תכנית מתאר לפתח תקווה אושרה להפקדה: 63,500 דירות ייבנו
הוועדה מחוזית לתכנון ובניה מרכז, החליטה להפקיד תכנית מתאר כוללנית לעיר פתח תקווה. התוכנית שהוגשה על ידי הועדה המקומית בשיתוף מנהל התכנון, התכנית כוללת תוספת של 63,500 דירות שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 231 אלף תושבים. התוכנית תהווה את מדיניות התכנון והמסגרת התכנונית ארוכת הטווח של העיר.
כיום קיימים בעיר כ-11,300,000 מ''ר לתעסוקה ומסחר שמרוכזים במספר אזורים עיקריים: אזור תעסוקה מטרופוליני קריית אריה, אזור תעסוקה רמת סיב ואזור התעשייה סגולה וחלק במרכז ורחבי העיר. התוכנית מציעה תוספת של כ-3,800,0000 מ''ר לתעסוקה באזורים אלה.
תחום התוכנית חולש על כ-26,200 דונם מתוך גבולות השיפוט של העיר (36,000 דונם) ואינה חלה בתחום נחל הירקון ששטחו כ-10,000 אשר לגביו אושר מסמך מדיניות נפרד בהתאם להנחיות תוכנית המתאר המחוזית חלקית (תממ/10/3) לתחום נחל הירקון במחוז המרכז.
התוכנית כוללת הנחיות לחיזוק הקשר של העיר לפארק הירקון על ידי הקמת חיבורים במרחב הציבורי, רחובות ושדרות, טיפוח תחנות הרכבת סגולה וקריית אריה כשערים תחבורתיים מרכזיים. בנוסף, התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי: פיתוח מערך השטחים הציבוריים הכולל הקמת שדרות ירוקות, רחובות עירוניים פעילים, גנים, פארקים וכיכרות.
בהיבט התעסוקה, התוכנית כוללת חיזוק משמעותי של היקף הפעילות העסקית בעיר על ידי הרחבתה ושדרוגה, עידוד של התחדשות עירונית באזורי התעסוקה באמצעות הגדלת זכויות בנייה ותוך חיזוק וטיפוח המרחב הציבורי, התשתיות והשירותים.
כמו כן, התוכנית קבעה הנחיות לאזורים להתחדשות עירונית בעיר, בין השאר בשכונות: אורלוב, עמישב, אחדות, יוספטל, רמת ורבר ועל ציר ז'בוטינסקי שחוצה את העיר ממזרח-למערב.
בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת שיפור מערך התחבורה העירוני על ידי שדרוג תשתיות התחבורה, תוך התבססות על הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, תחנות המטרו המתוכננות, תחנות הרכבת הקיימות בסגולה וקריית אריה, תוך קביעת צירי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ) ומערך שבילים אופניים.
באשר לגובה הבינוי בעיר, התוכנית קובעת בינוי של עד 45 קומות לתעסוקה ו-35 קומות למגורים לאורך צירי התחבורה הראשיים בעיר.
יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "לנוכח מגמות הפיתוח האינטנסיביות בעיר, לרבות תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף נרחב, ישנה חשיבות רבה בקידום תכנון מושכל בראיה כוללת וזיהוי האזורים להכוונה והעצמה של הפיתוח, לעומת האזורים לטיפוח המרקם הקיים. התוכנית מציעה את האיזון הנכון כאשר לאורך צירי הרכבת הקלה, המטרו ומוקדי תחבורה ציבורית מוצע פיתוח אינטנסיבי והעצמה גבוהה של הבינוי ומוקדי התעסוקה. התוכנית מתייחסת בנוסף להיבטי השימור ונותנת מענה לשטחים הפתוחים הנדרשים לרווחת התושבים".
מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין "התוכנית שמה דגש מיוחד על נושא ההתחדשות העירונית, ניצול יעיל ונכון של מערך התחבורה הציבורית במטרופולין לרבות הקישוריות למרחב בדגש על הולך הרגל. להבטחת יישום התוכנית ומימוש היעדים שנקבעו בה, קובעת התוכנית הנחיות לתכנון מלאי השטחים למבני ציבור והשטחים הפתוחים הנדרשים ונותנת מענה לשטחי תעסוקה ומסחר לחיזוק הכלכלה העירונית".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מדינת תל אביב רבתיהסוף כבר כאן 26/12/2021 12:26הגב לתגובה זו0 0מדינת תל אביב רבתי. שלום נגב. שלום גליל. הלכה המדינה היהודית בתחום הקו הירוק. המדינה היהודית בתחום הקו הירוק מתפרקת דמוגרפית. בורח מכאן.סגור
-
1.עיר מצחיקהחיים 23/12/2021 11:51הגב לתגובה זו0 0העיר בנוייה רק למגורים ומאכלסת חצי מליון תושבים כמעט ללא מרכזים לנופש ובידור רק בשביל לישון ולא יותר אבל היא מיתגאה בשוק גדול שבמרכזה ,סגור
-
אתה מצחיק יותרמאיר 26/12/2021 02:16הגב לתגובה זו0 0עם סגולה,קרית אריה, מלון וסיב זה אצלך עיר שינה?סגור