
פינוי בינוי בגבעתיים: תוספת של 20 מ"ר לדירות קיימות
מדובר בפרויקט שני של דוניץ בעיר הכולל הריסת 45 דירות ובניית 105 דירות בשטח ממוצע של 118 מ"ר; מנכ"ל החברה: "הדיירים סובלים מתנאי נגישות בלתי אפשריים, מצוקת חניה ובניינים במצב פיזי רעוע ומדרדר"
פרויקט פינוי בינוי נוסף לדוניץ 3.83% בגבעתיים: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה תכנית של החברה להקמת 105 דירות ב-4 בניינים במתחם שבין הרחובות המרי וניצנה - במקום 42 דירות ישנות (מכפיל של 2.5).
כיום מצויים במתחם 7 בניינים שייהרסו לטובת שני בניינים בני 5 קומות ושני בניינים נוספים בני 8 קומות. הדירות החדשות ייבנו בשטח ממוצע של 118 מ"ר. זאת לצד שטחים ציבוריים פתוחים שיוקמו במסגרת התכנית.
התמורה לבעלי דירות קיימות צפויה לעמוד על כ-20 מ"ר בתוספת מרפסות, לצד חניות תת קרקעיות. בהקשר זה נציין כי נושא התמורה לדיירים בפרויקטים של פינוי בינוי עומד לאחרונה במרכז השיח בתחום ההתחדשות העירונית, בין היתר ברקע לטיוטה שגיבשה מועצת שמאי המקרקעין המגדירה מחדש ומקטינה את היקף התוספת למינימום של 12 מ"ר, אם כי בפועל ההסכם של היזם מול הדיירים לעתים שונה מזה שהתחייבו מול וועדות התכנון. פרויקט זה כאמור משקף תוספת גבוהה יותר מהמינימום המומלץ אך נמוכה במעט מהתקן המקורי שנקבע על 25 מ"ר.
באופן רשמי: עיריית ת"א מקטינה את התמורה לדיירים בפרויקטי התחדשות עירונית
- סיפורו של בניין ברחוב יפה נוף בגבעתיים; ובכמה עלו המחירים בעיר?
- בורוכוב גבעתיים: הצעירים לא רוצים לעזוב, קונים דירת סטודיו ב-2.5 מיליון
לפי החברה, הושג הרוב הנדרש בקרב דיירי המתחם, עליהם נמנית יו"ר הוועדה עצמה - האדריכלית דניאלה פוסק. בכוונת החברה להגיש תכניות להיתר בהקדם. "הייזום לתכנית נעשה מתוך צורך מיידי של הדיירים לחדש את סביבת המגורים שלהם הסובלת מתנאי נגישות בלתי אפשריים, מצוקת חניה ובניינים שנבנו לפני כ-60 שנים במצב פיזי רעוע ומדרדר", מסר נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ.
פרויקט זה מצטרף לפרויקט נוסף של דוניץ ברחוב ההסתדרות בעיר שאת הזכויות לו רכשה מחברת גינדי השקעות - במסגרתו ייהרסו 168 דירות ישנות ותחתן ייבנו כ-500 דירות חדשות. השלמת עסקת הרכישה מגינדי צפויה לינואר 2020.
- 3.דקה לפני 09/12/2019 15:54הגב לתגובה זודקה לפני שלא מאשרים כלום. יו"ר הועדה
- 2.אילנה 09/12/2019 09:45הגב לתגובה זואיפה ואיפה, אין צדק!
- 1.אבי 08/12/2019 15:47הגב לתגובה זומוזמנים לעיין ולהעיר על תכנית חפ/2390 להתחדשות קרית חיים מערבית. בשורות שמביאה התכנית: *התכנית מתייחסת לשטח התחום בין חוף הים למסילת הרכבת ומטפלת בהתחדשות מבני המגורים שהוקמו בשנות ה – 60 של המאה הקודמת ברחובות טרומן, ורבורג ודגניה, אשר תוחמים את השכונה. המבנים הישנים נחשפו עם השנים למליחות מהים, אשר גרמה להידרדרותם עד אשר חלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים. *דגש מיוחד מושם בתכנית על חיבור השכונה לחוף הים באמצעות טיילת, שבילי אופניים ושבילי הליכה, שיחברו בין חלקי השכונה השונים לחוף. במסגרת זו יועתק, בין היתר, הכביש הקיים כיום בחזית רחוב טרומן וחוצץ בין השכונה לים לחלקם האחורי של מבני המגורים. השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית-ים פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית, אשר תיצור רצף שטחים פתוחים בהם יוכשרו שבילי הליכה ושבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים. בכך, ימומש לראשונה הפוטנציאל האדיר של קריית-חיים, כשכונה הממוקמת על קו החוף, שתושביה ייהנו ממבני מגורים חדישים, חיים עירוניים לצד בתי-מלון, מסעדות ובתי קפה. *במקום מתחמי מבני ה"רכבת" המיושנים, מציעה התכנית פיתוח של מתחמים חדשים ובהם
- איריס 08/12/2019 20:47הגב לתגובה זוהאם השתנה משהו לאחרונה
- מאמינה במקום (ל"ת)אלינה 08/12/2019 17:44הגב לתגובה זו