי שיזכה בהגרלה יוכל לרכוש את הפחית ב18 ש"ח ולשעבד את החיים שלו לבנק ותמיד תוכלו להתנפח ולספר לחברה שקניתם דירה באמת תודה שר האוצר היקר מאוד אני וחברי נבחר בך שוב בבחירות הבאות מפני שאנחנו לא חכמים כל כך משחקים בנו אל תהיו כלים בלוח השחמט שלהם הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
    סגור
  • 10.
    מעניין כמה שילמו לו לכתוב את זה
    משוחד 26/07/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    6 23
    ואם המצב כפי שהוא מתאר אז למה יש גזירות וכחלון משדר נואשות? או שהוא רק רוצה מיסים כי יש לו גירעון באזור שלי לא ראיתי כבר שנתיים בניין אחד שנבנה
    סגור
  • 9.
    חחחח. חסר מושג . דירות רק יעלו
    ערן 26/07/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    4 32
    רק שבוע שעבר לקחתי משכנתא של 900,000 שקל
    סגור
  • כואב הלב עליך (ל"ת)
    חבל 26/07/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • טרול (ל"ת)
    רני תל אביב 26/07/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • משכנתא
    גולם 26/07/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    באיזו ריבית לקחת?
    סגור
  • 8.
    לפני שאנשים רושמים פה תגובות זועמות בגלל הכותרת
    אנונימי 26/07/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    36 1
    אני מציע להם לראות את הראיון לפני, הכתוברת לאו דווקא משקפת את הדברים שנאמרים בראיון, אלא רק חלק מהם. אני דיי מסכים עם מה שהד"ר אמר. כדאי להתחיל לממש לפני הירידות. הכסף החכם יוצא ממש בחודשים אלה בטפטופים קטנים.
    סגור
  • כן אחרי הטפטופים יבוא הגשם
    סאנשיין 26/07/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    17 1
    אחרי הגשם יבוא המבול , אחרי המבול רק הצדיקים ישארו. ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
    סגור
  • 7.
    לא אמיתי!
    שי ח 26/07/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 11
    שוב מנסים לייצר את אפקט העדר שהולך בעקבות המנהיג! שמענו הרבה ומספיק.אם התחזית שלך לשנים הקרובות לא טובות אז תרשה לי לתקן אותך ידידי המתלמד ריבית מתחת לאפס פה במדינת ישראל בשנים הקרובות לטווח של 10 שנים.איש איש באמונתו יחיה
    סגור
  • ריבית היא תנאי מספיק לקריסה לא הכרחי...
    אחד 26/07/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ביפן המחירים התאדו (מינוס 90% בטוקיו!!!) תחת ריבית שלילית...
    סגור
  • לא העיפרון הכי מחודד בקלמר
    מבין קצת יותר 26/07/2016 21:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מר שי הנחמד, רק לידיעתך גם ביפן עד היום הריבית אפסית, אבל זה לא מנע מכך שבועת הנדל"ן שם התפוצצה ועם ריבית אפס. כמו שאמר הד"ר הנחמד מהכתבה, הנדל"ן מגיע לפעמים גם לרוויה ואז מגיע הקטע האלים של תופעת העדר. בהצלחה בהמשך משקיע יקר.
    סגור
  • 6.
    שטויות והבלים לא ירד ככ מהר
    יוס 26/07/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    5 16
    תותים
    סגור
  • אתה סתם אינטרסנט (ל"ת)
    איציק 26/07/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    הדובר אומר דבר נכון צריך למסות השקעות נדלן אבל
    דוד 26/07/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הדובר אומר דבר נכון צריך למסות השקעות נדלן אבל האם יש סיכוי שמישהו יעשה את זה ???
    סגור
  • השקעות נדלן
    משה 26/07/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אולי אתה לא יודע אבל יש מס על הנדלן מי שמקבל שכר דירה של מעל 5080 ש״ח תריך לשלם מס ומי שלא משלם עובר על החוק עד שיתפסו אותו
    סגור
  • 4.
    הבועה בדרך לפיצוץ
    גיא 26/07/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    40 8
    בכלכלה יש מחזוריות, גם נדלן לא כרטיס בכיוון אחד. גם הלחץ הציבורי מחרם הדירות בפייסבוק עושה את שלו.
    סגור
  • 3.
    דיבורים כמו חול
    משקיע 26/07/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    12 37
    תפסיקו להפחיד אנשים !! לכו למשרדי המכירות ותראו את קצב המכירות , לא קרוב ולא דומה למה שאתם מציגים ! הריבית לא תעלה בשנים הקרובות וגם אם כן זה יהיה הדרגתי ועדיין הכסף יישאר זול ותהיה כדאיות למינוף והשקעה . ״תחליפו דיסקט״ נאמר בכתבה - נכון מאוד ! שוק הדיוק ושוק בנדלן משתנה לנו מול העיניים והופך לרלוונטי כפוטנציאל להשקעה ... מי שלא יקפוץ על הרכבת יימצא את עצמו יישן בתחנה ;-)
    סגור
  • יש לי עוד קלישאות..
    אחד 26/07/2016 22:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    "אין איפה לבנות" , "הנדלן רק עולה" ועוד ועוד... מה שבטוח תמיד ע"פ ההיסטוריה הכלכלית בסופו של דבר המחיר חוזר לממוצע ההיסטורי לא לפני שרואה אותו מתח... צפו ל40% פחות במחיר בשנה שנתיים הקרובות.
    סגור
  • חחחח המחירים יעלו תמיד.... אין ירידות רק עליות, הצחקת (ל"ת)
    אחד 26/07/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • אתה סתם אינטרסנט
    איציק 26/07/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אנשים במשרדי המכירות הם עדר של טיפשים. לא תקנו קוטג' - תנובה תוריד מחירים. רק להתמיד. כך גם בנדלן. אבל ישראלים זה עדר של טיפשים. עם טיפש ומטופש בלי סבלנות במילימטר
    סגור
  • 2.
    בולשיט -מליון עולים מצרפת ושאר ארפה בדרך לארץ
    משה 26/07/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    9 35
    המחירים יעלו
    סגור
  • עולים בודדים. 10 אלף מצרפת לשנה מקסימום.
    שמטוב 27/07/2016 07:38
    הגב לתגובה זו
    3 3
    היהודים מצרפת מהגרים לארצות אחרות, למה להם ללכת לישראל שהחיים בה קשים היום יותר מאשר אי פעם, מה הם מטומטמים ?
    סגור
  • יש בכלל מיליון יהודים בצרפת??
    אחד 26/07/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מאיפה הבאת את זה?! מדברים על ירידה של 30% בעלייה מצרפת השנה סה"כ יעלו השנה כ5000 בלבד... חסר משמעות לחלוטין. חפש תרוץ אחר לעלייה במחיר...
    סגור
  • תגובה למספר2
    מוטי מוטי 26/07/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    19 5
    לתגובה2 גם מיליון איש בדרך לירידה מהארץ
    סגור
  • 1.
    אה הא, ברור, כל מילה בסלע... (ל"ת)
    ירון 26/07/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות