"תושבים עוברים לבת ים כי הם רוצים ים? זה בסדר. חולון יותר מבוקשת"

הפקקים בעיר: "בגלל נת"ע", הרכבת הקלה: "יסיימו ב-2028", והנדל"ן: "ניסיתי להוריד את המחירים, אי אפשר. המחירים יעלו". מוטי ששון, ראש עיריית חולון ב-30 השנים האחרונות, קיבל את תוכנית המתאר ל-2040 - אבל איך עיר בלי עתודות קרקע רוצה לגדול והאם השכנה מבת ים לא מפריעה לו בתכניות?

 | 

מפתיע: חולון תוכל לגדול פי 2 עד שנת 2040, כך קובע מחקר של עיריית חולון, שבה מתגוררים כיום כ-200 אלף תושבים ושבה מועסקים כ-75 אלף עובדים. ברשות צופים 270 אלף עד 400 אלף תושבים וכ-135 אלף עד 200 אלף מועסקים. נשמע יומרני? לא לדברי ראש העיר שלה, מוטי ששון, שמכהן בתפקיד מאז 1993. בראיון לביזפורטל הוא מנסה להסביר: "אנחנו מדברים על 270 מינימום, הקיבולת היא 400 אלף. אם לא יבנו, לא יבנו, אבל זו הקיבולת", הוא מסביר. "בסוף, הכל תלוי במצב השוק בשנים הבאות, כלומר לקראת שנת 2040. אם יהיו ביקושים גדולים, סביר להניח מיצוי של הקיבולת, ואם לא, אם אורח החיים ישתנה, אז לא".

איך ראש עירייה, שיודע שיש לו מגבלה חמורה של קרקעות, חושב להכפיל את כמות התושבים שלו? התחדשות עירונית? בניה לגובה?
"יש לנו תכנית שמאשרת בניה של 32 אלף יחידות דיור בהתחדשות עירונית, בלי בעיה בכלל. חולון היא עיר ותיקה, יש כאן בתים ישנים. כשאתה מפנה אותם, אתה בונה יותר. ציר הרכבת הקלה או המטרו - שם אפשר לבנות".

אתה מדבר על ח/619? התכנית תיושם במלואה?
אפשר לבנות בין 32 אלף יחידות דיור ועד 64 אלף. אתה יודע כמה בתים ישנים יש כאן? נעשה פינוי בינוי, אנחנו בהחלט במעקב אחרי התכנית הזאת. אם יש שינוי במשק, אם יש שינוי במדיניות של הממשלה - נתאים את עצמנו. אנחנו גמישים. לאחרונה באו להחתים אותי על תכנית, ממש באזור שבו אני גר".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

את הדברים אומר ששון לאחר שהוועדה המחוזית תל-אביב לתכנון ולבנייה אישרה השבוע את הפקדת תוכנית המתאר הכוללת לחולון - ח/2040. לפי התוכנית, בסיס התוכנית משמר את האופי העירוני בשכונות המגורים ומעצים את הבנייה לאורך צירי המתע"נ (מערכת תחבורה עתירת נוסעים - מטרו ורכבת קלה). במפגשי הרחובות הראשיים ייווצרו מוקדים עירוניים בעצימות גבוהה ובעירוב שימושים, עם אפשרות להקמת בניינים של עד 65 קומות ו-2,000 אחוזי בנייה בעירוב שימושים, שכוללים תעסוקה, מסחר ומגורים.

אני מניח שאתה לא דייר סרבן?
"יש הרבה תוכניות, כמעט בכל מקום בעיר. האדריכלית שלי קוראת לזה: 'קשה עכשיו, קל אחר כך', כי יש לנו את תכנית הרכבת הקלה בדרך".

וזה יוצר לך פקקים בתוך העיר.
"יש חוסר נוחות לתושבים, זה נכון. כולם רוצים את התכניות מאחוריהם. אי אפשר לקבל בית חדש ומשופץ בלי סבלנות. זה לא עובד ככה".

מוטי ששון. קרדיט: המדיטק ומוזיאון הילדים - טל קירשנבאום
"לאנשים אין סבלנות". ששון (המדיטק ומוזיאון הילדים - טל קירשנבאום)

אז בנוסף לרכבת הקלה, יש גם התחדשות עירונית. בקרוב, אנשים לא יוכלו לצאת מהבית.
"בגלל נט"ע יש בעיות תחבורה - הם סוגרים לי רחובות, פותחים כבישים ומכניסים את התשתיות התת קרקעיות. כל זה לוקח זמן. חולון לא שונה בהרבה מערים אחרות שבהן נבנית רכבת קלה".

התכנית ארוכה. איך עוקפים את הפקקים?
"אנחנו עושים כמיטב יכולתנו, אם צריך משהו נקודתי, אנחנו חושבים איך אנחנו עושים את זה - כמה שפחות אי נוחות לתושבים. לפני כמה זמן, במקום שבו אני גר, הודיעו לי שבמשך 3 חודשים לא אוכל להיכנס לחניה בבית. מה קרה בפועל? 3 חודשים הפכו ל-7-8 חודשים. אז אנחנו בונים שבילי אופניים, כדי שאנשים יחשבו על אלטרנטיבה אחרת. גם נתיבי תח"צ (תחבורה ציבורית), יש לי אמונה שאנשים יעברו אליה. כשאני נוסע בכביש 20, אני מזהה הרבה אנשים בנתיב 3 פלוס - זה אומר שבמקום לעמוד בפקקים - אנשים התרגלו לנסוע יחד. צריך להתחיל לחנך את הדור הבא. הדור שלנו לא מגלה סבלנות, את הבא נחנך. הייתי בגרמניה, כל 3 דקות יוצאות שתי רכבות. שם לא צריך לרוץ אחרי הרכבת. זה יקרה גם כאן".

מדברים על 2027 כסיום עבודות הרכבת הקלה. בשנה הזאת נראה את הכל מוכן?
"תראה, אני עתיר ניסיון. קבעתי את התוואי לעבודות בעבר, אז אני אומר לך 2028. אני רואה איך הם עובדים, הם מחלקים את העבודה ל-3 קבלנים, ל-3 מקטעים. יש קבלנים שצריך להחליף באמצע העבודה. הפרוייקטים האלה לא פשוטים. צריך סבלנות - ואין להם".

בוא נעבור לדבר על נדל"ן. תושבי חולון עוברים לבת ים, היא מדביקה את הפער במחירים. זה לא מטריד אותך?
"אם יש אנשים שרוצים לגור ליד הים זה בסדר. חולון היא עיר החינוך והילדים. בסוף, יש מקום לכולם. יש קווי מטרו כאן, חולון יותר מבוקשת. היא תהיה העיר הכי נגישה והכי מבוקשת בישראל".

מתי המחירים בחולון יירדו? בסוף, אתה מוגבל. אתה לא חדרה, וחוץ מתכנית אחת - אין לך שטח כדי לבנות.
"זה נכון, אבל קודם תשמע סיפור שקרה לי. פגשתי קבלן. הוא מספר לי שיש לו 600 יח"ד בח/300, כלומר בקריית אילון. שאלתי אותו 'למה אתה לא בונה?' והוא הסביר שהוא לא בונה עכשיו הכל, לאט לאט. אמרתי לו שהתושבים צמאים לדירות. הוא אמר שהוא יבנה, אבל בנין אחרי בנין. ביקשתי ממנו שיתאים את עצמו לביקושים, נראה לך שאכפת לו? אני אומר לו: 'לא אכפת לך מהזוגות הצעירים?', הוא ענה שזה תפקיד של המדינה, לא שלו. הסברתי לו שאני ראש העירייה ודואג להם. בסך הכל רציתי להוריד כאן את המחירים, אבל זה לא הולך. בשנות ה-70' או ה-80' נתנו מטבח אמריקאי או רכבים למי שיקנה. היום אין תחרות. אז עכשיו יש האטה, אבל בסוף - הביקוש גובר על ההיצע - אז המחירים בחולון יעלו. אמרתי לקבלן שאדאג שהמחירים עוד יירדו. הוא אמר לי בשפה שלו: 'למה יירדו? יש ביקושים, הוא עוד יעלה'. הוא לא כלכלן, הוא חתול רחוב. והוא צודק. זה יעלה כי התפיסה בישראל היא שצריך נכס. אתה צודק שאין לי קרקעות, ולכן הביקוש יהיה גבוה".

אתה שואף להכפיל את מספר המועסקים. איך זה יקרה?
"פשוט: יותר מקומות תעסוקה. המוקדים שלנו, אנחנו מאפשרים מעבר לבינוי הדירות, לבנות מסחרי, משרדים. אני דואג למרחב הציבורי".

אחלה סיפור, אבל בפועל - כל ראשי הערים רוצים להכניס ארנונה ממסחרי, ולא ממגורים. זה מכניס לכם יותר כסף.
"זה נכון, אבל זה לא קשור. יש תכניות מתאר לעיר. אם קבלן רוצה לבנות דווקא מגורים ולא משרדים, אני אמנע ממנו? התפקיד שלי הוא לדאוג שיהיה איזון. לפעמים שעה וחצי, היה לי ויכוח עם אנשי מקצוע, כשהתחלנו לפתח את אזור התעשיה ביקשתי לא לגעת בתעשייה הוותיקה. אמרו לי לפרק את מוסכים. אמרתי אדרבא, הם יתנו לנו פתרונות, לא לגעת בהם. כשאתה בא למקום עבודה ועובד בהייטק, יש לך ליד מקום העבודה את כל מה שאתה צריך. בסוף היום אשתך שולחת לך רשימת משימות, קניות, אתה עושה קניות באותו מקום ומגיע הביתה. בחזון שלי, אני רואה את הרכבת הקלה, את מסלולי האופניים. מה צריך יותר מזה?".

מה יקרה בעתודת הקרקע האחרונה שלך - ח/500?
"אנחנו בונים שם 17 אלף יחידות, עם פארק של 1200 דונם. השכונה הזאת גובלת בראשון לציון, אבל כולם יבואו אלינו. אני מציע את החינוך מספר 1 בישראל".

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    חובה להחליף סוס מת
    ישראל 07/09/2023 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש העיר רדום רפה כוח ורפה מוח. לא מקדם בנייה לזוגות צעירים. ח. 500 נמשך עשרות שנים. חייבים דם חדש
    סגור
  • 41.
    חובה להחליף ראש עיר, העיר תקועה פשוט!!! (ל"ת)
    קובי 12/07/2023 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    לא יודע באיזה סרט
    שלומי לוי 01/07/2023 18:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מוטי ששון חי ,כל תשתיות הכבישים במרכז העיר הרוסות..עבודות הרכבת הקלה תקועות..אין כמעט פעילות קבלנית בקטעים השונים ..את מירב התשתיות האכותיות אתה משקיע ב..ח 500/300 ..רמת החינוך ירדה..עסקים מקומיים קורסים תחת נטל הקנסות העירוניים ..בעיקר בגין חנייה ..די לספר סיפורים ..כולנו רואים זאת ..וחיים לצערינו בעיר הזו..
    סגור
  • 39.
    לא מעודכן
    אלון 29/06/2023 21:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראש העיר חיי במציאות שנמצאת רק אצלו בראש , חולון מבחינת תחבורה , דיור וחינוך לא מה שהיתה כלל , תודה מוטי מספיק היו גם שנים טובות צריך לדעת צתי לפרוש !! כבר עשור שאתה עושה נזק יותר מתועלת .
    סגור
  • 38.
    הגיע הזמן למזג את חולון עם בת ים
    ישראלי 2 28/06/2023 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אפשר גם עם אזור. כך תהיה לחולון הממוזגת טיילת וחוף ים, ולבת ימים יהיה אזור תעסוקה
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    ברור שחולון יותר מבוקשת
    שולה 28/06/2023 07:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מתמאלת בחוזרים בתשובה וחרידים. זה הנזק שגרמת להו. עוד כמה שנים לא תוכלו לנסוע בשבת??
    סגור
  • מה הבעיה עם חרדים?
    חולוני חרדי 28/06/2023 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אנחנו החרדים גדלים יותר ויותר וצריכים מקום לגור. כן, גם בחולון. זו עיר גדולהוזה בסדר גמור שיגורו בה גם חרדים. אנחנו לא מצורעים. בשכונות חרדיות עדיף שלא יסעו בשבת אבל בשכונות חילוניות פחות מפריע לנו. מה לא בסדר עם זה?
    סגור
  • לך תראה מה קורה בבני ברק. לא רוצים את זה בחולון. (ל"ת)
    משה 12/07/2023 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    ראש העיר השתגע או שהוא לא רצה פתאום הוא כולו מבעיר את כ
    אנונימית 27/06/2023 20:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה כל הבלגן ,מה היה חסר ? הוא גם עשה פה בלגן עם המטרות ,יהיה פה פינוי בינוי מטורף ,שנים על גבי שנים. מי צריך את כל הבעיות האלה. היו עושים חיזוק מבנים וזהו.מסכנים המבוגרים ,הם הולכים לאכול אותה בגדול .
    סגור
  • 35.
    מסכנים באו לבת ים
    קרין 27/06/2023 20:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז יש ים 40 שנה גרתי בבת ים על הים ומהיום שברחתי משם בגלל החום והרעש גם לבוא לבקר לא בא לי יתנו לי מיליון דולר לא חוזרת לגור שם תעברו לגליל תראו מה זה חיים בלי עצבים רעש וחום.
    סגור
  • 34.
    זאת עיר אסון..
    עמית 27/06/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היו צריכים לקדם התחדשות עירונית כבר לפני 10 שנים.. העיר פקוקה ומלאה בעסקים לא רלוונטיים. הכניסות ויציאות לעיר קטסטרופה.. גם נושא האופניים נמצא בעיכוב של שנים. אין לי שום דבר טוב להגיד על ראש העיר
    סגור
  • 33.
    נט"ע שיבש את הכבישים והעירייה צריכה לבקש לתקנם. (ל"ת)
    חיים 27/06/2023 17:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    זבל של ראש עיר
    אריק 27/06/2023 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיר מתדרדרת מרגע לרגע פשיעה פקקים חוסר בשירות לאזרח להעיף מייד!!!
    סגור
  • 31.
    אתה מציע את החינוך הכי טוב? מנותק!
    גיא 27/06/2023 17:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מוטי ששון מנותק!
    סגור
  • 30.
    30שנה מספיק ודי
    מוטי 27/06/2023 16:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגיע הזמן להחליף.
    סגור
  • 29.
    ח. 500
    ישראל 27/06/2023 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ששון אתה ראש עיר כושל. תבנה ב ח. 500 ואז המחירים ירדו תוספת של תושבים והגדלת תשלומי ארנונה
    סגור
  • 28.
    חי בסרט
    אאג 27/06/2023 15:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתובת חולון 40 שנה ברחתי ממנה לפני 5 שנים.מעירעם אוכלוסיה טובה ומשכילה בשנותי של ששון הפכה לעיר עמיה במדד סוציואקונומי נמוך מלאה בערסים עוברת תהליך הגתה מסיבי. הוא לא פיתח בזמן אזור תעשיה מודרני שינשוך אוכלוסיה חזקה ועדה זאת באיחור רב. נורא להסתובב בעיר
    סגור
  • כמה אני מסכים! חזרתי לחולון לפני שש שנים ואלוהים ישמור
    צחי 13/07/2023 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה העיר התדרדרה מאז! חייב לברוח מהעיר הזאת!
    סגור
  • 27.
    כבישים של עזה
    מוטי 27/06/2023 14:25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    דבר ראשון שצריך לעשות זה לחדש את כל הכבישים בעיר ! זה פשוט מזעזע המצב של הכבישים כמו בעזה, תנסו לנסוע בשדרות ירושלים לדוגמא, שנים ארוכות שכל העיר מלאה בורות ומהמורות בכביש שהורסות את הרכב ואת הגב, אני לא מבין איך ראש עיר מסוגל לנסוע ברחבי העיר ולהרגיש את הזוועה של הכבישים ופשוט לא לעשות כלום! בושה וחרפה.
    סגור
  • 26.
    "עיר הילדים" ללא השקעה בחינוך
    אחד שיודע 27/06/2023 14:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חבל שאתה לא משקיע בחינוך. התכוונת שמערכת החינוך של "עיר הילדים" היא הרבה מתחת לממוצע הארצי בכל פרמטר. זה מביך שאמרת שהיא מערכת החינוך הכי טובה בארץ, אתה חי בסרט ואנחנו משלמים את המחיר. הגיע הזמן לפרוש בכבוד
    סגור
  • וואלה ראיתי איזה הבדל בחינוך בין חולון לגליל
    קרין 27/06/2023 20:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הילדים שלי למדו בחולון ורק שעברתי לגליל אמרתי לעצמי עלק עיר הילדים בגליל מלא חוגים קיבלו ,ולעומת 40 ילדים בכיתה פה 20 בכיתה תענוג של בתי ספר הבדל שמיים וארץ מ"עיר הילדים"
    סגור
  • 25.
    איכות חיים
    אמיר 27/06/2023 13:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלתי נסבל לגור בחולון...
    סגור
  • 24.
    חולון עיר בהחלט טובה למגורים אבל לא מושלמת
    חולוני 27/06/2023 13:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תראו לי עיר אחת מושלמת בין 15 הערים הגדולות בישראל. פשוט אין כזו.
    סגור
  • נו באמת עיר שלמה עם נתיב אחד זה נשמע לך ריאלי???? (ל"ת)
    משה 13/07/2023 08:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    אני עברתי ויש גל ביקוש לקריית חיים מערבית שכונת הים (ל"ת)
    מנשה 27/06/2023 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • 22.
    נקווה שעד 2040 ישפצו את מגרשי הכדורסל בפארק פרס
    אחד שיודע 27/06/2023 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה צריך לעשות כדי שתשפץ ותתחזק את מגרשי הכדורסל בפארק פרס? שמישהו ימות שם?
    סגור
  • 21.
    שכונת ג'סי כהן לא מקודמת
    mois 27/06/2023 12:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שכונת ג'סי כהן תקועה ונראית כמו פרצופו של ראש העיר בנייני רכבת מימי המעברות במקום לקדם התחדשות בשכונה זו תשתיות ישנות יש להחליף את ראש העיר אולי דברים ישתנו לטובה
    סגור
  • שום פינוי ושום בינוי
    dsgfhbasdf 04/07/2023 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    30 שנה הוא ראש עיר אבן לא זזה בעיר. ויצמן קוגל הכל רכבות בת ים עקפו אותנו בסיבוב רמת יוסף כבר הורידו חצי שכונה . המחירים בבת ים עקפו את חולון ממזמן.
    סגור
  • ג'סי כהן
    . 27/06/2023 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מתכננים שם פינוי בינוי
    סגור
  • 20.
    ראש עיר בדיחה
    רועי 27/06/2023 12:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שיוחלף מהר
    סגור
  • 19.
    ששון
    זקן הדור 27/06/2023 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ראש עיר עייף העיר תקועה כבר הרבה שנים לא מתקדמת זה למה תושבים עובים לערים השכנות בתחילת תקופתו רמת גן גבעתיים וחולון היו שוות ערך במחירי הנדל"ן איפה הם היום ואיפה חולון בוחרים בששון כי הוא לא מושחת זאת המעלה היחידה שלו מקווה שזאת הקדנציה האחרונה שלו לתובת העיר והתושבים
    סגור
  • 18.
    בת ים חולון
    להסז 27/06/2023 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרוב ברוח מבת ים הסיבה .. אין אנשים בעלי רמה כמו מזרח ראשון לציון מי שקנה במזרח בורח מהר לא אכפת לו להפסיד העיקר לברוח כולל בת ים מה שיעשו בבת ים או מזרח ראשון לציון לא יעזור לעביר הלאה
    סגור
  • 17.
    סיפורי אלף לילה ולילה (ל"ת)
    אלי 27/06/2023 11:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 16.
    עיר הגריטריה
    בטיטו 27/06/2023 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אנשים עוברים לבת ים מיכון שבתים עיר נתחדשת, חולון עיר מזדקנת, נזכרו לפתח מתחם הייטק 20 שנה אחרי כולם, וגם הוא זה אי בודד באזור תעשיה של מוסכים ומסגריות. בקיצור ששון מיצה את עצמו וצריך היה לפרוש לפני 10 שנים.
    סגור
  • 15.
    האם ששון שוב רץ לראשות העיריה
    דוב 27/06/2023 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם ששון רץ לראשון העיריה למה לא מתחילים לבנות בח500
    סגור
  • 14.
    בינתיים הרחוב הראשי- סוקולוב - הפך להיות שוק רמלה לוד ה
    רשע 27/06/2023 11:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הידד חחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • שום מקום בעולם לא יהיה שווה כמו רמלה לוד (ל"ת)
    המומחה 27/06/2023 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הפקקים אכן גמרו אותנו באזור הרכבת הקלה ועכשיו
    חולוניה 27/06/2023 11:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הוא אומר 2028??? אוי לנו
    סגור
  • 12.
    הכתב צודק אין לו יותר קרקעות חולון גמורה רק לבנות לגובה (ל"ת)
    חסיד של ביבי 27/06/2023 11:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אז זהו שיש תוכנית מאושרת כבר מהעשור הקודם בח500
    רוקי 27/06/2023 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 8
    מר ששון. למה אתה לא מפתח את ח 500 בניה ואזורי תעסוקה חדשים? התוכנית מאושרת כבר שנים. הכל מתפתח מסביב ראשון בת-ים אבל רק חולון נשארת מאחור
    סגור
  • ח 500
    סמואל 27/06/2023 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הסיפורים ,סיפורים ח- 500 לא זזה יותר מ כ25 שנים.
    סגור
  • 11.
    ראש עיר מעולה הלוואי עלינו בבת ים (ל"ת)
    רוני ק. 27/06/2023 11:10
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 10.
    אדון ששון היקר
    . 27/06/2023 10:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אחרי שבחרתי בך בשלושים שנה האחרונות כדאי שתפרוש הפעם בכדי שעברך הטוב לא ירד לטמיון
    סגור
  • 9.
    בימקום פרק ב ח-500 תתחיל ליבנות דירות ולאוריד מחיר דירו
    יורי 27/06/2023 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 10
    בימקום פרק ב ח-500 תתחיל ליבנות דירות במירות כלאוריד מחירים, אי אפשר ליסבול מחירים כול-כך גבאוים על הדירות, זה תיה הצלחה שלחה ושל תושבים
    סגור
  • 8.
    ליבנות מייד ב ח-500
    דוד 27/06/2023 10:34
    הגב לתגובה זו
    6 20
    עם רוצה להיבחר היגיע זמן להתחיל ליבנות ב ח-500 ולאוריד מחירי דירות
    סגור
  • 7.
    בת ים עיר מוכת שחיתות ודת, הולך טוב ביחד
    יוספטל, בת ים 27/06/2023 10:28
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בת ים היא עיר עם אוכלוסייה אלימה ונבערת
    סגור
  • 6.
    ליבנות מייד ב ח-500
    אליעזר 27/06/2023 10:26
    הגב לתגובה זו
    6 13
    הגיע זמן להתחיל ליבנות כבר ב ח-500
    סגור
  • 5.
    החריב את העיר
    אנונימי 27/06/2023 10:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ראש העיר הגרוע בעולם, פשוט החריב את העיר
    סגור
  • 4.
    אני רק שאלה
    חולוני ותיק 27/06/2023 10:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חולון ממותגת כ"עיר הילדים" וכבר עשרות שנים מעלים על נס את ההשקעה בחינוך. בתוצאות של מבחנים שונים כגון אחוזי הזכאות לבגרות או אחוזי המצליחים בבחינות מתמטיקה ואנגלית ברמות 4,5 יחידות אין לתלמידי חולון מקום בצמרת. מדוע ????
    סגור
  • הרבה מתחת לממוצע הארצי
    אחד שיודע 27/06/2023 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל הפרמטרים החינוך בחולון הרבה מתחת לממוצע הארצי, אדון ראש העיר , אתה חי בסרט, הגיע הזמן לפרוש בכבוד
    סגור
  • 3.
    הגברת תחרות בענף הבניה בישראל
    האזרח 27/06/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המדינה יכולה לעשות הרבה בנידון, בראש ובראשונה לפתוח את ענף הבניה לתחרות גם עם קבלנים וחברות בניה מחו"ל, אבל עושה רושם שהיא לא רוצה.
    סגור
  • 2.
    איפה בת ים ואיפה חולון חחח
    חולון לנצח 27/06/2023 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מה יש בבת ים חוץ מים? עיר מתה
    סגור
  • 1.
    פתחת חזית אדון ששון אני בת ימי גאה!!!
    מורדוך 27/06/2023 09:54
    הגב לתגובה זו
    5 3
    העיר שלנו יותר טובה!!! אשיב לך ואומר: העיר שלנו טובה פי אלף!!!
    סגור
  • כולנו אחים, ואהבת לרעך כמוך (ל"ת)
    תושב חולון 27/06/2023 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות