כגודל הציפייה כגודל האכזבה: הפספוס של כחלון עם סיום הקדנציה

מחירי הדירות בישראל מנופחים בגלל ההחלטה להשתמש בדור הצעיר כאסקופה הנדרסת לרגלי בעלי ההון - וכחלון רק מסייע בכך // דעה
 | 

מה לא נאמר כבר על רפורמת הסלולר מ-2012 עליה חתום שר האוצר משה כחלון ואשר מפירותיה אנו נהנים עד היום? כזכור טרום הרפורמה אזרחי ישראל נאלצו לשלם סכומי עתק עבור "זמן אויר" ונכבלו בעבותות עבים בחוזי התקשרות דרקוניים. קרטל הסלולר היה בשיאו. אבל אז, כרעם ביום בהיר עשה כחלון מה שמתבקש מכל מיניסטר במדינה מתוקנת (אבל מצרך נדיר להחריד במחוזותינו) ופתח את שוק הסלולר לתחרות.

למרבה התדהמה שר בישראל עשה כראוי מתוקף תפקידו והיטיב עם האזרחים בתחום אחריותו ולצורך כך פעל נגד המונופולים (ולא להיפך). נדמה היה  שימות המשיח הגיעו. הטייקונים בראשי הפירמידות הופתעו לחלוטין ושלחו מיד את מכבשי משרדי הפרסום שלהם כדי לספר לנו עד כמה הרפורמה רעה מכיוון שתגרום לפיטורי ענק של אלפי עובדים (פתאום הדאגה שלהם לאזרח הקטן פרצה החוצה) מאוחר מדיי המחירים קרסו.

היום כבר כולם יודעים כי מפוטרי הסלולר רובם ככולם מצאו משרות חדשות וראויות ואילו מחירי השימוש במכשירים ניידים ירדו בצורה כ"כ דרמטית שממש הקלה ביוקר המחיה של אזרחי ישראל. על גלי הצלחה אלה רכב משה כחלון והתיישב באלגנטיות בכיסא שר האוצר חורט על דגלו למטרה להוריד את מחירי הדירות עבור הדור הצעיר שהביאו לשם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כחלון מסיים קדנציה ללא שיפור משמעותי בדיור
והנה אוטוטו מסיים כחלון את הקדנציה שלו בתפקיד שר האוצר ומה יש לומר? כגודל הציפייה גודל האכזבה. מחירי הדיור עדיין לא מראים סימנים של ירידה ותוכנית הדגל שלו "מחיר למשתכן" אמנם מורידה אולי 20% ממחיר הדירה לזוכיה המוגרלים אבל ברור לכל שכאשר מחירי הדיור הם הגבוהים בעולם (כ-250 משכורות חציוניות לקורת גג) היה ניתן לעשות יותר, הרבה יותר - דמיינו כי אילו במקום רפורמת הסלולר, כחלון היה מגריל חלק מהמנויים ומפחית להם את החשבון מ1000 שקל בחודש ל-800 שקל בחודש האם אז היה זוכה לתמיכה שהיתה מביאה אותו לכס האוצר?!

לעיתים נוצר בציבור הרושם (שמתודלק כמובן) כי נדל"ן הוא תחום "שונה", מן בעיה בלתי פתירה. כאילו מדובר באיזה קשר גורדי שלא ניתן לפרום. או במילים אחרות: בישראל "הנדל"ן תמיד עולה" מן אקסיומה כזאת שהדירות בישראל חייבות לעלות פי 3 מאשר בשאר העולם. והנה שר ששם נר לרגליו את משבר הדיור ועדיין נכשל. האמנם כחלון בפועלו תורם להורדת מחירי הדיור? כעת נתמקד בשני אירועים שהם דוגמאות לגבי פועלו האמיתי בתחום.

מקרה 1: הטלת מכס על מלט תעלה את מחירי הדירות
הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה המליץ על היטל יבוא מלט מיוון ומטורקיה לארץ בשיעור של 7.4%-22.8% למשך חמש שנים. ראשית נסייג כמובן ונציין שהדבר עדיין דורש אישור משר האוצר ומשר הכלכלה. עדיין, "רוח המפקד" שורה בהמלצה זאת.

ומדוע ההמלצה להטיל מכס זה? מסתבר כי המקור הוא תלונת חברת "מלט הרטוב" בתמיכת חברת "נשר" הטוענת כי היא לא מסוגלת להתמודד עם המחיר הנמוך של המלט המיובא ולכן תאלץ לפטר את 120 עובדיה (כלומר חזרנו לאותה נקודה מתחום רפורמת הסלולר ולאיומי הפיטורים). למעשה, הסיפור של הגנה על עובדים קשיי יום שחס וחלילה יפוטרו ביום בהיר אחד נעזבים לאנחות היא לא יותר מאשר מסך עשן לשמר את מונופול המלט בידיי בעליי ההון.

באופן כללי כל יוזמה לשמר תעשייה מקומית על ידי  טרפוד יבוא זול מבחוץ סופה להסתיים בחוסר התייעלות, במונופוליזם ולעלייה ביוקר המחיה של כלל הציבור. בכלכלה חופשית קודם כל יש להוריד את מחירי המוצרים עבור כלל הצרכנים ואת ההתמיינות של העובדים במשק לפי יתרונם היחסי בשוק הגלובלי תבצע כבר היד הנעלמה. הטלת מכס על מלט פרושה העלאת מחיר הייצור שבסופה כמובן  עליית מחירי הדירות על חשבון  אותם צעירים שבחרו בכחלון.

מקרה 2: למה כחלון נמנע ממתן מס על דירות להשכרה?
המקרה השני הוא דווקא אי הטלת מס. כאשר נשאל כחלון מדוע הוא נמנע ממתן מס על דירות להשכרה (שכידוע הלכה למעשה פטורות ממס) ענה כי הוא חושש כי המס יגולגל לשוכרים.  במבט ראשון אולי נראה כי יש קורט צדק בדבר שהרי כמו שבעניין הטל מכס על המלט - מדובר למעשה בעלות שאת חלקה לפחות יספגו השוכרים.

האמנם? לא מינה ולא מקצתיה! משכיריי הדירות אינם יצרנים! הם לא מייצרים דבר הם מחזיקים בדירות אבל הם לא בונים אותן! כאשר מוטל לדוגמה מכס על מלט גדלות הוצאות הייצור של הקבלנים והחלשים בהם מייצרים פחות מהן או בכלל חדלים לייצרם כי התפוקה השולית שלהם עולה כבר על מחיר השוק. ההיצע של הדירות הנבנות בשוק קטן ואז מחיר הדירות עולה (כאשר את נטל המס סופגים הן הצרכנים והן הקבלנים כאשר מה מידת הנטל של כ"א מהם תלוי בגמישות הביקוש אל מול גמישות ההיצע לדירות).

אבל מה קורה כאשר ממסים משכירי דירות? עלויות האחזקה של הדירות עולה ולכן התשואה שלהם מהן קטנה וחלקם מוציא אותן למכירה. כלומר היצע הדירות המוצעות למכירה עולה ולכן מחירן יורד! ומה על היצע הדירות להשכרה? אמנם מספרן קטן אבל לא לפני שכל דירה שנגרעת מהיצע הדירות להשכרה גורעת גם שוכר לשעבר מהביקוש שקנה אותה! במילים אחרות היחס בין ההיצע לביקוש נשמר ועל כן מחיר השכ"ד לא משתנה עקב כך.

יתר על כן, מכיוון שאופציית השכירות היא חליפית לאופציית הרכישה ירידת מחירי הדירות מובילה לכך שהצעירים עוברים מצד הביקוש לשכירות לצד הביקוש לרכישה. כלומר הביקוש לשכירויות יורד ועל כן מחירן ירד אף כן. כלומר מיסוי השכרה לא רק שלא יוביל לעליית השכ"ד אלא להפך, יגרום דווקא להוזלתו!

והנה לכם פעולה הכרחית שכחלון לא ביצע ונותרה מפוספסת. מחירי הדירות בישראל נותרים הגבוהים בעולם לא מפני שאין קרקעות, או שיש עודף רגולציה ושאר אמונות טפלות שהשתרשו. מחירי הדירות בישראל מנופחים בגלל מדיניות חד משמעית והחלטית להשתמש בדור הצעיר כאסקופה הנדרסת לרגלי בעלי ההון והאינטרס שימשיכו להתעשר עוד ועוד על גבם וכחלון רק מסייע להם בכך.   

הכותב הוא עופר מנדל, אקטיביסט חברתי וחבר בהתאחדות קוני הארץ
המאמר משקף את דעתו של הכותב, ולא את דעת מערכת Bizportal

תגובות לכתבה(69):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    כחלון הוא שליח הטייקונים. איש האתמול
    דרור 26/08/2018 01:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חפשו בפייסבוק קבוצת: משדרגים את המחאה - מפלגת דיור הוגן הגיע זמן שנפסיק להסתתר בבנקר ונדבר עם הפוליטיקאים בגובה העיניים- קואליציה תמורת דיור
    סגור
  • 44.
    צודק 100 אחוז !
    המאבטח 24/08/2018 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה מצויינת שמציגה את המציאות העגומה בה אנו חיים .
    סגור
  • 43.
    לגבי המלט צודק בהחלט לעניין השכירות ממש לא
    ישי מן 20/08/2018 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שימוסה עניין השכירות או שיגולגל על השוכרים או שיהיו פחות ופחות דירות להשכרה ומחירי השכירות יעלו דרמטית.
    סגור
  • גם לגביי השכירות הוא צודק
    נתי 20/08/2018 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה היה נכון שהשכירות היתה עולה רק אם המשכירים יכלו לדחוף את הדירות לכיסים שלהם וללכת. מה לעשות אבל שעוד לא המציאו כיס כ"כ גדול?! אז מה שקורה דירה שנמכרת ויוצאת מההיצע חייבת להתגלגל בסופו ל דבר לידיי שוכר לשעבר שיתפנה משוק הביקוש. כלומר הביקוש וההיצע מצטמצמים במקביל = מחיר השכ"ד בשוק לא זז.
    סגור
  • 42.
    בעלי דירות לא יצרנים?הם נותנים שירות כמו כול נותן שירות
    מעין 19/08/2018 07:27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ולא רק זאת, אלא ששילמו על הנכס כמה וכמה פעמים מס. אז א בואו נבלך את כול הפטורים ממס במדינה, כולל פטור ממס על עבודה ב5000 ש"ח... מספיק עם ההתחסדות הזו מטעם האוצר ושופריו...
    סגור
  • טען עוד
  • שילמו כמה וכמה פעמים מס?! הצחקת אותי
    יורם 19/08/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בגל לזה הם באו כמו זבובים על שוק הנדלן?! קראי את דוח מבקר המדינה על כל ההון השחור שנכנס לנדלן מכל הגורמים העבריינים במדינה ומחוצה לה בגלל האי דיווח הבסיסי על הכנסות. תקראי גם מה שהוא כותב על עיוות המס שגרם לעליית המחירים המטאורית. עאלק נותני שרות . גמרו את כל מלאי הדירות הכפילו את מחירן ומציאים כעת לדור הצעיר שלא יכול לקנות דירה "שרותי" השכרה....
    סגור
  • יצרנים כמו שספסרי כדורגל מייצרים כרטיסים
    גד 19/08/2018 10:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מאז שה"יצרנים המהוללים" האלה הציפו את השוק לפני עשור מסרם קפץ מ2.5% ל10% . הצפץ היצע? ירעדת מחירים? גמרו את כל הדירות שהיו יכולות להיות קורות גג לצעירים עשו מחסור מלאכותי בהם הרחיקו אותם מיכולות הצעירים שנאלצים לשכור אותם מהם בבמחירים מנופחים. אין דבר כזה בכל המשק פטור ממס - למעט עבור ספסרי הנדל"ן. משווה לפטור צעבודה עד 5 אלף ש"ח בבקשה חברי את ההשכרה לשאר ההכנסות אם לא מגיע ל5 אלף ני מס אחרת 50% כמו כל תחום אחר במשק
    סגור
  • 41.
    מה שצריך לעשות:
    יוסי 18/08/2018 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    * מיסי הדיור (כולל מע"מ ומחיר קרקע ועוד) על מעמד הביניים והעניים גבוהים מדי, זה עשרות אחוזים ממחיר דירה - ולכן יש להפחית משמעותית את מיסי הדיור על דירות רגילות, ובמקביל להעלות משמעותית את המיסים על המאיון העליון. * אשראי זמין מדי גורם לניפוח בועת נדל"ן - וכדי למנוע זאת יש לאסור על הבנקים לתת לרוכשי דירה יחידה משכנתאות שההחזר החודשי שלהן גבוה מרבע מההכנסה החודשית של הדייר, וכן לאסור על הבנקים לתת משכנתאות שתקופת ההחזר שלהן מעל ל-15 שנה. * כדי למנוע ממשקיעי דירות להשתלט על מלאי הדירות - יש לאסור על בנקים לתת משכנתאות למשקיעי דירות, אלא אם כן המשכנתה למשקיעים תהיה בריבית גבוהה במיוחד. * מחירי השכירות גבוהים מדי - ולכן יש להטיל פיקוח על מחירי השכירות, כך שלא יעלו על רבע מההכנסה של הדייר. * להקים פרוייקטי בנייה ממשלתיים, שיבנו וימכרו דירות בגדלים שונים, בכל אזורי הביקוש, במחירים שיקבעו ע"י הממשלה (ולא ע"י המגזר הפרטי) ושלא יעלו על 45 משכורות של הדייר (זה צריך להיות בערך בין 200,000 ש"ח לבין 700,000 ש"ח בתלות מגודל הדירה ובמיקומה).
    סגור
  • 40.
    hshalom@bezeqint.net
    שלום כלפון 18/08/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקשר לכתבה על סוללרי אתה שכחתה שחברות הסולור הם נתנו טיפ לכחלון והוא מכר לנו את הסיפור של ההורסה פלוף ושקר אחד גדול שלו ימים של בחירות לכן אל תאמינו לו גם לגבי ירידתות מחיריםלא נכון זה בלון נפוח שהגיע מעזה
    סגור
  • 39.
    עופר הזה תותח! כחלון באמת כשל ברגע האמת
    ברק 18/08/2018 09:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשהיה בדיוק בנקודת הזמן להשפיע, היסס או שקשק בקיצור פספס. על רקע הבטחותיו לפני הבחירות, פשוט נכשל. חבל. במקום לשקם את הדור הצעיר, הוא ייזכר כמי ששעבד דור שלם להחזרי רצח ועתיד לוט בערפל.
    סגור
  • 38.
    כחלון
    a 18/08/2018 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זהו שר אוצר החברתי ביותר שהיה אי פעם בישראל.השגיו למען הצעירים עוד ילמדו בבתי הספר לכלכלה.כל המשמיצים הם מקורבים של יריביו.כל הפרויקט מחיר למשתכן הוא לטובת חסרי דיור שעשרות אלפים זכו כמוני.עושה הכל כדי להוריד את יוקר המחייה.מה שקלקלו ב12 שנים האחרונות של נתניהו לא ניתן לתקן בזבנג וגמרנו.הקבלנים לא בונים כי אין קונים.הציבור לא מטומטם למרות התקשורת עויינו לו.התייחסות של הציבור לתקשורת היא כלא אמינה ומריצה אג'נדה אישית בתשלום.
    סגור
  • מסך עשן
    ג'קי 18/08/2018 22:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אי אפשר לה ציג עצמך כזה הבא ל וריד את מחירי הדירות הגבוהים בעולם ולהשאיר את מגזר ספסרי הנדלן כיחיד הפטור ממס. הסנת לא סוהלת דיסוננס כזה
    סגור
  • 37.
    הכותב צודק לחלוטין
    דפנה 18/08/2018 06:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משכירי הדירות שירצו לצאת מהשוק לנוכח מיסוי השכרה אינם יכולים לארוז את הדירות ולתחוב לכיס! כל דירה שתמכר מצד ההיצע תגרע שוכר בביקוש ואין לחץ על מחיר השכירות לעלות!!
    סגור
  • 36.
    פתחת רגלים למגזר הציבורי עיריות חשמל נמלים רשות שדות תע
    כחלון הוא כלומניק 17/08/2018 21:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצונאמי בדרך אליך יון כבר כאן
    סגור
  • 35.
    ההה
    חנניה 17/08/2018 20:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איני מבין מאיפה הכותב הגיע למסקנה שהטלת מס על דירות להשכרה יורידו את מחירי השכירות ...הוא הזוי הטלת המס תוביל להעלאת המחירים כי בעלי הבתים יטילו את העליות על השוכרים [ אני שוכר דירה ]
    סגור
  • אבל נוא כתב לך בדיוק למה
    דני 18/08/2018 07:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ירדו דירות מההיצע בלי שיורידו שוכרים מהביקוש באותה המידה. מי שיעלה את השכ"ד מעבר לשוק יקטין את הביקוש כי שוכרים שהם סטודנטים ועוד צעירים ימהרו או להצטופף יותר בדירות או לחזור להוריהם וכו' זה מיידית ישאיר דירות ריקות ושוב ילחץ את המחיר מטה על מנת לאכלסן. עד איפה? עד השיוי משקל הקודם. מחירים לא יכולים לעלות כאשר אין שינוי בין הביקוש להיצע
    סגור
  • 34.
    כחלון הבטיח חברות בניה מסין,
    יוסף 17/08/2018 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבטיח להקים בנקים ולטפל במונופולים, מסיפור הגז ברח ומחיר החשמל נותר גבוה למרות שלישראל יש גז בשפע. כחלון לא הוריד את מחירי המזון, כחלון לא נגע במשפחות יבואני הרכב שמרוויחות הון עתק על כל מכונית ומכונית. כחלון פשוט ביזיון מהלך. לא לפיד, לא כחלון, לא אהי גבאי שהיה מנכל בזר, ראויים להיות נבחרי ציבור בישראל. חיייבים אנשים חדשים. נתניהו בעצמו הפך לקפיטליסט חזירי טלא אכפת לו באמת מהאזרח. רק מהקול שלכם בבחירות. אין הנהגה בישראל.
    סגור
  • 33.
    מיסויי שכר דירה ראוי אבל יעלה את שכר הדירה
    רוני 17/08/2018 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישית לדעתי צריך למסות כל הכנסה שאינה רווח הון באותה מידה רווחי הון יש למסות את כולם גם כן באותה מידה.ברם מיסויי דירות יזניק את שכר הדירה וישווה אותו להשכרת חנויות ומשרדים.כלומר במקום תשואה של 2 אחוז ידרשו בעלי הדירות תשואה של 5 אחוז.שזה ישאיר להם בין 2 ל 3 אחוז נטו.תלוי ברמת המס האישית.אז שוכרי דירות תגידו תודה לכל שרי האוצר עד כה שלא מיסו את שכר הדירה.שאר האזרחים דירשו צדק למה אתם משלמים מס ומשכירי דירות לא
    סגור
  • הכתב מסביר בדיוק למה המיסוי לא יעלה השכ"ד
    ג'קי 18/08/2018 06:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי היחס בין הביקוש להיצע לא יעלה!
    סגור
  • 32.
    כמה אתה צודק שר אוצר קשקשן
    גל 17/08/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מבזבז כספי ציבור על אוויר במקום להוריד מס על שטק ההון ולהחזיר את המשקיעים לבורסה ולא להשקיע בדירות מתעלם כחלון .חי בבועה לא מבין כלום. מאות פעמים כתבו לו כאן שאם יהיה אפיק אטרקטיבי יותר לא ירוצו לקנות דירות להשקעהצ.אז ריבית זכות קדימה אין יותר שלילית דוקא יש .מס גבוה יש אז איפה אנשים ישקיעו את הכסף. במקום לעודד אנשים להשקיע בשוק ההון אז לטייקונים מוותרים על מיסים ואת האזרח הקטן שוחטים
    סגור
  • 31.
    כחלון מנסה לתפוס את הקל בשתי הקצבות....
    רועי 17/08/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון גורר את המשק למיתון? "מתרבים הסימנים להאטה - בעיקר בנדל"ן"....ההפך הוא הנכון כחלון מתחזק את הבועה בשיניים מנסה לידחות את הקץ (הפיצוץ) לממשלה הבא וכמובן כחלון מנסה לימנועה מיתון.....הכי הזוי שכחלון משתמש במחיר בועה המטורף בשביל ליצור לנו הון עצמי וירטואלי רק בשביל שנמשך לתחזק את הבועה המטורפת..... הכי מצחיק שכחלון וממשלת ישראל משתמשים במפלצת שהם יצרו ....בשביל ליצור מפלצת חדשה ועוד הם מספרים לנו שזכינו.....
    סגור
  • 30.
    סתם אפס אוהב סודנים ואריתראים (ל"ת)
    רפאל 17/08/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    מקווה שבבחירות הבאות הסמאלן הזה
    "גנב קולות" 17/08/2018 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יראה את הכנסת מהבית גם בנדלן נכשל בגדול למרות שכל בר דעת מבין שזו בועה... בנוסף בגללו ובגלל הבגצ שלו הסודנים ואריתראים עדיין פה 0מאלן הזוי שהבגצ יצביע בשבילך
    סגור
  • 28.
    כתב קשקשן שלא מבין בשוק הדיור
    יעקב 17/08/2018 14:22
    הגב לתגובה זו
    4 8
    עוד קשקשן שרוצה לעשות כותרות אני לא מתיימר לדעת מה קורה בכל הארץ אני מחיפה וכאן המכירות נעצרו ומי שדורש סכומים מטורפים לא מוכר והרוב בזכות כחלון
    סגור
  • כתב שלא מבין בכלכלה (ל"ת)
    קשקשתא 17/08/2018 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • יש כאן מישהו שמגיב עניינית או שכולם באו להכפיש בלי סיב
    נטע 17/08/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדהים קראתי את כל התגובות כולם סתם מקניטים. אף אחד לא מתמודד עם הנתונים שהכתב הציג...
    סגור
  • 27.
    הדביק את מנדל בעכברת פשוט לא ייאמן נציג ממשלה ונציג
    פחלון 17/08/2018 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תשקורת ללא שום הבנה כלכלית לאחד נותנים את המפתחות לקופה והשני מספר ספורי פוגי וגם ממליץ לשר האוצר שמזכיר שר אוצר מהעבר. נחמד עם כולם מחלק כסף שלא שייך לו כדי לשרוד במנעמי השלטון
    סגור
  • 26.
    כרגיל עוד כתב שכותב באופן פופליסטי בלי הבנה
    משה 17/08/2018 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מחיר המלט במרכיב הדיור זניח ולא המלט גרם לעלייה במחירי הדיור שאגב כחלון הראשון שבלם. מדינה צריכה לשמר גם את התעשיה שלה ובטח זו האסטרטגית כמו תעשיית המלט. יש גם כללי סחר הוגן.
    סגור
  • 25.
    כחלו עשה והצליח הרבה יותר מקודמו בבלימת עליית מחירי הדי (ל"ת)
    Bar 17/08/2018 09:20
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 24.
    הכתב צודק
    משה 17/08/2018 07:46
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כחלון הבטיח מס דירה שלישית וחזר בו. היום השקעה בדירה משתלמת מאחר ואין בה מס לאחר הרכישה,לעומת זאת בשוק ההון,גם לוקחים סיכון וגם ממוסים 25% במקרה של רווח. אז איפה עדיף להשקיע?
    סגור
  • 23.
    הכותב לא מבין כלום מחייו
    בונזו 17/08/2018 00:58
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מה בדבר זה שבעלי הדירות קנו את הדירה בכסף ששולם עליו מס הכנסה מדוע צריך לשלם מס נוסף מי שרוצה דירה שיקנה וישלם ולא יבלבל את המוח המדינה החנסנית הזאת לא מורידה את מחירי הקרקע שהגיעו לשמים עקב זה שהמדינה טיפטפה קרקעות בקמצנות ואילצה את הקבלנים לשלם מחירים מופרזים עכשיו לך תוריד את המחירים אחרי שאנשים שילמו את הטירוף הזה בהצלחה למנחשים
    סגור
  • המינימום שספסרות תמוסה
    נעם 18/08/2018 09:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעלי הדירות קנו אותם עם מס רכישה נמוך, גבוה או שבכלל חמקו ממנו. לא זה העניין. הם קנו אותן בעיקר בגלל שאין עלההכסה מהן מס בר חסר תקדים בעולם. יוטל מס והם יונילו בטובם למוכרן או לשאת בו. כל המחיר יירד והצעירים המוכשרים לא ימלטו מהארץ. אוי ואבוי אם המדיניות תמשיך להבן על ספסרים ולא על שאר האזרחים. לא ראיתי שבחוזה רכישת גירה כתוב שהשכיאות עליה לא תמובה לעולם
    סגור
  • בכל העולם משלמים או מס השכרה או מס רכוש
    ג'קי 17/08/2018 15:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    והמחירים נמוכים. רק בארץ כולם משלמים ס חוץ מספסרי הנדלן והמחירים לכן כמובן בשמיים. קאט דה בולשיט. רק השוואת מיסוי תוריד המחירים
    סגור
  • 22.
    לא מדויק...
    שי ינר 16/08/2018 22:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדוע נמנע הכתב מלומר כי המיסים הכי גדולים המוטלים על כל הנדל״ן באשר הוא זו המדינה? החל מספסרות בקרקעות מהם המדינה מרוויחה מאות מיליארדים וכלה במס רכישה/מכירה?! כל תנועה באשר היא שנעשה בנדלן ממוסה באופן ישיר ע״י המדינה מה הלא אם כך שמחירי הדירות ממשיכות להמריא?!?!
    סגור
  • 21.
    הכל פוליטי: מספר מנדטים כפול לכחלון - והמחירים מתרסקים (ל"ת)
    אריה 16/08/2018 20:46
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • עם המנדטים שקיבל היה יכול וחחחב לעשות הרבה יותר (ל"ת)
    האני 17/08/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    בכל העולם זנקו מחירי הנדל"ן ועכשיו המגמה השתנתה
    תופעה עולמית 16/08/2018 20:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון שכל מדינה והסיבות שלה. בארה"ב וקנדה למשל מחירי הנדל"ן זנקו בגלל הכסף הסיני העצום שהגיע. כעת ניצפת מגמה של ירידה ממחירי השיא, כי הסינים מוכרים. בארץ היתה קניה מסיבית של יהודים מצרפת, ונראה שהמגמה הזאת נחלשת מסיבותיה השונות.
    סגור
  • 19.
    נהניתי לקרוא
    עמי 16/08/2018 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למרות שברוח השוק החופשי דעתי היא שלא צריך להטיל שום מס על משכירי הדירות. אולי העדר מיסוי יוביל לקיטון במספר משרדי הממשלה. כל הון שנגרע מהממשלה הוא הון שחוזר לציבור
    סגור
  • זה נחמד לא להטיל מס אבל למה רק לעוסקים בספסרות? (ל"ת)
    רוני 18/08/2018 10:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    להחזיר את מס דירה 3 עכשיו!
    נעם 16/08/2018 19:55
    הגב לתגובה זו
    5 4
    למה אני משלם 50% מס הכנסה על עבודה קשה והעשירים לא משלמים מס על הכנסה פסיבית?
    סגור
  • כי אתה אמור להיות העבד שלהם. הון שלטון עולם תחתון (ל"ת)
    יורם 17/08/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • בהמה שלא מבינה שום דבר
    אילן 17/08/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.אין מס של 50# על עבודה- שקרן או בהמה 2.מס הגזל שנפח נשמתו לא היה על הכנסה- אידיוט חסר הבנת הנקרא
    סגור
  • לא על הכנסה מה בדירה 3 גידלו עציצים?!
    כדורי 18/08/2018 07:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדירה השלישית(וגם בשנייה) ביסרו בחיי צעיר. בכל העולם ש או מס רכוש או מס השכרה. בישראל? גן עדן לספסרי נדלן מה הפלא שהמחירים הגבוהים בעולם!?
    סגור
  • 17.
    מתחיל לחפש דירה (ל"ת)
    נמאס לחכות 16/08/2018 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    כחלון
    רחל 16/08/2018 19:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הבעיה השורשית ששר האוצר לא מבין שום דבר בכלכלה.ואלה התוצאות הרות אסון.
    סגור
  • 15.
    בניגוד למה שאתם חושבים כחלון מתדלק את הנדלן
    רועי 16/08/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כחלון גורר את המשק למיתון? "מתרבים הסימנים להאטה - בעיקר בנדל"ן"....ההפך הוא הנכון כחלון מתחזק את הבועה בשיניים מנסה לידחות את הקץ (הפיצוץ) לממשלה הבא וכמובן כחלון מנסה לימנועה מיתון.....הכי הזוי שכחלון משתמש במחיר בועה המטורף בשביל ליצור לנו הון עצמי וירטואלי רק בשביל שנמשך לתחזק את הבועה המטורפת..... הכי מצחיק שכחלון וממשלת ישראל משתמשים במפלצת שהם יצרו ....בשביל ליצור מפלצת חדשה ועוד הם מספרים לנו שזכינו.....
    סגור
  • 14.
    מהפכת הסלולר החלה הרבה קודם
    שמואל 16/08/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתב שלא הכין שעורי בית!! את הרפורמה בשוק התקשורת החלו עוד לפני היות כחלון שר התקשורת. בתקופתו של השר אטיאס. גם משרד התקשורת בתיאום עם משרד האוצר החלו בפרויקט הוזלת הסלולר. אך בשיווק אגרסיבי ניכס כחלון את "מהפכת הסלולר" לעצמו. הוא מצא תוכניות מוכנות. כך גם הכתב טועה ומטעה את ציבור הקוראים.
    סגור
  • זה מה שמציק לך? תנוח (ל"ת)
    נתן 18/08/2018 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    נכשל בגלל חוסר הבנה
    אבי בכור 16/08/2018 18:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחירי הדירות ממשיכים לעלות (אומנם בקצב איטי יותר) בגלל שאף אחד לא באמת מטפל בבעיה... תכנית מחיר למשתכן נכשלה ואין גידול אמיתי בהיצע . נקווה שהבא בתור יצליח יותר כי אם לא אני לא רואה זוג צעיר יכול לקנות פה דירה
    סגור
  • 12.
    ביזפורטל
    דב 16/08/2018 18:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אני מבין כי נחושה החלטתכם להגן על כחלון=כישלון, ולכן תגובות רבות שלי, כולל במקרה זה, לא פורסמו. מזרח גרמניה כבר איננה, ואתם?
    סגור
  • 11.
    קשקשן בגרוש. מבין במחאה לא בכלכלה.
    Hguy 16/08/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אילו היו מחייבים במס את משכירי הדירות היו אלו מוסיפים להוצאותיהם את פחת הדירות. תיקונים. עורכי דין. תקופות ללא משכיר ותשלומי ארנונה וועד הבית בתקופות אלו ומביאים חשבוניות תיקונים ושיפוצים של הסבתא הדודה והבן דוד והמס שהיו משלמים לא היה מגיע ל עשרה אחוז בשכירות מעל 5000 שח ו היו צפויים לקבל החזרים. שלא לדבר על מאות אלפים שהיו מצטרפים למדווחים על גרושים והיו מציפים את רשות המיסים בדוחות . אז תפסיקו עם הבכיינות. השיטה הנוכחית לא מיטיבה עם משכירי הדירות כלל.
    סגור
  • 10.
    הכל עניין של היצע וביקוש יבנו ויתר יציפו את השוק המחירי
    דוד 16/08/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ישחררו יותר קרקעות במקומות אטרקטיבים יבנו יותר דירות המחירים ירדו נושכה פשוטה
    סגור
  • 9.
    דירה מקסימום צריכה לעלות 350 אלף שח כולל תל אביב נקודה
    שפיות אחרת כולם ירדו 16/08/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כולם ירדו מהארץ מליוני ישראלים ברחו לחול בגלל הכלכלה יוקר המחיה ולא בגלל הסכסוך עם הערבים
    סגור
  • 8.
    לא עובר את אחוז החסימה
    חיים 16/08/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לא הטיל מס' דירה 3 לא הטיל מס' על שכר דירה כישלון
    סגור
  • 7.
    רדידות
    דוד י-ם 16/08/2018 18:12
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ניתוח רדוד ביותר ושגוי, בפרט ההסבר מדוע דמי השכירות לא יעלו. כמו כן, אין מה להשוות בין אוויר, תרתי משמע, של סלולאר לבין קרקע של דירה. זאת עם כל התמיכה בכוונות הטובות של הכותב.
    סגור
  • 6.
    כזה ניתוח ילדותי מזמן לא ראיתי
    ספקולנט 16/08/2018 17:56
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אין לי אפילו חשק להתחיל להסביר. כל תומכיו של הכותב כדי שיקבלו חוות דעת אחת לפחות לפני שמחליטים על צעדיהם.
    סגור
  • מה יש להבין? לכחלון אין ביצים לנדלן
    אחד 17/08/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם אין לך סיבה סתם ללכלך אז שוט אל תגיב עאל "לא יודע מאיפה להתחיל"
    סגור
  • 5.
    חובבני קצת
    יוני 16/08/2018 17:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בכל מקרה, צריך לדעת גם להעריך את מה שכחלון עשה: - האטה, בלימה של עליית מחירי הדיור - 50 אלף זוגות שנרשמו למחיר למשתכן ויקבלו דירה בהנחה של לפחות חצי מיליון ממחיר השוק (כל אלה שמקשקשים על סלאמס ושטויות כאלה, פשוט תסעו לראות את הדירות. אחלה דבר). אבל התוצאה הסופית: כחלון לא הביא לשינוי משמעותי מספיק כדי להישאר. אני מעריך שכולנו תחווה מכה קשה בבחירות הבאות וכנראה שכחלון מבין את זה גם עם הפרסומי "מר בטחון" שלו. חבל כחלון. קיבלת את כל הכלים.
    סגור
  • 4.
    כחלון=כישלון
    דב 16/08/2018 17:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה העיקרית, שלקחו אדם חסר כישורים וכישרונות והביאו אותו לתפקיד הגדול עליו אלפי מידות. ניפחו לו את האישיות בתפקיד הקודם, תוכנית שהיתה במשרד התקשורת, והזמן היה בשל להוצאתה לפועל. היום הוא עסוק בעצמו ברמות מפחידות. מה לעשות, זה קורה תמיד: בסופו של דבר הבלוף מתגלה. הטרגדיה היא של כולנו. המזל הגדול שהבסיס הכלכלי האיתן שהכין נתניהו משמשת מסגרת ביטחון.
    סגור
  • 3.
    כתב אידיוט
    דוד 16/08/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    17 19
    אני לא תומך נלהב של כחלון אבל רואים שלכתב אין שום ידע בתחום, שהרי כחלון בלם את מחירי הנדל״ן שלא כמו קודמיו, יש הבדל מאוד גדול בין השווקים אותם הציג הכותב, השוואה שפשוט בלתי ניתנת להבנה, בדיוק כמו להשוות בין ישראל לוונצואלה. הכותב לא ביסס באופן אמיתי אף אחת מטענותיו. ממליץ למערכת לפטרו מייד.
    סגור
  • מציע לגלובס לסנן מגיבים טיפשים
    מנחם 17/08/2018 13:46
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה הקשר שהשווקים שונים?פעם אחת היו לו ביצים ופעם שנייה לא. צריך לעשות מבחן אי. קיו ל מגיבים אולי?
    סגור
  • כתבה מדויקת וצודקת (ל"ת)
    דוד 17/08/2018 01:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • הבנת הנקרא
    דוד 16/08/2018 20:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה הקשר לשוני השווקים?! הרעיון הוא שבשוק א' כחלון העז להילחם בבעלי ההון ובשוק ב' לא. זה יכול להיות שוק זהב נפט או טופי
    סגור
  • הרי זאת הטענה של כותב המאמר, שהכל ספינים (ל"ת)
    שוב לא מבין? 16/08/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה הקשר לשווקיםסה"כ הכותב מרא שבאחד הוא נלחם באנשי ההון
    דניאלה 16/08/2018 18:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ובשני שם קצוץ
    סגור
  • דוד המקסים.
    דב 16/08/2018 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממליץ לפטר כל אחד שכותב מילה רעה נגד כחלון=כישלון. אתה יודע מה יקרה? מלבד כמה נערי חצר בלהקה של טיפשים, לא יישאר אף אחד.
    סגור
  • בלם? 15% עלייה בקדנציה שלו
    גדעון 16/08/2018 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז מי כאן האידיוט? אולי כבודו יסביר לנו מה ההבדל בין השווקים או שמא הוא יודע רק להקניט?
    סגור
  • 2.
    כחלון הביתה לך למפרום של אמא שלך ועזוב אותנו לנפשנו (ל"ת)
    אריק / 16/08/2018 16:35
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור
  • 1.
    אבל עדיין התאכזבתי. התחמק מטיפול במונופול ומיסוי הגז,
    לא ציפיתי 16/08/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    טיפח עוד ועוד מונופולים תחת רעש תקשורתי בלתי פוסק בנושא הדיור, לשם שפך מיליארדים מבוזבזים שהחטיאו את כול המטרות. בנושא ההשכרה, לפחות היה למישהו באוצר שכל לשמור על הפטור, הדומה לפטור משכר, ובשונה ממנו כבר שולמו על הדירה כול המיסים האפשריים ובלתי אפשררים, וביטולו ללא ספק היה מזניק את שכ"ד לרמות שלא הכרנו ומתדלק עוד יותר את השוק הזה המהווה פתרון בטוח למדי להשלמת הכנסה ופנסיה לרוב האוכלוסיה. לגבי משכירי הרבה דירות, הרי שלא נגעו כמכט בסקטור הזה בדיוק מסיבה זו, הרי כול בית פרטי שני חולק לעשרות יחידות דיור ללא דיווח וללא תשלום מס, שהיה יכול לחסל את הגרעון התקציבי. אבל, לכחלון חברים ופתרונים...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות