איך משפיעה הקורונה על מחירי הדירות?

מצד אחד - סגר בשטחים יקטין את הבנייה ואת היצע הדירות; ירידות בבורסה עשויות להסית כספים לתחום הנדל"ן; מצד שני - אנחנו אחרי שנים רבות של עליות במחירי הנדל"ן ואם יתממש התרחיש של האטה כלכלית משמעותית - תהיה ירידה בביקושים
 | 

ההשלכות של הקורונה עלולות להוביל לעליות מחירים. סיבה ראשונה – סגר על השטחים. אין לנו פועלים סינים, ועכשיו במידה ויהיה סגר על השטחים – לא יהיו כמעט פועלים – מדובר על דחייה בהשלמה של רבבות דירות. מדובר על הקטנת מלאי הדירות, מדובר על הקטנת היצע הדירות באופן משמעותי, תלוי כמובן במשך הסגר.

מול ההיצע שקטן, יכול להיות שהביקוש ייגדל. קודם כל יש ביקוש קשיח בשוק הדירות – זה לא חדש. 50 אלף דירות נדרשות מדי שנה, אם לא מספקים אותם, הביקוש עולה על ההיצע – המחירים עולים.

מה שהקורנה יכולה לעשות הוא לייצר ביקושים נוספים של משקיעים בנדל"ן - ברגע שהבורסה נופלת ואנשים מממשים, יש להם כספים שחלקם יופנו לשוק הדירות למגורים. כלומר הביקושים צפויים לעלות, ויש לנו דוגמא מהמשבר הקודם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במשבר הכלכלי של 2008 משקיעים ברחו מהבורסה - ועברו לנדל"ן, ובתגובה - מחירי הנדל"ן האמירו בצורה משמעותית. הסיבות האלו הן סיבות משמעותיות שמבטאות בשורה התחתונה עודף ביקושים וצפי לעליות מחירים. אבל....

הסביבה הכלכלית היום שונה. בין 2001-2008 הבורסה עלתה ב-400% כאשר במקביל מחירי הנדל"ן עלו ריאלית בשיעור נמוך. לעומת זאת, כיום אנחנו אחרי תקופה של עליות משמעותיות בנדל"ן והמחירים גבוהים יותר משמעותית ביחס לשנת 2008. כלומר, עלייה במכאן היא ממש לא טריוויאלית.

כמו כן, כשיש משבר כלכלי - אין כסף, יש פיטורים, יש חששות גדולים, אנשים פחות קונים דירות. כלומר, משבר באופן כללי יותר וגורם לביקוש קטן יותר. ואז דווקא ייתכן שיהיו ירידות מחירים. אז אלו נתוני הבסיס, כל אחד יכול להעריך איזה גורמים חזקים יותר ומשפיעים יותר. לפחות בהסתמך על המשברים הקודמים ועל מצבו של שוק הנדל"ן, לנו נראה שהתקווה לירידת מחירים משמעותיות, לא תתממש, אולי להיפך.


תגובות לכתבה(88):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 59.
    פמפום נדלן
    חי 13/06/2020 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בסיבות בעד עלית מחירים האדון שכח לומר שהמעבר משוק ההון ב2008 להשקעות נדלן נבע מהורדת הריבית לאפס.
    סגור
  • 58.
    רק לונג השורט מפסיד (ל"ת)
    שלום 23/05/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 57.
    רק עליות בשוק
    צחי הנגבי 23/05/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השוק יעלה . ימותו הקנאים
    סגור
  • מה קורה אבי (ל"ת)
    צחי 14/06/2020 17:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 56.
    השורטסטים טיפשים ולוזרים (ל"ת)
    צחי הנגבי 23/05/2020 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 55.
    הבורסה לא נופלת ולא תיפול. (ל"ת)
    מנחם 23/05/2020 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    להוריד את המס על דירה שניה
    בתיה 18/05/2020 00:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם יורידו את המס על דירה שניה זה יאפשר למשקיעים לקנות דירות בארץ ולא בחול וכך הקבלנים יוכלו למכור את מלאי הדירות וכך יוזרמו לשוק הרבה דירות להשכרה.
    סגור
  • 53.
    50 אלף דירות air b&b נכנסות לשוק בהדרגה
    אין תיירים 29/04/2020 18:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין תיירים ועם קורונה בחורף משקיעים מוכרים או משכירים בשוק החופשי וגורמים לירידה במחירים
    סגור
  • 52.
    מה עם..
    אי שם 26/04/2020 06:07
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כל הזוגות שיתגרשו אחרי חודש בידוד בקורונה ? הביקוש הולך לעלות וככה המחירים
    סגור
  • 51.
    בעתיד דירת 3 בפריפריה
    רפאל 21/04/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    במיליון שקל יהיה אפשר לקבל בעתיד בפריפריה 4 דירות...
    סגור
  • 50.
    אם יירד או יעלה זה מעניין רק את אלו שאין להם דירה
    שרון 17/04/2020 00:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ויושבים על הגדר מי שכבר קנה למגורים ימשיך לגור בדירה שלו ולשלם משכנתא אם השכיל לחסוך כסף בצד למקרה חירום מקסימום יפתח קרן השתלמות חסכונות וכו זה יספיק לו לפחות לשנתיים תשלומים מי שקנה להשכרה יוריד טיפונת במחיר ולא יפסיד יותר מידי כי אנשים לא יגורו ברחוב במדינת היהודים מצד שני, אם המחיר יירד בחדות את מי זה ישרת בדיוק? נכון מאוד, מי שיש לו כסף בצד יעדיף לרוץ ולקנות מאשר לשכור דירה במחיר שבד"כ יותר גבוה מהמשכנתא
    סגור
  • 49.
    כתבה רדודה !
    יוסף - צור באחר עלית 16/04/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לא נגעה ב air bnb צעירים שיחזרו להורים ויוותרו על דירה משרדים שיעלמו מהשוק כי חלק מהחברות יצמצמו פעילות או יעלמו מעבר לעבודה מהבית נדלן של מסעדות ואולמות אחרים שלא יוכלו להתקיים לחץ הסטרי של הבנקים על הלווים דיפולט של משקיעים שיאבדו שוכרים וזה רק חלק קטן מההשפעות על השוק שלא תוארו בכתבה
    סגור
  • 48.
    הבנקים יוציאו לשוק רבבות דירות
    זיזו 12/04/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    20 0
    הרבה ממשוכנים לא יוכלו לעמוד בהתחיבויות והבנקים יןציאו דירות לשוק המחירים ירדו כי יהיה זה בכל מחיר. לטווי ארוך יחזרו עליות לטווח קצר ירדו משמעותית. והכי חשוב שהמדינה תרסן את הבנקים.
    סגור
  • 47.
    הממשלה חייבת להתערב ולהבריח משקיעים מהנדל"ן
    Tin 11/04/2020 14:42
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הממשלה חייבת להטיל מס ענק על דירה שניה כדי שלא יהיה שווה למשקיעים להחזיק אותה.
    סגור
  • 46.
    הבנק הולק לעקל נכסים
    אני 11/04/2020 14:37
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אלפי משפחות של מובטלים חדשים לא יעמדו בהחזרי המשכנתא. הצפת בתים מעוקלים=ירידה משמעותית
    סגור
  • 45.
    מה יהיה עם עיקול אלפי נכסים???
    אני 11/04/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אם המצב ימשך,אלפים שהתחייבו במשכנתא גבוהה לא יעמדו בהחזרים ולא מעט דירות יצאו לשוק בכנוס נכסים. תרחיש הגורם לירידה משמעותית במחירי הדירות למגורים.
    סגור
  • 44.
    או שכן יעלו או שלא יעלו בטח שאולי יעלו או יירדו (ל"ת)
    hguy 09/04/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 43.
    מחירי הדירות יקרסו
    זו רק דעתי 08/04/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    16 4
    ב2008 מחרי הדירות קרסו לתחתית לדעתי מי שירצה להשקיע אז להמתין לאחר הקורונה עדין להמתין לירידה משמעותית וברגע הנכון לרכוש כי בישראל הזיכרון קצר לאחר מכן הדירות שוב יזנקו
    סגור
  • מחירי הדירות הוכפלו ב-2008 ילד.. (ל"ת)
    שרון 17/04/2020 00:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 42.
    כתבה מטעם הקבלנים
    pr 07/04/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    19 0
    כנראה שהכתב לא למד בשום קורס כלכלי. כשיש פיטורים והאטה כלכלית, אין ביקושים ומחירי הדירות ירדו גם אם הקבלנים יאטו או יפסיקו לבנות. אף אחד לא קונה כשיש אי-ודאות גם למי שיש כסף. כרגע יש כ- 120,000 דירות בתהליך בניה וזה מספק זמן רב דירות לשוק
    סגור
  • 41.
    הכותב
    אני 26/03/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כנראה שכותב המאמר כרגע נחת ממאדים.
    סגור
  • 40.
    הכותב נדרש לביקור באיטליה
    אחד שיודע 23/03/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    15 3
    חייב לבקר באיטליה ולהסביר להם את ההיגיון שככל שהמדינה במצוקה, הכלכלה משותקת, לאנשים אין כסף לאוכל. מחירי הנדלן עולים כי אנשים מפסיקים להסתמך על הבורסה (שהיא היא השוק הכי משוכלל בעולם). לא ברור איך כותב כזה מתפרנס מכתבות. בושה ביזפורטל.
    סגור
  • 39.
    ביטול מס רכישה לכל הדירות
    ביטול מס רכישה 23/03/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ביטול מס רכישה לכל הדירות, ללא קשר לדירה ראשונה שניה ... מחיר הדירה מייד
    סגור
  • לא הוא לא
    יוסף 28/07/2020 00:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטול מס רכישה יוביל לכך שמשקיעים עם כסף יקנו יותר דירות, ואז ישארו פחות דירות למי שיש כס, והמחירים יעלו
    סגור
  • 38.
    והריהתחזית:
    משכותי 22/03/2020 03:51
    הגב לתגובה זו
    6 13
    לא ניראה לי שבקרוב מישהו חושב לעבור לגור עם סבתא שלו...משנות ה90 היו כאן מלחמות איומים משברים,כולל 2008 ומחירי הדירות רק עלו..אז אל תשלו את האנשים.מי שצריך לרכוש בית שיקנה ..תפסיקו לזרוק כסף על שכירות.
    סגור
  • 37.
    נוטה יותר לכיוון משבר 2003 - מיתון וקריסה של חב בנייה (ל"ת)
    יאקי 21/03/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 36.
    איזו כתבה אינטרסנטית.ברור לכולם שיהיה מיתון ומחירי
    טלי 21/03/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    24 1
    הדירות ייחתכו. אנשים לא יקנו דירות
    סגור
  • ולי יש כסף שאותו אני מייעד לתשלומי משכנתא בלבד לשנתיים!
    שרון 17/04/2020 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 5
    נראה לך שמישהו ימכור בהפסד?
    סגור
  • חלילה שתמכור בהפסד...
    יאיר 09/06/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תישאר עם הדירה שלך .שתיהיה שווה בשוק הרבה פחות...אתה יכול לשלם את המשכנתא בראש שקט..מה זה משנה לך?
    סגור
  • 35.
    אין כסף
    יעקב 18/03/2020 11:50
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מחירי הדירות ירדו בזמן הקר
    סגור
  • 34.
    בתרחיש ה"אופטימי" "רק" מאות נפטרים-מאות דירות משתחררות
    ברבור שחור 16/03/2020 11:27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    איך שלא תסתכלו על זה, כנראה מחירי הנדל"ן ירדו. בתרחיש ה"אופטימי" "רק" מאות נפטרים (מאות דירות משתחררות לשוק) במחיר של סגר כבד והאטה כלכלית חריפה שתגביל יכולת קניה. בתרחיש הפסימי אלפי מתים...
    סגור
  • בתרחיש המעשי
    צופה פני עתיד 31/03/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 7
    ידוע שהעניים יותר ימותו.ישארו החזקים כלכלית והם בממוצע יוכלו לקנות ולשלם על דירות שמחירן יעלה. ככה זה ,טמבלון, כשמערבים אינטרסים עם מסקנות מוטות.
    סגור
  • 33.
    אחרי משבר 2008 מחירי הדירות עלו...לכן אי אפשר לדעת.... (ל"ת)
    אחרי 2008 15/03/2020 02:59
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • אי אפשר
    אני 26/03/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    להשוות את המשבר2008 למשבר בריאותי עולמי עם כלכלות קורסות ומובטלים רבים שכל דאגותיהם יהיה להשיג אוכל.אין ספק שהעולם אחרי קורונה יהיה עולם שונה וידידותי יותר לבני האנוש.
    סגור
  • ואם יירדו אתה תרוץ לקנות? ואז מה יהיה המחיר?
    שרון 17/04/2020 00:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלא אם כן גם אותך יפטרו ודירות בכלל לא יעניינו אותך ... תחשוב לפני שאתה כותב
    סגור
  • המחירים עלו בישראל, כי כאן לא היה משבר (ל"ת)
    ברבור שחור 16/03/2020 11:28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 32.
    כמובן שעכשיו הדירות יעלו ובענק (ל"ת)
    שי 13/03/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    2 17
    סגור
  • ממש (ל"ת)
    אמיר 01/04/2020 03:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 31.
    יש מלא דירות בשוק
    כלכלן 13/03/2020 07:21
    הגב לתגובה זו
    25 0
    המלאי בשוק מספיק לספק את הביקושים ואף יותר. הביקושים הוא מצד אלא שגרים בשכירות אצל אלו שקנו דירות להשקעה שמחירם התנפח לבלון לפני פיצוץ. משבר כלכלי ומיתון יביאו לאבטלה וירידה בהכנסות של רבים שיאלצו למכור בהפסד את הבתים שקנו בגלל שלקחו משכנתאות . מחירי הנדל"ן עומדים לחזור לרמה של 2008. כלומר חצי משווים כיום.
    סגור
  • בכל מדינה נורמלית מחירי הדירות היו
    י 01/05/2020 06:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מונחים בחדות במצב של מיתון.אצלינו יסבירו המומחים יש ילודה חיובית בלי עין הרע ועד כאן הם צודקים. העניין הוא הבירוקרטיה האיומה שמשתקת את התחום הנדלן,נסו לקבל היתר בניה לבית או בנין ותבינו על מה מדובר,זה לכשעצמו מזניק את המחיר לשמיים,תוסיפו את ההגנה של בן ישראל על הבנקים שחלילה לא יתרסק השוק והם יפסידו קצת כסף במכירת הנכס.בקיצור תבנו על ירידות נקודתיות ולא על מפולת.
    סגור
  • 30.
    השקעות בישראל גם ספרד היא אופציה טובה
    מרסלו 12/03/2020 21:46
    הגב לתגובה זו
    3 6
    לא בטוח שלקנות דירה בעת הזאת זה הדבר הנכון אך אם כבר.. הנה המלצותי: נווה שאנן, ת"א, רמלה והעיר החדשה חריש (למרות שכ"ד הנמוך בתקופה הזו אך הסיכוי לרווח הול עתידי גדול מאוד! ואם חו"ל זאת אופציה, ספרד בהחלט היא ה"אופציה" אפשרויות השקעה מעולות בעיר ולנסיה ואזורי פריפריה של ברצלונה.
    סגור
  • 29.
    לא להחפז
    לוי 12/03/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
    10 1
    עוד מוקדם מדי לנחש אבל בשביל שמחירי הדירות ירדו צריך מיתון ארוך עקב אבטלה גדולה ופחד מלבזבז כסף אז נמתין וניראה
    סגור
  • 28.
    המשקיעים מזהים את קריית חיים מערבית דרות דגניה (ל"ת)
    מיכאל 12/03/2020 02:53
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • קרית חיים
    אליעד 13/03/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נראה לי שאתה מת להיפטר מדירה שקנית שם..תתכונן להפסיד הרבה כסף על העסקה הלא מוצלחת הזאת. המחירים לפני צניחה.
    סגור
  • 27.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    דירה=קורת גג 11/03/2020 20:59
    הגב לתגובה זו
    8 5
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
    סגור
  • דירה =יקר מידי=קריסה=פשיטת רגל (ל"ת)
    א 01/05/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    גם שקטסטרופה כלכלית בדרך הנדל"ן תמיד עולה...... (ל"ת)
    אדם 11/03/2020 18:27
    הגב לתגובה זו
    1 16
    סגור
  • אדם..אל תדבר שטויות
    סבא שלך 13/03/2020 07:26
    הגב לתגובה זו
    18 0
    נער הייתי וגם זקנתי ותמיד משבר כלכלי ומיתון הביא לצניחה דרסטית במחירי דיור. אדם נכדי, על תתן לאינטרסנטים בשוק הנדל"ן להכניס לך שטויות כאלה לראש שמחירי הדיור רק עולים..המציאות מוכיחה את ההיפך. סבא האוהב.
    סגור
  • ומתי זה קרה בדיוק? אחרי מלחמת יום כיפור?
    שרון 17/04/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחרי אסונות הכלכלה רק עולה ובמיוחד אחרי מלחמות
    סגור
  • 25.
    זה הולך לכאוב...
    ליאת 11/03/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    37 0
    קודם כל יש כבר היצע מטורף והרבה דירות על המדף. ההיצע יוגדל, הביקוש ירד (אנשים מפסידים בבורסה, או מפחדים על מקום העבודה שלהם). מלא דירות של איירביאנבי חוזרות לשוק השכירות (ומשקיעים ממונפים אוכלים אותה עכשיו בגדול). עניין של כמה חודשים, מיתון ככל הנראה, ובמיתון כמו במיתון (מאז ומתמיד) - מחירי הדירות יורדים. כאן, קרוב לודאי שיתרסקו (יש להם המווווון לאן לרדת). בקיצור, הנה זה הגיע. צר לי על אילו שחשבו שהם עושים את עסקת חייהם. אבל השוק בגדול, מרוויח מהסיפור. לפחות כאן.
    סגור
  • מי שהשקיע בדירות ולא יוכל למכור ייתן לילדים ולנכדים שלו
    שרון 17/04/2020 00:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לגור שם בחינם בתמורה לכיסוי ארנונה ומיסים בלבד אף אחד לא ימכור בהפסד
    סגור
  • 24.
    גם כך שוק יד שניה גוסס
    אמיר 11/03/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    34 1
    עם הקורונה זה מוות בטוח לשוק הזה. קבלנים יהיו חייבים להוריד מחירים כדי לעמוד בתזרים, אחריהם שוק דירות יד שניה יורידו. ני שלא יוריד מעט היום, מחר יאלץ להוריד הרבה יותר.
    סגור
  • 23.
    ניתוח ברמה כל כך נמוכה. פשוט בדיחה (ל"ת)
    חן 11/03/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור
  • 22.
    ניתוח פשוט יותר
    מנתח מתחיל 11/03/2020 09:56
    הגב לתגובה זו
    28 0
    ענפים שלמיםבמשק משותקים, ענףהתעופה תיירותאירועים גם כל המסעדנות והאוכל נפגעו . אנשיםיפוטרו, אז בוודאי תהיה ירידה .
    סגור
  • 21.
    צריך להוסיף למשוואה גם דירות AIRBNB שחוזרות לשוק (ל"ת)
    צבי ישראל 11/03/2020 09:54
    הגב לתגובה זו
    19 0
    סגור
  • 20.
    גאון, או שיעחה או שירד (ל"ת)
    כל אחד 11/03/2020 06:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    בתקופה של משבר ופיטורים רק מטורף יתחייב על משכנתא (ל"ת)
    שאול 11/03/2020 04:41
    הגב לתגובה זו
    30 3
    סגור
  • 18.
    אלפי דירות airbnb יוסבו חזרה לשוק הרחב כמו"כ גם מלונות.
    יוסי 10/03/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    18 0
    מה שירסק את מחירי הדירות להשכרה, ובעקבותיהם גם את מחירי הדירות לקניה.
    סגור
  • 17.
    משבר 2008 - בהתחלה מחירים ירדו ומיד זינקו
    2008 10/03/2020 22:01
    הגב לתגובה זו
    6 29
    מסכים עם הראיון , מחירי הדירות לא יכולים לרדת הם יעלו
    סגור
  • אתה טועה
    אתה טועה 17/03/2020 17:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מחירי הדירות התחילו לעלות בשנת 2008 בגלל שסטלני פישר התחיל ח וריד את הריבית כלפי 0. היום גם עמך הריבית קרובה ל 0.
    סגור
  • 16.
    המתים יזרקו מלא דירות לשוק והמחירים ירדו (ל"ת)
    אחד 10/03/2020 21:40
    הגב לתגובה זו
    28 3
    סגור
  • מה אכפת לך הרי. אתה תהיה בינהם
    קבלנוביץ 11/03/2020 09:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חח
    סגור
  • אמא שלך עוד לא זרקה אותך מהבית??? (ל"ת)
    שאלה 11/03/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 15.
    ואם המחירים ירדו יורידו לך את המשכורת? אז תמשיך ללהג..
    דני צור 10/03/2020 20:16
    הגב לתגובה זו
    18 2
    במקום ללכת על בטוח ולומר שיש יותר מתרחיש אחד, הכותב החליט לשרת ,כרגיל, את ארגון הקבלנים ולנבא שתהיה עליית מחירים. מה שצפוי זה גל של פשיטות רגל שאז המפוטרים נשארים בלי כלום. בוודאי לא עם כסף לקניית דירה. ההיפך עם בעיה קשה לשלם משכנתא. תסריט הסב-פריים בסגנון ישראל הוא לצערי מאד ריאלי.
    סגור
  • 14.
    אין קונים
    מדווח מהשטח. 10/03/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    32 0
    מנסיון אישי. מוכרים שהציעו דירה למכירה לפני שנה, עדיין מחכים לקונה. לא אחד ולא שניים. אנשים מטלפנים, מגלים עניין, (לכאורה בלבד*), אבל תכל'ס- קשה מאוד לסגור עיסקאות נדלן. ברור לחלוטין שהמחירים יורדים . באופן מתון אבל בטוח. מתווכים מספרים שהשוק "אש", אבל זו חארטה. היום כדאי להמתין.
    סגור
  • 13.
    הנדלן יתרסק
    קויוטי 10/03/2020 19:03
    הגב לתגובה זו
    41 1
    בדיוק כפי ששוק ההון הנפוח מתחיל להוציא את האויר מהבלון. אנחנו נכנסים למיתון, עסקים יפגעו מה שיוביל לעשרות אלפי מפוטרים - שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא ואז תהיה הצפה של דירות למכירה, רק שלא יהיה מי שיקנה או שירצה לקנות (כי מחר יהיה זול יותר). בשנת 2008 שוק הנדלן היה בנקודה הכי נמוכה שלו (ירד 25% במשך 10 שנים), בעקבות המשבר, הריבית ירדה לאפס וזו הסיבה היחידה שמחירי הנדלן התחילו לעלות. שום סיבה אחרת. כיום המצב שונה לגמרי. הנדלן הוא במחירי בועה שכמותה עוד לא נראה (בארץ ובעולם). והסוף לצערי דיי ברור וידוע.
    סגור
  • זאת לא הסיבה היהחידה לירידה
    יוסף 28/07/2020 00:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך בחשבון גם שהמדינה הפסיקה שלחרר קרקעות, מה שהוביל לירידה קיצונית בהיצע
    סגור
  • 12.
    ווווו
    אנונימי 10/03/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    2 6
    וווווו
    סגור
  • 11.
    קריית חיים מערבית השבחה עתידית טובה דגני טורמן התחדשות עירונית (ל"ת)
    בני 10/03/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • למה אתה תמיד מפמפם את קרית חיים המערבית? (ל"ת)
    אני 10/03/2020 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כי זה חור (ל"ת)
    יוסי 11/03/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    דירות במשבר הקורונה
    אברהם 10/03/2020 18:25
    הגב לתגובה זו
    37 0
    לדעתי הביקוש יירד בהתמדה פיטורים ברקע חוסר פעילות המשק אנשים יפחדו להתחייב הדירות יירדו
    סגור
  • 9.
    ירידות חדות
    אנונימי 10/03/2020 18:14
    הגב לתגובה זו
    35 0
    מיתון אבטלה אנשים התחייבו למשכנתאות בלי שום פרופורציה לא יוכלו לעמוד בהחזרים . קבלנים יפשטו רגל כי אין עובדים ואין חומרי גלם ואז יצטרכו להוריד מחירים . תהיו חזקים.
    סגור
  • 8.
    בדיוק. להסית (ל"ת)
    שושו 10/03/2020 17:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    מי נתן לך לכתוב כאן פרשנות ??
    מורה נבוכים 10/03/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ב 2008 רכישת דירה, הניבה תשואה של 5% ומעלה. ב 2008 המשבר התבסס על קריסת הנדלן בעולם. המחירים היו זולים בטירוף. אז הריביות ירדו לרמה שלא הורגלנו אליה, וזה נתן דחיפה לקחת הלוואות כמעט בלי ריבית. כיום אנחנו רגילים לתשואות ריבית כאלו. אז מס הרכישה עמד על מקסימום 5% ופטור על השכרת דירות. היום זה מגיע ל 10% וקנסות על דירה שלישית ומעלה. בכלל אין ספק, שמשבר כלכלי יביא למשבר בשוק הנדלן.
    סגור
  • 6.
    בקיצור תגיד שאין לך מושג
    נביא 10/03/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    12 2
    המאמר הזה אומר או שיעלה או שמצד שני ירד, מה שבטוח אולי... אם אין דברי טעם לחדש אולי עדיף לא לכתוב
    סגור
  • 5.
    נמתין ונראה
    מתעניין 10/03/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ניתוח מעולה ונראה כאילו : "אז אלו נתוני הבסיס, כל אחד יכול להעריך איזה גורמים חזקים יותר ומשפיעים יותר". צודק : כל אחד יכול להעריך.......
    סגור
  • 4.
    הכל תלוי ברמת הנזילות שתהיה פה
    אחד 10/03/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    23 1
    אם יהיה כסף אנשים לא ימכרו בתים, אם אנשים יתרסקו יהיה לחץ מכירות והמחירים יחתכו גם בחצי והבנקים יאכלו לקרדה ותהיה פה קטסטרופה מטורפת
    סגור
  • 3.
    המחירים לא ירדו ב2008-9. נדלן זה הדבר הבטוח (ל"ת)
    שמוליק 10/03/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 15
    סגור
  • המוות בטוח או הקורנה (ל"ת)
    יניב 30/03/2020 04:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    איך בנאדם בלי פרנסה או בבידוד ילך לקנות דירה?
    אנונימי 10/03/2020 17:04
    הגב לתגובה זו
    30 0
    משבר הקורונה הולך להיות הרבה יותר גדול ממה שהיה ב2008 ולבנקים את היכולת להוריד ריבית (מה שגרם לעליות מחירים ב2008) כי היא כבר 0.25 לאן ירדו
    סגור
  • סוף סוף היה לי זמן לקנות דירות בגלל הפסקת קורונה
    משקיע 18/06/2020 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים עובדים ככ קשה שאין זמן לחשוב על השקעות.בזכות הקורונה סוף סוף רכשתי 2 דירות במחירים מעולים.אחד לבן אחד לבת
    סגור
  • אדם כזה לא במשחק בכל מקרה, הוא לא נחשב
    טפשוני 15/03/2020 01:33
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מי שבמשחק כרגע אלה משקיעים שמשכו מיליארדים מהבורסה בגלל המצב הכלכלי בעולם, וכרגע יש להם מיליונים נזילים והם צריכים אפיק להשקעה. נדל"ן כרגע הוא האפיק הכי בטוח. ברור שאדם שחי על משכורת, טובה ככל שתהיה, ללא הון עצמי משמעותי, לא ייכנס עכשיו להרפתקה נדלנ"ית, כרגע זה למקצוענים ולמשקיעים רציניים בלבד.
    סגור
  • מיקצוענים משקיעים כרגע על חברות שקרסו. (ל"ת)
    מקצוענים משקיעים 30/03/2020 04:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא צריך דירה כדי להתבודד
    ארז 12/03/2020 15:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשקט :) חוץ מזה שהמשבר פוגע בעיקר בתיירות,תעופה,מסעדות עובדי מדינה,היי-טק,תעשיות ביטחוניות ,סקטור הביוטכנולוגיה- בנתיים בסדר
    סגור
  • 1.
    כל נכס שנופח מעבר לכל פרופורציה סופו להתפוצץ
    אופטימי 10/03/2020 17:01
    הגב לתגובה זו
    38 2
    כל הנכסים שנופחו ב 10 שנים האחרונות בעזרת ריבית אפסית והדפסת כסף, סופם להישאר ללא אוויר.
    סגור
  • צודק, אבל כרגע ה'פיתרון' הוא הדפסה יותר פסיכית
    עוז 11/03/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טראמפ והבנקים המרכזיים אומרים: הכל יורד? אין בעיה, נוריד עוד רעבית, ונדפיס עוד כסף לשוק. ועוד. ועוד. זהו. שום פיתרון יצירתי, שום מחשבה, שום תהיה אולי זה בעיקר תורם לשני העשירונים העליונים וזהו.. בקיצור, כנראה שייעשו מהלכים שיועילו לטווח המאוד קצר, אבל כשהורדת ריבית והדפסה יפסיקו לשכנע את המשקיעים (וזה כבר קורה) - טראמפ וחבריו הנוכלים יצטרכו להחזיר את המפתחות ומייד.
    סגור
  • חד וחלק (ל"ת)
    מנחם 10/03/2020 20:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות