קניתם דירה בשני מיליון שקל והיום היא שווה ארבעה. אז מה?

לא באמת התעשרתם. הייתה לכם דירה ונשארה לכם דירה. זה מה שנקרא בכלכלה "תחושת עושר מזויפת". וכדי לא לפגוע לכם באשליה הממשלה לא מורידה את מחירי הדיור. כי בואו נגלה לכם סוד: כולנו יודעים בדיוק איך אפשר להוריד מחירים - סקר גולשים
 | 

קניתם דירה בשני מיליון שקלים והיום היא שווה ארבעה מיליון. אתם עשירים? לא. לא ממש. זו רק תחושת עושר. תחושת עושר זה מונח בכלכלה שבעצם אומר שאתם חיים באשליה. כי אתם לא באמת התעשרתם. הייתה לכם דירה ונשארה לכם דירה. כלום לא השתנה. זה שהשווי של הדירה מזנק כל שנה זה לא עוזר לכם בכלום.

מה תעשו, תמכרו אותה? אם תמכרו אותה תצטרכו לקנות דירה אחרת בשוק מטורף ולהשקיע שוב את כל הסכום. או יותר אפילו. וגם מה יקרה בעתיד? אולי מתישהו תצטרכו לעזור לילדים שלכם לקנות דירה, שכבר בטח תעלה שלושה, ארבעה, חמישה מיליון שקלים והם לא יצליחו לקנות אותה לבד. מה תעשו?

אולי אז תבינו שתחושת העושר בעצם מנותקת מהמציאות. בתכלס, לכולנו עדיף לחיות במדינה שאפשר לקנות בה דירה. והממשלה גם יכולה לעשות את זה בקלות. אבל היא לא רוצה. היא מפחדת לפגוע באותה תחושת עושר בדיוק. הרי לשבעים אחוז מהבוחרים בארץ יש דירות והם מסתובבים עם חיוך ומרגישים מינימום רוטשילד.

אבל אנחנו מקווים שעכשיו הבנתם שהמצב הפסיכי הזה פוגע בכולם – אז מה אפשר לעשות? כתבנו שבעה מהלכים שהממשלה יכולה לקדם כבר היום כדי לטפל במצב – מהלכים מוכרים כמו דיור ממשלתי, פיתוח מרכזי תעסוקה בנגב, וכו. כולם מפורטים למטה.
איזה מהלך לדעתכם יהיה הכי יעיל? תצביעו בסקר למטה ואנחנו נפרסם את התוצאות וגם נעביר אותם לגורמים הרלוונטים.

הצביעו - איזה מהלך לדעתכם יוריד את מחירי הדיור בצורה הכי משמעותית:

דיור ממשלתי ארוך טווח – אם יהיו כאן 300-400 אלף דירות בבעלות המדינה, דירות שמושכרות לטווח ארוך של 5 ו-10 שנים במחירים קבועים, תהיה כאן אלטרנטיבה אמיתית למגורים עבור ישראלים רבים. אלטרנטיבה שתוריד את הביקושים לרכישת דירה

פיתוח הנגב – אחרי עשורים ארוכים בהם פוליטיקאים מברברים על חשיבות הנגב אבל מקפידים להמשיך עם ההזנחה, אפשר פשוט להתחיל לפעול בכיוון. לבנות מרכזי היי-טק ותעשייה גדולים בדרום ולהעניק תמריצים משמעותיים למשפחות שיעברו ליישובי הנגב

החלפת שיטת מכרזי הקרקעות - נכון להיום רמ"י בוחרת בקבלן שנתן את ההצעה הגבוהה ביותר על הקרקע. שיטה שבאופן בלתי נמנע מתדלקת את מחירי הקרקעות ומכאן את מחירי הדירות. לכן חשוב לשנות את השיטה ולבחור דווקא את ההצעה שהכי קרובה לממוצע

הפרטת מנגנון היתרי הבניה - היתרי הבניה בישראל נתקעים ברשויות המקומיות שנים רבות ובכך מעכבים שחרור יחידות דיור לשוק. הבירוקרטיה בארץ היא בין המסורבלות בעולם המערבי והיא רק תופחת עם הזמן. חברה פרטית תוכל לעשות מהפיכה בתחום ולקצר משמעותית את הזמנים

זרז להתחדשות עירונית - פרויקטים של תמ"א ופינוי בינוי מאפשרים יצירה של יחידות דיור נוספות באזורי הביקוש. אבל העיריות מעכבות פרויקטים כאלה שכן אין להם רצון להעמיס על תשתיות העיר תושבים נוספים. הממשלה יכולה להעניק לראשי העיריות תמריצים כספיים עבור כל יחידת דיור נוספת

הורדת מס שבח – מס שבח יכול להגיע למאות אלפיי שקלים, סכום משמעותי שגורם לישראלים לחשוב פעמיים לפני שהם מוכרים דירה. ההערכה היא שאם המס הזה יבוטל או יופחת, כ-100,000 דירות ישוחררו לשוק

בלימת משקיעי נדל"ן – נכון להיום כל דירה חמישית בארץ נרכשת ע"י משקיע. לכן ניתן להעלות את מס הרכישה למשקיעי נדל"ן, לאפשר רכישת דירה רק לבעלי תעודת זהות ישראלית ובכל לבלום משקיעים מחו"ל, להגביל את מספר הדירות שיכולות להיות בבעלות אדם בודד, כמו שנהוג בחלק ממדינות ה-OECD

תגובות לכתבה(186):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 131.
    יוקר הדירות ... יוקר המחיה...
    בנימין לוזון 10/03/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה : בנקים , טייקונים , נמלים , מעמד בנק ישראל
    סגור
  • 130.
    תלוי איך עושים זאת
    עיברי 07/03/2022 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניית דירה פה זה מתאים רק לאלה שיודעים לקנות ולימכור בפירקי זמן קצרים כמו מניות בשוק ההון כי באיזור שלנו יכולים להיתפתח שפע של טירוף ומילחמות מהמדינות השכנות וגם כיבוש כי התמיכה העולמית מישתנה ולא משתינים אפילו לכיוון שלנו ואז עושים וייברח כמו שיש באוקראינה עכשיו והלכו הדירת ונישארה המשכנתא שי לשלם דורי דורות
    סגור
  • 129.
    אז אפשר למנף אותה במליון שח
    ... 14/02/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריבית אפסית
    סגור
  • כך נהוג באמריקה
    אהרון 03/06/2022 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקחים עוד משכנתה ומשקיעים בעוד דירה . אם המחירים ממשיכים לעלות אז מוכרים ומרוויחים וליורדים אז כלתה אותה הכל עניין של עיתוי . המנוף ]ועל לשני הצדדים
    סגור
  • 128.
    השקעת כספי ציבור
    נריעד 14/02/2022 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתפה מהמדינה שתשקיע את כספי הציבור לטובת הציבור ובצורה חכמה. אני חושב שבניית פרויקטים לשכירות בלבד בבעלות המדינה תיתן מענה מסוים גם לציבור ללא מסוגלות לרכישת דירה, וגם תחזיר את ההשקעה למדינה. מה שחשוב בעייני זה לא לזרוק כסף ללא בקרה כדי להנמיך להבות, לתת פתרונות ארוכי טווח בצורה מחושבת.
    סגור
  • טען עוד
  • 127.
    המדינה הכי מרויחה מתחושת החארטה הזאת (ל"ת)
    נתי 14/02/2022 01:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 126.
    פסיכוהיסטוריה
    עתידן 13/02/2022 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פסיכוהיסטוריה היא מדע שמסוגל לנבא את העתיד תוך שימוש בנתונים קיימים. נניח את הבאים:1. ההורים קנו דירות ב 2 מיליון והמחיר עלה ל 4 מיליון. 2. שלושה ילדים בממוצע3. קצב מחירי הדירות יירד.ההורים של היום מסוגלים לעזור לילדיהם לקנות דירה, הרבה בזכות עליית מחיר הדירה שלהם. הילדים יקנו דירה, אולם קצב עלית המחירים תפחת, והדירה תהיה שווה פחות או יותר אותו הדבר. זה גוזר שהילדים יתקשו לעזור לילדיהם לקנות דירה, וכתוצא מכך, הביקוש יפחת ואיתו גם המחירים. זה לא יקרה מחר, אבל תוך פחות מ-דור, מחירי הדירות יחלו לרדת. לא בטוח שזה מנחם מישהו היום אבל בלי אירוע יוצא דופן, לשם השוק הולך.
    סגור
  • קשה להעריך
    נריעד 14/02/2022 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שמעתי על פסיכוהיסטוריה, אבל בשפה שלנו זה נקרא תהליך מרקובי = תהליך שהתוצאה בכל שלב תלויה במצב הנוכחי בלבד. אני לא מסכים שזה המצב בעניין שוק הדיור, כי זו מערכת שאינה סגורה ולא כל גורמי ההשפעה עליה ידועים. עם הזמן גורמי ההשפעה משתנים, ומתווספים, דברים שלא חשבנו שקשורים משפיעים פתאום על שוק הדיור. בקיצור, קשה לדעת מה המגמה בשוק הדיור, ובטח דורות קדימה.
    סגור
  • עם כל הכבוד ליכולת שלך לנתח נתונים.פסיכוהיסטוריה נמדדת
    הארי סלדון 14/02/2022 21:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי כלים מתמטים הרבה יותר מתקדמים שנשענים על הרבה יותר נתונים לא התייחסת בכלל ליד הנעלמת שמשאירה את כל המחירים גבוה .. וזאת הממשלה .. יש פה עקרון של רווחים והכנסות ממיסים שלמכירות אדמה, מס שבח , מס רכישה וכולה וכולה ואין שום סיכוי אחרי שהמדינה התמכרה לאותן הכנסות והקצעה של אותן הכנסות לאפיקים אחרים שהיא תוותר עליהן או במילים אחרות תקצץ הוצאות כל כך כבדות ... מדובר פה על 50+ מיליארד שקל בשנה הכנסות .. וכמובן לא הכנסו לפה את גורם החברות נדלן שרכשו קרקעות במחירים סופר יקרים ..והם לא יכולים להרשות לעצמם למכור בפחות ממחיר מסויים ודבר אחרון פסיכוהיסטוריה זה כלי דמיוני מספר מדע בדיוני שיצא לפני 80 שנה .. בוא נשאיר את המדע בדיוני בצד ונתמקד במציאות
    סגור
  • 125.
    העלאת הריבית
    מוניטרי 13/02/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום חלופות ההשקעה הסולידיות נותנות תשואה אפסית, האינפלציה עולה התוצר עולה וכמו בכל העולם הריבית אפס. מצב זה לא נורמלי ומנפח נכסים תוך יצירת בועות. צריך להתחיל להעלות את הריבית ולהחזיר את המשק למבנה מוניטרי נורמלי. במצב זה גם רכישת הדירות תירגע ויפסק המינוף האדיר והמסוכן שמתדלק את שוק הדיור.
    סגור
  • 124.
    200,000 דירות רפאים... כנראה הם יותר חכמים מכולם ?? (ל"ת)
    ניר 13/02/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 123.
    יש להגביל כתיבת כתבות שמכילות מידע שגוי
    דור 12/02/2022 20:58
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להגביל את המשקיעים ולהוציא אותם מהשוק מוזיל רק בטווח הקצר, בטוח הארוך מייקר את הדירות, ומפחית את הבניה ומייקר את השכירות עד כדי כך ששוה למשקיעים לחזור., ולגבי האענה המטומטמת לא פחות שהמדינה צריכה למכור קרקעות בזול, הדירות לא נמכרות לפי עלות הבניה אלא לפי כמה שאנשים מוכנים לשלם, כלומר אם תוזילי את הקרקעות לבקשת הקבלנים פשוט תגדילי את רווחי הקבלנים וזה הכל.
    סגור
  • 122.
    הבעיה עם אלו שלא קנו
    נתן 12/02/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכמה גדולה
    סגור
  • 121.
    השאלה - מה קורה לכסף אם הוא לא בדירה
    שש.שש 11/02/2022 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הדירה הכפילה את ערכהמ(100% רווח) והריביות, השקעות עשו פחות מ 125% רווח אז עדיין כדאי לקנות דירה. כי מי ששם את הכסף בבנק, השקעה מגלה שאחרי 20 שנה ערך הדירה עלה יותר ממה שהכסף שלו עשה וחלום הדירה התרחק אפילו יותר....
    סגור
  • למה תחושה מדומה
    נריעד 14/02/2022 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת לא הבנתי למה תחושת העושר מדומה? אם זוג מבוגר מחזיק דירה שרכש במיליון, והיום שווה כפליים, אז הוא יכול למכור ויהיה לו רווח. מה שהוא יחליט לעשות עם הכסף זה עניין שלו. כותב הכתבה מניח שתמיד צריכה להיות דירה בבעלות, ולכן כאילו אין כאן באמת רווח. אבל זה לא נכון, הזוג המבוגר שלנו יכול לעבור לדיור מוגן להמשך חייו...
    סגור
  • 120.
    תחרות יכול להוזיל הכל (ל"ת)
    אני חושב 11/02/2022 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 119.
    שייכנסו חברות בנייה מחו"ל ויתחרו בקבלנים הישראלים במחיר (ל"ת)
    אריה 10/02/2022 22:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אף אחד לא מעוניין להתעסק עם הביורוקרטיה בארץ. לא כלכלי (ל"ת)
    כבר בדקו 13/02/2022 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 118.
    דעתי
    שלומי 10/02/2022 18:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לטווח הקצר להעלות את מס הרכישה והורדת מס השבח לטווח הארוך בניית דיור ממשלתי ארוך טווח החלפת שיטת מכרזי הקרקעות למחיר ממוצע זה מעולה הפרטה של מנגנוני הבניה והתחדשות עירונית
    סגור
  • 117.
    להגביל מחירים ולהגדיר תנאים להשכרת דירות
    צופית 10/02/2022 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    צריך לחזק מחדש את הדיור הציבורי. צריך לעגן בחוק את נושא השכרת הדירות ולקבוע מגבלות.
    סגור
  • 116.
    עדי, הבהרת מצויין את האשליה ועומק הבעיה (ל"ת)
    עוז 10/02/2022 17:12
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • 115.
    הטענה הכי חכמה בכתבה... כנסו
    איש חכם 10/02/2022 16:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ביטול מס שבח. מלא דירות לא נמכרות בגלל המס הזה. כשבעבר היה פטור מכרו נכסים. הכל בגלל חמדנות פקידי האוצר למיסים. ושרי האוצר לדורותיהם, ש"רועדים" מהפקידים חסרי אומץ במקרה הטוב. רפי שכל במקרה הרע. הבאתם את ליברמן..........? פחחחחחחחחחחחחח..... אפילו לפיד היה טוב יותר
    סגור
  • 114.
    טעות בכתבה
    בר 10/02/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כשערך הדירה עולה אפשר לקנות נכס נוסף עם הלוואה בנקאית על חשבון הנכס שממושכן
    סגור
  • אבל אתה צריך הון יותר גדול לדירה השניה
    עידו 11/02/2022 08:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם המחיר היה נמוך היית יכול גם לקחת משכנתא על הדירה הראשונה כדי לקנות את השניה, כי גם מחיר השניה נמוך
    סגור
  • למה שיקנה דירה עם ההלוואה?
    ... 14/02/2022 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול לקנות קרן מחקה מדד. יכול לשפץ את הנוכחית ולמכור ברווח על השיפוץ ולעבור לדירה זולה יותר. יכול להקים סטארט-אפ...... וכן גם יכול לקנות דירה במליון שח שקיבל עבור ה 2 מליון שהוא ממשכן
    סגור
  • תשקיע חכם
    נריעד 14/02/2022 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיוון שכבר יש לך דירה, אתה לא מוגבל לאזור ההשקעה. תשקיע בדירה באזור שצפוי להתפתח ולהעלות תשואות.
    סגור
  • 113.
    קבלן מטעם ממשלה
    מגיב 10/02/2022 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הפתרון הוא קבלן מטעם הממשלה שיבנה דירות למחוסרי דיור בכמויות. כמו מחיר למשתכן. אבל עם מחיר דירה קבועה צמוד למשכורת ממוצעת במשק כפול פקטור זהה לזה בממוצע ב OECD. קבלן מטעם ממשלה יכול לקבוע מחיר שהוא רוצה כי אין פה עניין של רווח. צריך לבנות בכל חלקי הארץ ולא רק בפריפריה. וגם דירות קטנות. ובכמות שתספק לפחות חצי מהביקוש של מחוסרי דיור. בכזה מצב שאר השוק יתאים את עצמו למציאות החדשה. וגם אם לא - מחוסרי דיור יקבלו דירה מהמדינה ומי שיש לו ורוצה לשדרג ישלם מחיר שוק כי מדינה לא צריכה לדאוג לו.
    סגור
  • 112.
    פשוט לא נכון
    אורן 10/02/2022 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מי שערך הנכס שלו עלה יש לא אפשרות למנף את עצמו בהלוואת משכנתא זולה מאוד על בסיס הערכת שווי הרבה יותר גבוהה, ולרכוש נכס שני להשכרה, שהשכירות מחזירה את המשכנתא הנוספת, ועוד עם עודף. זה לא התעשרות תאורטית, אלא הלכה למעשה.
    סגור
  • רק.... גם הנכס החדש שהוא קונה עלה !!!!! (ל"ת)
    איש חכם 10/02/2022 16:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 111.
    עושר
    אבי 10/02/2022 14:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    התעשרתם רק במידה ומכרתם את הדירה ב 4 מיליון במקום 2 מיליון ועם הכסף אתם נוסעים לחיות בתאילנד או בכל מידינה זולה אחרת
    סגור
  • 110.
    זה ממש לא נכון. מי שלא עלה על הרכבת נהיה עני כפליים!
    איתן 10/02/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הכוונה לאלו שלא הספיקו לקנות דירה במחיר שפוי.
    סגור
  • 109.
    אצכור לפראירים של ביזפורטל
    בנבנ 10/02/2022 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואעשה בוכטה
    סגור
  • 108.
    דיור
    שלמה1 10/02/2022 11:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בועה שתתפוצץ! שום הגיון והצדקה למחירי הדיור! הממשלה יכולה להחזיר השפיות עם היצף קרקעות(במחיר נמוך) והורדת מיסוי מוגזם במרבית רכיבי הבניה ובמיקוד לציבור זכאי משרד השיכון.
    סגור
  • 40 שנה שעולה.... זו לא בועה (ל"ת)
    איש חכם 10/02/2022 16:45
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 107.
    היא צודקת ב-100% והתגובות כאן מראות שאנשים חיים בהכחשה
    יועץ מס 10/02/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    20 2
    יופי הדירה שלכם עלתה ל-4 מיליון. אז מה? אם תרצו לשדרג תצטרכו להוסיף הרבה יותר כסף. אם תרצו לעזור לילדים לקנות דירה תצטרכו לחסוך להם הרבה יותר כסף. (כבר הכנתם 1 מיליון שקל לכל ילד כדי שהוא יקנה לידכם דירה? תודה רבה. זה מה שחשבתי) תמכרו את הדירה ותקנו 2-3 אחרות? אוקי ואז מה? תלכו לגור בשכירות בשכונה שלכם? תעזבו שכונה איכותית במרכז ותרכשו דירה למגורים באשקלון ב-2 מיליון + עוד דירה שתיים להשקעה בפריפריה הרחוקה? (אזכיר לכם 8% מס רכישה מהשקל הראשון + דרישה ל-50% הון עצמי) עליית מחירים מטיבה עם אנשים שרוצים לשנמך או לצאת בכלל מהשוק (למכור ולקחת את הכסף), אבל לכל השאר גם לילדים שלכם הטירוף גורם הרבה יותר נזק מתועלת. שמח להנחית אתכם למציאות. על החתום יועץ מס.
    סגור
  • רק שכחת לציין שמי שמעלה את המחירים אלה המשקיעים שמאוד מרוויחים מהעליות
    ליצן החצר 13/02/2022 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבתא שלי גידלה 12 ילדים בדירת 60 מ''ר היום לזוג עם 2 ילדים וכלב לא מספיק 100 מ"רהציבור מטומטם לכן הציבור משלםבא כחלון חילק קרקעות אנשים קנו דירות במחירים של עשור אחורה ולא דאגו להשאיר אותו שימשיך את העשיה המבורכת שעשה למענםהציבור מטומטם לכן ימשיך לשלםעל החתוםקלקלן בדימוס
    סגור
  • לא חייב לשדרג, חוזר לשכירות ונשארתי עם הרווח ביד. אקזיט (ל"ת)
    שרון 10/02/2022 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • גם שכירות מתייקרת בגלל עליות מחירים.
    יועץ מס 10/02/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כן, יש היגיון להעיף את הדירה, לעבור לשכירות ולהשתמש בכסף בשביל לקנות 3-4 דירות קטנות בפריפריה גם בשביל לפזר סיכונים וגם בשביל להגדיל את הסיכוי לפינוי-בינוי/תמ"א 38. אבל הרוב לא יעשו את זה. (אישה/ילדים/פחד) אז נשאר להם להתלהב מרווח על הנייר ולהתעלם מהעובדה שילדים שלהם הולכים לאכול אותה חזק - חזק עוד כמה שנים. (תשאל חברים שלך כמה מהם חוסכים 400-500 אלף שקל לכל ילד) מקווה שכולם כאן מכינים את הילדים שלהם ל-8200 כי זו כנראה תהיה הדרך היחידה שלהם לקנות דירה בישראל ב-2030.
    סגור
  • ולכן... ב2032 כבר אפשר יהיה לקנות בקלות (ל"ת)
    פריצל 11/02/2022 00:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 106.
    דיור ממשלתי (ל"ת)
    ליאור 10/02/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 105.
    אלא אם יש אזרחות נוספת
    ן 10/02/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והשקל חזק
    סגור
  • 104.
    בנוסף
    לרון 10/02/2022 10:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המדינה שלנו ביטלה את תופעת "היהודי הנודד" שהחזיק מזומן וזהב,וכיום רצים אחר דירות כאילו אנחנו לא ב "לב המאפליה" כלומר השקע הסורי אפריקאי וסכנת רעידות האדמה,מעניין שאנשים קונים אך לא מבטחים דירות
    סגור
  • 103.
    הבעיה היא
    לרון 10/02/2022 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב י ט ח ו נ י ת,לכן גם אל על עוד קיימת,לדוגמא,אי לכך הבעיה לא תיפתר,אולם במחשבה שניה בהיותנו בלוא הכי דיקטטורה,ניתן פשוט להוציא הוראת חוק שתפסיק קניית דירות לשלש שנים קדימה ולהוריד בכך ביקוש,כ'כ משקיעי חוץ לא יוכלו לקנות דירות בתקופה זו
    סגור
  • 102.
    שיפור תחבורה מסילתית, רכבות מהירות
    פקוק 10/02/2022 08:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפריפריה. ברכבת מהירה אפשר להגיע מקרית שמונה לתל אביב ב 50 דקות כולל תחנות ביניים.
    סגור
  • 101.
    לא הבנתי, מכרתי אחת קניתי 3! אז זה מזוייף??
    נועה 10/02/2022 08:04
    הגב לתגובה זו
    2 10
    באמת אתם דפוקים!
    סגור
  • תמיד היית יכול לקנות 3
    איש חכם 10/02/2022 16:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הדירות עלו ביחד
    סגור
  • לא הבנת מה זה כלכלה
    אופנוע 10/02/2022 09:39
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אל תגיד לאחרים שהם דפוקים לפני שתהיה בטוח שאתה מבין הכל... הדירה שלך עלת אבל יחד איתה כל הדירות! איך תקנה 3 דירות בדיוק? קנית ב1 מליון, עכשיו זה 3... מכרת אבל עכשיו כל הדירות באיזור שוות 3 אתה יכול לקנות דירה אחת... בבקשה מחר לא לאחר שיעור בדידים ומצולעים בבקשה
    סגור
  • 100.
    כלום לא יעזור. כנסו
    דודי 10/02/2022 07:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ונניח שיורידו מחר בבוקר את כל מחירי הדירות ל 300 אלף לדירת 4 חדרים ו 400 אלף לחמישה - מה יקרה? אנשים יעוטו על הדירות וכל זוג צעיר יקנה דירה למגורים ואחת להשקעה וכל איש קבע יקנה שלוש וארבע דירות לילדים ואז המחירים יטפסו ויטפסו ותוך שנתיים קיבלנו את אותה בעיה. ככה זה , יש לנו אופי של שורדים שאוגרים ואוגרים זה במנטליות שלנו ובדנא.
    סגור
  • שים לב
    שי 12/02/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצל המפמפמים יש רק כיוון אחד והוא למעלה כנגד כל חוקי הכלכלה. כן,כן המחירים יכולים רק לעלות ולא לא אף אחד לא נכנס לשוק כאשר הוא מתרסק (טוב, אולי רק לפי הגיון משקיעי הנדל״ן).
    סגור
  • 99.
    סיבה שמינית והחשובה מכולן: הטלת מס השכרה
    מנחם 10/02/2022 07:22
    הגב לתגובה זו
    6 4
    זה מה שיוריד מחירי הדירות. כל השאר זה בלבולי ביצים
    סגור
  • ממש לא. עלות המס תגולגל מיד לשוכר וכך השכירות תעלה!
    כלכלנוביץ 10/02/2022 14:28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    דוגמא פשוטה: בעל נכס משלם משכנתא 3000 שח ומשכיר את הנכס ב3000 שח. נניח שעם מס יצטרך לשלם מעכשיו 3500 שח (משכנתא + מס) - מה אתה חושב שיקרה?
    סגור
  • תמימות כובשת
    לרון 10/02/2022 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוליטיקאים חובבי כסאותיהם באמת יטילו עוד מס גורף
    סגור
  • 98.
    הנגב ליוצאי צבא
    ימין מלא 10/02/2022 07:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגיע הזמן ודווקא עכשיו לתת יותר ללובשי המדים ולחלק להם קרקעות לבניה בדרום חינם. גם כך הבדואים משתלטים על הנגב ולכן נרוויח פעמיים.
    סגור
  • 97.
    מכרתי בתא וקניתי בנתניה בהפרש אני משלם לפילגשים (ל"ת)
    חרמני 10/02/2022 02:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 96.
    פירוק המועצות האזוריות במרכז
    והפיכתן/סיפוחן לערים 10/02/2022 00:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צפיפות אוכלוסין מהנמוכות בארץ בלב אזור הביקוש. רוצים נחלה ושדות? לכו לצפון / דרום.
    סגור
  • 95.
    מס רכוש (ל"ת)
    ימנע ספסרות בקרקע 10/02/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 94.
    תחרות
    מאיר מ 09/02/2022 23:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ריבית 3-5 אחוז עוצר מחירי דירות , בורסה אשר עולה לפי ערך ולפי הרצה
    סגור
  • 93.
    הדבר האחרון שאתם רוצים זה עוד התערבות ממשלתית
    מייק לבנובסקי, ר''ג 09/02/2022 23:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א. רמ'י כבר תוקעת את שחרור הקרקעות ב. עיריות עם ניגוד אינטרסים מול המדינה כי ארנונה לפרטיים נמוכה מארנונה לעסקים. בהגדרה הם יתעדפו נדל"ן מניב. המדינה צריכה לגרום לעירייה להיות אדישה ולסייע בתעדוף התחדשות עירונית. ככה יעקפו את רמ'י וגם יעודדו בניהה למגורים. ג. אם כבר דיור להשכרה. אז שיהיה פרטי. וחשוב להוריד מס על משקיעים כדי לעודד הן דירות להשכרה פרטיות והן מוסדיים שיכנסו ויסדירו את השוק הזה. ככל שתהיינה יותר דירות להשכרה ככה האלטרנטיבה תוזל, ירד לחץ ביקוש מדירות מגורים כי תהיה הסטה להשכרה ובהכרח, ערך דירת מגורים לא יעלה כי עלות השכירות (התשואה על דירה למעשה) לא תעלה או אולי אף תרד
    סגור
  • 92.
    מה הקשר לבלימת משקיעי הנדלן?
    אבי 09/02/2022 21:10
    הגב לתגובה זו
    12 1
    יש שוק שכירויות שמבוסס על משקיעים שרוכשים דירות..אם יבלמו אותו..גם לא יהיה כסף לדירה..וגם מחיר השכירות יעלה..צריך לתמרץ משקיעי נדלן להוריד את גובה המס הכנסה בכדי שלשכבות החלשות יהיה איפה לגור, כרגע משקיעי הנדלן רוכשים בתשואות נמוכות מאוד
    סגור
  • 91.
    טעות אחרי טעות
    שלו 09/02/2022 20:54
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ראינו את הבניות בכל הערים העיריות קיבלו אישור לבנות דירות,בנו בנינים רבי קומות דירות מפוארות רק למגזר שמרבה במחיר,בנו באופן פרטיזנים ולא חשבו על המגזר הצעיר,העתיד של המדינה שהם העתיד שלנו ,במקום להעדיף את רוב הבניה לציבור הצעיר,במיוחד לחיילים שמשתחררים ואין להם מוצא ,מכניסים אותם לדילמות , מלחתחילה היו צריכים לבנות בגודל כזה שהצעירים באמת יוכלו לקנות במחיר סביר ויוכלו לעמוד בתשלומים של משכנתא אתם מתארים לעצמכם צעירים שבקושי מרוויחים לוקחים משכנתא 90% מערך הדירה כל חייהם יהו משעובדים לבנק כל חייהם חיים מול הבנק מה אם החיים שלהם ,יורדים לטמיון אם אתה לא עובד 12שעות מינימום לא יהיה לך משכורת שתוכל לעמוד מול כל התשלומים,בנוסף הוסיפו את הפרוייקט של פינוי בינוי שבאופן אוטומטי מקפץ את המחירים עוד לפני ששמו יסודות,הפרוייקט פינוי בינוי הוא שמקפץ את המחירים ברגע שיפסיקו המחירים התמתנו,דוגמא; דירה מחירה היה לפני חצי שנה בין-600,000 ₪ ל-700,000 ₪ היום דורשים בין מליון וחצי ₪ אפילו 2 מיליון ₪,אתם מבינים וזה רק בגלל שרק מחתימים דיירים לפרוייקט היחידים שמתעשרים הם הקבלנים על חשבון דיירים מסכנים .
    סגור
  • 90.
    שטויות
    ללא ספק כתבת שטויות 09/02/2022 20:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ללא ספק מה שכתבת נכון לגבי מי שיש לו אך ורק דירה אחת והוא גר בה מי שיש לו דירה להשקעה הרוויח ובענק ! ורק בגלל המשקיעים מחיר הדירות האמיר . בקרוב כל זה יגמר כשיעלו הריבית והמדד ולדעתי תוך שנתיים הדירות ירדו עד 10 אחוז לא יותר מזה !
    סגור
  • גם הפנסיונרים שמוכרים ויורדים בגודל הדירה הרויחו בענק! (ל"ת)
    בבר 10/02/2022 01:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 89.
    מחירי הדיור הם אשלי. אושר
    קר אורלי 09/02/2022 20:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם מכירת דירה עלינו לשלם מב לא מבוטל מס שבח.ומס לעיריה.כך שבפועל נישאר למו 20 %פחות. בקנית דירה שוב מס רכישה עוד ותיווך.שגם הם סכום לא מבוטל. אז היכן העושר??? נעלם במיסים. המדינה הינה היחידה שנהינת מעליית המחירים.לוקחים מס על מס.ואנחנו שחשבנו שאנחנו עשירים....זו אשליה בבוף זה 4 קירות עם שיש כזה או אחר .חבנוסף מחירי התיווך שזינקו העקבות המחירים....איש לא אומר מילה....עורכי דין עושים חוזים ה%נמוך יותר ולהם יש אחריות .אבל התווכים ? י
    סגור
  • 88.
    דיור להשכרה, אבל בתימרוץ קבלנים פרטיים
    איילת 09/02/2022 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לטפל בהגדלת ההיצע, כי הוזלת תהליכים משחקת לידי גורמים מתווכים. הממשלה יכולה לעודד בנייה מסיבית של דירות קטנות להשכרה במרכזי הערים, בשטחים פנויים ופינוי בינוי. כאלו שלא מייצרות עומס על התשתיות - לצעירים וקשישים. על הדרך גם יוגדלו האלטרנטיבות למגורים לגיל המבוגר שאינן דיור מוגן, ומרכזי הערים יהנו מהתחדשות והגדלת מסה צרכנית לעסקי רחוב ולתחבורה.
    סגור
  • 87.
    אבל אם לא היינו קונים לא היינו יכולים לקנות. זה לא מזוי
    ניק 09/02/2022 19:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • 86.
    העלאת ריבית !!! תוך שבוע הנדלן צונח ! (ל"ת)
    יעקב 09/02/2022 19:13
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • הפקידים שולטים
    אא 09/02/2022 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וגם התעשיה וגם אלו שצריכים להחזיר משכנתא או הלוואה וגם היזמים שיחששו לקחת הלוואות. בכל התחומים, לא רק נדלן
    סגור
  • 85.
    מחיר
    שוקי 09/02/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה נכון שאף אחד לא מיתעשר מעלית מחיר הדירה שאתה גר בה אבל אם מכרתה את הדירה והיגרתה לארצות הברית הרווחתה פעמיים פעם אחת מעלית ערך הדירה ופעם נוספת מהיתחזקות השקל. ולעינין המחיר אני בעד שיעשה כל דבר אפשרי כדי שמחירי הדיור ירדו יש דור צעיר שיהיה לו קשה עד בילתי אפשרי ליקנות דירה
    סגור
  • 84.
    מי שקנה ב2 מוכר ב 4 קונה 2 של 2 מיליון
    רני 09/02/2022 18:37
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז לא הבנתי מי לא התעשר כאן
    סגור
  • זה שקנה 2 דירות בחצי גודל מהמקורית ובאתו המחיר לא התעשר (ל"ת)
    מיחחחא 10/02/2022 01:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • והוא יעבור לגור בדירה של 2 מיליון במקום בדירה של 4 מיל (ל"ת)
    חנה 09/02/2022 23:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא טיעון לא הגיוני,זה יפגע ברמת החיים שלו
    שי 12/02/2022 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שמישהו יעבור מבית חדש לדירת שיכוני רכבת? או מבית פרטי ביישוב טוב לאזור חות טוב בבניין?
    סגור
  • 83.
    לא מדויק
    יוסי 09/02/2022 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הזוג בני חמישים וצפונה ימכרו את הדירה יעברו לשגיאות ויעשו חיים עם ארבעה מיליון.
    סגור
  • 82.
    דיור ממשלתי
    משה אוסמו 09/02/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל שחיתות. הרי היה דיור ממשלתי. וראינו כמה התאמצו להיפטר מזה בגלל שחיתות של עמידר עמיגור ועוד. צריך לפטור או להקל במס מהשכרת דיור בתנאי פקוח על המחירים והשוק יאזן את עצמו. וכולנו נרוויח מזה.
    סגור
  • 81.
    הפיתרון הרבה יותר פשוט וזול
    שטויות 09/02/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    10 2
    לחייב את הבנקים לשלם 5% על פיקדונות.
    סגור
  • 80.
    המשקיעים התעשרו ללא ספק והם ללא ספק הגורמים לעליות המחי
    יעקב 09/02/2022 17:59
    הגב לתגובה זו
    8 5
    חייבים לעצור את זה לכל הפחות שימסו אותם בצורה שלא ישתלם להיכנס לשוק הזה
    סגור
  • 79.
    זו ארצי, זו מולדתי-ואני כאן להשאר! (ל"ת)
    רמי 09/02/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 78.
    שטויות
    ניר 09/02/2022 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שקנה דירה שניה ב 2 והיא שווה 4 בהחלט התעשר...
    סגור
  • מי שקנה דירה שניה כן
    העיראקי 09/02/2022 20:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אם יש לו כמה ילדים והוא ירצה לעזור להם אז הוא יבין שזה לא מספיק. זה כמו קזינו,הקזינו תמיד מרוויח
    סגור
  • רק אם זו דירה שנייה והיא מכר אותה (ל"ת)
    רק אם זו דירה שנייה 09/02/2022 19:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מי כותב את השטויות האלה
    נחום 09/02/2022 18:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קניתי דירה בשני מליון, שמתוכם מליון משכנתא עכשיו היא שווה ארבע, אני מוכר, מחזיר מליון לבנק. נשאר עם שלוש, קונה שלוש דירות של שני מליון עם הון התחלתי של מליון.
    סגור
  • משחק סכום 0
    מנחם 10/02/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כל הדירות עולות עכשיו 4... אין דירות ב2 מליון מה עכשיו? תקרא טיפה על משחק סכום 0
    סגור
  • 77.
    מחירי הדירות עולים, אבל לא המשכורות
    איתן 09/02/2022 17:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לגמרי תחושת עושר מזוייפת...
    סגור
  • 76.
    טעות והטעיה
    אאא 09/02/2022 17:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככלכלן אין לי אלא לאמר כי טענת הכותב אינה נכונה ויש בה משום טעות והטעייה. בפרט כאשר מדובר בדירה להשקעה ולא בדירה ראשונה המשמשת למגורים. דירה היא אחת מחלופות ההשקעה הקיימות בשוק והיא צמודה למדד מחירי הדיור ועולה יחד איתו אם מעט יותר ואם מעט פחות כתלות במיקום הדירה. אם קנית דירה להשקעה ב 2015 ב 1.5 מליון וערכה כיום 2.5 מליון הרווח המצטבר הוא מליון שקל פלוס ההכנסות משכירות שנצברו במהלך השנים. זו תשואה יפה מאוד ולא בטוח שמדד תא35 עלה מ 2015 עד היום בשיעור דומה. סאת ועוד, אם כוונתך לעזור לילדך לרכוש דירה בעתיד הרי נכון להצמד למדד מחירי הדירות וזאת עושים על ידי קניית דירה להשקעה. טענת הכותב נכונה במידה מסויימת כשמדובר בדירה למגורים ולא להשקעה.
    סגור
  • 75.
    העלאת הרבית
    שמוליק 09/02/2022 17:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פרסום כתבה על כמה משפחות לא עומדות בהחזרי המשכנתא
    סגור
  • 74.
    משקיעים הם יותר מחמישית מהרוכשים!
    המלך ערום 09/02/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה שמרתיח את שוק הנדלן הם אך ורק המשקיעים,כאלה שקונים לצורך השקעה,כאלה שקונים בפריסייל בשלב מוקדם ועושים עליה סיבוב ומוכרים אותה שהיא בנויה או אחכ,להגיד שהם חמישית מהרוכשים זו עצימת עיניים לנתונים האמיתיים:כמה קונים ע"ש הילדים שלהם שבגיל 18? כמה משמשים כ"קופים" וקונים לאחרים בעסקאות כאלה ואחרות? כמה רוכשים דירה ואינם מתגוררים בה,בארץ או בחול? מספר המשקיעים גבוה מהרבה מחמישית ולדעתי הוא כמעט שליש מהרוכשים.אם מוציאים את המשקיעים השוק חד משמעית יורד.ניתן לעשות את זה במיסוי גבוה(מה זה 8% בדיחה,למה לא 50%? כזה שירחיק משקיעים לגמרי),כמו לאפשר קניית דירה רק לבני 21 ומעלה (כי כמה באמת מרוכשי הדירה,או שהוריהם רכשו יותר נכוןבני ה18 גרים בה?),יש המון צעדים לעשות..אבל למה שיעשו אותם,חלק גדול מהמשפיעים,העיתונאים והמחוקקים בניגוד אינטרסים.הרי 70% כמו שנכתב פה הם בעלי הדירות בעצמם.שההגה,המדיניות והחקיקה תעבור לאנשים ששוכרים דירה תאמינו שבקלות יתרה ניתן לחתוך את המחירים בעשרות אחוזים תוך מספר חודשים.
    סגור
  • 73.
    ראשית כל, המצב כל כך קריטי
    איתן 09/02/2022 16:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שגם אם יעשו את כל הצעדים הללו זה לא יועיל ולא יספיק בכדי לבלום את טירוף העליות(זה מה שאלקין הדביל לא מבין). שנית, מה יעזרו כל הסקרים והעצות שלכם אם הממשלה (כמו שאמרתם בעצמכם) לא מעוניינת שהמחירים ירדו??
    סגור
  • זה לא קשור לממשלה
    לארי 10/02/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה קשור לכוחות השוק. בסופו של יום אם פרסמתי דירה במחיר מוגזם אין לי קונים אז אני יכול לבקש מכאן עד להודעה לדשה. ואם תשים לב,זה בדיוק הקיפאון שמתרחש עכשיו. למשפחה ממוצעת אין כסף שגדל על העצים וכל מי שהיה לו הון פנוי מושקע בנדלן. ברגע שתעלה הריבית וגם בלעדיה, אחרי בועה של 12 שנה יהיה כאן פיצוץ אדיר!
    סגור
  • 72.
    מדינה בדיחה
    יוי 09/02/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כן התעשרו מוכרים פה וקונים בחול 4 דירות.
    סגור
  • 71.
    לעזוב ולעבור לחול שם המחירים הגיוניים (ל"ת)
    דודו 09/02/2022 16:27
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 70.
    מחירי הדירות
    רח 09/02/2022 15:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לשחרר קרקעות , לזרז את הליכי הרישוי,להוריד את המיסוי,ולאפשר לחברות ממשלתיות להתחיל לבנות ללא רווח עבור ציבור חסר דיור, יוצאי צבא וזוגות צעירים
    סגור
  • הממשלה לא רוצה הם רוצים הרבה מיסים
    יוסי 09/02/2022 18:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הצעירים חייבים לצאת לרחובות.
    סגור
  • 69.
    בהרבה מדינות וערים הרבה יותר יפות מישראל ותל אבוב ניתן לקנות 4 דירות במחיר דירה עממית בישראל , זה פשוט איבד כל הגיון. (ל"ת)
    בכל העולם צוחקים על מחירי הדירות בישראל 09/02/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 68.
    אפשר היה לקנות בתים מוכנים מחו'ל אם היה שטח זמין לבניה
    קבלנסקי 09/02/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אפשר היה לקנות בתים מוכנים מחו'ל אם היה שטח זמין לבניה צמודת קרקע, יש מלא קיטים לבנייה מהירה ואיכותית, 50000-60000 דולר ויש לכם בית מדהים, חדש מהשקית עם כל מה שצריך. יכולים להיכנס ברשת לאתרים שמוכרים kit homes ולראות, תלוי בדגם ובמפרט. בארץ כל הבנייה מבטון ובלוקים, מאוד איטי, מאוד כבד ומאוד יקר, לא מחוייב במציאות, אם מטיילים בעולם, רואים שיש עוד טכניקות בנייה שחלקן יכולות להתאים גם בארץ. לא חייבים לגור בבונקר מבטון.
    סגור
  • 67.
    מכרזים
    בובו 09/02/2022 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה צריכה להוציא רק מכרזי ביצוע לקבלנים. קרקע תכנון, ניהול, על חשבון המדינה
    סגור
  • 66.
    מה עם העלאת ריבית שתהיה תואמת לרמת האינפלציה (האמיתית)?
    קלקלן 09/02/2022 14:26
    הגב לתגובה זו
    13 0
    זה יוריד מהר את מחירי הדיור.
    סגור
  • 65.
    להגביל קבלנים ויזמים חזירים (ל"ת)
    מור 09/02/2022 13:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הפקידים שולטים
    אא 09/02/2022 23:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה חושב שהם חזירים. למה אתה לא הולך להיות קבלן
    סגור
  • 64.
    מס שבח
    יורם 09/02/2022 13:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לעולם המדינה לא תבטל מס שבח. .מס רכישה .מס קניה על מכוניות ....זה הדובדן בקצפת להכנסות של המדינה
    סגור
  • 63.
    זה צריך להתבטא גם בתשלומי מיסים
    8 09/02/2022 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מי שאין לו דירה צריך לשלם פחות מס. לא הגיוני שמי שאין לו דירה יממן אחר שיש לו דירה ששוויה מליונים. אם המס הוא פרוגרסיבי - אז גם זה צריך להיות חלק מהשיקולים.
    סגור
  • עבור דירה יחידה לא משלמים מס שבח ומס הרכישה נמוך בהרבה (ל"ת)
    א 09/02/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 62.
    רק הורדת מס רווחי הון. שיבינו שדירות הן לא השקעה
    נדי 09/02/2022 12:55
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מחירי הדירות עולים ועולים כי רואים בהם השקעה ללא סיכון.לעומת זאת משקיעים בבורסה שנוטלים סיכון של אובדן השקעה משלמים מס25 אחוז מהשקל הראשון. ברגע שיורידו את מס רווחי הון, כל תנועת ההשקעות תתהפך. פשוט וקל אבל למי יש ביצים?
    סגור
  • 61.
    לעדי ברזילי
    חמדני 09/02/2022 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעדכן אותך שבארבע מליון שקל של דירה בתל אביב אפשר לקנות מאה דירות בבוקרשט וזה בדוק אז איך אמרו הגששים יש תמורה לאגרה , חחח
    סגור
  • 60.
    כמה שטויות וכמה בורות בכתבה אחת
    גל 09/02/2022 12:32
    הגב לתגובה זו
    6 5
    קודם כל, עושר בהגדרה היא היכולת לחיות בעצמאות כלכלית מבלי תלות בהכנסת עבודה. אם בנאדם קונה נכס והשווי שלו עולה, אז גם רמת העושר שלו עלתה בהתאם . זה עובדה וכל אדם עשיר בעולם יודע מזה. השימוש והצריכה באותו נכס לא רלוונטי למדידת עושר כלכלי , כי טעמים משתנים למעלה או למטה עם השנים. ולכן היא מדברת שטויות בערימות. גם כל המהלכים שרשמה הן שטויות וחסרות אחיזה במציאות, יש שתי דרכים יחידות להורדת מחירי דיור: העלאת ריבית או הוזלה במחירי הקרקעות לקבלן- סה טו.
    סגור
  • הוזלה במחירי הקרקעות לקבלנים
    דורית 09/02/2022 17:14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    רק לסבר את האוזן.. קבלון שהציע לפני ארבעה חודשים דירה ב2.35 מציע אותה כיום ב3.0. הקרקע נרכשה הבנייה בתהליכי סיום והקבלן העלה את המחיר סתם כי הוא יכול... לכן הוזלה במחער הקרקע לא תתגלגל אל הצרכן אלא רק תעשיר יותר את הקבלנים. אם המדינה אכן תוזיל את הקרקי היא חייבת לפקח על מחיר הדירה הסופי.
    סגור
  • 59.
    כתבה מגמתית
    איש אחד 09/02/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    9 8
    1. זה עושר אמיתי . עם הכסף ממכירת הדירה ניתן לקנות יותר - גם בארץ וגם בחו"ל. 2. כדאי לתת למשקיעים לרכוש דירות , בעיקר למשקיעי חוץ, ככה מגדילים את היצע הדירות להשכרה . כשההיצע יגדל המחירים ירדו 3. הכי חשוב - מסוכן להוריד את מחירי הדירות ,פוגע באנשים שלקחו משכנתא . אם מחירי הדירות ירדו דרסטית , עלול להיווצר מצב שבו סך המשכנתא שנותר לתשלום גבוה משיווי הדירה .
    סגור
  • אז מה? שימשיכו לגור בכיף (ל"ת)
    באותה דירה ששווה שקל 10/02/2022 01:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • התגובה שלך מגמתית הרבה יותר... (ל"ת)
    איש שני 09/02/2022 21:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • ברור
    יוגב 10/02/2022 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא ישנה אם המחירים של הדירות ירדו או לו לגבי המשכנתא,בכול מקרה צריך לשלם אותה גם אם מחיר הדירה ירד בחצי.
    סגור
  • זה משנה לגבי המשכנתא
    איש אחד 10/02/2022 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום אם בעל משכנתא מוכר את הדירה ומחזיר את המשכנתא הוא נשאר עם כסף ביד. אם מחירי הדירות ירדו בצורה משמעותית , הוא ימכור את הדירה , אבל הסכום שיקבל לא יספיק לכסות את המשכנתא ויצטרך להביא עוד כסף מהבית
    סגור
  • 58.
    הפחתת המס ואחכ
    אנונימי 09/02/2022 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרטת המנגנון אח''כ שינוי שיטת המכרזים אח''כ פיתוח הנגב ובסוף תמא חדירות ממשלתיות. בלימת משקיעים - out
    סגור
  • 57.
    לא מסכים לטיעון הראשוני
    יואב 09/02/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ההסתכלות על שווי דירה 4 מיליון מול 2 מיליון צריכה להסתכל כמו על פנסיה. זוג מזדקן יכול למכור את הדירה ולעבור לגור בשכירות ולחיות את חייו על הכסף שנצבר בשווי דירה. אז מה שבאמת חשוב זה יחס הגידול בשווי הדירה צריך להשוות אותו לגידול במדד מחירים לצרכן. ואם הגידול הוא משמעותי אז בעצם הרווחנו.
    סגור
  • מסכים בהחלט עם הטיעון הראשוני
    אא 09/02/2022 13:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    1. מדד המחירים לצרכן זה בלוף אחד גדול. 2. זוג מזדקן שהכפיל את שווי הדירה- אם יעבור לשכירות, ישלם כפול שכ"ד. נטו לא קרה דבר כפי שעדי ברזילי כתבה.
    סגור
  • שיעבור לדירה יותר קטנה אין ילדים וקשה לעלות קומה (ל"ת)
    מיצקה 10/02/2022 01:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    שטויות
    חיים 09/02/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    6 2
    איזה מין חישובים אלה ?!! אם אדם רוצה לקנות דירה ב 2 מיליון ומתמהמה והשווי של הדירה עולה ל-4 מליון. אם היה קונה בהתחלה, היה מכפיל את ערך ההון שלו. יכול היה למכור ולקבל השקעה שבאף אפיק אחר לא היה חולם להגיע לרבע ממנה. רוב המיליונרים החדשים הם אלה שעשו זאת ולא ישבו על הגדר ( לצערי אני על הגדר).
    סגור
  • דורית את טועה. מניות זה לטווח קצר בלבד.
    שרון 10/02/2022 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדדים באמת עולים כי השיטה היא שזורקים את הנחשלים. את אובדני הערך הגדולים. למשל קודק פילם. או TWA . השיטה היא להחזיק ב 20 הגדולים. בארץ נעלמה סייטקס והמון אחרות בעולם חברת דיגיטל ויוניסיס ו IBM ועוד מלא פגרים. הנדל"ן במיקום בינוני פלוס תמיד עולה כי אנשים נולדים.
    סגור
  • השקעה
    דורית 09/02/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השקעה במניות נדלן הפיקה רווח הרבה יותר גבוה, תבדוק. ואם אין לך מספיק הון לרכוש דירה היום שווה לבדוק השקעה במניות של חברות נדלן.
    סגור
  • 55.
    לעדי
    גמליאל 09/02/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה נכון במידת מה לאלה שתקועים פה אבל אם הבן או הבת מהגרים למדינות המערב ורוצים לעזור להם אז מוכרים פה את הדירה בשש מליון שקל שזה כשני מליון דולר והם קונים שם ארבע וילות פאר וזה בדוק וקיים במישפחתי ובמישפחות כל אלה שאני מכיר אז בבקשה מימך לא לקלקל ולא לחבר במקור העושר הזה
    סגור
  • 54.
    לעדי ברזילאי
    יחזקאל 09/02/2022 11:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מיידלה את ממש טועה בכל הממשלות יודעים שאנחנו לא נישרוד באיזור עם כל המטורפים שעוטפים אותנו אז לא חסר פיתרונות למשל היום הבדווים שניכנסו מסיני והציפו את צפון הנגב ורוצים לחסום אותם בכלל אין בעיה אנו נייבא מסין חמש מליון סינים ונעיוף אותם מסביב כי העולם היום הישתנה יש יבוא קל מכל מקום מאתיופיה מאוקראינה מרוסיה ועוד ועוד אז תורידי דאגה מליבך
    סגור
  • 53.
    לא יודע מי כתב את זה אבל הוא לא מבין דבר בנדלן
    ל 09/02/2022 11:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במדינת ישראל 4 אחוז מהקרקעות בבעלות פרטית.המדינה, מחזירה את מרבית הקרקעות ולכן היא הגורם היחידי שבאמת יכול לשנות את התמונה.ברגע שהיא תחליט להפשיר יותר, יהיה יותר נדל"ן. כל שאר הבעיות שוליות לגמרי.
    סגור
  • הפקידים שולטים
    אא 09/02/2022 23:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדיוק. היצע . מה לא מבינים כאן
    סגור
  • 52.
    תורפז
    מדוע המלצת בחום על מניית תורפז? מאז רק צוללת 09/02/2022 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע המלצת בחום על מניית תורפז? מאז רק צוללת
    סגור
  • 51.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    gilmit 09/02/2022 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מי שמחזיר יותר מדירה אחת - התעשר רוב עם ישראל מחזיר מעל דירה אחת!!!! עושר זה הון עצמי - אפשר למכור לעבוא לקייב
    סגור
  • 50.
    הורדת מחיר הדירה
    גיורא 09/02/2022 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חיים בסרט מחירים לא קשורים לפסיכולוגיה כפי שהיא מציגה.הכל קשור לעלות ח"ג, עלות עבודה, רווח קבלנים,קרקע! יתר הכל שטויות
    סגור
  • 49.
    עוד קרקעות פחות בירוקרטיה והתחדשות עירונית
    אוהד 09/02/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוק הדיור למכירה הוא שוק של מחסור וכל מי שיכול מנצל את זה אנחנו. ברגע שההיצע יגדל הקערה תתהפך
    סגור
  • 48.
    דוקא כן התערתי, תקראו
    שרון 09/02/2022 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם גרתי כל החיים בשכירות ושילמתי 4 אלף קניתי דירה במיליון ואחרי שנתיים מכרתי ב 2 מיליון הרווחתי מיליון... אבל רק אם אני חוזר לגור בשכירות אז מה הבעיה עם זה שבא לי לחזור לגור בשכירות? עשיתי אקזיט
    סגור
  • 47.
    אם הבנקים יורידו את מינוף המשכנתאות המחירים ירדו לבד. (ל"ת)
    נגתה בגמבא 09/02/2022 10:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 46.
    אז בעצם בזוס, מאסק וכל המיליארדרים האלו בעצם עניים?
    אנונימי 09/02/2022 10:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    או שמניות זה כן עושר? כי לי נשמע שמניות דווקא פחות מוחשיות, יכולות להתרסק לחתיכות בכמה ימים (עיין ערך מטה, פייפאל)
    סגור
  • 45.
    פיתוח תחבורה כך שמכל חור יהיה ניתן להגיע לכל נקודה
    סמי 09/02/2022 10:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פיתוח תחבורה כך שמכל חור יהיה ניתן להגיע לכל נקודה בארץ הענקית הזאת, גם פיזור אכלוסיה וגם איזון מחירים, תנפיקו את הרכבת הקלה והמטרו בבורסה, זרזו תהליכים כך שתוך 3 שנים כבר יתחיל משהו ולא כאשר הדור הזה ימות...
    סגור
  • 44.
    יוקר הדירות
    שמי 09/02/2022 10:08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מס 50% מי שמחזיק יותר מדירה אחת על השכרת הדירה אזי ימכור
    סגור
  • המס יגולגל לשוכרים = מחירי השכירות יעלו (ל"ת)
    איש אחד 09/02/2022 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 43.
    קבלנים מחזיקים מלאי דירות שלא מוצעות למכירה
    אנונימי 09/02/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מחכים למכור כשיעלו עוד יותר המחירים
    סגור
  • טוב מאוד
    יואב 10/02/2022 11:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיחזיקו כי כאשר יגיע פיצוץ הם יאכלו אותה. מי הפראייר שקונה דירה עכשיו אחרי 12 שנים של עלייה,קורונה, חוסר וודאות וריבית שכבר עלתה באירופה? עדיף לשים בקופ״ג לחסכון ולהנות ממספרים דו ספרתיים וכסף נזיל.
    סגור
  • רשות מקרקעי ישראל
    אא 09/02/2022 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז תשקיע במניות של קבלנים
    סגור
  • 42.
    הדבר הנכון לעצירת עליית מחירי הנדלן
    משה סאלם 09/02/2022 10:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הדבר הנכון לעשות זה להוציא את הרשות המקומית מתפקיד של מאשרת היתרי בניה לגוף חיצוני ממשלית כמו משרד הבינוי והשיכון ובכך להוריד את הביוקרטיה, לזרז אישורים ולהגדיל את התחלות הבניה
    סגור
  • 41.
    הבנקים
    הארי 09/02/2022 09:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא לאפשר לבנקים למנף את הקבלנים בצורה אינסופית, נניח כל מכרזי שדה דב מונפפו בצורה פפראית כך שהסיכון הוא על הציבור (מחזיקי מניות הבנקים9) והרווח למנהלי הבנק וליזמים.
    סגור
  • 40.
    להגביל עמלת תיווך
    אנונימי 09/02/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
    11 0
    יוריד את המוטבציה לחזירות
    סגור
  • 39.
    טועה ומטעה
    טועה ומטעה 09/02/2022 09:56
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אם ערך הדירה עלה, היכולת למנף גם עלתה! ועכשיו יש לך עוד 2 מיליון שאפשר לנצל להשקעה נוספת
    סגור
  • 38.
    הכל נכון רק צריך לסדר לפי חשיבות
    ROGROG 09/02/2022 09:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדעתי הדבר הראשון הוא פיתוח ויישוב הנגב.השני יצירת אלטרנטיבה שהיא שכירות לטווח ארוך.בלימת משקיעי נדל"ן לא תעזור. אוכלוסיה בוגרת בדרך כלל בונה על זה כפנסיה, כי הפנסיות שלנו מזמן נשחקו...
    סגור
  • 37.
    הקרקע שנימכרת לקבלנים כבר מגלמת עלית ערך עתידית כך שזה חייב להיתיקר (ל"ת)
    אלמוג 09/02/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    גיבובי שטויות
    אנונימי 09/02/2022 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אם ההון העצמי של גדל ב 2 מיליון שח יכולת רכישת הדירה שלי עולה במכפלות. כתבה מיותרת
    סגור
  • 35.
    מדיניות הממשלה (האוצר) היא לנפח את מחירי הקרקע
    אלמוג 09/02/2022 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מוכרים לקבלנים קרקע במחיר לפי השווי שלה בעוד 4 שנים כולל הצמדה לתשומות הבנייה.
    סגור
  • 34.
    איזה שטויות
    אנונימי 09/02/2022 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 4
    זה לא רק תחושת עושר, זה עושר אמיתי מאין כמותו. אפשר למכור, אפשר לקבל הלוואות כנגד השווי החדש, השכירות עלתה בהרבה מאז שהמחיר היה 2 מיליון. אם זה רק אשליה, תני לי בבקשה את השירות שלך בחצי ממחירן הנוכחי, אפילו בהנחה של 20% בסדר. למה לא? זו הרי רק אשלייה?
    סגור
  • 33.
    יש לי 63 דירות לא התעשרתי?
    כלכלן 09/02/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תחשבו עוד קצת. הדירה שלכם אפשרה לכם לרכוש דירה אחת בגרמניה לפני 10 שנים עכשיו אתם יכולים לרכוש 2.5 דירות שם. מי מחייב אותי לרכוש דירה אחרת? באותו היגיון אם הרווחתי פי עשרה בהשקעה במניה לא התעשרתי כי לקנות אותה אחרי שאמכור יעלה לי פי 10.
    סגור
  • 32.
    בניה תקציבית . ריבית
    זיכרון 09/02/2022 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש שתי דרכים להורדת מחירי הדירות כדי שהדור הצעיר יוכל להתקיים: בניה תקציבית - אריק שרון שנות ה 90 העלייה מרוסיה - דורש קיצוץ מקביל בהוצאות אחרות - סבסוד מתנחלים, חרדים - לממשלה אין אומץ. ריבית ריאלית - תוכנית הייצוב 86-87 - צחרח הדירות ירדו עשרות אחוזים - המחיר מיתון בכלכלה המקומית , אבטלה בעבודות פשוטות - לממשלה אין אומץ.
    סגור
  • 31.
    אנשים פסיכים לוקחים משכנתא מעל מיליון
    אבי 09/02/2022 09:31
    הגב לתגובה זו
    12 0
    משעבדים את עצמם לדעת ל 30 שנה. זורקים פה מיליונים 3- 4 מיליון, מאיפה יש לאנשים כסף?? רובם שכירים, משכורות אין סיכוי שיעלו.מינפו את עצמם לדעת ועוד מעט יאכלו את כל הלקרדה
    סגור
  • 30.
    לשלש את היצע האדמות במרכז ולתת לשוק לעשות את שלו
    עמי הבוט 09/02/2022 09:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעטים אם בכלל יגיעו לנגב, הפרטה לא פתרה שום בעיה במדינה עד כה אולי להיפך, מס שבח הוא לא חסם אמיתי, השכרה לטווח ארוך לא יעבוד כי בארץ יש העדפות ברורות לרכישה, התחדשות עירונית צריך בלי קשר וזה טיפה בים
    סגור
  • 29.
    לא הצגתם אופציה של עצירת מקצוע התיווך למשך 5 שנים
    יובל 09/02/2022 09:18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    בלי מתווכים שיפמפמו נדלן, האנשים הפשוטים והמשקיעים יאלצו לקנות במחיר אמיתי להתעסק בסחבת בעצמם, לא יגלגלו מחיר תיווך לרוכש והמחיר לא יעלה כדי לממן את ה2 אחוז ומעמ למתווך. כל מה שצריך זה לשלם חלת למתווכים 5 שנים ולאסור עליהם לקחת חלק בעסקאות. תוך שנה עד 3 הנדלן נתקע.
    סגור
  • פופוליזם
    דורית 09/02/2022 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עליית המחירים מוכתבת מהקבלנים! משפר דיור שרוצה לרכוש דירה חדשה נתקל במחירים הזויים. תמיד רכישת גירה מקבלן "עח הנייר" הייתה זולה יותר. היום, רכישה על הנייר עם אכלוס לעוד שלוש שנים עולה יקר יותר מדירת יד שנייה. זו אנומליה. מי שאחראי לה הם הקבלנים!!! קבלן העלה מחיר של דירת ארבעה חדרים ב650,000 תוך ארבעה חודשים!!!! אז תגיד לי ךמי יש השפעה על המחיר, למתווך או לקבלן חזיר??
    סגור
  • לשניהם יש השפעה ושניהם מיצלו אותה (ל"ת)
    הלקארדה 10/02/2022 01:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    פתרון אחת ולתמיד
    רענני ותיק 09/02/2022 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הממשלה צריכה לסלק את הטלפיים מענף הנדל"ן, ומן הכלכלה בכלל. לאפשר שוק חופשי, עם מינימום רגולציות , ומה שפחות תכניות והצהרות של פוליטיקאים, שרק מבלבלים את הציבור. ואם יש משקיעים שרוצים לקנות דירות, לא להפריע להם עם מיסוי יתר. זה ייצור מאגר של דירות להשכרה, וכך יוכל זוג צעיר לבחור אם ברצונו לקנות או לשכור.
    סגור
  • 27.
    אם באתר כלכלי קפיטליסטי האופציה של דיור ממשלתי מנצחת
    יובל 09/02/2022 09:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סימן שהגולשים שלו סוציאליסטים קומוניסטים ואין להם חיבור למציאות או לתוכן האתר, כל קשר בין בורסה והגולשים פה מקרי בהחלט.
    סגור
  • 26.
    שכירות לטווח ארוך ופיתוח הנגב
    תמירוס 09/02/2022 09:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בניית דירות לשכירות לטווח ארוך תיתן מענה למגורים לצעירים ובכלל ותצנן את השוק פיתוח התעסוקה בנגב תביא צעירים לשנות את הפרדיגמה ולעבור לגור בנגב נראה רחוק - אך אפשרי!!!
    סגור
  • 25.
    לבעלי הדירות נוספו - אריסים - נוטלי משכתאות -שוכרים
    לילי 09/02/2022 09:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברור שאם אתה בעל דירת יחיד לא השתנה הרבה . אך המצב היחסי של בעלי דירות טוב יותר משל שוכרים ובעלי מספר רב יותר של דירות הם האצילים והשוכרים אריסים .
    סגור
  • 24.
    עניי מדינתך קודמים
    משה 09/02/2022 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על מנת להוריד את מחירי הדירות למגורים תמיד מדברים על הגדלת ההיצע . אני מציע להגביל את הביקוש ע"י כך שיש למנוע כניסת משקיעים מחו"ל וגם מפנים הארץ . קודם לתת מענה לזוגות צעירים כל שכל זוג כזה יוכל להשיג לעצמו קורת גג. בנוסף יש למסות דירות כפי שממסים רווחי הון מחסכונות ומהשקעות בבורסה
    סגור
  • 23.
    אג"ח ממשלי ייעודיות בריבית של 3% לטווח ארוך
    חיימקה 09/02/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה לי שאחד משרי האוצר לשעבר (אולי הירשזון) העלה את זה אבל אף אחד לא ביצע. גם צריך שכל יחידה של אגח כזה תעלה כמו דירה כך שרק למי שיש כסף פנוי לקנות דירה יוכל לקנות אותה. העלויות למדינה לא יהיו גדולות מדי כי הריבית לא בשמיים והמשקיעים יעדיפו את זה על פני דירה שמצריכה התעסקות רבה. כנראה גם צריך שהאגח לא יהיה סחיר.
    סגור
  • 22.
    Not so real
    investor 09/02/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכבות מהירות בתדירות גבוהה
    סגור
  • 21.
    מסכים עם תגובה 3 ועוד הערה
    יועץ משכנתאות 09/02/2022 09:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם קניתי ב2 מליון והיום שווה 4 יש בכוחי (אם אני חושב שהגענו לרף גבוה של מחירי הדירות, עדין לא הגענו לשם לדעתי סוף שנה נגיע לשם) למכור את הדירה ב4 מליון להשים הכל בהשקעות בקופות גמל בבורסה מהרווחים להשכיר דירה יותר חלומית ממה שהיתי גר ועוד ישאר לי עודף מהרווחים בטווח הארוך
    סגור
  • 20.
    אם קיבלת ירושה...
    מובטל 09/02/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז זה מעולה... שימשיך לעלות...
    סגור
  • 19.
    בעולם כבר מעלים ריבית
    יש הזדמנות פז 09/02/2022 09:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הזדמנות שלא תחזור על עצמה, הנגיד חייב לעלות ריבית כמו בשאר העולם רק זה יוריד את המחירים בכלל לא רק של הדיור
    סגור
  • 18.
    הפתרון התחדשות עירונית באזורי ביקוש
    מגיב 09/02/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש קרקע עם בנינים ישנים באזורי ביקוש וצריך לעודד את ראשי הערים כפי שצויין בכתבה להסכים לבנייה חדשה על ישן ובכך להרויח פעמיים.
    סגור
  • 17.
    הצעות לא טובות
    לא קונה 09/02/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לחסל את שוק השכירות ואז מה? לשכור דירה יעלה 10000 בחודש? מחיר קרוב לממוצע במכרז??? הפרטת היתרי הבניה כדי שהמרבה בשוחד יקבל היתר?? דירות בשכירות של המדינה? כבר יש רעיון טוב יותר של שכירות לטווח ארוך במכרזי מקרקעין ההצעה שניתנה פה להגבלת רווחי הקבלנים דווקא טובה, וניתן לשלבה במכרזי מקרקעין והיתרי פינוי בינוי.
    סגור
  • 16.
    לעלות מס למשקיעים (ל"ת)
    לעלות ריבית במשק 09/02/2022 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    למה שהמדינה תעשה משהו?!
    תומר 09/02/2022 08:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לה אינטרס שהמחיר יעלה ויעלה. מרוויחה אחלה מיסים , הבנקים והקבלנים מרוצים
    סגור
  • 14.
    איזו בורות של כתבה ממש מביש
    קשקוש 09/02/2022 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם יש לי נכס ששווה כעת 4 מליון. אני יכול למכור אותו ולשכור דירה שהעלות כל שנה לשכירת דירה כ-3% מערך מכירת הדירה. כלומר מתפנים לי מליונים ואני עדיין יכול לממן את השכירות במשכורת או חלק מהמשכורת
    סגור
  • 13.
    סקר הצעות של חוסר הבנה יענה עליהם מי שנותן לילד הקטן שלו לנהוג ברכב (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2022 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שאלות לאנשים שלא מבינים כמו לתת לילד לנהוג ברכב (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2022 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אפשר למכור את הדירה ולעבור לשכירות (ל"ת)
    טויו 09/02/2022 08:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    לא התעשרנו ... אבל מי שיש לו 2 דירות השכירות עולה
    הצלף 09/02/2022 08:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וההכנסה שלו מטפסת חזק בלי הצדקה
    סגור
  • 9.
    איפה מצביעים? (ל"ת)
    ליאור 09/02/2022 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    קיצור משך המשכנתא מ 30 ל 15 שנה יוריד את המחירים לחצי
    שירי מימון 09/02/2022 08:34
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הישראלי תמיד יקח את ההחזר החודשי המקסימלי שהוא יכול לעמוד בו. כדי שכל הקונים בו זמנית יקטינו את הצעות המחיר שלהם על דירות, צריך שלכולם בו זמנית יהיה כוח קניה קטן יותר. זה אפשרי או ע"י העלאת ריבית, או הגבלת פריסת המשכנתא לתקופה קצרה בהרבה. אפשר במקביל גם לאסור משכנתאות למשקיעים. למוכרים לא תהיה ברירה אלא להוריד מחיר כי לא מדובר בקונה אחד שיהיה לו פחות כסף אלא בכל עם ישראל
    סגור
  • 7.
    שכחתם את ההכי חשוב
    בועז 09/02/2022 08:24
    הגב לתגובה זו
    19 0
    לטפל בחזירות של הקבלנים. רווח של 15-30% אחרי שמשכו מיליוני שקלים כמשכורת הוא יריקה בפני הציבור. לא יקרה כלום אם ירוויחו 5% מכל פרויקט. אולי לשנות את שיטת המכרז כך שתתחשב גם ברווח הקבלני ובשכר הבכירים. חוצמזה, למה לבחור פתרון אחד כשאפשר ליישם את כולם יחד?
    סגור
  • בכיין
    אנונימי 10/02/2022 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היזם מרתק הרבה כסף כאשר הוא רוכש את הקרקע, לוקח הלוואות שהם לא בחינם, נוטל סיכונים, מהמר שיקבל תוספת דירות במסגרת ההקלות, נתקל בירוקרטיה אינסופית, נתקל בעבודה מול גופים ורשויוית שלפעמים תוקעות תהליכים בשל אילוצים ובסוף, צריך לשווק, למכור, לא לטעות בדרך ועוד בשביל להרוויח כל כך מעט. זה לא כזה אטרקטיבי אם אתה שואל אותי. רק למנוסים ביותר זה עוד איכשהו משתלם.
    סגור
  • אם זה כזה כסף קל, לך תהיה גם אתה קבלן!
    אנונימי 09/02/2022 09:56
    הגב לתגובה זו
    3 5
    תהיה חזיר בעצמך, תתעשר, איזה כיף
    סגור
  • תגובה רצינית להערה לא רצינית...
    תשובה 09/02/2022 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    א. התנהגות חזירית לא אומרת שהאדם חזיר. ב. מי אמר שזה קל? עדיין עבודה קשה לא מצדיקה רווח של מאות מיליוני שקלים (שלא לומר מיליארדים) של העושים במלאכה. שלא לדבר על זה שהרצף שמרוויח אולי 10,000 ש"ח עובד יותר קשה...
    סגור
  • 6.
    פשוט תעלו ריבית והכל יסתדר (או יקרוס) (ל"ת)
    ריבית 09/02/2022 08:23
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 5.
    הערה אחת
    נגבית 09/02/2022 08:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    להציע לתושבי מרכז הארץ את האופציה של פיתוח הנגב ? רחוק מהם. שנות אור.
    סגור
  • לא הנגב, הבטחון זה הבעיה שם, מערב פרוע (ל"ת)
    יובל 09/02/2022 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    ארץ אוכלת יושבה
    חלבי 09/02/2022 08:18
    הגב לתגובה זו
    18 2
    מעמ ,מס שבח , מס רכישה , צמוד למדד הבניה , ועוד לא דיי בגנבים, מתווכים, איך , אפשר ?
    סגור
  • 3.
    צודקת חלקית
    צודקת חלקית 09/02/2022 08:17
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אם הייתה לך דירה, זה נכון שמצבך לא השתנה. אבל אם אין לך דירה מלכתחילה, היכולת שלך לרכוש את הראשונה הולך ומתפוגג, נמס ונעלם בערפל המציאות הכלכלית המתעתעת.
    סגור
  • אז אפשר לא לרכוש דירה פשוט ולחסוך את הריבית של המשכנתא (ל"ת)
    דינו 09/02/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מחירי נדלן מושפעים בראש ובראשונה משערי הריבית
    איציק 09/02/2022 08:14
    הגב לתגובה זו
    22 0
    כשהריבית תעלה- הנדלן ירד. כל שאר הגורמים המשפיעים- השפעתם מינורית
    סגור
  • נכון מאוד לא צריך לעשות כלום
    אזרח 09/02/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט לחכות למרץ, המדיניות המוניטרית המרחיבה הסתיימה, ריביות עולות וכל מה שהתנפח בתקופה הזאת יתפוצץ חזרה למקור ואף פחות.
    סגור
  • מדהים כמה אנשים לא מבינים את הדבר הפשוט הזה (ל"ת)
    שחר 09/02/2022 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שכחתם שאתם חיים במדינת ישראל
    יוסי 09/02/2022 08:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עד שהממשלה תתוכח עם הקבלנים, ןהציבור עם הממשלה , ובית המשפט עם כולם, ורמ"י נגד הציבור שום דבר לא יתקדם.. אבל ברצינות , צריך ליישם את כל הסעיפים במקביל נקודה...
    סגור
  • תרדו מהמשקיעים, הם מאפשרים מגורים זולים לשוכרים
    אני 09/02/2022 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 7
    תשואה שנתית על דירה הינה 3% במקרה הטוב... בלי העלייה אין כדאיות בשוק הדיור למשקיעים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות