משכירים דירה? באוצר מתכננים דיווח חובה לרשויות המס, והבשורה למשכירים שהם גם שוכרים...

בין ההצעות - משכירי דירות ששוכרים דירה במקביל ייהנו מאפשרות קיזוז של עד 7,500 שקל; האם ההצעה תעבור לשלב היישום?
 | 

בין הרפורמות שמתכנן משרד האוצר, קיימת רפורמה בשוק השכירות. באוצר מתכננים לחזור לרעיון קודם לפיו כל משכירי הדירות יצטרכו לדווח לרשויות המס, גם אם הם לא מגיעים לרף המס. זו רפורמה מבורכת, ככה בעצם רשות המסים תאלץ משכירים רבים ששיחקו אתה "ראש קטן" לדווח, כבר אי אפשר לברוח ב"לא ידעתי", "חשבתי שאני מתחת לרף", "אני במקביל שוכר דירה".  ככה כל המידע ברשות המסים, מי שלא מדווח הוא בהגדרה עבריין מס  וכאן אין ספק ואין אפור.

מעבר לכך, ברגע שיהיו דיווחים הרשות תוכל לאמת את הדיווחים שמתחת לרף. ברור לכם שאם דירת יוקרה בתל אביב מושכרת ב-4,000 שקל (מתחת לרף) זה לא הגיוני. רשות המסים תתערב, תבדוק ובצדק.  

כמו כן, רוצים באוצר לבטל את ההצמדה על תקרת הפטור. הפטור כיום צמוד למדד המחירים לצרכן והוא עומד על 5,470 שקל בחודש. מי שמתחת לסכום הזה לא צריך לדווח לרשות המסים.  הפטור עלה בשנה האחרונה מ-5,200 שקלים, כשבינואר הוא הועמד על 5,470 שקל. העלייה במדד בעצם משמרת את הפטור בגובה ריאלי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הכוונה של רשות המסים לבטל את הפטור היא בעצם רצון לשחוק את הפטור לאורך זמן. אז כן – מדובר בפטור ממס שאין לו שום הצדקה אמיתית. על עבודה משלמים מס שכר, על רווחים בבורסה משלמים מס רווחי הון. אין סיבה שלא יהיה מס משמעותי על שכר דירה. המצב היום בלתי נתפס, זה לא רק שאין מס עד המדרגה של 5,470 שקלים, גם מעלייה מדובר במס נמוך במיוחד.

אבל, ביטול ההצמדה הוא בטח לא הפתרון. הוא עוד טלאי, בחוק ותקנות מורכבות גם כאן. זה צריך להיות שחור ולבן, לא "קנס" קטן למשכירים עם אי הצמדה, אלא פשוט ביטול האפשרות לתשלום מס מגוחך.

מה שהכי מעניין ופותר בעיה גדולה הוא הסעיף הבא ברפורמה המתוכננת: אם אתם משכירים וגם שוכרים,  תקבלו הטבת מס – יש רבים שבבעלותם דירה אותה הם משכיירם בעוד שהם שוכרים דירה אחרת, לרוב גדולה יותר. באוצר רוצים לאפשר לשוכרים שגם משכירים סכום של עד 7,500 שקל. זה רעיון מבורך. זה גם יהיה תקף לרוב המשכירים שהם שוכרים.

דוגמאות: אם אתם משכירים דירה ב-6,000 שקל ושוכרים ב-7,000 שקל, תוכלו לקזז את כל הסכום.  אם אתם משכירים ב-9,000 שקל ושוכרים ב-11,000 שקל, יתאפשר לכם לקזז 7,500 שקל, כלומר מבחינת מס הכנסה , ההכנסה החייבת שלכם משכר דירה תהיה 1,500 שקלים (9,000 שקלים פחות 7,500 שקלים).

השאלה הגדולה, האם ההצעות של פקידי האוצר יתורגמו לשלב הביצוע. שר האוצר הנכנס, בצלאל סמוטריץ' מעוניין מאוד להראות שהוא לא מפחד מאף אחד ושהוא פועל לטובת העם, כל העם. העיוות שיש בחוק ביחס למשכירים שהם גם שוכרים יכול להיכנס לתיקון ולביצוע כמעט בלי התנגדות.

התנגדות תהיה לחובת דיווח לרשויות המס. יש לובי חזק וגדול למשכירי הדירות, יש גם, חייבים לומר זאת, שרים וחברי כנסת רבים שיש להם יותר מדירה אחת ונהנים מפטור על מס ומעוניינים בכמה שפחות דיווח. יגידו לנו שזה המון בירוקרטיה ללא צורך, יגידו לנו שזה יגזול כח אדם גדול מרשות המסים. יגידו לנו שזה לא בסדר לטרטר אנשים מבוגרים לדווח לרשויות.

אלו תירוצים ונקווה שסמוטריץ' יוכל להם. הדיווח יהיה פשוט מאוד, דיגיטלי, עניין של דקות ספרות. אין באמת סיבה לא לעשות זאת. 

תגובות לכתבה(126):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 89.
    מי שחי כאן מספיק זמן יודע שכל עצירה בעלית מחיר או ירידה
    אבי 23/04/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה, זו לא באמת ירידה אלא עליה דרמטית רק שאת מרכיב העליה גוזר בנק ישראל והבנקים למשכנתאות ולא המוכר
    סגור
  • 88.
    בושה
    אמת 29/01/2023 22:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המדינה רוצה כסף ומידע על האזרחים. אין להם בושה. לאן עוד נגיע? מה אנחנו אוכלים בבית? תתביישו לכם.
    סגור
  • 87.
    חובת דיווח להפגין
    יובת 29/01/2023 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נגד הדיקטטורה שבונים פה
    סגור
  • 86.
    שיכניסו גם את המשכנתא להוצאות , כמו בחו"ל (ל"ת)
    מיקי 29/01/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 85.
    עם כל הכבוד, על שכר של 5400 שקל לא משלמים מס. ואם השכר
    אני 29/01/2023 12:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דירה היא ההכנסה היחידה שיש, אז מה עיניכם צרה על זה??????
    סגור
  • טען עוד
  • 84.
    סמוטריץ! שכחת להכיר בהוצאות ריבית הלוואות לקיזוז מחבות המס! (ל"ת)
    שמפו 29/01/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 83.
    rent tax must be 25%
    biba 29/01/2023 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    tax 25% from 1 shekel only solution
    סגור
  • 82.
    מיתון בדירות יביאו אסון כלכלי למדינה ..חברות בנייה בנ
    מירה 29/01/2023 05:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בנקים בעלי מקצוע מיסוי וכדו יפגעו וכתוצאה מכך יפגע הכלכלה
    סגור
  • 81.
    סוף סוף הצעה עם הגיון
    יפה 29/01/2023 03:52
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בניגוד לכל שאר הרפורמות ההזויות של הממשלה הזאת.
    סגור
  • מתחסד
    ציון 29/01/2023 08:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור ! למה כי אין לך דירה
    סגור
  • 80.
    מס
    בלי 29/01/2023 02:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל הצגה. למה אתם צריכים ממשלה?
    סגור
  • 79.
    נזקים
    נדב 29/01/2023 00:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם כבר רשות המס מרויחה מבית שעבדתי קשה עליו 20 שנה אז שתתשתתף בשיפוצים שלו
    סגור
  • 78.
    בארהב כולם מדווחים על הכל וזהו.לא יותר פשוט? (ל"ת)
    ישראל 28/01/2023 20:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בארה"ב אין מס רכישה ומס על פחת ויש הוצאות מוכרות למס (ל"ת)
    אמנון 31/01/2023 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה אתה משווה בכלל?
    שתשלם 29/01/2023 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתרויח כמו שם ותשלם קצת כמו שם נדבר
    סגור
  • 77.
    בשורה אמיתית למשכירים שהם גם שוכרים. אמן שיסתדר
    אלף 28/01/2023 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תיקון עוול של שנים
    סגור
  • 76.
    מה עם אז ההוצאות הלוואות תיקונים בלאי ? (ל"ת)
    ראובן 28/01/2023 17:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 75.
    צריך להוסיף שורת מס בנפרד משכד המבוקש!!
    בעל דירה להכרה 28/01/2023 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו תוספת מעמ שרשומה בנפרד בכל קניה ושהשוכרים יחנקו!!
    סגור
  • הדירה שלך כנראה תישאר ריקה עם גישה כזאת (ל"ת)
    גיגי 29/01/2023 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 74.
    על מי אתה חושב שמשכירים יגלגלו את המס
    דן 28/01/2023 14:08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הכותב חי בלה לה לנד, כלכלן בגרוש שרואה את העולם דרך החור שבגרוש!! מהלך כזה של האוצר בו יגבה מס מהשקל הראשון על שכר הדירה יקפיץ בעשרות אחוזים את מחיר שכר הדירה ויגרום לאלפי משפחות להיזרק לרחוב. משכירי הדירה היום ברובם אזרחים מהמעמד הבינוני שירשו דירות או השכילו לחסוך על מנת שתהיה להם פנסיה ראויה , וכן גם משהו להוריש לילדיהם על מנת שיתחילו את חיים בנקודה טובה מהם. אנשי האוצר..תחשבו טוב טוב לפני שאתם עושים מהלך כל כך מטומטם
    סגור
  • 73.
    הימין זה עמך דלי אמצעים הכסך והנדל"ן נמצא בשמאל - האליט (ל"ת)
    יותם 28/01/2023 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • למשל יצחק תשובה, רמי לוי ואלפים רבים קטנים יותר. די (ל"ת)
    מואנדס 29/01/2023 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 72.
    אין שום בעיה עם הדיווח הכנסות
    מתקרבת 28/01/2023 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דיווח על כל ההכנסות מול דיווח על *כל* ההוצאות כולל משכנתא, יהיה הוגן. אבל רק דיווח הכנסות וההוצאות על האזרח... רק מדינה ששונאת את אזרחיה פועלת כך. לדעתי הלא מלומדת כמובן.
    סגור
  • 71.
    למטבע שני צדדים, שיכירו בקניית דירה כהוצאה מוכרת
    קובי 28/01/2023 07:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למטבע יש ני צדדים, אי אפשר רק להטיל מס... איפה ההשקעה של מי שקנה ולקח משכנתא והלוואות?? במידה ותימכר הדירה שיילקח מס על הרווח. מה עם ההחזקה של הדירה, איפה זה מגולם? ובכלל בן אדם יוצא לפנסייה ורוצה לשמר את השכר הקודם שלו ומשקיע בדירה, למה צריך להתנפל עליו, למה במדינה רק הבן אדם מרים את הראש וישר קופצים עליו עם מיסים????
    סגור
  • 70.
    חובת דיווח כללית על כל תושבי המדינה
    אהרן 28/01/2023 04:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בארה"ב קיימת חובת דיווח כללית למס הכנסה. מדוע לא להנהיג זאת גם כאן. כולל על פעילות ועד הבית המשותף.
    סגור
  • ביבי זה אסון
    רשות המסים 28/01/2023 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי בדיוק יעשה זאת ,ממשלות הליכוד סירסו והרסו את רשות המיסים :שות המיסים נמצאת במצב הכי קשה שלה מזה 30 שנים . היחס לעובדים מחפיר ,לא סתם המון עובדים עוזבים בדיוק כמו במשטרה ,אין מפקחים במשרדי השומה ויש חוליות של 5000 תיקי שומה עם רכז ומפקח אחד ,רשות המיסים לא מצליחה לגייס רואי חשבון ויועצי מס לקורסי המפקחים ולכן מגייסים אנשים באיכות ירודה שלא מבינים לא במיסים כלום ,ולא בהנהלת חשבונות כלום ,זו פשוט שערוריה אחת גדולה .ראוי שמבקר המדינה יכנס לבדוק את מי מגייסים לקורסי מפקחים ,זה כמו לתת למי שעשה קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום לטפל בחולה בבית חולים כאשר יש לחולה בעיות של מחלת סוכר,מחלב לב או מחלת ריאות או מחלות דרכי עיכול זה בערך ההשוואה הנכונה . פשוט בושה
    סגור
  • 69.
    מטרה טובה. לחכמים לומדי התורה. (ל"ת)
    אזרח 27/01/2023 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 68.
    יש הרבה חרדים, חלקם תלמידים חכמים וחלקם כסילים גמורים
    הרבי ישעיהו 27/01/2023 21:18
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אבל את כולם צריך לממן ומאיפה יגיעו המיסים מן השמיים?
    סגור
  • 67.
    רק לקלקל יודעים הפוליטיקאים הכושלים הללו, מחפשים כסף קל
    רק 27/01/2023 20:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ופופוליזם זול!
    סגור
  • 66.
    יהודה מורגנשטרן
    ערן יעקב\מבקר המדינה 27/01/2023 20:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי רשות המיסים תבדוק איך יש לו 3 דירות ,מהיכן ההון הזה?? האם מדווחות הכנסות משכר דירה ? ואיך השיג את ההון הזה??
    סגור
  • 65.
    בלי הצמדה השכר דירה יטוס
    משכיר 27/01/2023 19:40
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הרף זה הדבר היחיד שבולם העלאה וגורם לה להיות הדרגתית, בלי הרף המוצמד מחירי השכירות יטוס כי אם במילא אני משלם מס אז כבר אין סיבה למה לא להעלות הרבה.
    סגור
  • 64.
    זה יתגלגל לעבר השוכרים.
    יוסיפ 27/01/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה לא יעזור לכלכלה. רק יזיק. זה לא עבר בעבר, כי אין היתכנות כלכלית מהמהלך לאוצר המדינה. רק נזק. אבל הממשלה שלנו היום מחפשת להזיק אז יש מצב ..
    סגור
  • 63.
    מספיק לחלק לחרדים מתנות
    יותם 27/01/2023 18:47
    הגב לתגובה זו
    6 10
    יש לדחוף אותם לצאת לעבוד ולהפוך ליצרניים. רק כך נוכל להוריד מסים.
    סגור
  • 62.
    בעלי הדירות במרכז מאיימים ליצא את הדירות לארופה -גז
    יותם 27/01/2023 18:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בעלי
    סגור
  • 61.
    מי מגיב ??
    נחגיגה נגמרה 27/01/2023 18:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעלי דירות מגיבים בלחץ ומרגיעחם את עצמם.כמו אלה שקנו ביטקוין ואחרי שהרוויחו לא ברחו בסמן.הייתי בורח מסמן כמו מאש.הזקנים יספרו לכם איך המחיר קורב
    סגור
  • 60.
    מי יש לו כוח לשוכר נודניק
    כאב ראש 27/01/2023 18:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אלםי גירות עומדות ריקות.מי דרצה קנה בלי להםעיל בקוש דרך מחירחנשתכן.אל תאמינו לבעלי הדירות.המחיר נולך להתרבק גם אם יש מליון תוכניות תמא.הכל נלקח בחשבון.אף אחד לא יודע הוודאות שהמחער של היום יהייה כם בעוד 3 או 6 דנים אחרי תנא ממא.יש לי מעל דיר אחת דופלקס
    סגור
  • אתה יודע עברית.
    שוואפ 27/01/2023 21:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או שאתה מאתר סינילא ברור כלל
    סגור
  • 59.
    שכירות
    לכס 27/01/2023 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הרשויות המקומיות חייבים לדווח למס הכנסה לשלוח תדפיסים כמו ששולחים ארנונה כך זה בכל העולם מי שחותם על חוזה העתק מועבר לרשויות כי צריכים לשלם ארנונה ברגע שיש העתק לעביר למס הכנסה ברדויות יש להם ספרים מי השכיר דירות לעביר דחוף לשר האוצר ולשכת מס הכנסה
    סגור
  • 58.
    המס יתגלגל ישר לשוכר. רק האוצר ירוויח ושכר דירה יעלה (ל"ת)
    דני 27/01/2023 15:49
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • יא נביא בגרוש
    יעלה לתהום 27/01/2023 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים תקועים עם דירות ריקות.תתעורר אח אינרסנט.את מי אתה משכנע ??את אישתך ???
    סגור
  • יא נביא בגרוש
    יעלה לתהום 27/01/2023 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים תקועים עם דירות ריקות.תתעורר אח אינרסנט.את מי אתה משכנע ??את אישתך ???
    סגור
  • 57.
    נתנו לחרדים. מאיפו יביאו את הכסף?
    דרור א מ 27/01/2023 15:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    פרה חולבת שלום. הממשלה נתנה עוד לחרדים "חלב" צריך לחלוב שוב ושוב ושוב. תמיד ניתן לתת הסבר הגיוני. בעלי הדירות לא גנבו את הכסף אלה עבודו שלמו על זה מיסים. לעומת זאת אנשי יהודה לא רוצים לעבוד. אז חולבים אותנו
    סגור
  • 56.
    ספין, לרשות המיסים אין יכוךת לקלוט את כל הדווחים האלה.
    בוגארטי 27/01/2023 15:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה עלה בעבר ונפסל. זה עומס בל יתואר על רשות המיסים ועל אזרחים שאין להם עוסק עצמאי. בלאגאן של יצליח ויגרום לצרות
    סגור
  • 55.
    מתי אדון סמוטריץ הנכב יואיל להעלות קיצבת זיקנה רגילה???
    שירלי 27/01/2023 15:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מתי מר סמוטריץ יעלה קיצבת זיקנה רגילה לזקנים המסכנים!?
    סגור
  • 54.
    הצעת חוק מצוינת
    סוף סוף הצעה נורמלית 27/01/2023 15:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מי ששוכר ומשכיר יוכל לקזז. לא ברור למה עד היום לא טיפלו בנושא
    סגור
  • 53.
    מעניין אם מיקי זוהר יתמוך... (ל"ת)
    מושיק 27/01/2023 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 52.
    עוד בירוקרטיה ? (ל"ת)
    אזרח 27/01/2023 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • המחשב יעשה עבודה
    מחשבי על 27/01/2023 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדירות בדרך למטהתתעוררו ילדים
    סגור
  • 51.
    קדימה סמוטריץ׳
    ימין אמין 27/01/2023 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כמו בתחבורה, סמוטריץ מתגלה שוב כמי שבא לעבוד. יישר כח. ב״ה תחנהה נוספת בדרך ללשכת ראש הממשלה
    סגור
  • 50.
    תנו לחיות בשקט
    שוקי 27/01/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל יום המצאה חדשה , כל יום מהפכה . השתגעתם ? מחלקים לכם ספידים במזנון ? תרגיעו . כל מעשה במחשבה תחילה כי המהירות מן השטן .
    סגור
  • 49.
    סוף סוף מעט שכל במיסוי
    גדי 27/01/2023 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה מס הכי צודק שיש וחבל שבא באיחור כזה גדול. אדם שמחזיק פיקדון בבנק משלם מס על הריבית ,מדוע שבעל דירה לא ישלם על ההכנסה (ריבית) מהשכרת הדירה.
    סגור
  • 48.
    החלטה נכונהה
    אזרח 27/01/2023 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש אנשים שמחזיקים 3-4 דירות ולא מדווחים כלל ומקבלים בשחור אין אכיפה
    סגור
  • 47.
    כוכבית**
    הומלס 27/01/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    1. ברגע שירד הפטור יכנס כל נושא הפחת כ2% בשנה משווי הנכס. שזה פחות או יותר ההכנסה משכירות.2. עלויות המיסוי והטופסידה יתגלגלו לשכ"ד גם אם לא מידית, לאורך זמן.אין ארוחות חינם!
    סגור
  • 46.
    אין פשוט במדינה הזו. הדיווח הכי פשוט
    אשרי המאמין בפשטות 27/01/2023 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו עבודה נוספת לרואה חשבון שלא רואה אותך ממטר. אין כמו קשר חם ,אוהב ומחבק מפקיד השומה.
    סגור
  • 45.
    יש לי בניינים
    חרדי אמיר 27/01/2023 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גולדקנופ תיזהר מאחורייך
    סגור
  • 44.
    מיסוי לכל האורך
    רענני ותיק 27/01/2023 13:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי שקונה דירת מגורים חדשה, שלם כבר כשני שליש מערכה כמיסים (מס רכישה, מע"מ, אגרות שונות וכו') וכאשר ימכור אותה, שלם שוב - מדוע להטיל עליו גם מס על השכרה ? ובוודאי שאין זה הוגן חמסות משכיר שנאלץ בעצמו לשכור. יתרה מזאת - ראוי לעודד קניית דירה להשקעה, מה שמגדיל את הצע השכירות ומוזיל את מחירי ההשכרה.
    סגור
  • 43.
    אלה שרוצים ליצא כסף במקום סחורה ,המס בודק את דרכון הכסף (ל"ת)
    יותם 27/01/2023 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    מערבת המשפט תמצא את הדרך לסכל את השינוים העתידיים (ל"ת)
    יותם 27/01/2023 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 41.
    מה שיעלה את דמי השכירות ואיתו את האינפלציה (ל"ת)
    אנונימי 27/01/2023 12:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • דלת העם תאכל אותה
    יוצינצון 27/01/2023 16:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק. הטלת מס יגרום להעלאת מכיר השכירויות. מי ישלם? צעירים, מי שאין ברשותו דירה והוא שוכר
    סגור
  • 40.
    רשויות המס וביטוח לאומי פושעים
    אילו רשויות שגוזלות את האזרחים לממן את המגזר הציבו 27/01/2023 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אילו רשויות שגוזלות את האזרחים לממן את המגזר הציבורי המנופח והמושחת כאן צריך לשות מהפיכה
    סגור
  • 39.
    לכתבה
    אלי 27/01/2023 12:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצחיקים כולם..ישלמו יעלו מחירים..עם מטומטם מתי תפסיקו להגיד שלדפוק את העשירים זה טוב...תדפקו את בתי המשפט שמשחררים פושעים בדלת מסתובבת לא עשירים שמצעידים את המדינה..ראינו מה קורה ש מדינה זרקה כביכול עשירים..שקנו דירה להשקעה..המחירי השכירות עד הקייץ יעלו כ 40 אחוז במקומות מסויימים.עם מטומטם יש שיר כזה.הציבור מטומטם לכן משלם
    סגור
  • 38.
    במגזר החרדי ובמגזר הערבי גם תחייבו לדווח?! אולי
    אני רק שאלה 27/01/2023 12:36
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בכלל בואו נתחיל ממושבים ובתים פרטיים שמשכירים עשרות יחידות ללא שום דיווח וכלום...
    סגור
  • ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 28/01/2023 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר סמוטריף הוא קשקשן כי במקום שהכסף ישאר בארץ וזוג צעיר יוכל לשכור דירה שכר הדירה יעלה עכשיו בגובה מדד האינפלציה5.3% + מס הכנסה ,ז"א שהשכירות תעלה בערך ב 25% . שכחתי באמת שסמוטריץ צריך כסף ליהודה ושומרון ,לחרדים . תתנגדו למס הזה, אל תשפתו פעולה עם רשויות המס ,אל תשלמו אותו , גם ככה רשות המיסים בפשיטת רגל שות המיסים נמצאת במצב הכי קשה שלה מזה 30 שנים . היחס לעובדים מחפיר ,לא סתם המון עובדים עוזבים בדיוק כמו במשטרה ,אין מפקחים במשרדי השומה ויש חוליות של 5000 תיקי שומה עם רכז ומפקח אחד ,רשות המיסים לא מצליחה לגייס רואי חשבון ויועצי מס לקורסי המפקחים ולכן מגייסים אנשים באיכות ירודה שלא מבינים לא במיסים כלום ,ולא בהנהלת חשבונות כלום ,זו פשוט שערוריה אחת גדולה .ראוי שמבקר המדינה יכנס לבדוק את מי מגייסים לקורסי מפקחים ,זה כמו לתת למי שעשה קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום לטפל בחולה בבית חולים כאשר יש לחולה בעיות של מחלת סוכר,מחלב לב או מחלת ריאות או מחלות דרכי עיכול זה בערך ההשוואה הנכונה . פשוט בושה
    סגור
  • ביבי זה אפס אחד גדול
    ביבי 28/01/2023 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי או מיקרוב
    סגור
  • 37.
    גנבים
    שולמית 27/01/2023 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קודם שכל יושבי הכנסת והמחוקקים בעצמם יצהירו על הרכוש שלהם למדינה אחר כך ידרשו מהציבור להצהיר, לא לכולם יש כסף חקנות דערות יורקה ולהשכיר, יש אנשים פשוטים שזאת הפנסיה שלהם.
    סגור
  • 36.
    זה לא יקרה כי לשופטים יש לכל אחד 10 דירות ולפוליטקאים
    יואב בן צרויה 27/01/2023 12:06
    הגב לתגובה זו
    4 2
    למה לא צוברים להם את ההכנסה ליתר הכנסותיהם וממסים . מה הרעיון הזה שלפטור מתקרה מסויית. אל דאגה השופטים לא יאפשרו לתקנוץ וחוק כזה לעבור זה מה שעשו בזמנו לשר כחלון שרצה למתן רכישת דירות של משקעים ובקש להטיל מס על דירה שלישית התערבו השופטים הצבועים להגן על רכושם ופסלו לו ההצעה.
    סגור
  • מירי זוהר
    וגם למיקי זוהר 27/01/2023 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם למיקי זוהר יש המון דירות ,מי בודק את תיק השומה שלו??????????????? חה חה חה
    סגור
  • 35.
    אפסים יעלו לשוכרים את השכירות מה עם הטבת מס לשוכרים???? (ל"ת)
    יותם 27/01/2023 12:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 34.
    דירה זאת ההשקעה היחידה עם מס עוד לפני שהכנסת שקל אחד
    אחד 27/01/2023 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    8%מס רכישה מינימלי הלי קשר אם הכנסת או לא
    סגור
  • 33.
    אני למשל מנסה לקחת שכר דירה הוגן ואפילו זול
    אבי 27/01/2023 11:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כי זאת תפיסת העולם שלי אני רוצה שוכרים לזמן ארוך ושישמרו על הנכס והיו שמחים אתם השרוצים לנגוס עוד ועוד מההכנסה הזאת שעמלתי עלייה רבות אתם החזירים
    סגור
  • 32.
    פינטוזים ולא יותר
    כדורי 27/01/2023 11:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ערק במדינת תל אביב יש מעל למאה אלף דירות מושכרות ואין יכולת לעובדים במס הכנסה לטפל בזה לכן זה סתם בירבור ולא יותר
    סגור
  • 31.
    פשוט שקר שהמס הזה נמוך
    אבי 27/01/2023 11:42
    הגב לתגובה זו
    22 4
    לי יש המון הוצאות של שיפוץ והשקעות בדירה וגם הרבה נסיעות וזמן ופגישות ולשלם לכל מיני בעלי מקצוע שמתחזקים את הנכס ואין אפשרות להתקזז אז לא לסלבל את המוח בבקשה
    סגור
  • תמכור ,למי אתה מחכה. עכשיו כבר יורד
    מאשה 02/02/2023 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד היום זה היה הטוב ביותר. הגיע זמן למכור. מי יקנה, זאת השאלה! מורידים מחיר,ומוכרים
    סגור
  • אבל במה אתה שונה מכל בעל עסק שמזיע ומשקיע בעסק? (ל"ת)
    רואה חשבון הפוך 27/01/2023 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • רכישת דירה לא מוכרת כהוצאה מוכרת - בעסק כן !!!
    דן 28/01/2023 22:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיכירו ברכישת דירה הוצאה מוכרת - זה לא ישתלם למדינה ....לא סתם זה כך !!!
    סגור
  • 30.
    אני נכה מעל גיל 60 וזו ההכנסה היחידה שלי
    שלוימה צווקמון 27/01/2023 11:37
    הגב לתגובה זו
    10 9
    אתם נורמלים? אם תחייבו אותנו המבוגרים מס על כל סכום ההשכרה תהפכו אותנו לעניים יותר ממה שהיום. תתביישו
    סגור
  • ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 27/01/2023 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא להיענות לחוק הזה נורא פשוט ,גם דרעי לא נענה לפסיקת בג"ץ
    סגור
  • כנראה שלפני שישים שנה לא לימדו לקרוא, או שלמדת בבית
    יונתן 27/01/2023 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ספר חרדי ללא לימודי הבנת הנקרא
    סגור
  • הגיע הזמן שתהיה שקיפות וחובת דיווח
    אשר 27/01/2023 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שתהיה שקיפות וחובת דיווח מה קורה היום ,,,כאשר אתה מוכר דירה להשקעה שיש לך ,,,,משלמים מס שבח גם על הפחת מצד אחד אתה מקבל "מתנה" של 5,500 ₪ בחודש פטורים ממס אבל אז כל ההוצאות שיש על הדירה לא מוכרות ובנוסף כאשר אתה מוכר את הדירה משלמים תוספת למס שבח כ 1% כפול מספר השנים שהדירה הייתה ברשותך (על דירה של 2 מיליון שקל שמכרתי אחרי 10 שנות אחזקה שילמתי תוספת של 180,000 ₪ מס שבח !!!,,,,רק בגלל שבחרתי לא לשלם מס על השכירות) אתה רק תרוויח , תחסוך את תשלום התוספת העצום של מס שבח בסיכום הגיע הזמן לעשות סדר בכל נושא השכירות
    סגור
  • מעל גיל 60 לא משלמים מס גם על הבורסה
    מעל גיל 60 27/01/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכול טוב לא יהיה מס מעל גיל 60 אתה יכול לישון בשקט טרול קטן
    סגור
  • זה לא נכון! (ל"ת)
    אמנון 27/01/2023 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    יוזמה ברוכה - דיי מספיק עם הטבות מס לבעלי ההון
    אשר 27/01/2023 11:36
    הגב לתגובה זו
    17 3
    יוזמה ברוכה שאני מקווה שתצא לפועל כפי שמשלמים מס על ריבית ורווחי הון אין שום סיבה למה לפטור את בעלי ההון מלשלם מס על דמי השכירות גם ההצעה שלקזז מס של שוכר ומשכיר הינה מצויינת דיי למצב שבו המשכירים רושמים בחוזה שכירות 5,000 ₪ וגובים עוד אלפי שקלים מהשוכר במזומן !!! לא הצבעתי לאף מפלגה בימין אבל זאת הצעה שרק תטיב עם השוכרים ומעל לכל תטפל בבעייה העיקרית שבעלי ההון רוכשים דירות להשקעה וע"י כך יוצרים לחצי ביקוש שמעלים את מחירי הדירות
    סגור
  • בעלי ההון לא מתעסקים בכלל בכאב הראש של השכרה
    הצחקת 27/01/2023 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם קונים ומוכרים לפי עליית הערך וזהו! בטייקונים, במונופולים ובבעלי ההון לא רק שלא נוגעים, גם נותנים עוד ועוד הטובות ופטורים מוזרים ומימון כול מה שחלמו בלילה... עכשיו גם המקורבים שקיבלו דירה המתנה של מיליונים בהגרלות ישכירו אותן בפטור וישכרו בעצמם במרכז ת"א... זו בדיוק השחיתות השלטונית
    סגור
  • 28.
    מיסוי לשוכרים ומשכירים
    האזרח 27/01/2023 11:29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה עם פטור ממס רווחי הון לשוכרים שאינם בעלי דירה? למה האפליה הזו שמגיע פטור רק למי שיש דירה? עוד פעם הרצת נדל"ן של הממשלה?
    סגור
  • 27.
    על כנית מניות אין מס רכישה ובמכירה שלהן אין מס שווח ומס על הפחת ובטח שאין מס של 50 אחוזים. (ל"ת)
    אלמוג 27/01/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אם תשלם מס על השכירות זה בסופו של דבר יהיה לטובת המשכיר
    אשר 27/01/2023 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גם בעל דירות להשכרה ולמרות זאת אני חושב שהגיע הזמן שיהיה סדר בכל מיסוי הגיע הזמן שתהיה שקיפות וחובת דיווח מה קורה היום ,,,כאשר אתה מוכר דירה להשקעה שיש לך ,,,,משלמים מס שבח גם על הפחת מצד אחד אתה מקבל "מתנה" של 5,500 ₪ בחודש פטורים ממס אבל אז כל ההוצאות שיש על הדירה לא מוכרות ובנוסף כאשר אתה מוכר את הדירה משלמים תוספת למס שבח כ 1% כפול מספר השנים שהדירה הייתה ברשותך (על דירה של 2 מיליון שקל שמכרתי אחרי 10 שנות אחזקה שילמתי תוספת של 180,000 ₪ מס שבח !!!,,,,רק בגלל שבחרתי לא לשלם מס על השכירות) בסיכום הגיע הזמן לעשות סדר בכל נושא השכירות
    סגור
  • 26.
    מהלך חשוב מאוד ע״מ ליצור מס יותר הוגן ושיוויוני
    איתמר 27/01/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אם אני עובד בעוד עבודה ומרוויח 5000 ש״ח נוספים אני משלם 50% מס. אם אני משקיע בבורסה והרווחתי 200 שקל, אני משלם 25% מס. אין שום סיבה שמי שמקבל כל חודש תוספת 5000 ש״ח בלי לעבוד לא ישלם עליהם מס. בסוף יוצא שדווקא העשירים משלמים פחות מס, ואין בזה הגיון.
    סגור
  • 25.
    על כנית מניות אין מס רכישה ובמכירה שלהן אין מס שווח ומס על הפחת ובטח שאין מס של 50 אחוזים. (ל"ת)
    אלמוג 27/01/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    משה
    משה 27/01/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא הבנתי למה פטור למי שמשכיר ושוכר, מה עם אלה שמשכירים ומשלמים משכנתאות שעלו במאות שקלים, מה איתם?
    סגור
  • 23.
    שיורידו את המס על השכרת דירות ל 25 אחוז אז נדבר ושיבטלו את המס שלוקחים על מכירת דירה שהושכרה ובכלל מס שווח כי על מניות אין מס כזה. (ל"ת)
    אלמוג 27/01/2023 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    מר נתנאל, תכף תגיד לי שגם רוצים להוריד את המס על דירות ל 25 אחוזים? כי היום הוא 50 אחוזים ויותר. (ל"ת)
    אלמוג 27/01/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    אין מס על דירה - האומנם ????????
    דן 27/01/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בקניית דירה שניה , משלמים מס רכישה 8% = עשרות עד מאות אלפי ש"ח .....במכירת דירה , משלמים מס שבח שהוא 25% מהרווח = עשרות עד מאות אלפי ש"ח ......במכירה משלמים גם היטל השבחה = עשרות אלפי ש"ח ......בנוסף אחזקת דירה דורשת שיפוץ בהחלפת דיירים ובכלל = עשרות אלפי ש"ח ......בנוסף , חתימת חוזה אצל עו"ד = מס' אלפי ש"ח ......בנוסף , לעתים מסתייעים במתווך = מס' אלפי ש"ח ......ולעתים דייר לא משלם / סרבן פינוי = יכול להגיע לעשרות רבות של אלפי ש"ח .....וזה רק על קצה המזלג ......ולא לשכול שמעל ל 5400 לערך כיום משלמים מס ......קחו ממני את כל המיסים האלה , אני מוכן לשלם כמו בבורסה 25% מהשקל הראשון !!!
    סגור
  • 20.
    אין בעיה.יש הכנסות אז יש גם הוצאות. סביר לא? (ל"ת)
    ראה עילת הסבירות 27/01/2023 11:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    יש סיבה לפטור ממס על השכרת דירות והסיבה היא שבעצם יש מס גבוה מאוד על דירות רק שלא גובים אותו המס הוא 50 אחוזים ולכן נתנו פטור עד לתיקרה (ל"ת)
    אלמוג 27/01/2023 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 18.
    מר נתנאל נמאסת, אתה כל הזמן דוחף את הג'נדה של לקחת עוד מיסים ממעמד הביניים, אגרת גודש ומס על השכרת נכס, אתה סוציליסט? קומוניסט? ירושלמי? מה אתה בדיוק? (ל"ת)
    אמיר 27/01/2023 11:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 17.
    מר נתנאל כניראה שיש לך קו טלפתי לאוצר, אני אומר לך שהם יכולים לרצות, העיניין הוא שהפטור הוא נחוץ והוא נקבע בגובה שכר מינימום מסיבה טובה
    אמיר 27/01/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסיבה היא שהמדינה החליטה שהשכרת היא פרנסה ולא השקעה ולכן גם המס עליה יותר גבוהה.
    סגור
  • 16.
    נתנאל אני כבר רואה איך נוזל לך הריר, אתה מת שיקחו מס על השכרת דירות, האמת שכבר יש מס על זה! (ל"ת)
    אמיר 27/01/2023 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    ראשית זה מבורך ועוד הצעת יעול לבדוק 20 שנה אחורה
    קשקש 27/01/2023 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 3
    השאלה איך אזרח שכיר הפך לבעל 20-30 דירות מאיפה הגיע הכסף ומתי הוא התחיל להצהיר על ההכנסה ? הייתי מציע להתחיל בת"א וירושלים שם זה רוב העלמות
    סגור
  • 14.
    מיסים כמו חול ואין מה לאכול
    במקום להעלות מיסים תורידו מיסים. במקום לבקש דיווחי 27/01/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במקום להעלות מיסים תורידו מיסים. במקום לבקש דיווחים מיותרים תבטלו דיווחים מיותרים. תורידו מס על ריווחי הון שאנשים יוכלו להשקיע בבורסה במקום בקירות בלוקים. במקום להעלות מיסים על שכירות ונדלן תורידו את המיסים. תורידו את המע"ם ל 12% תקבלו יותר מיסים שוק יותר פעיל יותר עסקאות.
    סגור
  • 13.
    יש לחייב במס מתנות
    בת אל 27/01/2023 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא יכול להיות שנתניהו יקבל מתנות במיליוני ש"ח מאילי הון מתועבים ולא ימוסה
    סגור
  • 12.
    למסות את השכירות מהאגורה הראשונה
    לדעתי 27/01/2023 10:38
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שכירות זאת הכנסה.ברגע שילמו מס מהאגורה הראשונה .מאות אלפי דירות יצאו לשוק למכירה.בוודאות מלאה
    סגור
  • רשות המסים בפשיטת רגל
    ביבי זה אסון 28/01/2023 11:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קשקשן שטויות ,הגיעו 77000 עולים השנה לארץ ,עליית שכר הדירה עבורם זה רע מאוד ,ממשלה של טיפשים,מנותקים,עבריינים ,קשקשנים ,רשות המיסים לא מצליחה היום לאכוף מס של 10 % אז יצליחו לאכוף 100% ף,פופוליזם זול שרק מראה שהממשלה הזו קשקשנית . שות המיסים נמצאת במצב הכי קשה שלה מזה 30 שנים . היחס לעובדים מחפיר ,לא סתם המון עובדים עוזבים בדיוק כמו במשטרה ,אין מפקחים במשרדי השומה ויש חוליות של 5000 תיקי שומה עם רכז ומפקח אחד ,רשות המיסים לא מצליחה לגייס רואי חשבון ויועצי מס לקורסי המפקחים ולכן מגייסים אנשים באיכות ירודה שלא מבינים לא במיסים כלום ,ולא בהנהלת חשבונות כלום ,זו פשוט שערוריה אחת גדולה .ראוי שמבקר המדינה יכנס לבדוק את מי מגייסים לקורסי מפקחים ,זה כמו לתת למי שעשה קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום לטפל בחולה בבית חולים כאשר יש לחולה בעיות של מחלת סוכר,מחלב לב או מחלת ריאות או מחלות דרכי עיכול זה בערך ההשוואה הנכונה . פשוט בושה
    סגור
  • צודק לגמרי
    משה 27/01/2023 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המון דירות יצאו לשוק למכירה גם ככה יש ריבית טובה בבנק היום,ככול שיצאו יוצר דירות לשוק ככה יווצר חוסר בדירות להשכרה ואז תנחשו מה יקרה,הפתעה המחירים יעלו עוד,בנוסף חובת דיווח כאשר בעל נכס יצטרך לשלם מס,תנחשו שוב מה יקרה נכון הם יוסיפו את בשכירות,הולך להיות מאוד מעניין בקרוב מאוד תזכרו את זה.
    סגור
  • רשות המסים בפשיטת רגל
    ביבי זה אסון 28/01/2023 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שות המיסים נמצאת במצב הכי קשה שלה מזה 30 שנים . היחס לעובדים מחפיר ,לא סתם המון עובדים עוזבים בדיוק כמו במשטרה ,אין מפקחים במשרדי השומה ויש חוליות של 5000 תיקי שומה עם רכז ומפקח אחד ,רשות המיסים לא מצליחה לגייס רואי חשבון ויועצי מס לקורסי המפקחים ולכן מגייסים אנשים באיכות ירודה שלא מבינים לא במיסים כלום ,ולא בהנהלת חשבונות כלום ,זו פשוט שערוריה אחת גדולה .ראוי שמבקר המדינה יכנס לבדוק את מי מגייסים לקורסי מפקחים ,זה כמו לתת למי שעשה קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום לטפל בחולה בבית חולים כאשר יש לחולה בעיות של מחלת סוכר,מחלב לב או מחלת ריאות או מחלות דרכי עיכול זה בערך ההשוואה הנכונה . פשוט בושה
    סגור
  • 11.
    ככה זה כשמתכננים הטבות מס בלתי נתפסות זוכי הגרלות על
    ותחשבו על זה 27/01/2023 10:18
    הגב לתגובה זו
    12 1
    חשבון הציבור, ואני שואל למה אני צריך לממן את מי ש"זכו בהגרלה" בהנחה של כמיליון ש"ח, וכעת ישכירו את הנכס בפטור ממס, וישכרו במרכז ת"א, בעוד עם ישראל ברובו מזיע על משכנתאות מפלצתיות על רכישה בשוק החופשי, ומיסוי על דירה שרכש בעמל כפיו עם מיסוי משולש ומרובע?ובינתיים ממשיכה ההסתה המתוזמרת כנגד בעלי דירות פרטיים, משכירים ומשקיעים, יכול להיות שההנחות והטבות המיסוי נועדו בכלל למקורבים ש"זכו בהגרלות"? לכאורה כמובן
    סגור
  • צודק -- כל זוכי ההגרלות הינם בעלי הון
    אשר 27/01/2023 11:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למעלה מ- 40 אחוז מזוכי ההגרלות הינם בעלי הון , משקיעים הגיע הזמן שישלמו מס מלא על התשואה של שכר הדירה
    סגור
  • ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 28/01/2023 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזל שמטוטמם כמוך הוא לא הממשלה ,בתחילה כתבת : כל זוכי ההגרלות הינם בעלי הון" אחר כך בגוף התגובה כתבת למעלה מ 40 אחוז... לי נראה שאתה חסר השכלה ,לא למדת בכיתה ו את שיעור האחוזים בשיעור לחשבון
    סגור
  • 10.
    שטויות השוכרים ישלמו
    אורן 27/01/2023 09:59
    הגב לתגובה זו
    14 1
    שכר הדירה יעלה מייד בגובה המס המוטל ועים לא יותר....בהצלחה
    סגור
  • שכר הדירה שהשוכר משלם יישאר כפי שהוא עכשיו
    אשר 27/01/2023 11:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דיי למצב שבו המשכירים רושמים בחוזה שכירות 5,000 ₪ וגובים עוד אלפי שקלים מהשוכר במזומן !!! לשוכר זה לא ישפיע ימשיך לשלם את שכר הדירה רק שעכשיו זה גלוי ושקוף
    סגור
  • 9.
    שום דבר לא פשוט עם רשות המס
    . 27/01/2023 09:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    "הדיווח יהיה פשוט מאוד, דיגיטלי, עניין של דקות ספרות"- הצחקתם אותי.
    סגור
  • 8.
    לא לפחד משינוים ורגולציה על האליטות כי הם במלא בכיכר (ל"ת)
    יותם 27/01/2023 09:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 7.
    החוק יחול גם על דרעי וגולדקנופף שמחזיקים עשרות דירות? (ל"ת)
    דני 27/01/2023 09:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • הם לא ידעו (ל"ת)
    אחד 27/01/2023 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כרגיל בישראל, במקום לתפוס עבריינים דופקים שומרי חוק (ל"ת)
    מבין2 27/01/2023 09:37
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 5.
    מע"מ
    לבן 27/01/2023 09:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה עם מע"מ על פירות וירקות? רק 1%מספיק. שיגישו דו"ח. אופס שכחתי אלו מצביעי ליכוד מסורתיים.... לא ניגע בהם....
    סגור
  • ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 27/01/2023 10:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הגיע הזמן להשית מעמ על ירקות ופירות ,אבל מה פתאום הליכוד לא יתן לזה לקרות כי מי הם בעלי הבסטות ,? ביביסטים
    סגור
  • 4.
    נשמע מתוכן הכתבה שהמחבר שלה מאוד מבסוט מהיוזמה
    שחר 27/01/2023 09:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כאילו שהמשכירים לא יגלגלו את המס הזה על השוכרים ומחירי השכירות יעלו.
    סגור
  • איזה מס , מורידים מס, תקרא טוב!! (ל"ת)
    אלף 28/01/2023 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • איפה ראית מס? אין פה שום מס. רק חובת דיווח
    אביב קינן 27/01/2023 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחוץ מזה - למה בעצם מגיע להם פטור? למה אתה משלם מסבכל תחום אחר אבל לא אם יש לך דירה ואתה משכיר אותה?
    סגור
  • זה יגולגל לשוכר (ל"ת)
    אלי 29/01/2023 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    יתחילו לברוח משוק ההשכרה
    המשקיעים 27/01/2023 09:07
    הגב לתגובה זו
    14 0
    זה לא רק רווחים זה תיקונים . חבלות שעושים השוכרים בכוונה. בלאי על הבנין. מי צריך בלבול מוח יעדיפו לברוח מהשוק הפריחה ביון היא דוגמא טובה במחירים של היום ובמשכנתא והריבית אף אחד לא יכול לקנות דירה ולא להרוס לו את החיים אז יגורו ברחוב מתחת לגשר. האוצר רק חושב על עצמו ומתי מירי רגב מבטלת את מס הגודש במדינה קטנה כמו ישראל זה כלא בערים בושה וחרפה לממשלת השינוי לרעה שפצחה במיסים מטעם ארגון קוהלת . הצבור יסע עם לוחיות זיהוי מזוייפות
    סגור
  • יגורו כולם בוילה בקיסריה (ל"ת)
    פ 27/01/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    האליטה תפיל את זה
    מני 27/01/2023 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    האליטה לא רוצה שיגעו וימסו לה בנדלן. הליכוד יפיל את זה
    סגור
  • 1.
    רשות המיסים
    רשות המיסים 27/01/2023 09:06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    רשות המיסים נמצאת במצב הכי קשה שלה מזה 30 שנים . היחס לעובדים מחפיר ,לא סתם המון עובדים עוזבים בדיוק כמו במשטרה ,אין מפקחים במשרדי השומה ויש חוליות של 5000 תיקי שומה עם רכז ומפקח אחד ,רשות המיסים לא מצליחה לגייס רואי חשבון ויועצי מס לקורסי המפקחים ולכן מגייסים אנשים באיכות ירודה שלא מבינים לא במיסים כלום ,ולא בהנהלת חשבונות כלום ,זו פשוט שערוריה אחת גדולה .ראוי שמבקר המדינה יכנס לבדוק את מי מגייסים לקורסי מפקחים ,זה כמו לתת למי שעשה קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום לטפל בחולה בבית חולים כאשר יש לחולה בעיות של מחלת סוכר,מחלב לב או מחלת ריאות או מחלות דרכי עיכול זה בערך ההשוואה הנכונה . פשוט בושה
    סגור
  • ההשוואה לרופא בעייתית
    שחר 28/01/2023 08:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשווה לקצב שמכין בשר לנקנקיות... ;) איכות הפקיד אינה נדרשת, החלפתו בסקריפט רצויה ומבורכת...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות