יגאל דמרי: "שוק הדיור היום זה כמו בקבוק סודה שאתה מנער - בסוף זה יתפרץ"

בעל השליטה בחברת הנדל"ן י.ח. דמרי בראיון מיוחד עם Bizportal על הסיטואציה הנוכחית בשוק הדיור
 | 
יגאל דמרי, צילום: יח"צ

שוק הדיור נמצא בתקופה של האטה חריפה, מניתוח שביצענו השבוע להיקף המכירות של שיכון ובינוי (חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל) עולה כי קצב המכירות החודשי של החברה נחתך בחודשים האחרונים בכמעט 50% לעומת קצב המכירות שנרשם בשנים 2015-2016 (ראו גרף). בתוך כך, מנתוני הלמ"ס עולה כי בחמשת החודשים האחרונים מגמת עליית מחירי הדירות נעצרה ואפילו רואים ירידות מחירים (לכתבה בעניין).

שוחחנו היום על הסיטואציה בשוק הדיור עם יגאל דמרי, מנכ"ל ובעל השליטה (מחזיק ב-66.3% מהמניות) בחברת הנדל"ן י.ח דמרי -1.13% דמרי 34,180 -1.13% דמרי בסיס:34,570 פתיחה:34,900 גבוה:34,910 נמוך:33,790 תמורה:6,626,004 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שנסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של קרוב ל-1.2 מיליארד שקלים. נכון לסוף 2016 לחברת דמרי יש כמעט 2,500 דירות בהקמה (מתוכן כ-1,000 נמכרו), בין היתר בנתניה, בחריש, בראש העין, באשקלון, באשדוד ובבאר שבע. אתמול השיק דמרי את "מרכז דמרי לנדל"ן" בבית הספר לכלכלה של המסלול האקדמי המכללה למנהל.

איך אתה רואה את הסיטואציה כיום בשוק הדיור? "זה נכון שבשנה האחרונה יש ירידה בקצב המכירות, אבל אין ירידה במחירים ואפילו ההיפך הוא הנכון. הממשלה עשתה פעולות עם מחיר למשתכן, ויש הרבה מאוד רוכשי דירה ראשונה שממתינים על הגדר ובצדק, כי אם כזוג צעיר אני יכול לקבל הנחה של בין 200 ל-600 אלף שקלים אז שווה לחכות וזה גורם להאטה בשוק. אבל כפי שאני רואה את זה, ככל שיש האטה עכשיו בשוק, בהמשך הביקושים יהיו יותר גדולים. הכל קשור להיצע, ובשטח אין היצע. ההיצע הולך ומתכווץ"

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"כל מה ששווק מצד הממשלה היה לפרויקטים של מחיר למשתכן, ולא למשפרי הדיור שהם 70% מהשוק. בגלל זה הקרקעות הפרטיות דווקא התייקרו מאוד וזה גורר עליות מחירים. אם תסתכל על פרויקטים שהם קצת יותר יוקרתיים באזורים שין בהם מחיר למשתכן - המחירים שם ממשיכים לעלות, עובדתית. אם אני מסתכל על פרויקטים שלנו שנמצאים באזורים שאין הרבה מחיר למשתכן - המחירים ממשיכים לעלות. באזורים שיש מחיר למשתכן כמו ב"ש אז גם אני רואה האטה במכירות, אבל אני לא מוריד מחירים ואולי אפילו מעלה. יש שם קבלנים קטנים יותר שלאור המצוקה התזרימית הורידו קצת מחירים, אבל זה נקודתי".

מה אתה אומר על נתוני הלמ"ס שמראים ירידה בחודש האחרון? "אני לא מדבר על ירידה של 1% או 0.5%, אני לא קורא לזה ירידה בכלל. אם יש קבלן קטן שעושה את החישוב של תזרים המזומנים ורואה את ההאטה בשוק ומעדיף להוריד משהו ולמכור - אבל במאקרו אנחנו לא שם. ואני בכלל לא מודאג, אותי כל המצב הזה בכלל לא מלחיץ, להיפך. אני פתחתי יותר פרויקטים ממה שהיה לי קודם כי אני יודע מה הולך להיות בהמשך. זה יכול לקחת עוד כמה חודשים ההאטה הזו, אבל אין פה קסמים - בשטח אין היצע"

מה אתה אומר למי שמחכה לראות ירידה במחירי הדירות? "אין סיכוי, אני אומר לך אין סיכוי. אני רואה את הגרף יציב ואפילו נוטה למעלה קצת. אני חושב שהזוגות הצעירים צריכים לנסות לזכות בהגרלות של מחיר למשתכן, אבל כל משפרי הדירות לא יכולים ליהנות מזה והם הרוב הגדול בשוק הזה. ההיגיון אומר שההאטה הזו רק תביא לגידול בביקושים בהמשך. עכשיו אני אומר לך עוד דבר, רוב המכרזים הגדולים שיצאו אלה קרקעות שהקבלנים יקבלו רק אולי בעוד שנתיים, וזה אומר שהבתים יהיו גמורים עוד 6-7 ואפילו 8 שנים.

ואם ההאטה הזו תימשך עוד 3-4 חודשים ואפילו יותר, גם אתה תצטרך להוריד מחירים? "זה לא יימשך, זה כמו בקבוק של קולה שאתה מנער ואז פותח את הפקק - זה פורץ. זה מה קורה היום. אמרתי את זה בזמנו עם לפיד והסיפור של מע"מ 0% וזה מה שקרה".

אבל בניגוד למצב בתקופת לפיד, הפעם אין משהו שאנשים מחכים לו אז למה שנראה פתאום פיצוץ של ביקושים? "אנשים מחכים על הגדר למרות שהם רוצים לקנות דירה. ובאותו הזמן ההיצע הולך ויורד, הקרקעות הזמינות לבניה הולכות ויורדות כי הם הוציאו את כל מה שיש לה. אנשים שומעים על שיווק על המון קרקעות לבניה על בשטח זה בלי שום פיתוח, כלומר הצפי הוא שהקבלנים יקבלו את הקרקע רק בעוד שנתיים. אז המדינה משווקת, אבל לעלות על הקרקע ולבנות זה לוקח זמן. אין כרגע קרקעות מדינה מתוכננות שאפשר לבנות עליהן, ובשוק הקרקעות הפרטיות המחירים עולים כי יש ביקוש. אני מקבל לפחות 2-3 טלפונים בשבוע מצב חברות שרוצות לקנות ממני קרקעות. יש ביקוש קשיח ואין היצע - זה המצב."
 

תגובות לכתבה(187):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 120.
    עוד רגע שנה מאז הראיון איפה ההתפרצות של הביקושים???
    tsh 26/02/2018 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניערתם את הבקבוק מתי פותחים את הפקק? או שבעצם מדובר בבקבוק של מיץ בלי גזים?
    סגור
  • 119.
    שוק הדיור היום זה כמו בקבוק סודה בלי גזים
    כוס סודה 01/06/2017 21:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאם תנער אותו עד מחר לא יעזור לך, הדירות ירדו.
    סגור
  • 118.
    גם אם וגם אם לא זה לא המקום
    אודי תפודי 01/06/2017 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של קבלן להגיד את זה
    סגור
  • 117.
    כבר ניערתם את הבקבוק בלי סוף לא נשארו יותר בועות (ל"ת)
    אחד העם 01/06/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 116.
    אינטרסנט
    קולט 30/05/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    דמרי מחזיק בקרקעות בשווי מעל מיליארד שקל, הוא יודע שאין לו הרבה זמן אוויר כי הוצאות המימון יהרגו אותו לכן מנסה למכור לנו שטויות. מחירי הדיור בקריסה והקבלנים בלחץ
    סגור
  • טען עוד
  • 115.
    אם הוא מעלה מחיר לא נקנה מדימרי
    דן 30/05/2017 07:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    האדון מעלה מחיר ? מדוע? התשומות שלו עלו ? הוא רוצה להגדיל את הרווח .... אין בעייה כלל לא קונים מדימרי
    סגור
  • 114.
    קבלן זבל כול מילה שלו זה אינטרסים אישי (ל"ת)
    יש 29/05/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 113.
    רק שהוא ניער את בקבוק הסודה כבר 8 שנים וכל הבועות יצאו (ל"ת)
    מטאפורה מדוייקת 29/05/2017 17:33
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 112.
    הדמרי הזה זה נהג מונית בתחפושת
    ירון 29/05/2017 02:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לקבלנים אין כסף להחזרת המימון. הקטסטרופה בדרך. 50% נפילה במכירות. אבל זו רק ההתחלה. הבית עוד יפול לו על הראש.
    סגור
  • 111.
    מחירים יותר גבוהים ממחיר של דירה קיימת
    הקבלנים האלה מבקשים 28/05/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ועוד על דירות בלי התר ועוד תוסיפו על זה מדד תשומות הבנייה ושכירות שתשלמו/תפסידו בזמן הזה, מזגן ועוד ועוד, באמת שאני לא מבין איך יש עוד אנשים שקונים מהם?איך זה יכול להיות?עוד עם ריביות כאלה?הזוי!
    סגור
  • 110.
    השוק מחכה להחלטת בג"צ כתבה מגמתית
    אמיר 28/05/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 7
    "אין למה לחכות" כתב יקר אתה חושב שעשו אותנו באצבע, השוק בקפאון אך ורק בגלל בג"צ מס דירה שלישית, לאחר פסק דין השוק יטוס למעלה לאור התפרצות ביקושים כבושים כמו הר געש ולא כמו קולה מנוערת
    סגור
  • 109.
    שימו לב לשורטים על חברות בנייה!
    אל תקנו היום 28/05/2017 12:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בכלכליסט יש טבלה מעניינת, גם חברת בנייה דמרי שם! ״למעשה, בכל חברות הנדל"ן למגורים נרשמה עלייה רוחבית ביתרות השורט על המניות״. יש לו מאות דירות למכור שכבר בבנייה ואם המחירים בירידה הוא בבעיה. דעתו של כל קבלן בנייה היום לא אובייקטיבית בלשון המועטה.
    סגור
  • 108.
    נוכל ברמה רק כסף מעניין אותו (ל"ת)
    אנונימי 28/05/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 107.
    מחיר למשתכן כישלון הממשלה כישלון
    משחק חדש 27/05/2017 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא צודק בטווח הקצר הנדלן ימשיך לעלות בטווח שמעל שנה יש סיכון וסיכוי גבוה להתרסקות לא בגלל ההיצע או ביקוש אלא בגלל הריביות שישנו את המשחק
    סגור
  • 106.
    מדבר מתוך אינטרס??,היום נפגשתי עם חבר,הוא ואשתו צריכים
    ש 26/05/2017 20:13
    הגב לתגובה זו
    14 3
    לקחת 1.2 מליון שח משכנתא,החזר חודשי 7000 שח הם מרוויחים 12 יחד עם ילד אחד נו אז איך בדיוק המחירים לא יקרסו?
    סגור
  • שתי משכורות ממוצעות= 20,000₪ ברוטו
    רוני 28/05/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הדוגמה שנתת ממש לא מייצגת, למה שלא תיתן דוגמה גם על זוג מובטלים?
    סגור
  • אם הם יקנו לא מאמין שישאר להם כסף לעוד ילד במשפחה (ל"ת)
    גלעד 27/05/2017 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 105.
    למה אתה לא מספר על הדירות שלך שעומדות ריקות מעל שנתיים?
    קורא דוחות 26/05/2017 16:16
    הגב לתגובה זו
    22 0
    למה אתה לא מספר שיש לך חובות להחזיר? למה לא מספר שאתה ממונף כמו מנוף בגורד שחקים? במכללה למנהל נראתה כאילו אתה מחזיק משקולות של 4 טון על הכתפיים? זה החובות שצריך להחזיר?
    סגור
  • 104.
    די לגנוב דעת
    גוני 26/05/2017 09:26
    הגב לתגובה זו
    17 0
    מסכן מי שיתפתה.. הבנקים הרימו רובית למשכנתאות לרוכשים והתחילו לבקש את הכסף מהקבלנים.. הכל פה על הנייר, אין כלום ממשי.. בעקבות העובדה שהבנק סגר את ברז האשראי נדרש כעת מהקבלנים כסף בעבור המימון.. אין להם..הולכת להיות פה קטסטרופה בסדר גודל שלא מבינים בכלל
    סגור
  • 103.
    כחלון יכול היה לצאת גדול אם היה נותן פטור לחצי שנה.
    בן אהרון. 25/05/2017 23:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל הוא באמת אדם חלש שכנראה לא מבין הרבה בכלכלה, את התוצאות רואים בשטח. הוא לא שרון ולא יהיה שרון.
    סגור
  • 102.
    דמרי
    שלמה עסיס 25/05/2017 20:32
    הגב לתגובה זו
    19 2
    לא חסר דירות בארץ . העניין הוא שהרבה משקיעים אוגרים דירות. ולא משחררים . זהוא למעשה חוסר מלאכותי שגורם לעליית מחירים ושוב לחוסר מלאכותי .אבל זה מתחיל להסדק . הפעם יגאל טועה .
    סגור
  • כל שנה תוספת 58000 משקי בית
    חסר דירות 26/05/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 7
    רק השנה סיימו לבנות 40000 דירוות ואתה טוען שאין חוסר?ב2005 בנו 30000 דירות ואתה אומר שאין חוסר.אתה או טיפש או מאמין לסיסמאות חלולות של אנשים טיפשים
    סגור
  • תובפת של משקי בית מורידה מחירי דירות ומפנה דירות
    אדי 27/05/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הכל שקר. ברגע שזוג מתחבר הם עוברים לגור ביחד ככה במקום שתי דירות שכל אחד גר בנפרד עכשיו הם גרים בדירה אחת ופינו דירה לשוק החופשי.
    סגור
  • לא חשוב התהליך, בשורה התחתונה משקי הבית מציינים
    שמטוב 29/05/2017 04:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גידול בבביקוש (גם אם הביקוש נוצר לפני החתונה זה עדיין אותו ביקוש לדירות חדשות).
    סגור
  • תוספת משקי בית זה תוספת לביקוש
    חסר דירות 27/05/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אז איך בדיוק תוספת משקי בית מורידה מחירים ? אני חושב שאתה לוקח סמים קשים...
    סגור
  • קרא בבקשה
    איציק 27/05/2017 07:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפחידים אתכם שכל שנה נוצרים 58,000 משקי בית חדשים בישראל ושהמחסור בדירות ממשיך לעלות? הנה הוכחה שזה קשקוש: עפ"י הגדרות הלמ"ס, משק בית מורכב מקבוצת אנשים, עם או בלי קשר משפחתי בינהם, הגרים יחד בדירה. כלומר אין אפשרות ליצור משק בית חדש בלי ליצור דירה חדשה. צירוף עוד אנשים למשק בית שחי בדירה קיימת, אמנם יגרום להצטופפות, אבל לא ייספר בתור משק בית חדש. ואגב בדקתי- אין שום מגמת הצטופפות בישראל אלא ההפך... בכל אופן העובדה המוסכמת היא שבשנה שעברה הצטרפו 58,000 משקי בית חדשים בישראל, ולכן אנחנו יודעים שבהכרח נוצרו 58,000 יחידות דיור! המון! כמובן שזה כולל גם בניה בלתי חוקית ופיצולי דירות בלתי חוקיים. הדבר שאיפשר את הגידול הזה במספר יחידות הדיור הוא קצב מהיר של סיומי בניה בישראל, של 45,000 דירות חוקיות בשנה. הוכחה נוספת שההפחדות הן קשקוש, לומדים ממבט על קצב ההרשמה למחיר למשתכן. בגרף שצירפתי נגלה שירדנו ל 1,300 נרשמים בחודש, ותזכרו שזה לא רק זוגות שהתחתנו והפכו לזכאים, אלא כולל גם את כל הרווקים שהגיעו בחודש האחרון לגיל 35 והפכו זכאים. 1306 נרשמים בחודש זה קצב של 16,000 נרשמים בשנה, מאוד מאוד רחו
    סגור
  • זה לא נכון
    אנונימי 28/05/2017 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול שנה מתווספים 38,000 משקי בית חדשים, זה הגידול הטבעי , חלקם גרים עם ההורים , למה אתה שואל כמה עוזבים את המדינה כול שנה , איפה הנתונים למה לא מפרסמים , 58,000 זה מספר לשנת 2045 לא לשנת 2017 .וזו רק תחזית ,תבדוק טוב ותראה שהנתונים לא נכונים , הרהב זוגות צעירים עוזבים את המדינה לצערנו , וגם משוחררי צבא עוזבים לחוץ לארץ .
    סגור
  • משקי בית זה רוב מוחלט זוגות נשואים
    חסר דירות 27/05/2017 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שצריכים מקום לגור. לא מכיר התאגדות אחרת של אנשים שנהפכים למשק בית חוץ מקומונות ושנות ה70 עברו מזמן..
    סגור
  • אתה נשמע כמו
    תומי 27/05/2017 00:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    משקיע בלחץ...
    סגור
  • 101.
    שימו לב שהמניה של י.ח.דמרי בירידה. די סותר את שאמר לא? (ל"ת)
    שי 25/05/2017 19:41
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 100.
    אומר שהוא בונה יותר אבל סותר את עצמו שאומר שההיצע קטן.. (ל"ת)
    שי 25/05/2017 19:39
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 99.
    הבחור שכח שמחירי הדירות ירדו כבר ב-3%....
    דוד 25/05/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    14 1
    הפיצוץ כבר כאן כדי להשאר! נגמרה החגיגה. מי שלא יישר קו עם המציאות החדשה וינסה למכור כמה שיותר מהר יפסיד ריבית דריבית. לא קונים ושוכרים דירה במחיר בועה! שדמרי יעלה את מחיר הדירות שלו ויראה הפסדים כפולים במכירת הדירות - אף אחד כבר לא מגיע לקנות אז אתה רוצה להעלות את המחיר? זה כמו לדפוק את הראש בקיר ולשכנע את עצמך שהכול טוב...
    סגור
  • מחירי דירות ירדו רק ב0.5% ועלו 4.7% בשנה
    לא נכון 25/05/2017 21:20
    הגב לתגובה זו
    1 13
    מדד שנקרא מחיר דירה ממןצעת שמעיד על אופי העסקאות ותמהיל שלהם הוא שירד וזה אומר שקנו דירות זולות יותר קטנות יותר ופחות יוקרה אבל מחירים בשנה אחרונה עלו ב4.7%..
    סגור
  • תמיד יש סיבה למה הירידה לא אמיתית
    יצחק 26/05/2017 02:33
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אבל כשמדובר על עלייה, אז הכל תקין. דבר ראשון ברבעון האחרון, חלה ירידה של 2.9% במחירי הדירות. דבר שני, תמיד לאינטרסנטים יש תירוצים, הפעם זה בא בדמות של " שינוי בתמהיל הדירות", מה קרה ? כשהמחירים טסו למעלה אף אחד לא נבר בנסיבות וזה לא הפריע שזה כולל בפנים גם דירות יוקרה. נ.ב אם האינטרסנטים לא היו מתערבים ומתעקשים להוציא את נתון מכירת דירות למשתכן מהספירה של מדד מחירי הדירות, היינו רואים ירידה הרבה יותר גדולה מ-2.9% ברבעון.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    חושף האמת 26/05/2017 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 8
    מחיר דירה ממוצעת ירד לא מחיר הדירות.חשוב להבין את ההבדל בין השניים.מי שטוען שמחירי דירות ירד פשוט מנותק מהשטח וזורק סיסמאות באוויר. רד לשטח תבדוק מי מוריד מחיר .התשובה היא אף אחד. אפילו קבלנים מעלים כי הם נהפכים למוצר נדיר בשוק החופשי. ולשם הבהרה מחיר למשתכן הוא לא שוק חופשי ולכן עסקאות שבמחיר למשתכן לא נכנסות באופן שווה לשקלול המחירים כי זה לא שוק חופשי. מטרת המדד של המחירים להציג תמונה בשוק החופשי. קפיש? קומפרנדה? מבין?
    סגור
  • אתה לא מבין
    שרון 26/05/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    קבלנים מורידים מחיר ועוד איך. הקבלנים בלחץ אטומי, כולל דמרי, שלא רק שלא מצליח למכור דירות, הוא גם לא מצליח לעצור את הזמן והחובות לבנק גדלים והפרעון של האגח"ים מתקרב
    סגור
  • התכלת כבר לעבוד על הרישיון למונית?
    חושף מתווכים 26/05/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יש תאוריה וכאלה, עוד רגע תלך להפגנות של החברים בנתב"ג חבר.
    סגור
  • 98.
    ניתוח אינטרסנטי ומטעה שלא מתייחס ליתר הגורמים
    דוד 25/05/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    15 1
    אין לי מושג אם הנתונים של דמרי נכונים, אני מניח שהם מסולפים, אבל גם אם כן, דמרי מתייחס לנדל"ן כאילו הגורם היחידי לעליות הוא מחסור בדירות . זן ראייה מוטעית לגמרי. המחירים עלו גם עקב מחסור בהיצע אבל במיוחד בגלל סביבת ריבית נמוכה, אווירה חברתית שהמחירים רק יעלו, קלות הפרסום ביד 2 במחיר מופרז ועוד. דמרי פשוט רועד מכך שהסיפור ישתנה כי ברגע שאנשים יאמינו שהמחירים ירדו אז כל מי שקנה בזול ימהר לצאת, גם תוך הנחה של 5%, ואז כל האווירה הציבורית תשתנה. לכן הוא מדבר בכזו פסקנות ("אין סיכוי. פשוט אין סיכוי"). דמרי וחבריו יודעים שאם חוק מס דירה שלישית עובר אז מתחילות הירידות ולכן הוא מנסה ליצור אווירה שהמחירים לא יורדים ושכחלון לא הצליח כלל. כי בעצם מה יקבע אם החוק יעבור או לא? חוקתית הוא אינו תקין, אך כמוהו גם חוקים אחרים. אז למה לפסול רק אותו? על כן מה שיקבע במידה מסוימת זה בעצם הסנטימנט של השופטים כלפי החוק. לכן כחלון אומר: הנה, החוק מתחיל להשפיע ונעשה צדק לצעירים. הקבלנים מצידם מנסים לשמוט מידיו את ההישג הזה ובכך לאותת לבג"ץ- החוק גם ככה מיותר אז אין מה לחשוש מלפסול אותו.
    סגור
  • 97.
    דמרי בחובות
    הצדיק מסדום 25/05/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שדמרי יעמוד בחובות שלו..קודם חיבב איזה מליארד...תשלם את האגי בזמן..לא לקנות מדמרי..להכניס אותם ללחץ זה הזמן לבקש ממנו 10 אחוז הנחה ..ירדוף אחריכם
    סגור
  • 10? הנחה זה לפראיירים (ל"ת)
    איציק 27/05/2017 07:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 96.
    צודק עד שבקבוק הסודה יתפוצץ
    נסראללה 25/05/2017 16:49
    הגב לתגובה זו
    9 2
    כמה הורים מסוגלים לעזור לילדים? כאשר זוג במיקרה הטוב מכניס 18,0000 ודירה עולה בממוצע 2000000 עשו את החשבון כמה שנים צריך לעבוד לדירה עם משכנתא? אם לוקחים 1.3 מיליון משכנתא הזוג יתמוטט בעתיד.
    סגור
  • את דמארי זה לא מעניין ,וגם לא את ביבי . (ל"ת)
    בא 25/05/2017 18:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 95.
    שקרן גדול
    רואה חשבון 25/05/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אני חוזר ואומר כל הקבלנים אבל כל הקבלנים בלחץ מטורף כל הכבוד לכם זוגות צעירים אני מאחל לכם בהצלחה וגם לבניי וגם לבנותיי יש המון מיסים המוןןןןןןןן
    סגור
  • 94.
    אם הייתי חייב לקנות דירה בזמנים אלו
    דויד 25/05/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הייתי קונה דירה אך ורק מהקבלן שבא והיה אומר את האמת על ירידת מחירים. (לא יודע אם הייתי מוצא אחד כזה) כולם שקרנים ...אני מרחם ממש על אלו שקנו או יקנו דירה היום ועוד שנה וחצי יראו כמה הם יכלו לקנות את זה בפחות.
    סגור
  • 93.
    התחייבויות
    ספן 25/05/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אשראי בנקים 483 מליון. ש"ח ספקים וזכאים 185 מליון ש"ח סה"כ התחייבויות 1557 מליון ש"ח. חייב להוריד כדי לשרוד. האדמה רועדת תחת רגליו .אין נאמן כמו כסף מזומן. ספן זקן.
    סגור
  • 92.
    הבחור שכח או לא רוצה להזכיר את החברות הסיניות...
    ליאור 25/05/2017 14:30
    הגב לתגובה זו
    29 1
    הממשלה התחייבה לחברות סיניות ואירופאיות והחוזים כבר סגורים, שהם יכולים לבנות בישראל. אותם חברות זרות בכלל לא כפופות לחזירות של הבחור הזה שמתראיין בכתבה, הם באו לעשות עסקים, חתמו על חוזים לבניה עם המדינה, והם יבנו ויהיו עוד דירות ואפילו זולות יותר כחלק מההסכם עם המדינה. אז אך הבחור בכתבה מסביר שלא יהיה היצע בשוק? טוב הוא בעל חברה אז הוא חייב להציג מה שמתאים לביזנס החזירי שלו שזה כמעט 400 אלף רווח נטו על דירה שהוא בונה לפי הכתבה. בכל מקרה הרכבת של הירידות המחירים יצאה מהתחנה, ואף אחד כבר לא יעצור אותה.
    סגור
  • 3 חברות לא קיימות בכלל
    אני 26/05/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    והם באים לעבוד אצל קבלנים לא להחליף אותם.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    חושף 26/05/2017 09:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברות חתמו עם המדינה אבל מי שמעסיק ומשלם להם זה הקבלנים עצמם. כך שבכל מקרה הכח והויסות בידיים של הקבלנים. אם המדינה אישרה 6000 עובדים והקבלנים יעסיקו 3000 אז יבואו 3000.
    סגור
  • הרבה מהם יעבדו בשירות המדינה, ז"א המדינה היא היזם
    חושף את החושף 26/05/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוץ מזה שבלי קשר יש יזמים קטנים שירשו לעצמם להרוויח 7% או 10% על דירה/פרויקט ולא סכום חזירי ודימיוני והם אלה שיעסיקו את הסינים ויבנו בזמן שמר דמרי יהיה עסוק בהסדרי חוב מול כל העולם.
    סגור
  • מי יעבוד בשירות המדינה? סינים?
    חושף אמת 27/05/2017 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגיד אתה רציני? איזה עוד שקרים תספר רק כדי להראות שאטוטו המחירים יורדים..
    סגור
  • לליאור מ 92
    שלמה עסיס 25/05/2017 20:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין לך מושג כמה אתה צודק .
    סגור
  • 91.
    כולם על הגדר ויירדו ביחד כמו תמיד
    הוא צודק 25/05/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
    3 28
    ומי שלא קנה יבכה. אני אומר זאת בצער רב ובכאב אבל לעצור קונים על ידי הפחדה ופרסום שקרים ומניפולציות של האוצר זה לעצור גם את הקבלנים מלבנות ואנחנו יודעים מה זה אומר.
    סגור
  • קרוב ל600 אלף דולר לדירה
    גג 25/05/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
    12 0
    דירה חיציונית עולה מעל חצי מילון דולר במדינה אם שכר חיציוני סביב 6 אלף שח . גדר חחחחחחח גדר חחחחחחחחחחחחחחחח גדר, גם קרטל לא יעזור פה גדר אלעק מר גדר חחחחחח כל פעם אותם הפלצות ,אין לא יקנו מכירות ירדו וירדו והשוק הנדלן ימות ככה.
    סגור
  • גם ב2012 ו2014 כתבו כמוך ותראה איך עלו המחירים מאז
    יושב על הגדר 25/05/2017 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 9
    ולכן מי שיושב על הגדר גם הפעם יאכל אותה. חציוני זה לא מדד. הכנסה נטו למשק בית זה מדד כי שני בני זוג מביאים משכורת ומחזיקי משק בית ומי שקונה דירה זה משק בית ולא עובד בודד..
    סגור
  • חציון לא מדד? סיימת תיכון בכלל או שאתה בור?
    רגל פה רגל שם 26/05/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מפתיעה אותי שאתה יודע לכתוב. כל תחום שבו אנשים כמוך בלי בגרות נכנסים אליו אתה יודע שהוא ברוויה והנפילה קרובה. אם הייתי נכנס לסמסטר ראשון בכל תחום של תואר ראשון היית לומד מקצוע שקוראים לו סטטיסטיקה ושם לומדים ומוכחים שחציון הוא המדד היחיד שקובע ורלוונטי לחיים. מקווה שלמדת משהו למרות שאתה חסר מוח כנראה. תודה שחיזקת לי את הבחירה לחיות בשכירות ועוד שנתיים לרוץ לקנות דירות מהבנקים שאנשים כמוך הפסידו.
    סגור
  • 90.
    אדון דמרי מתעלם מההיצע שהולך ועולה
    איילת 25/05/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
    27 1
    112000 דירות בבנייה פעילה ולפחות 31000 אלף דירות חדשות מה ניילונים וכמות הדירות ביד שניה 87 אלך. ההיצע כבר חודשים ארוכים במגמת עלייה. הבנאדם קבלן מה חשבתם שהוא ירה לעצמו ברגל ויגיד שהמחירים יורדים!! ח׳ברה תתעוררו!!
    סגור
  • לא נכון אתה טועה ומטעה
    לא נכון 25/05/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כבר חצי שנה לא פורסם נתון דירות על המדף כי כחלון מפחד לפרסם אותו . הוא נמוך
    סגור
  • יש הצפה של דירות בשוק. במיוחד יד שנייה ובמיוחד לשכירות.
    זוג צעיר 26/05/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המרכז בשיטפון של דירות ומי שממש חייב לקנות דירה שלא יתבייש לבקש מהקבלן 30% פחות מהדרישה שלו. לא לפחד לעזוב את המשרד הם ירדפו אחריכם לא לדאוג. בכל מקרה אני לא קונה דירה במחיר בועה.
    סגור
  • 89.
    שנת 2016
    ספן 25/05/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
    19 0
    פרויקטיי של דירות של החברה הנ"ל שהסתיימו בשנת 2016 הרוח הנקי 31.7ֵ%. אני שואל זה לא חזירות. על כל מליון רווח נקי 317000 ש"ח. אם זה לא חזירות ועושק של ציבור ? אז מה כן. חומר למחשבה . לסגור את הארנק .עצור למענך למען ילדך. לא לא לקנות. יש למוטט את העושקים והחזירים. אין נאמן כמו כסף מזומן. אתכם במאבק ספן זקן.
    סגור
  • אתה ממש גאון פיננסי
    דן 29/05/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על פי הדוחות בכספיים של דמרי,בשנת 2016 היו לו הכנסות של 613 מיליון שח ורווח נקי של 21 מיליון שח לפי חשבון פשוט זה רווח של כ3.4 אחוז . ולכל מי שנהנה להשתמש במילה חזירות חשוב שידע שזה הרווח המקובל בענף לך תלמד קצת חשבון לפני שאתה מקשקש...העלות הגבוהה של הדירה ,מקורה בעלות קרקע מטורפת ועלות בניה שזינקה בשנים האחרונות בעשרות אחוזים.
    סגור
  • וזה עוד אחרי שהוא משלם ים כסף על ריביות ומינופים
    אדי 26/05/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תאר לך כמה היה מרוויח נטו על הון עצמי
    סגור
  • ומשלם גם שוחד (ל"ת)
    אנונימי 28/05/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 88.
    בקבוק סודה שיתפוצץ זו הבועה...הבועה תתפוצץ כמו סודה. (ל"ת)
    ר 25/05/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 87.
    להכין את הכסף
    ספן 25/05/2017 13:47
    הגב לתגובה זו
    23 0
    יגאל לא לשכוח בשנתיים הבאות אתה צריך לשלם לציבור על האג"ח קרוב ל- 170 מליון ש"ח. שנושא ריבית של 5.45%. מספיק עם הדיבורים .תתחיל לדאוג במצב של המשק לא הכי טוב. תהיה חייב להוריד את המחיר של הדירות . כל יום שעובר לא חוזר תצטרך להוריד יותר רק כדי למכור. חבל לך על הזמן בזמן משבר אתה עבוד. אין נאמן כמו כסף מזומן. ספן זקן
    סגור
  • 86.
    השוק יתמוטט מעודף היצע.כנס.
    משכיל חילוני מודאג 25/05/2017 13:04
    הגב לתגובה זו
    19 4
    אלה שמסוגלים איכשהו לעמוד חלקית במחירים המטורפים שהקבלנים והמדינה דורשים,הם בדיוק אלה שאתם רואים בנמל התעופה עוזבים את הארץ. זה אגב אותם איכותיים שגם עושים מילואים. ישארו הסלח שבתים שלא עובדים לא משרתים לא לומדים. נהיה ארץ לבנטינית בשלטון דאעש יהודי.
    סגור
  • 85.
    דמרי בבאר שבע
    רונית 25/05/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    35 2
    פרוייקט גדול 17 בניינים בבאר שבע של דמרי,לא הצליחו למכור בניין אחד עדיין סך הכל 2300 דירות לשיווק רק בבאר שבע ,כמו כן פרוייקטים נוספים שאוכלסו בשכונה בה ללא כל הדירות נמכרו וכן הוא לא מוריד מחירים לעת עתה
    סגור
  • 84.
    מי שחי בבועה ,חושב שזה ימשך לנצח
    אחד 25/05/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    35 0
    מחירי נדלן צריכים לעבור התאמה לשכר ממוצע. זאת אומרת 30%-50% פחות. כיוון שהקבלנים ממונפים עד הצוואר . פשיטות רגל של קבלנים וחבריהם מענף הרכב זה עניין של זמן
    סגור
  • 83.
    כולם מדברים על ביקוש כבוש, אבל מה עם היצע כבוש?
    אדי 25/05/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    33 0
    הקבלנים תקועים עם מלאי דירות שהם לא מוכרים בגלל המחיר הגבוה. בינתיים מצטבר היצע כבוש.הם לא יכולים להחזיק ולהגדיל מלאי דירות לנצח, יש מינוף וצריך לשלם את החובות והריביות. מלאי המזומנים ייגמר ובלי הרבה ברירות הם יהיו חייבים להוריד מחירים וכך יתפרץ ההיצע הכבוש.ככל שיחזיקו ברמת מחירים גבוהה יותר זמן כך התפרצות ההיצע תהיה יותר חזקה והמחירים ירדו יותר חזק.קוראים לזה כוחות שוק חברים.ובינתיים לא אכפת לי עולה או יורד אני פשוט מאוד לא קונה דירה במחיר בועה!
    סגור
  • אין היצע כבוש. הכל במחיר למשתכן
    חושף אמת 25/05/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    90% מהשיווקים לקבלנים הם במחיר למשתכן
    סגור
  • 82.
    דמרי
    שלמה 25/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    24 1
    עד היום יגאל צדק . הפעם הוא טועה.
    סגור
  • 81.
    דירה היא לא מוצר בסיסי היא מוצר חיוני
    אלי 25/05/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    15 0
    אין תחליפים לדירה או שנגור בה או שנקנה או שנשכור (דירה שמישהו אחר קנה), הרצון החזק הזה שלנו אסור שיתאזן רק ע"י רצונם של הקבלנים לבנות שמובילים אותנו באף למחירים המטורפים האלה. הממשלה היא שאחראית לספק את המוצר החיוני הזה ולפעול בדרך ממלכתית לספק את הצורך הזה ולא רק עם הקישקוש למשתכן.
    סגור
  • ביבי ,בצורה ממלכתית ,עשה בועת הדלן שמכניסה כסף לאוצר
    בא 25/05/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ככה יש כסף לצוללות ומעטפות .
    סגור
  • 80.
    איך מבינים מהמלל שהןא לחוץ רצח
    עידן 25/05/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    39 1
    מנסה לדחות את הקץ שהוא ירידת מחירים דרמטית. כל אחד שיכל קנה לבת 18 שלו דירה שאינה צריכה. כולם הפכו למשקיעי נדלן ועכשיו השוק בעיצומו של תפניץ משמעותית
    סגור
  • לא הבנת כלום, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה וזאת הבעיה
    הופקרנו לידיהם 25/05/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 13
    חייבים לגור, אין דבר כזה אל תקנה או אל תשכור.
    סגור
  • 79.
    ברור שדמרי מדבר מפוזיציה ומהחשש שלו
    קארין 25/05/2017 10:47
    הגב לתגובה זו
    34 0
    הוא מבין שאם אין לו קונים מיידיים הוא ישאר עם ׳הסחורה׳ ביד... כתבה מגמתית.
    סגור
  • 78.
    למה כחלון קבע מחיר למשתכן במיליונים ???
    יניב 25/05/2017 10:44
    הגב לתגובה זו
    4 7
    למה כחלון קבע מחיר למשתכן במיליונים? למה ה"מחיר הנמוך" שמוצע לזוגות צעירים זה מחיר למשתכן - במחירים שרק מולטימליונרים יכולים להרשות לעצמם כמה זמן אפשר להמשיך בהונאה הזו ???
    סגור
  • הציבור ממילא לא מבין שום דבר וממשיך לשלם. למה להתאמץ? (ל"ת)
    בן אהרון 25/05/2017 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 77.
    לקחת לי את המילים.. (ל"ת)
    תגובה 17 25/05/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 76.
    לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 25/05/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    27 0
    למעשה הוא מודה שהמצב שלו קשה אך מנסה לשכנע שמקרה מע"מ אפס אוטוטו חוזר על עצמו. אני לא מאמין שהוא באמת מאמין בכך. אבל הוא בהחלט מעוניין שאנשים יאמינו בכך. אולי יצליח לדוג עוד לקוח....
    סגור
  • גרים בקרטון ברחוב
    גרים אצל ההורים 25/05/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 7
    נכון יא איציק?
    סגור
  • 75.
    הבורסה תקרוס ואז מה?
    רואה עתידות 25/05/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 14
    בזמן הקרוב הבורסה צריכה לקרוס כ- 30% אנשים יוציאו את כספם ויקנו דירות= מכירים עולים! עד שכחלון יבין ויוריד את המס על הבורסה.
    סגור
  • פחלון לא כל כך מוכשר עד כדי להבין זאת. (ל"ת)
    eby 25/05/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 74.
    עורך דין יקר
    אופטימוס 25/05/2017 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 13
    בוא תרים את הכפפה לתביעה יצוגית נגד שר האוצר על הונאה יזומה ומתמשכת במתכוון של הציבור הישראלי ובגרימת נזק אמיתי לרבבות בני אדם משפחות וילדים .בקרוב מחיריי הנדלן יזנקוו זינוק נוסףהכן תביעה יצוגית נגד שר האוצר ואני הראשון שאצטרף.
    סגור
  • 73.
    הבן אדם בהכחשה טוטאלית אבל אי אפשר להאשים אותו
    ג. 25/05/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    25 1
    מאחד מגדולי האינטרסנטים לא הייתי מצפה לדברים אחרים. האמת בשטח שונה לגמרי והאידליה שמנכל דמרי מתאר: 1. אצל הקבלנים הצטבר מלאי גדול מאוד של דירות לא מכורות (32000 בסוף שנה שעברה ויש טוענים שהרבה יותר), נתון שגדל בהתמדה ובחדות בשנים האחרונות. 2. אין ביקושים ממשקיעים, והמצב לא צפוי להשתנות, גם לא אם יבוטל חוק דירה שלישית (בגלל התשואות העלובות, וצעדים אלטרנטיבים שכחלון ינקוט. 3.גלי בניה גדולים מאוד מגיעים לכל הארץ ובמיוחד למרכז שם צפויות להבנות בשנים הקרובות כ- 100000 דירות לפי הסכמי הגג שנחתמו. אז אל תבהלו מאיטרנסטים ואל תקנו. חכו קצת. המחירים יחזרו לשפיות. ירידה של עשרות % בשנתיים-שלוש הקרובות צפויה להתרחש.
    סגור
  • בטח. הוא כמו תרנגול שעומד על ערמת
    בא 25/05/2017 10:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זבל .הבעיה שהוא לא תרנגול אלה אדם.זאת הבעיה שלו.הוא נשמה אבודה.
    סגור
  • 72.
    הוא הולך כנראה הרבה לזוגות. (ל"ת)
    בא 25/05/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 71.
    עוד קבלן שכבר שכח שהוא מושחת.
    בא 25/05/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אתה חושב רק על עצמך.ולא תגיע למקום טוב אחרי המוות.הכול זמני.כמה נישאר להתלכלך.עוד 30 שנה מקסימום
    סגור
  • 70.
    דירה
    דירה 25/05/2017 09:47
    הגב לתגובה זו
    25 1
    אדון דמארי אומר :מה אתה אומר למי שמחכה לראות ירידה במחירי הדירות? "אין סיכוי, אני אומר לך אין סיכוי ואני אומר לך שאני שומע את נקישות הלב שלך בדיוק נקישות הלב של בטואבן לא יעזור לא אנשי מכירות קבלנים מנכלים מתי תבינו שאין יותר כסף...לדמארי יש 2500 דירות בבניה נמכרו רק 1000... מתי תמכור את 1500... יש היצע אצלך ואצל יתר היזמים.. נראה אותך שהבנק יתחיל להתקשר אלייך... נראה אם לא תוריד מחירים.. זה כבר קורה ביד 2 כל משפרי הדירות מורידים מחירים וממתינים לקבלנים שיורדו גם "דומינו" מוכר נכון ותבינו נגמר הכסף אין סיכוי לעליית מחירים הקבלנים והימים נכנסו לבעיית תזרים מזומנים
    סגור
  • 69.
    יש לו 1500 דירות בבניה שהוא צריך למכור
    יש 25/05/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    29 0
    במקומות שבהם ההיצע ענק- חריש, ראש העין וכו', לכן הוא בלחץ.
    סגור
  • אלה חלק מהדירות
    איציק 25/05/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    בדוח הלמס המוסתר
    סגור
  • 68.
    הכלבים לא מפחדים לנשוך
    מאיר פ 25/05/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אתם מבינים... הקבלנים רוצים רק שהמחירים יעלו.. יעלו לא מזיז להם זוגות צעירים ממשלה כחלון מדינת ישראל
    סגור
  • ביבי עוזר ליצורים כאלה .ע"י ניהול
    בא 25/05/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    14 2
    שתומך בבועת הנדל"ן. הוא יצר אותה כדי להכניס כסף לאוצר המדינה.
    סגור
  • כי הוא מבין שהוא נבחר לא רק ע"י הימין.אלא גם ע"י
    eby 25/05/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אינטרסנטים חמדנים משמאל.
    סגור
  • 67.
    חוקן
    מאיר פ 25/05/2017 09:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ישראל זאת מדינה של חוקנים, לא נשאר כלום במעיים אבל ממשיכים לעשות חוקן עד שהחולה מת.. כך קורה גם בדיור... הכרישים לא ערפו עד שלא ישאר זוג מעיר אחד בחיים
    סגור
  • ערפו ירפו.זוג מעיר זוג צעיר...מאירקה,תרגע.... (ל"ת)
    א ב יהודה 25/05/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    מחיר למשתכן במליונים. זה מה שכחלון מציע לנו.
    יניב 25/05/2017 09:26
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הוא מנסה לחסל כלכלית את הדור הצעיר ולעשוק אותנו במיסים
    סגור
  • 65.
    מה ציפיתם שקבלן יאמר?
    דוד מירושלים 25/05/2017 09:23
    הגב לתגובה זו
    21 0
    הרי אפילו אם הוא חושב הפוך הוא חייב לומר שמחירי דירות ימשיכו לעלות. אני מציע לזכור כתבה זו ולהביט עליה פעם שניה בעוד כשנתיים וחצי, בסוף 2019
    סגור
  • 64.
    שיתחייב בפני הרוכשים שערך הדירות שלהם רק יעלה!!!!
    המועצה לצרכנות 25/05/2017 09:22
    הגב לתגובה זו
    29 0
    יו"ר התאחדות בוני הארץ פרסם הודעה לעיתונות בה הוא צופה שהמחירים יעלו גם ב 2017 ב 4.5% ובשנת 2018 בעוד 3.5% ולכן חובה על כל מי שקונה דירה מקבלן, לדרוש התחייבות בכתב שמחיר הדירה יעלה בלפחות 8% בעוד שנתיים, וחשוב יותר- לדרוש התחייבות שמחיר הדירה לא יירד אל פחות ממחיר הרכישה הריאלי ששילמתם! דירשו התחייבות ל 7 שנים לפחות כאשר אם ערך הדירה לא נשמר תקבלו מחברת הבניה פיצוי על כל ההפרש! כשאני מדבר על שמירת ערך הכוונה צמוד למדד כמובן, כלומר אם שילמתם 1.5 מיליון היום, בעוד 7 שנים הדירה חייבת לעלות בערך 1.7 מיליון רק כדי לשמור על הערך הריאלי האמיתי. אם היא תהיה שווה רק 1.4 למשל, הקבלן חייב לפצות אותכם ב 0.3 מיליון ולא ב 0.1 מיליון. קבלן שלא מוכן להתחייב, כולל ערבות אישית שלו, אסור לקנות ממנו!! ריך להזכיר לקבלנים למה צעירים רכשו דירות בשנים האחרונות: כדי להגיע לבעלות על נכס, שמבחינתם שומר על ערכו תמיד ואף עולה. אף אחד לא קונה דירה במיליון וחצי רק בגלל שהוא היה צריך "קורת גג". וגם אם מגורים בשכירות מעצבנים, אף אחד לא יתנדב לשרוף 400,000 שקל רק כי העלו לו שכר דירה ב 100 שקל או בגלל שהוא שונא מעברים!
    סגור
  • צודק, אפילו ירידת מחירים קלה תשרוף לרוכשים 400,000 שקל (ל"ת)
    מפחיד לקנות 25/05/2017 10:21
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 63.
    זו הבועה שתפיל את כל המשק הישראלי
    מוני 25/05/2017 09:20
    הגב לתגובה זו
    22 1
    האידיוט הזה בלחץהוא תקוע עם מלאי של 1500 דירות שנבנו במינוף.ואף אחד לא קונה ממנו.ואני מקווה שגם לא יקנו.הלחץ יתחיל מצד הבנקים שלא יקבלו תשלום על המימון .
    סגור
  • 62.
    מקווה שאנשים לא אוכלים את הלוקשים שלו (ל"ת)
    בוריס 25/05/2017 09:16
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 61.
    בוא נמתין קצת לקבלנים הסינים הפחות חזירים
    aa 25/05/2017 09:13
    הגב לתגובה זו
    21 1
    ונראה מה הם יעשו כאשר יקבלו כאן אישורים לבנות. מגיע לכאן אדון מנכ"ל שמסביר לנו שהגרף תמיד בעליה, תמיד מחירי הדיור יעלו. אז תענה לי בבקשה אדון מנכ"ל, כשהבת שלי שהיום בת 3 תרצה בגיל 27 לקנות דירה במרכז, כמה היא תצטרך לשלם? 8 מליון? 15 מיליון? 21 מליון? כמה חודשי משכורת היא תצטרך להשכיב? 160? 205? 333? תצאו מהסרט שאתם חיים בו, לא קיים מוצר אחד בהיסטוריה האנושית שרק עלה כל הזמן. קשה לי מאוד להאמין ששוק הדיור בישראל יהיה הראשון. הנפילה תהיה כואבת מאוד.
    סגור
  • 60.
    מה ניתן לצפות ממי שהרוויח מיליונים מהעליה בנדלן ?
    מישאל 25/05/2017 09:12
    הגב לתגובה זו
    15 0
    די, לחוץ אם תהיה ירידה רצינית נמצא אותך בתור של הסדרי החוב
    סגור
  • 59.
    דברי, קח כדורי הרגעה, כי נראה שאתה בלחץ
    רוני 25/05/2017 08:42
    הגב לתגובה זו
    25 2
    אף אחד לא ממתין על הגדר לרוב אין כסף ולאלה שיש כמוני קיבלנו החלטה להשקיע בחו"ל ולרסק את הנדלן כדאי שהתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי בשבילך
    סגור
  • 58.
    כחלון מס דירה3 התפוצץ למדינה בפנים אכלת אותה.הביתהנוכל (ל"ת)
    מ 25/05/2017 08:32
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • פחלון לא רק נוכל.הוא מסוכן למדינה.מחכים לו אהובי רולניק (ל"ת)
    eby 25/05/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 57.
    חכה דמרי חכה....
    שוקה 25/05/2017 08:31
    הגב לתגובה זו
    17 1
    אוטוטו הפיצוץ... לא יעזור כלום... אז דחפת עוד כתבה מגוחכת... סולחים לך... אתה חמדן... בחמלה אחינו
    סגור
  • 56.
    לחץ לחץ לחץ
    דוד 25/05/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אני מנהריה שם אין מחיר למשתכן וקבלנים גדולים עשו מבצעים של 100ת000 ועדיין לא הצליחו למכור , וזה הסיבוב השני שלהם, שלא יספרו לכם סיפורים יש מלא דירות להשכרה אצלנו בעיר והתנועה ממש איטיתעד לא קיימת , חכם חלם או קבלן בלחץ אתם תחליטו!
    סגור
  • 55.
    הוא צודק! הוא בשטח ויודע יותר מכל אנשי כחלון.
    יש ר א לי 25/05/2017 08:09
    הגב לתגובה זו
    9 21
    וכל המגיבים שיכתבו שהוא אינטרסנט, שהמחירים בצלילה, שכבר ירדו ב 20% וירדו 50%, תמשיכו לקשקש ו/או לפנטז ותמתינו, ככל שתמתינו תצטערו יותר. בינתיים המחירים לא יורדים והריבית על המשכנתאות כן עולה, אז תעשו חשבון פשוט.
    סגור
  • 54.
    כל האתרים הכלכליים מתוחזקים עם חסויות של קבלנים בנקים
    איציק 25/05/2017 07:43
    הגב לתגובה זו
    35 2
    וחברות ביטוח..אז מה יפרסמו?גם אם מפרסמים נתונים מנוגדים הם מתפרסמים בהצנעה ובסולידיות רבה.
    סגור
  • מה חידשת?בגלל זה הם "תשקורת". (ל"ת)
    eby 25/05/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 53.
    הבקבוק גם יכול להתפוצץ לכם בפנים חזרזירים. (ל"ת)
    א.מ 25/05/2017 07:41
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • אתה מוזמן להיות יזם
    יואז 25/05/2017 08:23
    הגב לתגובה זו
    3 12
    לקחת סיכונים אדיריםבתהליכים מאוד מורכביםלהשקיע ממון אישי רב ואולי תהיה גם אתה חלק מהאחוז הקטן של היזמים שבסופו של דבר גם מצליח.בהצלחה
    סגור
  • אין סיכון אם נדלן רק עולה. כרגע הודית שנדלן עלול לרדת (ל"ת)
    כלכלן 25/05/2017 13:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 52.
    מישהו שכח להגיד לו שהקולה נשארה הרבה יותר מדי זמן פתוחה
    cooky 25/05/2017 07:39
    הגב לתגובה זו
    23 1
    ולכן כמה שמנערים, אין בה יותר מדי גזים
    סגור
  • 51.
    מר דמרי אתם גרמתם לבועה חד משמעית והבועה תתפוצץ חזק
    הצלף 25/05/2017 07:32
    הגב לתגובה זו
    34 3
    אתה תקבל את כל הגזים של הקולה בפרצוף חזק מאוד אני מכיר את ענף הבנייה שנים ואת המחירים של המוצרים ואת עלויות חומרי הגלם של הענף ... המחירים רק יורדים !!!! מלט טיט בלוקים ברזל .... בוא תספר לנו בבקשה איך קניתה נגיד קרקע לפני שנים ואתה מוכר את הדירה עכשיו דירה ראשונה נגיד מכרת במיליון וחצי כעבור חודשיים מכרתה דירה 2 ב 1.8 איך העלת 300K ב3 חודשים שחומרי הגלם רק ירדו בוודאות ועלות העבודה נשארה בעינה ועלות הקרקע לא השתנתה כיוון שקנית אותה לפני שנים כלומר אתה מרוויח בין חצי מיליון ל 300 אלף בעבור דירה כפול 50 60 דירות תעשה את החשבון לבד עכשיו בוא תספר לי למה אתם היזמים מעלים את המחירים באופן מטורף ???? ותגיד לי שזאת לא בועה
    סגור
  • 50.
    פשוט מאוד
    דוד 25/05/2017 07:29
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ברגע שהוציאו את הצעירים הילדים הלחוצים וחסרי הסבלנות ממשוואת מחפשי הדיור ע"י השקת מחיר למשתכן השוק נרגע, משפרי הדיור הם אנשים שקולים יותר עם משכנתא שיודעים מה המשמהות של הריבית ולכן העסקאות היום הם יותר חכמות.
    סגור
  • 49.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    חיים 25/05/2017 07:29
    הגב לתגובה זו
    25 1
    הצטרפו לעמוד המחאה הענקית בפייסבוק: ״המחאה הגדולה - ביחד נוריד את מחירי הדיור״ ביחד נצליח לפוצץ את הבועה מהר יותר
    סגור
  • 48.
    אינטרסנט שלא מספיק לו ורוצה עוד - קבלו את האמת
    אנונימי 25/05/2017 07:19
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אדם שגדל מלמטה יש לו הכול ורוצה עוד עוד,אין היצע ,יש היצע של מאות אלפי דירות כולל יד ראשונה ויד שנייה,לאנשים נגמר הכסף אפילו למחייה לא מספיק ,זו בועה דירה בברלין העיר השלישית באיכותה בעולם דירה 4 חדרים בשטח דירה יותר גדול מכאן עולה כ-580,000 אלף שרי אריסיון דרך שיכון ובינוי קנתה 1,000 דירות כאלה להשכרה , באירופה 75% מהאזרחים גרים בשכירות ,שכירות הוגנת , כאן זה הפוך , כאן החשיבה לא נכונה שכירות או קניה בשביל לקנות בית צריך הון עצמי,זוג צעיר בשביל לקחת משכנתה לדירת 4 חדרים ששווי ממוצע הוא 1.8מיליון ש"ח צריך להביא 720 אלף ש"ח הון עצמי ולקחת עוד 1.1 מיליון ש"ח משכנתה,זה הזוי דירות עלו משנת 2004 ב-200% באשדוד למשל,אין תעסוקה ,מגדלים לגובה ,זיהום סביבתי חינוך ירוד ועוד ,זוגות צעירים וגם משפרי דירות עוזבים ,גם הצרפתים עוזבים אין תעסוקה ,עוזבים לערים יותר זולות או לחו"ל,עוד דבר כאן בונים דירות 4 חדרים שהגודל שלה הוא שטח של 3 חדרים באירופה,בחלק מהאזורים באירופה הסלון לא נחשב חדר מגורים כלומר דירת 4 חדרים זה כמו 5 חדרים כאן,בארה"ב הסלון לא נחשב חדר מגורים ,זו בועה שתתרסק. הכול כאן מושחת .
    סגור
  • ת"א ושאר המדינה זה לא אותו דבר.אז אל תבלבל המוח. (ל"ת)
    eby 25/05/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • זה לא אותו דבר סע לחו"ל ותראה , ודבר יפה
    אנונימי 28/05/2017 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח יש לך מספיק דירות אז חיי בשקט , אתה מבלבל את המוח , סתם אדם בלי תוכן רק כסף מעניין אותכם , מושחת .דבר יפה ,
    סגור
  • דווקא המפלה הגדולה האחרונה הייתה בת"א
    יצחק 26/05/2017 02:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה עדיין לא ראית את הדוח שהראה ירידות מחירים ע"פ פילוח לערים. אחת הירידות הגדולות, כמדומני מעל ל4.5% , היו בת"א. כשבסה"כ המחיר ברבעון האחון ירד ב2.9% בכל הארץ. בתל אביב יהיו את הירידות הגדולות ביותר, כי שם היה את הניפוח הגדול ביותר. ת"א היא לא פרה קדושה כמו שהאינטרסנטים הממונפים מנסים לצייר אותה.
    סגור
  • 47.
    דמרי בקרוב מחיר למשתכן מתרחבת למשפרי דיור שלא יקנו אצלך (ל"ת)
    המחירים שלך יתרסקו 25/05/2017 07:08
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 46.
    יפה שהבחור חושב על מצוקה תזרימית של הקבלנים הקטנים ולא מתייחס
    בורסאי 25/05/2017 06:55
    הגב לתגובה זו
    23 0
    למצוקת האגח שמתקרבת אליו
    סגור
  • 45.
    "אין גידול בהיצע אבל אני מגדיל פרויקטים"
    ממי 25/05/2017 06:43
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הבן אדם גאון!! אין ספק ששוק הנדל"ן מנוהל על ידי אנשים חכמים ויעלה יפרוץ וישגשג..חחחח
    סגור
  • מה לא הבנת דביל
    לא מכיר אפילו את דימרי 25/05/2017 08:42
    הגב לתגובה זו
    1 11
    הבנאדם אמר שאין גידול בעתודות בניהאבל לו יש קרקעות רבות ששיכות לו שרכש בכספו לפני שנים ועליהן יבנה פרויקטים חדשים
    סגור
  • תלגלג דביל
    יו עז 25/05/2017 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 8
    ענף הנדלןהוא המוצלח ביותר במדינהוגם זה שמכניס לה הכי הרבה
    סגור
  • 44.
    האינטרסנט בלחץ
    רוני 25/05/2017 06:41
    הגב לתגובה זו
    27 0
    רואים עליו שהוא משקשק מפחד. אף אחד לא רוצה את הדירות המסריחות שלו בראש העין ואשקלון. אין מי שיקנה כי אין מי שישכור. החודש העלאת ריבית נוספת בארה"ב ומכאן הדרך לפיצוץ קרובה מאוד.
    סגור
  • 43.
    למה בכלל נותנים לו במה לקישקושים שלו? (ל"ת)
    חי בסרט!!! 25/05/2017 06:21
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • תשקורת שמקבלת תומרה. (ל"ת)
    eby 25/05/2017 13:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 42.
    מי שקונה היום דירה יבכה על כך שנים רבות (ל"ת)
    ישראלי 25/05/2017 05:47
    הגב לתגובה זו
    19 3
    סגור
  • למה??
    המאמין 25/05/2017 09:20
    הגב לתגובה זו
    1 13
    עדיף עוד 7 שנות שכירות כמו העשור האחרון שעלה לאנשים כמו חצי דירה כבר והכפיל להם את הריבית??גם אם המחיר ירד קצת המחיר שמשלמים על דירה עלה..קפיש??
    סגור
  • 41.
    יגאל דמרי
    ספן 25/05/2017 04:27
    הגב לתגובה זו
    25 1
    אם יש קבלן קטן שעושה את החישוב של תזרים המזומנים ורואה את ההאטה בשוק ומעדיף להוריד משהו ולמכור - אבל במאקרו אנחנו לא שם .אנא לצמצם את הצריכה למוטט את כל העושקים ממשלה בנקים וקבלנים . הכוח בידכם .רק כך נרפא את המשק. אין נאמן כמו כסף מזומן .
    סגור
  • 40.
    לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
    אדי 25/05/2017 02:54
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 39.
    האדיוט הזה עומד להיתקע עם מלאי דירות שיגרמו לפשיטת רגל
    אריאל 25/05/2017 01:14
    הגב לתגובה זו
    28 1
    לחץ לחץ לחץ7 השנים הטובות של הנדלן חלפולא עוד דירות בכל מחירהשנה מתחילות 7 השנים הרעותזוגות צעירים סבלנות
    סגור
  • 38.
    איך משפרי דיור יקנו דירה אם אין מי שיקנה את שלהם?
    אלון 25/05/2017 01:13
    הגב לתגובה זו
    25 1
    זאת המשמעות שהזוגות הצעירים יצאו מהשוק. בלעדיהם, משפרי הדיור לא יכולים לקנות כלום. ולכן אין ביקושים. לא עצורים ולא כבושים.
    סגור
  • 37.
    חוזרים לשפיות
    החגיגה נגמרה 25/05/2017 00:55
    הגב לתגובה זו
    13 2
    יש לנו סבלנות. ראינו כבר שנים שבהם מחירי דירות קבלן ירדו ב- 20 ו- 30 אחוז
    סגור
  • 36.
    דמרי משקשק מירידה במחירים!!!
    המלך העירום 25/05/2017 00:38
    הגב לתגובה זו
    21 1
    ויש ים התחלות בנייה, איפה הוא חי? יכנס מס על דירה 3 ומעלה בכלל תהיה צניחה במחירים, מהרו למכור!!!
    סגור
  • למה שישקשק
    לתבוע את שר האוצר 25/05/2017 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 6
    את הקרקעות שלו הוא קנהבמחירים נמוכים לפני שנים רבותואת מה שלא ישמור לסיבוב הבאאם צריך , אבל איך ירדו המחירים איך ירדו אם אין על מה לבנות אין על מה לבנות המדף שלך ריק אין דירות תבין דימרי יודע בדיוק כמה כסף גוזרת המדינה על כל יחידת נדלן ולכן הוא גם יודע שהכל מצג שווא ולא רק שלא נעשה דבר להוריד את המחירים אלא נהפוכו ואתה עוד תראה . הגיע הזמן לתבוע את שר האוצר על הונאת הציבור וגם את זה שלפניוובכלל את כל מי שישב בעמדות מפתח והצהיר שהוא פועל למען הורדת המחיריםאבל כחלון הרחיק יותר מכולם לתבוע את שר האוצר על הונאת הציבור!
    סגור
  • 35.
    בקבוק הסודה בסוף יתפוצץ וישפך (ל"ת)
    רוני 25/05/2017 00:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 34.
    אוי ווי דימרי
    מוטי 25/05/2017 00:33
    הגב לתגובה זו
    12 0
    תיכף דימרי הולך לרוץ עם מכנסיים למטה לחפש קונים לדירות שלו...
    סגור
  • 33.
    ראיתי אותך אתמול מר דמרי היקר ולא היית רגוע בכלל
    סטודנט 25/05/2017 00:30
    הגב לתגובה זו
    27 1
    סודה? אתה טוען שאתה רגוע? ראיתי אותך אתמול בכנס של המכללה למנהל וראו עליך את הלחץ. מרוב לחץ אפילו לא עלית לשאת כמה מילים, בקושי נשמת. מה קרה לא עומד בתזרים? יש ריבית לשלם? קרן לשלם? עוד רגע טלפון לבנק לדחות כמה תשלומים? קיצר יש סוף לחזירות ואני על הגדר כפרה ולא ארד כל עוד לדעתי המחיר לא שווה את הבטון כי לא קונים דירה במחיר בועה!!!
    סגור
  • 32.
    גיבור גדול
    אהרון 25/05/2017 00:19
    הגב לתגובה זו
    14 1
    מס של 30 אחוז על קניה דירה שנייה . מס 30 אחוז על רוכשי דירה תושבי חוץ פטור ממס שבח מוכרי דירה . הכול הוראת שעה לשנתיים . המחירים יצנחו לפחות ב15 עד 20 אחוז .
    סגור
  • 31.
    מר דימרי היקר
    לוי 24/05/2017 23:58
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אתה בהכחשה של המצב.
    סגור
  • 30.
    אינטרסנט בריבוע
    משה 24/05/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    19 0
    חביבי,הריבית על המשכנתאות עלתה,ועוד תעלה בהמשך. מחירי הדירות עלו 10 שנים רצוף.זה בכלל לא דומה למה שהיה בתקופת לפיד.המחירים שינו מגמה להרבה שנים קדימה.תנועת המחירים כלפי מטה.
    סגור
  • 29.
    אדון קבלן, השלטון יודע את מה שאתה עדיין לא יודע
    קותי 24/05/2017 23:47
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אם מחירי הדיור ישובו לעלות, האכזבה והתיסכול שזה יביא בעקבותיו, יגרמו למחאה חברתית קשה שתזעזע את אושיות השלטון ושלעומתה המחאה החברתית של 2011 תיראה כמו משחק ילדים! השלטון יודע את זה, ועל מנת למנוע את זה הוא יעשה את כל המאמצים וינקוט בכל הפעולות האפשריות כדי שמחירי הדיור לא ישובו להשתולל. חבל שאת זה, אדון קבלן, אתה עדיין לא יודע.
    סגור
  • 28.
    השקר הגדול ביותר בכלכלה
    איתן 24/05/2017 23:45
    הגב לתגובה זו
    18 1
    הוא עקומת היצע וביקוש. זה יפה לתאוריה, לתנאי מעבדה, לא לעולם האמתי ובטח לא לעולם הפיננסי, בשווקים שמעורבים בהם אשראי ומינוף. לכן תמיד עולה אותו שקר המחסור שבא להצדיק את המחיר המופרז. זה קשקוש מוחלט. ההיצע והביקוש הוא רק באשראי ולא בדירות. אנשים לא מבינים וגם לא יבינו את זה. לכן קל לעבוד עליהם.
    סגור
  • 27.
    ואם אני מנער שמפניה וורודה? (ל"ת)
    דני 24/05/2017 23:36
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 26.
    אסור לשכוח שאף אחד לא גר היום ברחוב, כולם בבתים. יחכו. (ל"ת)
    למה שיתפרץ? 24/05/2017 23:20
    הגב לתגובה זו
    27 0
    סגור
  • 25.
    לא קרא דוח בנק ישראל? ישראל בבועת חובות
    נו באמת 24/05/2017 23:13
    הגב לתגובה זו
    53 1
    לא צריך להיות גאון על מנת להבין כי בנק ישראל הוציא אזהרה שמשמעותה סכנה ברורה ומיידית לנפילת בנק אחד או יותר בישראל בטווח של שנתיים מהיום (לפרשנותי). מה שלהבנתי בנק ישראל פירסם, הוא כתב אישום נגדו עצמו שאיפשר לבנקים בישראל לנפח בועת חובות שתודלקה בריבית נמוכה. התוצאה היא עם ישראל שחנוק עד צוואר במשכנתא ועוד "הלוואות לכל מטרה" שאפשרו למר וגברת ישראלי להציג "הון עצמי" מופרח על מנת לקבל את הזכות לטול עוד 1,000,000 ש"ח של חובות. מה שאנחנו רואים הוא לא מלפפונים כבושים ולא בקבוקי סודה - אנחנו רואים תחילה של סיום הדלק שתדלק את בועת החובות. בטבע, כששמש מסיימת את הדלק הגרעיני שלה בהתאם לגודלה היא מתנפצת ומשליכה את המעטפת לכל עבר וקורסת לליבה זעירה. זה מה שמתחיל לקרות בישראל - הדלק (אשראי בנקאי) הולף ופוחת, עליה באי עמידה של חייבים בחובות, שיא של דירות לא מכורות בידי הקבלנים. שיא של מודעות למכירה. עצה לי לקבלן: מכור היום בהנחה של 20% שגם אז זה מחיר מופרח ביחס למחיר ההוגן בהתאם לשכר במשק כי כשתגיע הקריסה גם ב- 40% הנחה יהיה קשה למכור. זכור לכולכם אג"ח לשלם וגם חוב בנקאי.
    סגור
  • שמע אתה יכול להיות אחלה תסריטאי של סרטי אימה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 25/05/2017 06:02
    הגב לתגובה זו
    2 12
    סגור
  • 24.
    !What goes up must come down (ל"ת)
    An old saying 24/05/2017 23:08
    הגב לתגובה זו
    34 2
    סגור
  • 23.
    רק מראה שהקבלנים בלחץ
    שרון 24/05/2017 23:05
    הגב לתגובה זו
    52 3
    נותנים לקבלן לתת תחזית למחירי הדיור..נו באמתכתבה מגמתית מטעם..ככל שהקבלנים ושליחיהם(יחצנים, כתבים מטעם, תחזיות כאלה וכו) צועקים יותר חזק שהמחירים יעלו, זה רק מחזק את ההבנה שהמחירים יורדים והם בפאניקהלא לפחד. לא לקנות, לחכות עד שהמחירים ירדו וזה יקרה מהר ממה שחושבים!
    סגור
  • כאשר תפסיד את המכנסיים (תפוטר מהעבודה)
    שמטוב 25/05/2017 00:27
    הגב לתגובה זו
    3 5
    תבין שמיתון עמוק יפגע גם בך. העברות השקעות לחו"ל במקום בארץ יפגעו בשוק המקומי. תפסיק לפנטז שהקבלנים יתאבדו למענך. תשכח מזה, אם הבניה תעצר ועסקים יפשטו את הרגל אתה תפוטר (אם אתה עוסק בניירות ערך הניירות שלך יחתכו עמוק). בכל מקרה אתה נמצא בסירה שתיטבע יחד עם הקבלנים הם יחלצו מהסירה, אתה לא.
    סגור
  • ואני אטוס לארה"ב (ל"ת)
    אריק 25/05/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    מי שלא יכול לקנות בת"א שיקנה דירה בפריפריה!!!!!
    אבשלום 24/05/2017 22:58
    הגב לתגובה זו
    3 31
    מסובך? לפני הבכי והנהי קנה דירת מגורים אחת. שתהיה שלך ושל רעייתך היפה. הפריפריה במרחק שעת רכבת מת"א!!
    סגור
  • אפשר גם לקנות בית בקוטב הצפוני ולטוס משם אל מקום העבודה
    שמטוב 25/05/2017 00:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נסיעות מהפריפריה ובחזרה זה מספר שעות ביום מעבר לשעות העבודה. אל תמציא פתרונות מגוכחים.
    סגור
  • 21.
    לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה
    איציק 24/05/2017 22:56
    הגב לתגובה זו
    32 1
    דימרי עזוב אותך מחירטוטים
    סגור
  • כן . אבל עד מתי? אף אחד לא ימתין לנצח.
    איש 25/05/2017 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 15
    בנתיים אין ירידות מחירים אמיתיות. זה הכל אגדות של איציק וחבריו מהפייסבוק
    סגור
  • תקנה קרטון ותגור בתוכו. רק כך תחסוך כסף. (ל"ת)
    שמטוב 25/05/2017 00:31
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 20.
    לצערי הוא צודק
    צודק 24/05/2017 22:54
    הגב לתגובה זו
    2 44
    עד היום נמכרו 3200 דירות , 10000 זוכים וכמה התחלות בנייה ? פחות ממה שנמכרו! כל זה בשנה וחצי של תוכנית מחיר למשתכן.בקצב הזה עבור 86000 נרשמים כולם יקבלו דירות בעוד 15 שנה. זה יעצור את העליות ? ממש לא...מחיר למשתכן זה שיא הבירוקרטיה...לכן בזמן ש58000 משקי בית לפי הלמ"ס מצטרפים כל שנה לחגיגת הביקושים התוכנית הממשלתית מורידה היצעים בו בזמן שמעלה ביקושים. כי בינינו מי לא רותה לזכות בלוטו?
    סגור
  • לצערי אתה סוכן נדל"ן מובטל שבקרוב יהיה נהג מונית.
    ממי 25/05/2017 06:44
    הגב לתגובה זו
    20 1
    כי זה מה שהמוח הפיצפון שלך יכול לאפשר לך.
    סגור
  • 19.
    שאלה לדמרי היקר
    תמחירן 24/05/2017 22:52
    הגב לתגובה זו
    38 1
    מסכים איתך שהשוק נשען על 70 אחוז משפרי דיור .. אך מי יקנה מהמשפרי דיור את הדירה ,jQuery20309299241804983467_1495655139569? הזוגות הצעירים במחיר למשתכן שיש להם הנחה .. או אולי המשקיעים עם 8 מס רכישה ומחיר בועה תשואה 2 אחוז ..
    סגור
  • 18.
    לפני ההתרסקות העצומה,
    דמרי השקרן 24/05/2017 22:52
    הגב לתגובה זו
    52 2
    משלמים כדי להתראיין ולשדר עסקים כרגיל.. תנו לו עוד חצי שנה של יובש ותראו אותו רץ לבית משפט להכריז על פשיטת רגל.
    סגור
  • 17.
    הוא השלישי מבין הגדולים שמודה על האמת
    סוף לאמת המרה 24/05/2017 22:46
    הגב לתגובה זו
    37 1
    ירידת מחיר כבר קיימת(גם אם אחוז אחד לפי דבריו..)כאשר מתבוננים בנתונים האחרונים רק ברבעון האחרון יש עודף של קרוב ל4000 אלף עיסקאות שלא בוצעו,גם ביקוש מטורף לא יכיל אותם,רק שאנחנו מתחילים ברבעון השני שהוא גם מראה על חוסר העיסקאות וכך בלי להרגיש מצב של חוסר הופך לעודף .. מתי יגיע זה שיאמר חברים יש מספיק לכולם בא נמוך את השוק לפני שכל הסיפורים שלנו יגמרו אותנו..
    סגור
  • 16.
    רק להביט במראה - ריבוי אוכלוסין + 2 עשירונים חזקים
    גוגו הטברייני 24/05/2017 22:46
    הגב לתגובה זו
    3 31
    יוצרים המשך לחץ כלפי מעלה על המחירים.
    סגור
  • רק מראה על חוכמתם של משקיעי הנדל"ן
    aa 25/05/2017 09:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אדון גוגו - גם אם תיקח 100 עניים מרודים מהכפר הכי מסכן בהודו יהיו ביניהם 2 עשירונים "חזקים". הכסף החכם כבר מזמן לא הולך לנדל"ן והשוק שחטף הכי חזק עד עכשיו הוא הנדל"ן פרימיום.
    סגור
  • תבדוק בשטח
    שרון 24/05/2017 23:40
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אין שום מחסור בדירות והסיפורים על 50,000 דירות חסרות ממש חסרי שחר.
    סגור
  • 15.
    לא חשבתם שהאינטרסנט הזה יאמר אחרת?! כתבה ממומנת (ל"ת)
    אבנר 24/05/2017 22:45
    הגב לתגובה זו
    34 2
    סגור
  • 14.
    חחחחחחחח. מצחיק מאוד.
    שי 24/05/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    28 1
    יש לכם את זה ביותר אינטרס?
    סגור
  • 13.
    אינטרסנט.בקרוב תפשוט רגל.אין ביקושים. (ל"ת)
    מני 24/05/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • 12.
    דמרי צודק
    המבין 24/05/2017 22:43
    הגב לתגובה זו
    2 29
    הממשלה שלנו לא מעוניינת שהמחירים ירדו ולכן אין הפשרה מסיבית של קרקעות במרכז הארץ. גם הסינים שהיו צריכים להגיע כבר לפני חצי שנה עדיין לא פה. בקיצור כחלון וחבריו עובדים עלינו ודמרי השועל ימשיך להתעשר על חשבון דור צעיר של עבדים. להחליף את הממשלה ואת ואנשי בנק ישראל דחוף.
    סגור
  • 11.
    הבקבוק סודה מלא בבועות.. (ל"ת)
    סודה -כל בועה בועה 24/05/2017 22:39
    הגב לתגובה זו
    31 0
    סגור
  • 10.
    פורטל תוכן ממומן
    יוני 24/05/2017 22:36
    הגב לתגובה זו
    25 1
    האדם המוזכר בכתבה נגוע עד עמקי מכנסיו. אם שוק הדיור נופל הוא יזכה לראות את בריוני ההוצאה לפועל מקרוב.
    סגור
  • 9.
    שוב מציאות מדומיינת?
    טדי 24/05/2017 22:36
    הגב לתגובה זו
    29 1
    בינתיים מה שרואים זה שההיצע ממשיך לעלות בקצב מפחיד. הקבלנים מסיימים לבנות ולא מוכרים, יד 2 מפוצץ באלפי מודעות נוספות, המשקיעים מוכרים בהיסטריה וכמות המשכנתאות מתרסקת. הכל בדרך לפיצוץ, וזה לא סודה, זה מחירי הנכסים שמתרסקים
    סגור
  • דמרי הגאון שכח לשקלל את ההיצע הכבוש שמצטבר ברגע זה...
    מפחיד לקנות 25/05/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם אצל חברות בניה וגם אצל אנשים פרטיים ביד 2
    סגור
  • 8.
    מר דמרי מחירי הדירות החדשות עולה בלי פרופורציה הגזמתם
    משה ראשל"צ 24/05/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    43 0
    ובגלל זה יש ירידה בביקוש נקודה
    סגור
  • המדינה מיבשת את השוק. לא מוכרת קרקעיות לבניה חופשית.
    בן אהרון 24/05/2017 22:56
    הגב לתגובה זו
    2 22
    אז ברור שמחסור יביא לעליית מחירים. זה לומד כל סטודנט מתחיל לכלכלה בשנה א.
    סגור
  • בשנה ב וג
    שרון 28/05/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסטודנט לומד שיש עוד קו חוץ מהיצע וביקוש והוא כמות הכסף. אם לאנשים אין כסף לא משנה הביקוש. ומעבר לזה כבר ברור לכולם שהסיפורים על מחסור הם שקר מוחלט. יש כמות מטורפת של דירות פנויות לכנחסה מיידית, גם למכירה וגם להשכרה.
    סגור
  • 7.
    Wishful Thinking (ל"ת)
    אנונימי 24/05/2017 22:33
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 6.
    הבועה
    שרון 24/05/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    57 4
    הסודה זה עליית מחירים לא הגיונית. המחירים לא רק שירדו אלה יפלו ב20-30 אחוז. וביזפורטל, באמת התחלנו לדאוג לכם. הרבה זמן לא פרסמתם איזה כתבה מטעם.
    סגור
  • 5.
    קקלון אפס
    משקיע 24/05/2017 22:15
    הגב לתגובה זו
    2 37
    כחלון מבזבז את זמננו לחינם מתאמת עם ביבי ובפועל נכשל בהורדת המחיר חוץ מהרגשה טובה הוא לא עשה כלום.......ביום הבחירות ישאלו אותו הורדת או לא !!!
    סגור
  • 4.
    ראיון מעולה !
    שאפו 24/05/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
    42 4
    שאלת את השאלות הנכונות והוא ענה תשובות מגוחכות ברמה של טוקבקיסט. אפשר להבחין מיד שהוא קבלן אמיתי שמבין בבלוקים, רק מה,ניתוח מאקרו ברמה של תגרן מהשוק המגובה בתחושות ורחשי לב בלבד. לפחות שישאיר פרטים איך מצטרפים לאקדמיה לנדלן שפתח ;)
    סגור
  • 3.
    בטח שיעלו פחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    שי 24/05/2017 22:05
    הגב לתגובה זו
    59 6
    דירת 4 חדרים ברמלה תעלה בעוד שנה 3 מיליון ובעוד שנתיים 10 מיליון פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 2.
    רואים את הלחץ על הפנים של דמרי (ל"ת)
    רועי 24/05/2017 22:04
    הגב לתגובה זו
    51 2
    סגור
  • 1.
    קשקשן
    שונא קשקשנים 24/05/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    74 4
    ההיצע הולך ויורד?! על סמך מה אתה אומר את זה? כדור בדולח? קריאה בספרי קודש? לפי הלמ"ס התחלות הבנייה בשיא, בנייה פעילה בשיא... מה נסגר איתך יא דמרי??
    סגור
  • הצטבר אצל הקבלנים "היצע כבוש" וגם אצל אנשים בלוח יד2 !! (ל"ת)
    התפרצות היצעים 25/05/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות