תצומצמנה הגבלות תמ"א 38 בסמוך תחנות המטרו העתידיות

ההגבלה שהייתה צריכה להיות נרחבת וברדיוס של מאות מטרים צפויה להצטמצם לכמאה מטרים בלבד ולהקל על תכניות הבנייה מסביב לתחנות העתידיות
 | 
telegram

לאחר שמינהל התכנון המליץ לאסור על בניית מיזמי תמ"א 38 ברדיוס של כמה מאות מטרים סביב תחנות המטרו המתוכננות, במסגרתה של תוכנית המתאר הארצית לאזור תחנות המטרו (תמ"א 70), נראה כי ההגבלה תצומצם לכדי רדיוס של כ-100 מטרים בלבד מהתחנות העתידיות.

המהלך מגיע לאחר מעבודה משותפת של מטה התכנון הלאומי, מינהל התכנון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. ההכרעה הסופית בעניין תתגבש בחודש נובמבר. צמצום ההגבלה ל-100 מטרים מגיע מכיוון שבטווחים אלה מקודמים עשרות מיזמי תמ"א 38 של עם מאות יחידות דיור, בשלבי תכנון שונים, וכל עוד לא היו מצמצים את הרדיוס, הרי שהפגיעה בפרויקטים הייתה נרחבת.

ברדיוס הרחב יותר, זה שהיה מתוכנן להיכלל במקור, תוטלנה עדיין מגבלות אם כי הן תהיינה רכות יותר. כך למשל, יאושרו מיזמי תמ"א 38 בכפוף לחוות דעתו של מתכנן או אדריכל ובכפוף לשיקול דעתה של ועדת התכנון המקומית. לפי ההמלצות, שאוגדו במסמך, מיזמי תמ"א 38 יתאפשרו בכפוף לחוות דעת תומכת מצד הרשות המקומית, בתנאי שהמיזמים כבר קיבלו היתר בנייה ושנפח הבינוי שיתאפשר במיזם התמ"א יתאים לערכי הצפיפות שאותם מכתיבה תוכנית המתאר הארצית לסביבת המטרו (תמ"א 70).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית: "ההמלצה שלנו שואפת לספק בהירות לשוק ולייצר איזונים. בסוף, המקום הנכון ביותר להתחדשות העירונית הוא בסמיכות למערכות הסעת המונים כמו תחנות המטרו, וכך לחדש את המרחב הציבורי, לחסוך תקן חניה ולאפשר עלייה לגובה. ברבים מהמקרים, האופק היחיד להתחדשות עירונית הוא בהתחדשות בניינית, ולא מתחמית".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות