נשיא התאחדות בוני הארץ פונה לכחלון, ומפזר איומים על קטסטרופה בשוק הדיור

רוני בריק היום בכנס בחיפה: "אני שומע מחברים שהאטו את קצב הבניה, לא לוקחים סיכונים"
 | 

בכנס שהתקיים לקראת ראש השנה במלון דן כרמל בחיפה, דיבר רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ וביקר בחריפות את צעדי הממשלה ובמיוחד את שר האוצר, משה כחלון. בריק למעשה השיב מלחמה בכל הקשור להאשמות שמפזר כחלון לפיהם הקבלנים אחראים להמשך עליית מחירי הדירות ותומכים בהמשך הרתיחה בענף.

"מעולם לא היה כישלון כלכלי מהדהד יותר של המדינה כמו הכישלון של משבר הדיור. אין ענף כלכלי הנשלט על ידי המדינה מתחילתו וכמעט עד סופו כמו השוק שלנו-שוק הדיור. המדינה שולטת ב-93 אחוז מהקרקע. המדינה שולטת בקצב מתן האישורים לכל פרויקט".

בריק המשיך ואמר "המדינה יצרה ואחראית המונופולים השונים בתחום חומרי הבנין. אנחנו אלו שנשלם בשנה הבאה פי שתיים ויותר היטלי פיתוח כפי שהם רוצים להעביר בחוק ההסדרים. ככה רוצים להוריד את עלויות הבניה?"

כותרת ראשית

- כל הכותרות


"שר האוצר משה כחלון, הכל בידיים שלך. אני שומע מחברים שהאטו את הקצב שלהם. לא לוקחים סיכונים. השבוע התבשרנו על ירידה בהתחלות הבניה ב-7%. זה יגרום לעלייה דרמטית במחירי הדירות וקטסטרופה בשוק הדיור. אתם שם בירושלים, הציבור לא בונה עליכם. תתעוררו".

יו״ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ, חיים פייגלין אמר בכנס לרגל ראש השנה, כי ״אנחנו נמצאים במתקפה על ידי גורמים שונים הטוענים שאנחנו היזמים עושים סיבוב על הציבור. מי שעושה סיבוב זה משרד האוצר של מדינת ישראל והוא עושה זאת בחיוך ציני. למעלה מחמישים אחוז ממה שהציבור משלם על דירה עובר למדינה״.
 
חיים פייגלין
, יו״ר ארגון קבלני חיפה שדיבר אף הוא בכנס טען כי כדי לפתור את משבר הדיור צריך לבנות בשנים הקרובות שלושה גושי דן. המדינה התחייבה לשווק שבעים אלף דירות בשנה. בינתיים, מתחילת השנה שווקו רק עשרים אלף דירות. אני לא רואה איך הממשלה תעמוד ביעדים שלה עד סוף השנה. הדיבורים על שבעים אלף דירות הם דיבורים של מי שרוצה לצנן את הביקוש לדירות בצורה מלאכותית".

פייגלין הוסיף ״המציאות היא שלמדינה אין מה לשווק כי המדינה לא תיכננה מראש את השיווקים שלה. צריך לתכנן ולבנות בשלושת העשורים הקרובים שלושה גושי דן כדי לפתור את משבר הדיור. בנוסף, יש צורך לבנות מיליון דירות בפרויקטי התחדשות עירונית".

לסיכום אמר כי "במציאות שלנו יש דווקא ירידה בהתחלות בנייה. אנחנו נתקלים בקשיים כדי להתחיל פרויקטים. החל ממימון, דרך מחסור בקרקע ובועת המיסוי שממשיכה להתנפח. אני לא מאמין שבאמצעים כאלה ניתן להוריד את מחירי הדירות. אנחנו מצידנו נמשיך לחפש קרקעות ונמשיך לבנות ולפתח את הצפון״.

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר ״אין ספק כי אתם הקבלנים, מינפתם את חיפה ואנחנו בעיריית חיפה עושים הכל בכדי לקדם אתכם ביחד פרוייקטים של בנייה בכל רחבי העיר. העיר חיפה בתנופה נדל״נית עם 5 שכונות חדשות שנמצאות בבנייה כיום. אני מבטיח לכם כי מדי שנה יהיה בעיר ביקוש ל - 1500 יחידות דיור חדשות כך שהפוטנציאל הגלום פה הוא עצום. חיפה שיאנית בהתחדשות עירונית תוך שמירה על המרקם ההיסטורי של העיר. אנחנו מקפידים כי בכל שכונה חדשה יהיה פארק ירוק לרווחת התושבים ובתוך כך בשכונת נווה פרס הנבנית בימים אלה ותאוכלס בלמעלה מ 40 אלף תושבים נקים שני פארקים גדולים״.

תגובות לכתבה(88):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    כחלון רוצה בדיור כמו בתקשןרת. משנים מספר במחשב והופ.
    hguy 26/09/2016 00:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המחירים יורדים. זה לא עובד. קבלנים שיחושו שהשוק יורד יפסיקו לבנות. הם לא הפראירים של כחלון ויבנו בהפסד.
    סגור
  • 44.
    אפשר לצעוק אינטרסנטים אבל יש הגיון בדברים שלהם
    אלי 25/09/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שר האוצר בגיבוי הממשלה מנסה לטפל בבעיה אבל כנראה שיש סיבות שהוא מסתיר שמונעות את הפיתרון ולכן מנסה בדרכים עקומות שלא יובילו לשום מקום. עדיף שיקום ויגיד שאין פיתרון לבעיה בעשור הקרוב במקום להסתיר ואז אולי ראש הממשלה יכנס לעניין ברצינות.
    סגור
  • 43.
    קבלנים, אל תאיימו עלינו. אחרת, נביא חברות בנייה זרות.
    ישראל 25/09/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון, המשך בתהליך הבאת חברות בנייה זרות לישראל. ואתם הקבלנים, על אפכם ועל חמתכם כחלון ימשיך בתנופת הבנייה. כחלון, תתעלם מהקבלנים האינטרסנטיים. העם איתך. בהצלחה
    סגור
  • 42.
    קשקוש אז לא נקנה ולא ימכרו
    בלה בלה 21/09/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנה הבאה נשב על המרפסת ונראה קבלנים ובנקים עושים שמיניות באוויר כדי למכור דירות. לא יתחילו להיבנות יותר מ 50 אלף דירות בשנה. את זה יודעים ואם יבנו מי יקנה המשקיעים
    סגור
  • 41.
    לבן אהרון, דב, שמעון ודומיהם המדברים מהפוזיציה
    האמת לסיפור 20/09/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים המקומיים לא יבנו אלא אם כן יגזרו רווח חזירי. הם יושבים על קרקעות , מעכבים בנייה ועוד שלל תרגילים. נמאס! הגיע ההזמן שהאוצר יתעשת ויביא קבלנים שרוצים לעבוד ומסתפקים ברווח סביר, ולא ישתמשו בציבור כבני ערובה
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    לא די לכם במיליונים שגרפתם עד כה, רוצים עוד? (ל"ת)
    אנונימי 20/09/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 39.
    רק קבלנים מחו״ל. אין פתרון אחר. (ל"ת)
    דן 20/09/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 38.
    תעלו את המיסים זה קל ואתם אלופים בזה !
    שחרזדה 20/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני בטוח שישי במשרד האוצר מספיק כישרון ויצירתיות למצוא עוד דרכים להמציא מיסים חדשים ! 1. אפשר להטיל מס על מי שחושב לקנות דירה ! 2. מס נדלן על רכבים שלא מרחפים 3.מס על מענק שחרור מהצבא על כך שבעתיד יהיה לחיילים דירה אין שום צורך בהפשרה ותכנון מאסיבי של קרקעות קרן ממשלתית שתיתן הלוואות ליזמים ועוד צעדים חסרי חשיבות
    סגור
  • 37.
    הפוליטיקאים משרתים רק את עצמם ואת המקורבים שלהם. (ל"ת)
    מוטי442 20/09/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 36.
    כישלון של ביבי
    חושם 20/09/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ביבי נכשל (גם בדיור).
    סגור
  • יותר נכון כשלון מתמשך של שונאי ביבי
    אשכנזי 20/09/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא נמאס לך לבכות שמאלני שקרני קטן
    סגור
  • 35.
    האטה בקצב הבניה הפכה לשיטה!
    גיל 20/09/2016 09:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במשך שנים הקבלנים מווסטים את קצב הבנייה,מדוע למהר?! השיטה עובדת מצוין- הביקושים עולים, ערך הקרקע והדירה עולה, אין צורך בהחזקת פועלים רבים שעולים כסף במס פרויקטים,המדינה לא כונסת את המעקבים ולא מעודדת בהטבות את הממהרים. כחלון נוגע בנקודה הכי הכי כואבת לקבלנים שידוע לכולם, אבל השתיקה רועמת כבר שנים
    סגור
  • זה היה נכון אילו היה מונופול של קבלנים. בפועל כל קבלן
    ח 22/09/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצה לבנות ולהנות ממחירי הדירות הגבוהים היום. הרגולציה של בנק ישראל שולחת קבלנים לשוק החוץ בנקאי שבו הריביות בשמיים. וגורמת לקבלנים לעצור בנייה מחוסר מימון
    סגור
  • 34.
    אם המחירים לפי יעלו אז למה קבלנים מאיטים בניה ?
    אורן 20/09/2016 07:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אפילו לשקר הוא לא יודע קונים רק במחיר למשתכן או בחול במחירים היום החיים לא סומך רק על האינטואיציה שלי
    סגור
  • מס על אדמות שאושרו לבניה יעשה סדר
    יונה 20/09/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להזדרז עם חברות בניה מחו"ל
    סגור
  • 33.
    מה לא ברור? חצי מהדירה זה מיסים. בונים עכשיו פחות.
    בן אהרון 20/09/2016 06:35
    הגב לתגובה זו
    3 5
    זה עובדות, לא סיפורים. את הכישלון של כחלון בדוק הדיור הוא מנסה בפופוליסטיות להפיל על כל מי שאפשר. הכי נוח זה על החזקים: המשקיעים והקבלנים. הוא רק שוכח מה החלק שלו. קבל את כל הכלים ולא הצליח לעשות הרבה. הקבלנים לא צריכים להתנדב לפשוט רגל עבור המדינה.
    סגור
  • 32.
    כחלון מונע פרסום שמחירי דירות ממשיכים לעלות.
    סיגל 19/09/2016 20:38
    הגב לתגובה זו
    6 11
    כרגע בערוץ 2: כחלון מונע מהשמאי הממשלתי לפרסם שמחירי הדירות ממשיכים לעלות. כחלון הוא בריון ועדיף שיתפטר. כחלון=כשלון.
    סגור
  • 31.
    להביא חברות בנייה סיניות. נמאס מהקבלנים השרלטנים. (ל"ת)
    עז רך 19/09/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 30.
    מסים וקנסות
    שוקי 19/09/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    6 8
    לא ברור לי איך תוספות מסים וקנסות יורידו את מחירי הדירות שכבר כעת מהווים למעלה ממחצית מחיר הדירה .
    סגור
  • 29.
    למה להאט הרי לפי הקבלנים מחירי הדירות עומדים להעלות...
    אדם 19/09/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    13 5
    אם מחירי הדירות עומדים לעלות כדברי הקבלנים והאינטרסנטים אז מה להאט? צריך להגביר את קצב הבניה. החגיגה נגמרה!! הפיצוץ מתחיל!!
    סגור
  • החשש של הקבלנים מגל "ממתינים" בגלל הבטחות האוצר
    אלי 20/09/2016 04:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הוא שיאט את קצב הבניה. הבאת קבלנים חיצוניים שיקבלו קרקע בחינם תבוא על חשבון כל אזרחי המדינה. ברור שחסרי הדיור רוצים דירה ובחינם ועל העדר הזה בונה שר האוצר את סל המנדטים שלו, אף גורם ממשלתי לא יאפשר לו להשתולל בנכסי עם ישראל.
    סגור
  • חושבים שעשו אותנו באצבע
    מישהו 19/09/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
    סגור
  • חושבים שעשו אותנו באצבע
    מישהו 19/09/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    12 4
    צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
    סגור
  • חושבים שעשו אותנו באצבע
    מישהו 19/09/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    4 4
    צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
    סגור
  • חושבים שעשו אותנו באצבע
    מישהו 19/09/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    6 5
    צודק! כל היום מפמפמים לנו שהמחירים בדרך למעלה וצריך לקנות עכשיו. אז למה לעצורjQuery20308222993244417012_1474306120238 לא רוצים להרוויח??חברי הקבלנים , נכון עשיתם ערמות וזימברתם משפחות לכל החיים, אבל זהו הציבור לא עד כדי כך טיפש . לא ברור לי איך אתם זורקים את השטויות האלה ושאנו נקנה אותם. נפגש בסיבוב.
    סגור
  • 28.
    כמו אריק שרון -להביא קארוונים דחוף !
    אדם 19/09/2016 19:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שרון פתר משבר דיור למליון עולים ( וגם למפוני קטיף) !!! להביא קארוונים לכל דורש ותוך יומיים אין משבר דיור . כחלון נתניהו ולפיד רק מרמים את הציבור הטיפש שממשיך לנהור בהמוניו אחרי מתחזים
    סגור
  • אין מחסור בדירות ! לא עלו מיליון עולים!
    אדם 19/09/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    11 6
    עלית מחירי הדיור נובעת בגלל ביקוש ספקולטיבי בגלל הרבית הנמוכה ולא בגלל מחסור! אף אחד לא גר ברחוב, לא מכיר משפחות שחולקים דירה אחת!! הרבית הנמוכה לא נותנת אלטרנטיבה סולידית להשקעה!
    סגור
  • יש מחסור בדיור בר השגה לדור הצעיר שגר אצל ההורים
    אדם 20/09/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בוודאי שיש מחסור בדירות ! דירות שיכון לכל עם ישראל ולא רק לשבעים במגדלי היוקרה שעושים רק ספקולציות. הממשל הקיים לא הראה שום כוונה רצינית למענה לקטסטרופה !!!
    סגור
  • 27.
    מחירי הדירות ירדו מתי שביבי יעשה שלום עם אסד (ל"ת)
    ביבי קחלון 19/09/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    3 11
    סגור
  • 26.
    תודה לכחלון וללפיד
    רוני 19/09/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    8 7
    תחילה לפיד ביטל את הפטור ממס שבחאז מכרתי דירה והמתנתי.אז בא כחלון עם הפנטזיות שלו אז קניתי דירה בברלין וקונה עוד בניין בדיסלדורף.בנתיים מחליף הכנסה שנתית נטו לאחר תשלום מס כחוק ל 16 אלף יורו לאחר מס (68 אלף שקל).אז לבקשת כחלון אני מוכר גם בית ותמורתו אני משקיע בגרמניהוכך מחליף הכנסה שנתית נטו לאחר מס של 100 אלף שקל בהכנסה שנתית נטו לאחר מס של 32 אלף יורו (136 אלף ש"ח).אז תודה לכחלון ולפיד שהסבירו לנו שהיום להיות פטריוט זה למכור את הנדלן שלנו ולהשקיע אצל מי שמעוניין במשקיעי נדלן(וכך אני מרגיש טוב כפליים, גם פטריוט וגם מגדיל את הכנסותי).ליבי רק לשוכרים ככל שיהיו פחות דירות להשכרה כך שכר הדירה יעלה.תשאלו את הברלינאים למרות חוקי הגנת הדייר כוחות השוק חזקים יותר וכל שנה שכר הדירה מתייקר (ולכן גם שווי הדירות).כ 10%בשנה
    סגור
  • תודה לכחלון ולפיד
    רוני 19/09/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    4 5
    שכחתי לציין שהדירה שנמכרה הכניסה 40 אלף שח בשנה נטו לאחר מס
    סגור
  • 25.
    כנס "העושים לביתם"
    האקדמיה ללשון 19/09/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    12 2
    והאזרחים שיחפשו אותנו בסיבוב
    סגור
  • 24.
    נמל אשדוד גרסת הקבלנים
    בוזזי הארץ 19/09/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    19 5
    שמישהו יפרק כבר את קרטל הקבלנים הנאלח הזה. בכל פעם מחדש הם מאיימים שיחזיקו בביצים. חזירים עם 40% רווח יזמי
    סגור
  • כשיביאו קבלנים מסין זה יקרה , לא דקה לפני כן. (ל"ת)
    בא 19/09/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 23.
    מחירי הדירות עלו מעל 100% ב8 שנים - זה נורמלי וסביר....
    אדם 19/09/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    27 5
    לפי הקבלנים והאינטרסנטים למיניהם זה שהמחירים עלו מעל 100% והגיעו למחירי חלל זה נורמלי וסביר. זה שהסיבוב העליות הסתיים והירידות בפתח הגזלנים צועקים הצילו ומאשימים כמובן את הממשלה. זה דרכו של כל בלון , בסוף מתפוצץ (ספרד,אירלנד,יפן ארצות הברית ועוד).
    סגור
  • ביבי אשם ,אם היו מביאים קבלנים מסין ,הם פנו אליו בזמנו
    בא 19/09/2016 18:36
    הגב לתגובה זו
    7 3
    וביקשו לבנות שכונות שלמות , כמו בסין , אבל ביבי יודע רק לתחמן ,להלחם ,ולריב , הוא אוטיסט לוחם ,כמו רידיק . זה מה שאתה ביבי .
    סגור
  • תתפלא בברלין עלו יותר (ל"ת)
    רוני 19/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • רוני ,אולי גם בזימבבואה ,אבל אתה יודע מה ,זה לא מעניין
    בא 19/09/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אף אחד מזוגות הצעירים שגרים עם ההורים .או את אלה שעלו על מטוס לחול בגלל ביבי .ובגלל ספסרים כמוך .
    סגור
  • 22.
    הבלון עומד להתפוצץ
    dayanyaniv 19/09/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    19 7
    מחיר למשתכן עבודה בעניים של הממשלה בשביל להמשיך לנפח את הבועה עושים הגרלות בשביל מחיר של לפני שנתיים ונותנים לנו מתנה 90 אחוז משכנתה בשביל שאיך כחלון אומר אנשים יקפצו מהגגות לפי דעתי אסור לקנות גם במחיר למשתכן עד השהבועה תתפוצץ ...מחיר למשתכן זה לעזור לקבל נים וממשלה להמשיך לנפח את הבועה ......
    סגור
  • הכותרת שלך מטעה, תחזיר לי את הלייק שנתתי לך.
    יונה 20/09/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מחיר למשתכן תכנית מעולה, כחלון ידע שהקבלנים יאטו את הקצב ולכן דאג קדם להמשך בניה לצעירים במחיר למשתכן.
    סגור
  • 21.
    אני ממשיך לאסוף סחורה
    ג ו זוננה 19/09/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 21
    אבא שלי סיפר לי שסבא שלו פעם אמר לו - "יא וולדי בישראל יבוא היום וקרקע תתומחר לפי אינצ'ים ולא לפי מ"ר" נכון להיום הוא צדק אנחנו בדרך לשם ולכן אני אוסף - מדינה קטנה ילודה גדולה ביחס לכל מדינה מערבית יהודים רבים שחיים בגולה אשר משקיעים פה בנדל"ן כדי שיהיה להם ביטחון במקרה שיגיע יום הדין עליה, גירושין, זכות שיבה במקרה שיעשו שלום עם הפלשתינאים תוסיפו לכל זה צעדים בכאילו שהממשלה עושה להורדת המחירים ומאידך צעדים שעושה ליקור דרסטי במחירים (כגון העלאת היטלי הפיתוח ב- 100% משנה הבאה - היטל פיתוח זה אחד הרכיבים היקרים ביותר בעלויות הבניה) בקיצור קנו עוד ועוד לא יעזור לכם המכירים רק יעלו בטח ובטח לאורך זמן
    סגור
  • חסר לך בכל הסיפור "כח קנייה"
    כלכלן 19/09/2016 19:02
    הגב לתגובה זו
    8 4
    "כח קניה" הוא מה שקובע וכל השאר בבל"ת. מכיוון שכח הקניה מוגבל כל הסיפורים שלך מצוצים מהאצבע.
    סגור
  • נראה לי שכוח הקניה משתווה אצלך לאינטיליגנציה (ל"ת)
    מני 19/09/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שאלה
    מנשה 19/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סבא שלך אמר משהו גם על מס הכנסה? 1,500 משהו? לא נורא, תכף תדע
    סגור
  • מה דעתך על יבוא של צריפים לארץ?
    מנשה 20/09/2016 03:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נקרא לחברה "מנשה את מנשה יבוא צריפים בע"מ"
    סגור
  • 20.
    המחירים עומדים לעלות,למה להאט את קצב הבניה?
    אדם 19/09/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    21 4
    לפי הקבלנים יש מחסור עצום בדירות והמחירים עומדים לעלות, אם כך , מדוע מאיטים את קצב הבניה? כנראה שיש סימנים של פיצוץ בועת הנדל"ן!!
    סגור
  • תגובה לאדם
    שמעון 19/09/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    3 9
    אדם היקר הקבלנים לא יבנו כי אם החוק המטומטם של כחלון יכנס לפועל לא יהיה מי שיקנה את הדירות כי כחלון לא רוצה שמשקיעים יקנו דירות אגב זה לא דמוקרטי זה מתאים לימי סטאלין אבל בגלל שלא יקנו הבלמים לא ירצו להישאר עם מלאי דירות וזה יביא לפשיטת רגל של קבלנים לכם לא יבנו מלירי הדירות יעלו וגם מלירי השכירות . מה השגנו בזה שר אוצר ונערי אוצר מטומטמים
    סגור
  • לא הבנת
    רוני 19/09/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
    2 6
    משקיעים שהיוו כ40% מרוכשי הדירות הפסיקו לרכוש אז לקבלנים יש פחות רוכשים והם מצמצמים את התחלות הבניה.זאת אומרת שבסופו של יום זה משחק 0בדיוק כפי שאופק מעוניין שהיצרניותצמצמו תפוקות כי הביקושים קטנו ויש עודף ייצור.ההבדל שהמדינות החברות באופק חייבות את ההכנסות ועלויןת ההפקה אפסיות לעומת מחירי הנפט, ולכן נותנות הנחות העיקר למכור ולהכניס כסף.ואילו עלויות הבניה של הקבלנים עצומות והם אינם יכולים להרשות לעצמם להתקע עם סחורה
    סגור
  • יש מעל 100,000 דירות בבניה פעילה
    אדם 19/09/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא ניתן להפסיק בניה זו שהיא תחת חוזה וליווי בנקאי.
    סגור
  • 19.
    מי זה רוני בריק? Just another brick in the wall
    לבנה 19/09/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    15 3
    המחירים ירדו כשהתחלות הבניה ירדו. זו לא טעות- הפחתת הביקוש היא לא מלאכותית, הביקוש שקיים היום הוא המלאכותי. צריך לחסום אותו ולהישאר עם ביקוש קשיח של זוגות צעירים בלבד. ואז המחירים יפלו. יש הרבה מוכרי דירות יד שניה והשוק לא תלוי בקבלנים. כשהביקוש יירד המחירים יירדו. הקבלנים יגיבו בלבנות פחות אבל זה ישפיע ממש בשוליים. גם בין שנת 2002 ל 2007 הם בנו מעט וזה לא עזר להם כי המחירים ירדו
    סגור
  • חבר של אוהד דנוס (ל"ת)
    שם טוב 19/09/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • שחבר של גפני
    יוני 19/09/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מוזמנים להמשיך את השירשור
    סגור
  • 18.
    קרטל זה...
    שוקה 19/09/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    26 4
    לא חוקי! הלו.. להתעורר!
    סגור
  • גמרת את המאמר ה"מבוסס" שלך למה מחירי הדירות עומדים
    מני 19/09/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לרדת וחזרת לטוקבקים ב20 ש"ח???
    סגור
  • 17.
    ומי יבנה
    יוכבד 19/09/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 14
    הסבתא יוכבד, לא תהיה בנייה לא ירדן מחירים , לא יהיו הכנסות למדינה, יהיה מיתון . כפיים לכחלון
    סגור
  • 16.
    להביא קבלנים מחו"ל עכשיו!
    אזרח 19/09/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    22 2
    הקבלנים המקומיים לא יבנו אלא אם כן יגזרו רווח חזירי. הם יושבים על קרקעות , מעכבים בנייה ועוד שלל תרגילים. נמאס! הגיע ההזמן שהאוצר יתעשת ויביא קבלנים שרוצים לעבוד ומסתפקים ברווח סביר, ולא ישתמשו בציבור כבני ערובה
    סגור
  • 15.
    ככה בדיוק עובדת השיטה
    הנביא יחזקאל 19/09/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    38 6
    יור ארגון הבוזזים מפמפם ליונה יהב שמפמפם לגפני שמפמפם לדנוס וחוזר חלילה. חבורה של נאלחים שמתעמרים בדורות שבאמת מצמיחים את המשק. כחלון אל תירא מהכלומניקים האלו. מיסוי והוצאת משקיעים זה ה-צ-ע-ד.
    סגור
  • כחלון מטמטם ציבור צר עיין ורפה שכל
    יוסי 19/09/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    4 14
    כחלון בטפשותו משסה את הציבור המטומטם בבעלי הדירות והקבלנים כשלמעשה כל ההתייקרות נגרמת בגלל פעולות והחלטות הממשלה .כחלון שולט בכל מה שקשור לבנייה ועדיין הוא חומד מיסים במקום לותר עליהם .כל מס שמוטל על דירה או על בעליה מייקר את הדירה .שיציף את השוק בקרקע זמינה במקום להפוך את נושא הדיור לקאזינו למסכניםשר אוצר כושל שהופך אותנו למעבדת נסיונות מטופשים כשהכתובת על הקיר קטסטרופה .אם היה לו כבוד אישי וכבוד מקצועי היה מודה שאין לו יכולת האיש דביל מצוי.
    סגור
  • אוהד דנוס היה בכנס הצדיקים? (ל"ת)
    בית שמאי 19/09/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • ארכי אינטרסנטים
    נורו 19/09/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    15 1
    מושחתים שממרים את החיים לדודות אחריהם.
    סגור
  • 15
    דב 19/09/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    2 10
    לא נביא ולא בן נביא אלא טיפש גמור אתה. פקידי האוצר וכחלון=כישלון בונים על שכמוך - להעביר את הזעם על הכישלון לקבלנים. אם תלמד את מתווה הבנייה בישראל - תבין. הכל רווחים וספסרות של משרדי הממשלה. ואתה משחק בדיוק את המשחק של פקידי הממשלה: לשנוא את כולם, רק לא את המדיניות הממשלתית העושקת במיסוי, תוך ביורוקרטיה נוראה.
    סגור
  • ועכשיו הצטרף גם לפיד (ל"ת)
    אינטרסנטים 19/09/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 14.
    הקבלנים צודקים כחלון מטיל מיסים אין לו הבנה בכלכלה (ל"ת)
    גמלאי 19/09/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    5 20
    סגור
  • 13.
    שיביאו חברות בניה זרות במקום
    ליאור 19/09/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    25 3
    עובדים זרים בודדים שכולם עושים עליהם סיבוב ומנצלים אותם
    סגור
  • 13
    דב 19/09/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    4 5
    זה מאד מפתה, אך כאשר "שרשרת המזון" מורכבת ממיסוי, ספסרות על הקרקע, ומחירי ציוד וכלים - לא תחסוך הרבה. הבעיה היא האוצר והמיסוי
    סגור
  • הבעיה היא הקבלנים החמדנים !!!! אל תיתמם (ל"ת)
    אחד 20/09/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    תגובה
    יעקב 19/09/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    5 18
    אינני קבלן ואין לי עסקים בתחום זה. לכל המגיבים,אתם טועים. מישהו (כחלון) עושה עליכם סיבוב ומטעה אתכם. נפלתם כעיוורים למלכודת שלו. בהתחלה הוא שיסה את הזוגות הצעירים במשקיעים (אספני הדירות) . אחר כך הוא מסית נגד הקבלנים. הבעיה היא במגרש של הממשלה. כחלון לא בונה מספיק דירות, לא מעלה משכורות,לא נותן אלטרנטיבה ראוייה להשקעה. מה שהוא עושה בצורה מצויינת מסית וצוחק.תחשבו,תפנימו - בצורה כזו מחירי הדירות לא ירדו
    סגור
  • תתבגרו - כחלון לא בונה הקבלנים החמדנים בונים
    אחד 20/09/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והם שולטים בקצב ומאיימים. להביא חברות זרות עדיף מסין - בניה באיכויות מצוינות !!!
    סגור
  • 12-יעקב
    דב 19/09/2016 17:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    תודה. אולי כעת יבינו. אך אני בספק. נוח לציבור להעביר את זעמו ותיסכולו לגורמים אחרים, רק לא כחלון=כישלון.
    סגור
  • אין מחסור חבוב.. הבלוף התגלה (ל"ת)
    טדי 19/09/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 11.
    הגיע הזמן להביא קבלנים מחו"ל
    אייל 19/09/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    24 4
    נמאס מהבכיינים שידעו ויודעים להקים דירה במיליון ש"ח, למכור ב - 2 מיליון ש"ח ועוד לבכות כל היום
    סגור
  • תזמין לך בעלי אקספרס (ל"ת)
    מני 19/09/2016 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 19/09/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    16 4
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
    סגור
  • 9.
    והקבלנים צודקים
    אני משקיע בעל דירות 19/09/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    5 21
    כחלון בלתי כשיר..אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור מבריח הבגדים במכס ששילם כופר 25 אלף שח זה בדיחה..גלנט נעלב כל הזמן אלי כהן דואג לאינטרסים של נמרודיבדיחת השנה..הם יחריבו השוק עם מיסים היטלים ושטויות
    סגור
  • אתה מתבלבל ומשמיץ את יצחקי לשווא (ל"ת)
    טדי 19/09/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 8.
    18:9לטובת ציבור הרוכשים במדד לחיצות
    קורא בעיקביות 19/09/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לקבלנים יש הרבה להפסיד יותר מציבור הרוכשים ,אלו גם כך ללא בית עדיין לא..אך למי שמחזיק חברה מעמד ושבע שנים פוריות רק חושש מבוקר עד ערב ,האם באמת ולא משנה מה השוק בורח לנו,אולי כמה אחוזים פחות ירגיעו ..אז שזהו אפילו כמה אחוזים כבר לא יעזרו הכל פסיכולוגי וכולם כבר הבינו השוק בקריסה..
    סגור
  • 7.
    הממשלה חייבת לגרום למחירים לרדת גם בסיכון
    חייבים ! 19/09/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    21 2
    שהמחירים ירדו חדות . האלטרנטיבה שהמחירים ימשיכו לעלות חדות היא אלטרנטיבה הרבה יותר מסוכנת לכלכלת ישראל ולחברה
    סגור
  • הרבה יותר מסוכן אם המחירים ירדו
    אלי 19/09/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 16
    אם מחירי הבנייה ירדו צפוי שיהיה מיתון במשק ואז העסק יתגלגל לתהומות בלתי נשלטים כולל אבטלה עמוקה, קריסה של חברות מפעלים ובנקים. על זה כחלון לא מסוגל לחשוב
    סגור
  • לא הבנתי את נסיון ההפחדה הזה..
    טדי 19/09/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כאילי מה? אם ממשלה הייתה יכולה למנוע מיתון, אז לא היה מיתון בעולם... אבל שום ממשלה לא יכולה למנוע מיתון.. וחוץ מזה, את מי אתה מפחיד? מרטה לך שאיזה זוג צעיר צריך לרוץ לקנות דירה במחיר מופקע בשביל ״למנוע מיתון״? כאילו דא?
    סגור
  • זה לא הבושא היעחידי שאתה לא מבין (ל"ת)
    מני 19/09/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לחץ..לחץ..ועוד לחץ ,כולם בפאניקה
    ..כן ירבה וכן יפרוץ. 19/09/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    18 5
    נשיא התאחדות הקבלנים..עוד מעט נשיא בלי קבלנים,לחלופין קבלנים בלי נשיא..כבר ניסת לנסוע ברכב יפני..
    סגור
  • 5.
    קבלנים גזלנים, החגיגה נגמרה. (ל"ת)
    רועי 19/09/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    25 4
    סגור
  • 4.
    ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם (ל"ת)
    שוקי 19/09/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    21 5
    סגור
  • 3.
    אווו מי זה פופליל? מזמן לא שמענו. כפיים! (ל"ת)
    אלכס 19/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 2.
    "לא לוקחים סיכונים.." = אנחנו לא רוצים להרוויח פחות
    מתווך 19/09/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    35 2
    העובדות הם שב 8 שנים האחרונות המיסים על דירות לא עלו ב 100% ומחירי הדירות כן... אתם פשוט חמדנים שמווסתים את השוק על מנת לשמור על רווחים של 20% - ראינו את הדוחות הכספיים שלכם.
    סגור
  • לאוצר- המדינה היא החמדנית בספסרות הדירות ובמונופולים (ל"ת)
    מני 19/09/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק חברות זרות יעשו את העבודה מי שבונה
    צריך לבנות ! 19/09/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    19 3
    על השוק המקומי סופו לראות מחירי נדל"ן עולים !
    סגור
  • הלו, זה לא לגו, צריך גם אחריות אחרי, לא לבנות ולברוח... (ל"ת)
    מני 19/09/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות