"שמח שבנק ישראל לוקח אחריות על עליית מחירי הדיור"

מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, דיבר במהלך ועידת ההשקעות באנרגיה של ביזפורטל ועקץ על רקע ההאשמות של הבנק ("שיטת המכרזים גורמת לעליית מחירים"). עוד הוסיף: "כשאנחנו מפתחים שכונות חדשות, הרשויות המקומיות נכנסות למצוקה"
 | 

"המצב בשוק הדיור מורכב, שמח שבנק ישראל לוקח אחריות". כך אמר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי (יעקב) קוינט, במהלך ועידת ההשקעות באנרגיה של אתר ביזפורטל.

קוינט מונה לתפקיד בדצמבר 2020 והעקיצה לעברו של בנק ישראל נובעת ממתיחות שהחלה לפני שנה: בדוח שהוציא הבנק נכתב כי מחירי הדירות עלו בקצב מהיר ממחירי השכירות וההסתברות לירידת המחירים בטווח קצר נמוך בעקבות הביקוש העולה. הבנק תולה זאת בהאטה מסוימת של סיומי בנייה ומאשים את רמ"י שקוינט עומד בראשה. הוא מסביר כי שיטת המכרזים שלו היא זאת שגורמת לעליית מחירים. "עליית מחירי הקרקעות במכרזים עלולה להוביל לעליית מחירי הדיור במהלך השנים הקרובות", טוענים בבנק.

קוינט לא נשאר חייב. הוא הוציא הודעה נגד בנק ישראל והאשים כי עליית המחירים הגיעה בשל השפעת הריבית האפסית. "הבנק מתעלם בדוח מהשפעת הריבית הנמוכה, לה הוא אחראי", נכתב בתגובה. "היא הגורם מספר אחת לעליית מחירי הדיור".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במילים אחרות - רמ"י רואה בבנק ישראל אחראי לספסור בקרקעות. בסוף, הכסף הזול גרם לביקוש גדול ולשוק המשקיעים להסתער על הדירות ולמחירים - לעלות.

"זה כנס על אנרגיה, אבל על אותן תשומות אנחנו עוסקים במשבר דיור, כלומר אנרגיה ותשתיות. אנחנו צריכים לספק למשק את כל הצרכים שבסוף מגיעים לקרקע", אמר קווינט. "אפשר לראות מה עשינו בשנתיים האחרונות בשוק הדיור. המצב מורכב ואני שמח שבנק ישראל קצת לוקח אחריות. אמנם לוקח אחריות מופחתת במשמעות של הריבית לגבי עליית מחירי הדיור - אך עדין כבר לוקח אחריות וכבר זה חשוב".

"הגדלנו את ההשתתפות של המדינה בשוק הדיור, זה כרוך בתכנון, בפיתוח תשתיות, בשינוי גבולות, במתקני טיהור שפכים. כל חסם אמצעי נמצא בקרקע, כדי להגיע למוצר - ליחידות הדיור שאותן צריכים לספק השוק צריך הרבה פחות ואנו נמשיך לעשות זאת", הסביר. "בתחילת השנה המספרים בדרך כלל תמיד נמוכים יותר, במיוחד כשיש ממשלה חדשה וחושבים על התכניות. לכן, אני מקווה שנצליח לעמוד ביעדים שבהם עמדנו בשנים הקודמות".

עוד הוסיף: "השנה היא שנת בחירות בשלטון המקומי שגם לא מקלה עלינו. לצד תחום הדיור ולצד אספקת קרקע למשק הדיור - אנו מספקים קרקע גם לתעשיה, מסחר ומלונאות. גם שם ניתן לראות את הגידול. חלק ממנו נובע מכך שכשאנחנו מפתחים שכונות חדשות, הרשויות המקומיות נכנסות למצוקה. הן דורשות את אזור התעסוקה שנמצא בתוך העיר כדי לייצר איזון כלכלי".

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    רשות מקרקעי ישראל
    אמיניאן 07/04/2023 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמ"י אשמים בהכל, עד סוף 2015 לא היו כמעט שיווקים. גם כשיש שיווקים אין פיתוח. הפקידים שם לא באמת מגיעים לעבודה אלה לקייטנה, לא איכפת להם
    סגור
  • 11.
    ינקי לא מרשים בכלל. משאיר אחר הרס מקצועי (ל"ת)
    מכיר מרשות החברות 01/04/2023 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    זה התחיל עם הנגיד פישר שהרס דור שלם
    מני 31/03/2023 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הנגיד סטנלי פישר הוריד את הריבית לריבית אפסית ו''שכח'' להעלות אותה. יכולנו להסתדר מצויין עם ריבית גבוהה יותר בתקופתו. האבטלה היתה בשפל היסטורי, היה עודף במאזן התשלומים , האינפלציה דווקא לא הייתה אפסית ותודלקה עם מדדי הדיור, והייצוא שבר שיאים בכל חודש והיה מסתדר גם עם שקל חזק יותר (למרות שהעלאת ריבית לא בהכרח הייתה מחזקת את השקל - תראו מה קורה עכשיו ולא רק בגלל המצב הפוליטי). אלא שפישר ואחריו פלוג וירון היו עסוקים כנראה במשכורות של עובדי הבנק ובג'יפ למקרה שירד שלג בבירה והנגיד לא יוכל חס וחלילה להגיע ללשכה.
    סגור
  • 9.
    אני לא מסכים עם מנכל רמי...
    רועי 30/03/2023 16:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אני לא מסכים עם מנכל רמי....כל עוד הריבית היתה אפסית בעולם הידיים של בנק ישראל היו קשורות....לצערי הפשע נימשך 15 שנה....המפתח היה אצל הממשלה ורמי לצערי הממשלה הבנקים הקבלנים ראו הזדמנות עיסקית לעשות כסף ועשו הכל בשביל לנפח מחירים על חשבון הזוגות הצעירים האומללים בכל שבת יש מוצאי שבת ניפחתם והעשרתם את קופת המדינה....היתם צריכים לחשוב על היום שהעולם יחזור הנורמליות והניסוי יגמר והריבית תתחיל לעלות מעלה מעלה מעלה מעלה מעלה מעלה.....לצערי האסון הולך להיות כבד
    סגור
  • 8.
    מחסור זאת הונאת העשור
    רועי 30/03/2023 15:38
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כבר שנים אנחנו צועקים שרק הריבית תחזיר את השוק לשפיות כל שאר האופציות זה ספינים ושקרים שיעלו את הריבית ב5 אחוז ואז לא נצתרך שום תוכנית הזויה וכל מגדל הקלפים שנבנה באוויר יקרוס מחסור זאת הונאת העשור
    סגור
  • טען עוד
  • חסיד שוטה של טדי
    הלו 02/04/2023 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הריבית כבר על 5 אחוז מעל לשנה והמחירים רק ממשיכים לעלות. צא מהסרט ומהר
    סגור
  • 7.
    תתחיל לשווק קרקעות לבניה מיידית הן צמודת קרקע והן רוויה
    מנש 30/03/2023 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תראה שהאמת תתגלה מהר שהמנהל הוא הביעה
    סגור
  • 6.
    בפעולה פשיטה היה אפשר למנוע את השתוללות מחירי הנדלן ...
    עומרי 30/03/2023 14:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם בנק ישראל היה נוקט במס' פעולות פשוטות , היה אפשר למנוע את הקטסטרופה של המחירי הדיור והרס חיי האזרחים שהפכו חעבדים למען צורך קיומי : קורת גג. 1. קביעת ריבית גבוהה (5-6%) למשקיעי נדלן. 2. העלאת מס הרכישה לרכישת דירה להשקעה. 3. הגדלת ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה להשקעה ל 70% ערך הדירה. *** אם זה היה נעשה , זוגות צעירים לא היו נאנקים תחת יוקר השכיקות , היו רוכשים דירה בעצמם וכך היה יורד הביקוש לדירות להשכרה. אבל המדינה חגגה על הספסרות בקרקע ועל הכנסות ממיסי נדלן
    סגור
  • 5.
    כן אה
    חח 30/03/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי שמח שיהיה לך דוחות שקיפות גם
    סגור
  • 4.
    זה לא פוטר אותך
    שאול 30/03/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה לא פוטר את תמ"י לספסר במחירי קרקעות ולהתנהל כסופר מונופול בתחום .
    סגור
  • 3.
    שניהם צודקים, גם הריבית וגם כמות הבניה (ל"ת)
    אוהד 30/03/2023 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    צריך למכור קרקע למגורים ומסחרי יחד -כך כולם ירוויחו
    לילי 30/03/2023 09:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כיום אין הפרדה בין מגורים למסחרי . כדי להתגבר על בעיות תחבורה חובה לשווק קרקע למסחרי מחוץ לתל אביב . כדי תמרץ קבלנים יש להתנות בניה למגורים בבנייה מסחרית . כך גם הרשויות לא יהיו גירעוניות ורק תל אביב תהייה רווחית כמו בנק .
    סגור
  • 1.
    חוסר הבנה בכלכלה
    בוקי בורקס 30/03/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ב"י נגרר להעלאות ריבית אחרי העולם. אתה לא יכול לקבוע שיעור ריבית של 4% שבכל העולם יש שיעורים אפסיים. מחירי הדיור עלו כי הייתה גאות כלכלית - אם היו דואגים לקרב את הפריפריה למרכז עם תחבורה ציבורית + שיפור תשתיות, המחירים היו עולים בצורה מתונה יותר
    סגור
  • בוודאי שאתה יכול לקבוע ריבית 4
    מני 31/03/2023 13:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היו הרבה מדינות שעשו זאת ולא סבלו מעליות מטורפות במחירי הדיור. היו גם רבות שהעלו ריבית לפני האחרות.צריך לעשות לדעתי גילוי נאות אצל קובעי המדיניות כמה דירות יש לכל אחד מהם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות