"דחיית פרויקט המטרו - הוצאות לכל המשק ואובדן רווחים אדירים"
שני פרוייקטי דגל עליהם תלתה שרת התחבורה מירב מיכאלי את מלוא יהבה, מתקשים להתרומם. הראשון הוא חוק המטרו שהממשלה לא הצליחה להעביר רגע לפני פיזור הכנסת ה-24, והשני הוא פינוי מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
"לגבי המטרו ברור שמדברים על הפסדים בסכומי עתק, בנזק של תשתיות, מדברים על סכומים נוראיים על כל יום של דחיה. התחנה המרכזית בעצמה מייצרת איזשהו מפגע מעבר לעובדה שמדובר בכסף ששוכב שם מת. מדברים על אובדן של רווחים אדירים למדינת ישראל והוצאות אדירות לכל המשק. לא רק זה, האבסורד הגדול זה - שכולם מדברים על המטרו, ומתנהגים כאילו יש מטרו, אבל אין מטרו בפועל ודחו את המטרו. כשאני בא לבנות בתל אביב או ברמת גן, אומרים לי - אדוני, תבנה בלי חניות כי עוד מעט יהיה לך פה פרויקט של תשתיות. אז אני בונה בלי חניות. אני עולה על המטרו הדמיוני שלא נמצא כרגע. זה שלא העבירו את חוק המטרו, זה אסון גדול", אומר עו"ד צבי שוב, בעל משרד עורכי דין בתחום נדל"ן ותכנון ובנייה, בראיון לביזפורטל. עו"ד שוב מייצג בעלי קרקעות על התוואי המתוכנן של המטרו, ובעלי חנויות במתחם התחנה המרכזית החדשה.
-על המטרו מדברים בערך משנות ה-60. לכן ההיסטריה הזאת בשבועיים האחרונים רגע לפני פיזור הכנסת, איכשהו לא התחברתי אליה כי התחושה שלי שגם ניני ניננו לא יזכו לראות את הנחת אבן הפינה. מה פספסתי?
"כן קרו דברים. אם היינו לפני תחילת הדרך שהעירו את המטרו, אולי באמת היינו מחזירים את המטרו חזרה למגירה ואנחנו מדברים רק על דיבורים. אבל זה לא מדויק, כי - אולי הרכבת הקלה גרמה לזה - דברים כן התחילו להתקדם. המטרו הוא פרויקט אדיר, מאד מאד חשוב, מדינת ישראל כבר מבינה שעם הפקקים שיש היום, היא חייבת מטרו.
"יש לנו שני מסלולים מקבילים - את מסלול התכנון ואת מסלול ההוצאה לפועל של התכנון. הרעש הגדול שהיה לאחרונה זה ההוצאה לפועל, זה המנגנונים המשלימים שמתבצעים בכנסת במסגרת חקיקה כדי להוציא לפועל את אותו תכנון. זה פיצוי לבעלי קרקעות, מימון הדרך, כל השיטה, איך זה יעבוד בכלל, איזה גופים יחליטו. רוצים לקחת את הכוח מהוועדות המקומיות והעיריות ולהעביר לגוף-על שקודם לכל. הבעיה שההליך התכנוני כן מתקבל. גופי התכנון, עם כמה שיש איתם בעיות, במועצה הארצית הגוף שמקדמת את התכנון, כולל המטרו, הדברים רצים. ארבע תוכניות רצו בשנתיים האחרונות, שתיים אושרו ושתיים לקראת אישור. המנגנון התכנוני כבר ממש פה ונמצא.
"מי שפותח מחר את האינטרנט ובודק, יכול למצוא את הבית שלו מסומן בתוך תוואי מטרו, ויכול למצוא שהולכים להפקיע אותו לטובת המטרו. וכשהוא פותח את הטלוויזיה ורואה שהממשלה לא נותנת את המנגנונים המשלימים, הוא בבעיה מאד גדולה, כי אישרת יד אחת אבל לא מיצר לה את הפתרונות. ומחר בבוקר אותו בן אדם שנמצא בתוואי או באזורי התפעול של המטרו, רואה את התוכנית שמפקיע לו את השטח, רואה את החוק שמדבר למשל על בניה מעל אזורי התפעול, הוא רואה שמסמנים אותו להריסה בשביל תחנה, מצד שני אין את המנגנונים שהוא אמור לתבוע מהם את הפיצויים, כי הם לא אושרו. לכן יד ימין ויד שמאל לא מתקשרות אחת עם השנייה. התחלת כבר מהלך, אתה לא יכול להתעלם ממנו". צפו בראיוןTV
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.מדינה משותקתאין מטרו 06/07/2022 11:36הגב לתגובה זו0 1פיריון אפס , עומדים בפקקים המקום לעבוד . . 12 שנה ישב עישן סיגרים ושתה שמפניה . . עם מטומטם עובד אליליםסגור
-
4.תוריד את ההפסדים מאספקת השמפניות והסיגרים.. (ל"ת)שירי 06/07/2022 11:33הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.מדינת יהודים ! איפה החוכמה?! אור ליהודים! (ל"ת)מיקי 06/07/2022 11:17הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.הכל בגלל צרת התחבורה וצר האוצרשמשי 06/07/2022 11:09הגב לתגובה זו0 1הקואליציה בראשות בנט-יהיר צרת התחבורה וצר האוצר הם לא הסכימו להקדים את הבחירות ב,-5 ימים. לכן המטרו תקוע. מי שרוצה שהמטרו ימשיך להיות תקוע שיצביע להםסגור
-
1.כל המטרו הזה בזבוז אחד גדולג'ו 06/07/2022 11:09הגב לתגובה זו0 1שייך למאה הקודמת עד שיבנו בארץ תהיה תחבורה אוטונומית ללא נהגסגור
- טען עוד
-
גאון! איך לא חשבו על זה עד היום? (ל"ת)avi 06/07/2022 13:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה קשור תחבורה אוטונומית?ברד 06/07/2022 13:03הגב לתגובה זו0 0מטרו גורם לפחות מכוניות על הכבישים, מה יעזור לנו מיליוני מכוניות אוטונומיות על הכביש? פקק אוטונומי אחד גדולסגור