המהפך של פרדס חנה: ההתחדשות העירונית דופקת בדלת, מה המחיר למ"ר? עסקאות אחרונות
מה המשותף למודי בר און ומאיר אריאל ז"ל, חנן בן ארי, אברהם טל ומפורסמים רבים אחרים? כולם עברו, בדרך זו או אחרת, בפרדס חנה. ואם תרצו לומר את זה אחרת, אז אפשר - פרדס חנה כרכור.
פרדס חנה הרוויחה, ולא ביושר יש לומר, את הדימוי של עיירה ציורית, מעין כפר קטן ליד גן שמואל. אבל האמת רחוקה מכך - פרדס חנה היא לא מושב, היא יישוב אורבני. נכון, חלק מצמודי הקרקע בחלק מהאזורים, בעיקר אלה השייכים לכרכור, יוצרים אווירה של כפר, אבל רוב פרדס חנה מייצרת אווירה אורבנית למדי. כשמתקרבים למרכז שלה, זה מרחוב הדקלים, מבינים שפרדס חנה עברה מהפך בשנים האחרונות, אבל לא כזה שהופך אותה לגרסה הרבה יותר טובה מאחרות. בחלק מהשכונות הישנות, הרמה הסוציו-אקונומית עדיין נמוכה.
הכבישים בכניסה לעיר לא נעימים, בטח לא למראה. שפות המדרכה עדיין חסרות והיא זקוקה לשיפור אסתטי. אבל לא על זה באנו לדבר, אלא על מחירי הנדל"ן באזור. ובכן, מחירי הדיור בפרדס חנה עלו בשנים האחרונות, אבל לא הרבה יותר משאר הארץ. צמודי הקרקע עדיין נחשבים לכאלה שבהישג יד. מצאנו שם פרויקטים חדשים, במחירים שנעים סביב 3.9 וצפונה, מחיר סביר לאזור. צמודי קרקע מיד שנייה אפשר להשיג במחיר נמוך יותר, משהו כמו 3.55-3.7 בממוצע. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים, צמודי הקרקע החדשים עוברים את רף ה-4 מיליון, תלוי בגודל ובסביבה.
המחיר הממוצע למ"ר עומד על 22 אלף שקל. בדקנו את המחיר בפרויקטים החדשים ושם המחיר למ"ר דומה, עד 23-24 אלף שקל למ"ר. כלומר, דירת 4-5 חדרים ממוצעת תעלה לכם סביב 2.4-2.6 מיליון שקל, תלוי בסביבה ובפרויקט.
לא תמיד יש מדרכות. מראה אופייני של צמודי קרקע בדרך פיק"א (גוגל מאפ)
דווקא הדירות הישנות נמכרות במחיר גבוה יותר, בין 25-27 אלף שקל. זה נראה מוזר, אבל יש לזה הסבר הגיוני מאוד: מדובר בדירות קטנות, ממוצע של 60-62 מ"ר, ויש כאן אלמנט של שוליות לגודל - ככל שהדירה גדולה יותר, המחיר הממוצע למ"ר יורד משמעותית במטרים האחרונים.
מאז המלחמה, נמכרו כאן דירות ישנות בודדות. משהו כזה באזור. פרדס חנה לא סובלת מנפילת טילים, עבור העובדה שחיזבאללה הפעיל את הצופרים באזור זכרון יעקב ועין שמר, גרם לתושבי המקום לחשוב פעמיים. אם תשאלו את המשקיעים, דרך למרחב, דרך הנדיב, עציון, פיק"א והצפירה הם הרחובות האהובים עליהם. שם התשואה היא גבוהה מאוד - קונים דירה ישנה ומיועדת להתחדשות עירונית ב-1.3-1.4 מיליון שקל, משכירים במחיר נמוך יחסית של 2,500 שקל אבל ממתינים לעליית השווי האמיתית במשא ומתן מול היזמים החדשים שלא מפסיקים לדפוק על הדלתות באזור.
פרדס חנה הרוויחה ונכללת בקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות. היא איתרה מספר מתחמים, באזור עליו דיברנו, כך שפרדס חנה תקבל עוד 224 יחידות ברחוב עציון, נוסף ל-396 יחידות שאמורות לקום שם.
אחת השכונות החדשות היא חלומות פרדס חנה כרכור, שם המחיר הממוצע עומד על 20-24 אלף שקל למטר (אנשי חבר הרוויחו בעבר כשרכשו בחצי מחיר). נווה פרדסים המערבית היא אחת השכונות המוכרות כאן, משום שהיא קרובה לפארק העסקים קיסריה ומספקת כמה מקומות תעסוקה לתושבי האזור. מרכז כרכור ושכונת יובלים מובילות כמובן במכירת דירות. בשכונת יובלים המחיר הוא ממוצע לאזור, אחרי שעלה בשיעור של 30%-25% לפני שלוש שנים.
ליוני חכימי, יו"ר המועצה החדש, יש עוד הרבה עבודה. השבוע הוא הודיע בחשבון הפייסבוק שלו ש"זה לא כל כך נעים לראות שוק סגור", ועדכן כי יצא מכרז חדש להפעלת השוק הישן - בשורה טובה מאוד לתושבים. חכימי יחליף את הגר פרי יגור שכיהנה בחמש וחצי שנים האחרונות. מי שהיה טכנאי מטוסים בחיל האוויר וסיים את שירותו בגבורה, כאשר איבד את ראייתו בעין שמאל ונחשב לנכה צה"ל, צריך למצוא את הנתיב החדש של פרדס חנה. מיישוב אורבני - למושבה ציורית ופנינת נדל"ן. עם תכניות ההתחדשות העירונית שבדרך, אל תתפלאו אם היא תהפוך לכזאת בעוד כמה שנים.
עסקאות אחרונות באזור:
- חלומות כרכור, 133 מ"ר, 5 חדרים, קומה 4 - 2.61 מיליון שקל (19,624 שקל למ"ר).
- למרחב 5, 49 מ"ר, 3 חדרים, קומה 4 - 1.39 מיליון שקל (28,408 למ"ר).
- מטולה 1, 172 מ"ר, 5 חדרים, צמוד קרקע - 4.1 מיליון שקל (23,837 למ"ר בנוי).
- בדרך הבנים, קוטג' 6 חדרים, 155 מ"ר ומרפסת של 20 מ''ר על מגרש של 288 מ"ר, נמכר ב-4.19 מיליון שקל.
- ברחוב תחייה, דירת 5 חדרים, 133 מ"ר קומה 4, נמכרה ב-2.28 מיליון שקל.
- ברחוב אשכולית, פנטהאוז 5 חדרים, 150 מ"ר עם מרפסת של 150 מ"ר, נמכר ב-3.32 מיליון שקל.
- חלומות כרכור, 136 מ"ר, 5 חדרים, קומה 4 - 2.65 מיליון שקל (19,485 למ"ר).
- סמטת המושב 59, 163 מ"ר, 5 חדרים, צמוד קרקע - 3.6 מיליון שקל (22,085 למ"ר בנוי).
- בסמטת הורד, בית בן 4.5 חדרים, 110 מ"ר על מגרש של 510 מ"ר, נמכר ב-3.7 מיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מחירים גבוהיםאנונימי 26/04/2024 05:20הגב לתגובה זו1 0לצד היעדר תשתיות ופיתוח.צפוף ופקוק.סגור
-
1.כמות המכוניות והפקקים היא בלתי נסבלתשי.ע 25/04/2024 22:05הגב לתגובה זו5 1כתבה מדיוקתסגור
-
כן, אבל לא בשונה מרוב ישראל (ל"ת)יוסי 26/04/2024 13:41הגב לתגובה זו0 0סגור