מחירי הדירות לאן? שוחחנו עם 5 בכירים בחברות הנדל"ן למגורים - צפו בסרטון

רגע לפני ערב ראש השנה, שוחחנו עם בכירים באשדר, אזורים, שיכון ובינוי וחברות נוספות על כיוון מחירי הדירות
 | 

ברקע להאטה בשוק הדיור יצאנו לשטח כדי לשוחח עם חמישה בכירים מהחברות המובילות בענף הנדל"ן בישראל, בשאלה האם הקבלנים רואים ירידת מחירים באופק על רקע ההאטה במכירות, ואם לא, מה כן יביא לירידת מחירים בשוק הדיור?

דורית סדן, סמנכ"ל שיווק שיכון ובינוי נדל"ן: "לא מוצאת סיבה בקרוב, ואפילו לא בשנה הקרובה, להוריד מחירים כי קצב התחלות הבנייה הוא מאד נמוך".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שרון פרשקובסקי, מנכ"ל משותף: "ירידת מחירים תורגש ברגע שקבלנים יהיו עם מלאי גדול של דירות לא מכורות ולא תהיה להם ברירה והם יאלצו להוריד מחירים. בשלב זה - זה לא המצב שכן לא שווקו קרקעות בשנתיים האחרונות".

ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר: "זה לא שהביקוש ירד או שההיצע עלה, מה שקורה זו עצירה בעיקר בגלל ההבטחות של 'מחיר למשתכן'".

גיל גורביץ', מנהל מכירות ארצי אזורים: "70% מהמלאי הזמין למכירה של חברת אזורים כבר מכור ולכן אני לא רואה סיבה להוריד מחירים".

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן: "אנו רואים ריטואל שחוזר על עצמו בערך כל שלוש שנים, אם זה בגלל המחאה החברתית, אפקט מעמ"מ אפס של יאיר לפיד, ועכשיו עניין ההגרלות של כחלון... הירידות הן זמניות, המשקיעים חוזרים לשוק ולצערי זה ריטואל שמוביל לעליות מחירים".

תגובות לכתבה(108):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 64.
    החברה מחפשת מימון.
    אדי 06/11/2017 02:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה בבעיה כי אנחנו לא קונים דירה במחיר בועה!!!
    סגור
  • 63.
    מתנות ומבצעים זה לא הורדה במחיר?..
    רק פראייר קונה עכשיו 05/11/2017 20:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל תיפלו בפח. הבועה הזאת כבר סדוקה. זמן למכור, לא לקנות. נדל"ן בקריסה.
    סגור
  • 62.
    באזורי ביקוש ,אין מספיק היצע והמחירים ממשיכים לעלות
    טלטל 27/09/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 5
    וימשיכו לעלות.איכות הבניה והמפרט במחיר למשתכן יגרור הרבה בעיות ותביעות ולא בטוח שהקבלנים יעמדו במחיר המכירה
    סגור
  • 61.
    תקשיבו טוב טוב! ותבינו שהם צודקים!!!
    אחד שיודע 26/09/2017 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 7
    רובם אומרים שאין להם סיבה להוריד, והם צודקים. יש להם מלאי (סביר) של דירות שרק יורד כי לא משווקים עוד קרקעות. גם אם בעבר היה לוקח להם למכור בחודש ועכשיו ב4 חודשים לא נורא. הרבה יותר מטריד אותם מהמכירות כיום. מה הם ימכרו עוד שנתיים אם אין שיווק קרקעות!!!
    סגור
  • 60.
    העיניים והגוף מקרינים מצוקה !!! (ל"ת)
    יבגני 25/09/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • טען עוד
  • 59.
    "לצערי זה ריטואל שמוביל לעליות מחירים" האמנם?
    עודד 25/09/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    10 1
    "לצערי זה ריטואל שמוביל לעליות מחירים" האמנם? אין לציבור יותר יכולת למנף את עצמו, אחרוני העדר כבר בפנים. תחגרו חגורות, זה הולך להיות כואב...
    סגור
  • 58.
    לא צריך קבלן ישראלי נוכל קבלנים סינים למדינה
    אלמוג 25/09/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לעשות מחאה לא לקנות מקבלן ישראלי קבלניים סינים והמחיר נקבע לפי המדינה ולמדד ההכנסות המינמום כמו גולן טלקום המנופול של הנוכלים הישראלים ידוע אצל סלקום אורנג לפני גולן טלקום
    סגור
  • 57.
    חברים וחברות תמצאו בגוגל את המשפט ותראו וידאו
    קפה ולימון 24/09/2017 16:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה הסינים יודעים לעשות. Watch a 57-Story Building Go Up in 19 Days
    סגור
  • 56.
    תזרים מזומנים חיובי סיבה מספיק טובה להוריד מחירים..
    ניב 24/09/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במידה ולחברות הבנייה לא יהיה תזרים מזומנים חיובי שמספיק על מנת לפרוע את ההתחייבויות קצרות המועד, אזיי יכנסו לחדלות פרעון.
    סגור
  • 55.
    לאן
    איתן 24/09/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא רואים סיבה להוריד מחירים?? זה מצוין בדיוק לזה הזוגות הצעירים מחכים,במקום להוריד 10% , יורידו 40 עוד חצי שנה
    סגור
  • 54.
    לא מכור בכלל??
    אחד שיודע.... 24/09/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הרי ברור שכתבה זו לא אובייקטיבית...יש לשאול גורמים שאינם אינטרסנטים ושרוצים רמת מחירים גבוהה
    סגור
  • אתה אומר תלוי מה אתה רוצה לשמוע (ל"ת)
    גבי 24/09/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 53.
    מניתוח לוגי של דברי "ראשי הנדל"ן" יוצא ש50% מהם מפגרים
    ממי 24/09/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    17 1
    הדברים שלהם סותרים את עצמם אין קשר לוגי בין תחילת המשפט לסופו. ככה זה שאנשים לא חכמים, מנסים לשקר.
    סגור
  • אכן,ואם משקרים,אנשים לא יעשו עסקה עם השקרן..
    קפה ולימון 24/09/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק לא חכמים יעשו.
    סגור
  • לך תעבוד
    בעל דירה 28/09/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 4
    קפה ולימון,אולי אם במקום כל היום לשבת ולכתוב תגובות הזויות ולהתבכיין היית הולך לעבוד,הייתה לך כבר דירה היום. או שאולי בעצם זאת העבודה שלך...
    סגור
  • 52.
    מדוע "המחירים לא יורדים" (כלומר ע"פ מדד למ"ס)
    ג'קי 24/09/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. "מחיר למשתכן" יצאה ממד הלמ"ס ע"פ החלטה פוליטית נטו (אבל נספרת במניין העסקאות ...) - לא רק שדירות מוזלות אינן נספרות כתוצאה מכך ומעוותות הסטטיסטיקה, אלא שאנשים שכן רכשו ו\או ממתינים למחיר למשתכן הם אנשים מחתך אקונומי נמוך יותר ולכן היו בחלקם רוכשים דירות פשוטות יותר בשוק החופשי ולכן מכופפים המדד כלפיי מטה. במילים אחרות נותרו רק האמידים שרוכשים דירות יקרות הרבה יותר ובמחזורים נמוכים יותר 2. הקבלנים מתנהגים כמו קרטל ומתאמים עמדות. הם החליטו כאיש אחד לא לחצות רף פסיכולוגי ולץתת הנחות בצורת: מזגנים, חניה, רהוט, מטבח ועוד ורק שלא ישוקלל הדבר במדד. 3. המדד עלה ב0.4% חודש אחרון בעוד מדד המחירים ב0.3%. מדובר על עלייה ריאלית של 0.1% חודשי בלבד ו1.2% שנתי וזה נמוך משמעותי מהממוצע ההיסטורי שעומד על 2.1% בשנה (מקום המדינה) בשקלול הנתונים הנ"ל מובן שהמחירים (גם אם לא מתבטאים בלמ"ס) יורדים גם יורדים.
    סגור
  • 51.
    בשנות ה 50 היו ממשלות אחראיות שבנו בעצמן
    אזרח 24/09/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    באמצעות חברות בנייה ממשלתיות בנו דירות צנועות כדי לפתור את מצוקת הדיור, וכך סבא שלי שהיה פועל חסר כל יכל לקנות דירה עם משכנתה בהחזר סביר. היום אני מהנדס בהייטק ובכל זאת לא יכול לקנות דירה בגלל שהממשלה הפקירה את התחום לכוחות השוק "החופשי" , ואלה בונים דירות "יוקרה" שעולות 1.6 מיליון לשלושה חדרים.
    סגור
  • 50.
    הנתון הדומיננטי מספר התחלות בנייה וזה יורד. כחלון כשלון
    יש ר א לי 24/09/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    3 7
    תמשיכו לטקבק שטויות כאילו שזה יוריד לכם את המחירים, מספר התחלות הבנייה ירד ועומד מתחת לריבוי הטבעי שהוא כ 50,000 יח"ד לשנה. כחלון, אביגדור וגלנט עושים כמו קודמיהם הרבה רעש וצלצולים אך מבחן התוצאה הוא הקובע והם נכשלים.
    סגור
  • הכישלון בראש ובראשונה הוא של ראש הממשלה
    אחד 24/09/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מצוקת הדיור הינה משבר לאומי, שדורשת פתרונות לאומיים כמו בנייה ממשלתית כפי שהיה במצוקות הדיור של שנות ה 90 (עלייה), ובשנות ה 50 וה 60.. אולם ראש הממשלה שלנו עוסק אך ורק בנושאים שיבטיחו את שימור שלטונו
    סגור
  • זה לא ראש ממשלה
    בן גוריו 24/10/2017 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה המלך ביביהו הראשון אשר מלך בירושלים 20 שנה ויחסל את מעמד הביניים ויהפכם לעבדים
    סגור
  • שטויות
    מיתוס 24/09/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הריבוי הטיבעי הוא לא חמישים אלף אלא הרבה הרבה פחות והבניה בשיא של יותר מחמישים אלף בשנה, בינתיים יש דירות ובנינים ריקים בפריפריה, קצת סותר את התיאוריה הזאת לא?
    סגור
  • כ-120,000 איש בשנה נכון להיום. (ל"ת)
    קפה ולימון 24/09/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 49.
    אין בסיס לירידות ללא התייקרות משמעותית של המשכנתאות
    דודו 24/09/2017 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 6
    במצב היום שאפשר לקחת משכנתא של מליון ש"ח ולהחזיר רק 5000 ש"ח בחודש, אני לא רואה ירידות באופק.
    סגור
  • 48.
    כשאין קונים
    איתן 23/09/2017 23:48
    הגב לתגובה זו
    20 3
    מתראיינים לכל כלי תקשורת אפשרי ומשקרים כדי לגרום לציבור להתייאש ולחזור לקנות.
    סגור
  • 47.
    קנינו
    תומר 23/09/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    20 0
    יאללה חברים זה הזמן לקנות .. קחו משכנתא של מליון וחצי .. תהיו עבדים של הבנק .. כי המחירים ממש הגיונים .. סופו של כל בלון להתפוצץ... בסופו של דבר יהיו פה אנשים שלא שיקנו דירות כי זו תהיה משימה בלתי אפשרית..מחיר למשתכן זה קובינת ענק של כחלון לייצב את השוק. אנשים במדינה נותנים את החיים שלהם ומקבלים סטירה.. בואו נתעורר
    סגור
  • 46.
    הקבלנים מוכרים על הנייר כשהכסף נכנס -לא מכסף שלהם !
    אדם 23/09/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הקבלנים לא משקיעים גרוש ולא מפסידים גרוש כי הבנייה מתבצעת רק כאשר הקונים מביאים כסף מראש ( מזומן או משכנתא מהבנק, זה לא חשוב) , ולכן ממש לא איכפת להם ! היום קפאון כי הכסף נגמר ואין עוד קונים פראיירים .נגמר.
    סגור
  • 45.
    לקנות דירה עם 90% משכנתא זו התאבדות כלכלית.
    בן אהרון 23/09/2017 07:39
    הגב לתגובה זו
    26 0
    רק מי שיש לו כסף פנוי יכול להשקיע בדירה. לקחת הלוואה לדירה זה בדיוק כמו לקחת הלוואה לקנות מניות בבורסה. לשכור דירה היום עולה 3.0-2.5%, הריבית עולה 4.0-5.0% הצריך להיות חוסר אחריות מוחלט כדי לקנות גירה עם הלוואה בנתונים האלה.
    סגור
  • 44.
    המניות של כל המרואיינים מתרסקות כבר כשנה, זו הסיבה (ל"ת)
    דן 22/09/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 43.
    לצערי הם צודקים ואין סיבה לירידות מחירים
    זוג צעיר 22/09/2017 07:09
    הגב לתגובה זו
    3 25
    רק שתבינו מספר התחלות הבניה הרבעון הוא הנמך מזה 5 שנים. אין כמעת שיווק קרקעות לשוק החופשי ולכן מי שרוצה לקנות בשוק החופשי יצטרך לשלם יקר ויותר יקר ככל שהזמן יעבור
    סגור
  • 42.
    כחלון- הגיע הזמן לעצור את מונופול החזירות של הקבלנים
    אזרח 21/09/2017 22:29
    הגב לתגובה זו
    31 1
    יש מצוקת דיור חריפה כבר קרוב לעשור. הקבלנים המקומיים בשיתוף הבנקים מנצלים את המצוקה כדי לעשות קופה על האזרחים. דירת 4 חדרים ב 1.8 מיליון, בושה וחרפה. אני קורא לך כחלון להביא לארץ קבלנים סיניים, לסכם איתם מראש על בניית עשרות אלפי דירות 3 חדרים בכל הארץ במחירים של 600-900 אלף . רק זה יפתור את מצוקת הדיור החריפה ויאפשר לאזרחים לנשום קצת סוף סוף.
    סגור
  • זה לא הקבלנים, זה המדינה שממשיכה לספסר בקרקעות. (ל"ת)
    בן אהרון 23/09/2017 20:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • אין קרקעות לבנייה לתת לסינים שיתחילו לעבוד. זו הבעיה.
    בן אהרון 23/09/2017 07:29
    הגב לתגובה זו
    1 10
    גם אין לו קרקעות לתת לקבלנים הישראלים כבר שנתיים. בגלל זה לא בונים דירות חדשות, אין יותר דירות חדשות חופשיות והמחירים לא יורדים. אם היו ממשיכים לבנות כרגיל, היה עודף והמחירים היו יורדים. אפשר להגיד תודה לשר האוצר שלא נותן למחירים לרדת.
    סגור
  • 41.
    המחירים בדרך למטה
    הצדיק מסדום 21/09/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    37 0
    מי שקורא א ת דוחות חברות הבניה יודע שמצבם על הפנים וממש בקרוב הבנקים יאלצו אותם למכור דירות..יש 46 אלף דירות על המדף..היצע שיתפרץ ..פשוט לא לקנות ב 2017 דירות נקודה
    סגור
  • 40.
    עשיר
    עשיר 21/09/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
    3 5
    יש לי המון דירות שקניתי ולא משלם מיסים.לא משאיר כסף בבנקים
    סגור
  • 39.
    מסכנים כחלון הרג אותם
    דבר חזקק 21/09/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    18 4
    תמשיכו לספר סיפורים ולדמם בדוחות הכספיים. עליית המחירים היא היסטוריה רחוקה. ירידה בוא תבוא. הקבלן המלך מת. תם עידן. יחי המלך החדש - כחלון!!
    סגור
  • בעיה שהמלך הוא עירום... ורוב הציבור לא רואה את זה.
    בן אהרון 23/09/2017 07:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יתנו לו עוד קדנציה כדי לסיים את מה שהבטיח, דירות בעוד חמש שנים, ואז נראה מה יחשוב הציבור.
    סגור
  • 38.
    יש לכם אץ זה ביותר אנטרס ?
    אילן 21/09/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    29 1
    "שוחחנו עם 5 בכירים בחברות הנדל"ן" עלללק חחחח תגידו יותר נכון שוחחנו עם 5 בעלי אנטרס ענננק ! שלחוצים מוות מהמצב החמור והקיפאון בואך מפולת בתחום הנדל''ן !
    סגור
  • 37.
    לקבלנים אפשר להאמין בעיניים עצומות
    אלכס 21/09/2017 12:53
    הגב לתגובה זו
    26 0
    אם היה אפשרי - היו מעלים את המחירים. מול המצלמה לא מודים אבל במשרדי מכירות יש מבצעים בשפע. מספיק לראות את כמות המודעות והשלטים בכל מקום כדי להבין כמה הם באמת לחוצים.
    סגור
  • 36.
    אויבי העם
    גרועים מהחמאס 21/09/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
    37 7
    האנשים האלה זה התוצר של בצע. מאחל הם להישאר בלי פרנסה. כמו שבלי בושה הם גוזלים פרנסה של מיליונים.
    סגור
  • טעות, שורש הבעיה זו הממשלה שמכרה קרקעות במחירים גבוהים (ל"ת)
    בן אהרון 23/09/2017 07:32
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • עד מתוסכל
    דויד 21/09/2017 14:26
    הגב לתגובה זו
    3 13
    כינוי "אויבי העם" למי שבונים את המדינה יכול להגיע רק מפיו של אדם מתוסכל שבמקום לקנות דירה רק מתבכיין כל הזמן . אני בטוח שאין לך דירה ואם הייתה ? היית מוכר אותה במחיר הוגן או לכל המרבה במחיר ?כולם יודעים את התשובה! אז אולי גם אתה אויב העם??
    סגור
  • עוד אידיוט
    גרועים מהחמאס 21/09/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אם הייתי רוצה ליטול משכנתא ולתת לקבלן לעשות עליי אקזיט לא היית לי בעיה לעשות זאת. כשנותנים לבוזזים לסחור במוצר בסיס זו התוצאה.
    סגור
  • 35.
    לא לקנות! נראה מי ישבר לפני הצרכנים או הקבלנים
    עירית 21/09/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    36 1
    יש ביקוש לדירות אבל אין כסף במחירים של היום. מתי תבינו? אל תורידו מחירים ותחנקו עם הריביות של הבנקים!
    סגור
  • 34.
    אני רואה חזירות שעולה על כל דמיון. נדל"ן זה
    סרגיי 21/09/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    26 5
    זה נושא שמפלג דורות והחזירה מרשה לעצמה להתבטא ככה כאילו מנהלים פה מלחמה מול אנשים שרוצים לגור בבית שלהם (לא מפונקים ולא רחוב רוטשילד). אז במלחמה אמתית לא כדי לצערים להקריב את עצמם. שהקירות יגנו עליה.
    סגור
  • ממש הכריזו נגדנו מלחמה הקבלנים דרך המוכרים שלהם
    קפה ולימון 21/09/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סליחה, מנהלי מכירות.
    סגור
  • זו ממש חזירות שהקבלנים לא רוצים לפשוט רגל למענך
    שמטוב 21/09/2017 11:45
    הגב לתגובה זו
    6 17
    הורדת מחירים גדולה = פשיטת רגל לקבלנים. האשם ביוקר הבניה הוא ביבי שקרניהו שמייקר את התשומות כדי לגבות יותר מיסים. הקבלנים וחברות הבניה מוכרים בגלל שביבי שקרניהו העלה את התשומות.
    סגור
  • בגלל שקבלנים נתנו מחיר מופרז על קרקע בכוונה לגלגל אותו
    לא נכון 24/09/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אל רוכשים הז מגיע להם לפשות רגל.
    סגור
  • עלות הקרקע
    אחד שיודע 26/09/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לידיעתך, הקבלנים מציעים מחיר גבוה עבור הקרקע מאחר והמדינה מעלה ומעלה את מחירי הקרקע, מה גם שישנו מחיר מינימום ואם מוגשות הצעות נמוכות מדי המכרז שנכשל. המדינה לעולם תעלה את ערך הקרקע אז איך בדיוק יירדו המחירים....
    סגור
  • 33.
    מסקנות שלי מהכתבה
    משה המבין 21/09/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    31 3
    1. קרטל 2. עצם זה שהקבלנים מרשים לעצמם לא להוריד מחירים רק מראה את רמות העושק ששררו כאן ב-10 השנים האחרונות 3. הקבלנים לא היו יכולים לשחרר הצהרות כאלה בלי גיבוי מהבנקים. יש מי ששומר עליהם טוב טוב.
    סגור
  • לא ישפיעו על המחזוריות-לא אנשים הפשוטים ולא קבלני בנין
    קפה ולימון 21/09/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כאילו יש מאבק כוחות, איזשהי סנסציה...שטויות, אני הולך לקנות שק ענק של פופקורן ב7 שקל ואשב על השפה ואראה איך יורדים המחירים. מעניין למי מספרים כל השטויות שלהם המוכרים?למראיין ? לי? נו, באמת - מוכר שרוצה למכור לי במחיר הזוי - אני אמור להקשיב לו ? תעשו לי טובה.
    סגור
  • 32.
    החשבון שאני הייתי עושה
    אבא לזוג צעיר 21/09/2017 04:38
    הגב לתגובה זו
    29 3
    ראשית הקבלנים לא רוצים להוריד מחיר ויש להם אורך נשימה שהם מקבלים מהבנקים אבל לאנשים כבודדים בשוק היד השניה אין ולכן המחיר יתחיל לרדת שם קודם...להצעירים מבינים מצויין שאם הם יכנעו למחיר היום הפירוש עבדות דרך המשכנתא לשנים ארוכות כל הכבוד
    סגור
  • לקבלנים יש חובות , המלאי עולה ואין קונים-המחירים יתרסקו (ל"ת)
    אדם 21/09/2017 09:19
    הגב לתגובה זו
    27 4
    סגור
  • החובות יפרשו למספר שנים כעי לבנקים אין שום אינטרס לגרום
    שמטוב 21/09/2017 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 7
    פשיטת רגל של הקבלנים, כנ"ל גם לא לממשלה שיוקר הדיור מאפשר לה לגבות יותר מיסים. בשלב זה הקבלנים וחברות הבניה מצמצמים את הפעילות שלהם כדי לא להגדיל את החובות שלהם. הם לא יורידו מחירים באופן דרסטי כי אילו יורידו מחירים באופן דרסוי הם יפסידו כסף וחפשטו רגל.
    סגור
  • 31.
    אני מקווה שהמדינה תפקיע קרקעות מקבלנים שלא בונים (ל"ת)
    קבלנים=אויבי העם 20/09/2017 19:59
    הגב לתגובה זו
    29 4
    סגור
  • תפקיע את הדירה שלך
    דנה 21/09/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כן.. אולי גם יפקיעו דירות מבעלי דירות שלא מוציאים אותן למכירה. אולי שיתחילו עם הדירה שלך .איפה אנחנו ?בצפון קוריאה? ורואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך
    סגור
  • דנה,ילמה את אגרסיבית?טוקבקיסטית-טרולית?
    מדלן 23/09/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בתשלום? טוקבקים שלך זולים כמו החיים שלך - תביני שיכולת להשפיע יותר עם היית בוחרת את הצד הנכון - כבר היה לך דירה ...
    סגור
  • חברת קבלן אחת סינית-בינלאומית יודעת להקים עיר ל100,000
    קבלן סיני 20/09/2017 20:48
    הגב לתגובה זו
    23 5
    איש
    סגור
  • גאון!!
    דנה 21/09/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כן,ניתן רק לסינים לבנות את המדינה. נשלח 300.000 מועסקים בתחומי הבניה במדינה לאבטלה ונפתרו כל הבעיות של הכלכלה בארץ.
    סגור
  • דנה,כמה עולה טוקבק שלך ?את זולה.
    מדלן 23/09/2017 18:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    במקום לדבר על לשלוח מועסקים לאבטלה - היית מצטרפת אליהם באתר בניה- כולם היו נהנים מזה...גם את.
    סגור
  • כל הטוקבקיסטים בתשלום,תקשיבו,לא יעזור לכם,הרי
    קבלן סיני 21/09/2017 13:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    המידע הזה נכון - אז למה לקלקל לעצמכם את הקארמה ?
    סגור
  • 30.
    כאילו מה? אין לכם את זה ביותר אינטרסנטי? (ל"ת)
    טדי 20/09/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    31 2
    סגור
  • 29.
    לא תבנו לא תחיו,כל החכמולוגים שטוענים שלא יבנו שיסבירו
    חיים ברו 20/09/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    21 2
    איך בדיוק יחזיקו את כל הציוד והפועלים ,בנוסף רוב הקבלנים ממונפים עד הצוואר חייבים להחזיר חובות כדי להתקדם לפרוייקט הבא אז שלא יספרו סיפורים,העסק גמור וכולם חייבים להתיישר לפי תוכניות הממשלה
    סגור
  • פשוט מאוד, מוכרים על הנייר ואם יש מינימום בונים (ל"ת)
    קבלן 20/09/2017 23:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 28.
    תגידו מה שאתם רוצים, בינתיים הם צודקים (ל"ת)
    והמחירים עולים... 20/09/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    9 20
    סגור
  • בינתיים היא מילת המפתח
    לא יהיו הפתעות 20/09/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אף עסק ככ ממונף לא מסוגל לשרוד כשהתזרים נחתך בחצי.בטח כשמרבית המימון הוא בנקאי. המגמה רק מתחזקת מחודש לחודש והם צריכים נס בכדי שהביקוש יחזור לרמות הבועתיות ששררו כאן. 'בינתיים' הדירות מצטברות על המדף ללא דורש,מחיר למשתכן הוארכה עד סוף 19,הריבית על משכנתאות עלתה ותמשיך לעלות,משקיעים ברחו מהשוק וחלקם בו רק 17% -הנמוך אי פעם,זרים עזבו ללא שוב כבר לפני שנתיים ומס ריבוי דירות צפוי לעבור מחדש בקרוב. אתה מוזמן לקנות במחירי השיא ולהמר שהכל ימשיך לעלות,אבל עדיף לך למלא לוטו.
    סגור
  • 27.
    נא להיזכר ב1991
    דוד מירושלים 20/09/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    26 2
    בשנת 1991 המחירים ירדו בירושלים בכ30%. לפני הירידות סיפרו את אותם הסיפורים שמספרים היום. מדובר על דירה בשכונה די יוקרתית, רמת בית הכרם ברחוב משה קול. ירידות ועליות באות בגלים ולא צריך הצדקות לכך. כך נוהג עולם. שנה טובה לכולם
    סגור
  • הכול הפוך. תוך שנתיים מחירים קפצו 100%
    עולה חדש 1999 21/09/2017 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 9
    גרתי בירושלים. דירה 3 חדרים ב1988 עלה 50 אלף דולר. השכנים קנו במחיר כזה. כשעלינו ב1990 המחיר כבר קפץ ל110 אלף דולר. פי שניים תוך שנתיים! אותו דבר לגבי שכירות. גם משכנתה בהתחלה היתה בתנאים סבירים. וב1990 בנקים התחילו להשתולל ולעשות ריביות.
    סגור
  • יש בידך טעות
    דוד מירושלים 21/09/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשנת 1991 המחירים ירדו כ30%. לקח להם למעלה מ10 שנים לחזור למצב שהיו ב1991. כמובן שעכשיו המחירים גבוהים יותר. מה שאמרת לא סותר את דברי
    סגור
  • אכן,אבל הייתה אוירה של מלחמה,לא עם מחבלי חיזבאלה
    קבלן סיני 20/09/2017 20:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או ליצני חמאס. צריך לזכור...
    סגור
  • 26.
    סה"כ חסכונות יש לי 1.3 מליון - לא קונה דירה (ל"ת)
    אזרח 20/09/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • 25.
    מי ימצמץ ראשון בעיניים ?
    רמי 20/09/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    22 2
    התשובה ברורה מי שאין לו כסף אז במשוואה הזו מי שאין לו כסף לקנות דירה במימון עצמי וזקוק למינוף נוראי זה הצרכן הישראלי ובמחשבה שנייה . כאשר יש קיפאון ועלות הכסף עולה גם הקבלנים בלחץ. צריכים לשלם כסף על עבודה על חומרי בנייה ומיסים מי שלא חייב לקנות עכשיו בכסף של אחרים שיחכה . הגלגל מסתובב ואף אחד לא יצליח לעצור את זה
    סגור
  • 24.
    החתולים והחלב .
    ג'ק 20/09/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    2 13
    הם מדברים מתוך האינטרסים שלהם אבל העובדות והמספרים עובדים לטובתם . דמוגרפית המצב לעשרות השנים הבאות הביקושים יהיו גדולים וכלל מספר אחד בשוק אומר שעודפי ביקוש מעלים מחירים .
    סגור
  • 23.
    רק עיוור לא רואה את הפחד בעיניים שלהם
    העיוור 20/09/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    44 2
    החגיגה נגמרה וזה כואב
    סגור
  • 22.
    שואלים קבלם על מחירי דירות?? נו באמת
    יניב 20/09/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    41 3
    תשלו אנשים ללא אינטרסים מובהקים ולא אינטרסנטים שזה הלחם והחמאה שלהם. ואתם יודעים מה? לא צריך לשאול אום כי הם לא קובעים. מחירי הנדלן עולים ויורדים בסייקלים של 10 שנים בממוצע, והגיע הזמן לרדת. מקום המדינה היו כמעט חצי חצי חודשים של עלייה חודשים של ירידת מחירים ( נכון שהופתעתם? ראו פרטים באתר בנק ישראל). הנדלן נכנס לעשור של ירידות מחירים. קחו כרטיסים שורה ראשונה וצפו בהצגה.
    סגור
  • אכן 100%
    קפה ולימון 20/09/2017 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הכל נכון
    סגור
  • 21.
    לשרים וח''כ יש הרבה דירות ונדל''ן (ל"ת)
    צדוק 20/09/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • היה להם גם המון מניות של טבע ובכל זאת טבע התרסקה
    סוחר בורסה 21/09/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שמעת על כוחות שוק? כוחות השוק לא מתחשבים באינטרסים של איש זה או אחר.
    סגור
  • ברור,כששאלו אותם,כמה דירות שייכות למפחה,רק שר אחד
    קפה ולימון 20/09/2017 16:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רצה לדבר. כל השאר לא רצו לדבר...איך אינטרסנטים מהכנים תפקיד? רק אצלנו...
    סגור
  • 20.
    כחלון צדק הכל היה בועה אחת גדולה
    מיטל 20/09/2017 13:11
    הגב לתגובה זו
    31 2
    גם גלנט צדק ,דירה 700 אלף שקל כולל מרכיב הקרקע ,נחכה כמה שצריך בסוף יישברו.
    סגור
  • 19.
    כחלון שבר את קרטל הדיור זה לא לפיד שמחלק סיסמאות
    אליהו 20/09/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    24 1
    כחלון פיצץ את הבועה ,לכל האינטרסנטים. שאינם רוצים ,שיפגעו להם ברווחי העתק. מחיר למשתכן ,שבר מחירי שוק יחד עם מס דירה שלישית ,יש קריסת מחירים והקבלנים מנסים לשדר עסקים כרגיל,חברות גדולות מכירות נחתכו בחצי,חברות קטנות במצב קשה. שם המשחק זה סבלנות ,בסוף נחסוך מאות אלפי שקלים ,כסף יישאר אצלנו ולא ילך לחשבון בנק של קבלנים ,עם רווח חזירי.
    סגור
  • לדעתי הדעות האלה נובעות מחוסר הבנה של המצב.
    בן אהרון 23/09/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כחלון לא שבר שום דבר. אם המחירים ירדו ב 20% הזוכים בהגרלות ישארו ללא הנחה והבעיה כי גדולה כל בעלי המשכנתאות שערך הדירות שלהם ירד פתאום ותהיה להם בעיה בבנק: יהיו חייבים יותר מערך הדירה שלהם. גם לזוכים בהגרלות תהיה בעיית ביטחונות.
    סגור
  • 18.
    הם בפאניקה מה צפית שיגידו שהם תקועים עם 50 אלף דירות
    החגיגה נגמרה 20/09/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    31 3
    הם בלחץ מטורף ,ואנחנו לא נשבר נייבש את השוק,מי שזכאי רוכש מחיר למשתכן הנחה : 400-900 אלף שקל ,כל השאר מחכים לנפילת מחירים עד שנה או שנתיים ,חברות בניה זרות בדרך,הם ממונפים בהלוואות לבנקים . מכירות נחתכו 50% ,עכשיו אנחנו בעמדת כח.
    סגור
  • 17.
    חוגגים עלינו.וחבל
    ישראל ישראלי 20/09/2017 12:53
    הגב לתגובה זו
    22 5
    נראה לכם שהם יורידו מחירים.יפטרו אותם. רווח יזמי הוא הכי גדול בענף.יזם שהוא קבלן מרויח מכול הכיוונים.מלמטה ומלמעלה. ושלא ועבדו עליכם.לא לקנות עכשו דירות.
    סגור
  • 16.
    שאלה"למומחי הנדל"ן: מחירים עלו בכ130%מסיבות ספקולטיביות
    אדם 20/09/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    21 1
    בכמה ירדו המחירים עם פיצוץ בועת הנדל"ן? א. 40% ב.50% ג.60% נא לסמן את התשובה הנכונה.
    סגור
  • 15.
    הפעם החברה של ביבי מפ...חחחח...דדדדדדדד...יייי...םםםםם (ל"ת)
    בונוס למשתכן הצעיר 20/09/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • מה קשור נתניהו לעניין (ל"ת)
    תעמולן שמאל 20/09/2017 23:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 14.
    הם אומרים מה שהם חייבים להגיד
    עמי 20/09/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
    20 2
    הבעיה היא שככל שהם יתבצרו בעמדות שלהם שלא להוריד את המחיר, כך נאגרת אנרגיה (בדמות היצע הולך וגדל של דירות) שתגרום לירידה להיות חדה יותר
    סגור
  • ברור,הם עובדים שכירים,יגידו דבר אחר-פיטורין.. (ל"ת)
    קפה ולימון 20/09/2017 16:53
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 13.
    שוב פנייה בשאלות לבעלי אינטרסים
    כלכלן 20/09/2017 12:13
    הגב לתגובה זו
    15 1
    מה עם סיקור עיתונאי הוגן? פנייה לנציגי בנקים, פנייה למארגני דפי מחאה? מרצים לכלכלה? ביזיון! לא קונים דירה במחיר בועה!!
    סגור
  • 12.
    בעלי אינטרס
    הרוזן 20/09/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    25 0
    זה מצחיק ששוחחו עם בעלי האינטרס, הם לא משקפים את מצב השוק הדירות מחירם גבוה וזו הסיבות שאנשים לא רוכשים דירות ותווכחו שחייבים כדי למכור להוריד במינימום 10%. הכתבה הזו הומנה ע"י האינטרסנטים והיא כולה פק ניוז
    סגור
  • מה שעלה ב130% בעיקר מסיבות ספקולטיביות ירד לערך הכלכלי
    אדם 20/09/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ו
    סגור
  • אין לדירה ערך כלכלי רק היצע ביקוש וכמובן מיקום (ל"ת)
    לבנות דירה 400 אלף 20/09/2017 23:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    הקולות שהם ״שומעים״ זה של הפמיליה שלהם מסביון
    הומלס 20/09/2017 11:07
    הגב לתגובה זו
    20 3
    במקומות שבהם גר העם הממוצע הקולות שונים...אנחנו מגש הכסף שבזוכתנו המדינה קיימת ולנו מגיע להקים משפחות ולקיים אותן בכבוד וללא השתעבדות לבעלי ההון השבע לא יבין את הרעב !!!
    סגור
  • צודק,אבל מה עשית בשביל זה?שינוי דורש מעשה (ל"ת)
    קפה ולימון 20/09/2017 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 10.
    הגברת עם היהלומים ושמלה של ארמני מנותקת...
    הומלס 20/09/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    32 2
    וכנ״ל חבריה עם השעוני יוקרה ועטי מון בלאן שמומנו על הגב של הצעירים המשועבדים לטירוף הדיור אבל לכל חגיגה יש סוף ...
    סגור
  • 9.
    באמת מפתיע שזה מה שהם אמרו .... אז אמרו ...
    הומלס 20/09/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    32 3
    גם אנחנו בשטח ואנחנו שומעים קולות אחרים לראשונה מאז תחילת 2017 ובאופק יש עוד הגרלות ועשייה של שר שסוף סוף החליט להרים את הכפפה ולעשות סדר בשיגעון שנוצר על גב הצעירים ...הם רוצים לגור באחוזות בסביון ושאנחנו נשתעבד כל החיים בשכירויות וגם בעבודה אצלם בשל התחייבויות אין סופיות וכך הרווח שלהם כפול - הם גם מרוויחים וגם מבטיחים לעצמם דור משועבד ... לא עוד !!!
    סגור
  • 8.
    "רוב המלאי למכירה זמין היום כך שאני לא רואה סיבה להוריד
    לא נשמע הגיוני 20/09/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    35 2
    מחירים" מה זה? כתב חידה?
    סגור
  • יפה,גם אני שמתי לב,פליטת פה אולי ? (ל"ת)
    קפה ולימון 20/09/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • אם לא היו לו דירות למכירה אז לא היה
    אבשלום 20/09/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    13 1
    מוריד מחירים. מאחר ויש לו דירות למכירה. אין קונים. אז אין סיבה להוריד מחירים!!!! ככה לא מוכר ונשאר עם הדירות.
    סגור
  • 7.
    מדהים. תקראו בין השורות
    אורן 20/09/2017 10:10
    הגב לתגובה זו
    42 3
    "אני לא רואה סיבה להוריד כי קצב התחלות הבנייה נמוך" - משמע שאין להם כמעט קונים. הם עכשיו מנסים לעשות את ההתאמה אחרי שכבר השוק נכנס לקיפאון אבל כולם יודעים שיש היצע גדול של דירות "יהיו מקומות שהביקוש יהיה נמוך מהיצע" - יהיו = יש! "הירידות זמניות וזה ריטואל" - עוד אחד שמודה שאין קונים! כלומר הכוח אצל הקונים לגמרי "עצירה לצורך הסתכלות" - כל אחד ואחד מודה שיש קיפאון!
    סגור
  • 6.
    כל עוד ההורים מעבירים כסף לילדים, המחירים יעלו.
    אורי 20/09/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    14 6
    המדינה מנצלת את טוב ליבם של ההורים,ומשמרת את מחירי הקרקע גבוהים, כתוצאה מכך מחירי הדירות גבוהים. כל השאר בלבולי ביצים.
    סגור
  • 5.
    מה ציפיתם שהם יגידו ? (ל"ת)
    דודי 20/09/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    25 2
    סגור
  • 4.
    פסטיבל החזירים (ל"ת)
    יוסי 20/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    36 2
    סגור
  • לפני שאתה מברך, מחצית ממחיר הדירה הם מיסים (ל"ת)
    אם לא יותר מזה 24/09/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    זה כמו לשאול את החתול אם לקחת את החלב
    דרומי 20/09/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    54 3
    מתי תקבלו שכל (כתבים) ברור שהקבלנים לא רוצים להוריד מחירים עוד חודש חושיים לא יהיה להם תזרים מזומנים ואז נראה אותם גיבורים , צריך סבלנות הירידות בדרך
    סגור
  • האם החתול מדבר עברית ? (ל"ת)
    אמריקני 20/09/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 2.
    המלאי גדל ,החובות לוחצים המחירים לא ירדו.. הם יתרסקו!!
    אדם 20/09/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
    46 5
    אצל האינטרסנטים המחירים אף לא יורדים , הם מתרסקים, קצת סבלנות1
    סגור
  • 1.
    כשכול האינטרסנטים חיוביים מאוד זה לא לקנות.אלא לברוח. (ל"ת)
    אזרח 20/09/2017 09:24
    הגב לתגובה זו
    35 4
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות