אושרה תכנית מתאר לבאר יעקב - תשלש את היקף האוכלוסייה
מדובר בתוספת של 27 אלף דירות שעיקרה מתוכננת על שטח מחנה צריפין המתפנה ומותנית בקידום הקו החום או המטרו. מתכנן מחוז מרכז: "היישוב יהפוך מסמי-כפרי לישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי"
תהפוך לעיר: הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז אישרה למתן תוקף תכנית מתאר לבאר יעקב שצפויה לשלש את היקף האוכלוסייה בישוב לכדי 85 אלף תושבים.
התכנית כוללת הוספת 7,700 יחידות דיור שיצטרפו ל-19,300 יחידות דיור שכבר אושרו, עיקרן מתוכננות על שטחים חדשים שסופחו לה מצפון עקב פינוי מחנה צריפין. בסך הכל מדובר בתוספת של 27 אלף יחידות דיור.
באר יעקב מוגדרת כיום כמועצה מקומית בשפלה וממוקמת בסמוך לראשון לציון, נס ציונה ורמלה. היא מונה כ-26 אלף תושבים ומתאפיינת בעירוב של בניה עירונית לצד בניה נמוכה ושכונות בעלות אופי כפרי. מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין כי "תכנית המתאר לבאר יעקב מקשרת בין כל חלקי העיר החדשים והוותיקים על ידי ציר תחבורה ציבורית והופכת את הישוב מישוב סמי-כפרי לישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי ואורבני איכותי. התכנית נתנה דגש להמשך פיתוח מעבר לתכנית המתאר בצורך בקיום תחבורה ציבורית רבת קיבולת".
רחוב נעמי שמר ישמש כרחוב ראשי
התכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל משתרעת על שטח של 9,500 דונם המחולק ל-11 מתחמים, לכל אחד מהם תכנית מפורטת: מתחם הרצל ורמב"ם, מתחם גני מנחם, מתחם חוטר ושמואל הרופא, מתחם פארק המושבה והשדרה המרכזית, מתחם בניה חדש במערב העיר, מתחם תלמי מנשה, מתחם נוה דורון, רובע מגורים חדש בצריפין, שני מתחמי תעסוקה (אחד חדש על שטח צריפין) ומתחם אסף הרופא.
נוסף על מגורים, התכנית מקצה את היקף השטחים הציבוריים הדרושים עבור מוסדות ציבור בהיקף של 650 אלף מ"ר שטחים פתוחים בתוכם פארק עירוני חדש בהיקף של 1,066 דונם ומבנים כלל עירוניים לרבות בית עירייה, אצטדיון כדורגל ומגרשי ספורט.
כמו כן, התכנית קובעת את רחוב נעמי שמר כרחוב העירוני הראשי לעיר באר יעקב. הרחוב יתאפיין בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה ובנייה לגובה לאורכו.
בהחלטה התייחסה הוועדה לאפשרות לתוספת זכויות בנייה על רקע התכנון המתהווה למערכות הסעת המונים וקידום תכנית המתאר הארצית למטרו. הוועדה ציינה כי "היות והקמת הקו החום מוטלת בספק ומיקומן של תחנות המטרו עדיין אינו ידוע בוודאות, אין מקום בעת הזו להעצים זכויות במסגרת התכנית הכוללנית. ככל שתהיה וודאות בדבר ביצוע הקו החום או מטרו, ניתן יהיה לקדם תכניות לתוספת זכויות ושימושים לאורך ציר הרק"ל וסביב תחנות המטרו, ללא שהתוספות יהוו סתירה לתכנית זו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.הגיע הזמןטלי לוי 24/02/2020 20:34הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמןסגור
-
6.הרסתם פנינת חמד אסון לגור בבאר יעקב קטסטרופה אסון עו (ל"ת)יוני 24/02/2020 07:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.באר יעקב עיר ללא תכנוןןן בושהסמי 24/02/2020 05:14הגב לתגובה זו0 0רק בניני דירותתת מעצבן שום ריאות ירוקותת שום חניות צפוץץץץ מאוד. חוסר תכנוןןןןןסגור
-
4.עד שכל הדירות הללו יהיו מוכנותרועי 24/02/2020 04:48הגב לתגובה זו0 0יהיו פה 40 מיליון תושבים..סגור
-
3.אין לאשר פיתוח בבאר יעקב לפני פיתוח תח"צ. כול התכניותאיו טעם 23/02/2020 13:40הגב לתגובה זו1 0בראשל"צ השכנה נגנזו. אין קו חום אין רכבת ראשונים. אין מטרו ואין טעם להוסיף אפילו יחידת דיור אחת לפני שפותרים את הפקקים שנוצרו הראשל"צ בגלל ביטול כול נושא פיתוח התחצ. אנשים שילמו מיליונים על דירות שלא כדאי לגור בהן ומשכירים אותן.סגור
- טען עוד
-
2.באר יעקב, רחובות ונס ציונה זו אותה עירdw 23/02/2020 12:33הגב לתגובה זו4 3אלה פשוט 3 רבעים של אותה עיר. הגיע הזמן למזג את השלישיה ולייצר עיר גדולה, מה שגם ייעל את התכנון והשירות המוניציפלי.סגור
-
1.לבאר יעקב אין זכות קיום,,,ARTICK19 23/02/2020 11:16הגב לתגובה זו2 4יש לספח אותה לראשלצ או נס ציונה.סגור
-
סליחה אתה טועה (ל"ת)טלי לוי 24/02/2020 20:35הגב לתגובה זו0 0סגור