מארסק לא תשוט בים האדום בגלל האיום החות'י
המצור החות'י ממשיך - אחרי שהעלו את האיום שלהם מפגיעה באוניות ישראליות באזור הים האדום לפגיעה בכל אונייה ללא קשר ללאומה, ענקית הספנות הדנית מארסק הודיעה כי לא תשוט בים האדום עד להודעה חדשה. ההודעה של מארסק מגיעה אחרי שאתמול טיל כמעט ופגע באונייה של החברה באזור ואחרי מתקפה נוספת כנגד אונייה שלה מוקדם יותר היום.
"בעקבות התקריות שספינותינו היו מעורבת בהן אתמול והיום, הורינו לכל כלי השיט של מארסק אשר נמצאות באזור לצאת מהים האדום דרך מיצר באב אל מנדב ולעצור את המסע שלהן עד להודעה חדשה", מסרה החברה.
מארסק ציינה שאחת הספינות שלה הייתה מטרה לטיל שנורה עליה באזור מיצר גיברלטר בזמן ששטה מאזור עומאן לאזור ערב הסעודית, ושצוות הספינה לא נפגע. החברה דחתה את הטענות של החות'ים שטענו שפגעו בספינה.
המורדים החות'ים לקחו אחריות ואמרו שהם יצאו במבצע לפגיעה בכלי השיט של מארסק, מבצע במסגרתו הנחיתו פגיעה ישירה על הספינה בטיל שנורה באמצעות רחפן. החות'ים לא פרסמו שום ראיות שתומכות בטענות אלה. מארסק ציינה שהיא מודאגת ביותר מהאסקלציה באזור כתוצאה מהמלחמה בין ישראל לחמאס.
המצור החות'י גורם למחירי הסחורות לעלות בגלל שינוי המסלול שהאוניות נאלצות לעשות: עד המלחמה, אוניה שהייתה נכנסת לישראל הייתה יכולה לעגון בים האדום ודרך תעלת סואץ להגיע לנמלים באשדוד או בחיפה. היום החות'ים השתלטו על אזור הים האדום ולכן המסלול מתארך: הן נוסעות דרך אפריקה ומגיעות דרך אזור מיצר גיברלטר.
זה אומר שהאוניות מגיעות באיחור של שבועיים-שלושה ביחס לזמן הרגיל (שלושה שבועות, כלומר - זמן ההובלה מוכפל) והאיחור הזה מעלה את מחיר המכולה ולא רק: חברות הביטוח מעלות מחירים כי הן חוששות מהאיום וחלקן אפילו לא מוכנות לקחת את הסיכון ולבטח, אלא בפרמיה גבוהה כל כך שלא יכולה להוביל לעסקה. ההערכה היא שמחיר מכולה עולה ב-40%-25%, תלוי בכמות המוצר המיובא ומהיכן הגיע, ואם עד היום ההובלה עלתה סביב 2,000 דולר, כעת החברות צריכות להוציא הרבה יותר כסף ובקרוב - להעלות מחירים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יותר זולמשה 16/12/2023 15:16הגב לתגובה זו0 0להפציץ את תימן ולשטח אותה כמו מלוואחסגור