מחירי הדירות ב-2017 לאן? עדינה חכם על פעילות המשקיעים, ועוד 4 שאלות

"משקיעים רבים ימכרו את נשמתם לפני שימכרו דירה" - חמש שאלות למנכ״לית אנגלו סכסון. שימו לב לתשובה 2
 | 

שוק הדיור ממשיך לרכז עניין, ביום חמישי האחרון עדכנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי ב-12 החודשים האחרונים רשמו מחירי הדירות עלייה מסחררת של 8.7% ואם מישהו עוד חשב שהפעילות של כחלון (מחיר למשתכן... חוק מיסוי דירה שלישית...) מצליחה לרסן את המחירים, בינתיים זה רחוק מהמציאות. ובכל זאת, הכלכלן הראשי באוצר מפרסם מידי חודש נתונים על התמתנו מסתמנת בפעילות בשוק הדיור. כחלק מפרויקט Bizportal ׳5 שאלות׳ עם בכירים בשוק הנדל״ן, שוחחנו עם עדינה חכם, מנכ״לית רשת התיווך אנגלו סכסון. 

שנת 2016: ״היו ציפיות שתהיה השנה התמתנות או עצירה במחירי הדיור, הרי על  ירידה אנחנו כבר לא מדברים, ובסוף גם את ההתמתנות לא קיבלנו. ישנה תחושה שאף אחד לא באמת יודע מה לעשות, וכל 5 דקות מוציאים שפן אחר מהכובע. תחושה של חוסר יכולת להשפיע על המחירים. הציבור כבר איבד את האמון שלו ולא חושב שהממשלה יכולה לעשות משהו עם מחירי הדירות. זו השנה שהייתה״. 

האוצר טוען שהמשקיעים יוצאים: ״המשקיעים ממש לא מוכרים כפי שטוען הכלכלן הראשי באוצר ואפילו להפך. אולי מי שאמור לקנות דירה שלישית לא יקנה או יעשה קומבינה לא לשלם את המס. אבל אנשים ממשיכים להשקיע בדירות. כמות העסקאות זהה ואין ירידה במספר המשקיעים המתעניינים והם לא הדירו רגליהם מהשוק. זה לא יעזור, יש ריבית נמוכה ולכן אנשים משקיעים בדירות. ואם לא כאן בארץ אז בארה״ב או בברלין ואנחנו ׳ממש שמחים׳ שהכסף יוצא החוצה. באופן כללי אני לא מבינה את ההתלהמות נגד המשקיעים. השוק לא משתנה. מס רכישה לא שינה ביקושים ורק קופת המדינה התעשרה. ישנם 20% משקיעים וכבר שנים שכך המצב, גם בשנת 2008 היו 20% משקיעים, למה חושבים שהם משנים את תמונת המחירים? זה בכלל לא נכון. לא מטפלים בשורש הבעיה"

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מיסוי דירה שלישית במכירות והשכרה: ״לא רואים אצלנו עדיין השפעה בעסקאות, בטח לא ברמת תופעה. אנשים מתעניינים ואני שומעת הרבה על הנושא הזה, אבל בפועל אין שינוי במספר האנשים שמחפשים לקנות דירה להשקעה. במקרים מסוימים אפילו ליהפך, יש לי באשקלון זכיין שאומר לי שאין לו מספיק דירות גדולות,  שזה בדר"כ קשור לביקוש מצד משקיעים. גם בהקשרים של העלאת שכר דירה, אני לא רואה קפיצה בשכ״ד מהתחלת השיח על החוק. בדרך כלל כשיש מגמה אני שומעת וכרגע לא שמעתי. גם לא ראינו סעיפים שהוכנסו. המבחן יהיה בתקופות השיא בעסקאות, בסביבות חודש מארס ובמיוחד אפריל לאחר פסח נוכל לראות את ההשפעות של המיסוי לבעלי 3 דירות ויותר״. 

אזור עם פוטנציאל להשבחה: ״בעיקר במקומות בהם יש התפתחות עירונית בסדר גודל משמעותי, כמו למשל בירוחם וחריש שעשתה כבר קפיצה. בשורה התחתונה, השוק של המשקיעים מסתכל על פוטנציאל השבחת ההון. היום כל משקיע בוחר, או תשואה או השבחת הון. התשואות משכירות הן נמוכות ולכן פונים לכיוון של אקזיט על הנכס. אבל ישנם רבים שיעשו הכל ולא ימכרו, את נשמתם ימכרו לפני הדירה. יש לאנשים מעין הרגשה בטוחה בבעלות על נכס. בגלל זה לא נראה לי שמיסוי דירה שלישית ישפיע על המשקיעים״.

תחזית מחירי הדיור לשנת 2017: ״אני לא צופה שינוי במחירים, בעבר חשבתי שיתמתנו וכבר 3 שנים אני אומרת כך והנבואה שלי לא מתגשמת. לא רואה שינוי והמשקיעים לא יחוללו שינוי. נניח 10% מבעלי הדירות ימכרו דירות, עדיין לא יהיה לכך השפעה על המחירים. במקביל, מחיר למשתכן הופך זוגות צעירים למשקיעים. זוג שזכה בקריית מוצקין נניח וגר בתל אביב לא יעבור לגור שם. כך ציבור המשקיעים יגדל בעקבות מחיר למשתכן. צריך להבין שמדובר בחינוך שההממשלה משדרת שכדאי להשקיע בדירות״.

תגובות לכתבה(110):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 55.
    ....הממשלה תבוא עם תכנית מהפכנית לפני הבחירות...
    תום 26/12/2016 07:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדי לשמר את התחת שלהם בשלטון. תראו שפתאום יש להם כסף ..
    סגור
  • 54.
    אין אלטרנטיבה אחרת להשקעה כספית, מה מקבלים בבנק? לכן ממ
    אני 21/12/2016 22:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכן אנשים ממשיכים לקנות נדלן, לוקחים משכנתאות בריבית נמוכה וקונים, הלוואי ויכולתי לקבל משכנתא.
    סגור
  • 53.
    למה את חושבת שמי שמשקיע בנדל"ן יש לו נשמה? הצחקת
    ממי 21/12/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    3 7
    מי שמשקיע בנדל"ן ורק כל היום חושב איך לקחת עוד שני שקל מהדיירים שלו ואיך לחסוך עוד שני שקל בהוצאות ולא אכפת לו להרוס משפחות ועסקים את חושבת שזה אדם שנשמה מעניינת לו את הקצה. צריך לדרוס אותם.
    סגור
  • 52.
    זאת הפעם הראשונה שמתווך התקשר אלי להציע דירה
    אריק 20/12/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
    11 5
    ולא אחד אלא 2 בשבוע אחד, הציע לי דירת 4 חדרים ב 1,570,000. אמרתי לו כשתגיע ל 1,300,000 תחזור אלי זה המחיר המקסימלי שאני מוכן לשלם על 4 חדרים, ו... כמובן שזה כולל את שכר התיווך שלך.
    סגור
  • תשלח אותו אלי (ל"ת)
    בעל דירה 1 21/12/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • בכיף, פראיירים רק מתחלפים (ל"ת)
    אירק 22/12/2016 20:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • תירק תירק, אני אוהב בטון והשוכרים אוהבים אותי......... (ל"ת)
    בעל דירה 1 24/12/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 51.
    ובינתיים בראש העין
    אופיר 20/12/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    8 2
    350 דירות מהניילון להשכרה ועוד מאות למכירה, ואין שוכרים או רוכשים. דירת 4 חדרים ניתן לקבל ב פחות מ 3,500 לחודש, רק תיקח. דירת 5 בפחות מ 4,000. דירות חדשות מקבלנים נמכרות ב מאה - מאתיים אלף פחות משנה שעברה, ועדיין יש. כאן כבר התחילה ירידת המחירים
    סגור
  • 50.
    חברה חברה חברה
    אחד מהחברה 20/12/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    8 5
    לטובתכם תפסיקו להזות בהקיץ . מחירי הדירות לא ירדו רק יעלו . זאת כבר עובדה ולא נבואה שניתנת לשוטים בלבד . מי שיש לו כבר דירה אחת ויותר , שיחזיק בהן בשיניים . הוא רק ירוויח מזה מי שאין לו , שיעשה מאמץ עליון לרכוש עכשיו כי המחירים מחר ובעתיד רק יהיה גבוהים יותר , לפעמים במאות אחוזים . תפסיקו להקשיב לכחלון . למרות כוונותיו הטובות ללא ספק הוא נכשל בגדול , בעיקר בגלל ביבי הקפיטליסט החזיר מבית מילטון פרידמן הקיצוני בכלכלה , שלא נותן לו ליישם מהלכים אמתיים שנדרשים להוריד את מחירי הדירות . גם זאת עובדה !
    סגור
  • אתה לא אחד מהחברה, אתה אחד מהשקרנים המובטלים
    ממי 21/12/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תחזיק חזק את התחתונים מותק, כי לא בטוח שתישאר איתם.
    סגור
  • 49.
    יש להטיל מס גם על דירה שנייה (ל"ת)
    רענן 20/12/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • וגם להטיל מיסים על משיכת חסכונות מהבנק, או מאסר (ל"ת)
    רועי פלוצמן 21/12/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • צריך להטיל על כל הדירות לטובת מי שאין דירה !!! (ל"ת)
    אאא 20/12/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 48.
    מטומטם מי שמשקיע בנדל"ן כיום
    יונה הנביא 20/12/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    11 6
    ומטומטמים לא חסרים בארצנו..
    סגור
  • חחח לויתן הנדלן בלע אותך (ל"ת)
    ירמיהו 22/12/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 47.
    מחיר למשתכן, סכנה לרוכשים.
    יש ר א לי 20/12/2016 08:18
    הגב לתגובה זו
    14 8
    דירה בסטנדרט נמוך. קבלנים בשולי רווח קטנים יחסכו ואיכות הבנייה תהיה גרועה או מסוכנת. תשלום במשך שנים עד שיקבלו את הדירה תחייב תשלום משכנתא ושכירות בו זמנית,מי יכול? רק העשירים. אם בעתיד תהיה ירידת מחיר ומי שלקח משכמתא גבוהה יהיה מצב שערך הדירה נמוך ממחיר המשכנתא (אם תהיה ירידת מחיר גם דירות מחיר למשתכן ירדו, הם לעלום לא יהיו שוות כמחיר דירה מקבילה בשוק החופשי מהסיבות שציינתי בתחילה). כחלון די, הספיק לנו. נכשלת,לך הביתה או יותר נכון אולי מימון יעסיק אותך. ביזיון ששר אוצר לא מתערב בנושא הכי חשוב מהבחינה הכלכלית כשהוא נכנס לתפקידו בגלל חבר אחד שלו (בעניין הגז), רק על זה מגיע לכחלון לעוף (להזכיר שלפני הבחירות הוא הבטיח שיטפל בעניין מיסוי הגז).
    סגור
  • זה לא ברור? אין מתנות חינם, הכל תרגילים ביחסי ציבור !!!
    אחד העם 20/12/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    7 3
    התוכנית הזאת היא מלכודת דבש לזכאים שלא מבינים ואין להם את הכלים להבין שהעסקה המוצעת איננה טובה. הם נופלים במלכודת של הסיסמאות ויחסי הציבור של התוכנית מבלי לבדוק בצורה מיקצועית את התנאים. בסוף הזול הזה עולה יקר מאד.
    סגור
  • 46.
    אין בעיה גם בארה"ב הכל היה דבש. עד שמישהו גילה שנעשתה
    ממי 19/12/2016 23:15
    הגב לתגובה זו
    12 4
    טעות בחישוב הנגזרים של המשכנתאות הסאב פריים. עוד מעט גם אנחנו נגלה כי המשרד שמודד את עליות המחירים עשה טעות חישובית קטנטנה... והמחירים כבר בעצם שנתיים תקועים במקרה הטוב.
    סגור
  • 45.
    האם תהיה ירידת מחירים ?
    יוסי מושקוביץ -שמאי. 19/12/2016 23:04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    5-10 אחוז ירידה תיתכן ע"י בניה והגדלת היצע . ירידה מסיבית יותר רק במיתון . וגם אז שאלה בכמה ישחקו במקביל חסכונות הציבור במקביל וכוח הקניה שלו יקטן .
    סגור
  • תהיה התרסקות מחירים!
    אדם 20/12/2016 05:45
    הגב לתגובה זו
    17 7
    הגדלת הצע? א. אין מחסור בדירות, לא עלו מיליון עולים בשנים האחרונות , הביקוש בעיקרו ספקולטיבי בגלל הריבית שהיתה נמוכה! ב.יש כ31000 דירות לא מכורות שיא משנת אלפים! ג. ריבית משכנתאות ל25 שנה היא מעל 5% ואילו תשואה של דירה באזור המרכז כ2.5%! עלות המימון גבוהה מהתשואה! ד.תשואת האגחים הגיעה לרמה שיכולה להוות אלטרנטיבה להשקעה! ה.נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית! זה האמא והסבתא של הבועות!! ו.משכורת חציונית כ6700 ש"ח ואילו חובות משקי הבית מעל 500 מיליארד ש"ח! זו צמיחה של חובות ולא בת קיימא! ז. התרסקות היורו, הליש"ט והלירה התורכית תגדיל האבטלה בזמן הקרוב,לא מקנא בממונפים שיאבדו את עבודתם. ח. אשמח לקבל דוגמא אחת של בועת נדלן שלא הסתימה בפיצוץ!
    סגור
  • מעולה.אחד פחות שלא יתחרה על דירה,או שזה כרגיל יחצן אוצר (ל"ת)
    ירמיהו 22/12/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 44.
    אם המחירים ירדו הראשונים שיסבלו אלה הקונים המחיר למשתכן
    יש ר א לי 19/12/2016 21:42
    הגב לתגובה זו
    12 5
    כחלון ה"גאון", המחירים לא ירדו, אבל כחלון טוען שכן. אז שימו לב, זוג ש"זכה" במחיר למשתכן קנה דירה נניח ב 20% הנחה, בזכות כחלון הוא יקח 90% משכנתא, איזה יופי, עכשיו הוא יתחיל לשלם את המשכנתא כי צריך לשלם בהתאם לשלבי הבנייה, את הדירה הוא יקבל במקרה הטוב עוד 5 שנים ובינתיים הזוג ישלם גם משכנתא וגם שכירות. עכשיו נניח שכחלון מצליח להוריד את מחירי הדירות "רק" 3 5 בשנה, תוך 4 שנים הדירה שווה פחות מהמשכנתא של הזוג הצעיר שיתקשה לשלם את המשכנתא במקביל לשכירות וכשהבנק דורש חיזוק הבטחונות כי הדירה שווה כבר פחות מהמשכנתא. התוצאה: הזוג יאבד את הדירה אחרי ששילם כמה שנים. כחלון, אתה דביל.
    סגור
  • ואלא שקנו לא ממחיר למשתכן, סתם לקחו כסף מאבל'ה
    אריק 20/12/2016 22:08
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הם לא יפלו נכון? חחח הם המסכנים האמיתיים שלא יצליחו לעמוד בהחזרי המשכנתא אחרי שתעלה, הם קפצו מעל לפופיק וקנו נכס הרבה מעל ליכולות שלהם, המסכנים יזרקו לרחוב וההורים שחשבו שהם עושים להם טובה ימצאו שכבר אין להם כסף להרים אותם מהאשפתות
    סגור
  • הבעיה לקונים אין את הכלים להבין שהם מקבלים עסקה מסוכנת
    אחד העם 20/12/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    8 4
    והם עלולים כמעט בודאות לקרוס כלכלית ולהפסיד הרבה מאד כסף !!
    סגור
  • 43.
    תגידו היא שפויה.המשקעים קונים??????איפה את חייה בארץ??? (ל"ת)
    דוד 19/12/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • אז למי אתה חוזב מוכרים? לזוגות ללא כסף? (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • משקיעים מחכים שירדו המחירים, שר האוצר הבטיח !!!
    אאא 20/12/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אחרי שירדו המחירים, רבים מהרוכשים בתוכניות של שר האוצר עלולים לפשוט רגל והצע הגירות יגדל עוד יותר עם ירידת מחירים יותר חדה, עלול להתפתח כדור שלג של קריסה. מצער, זה לדעתי מה שצפויי.
    סגור
  • 42.
    היו הרבה משקיעים במניות אפריקה שאמרו אותו דבר (ל"ת)
    מי שלא יצא בזמן נשחט 19/12/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • אם השוק יקרוס, כל מי שקנה במשכנתא יקרוס יחד עם הבנקים!
    אאא 19/12/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אולי אולי תהיה ירידה של 10% שגם זה המון כדי לזעזע שוק של לווים שלוקחים משכנתא בשיעור 85% מערך הדירה.
    סגור
  • אבו ללה לתמימים...... (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 41.
    לא יימכרו לא תהיה לכם עבודה הפוך מהאינטרס שלך
    קורא בין השורות 19/12/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    13 1
    יובש למתווכים לפי דברייך אחלה עסקים
    סגור
  • היא מנסה לשכנע אנשים לקנות ולא מוכרים למכור.מה זה אומר? (ל"ת)
    עוד קורא בין השורות 19/12/2016 21:23
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 40.
    אין כמו להשקיע בבטון
    רוי 19/12/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    6 14
    מי שלא קנה שיקנה היום המחיר בישראל רק יעלה
    סגור
  • 39.
    "ימכרו את הנשמה שלהם לפני.."? הטעות הכי גדולה זה להתאהב
    ק 19/12/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    16 4
    בהשקעה למרות שעננים מתחילים להתאסף מעליה...בסוף הסערה תגיע ותטביע רבים. היא תגיע , זה לא עניין של אם..רק שאלה של מתי.
    סגור
  • וורן באפט לא מוכר מניות ודווקא הוא מצליח לא רע בכלל. (ל"ת)
    אאא 20/12/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • אדון אאא , א) אתה לא באפט ב) באפט לא ממונף ג) רוכשי
    ק 20/12/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 4
    דירות ממונפים בעד כ-400% מהונם...זה כמו להשוות מחט לת...
    סגור
  • 38.
    עדינה
    משה 19/12/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    5 8
    עדינה צודקת על תאמינו לכחלון ואנשיו אנשים רעים שמשקרים לאורך כל הדרך המס הזה הוא נבזי של שר אוצר מבזה ורשע אלוהים ישלם לו על מה שעשה לעשרות אלפי אנשים מבוגדים בלי פנסיהחוק שעבר בבריונות
    סגור
  • 37.
    הכול מתרסק 40אחוז ויותר ויפול יותר מלא דירות אין קונים (ל"ת)
    צופי 19/12/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    15 7
    סגור
  • זה לא יקרה כי הממשלה לא תתן למחירים לרדת חזק.
    אאא 19/12/2016 17:37
    הגב לתגובה זו
    6 8
    הממשלה תהיה המספידה הכי גדולה מירידת המחירים. ולכן גם עכשיו לא נותנים למחירים לרדת. כל היתר זה רק סיפורים ופינים להראות שמשתדלים לעשות משהו אבל לא באמת רוצים ומנסים לעשות.
    סגור
  • גם ממשלות יפן, אירלנד ספרד וארה"ב לא הצליחו למנוע מפולת
    אדם 19/12/2016 19:41
    הגב לתגובה זו
    38 5
    לממשלות אין שליטה על העליות וגם לא על הירידות!!היו עשרות בועות נדל"ן וכולם גמרו בפיצוץ!! חוקים אלו פועלים גם בארץ הקודש!
    סגור
  • באיזורי הביקוש באירלנד המחירים חזרו ועלו יותר
    ממקור ראשון 20/12/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משקיעי נדל"ן משקיעים לשנים רבות אם לא לתמיד נכון שחוקי מיסוי חדשים לא מתבטלים בד"כ אבל ההתנגדות לחוק הייתה רחבה (עוד לא אושר) ולכן יש סיכוי שהוא יבוטל אחרי כחלון
    סגור
  • 36.
    כנראה שבאמת קורה משהו בשוק עם כתבה כזאת
    רגוע 19/12/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    21 2
    משקיע בחול , מקבל 10 אחוז תשואה ללא משכנתא ורגוע המחירים פה מנופחים ב 40% והם ירדו מי שרוצה שיקנה , רק שלא יבוא לבכות אחר כך
    סגור
  • 35.
    מי שבאמת מחזיק את המחירים למעלה זה האוצר, רק הוא !!!
    בן אהרון 19/12/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כי אם מוכרים דירה מליון וחצי מחיר למשתכן, חצי מליון הולך לקבלן לבנות את הדירה ומיליון הולך למדינה במיסים ועלות הקרקע. לכן הדירה עולה 1.5 מליון ולא חצי מיליון. הכל פשוט מאד !!! המדינה צריכה הרבה כסף ממיסים, כל היתר זה תעלולים ביחסי ציבור.
    סגור
  • צודק והוא גם מגיב פה בצרורות............... (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    האתר מאוזן מראיין רק אינטרסנטים: קבלנים, מתווכים ושמאים
    אדם 19/12/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    19 4
    שמנמקים בנימוקים בגובה דשא למה השוק לא ירד! כמה נמוך עוד אפשר לרדת?
    סגור
  • 33.
    המחיר עולה ויעלה כי בניגוד לשרון אין הצפה (ל"ת)
    נו הבכיינים 19/12/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 32.
    השוק רותח כמו ביום הודעה טובה בבורסה
    להתעורר ומהר 19/12/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    14 4
    אתה מתבונן מהצד איך האחוזים עפים לשמיים ואתה גם רוצה..אתה מחליט להיכנס באחוז גבוה ורואה איך זה ממשיך לטפס והנה טוב אתה מחליט להוסיף עוד קצת ועוד קצת ו..פתאום בבת אחת סחורה נזרקת למטה ואתה חושב שזה יתקן בחזרה אבל..נשארת תקוע עם מכנתא כבידה לעוד עשרים שנה..הצילו!!
    סגור
  • תשאר בבורסה שלך,אתה לא מוצלח בבורסה ועוד פחות בנדלן (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    זכאים לא יקנו דירה יד 2 בשעה שמקבלים 25% הנחה לחדשה !!! (ל"ת)
    בן אהרון 19/12/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 30.
    משקיעים רבים לא ימכרו את נשמתם הם כן ימכרו
    פשוט ! 19/12/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    23 7
    במחירי סוף עונה !
    סגור
  • אין מצב נעלה מחירי השכירות (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 19/12/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    5 11
    סגור
  • אתם חושבים שזה משחק מחשב?גם בעל הבית שלי חשב
    ממי 19/12/2016 23:12
    הגב לתגובה זו
    9 4
    העלה את מחירי השכירות. תוך שנה נשאר עם נכסים שעומדים חודשים ללא דיירים, רק חודש אחד שהפסיד בלי דייר לא שווה את כל מה שניסה להעלות והנכסים עמדו יותר מחודש. עכשיו משפץ משקיע אולי יצליח למצוא דייר. חחחח
    סגור
  • איפה הדירה? בלב ת"א? או בחאלב? (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שתף, תגיד שמות ככה אף אחד לא ישכיר אצלו (ל"ת)
    אריק 20/12/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 29.
    כחלון שמעת ? הכל ורוד עפ"י עדינה חכם , לא הגיע
    לתשומת לבך ! 19/12/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    15 4
    השעה להתחיל לעבוד יותר בנחרצות !!! אנחנו שנה וחצי אחרי וכולם צוחקים על האוצר ומשרד השיכון !
    סגור
  • 28.
    עדינה הכול מתרסק כבר שקרנית אני מהשטח נפילה יש כבר
    חוה 19/12/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    17 7
    תלכי לאלף עזעזל שקרנית התרסקות יש כבר הכול נופל 50 אחוז ויפול יותר אנטרסנטית זבל את עדינה חכם תשרפי כלבה מסריחה לטובת העשירים את חכי נתחשבן איתכם בכול התווך שלכם זבל את
    סגור
  • איפה 50% ??? שר האוצר מטפטף קרקעות שהמחירים לא ירדו !!! (ל"ת)
    אאא 20/12/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • ל 28 (חוה) ו 15 (ציפי)
    שלמה 19/12/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נראה לי שאתם אותה אחת ואולי אותו אחד בשמות שונים. מאיפה השפה המלוכלכת הזו !! נראה לי שביזפורטל היו צריכים למנוע מכם מלהשתתף ברב שיח. בושה לאינטליגנציה להראות את הפוסטים שלכם. כל אחד רשאי להחזיק בדעה משלו. ויש ללמוד לכבד אותה. נראה לי שדבר אחד בטוח - החוקים החדשים של כחלון הכניסו שנאה רבה בין רבדים שונים בחברה ואת כל זה עשה האדם שתמיד מחייך. חבל .
    סגור
  • קראים לזה הפרד ומשול,כשמסכסכים, לא שמים לב למחדלי השלטו (ל"ת)
    בעל דירות 21/12/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    צריך להחליף רק משפט אחד בכתבה
    זוגלובק 19/12/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    במקום "...אף אחד לא יודע באמת מה לעשות וכול'..." צריך לכתוב ..." אף אחד לא רוצה ולא עושה את מה שצריך באמת לעשות כדי שמחירי הדירות ירדו וכול'..." חוץ כמובן מאלו שאין להם דירה או כסף לקנות אותה . כל היתר מלמטה ועד למעלה בכל הפוזיציות והתפקידים משתתפים בשמחה רבה בהילולת וויכוחי הסרק וההטעייה מבית היוצר של ביבי וכחלון . האם שר הדיכוי והאוצר יתפטר בעצמו לנוכח כישלונו הגדול ? בספק , זאת לא הנורמה הנדרשת בארצנו הקטנטונת , ארץ זבת חלב ודבש לטייקונים ובעלי בריתם הפוליטיקאים בלבד !!!
    סגור
  • 26.
    בוא נחזור ל08, כשכולם היו בטוחים בדיור אז יגיע הנפילה. (ל"ת)
    fff 19/12/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 25.
    בסוף מחירי הדירות ירדו . זה יבוא בהפתעה .....
    יוסי 19/12/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    29 6
    והפעמונים לא יצלצלו ויתריעו לפני כן. רק הפרשנים ימשיכו לפרש בדיעבד.
    סגור
  • 24.
    מתווכי דירות זה מקצוע מיותר לגמרי, שחררי אותנו משכמותכם (ל"ת)
    דוד 19/12/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    26 3
    סגור
  • 23.
    היא נשמעת כמו מחזיקי מנית טבע שנהנו שנים מעליות מחירים
    פשוט ! 19/12/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    19 8
    ולא הפנימו שזהו השיא מאחוריה ! האוצר ומי שעומד בראשו נחוש להוריד את המחירים וזה לא משנה אם כחלון יהיה או לא יש כאן קופון פוליטי ענק על ראש מחירי בועת הנדל"ן . נותר רק לגזור אותו !!!
    סגור
  • מדוע לדעתך השיא מאחוריה?
    dw 19/12/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    האם אתה מודע לכך בשנה הבאה, 2017, טבע הולכת להשיק כל שבוע תרופה חדשה (גנרית בד"כ). כן כן. 80 מוצרים חדשים הולכים להיות מושקים בשנה הקרובה (חלקם הגדול מגיע מאקטביס). מטורף. גם 2018 הולכת להיות שנה פיצוץ. כלומר יש לנו נייר במכפיל נמוך (צפי מכפיל 7 לשנה הבאה), גם תשואת דיבידנד טובה (קרוב ל 4%, לגמרי תחרותי מול כל דירה שעדינה מנסה להציע לנו) וגם פוטנציאל צמיחה. אז למה שאשים כסף טוב על בלוקים ולא על מניית טבע? (במחירים דהיום, מה שהיה לפני שנה זה פרה היסטוריה)
    סגור
  • 22.
    עוד נתון ועוד מתווך עוד שמאי וקבלן..
    יש.. 19/12/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    18 7
    הרי זה בדיוק מה שאמרנו ,הלחץ נותן אותותיו והמערכת כולה נרתמת לשמור על מצב של חלילה קטסטרופה מיידית,כולם מבינים ומרגישים את האטה ושלשוק אין לאן יותר לברח צפונה..לכן על מנת לתת שיווי משקל מנסים גם את הצד הפסיכודלי,אבל מה לעשות שכח האנרציה שגרם לשוק לשבור מעלה וייצר הרבה מעושרים ,בסופו מושך באנציה מטה..
    סגור
  • 21.
    טבע מציעה דיבידנד קרוב ל 4% ברוטו
    dw 19/12/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    8 9
    זה לגמרי תחרותי למול הדירות שעדינה מנסה לשווק למשקיעים. תשואת הדיבידנד ב-טבע עלתה דרמטית עקב קריסת המניה בשנה החולפת. לא בגלל ש-טבע פתאם משלמת יותר. זו רק דוגמה לאלטרנטיבת השקעה לאספן שמוכר דירה 3. טבע משלמת שכד מדי רבעון, מזה שנים רבות. לא צריך לשלם דמי תיווך לעדינה, לא צריך לתקן דוד, לא צריך להראות את הנכס לדיירים. הכסף נכנס לחשבון מדי רבעון. מחר ב 20.12 משקיעי טבע מקבלים מזומן לחשבון. תשואה קרוב ל 4% (130 נקודות מדי רבעון על מניה ב 14000) אפשר לקנות ולמכור את הנכס בזריזות, בלי טובות של מתווכים כמו עדינה. אפשר למכור את ה"אמבטיה" (נגיד 50 אלשח), ולא חייבים לממש את כל הנכס, אם במקרה זה מה שצריך.
    סגור
  • DW
    שמואל 19/12/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוע אתה קורא לבעלי דירות בכינוי גנאי "אספני דירות" ? הם לא לקחו ממך את הכסף ! אפשר לקרוא לך "אספן מניות טבע" ? אתה זה שמבקש מהמגיבים לכתוב בנימוס ובעצמך כותב גינויים.
    סגור
  • 20.
    משקיעי הנדלן מוזמנים להחזיק בדירות כמה שמתחשק להם
    dw 19/12/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    30 7
    רק בבקשה שישלמו מס לא פחות מכל משקיע אחר. משקיעים פיננסיים פה בביזפורטל משלמים 25% מס, מהשקל הראשון. אז למה בעצם שגם משקיעי נדלן לא ישלמו ככה? אין סיבה. ענף הנדלן, משום מה, נהנה מתעדוף מס, מה שמנתב משקיעים אליו, ובפרט אחרי ההעלאה השגויה של מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים. הגיע הזמן לתקן שגיאה זו, להעלות מיסוי נדלן ולהוריד על שוק ההון. בשלב ראשון מציעים טיפל'ה מס, על קומץ אספנים, ואוהו כמה רעש הקומץ הזה עושה. אי אפשר גם להתבכיין וגם לא לשלם מס.
    סגור
  • DW
    שמואל 19/12/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני מקווה שאתה מתכוון לתשלום מס 25% על הריווח בעת המכירה של הנכס, ולא במהלך אחזקתו. כי באחזקה של מניית טבע בתיק אתה לא משלם מס כלשהו. מס משלמים רק באירוע מכירה או ריבית או דיווידנד.
    סגור
  • משכ"ד ומהשקל הראשון (ל"ת)
    חוכמולוג 19/12/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • ומה עם הפסדים והשקעות בדירה ושיפוצים? לפני שנה השקעתי
    מוטי 21/12/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כ100000 ש"ח בהוספת מרפסת ושיפוץ דירה, זה מהכיס שלך? או מהמניה שלך? ואגב, מעבודה רגילהגם לא משלמים מס מהשקל הראשון וגם לא על קרנות השתלמות וקופות גמל שהמעסיק מפריש, אז מה אתה מבלבל במוח, אתה בסה"כ יחצן אוצר קטן ומושתן, שהשתן עלה לו לראש כי עושה שליחות לטייקונים.
    סגור
  • 19.
    את טועה
    איציק 19/12/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    21 10
    המחירים יורדים ואת עוד תראי
    סגור
  • 18.
    אין לכם את זה ביותר אינטרסנטי? (ל"ת)
    טדי 19/12/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    34 4
    סגור
  • 17.
    מחירי הדירות לא ירדו כל עוד הריבית בבנקים היא אפסית
    אציק 19/12/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    7 15
    והתשואה מהשכרת דירה היא 3-5%% שנתית. כל עוד מדד המחירים השנתי הוא סביב ה-0%, המדינה לא תעלה ריבית, כי אין סיבה לכך. וכל מי שבידו הכסף ימשיך לרוץ ולקנות דירות...
    סגור
  • עלויות המימון הארוכות עולות
    dw 19/12/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מ 3% עלינו ל 5% שקלי ארוך, וזה יכול להמשיך ולעלות גם ל 8%. זו משקולת כבדה על יכולת המשקיעים להתמנף, ולכן סביר שעניין המשקיעים בקניית דירה נוספת ירד, וככל שיוכבד המס על האספנים הקיימים אלה גם יתחילו למכור. שים לב שחצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי. חצי! למה לקנות דירה להשכרה בתשואה 2-3%, לשלם 8% מס רכישה שזה איום - זה אומר שנתיים שלוש ראשונות הולך למדינה, וגם להסתכן בהיצע פוטנציאלי של חצי מהדירות בת"א? טבע מציעה עכשיו תשואת דיבידנד של קרוב ל 4%. משלמת כמו שעון מדי רבעון, וזו רק דוגמה אחת לאלטרנטיבת השקעה.
    סגור
  • 16.
    אחרי שטרכטנברג העלה את מס הבורסה אנשים הבינו
    ממשלה כושלת 19/12/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    את המסר וקנו דירות . ועשו בשכל. הבורסה היא מקום הפסדים לרוב האנשים גם הסולידיים שפנו לחברות שינהלו להם את הכסף בסולידיות אומרים שהתיק תקוע . גם לפיד הביא את חובת הגשת דוח מחזור שמרתיע מלהשקיע בבורסה ולהסתבך עם מס הכנסה והגשת דוחות שמס הכנסה ימרר להם את החיים. והם גם עושים טעויות ועיצומיים כספיים סתם . לא כל אדם מהישוב יכול להתנגד להם רבים מותרים ולא עומדים על זכויותיהם יש שם כח אדם כושל. גם מס שבח על דירה שניה מונע מכירות. הממשלה רק רוצה מיסים וטבעי שאנשים לא ירצו לשלם להם מיסים להתנדב לשלם כשאין פה כלום בתמורה נכשלתם בגדול. צריך לשים במשרד האוצר מוכר בשוק דגים תראו איך יקרה הפלא והכל יסתדר
    סגור
  • העלאת מס רווחי הון היתה שגיאה
    dw 19/12/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לכן רצוי, במקביל להעלאה הקטנה על אספני הנדלן, גם להוריד חזרה את מס רווחי הון מ 25% ל 20% (יש כאלה שמבקשים יותר, אני זהיר ושמרן). הורדת מס רווחי הון תעודד עוד משקיעים לממש דירות ולנתב כספם חזרה לשוק ההון (הממוסה במלואו, ומהשקל הראשון)
    סגור
  • 15.
    עדינה חכם את כלבה אנטרסנטית כמה דירות יש לך זבל מגעילה
    ציפי 19/12/2016 14:26
    הגב לתגובה זו
    24 8
    עדינה הכול מתרסק רואה מהשטח 50 אחוז נפיחה כלבה מסריחה את אנטרסנטית לטובת הקבלנים והעשירים מי שלא ימכור היום 50 אחוז פחות ויותר רבית עולה מחיר למשתכן 31אלף דירות לא מכורות התרסקות טוטאלית יש כבר כחלון כול העם איתך נבחר רק בך המס הכי צודק ייש כוח ותלכי לאלף עזעזל רק לטובת הקבלנים נבוא חשבון איתכם
    סגור
  • לא מכובד להתנסח בדרך זו
    dw 19/12/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אפשר להביע דיעה הפוכה לחלוטין, בדרך מכובדת. ראה מה שרשמתי לעיל - זה בסדר גמור שמשקיעים ימכרו נשמתם לדירה, רק בבקשה שישלמו עליה מס מלא מלא. אין בעצם סיבה מדוע משקיע נדלן לא ישלם 25% מס, מהשקל הראשון. כרגע מוצע מס קטנצ'יק, על קומץ אספנים, ורק תראה כמה רעש אותו הקומץ עושה. כולנו, המשקיעים הפיננסיים פה בביזפורטל, משלמים הרבה יותר מס ולא מצייצים.
    סגור
  • DW
    שמואל 19/12/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מכובד להתנסח בכינוי גנאי "אספני דירות".
    סגור
  • 14.
    פעם מחירי הדירות קפאו כי היו נקובות בדולרים
    מי זוכר? 19/12/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    22 5
    כשהמוכרים התבכיינו שהם לא מרויחים היה מי שאמר להם לנקוב בשקלים ומאז החגיגה התחילה. יחד עם ריבית אפס שר אוצר אפס, ראש ממשלה מריונטה, שר אוצר שטייניץ והמיסים שר אוצר כחלון והמיסים.
    סגור
  • 13.
    מאז שרון יש חוסר רבבות דירות מדי שנה סך הכל מאות אלפים (ל"ת)
    מחירי 2020 לאן 19/12/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 12.
    מפחדת
    אזרח 19/12/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אישה חכמה אבל עכשיו היא מפחדת והיא גם אניטרסנטית בטירוף זה עיניין פשוט... מתי שיש קצת סחורה (דירות לצורך העיניין) והרבה קונים העבודה שלה הרבה יותר קלה מה זה קלה ממש קלה ועכשיו כשהשוק מתהפך שיש הרבה סחורה ואין קונים אז צריך לעבוד מאוד קשה ולהיות מניפולטיבים ולכתוב שקרים וכו' דרך צלחה לה אבל עכשיו... שהתהפך המצב שיי
    סגור
  • 11.
    לא יעזור להם הבועה תתפוצץ בסוף
    שימי 19/12/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    27 7
    מה כבר יכולה להגיד שהדירות ירדו לא יהיה לה עבודה כי אף אחד לא יקנה
    סגור
  • 10.
    צריך לטפל במתווכים! הם הראשונים להעלות מחירים
    צדוק 19/12/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    40 3
    כדי להרוויח יותר מעלים את המחיר שדורש המוכר... לוקחים יותר עמלה ולפעמים גם מכניסים לכיס בשחור מבלי ששני הצדדים יידעו בכלל...כמובן שזו דעתי אבל לא דעתי בלבד.. הרבה טענות כאלו אני שומע. אין עשן בלי אש...
    סגור
  • מה בדיוק לטפל? לתלות אותם בככר העיר? או לשלוח לסיביר? (ל"ת)
    אאא 19/12/2016 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תשאל את רועי פלוצמן, כולם למאסר ולתת את הרכוש למדינה (ל"ת)
    נתן 21/12/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טעות
    דני 19/12/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מחיר דירה=1מליון שח. עמלת תווך מוכר 10.000שח(1%) העלאת המחיר ע"י מתווך 100000שח תזכה את המתווך רק בעוד 1.000שח(1%) על התוספת.עדיף מחיר ריאלי ולמכור מהר ולהרויח 10000שח מאשר לעלות המחיר ב10%כדי להרויח עוד 1000שח..
    סגור
  • אני לכ אשכח את השנים הקשות שלהם לפני עשור
    בודק שוק 19/12/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כמו בסיפור עם האפונה מי שאגר בשנות הגאות, יהנה מהחסכונות.. בשנות הבצורת של הנדל״ן הבא עלינו עם קריסת המחירים הקרובה
    סגור
  • 9.
    נכון, כולנו פליטים העולם הזה ,הכול יכול להילקח מאיתנו
    בא 19/12/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יום אחד וגם.....ילקח , ולכן כול המושחתים הולכים לגיהנום , כנסו ליוטיוב מוות קליני ותבינו על מה מדובר ,באנגלית ועברית , הם באמת מכרו את נשמתם , תגידו תודה לממשלה הראשונה .
    סגור
  • 8.
    או שאת לא מתווכת
    רני 19/12/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    21 4
    או שאין לך מושג קלוש מה קורה באמת בשוק
    סגור
  • 7.
    מסכים עם כל מה שאמרה (ל"ת)
    אבי 19/12/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    7 15
    סגור
  • 6.
    ענת דניאלי
    דפנה 19/12/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    36 9
    מכה בפעם ה - 1,000. כל הכתבות שלה פמפום אינטרסנטים. ה-ש-ו-פ-ר ממש אילנה דיין פחחחח
    סגור
  • מה הבעיה? היא משקפת את מצב השוק, וכול מי שבעסק מודע. (ל"ת)
    דפנה 19/12/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    5 25
    סגור
  • אתה באמת שואל?
    יואל 19/12/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מה הבעיה עם כתבת באתר כלכלי שכל מה שהיא עושה זה קידום של אינטרסנטים? לא תעצור לשאול את עצמך למה? מי ממן וכו?
    סגור
  • למה משרד האוצר שמגיב פה בהיסטריה וגסות רוח על כול תגובה
    נתן 21/12/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא אינטרסנו? האבא של האינטרסנטים!
    סגור
  • 5.
    איזה נשמה? (ל"ת)
    יוסי בלק 19/12/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    אפשר לכנות את כחלון כמלך ההגרלות ומגדילי הביקוש לדירות
    כחלון מעלה מחירים 19/12/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 12
    מי לא רוצה לקבל כרטיסי מפעל הפייס בחינם כאשר הפרס הוא 400,000 פטור ממס? יש אחד כזה? ברור שאין. ובכן מפעל ההגרלות המכונה "מחיר למשתכן" מעניק למאות אלפי אזרחים כרטיסי הגרלה בחינם ללא כל הגבלה - כלומר עד שיזכו. זהו מפעל ההימורים הכי גדול שאי פעם פעל בישראל, בחינם, על חשבון משלם המיסים. על מנת לממן אותו מעלה כחלון את המיסים עוד ועוד. בתחילה על משקיעים בדירה שנייה, ואחר כך על בעלי 2.49 דירות, וכמובן מקצץ עוד ועוד בתקציבי הרווחה והטיפול בעוני. זאת במקביל להעברת מיליארדים לישיבות ולחרדים. אם תרצו זוהי המתצית של פועלו של שר האוצר הכי זחוח במדינת ישראל מאז היווסדה. איש מסית ומדיח, שהורס את שוק הדיור ומגדיל את הביקושים לדיור ודוחף את המחירים מעלה מעלה.
    סגור
  • כאשר מחירי הדיור יקרסו, אתה עוד תתגעגע למחיר למשתכן (ל"ת)
    בודק שוק 19/12/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • התוכנית הזאת היא מלכודת דבש. תזהרו מנפילה. (ל"ת)
    אאא 19/12/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • למחיר למשתכן ?
    Er 19/12/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    משה קנה מהשכן שלו חמור ב 1000 ₪.המוכר הבטיח למסור את החמור למחרת היום.אלא שלמחרת היום הודיע השכן "מצטער, יש לי חדשות רעות: החמור מת".משה ענה "טוב, אז רק תחזיר לי את הכסף"."מצטער", ענה השכן, "אין לי אפשרות. כבר בזבזתי אותו".משה לא ויתר וענה "טוב, אז תביא לי את גויית החמור"."מה תעשה עם גויית חמור מת?" שאל השכן."אני אוציא אותה להגרלה" ענה משה."אתה לא יכול להוציא להגרלה חמור מת" אמר השכן."בוודאי שאני יכול, חכה ותראה. אני לא אספר שהחמור מת".כעבור חודש ימים פוגש השכן את משה ושואל אותו "מה היה עם החמור המת?""הוצאתי אותו להגרלה" ענה ישראל, "מכרתי 500 כרטיסים תמורת 10₪ כל אחד והרווחתי 4990 ₪".פחות ה-1000 שנתתי לך, יש לי רווח נקי של 3990 שח"מישהו התלונן?" שאל השכן"רק הבחור שזכה בהגרלה" ענה משה, "אז החזרתי לו את מחיר הכרטיס שלו".היום משה הוא שר האוצר ומוכר לנו הגרלות לדירה ב"מחיר למשתכן". החמורים הם אנחנו, רק שאנחנו עוד לא יודעים את זה !
    סגור
  • את האמת אהבתי. אבל מה לעשות שמחירי הדירות יקרות מדי?
    אריק 20/12/2016 23:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני משתכר 20,000 ברוטו אחרי שהממשלה מכניסה את היד עמוק לכיס נשאר לי פחות מ 13,000 עדיין מכובד מאוד יחסית למשכורות במשק, גם אישתי עובדת ויש לנו ילד, אני לא מצליח לקנות דירת 4 חדרים (וגם 3 לאחרונה לא מצליח), כל שנה אנחנו חוסכים 100,000 ומחירי הדירות עולים ביותר מ 150,000, אם נביא עוד ילד זאת פשיטת רגל, תגיד לי אלא חיים? אנשים כמוני קנו מכסף ועזרה של ההורים לא מכספם, ואנחנו משתכרים יחסית יפה, מה יגידו צעירים שרק השתחררו והתחילו את החיים, אני עם משכורת של 20,000 לא מצליח הם יתחילו מ 8000 ויקח עוד הרבה שנים עד שיעלו ל 20,000, למה שישארו בארץ כשאין להם כאן עתיד? לפחות בחו"ל יש להם תקוה, מי יעשה צבא? מחיר למשתכן זה אולי הסיכוי היחיד שלנו, זה והלוטו, למרות שאנחנו לא ממש מתלהבים מגורדי שחקים,
    סגור
  • 3.
    המשקיעים כבר מזמן מכרו את נשמתם (ל"ת)
    גיא 19/12/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    17 7
    סגור
  • 2.
    ריבית אפסית היא הבעיה!! (ל"ת)
    ריבית אפס 19/12/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • הריבית כבר התחילה לעלות והשוק בדרך לקריסה (ל"ת)
    טדי 19/12/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 1.
    סיפורים אינטרסנטים
    דויד 19/12/2016 13:25
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ביזפורטל נגד ירידת מחירי הדיור לא יעזור אין סיבה להשקיע בדירה היום אין משכנתאות שזה בעליה יש מס דירה שלישית ואם מחירי הדיור לא יירד יהיה מס שכירות הפתרון אמיתי להוריד מס על הבורסה ואז יהיה איפה להשקיע בלי סיכוני דירות
    סגור
  • חחח, קודם יורים על בעלי דירות, אחכ על הקבלנים ועלמשקיעי
    נתן 21/12/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חול ועכשיו על ביזפורטל. נערי האוצר פשוט נואשים כי העם כבר מזמן הבין שהמלך ושות' ערומים, וגם המראה בכלל לא משהו............
    סגור
  • רובנו ללא משכנתא אז למה למכור
    משקיע שפוי 19/12/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ירד שנתיים יתייצב ויחזור לעלות. אין אדמות בין פ"ת למטרופולין ת"א ר"גבעתיים
    סגור
  • ביזפורטל הוא בראש וראשונה אתר פיננסי
    dw 19/12/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוב האייטמים בביזפורטל עוסקים בשוק ההון. מכאן שגם לביזפורטל כדאי שהעניין בנדלן יפחת והעניין בשוק ההון יעלה. זה יביא יותר קוראים, יותר מודעות, ויותר רווחים :-) ענף צדדי הוא נדלן, וככזה סביר שהוא יביא את מגוון הדיעות בענף. זה לגמרי לגיטימי. שים לב שאתה לא צריך להסכים עם עדינה, ואתה לגמרי מוזמן לשאול אותה למה להשקיע את כל כספך על נכס בודד אצלה, בשעה שאתה יכול לפזר השקעות, ולהשקיע למשל במניית טבע שמשלמת לך 4% ברוטו שנתי דיבידנד? נכס טבע משלם מדי רבעון. במקרה מחר המשקיעים יקבלו כסף לחשבון. מה? השקלים שטבע משלמת פחות שווים מהשקלים שהשוכר בדירה משלם?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות