"אין לי דירות, מכרתי הכל. המחירים יעלו ולא אעשה מבצעי 10/90"

בזמן ששוק הנדל"ן עובר מירידות לעליות, צחי אבו מזהה את הטעות של הרוכשים שישבו על הגדר ומתכוון לצאת שוב עם פרויקטים חדשים, בלי מבצעים מיוחדים. הוא מכריז ש"אשדוד היא לא דרום, אלא מרכז" ומסביר למה העלה את מחירי השכירות בקניונים בישראל, כולל בנהריה, ועוד בזמן מלחמה
 | 

עד לפני חצי שנה, זה היה נראה כמו חלום הבלנות של צחי אבו: הטבח הנורא של חמאס הוביל לחששות בקרב הקבלנים בדרום. אתרים נסגרו, המכירות ירדו, חלק ממשרדי חברות הנדל"ן נסגרו - אף אחד לא ידע מה עומד לקרות בשוק. אבו עצמו היה רחוק מלהרים ידיים. לפני כשלושה חודשים, בראיון שקיימנו איתו, הוא הסביר שעליות מחירי הנדל"ן פיקטיביות, אך הוסיף כי הוא לא רואה ירידות בשוק.

אבו ידע היטב על מה הוא מדבר. הדוחות האחרונים של ארי נדל"ן יכולים לספר את הסיפור של התקופה האחרונה והוא מרגיש מוגן: החברה סיימה לשווק את כל הדירות שהיא מוכרת באשדוד. אין לו דירות למכירה והוא יכניס בקרוב לשוק שני פרויקטים נוספים. מצד שני, הוא העלה את מחירי השכירות בקניונים שלה ומרגיש די בטוח לעשות זאת גם בתקופה כזאת. יחד עם המחירים שנמצאים בעלייה (חלק ניכר מההכנסה מבוסס על פדיון) החברה הציגה מספרים נאים: ה-NOI של חברת ארי נדל"ן הסתכם בכ-19 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה - צמיחה של כ-7.5% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2023. ה-FFO עמד על כ-15 מיליון שקל - גידול של 25% ביחס לאשתקד. מלחמה? מתיחות בדרום? האנשים מסתובבים בקניונים, והרבה, מתברר.
 

מה יקרה למחירי הנדל"ן?

שלושה חודשים אחרי הראיון ההוא, אבו נשמע הרבה יותר נחרץ עכשיו. הוא כבר לא מדבר רק על כך שהמחירים לא יירדו, אלא צופה עלייה של ממש. שאלתי אותו האם היזמים הצליחו במקום שבו הממשלה נכשלה והצליחו להתניע את השוק.

"מבצעי המימון הם רק טריגר למשוך את הביקושים הכבושים שיש בשוק. אני כל הזמן מדמה את הביקוש לרכישת דירות לפקק וירטואלי במצבי משבר", הוא מסביר. "אם יש מלחמה או הכרזה של שר אוצר על מע"מ אפס או גזרות מס רכישה, שעוצרות את שוק המגורים, הן למעשה יוצרות רק פקק וירטואלי, כזה שלא רואים באמת, כי רוכשים מחכים על הגדר, כל יום אנשים מתחתנים, מתגרשים, והביקוש מיום ליום עולה. אז מה עשו היזמים? בסך הכל הניעו את השוק, אבל עכשיו הביקושים מתחילים להתפרץ".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דירות באשדוד (גוגל מאפס)
דירות באשדוד (גוגל מאפס)

אז אולי גם זו עלייה מדומה?
"לא, כי הקונה מחכה לצעד שיקרה כדי לרדת מהגדר לתוך המגרש ולקנות את הדירה. והוא קיבל את הטריגר. מה-7 לאוקטובר, ואחרי עם הנושא של הרפורמה המשפטית, ראינו כאן שנה שבה הביקושים לא באו לידי ביטוי, ולמעשה נוצר 'פקק וירטואלי', יחד עם המבצעים והאווירה בשוק שאין מה לעשות, כי הדירות הולכות להתייקר, הקונים יורדים מהיציע, קונים ורואים איך המחירים ממשיכים לעלות".

מה יקרה בחצי השנה הקרובה?
"נראה עליות וביקושים שממשיכים להתגבר, כי ההיצעים והתחלות הבנייה ירדו פלאים, עליות הריבית נעצרו ולא רואים אפשר לעליות נוספות, אולי אפילו ירידה בריבית. יש גבול לכמה יכולים לחכות, ללכת לההורים. בשלב מסוים הם צריכים דירה. ומה קורה כשאין מספיק דירות? ניחשת נכון".

מצד שני, נראה ששוק הדירות מיד שניה יספוג מכה קטנה בכנף, בעיקר דירות ללא ממ"ד.
"לא בצורה משמעותית. תבין, כשיורד גשם, הוא יורד על כולם. זו שרשרת מזון. מוכר יד שנייה קונה דירה חדשה, יש כאלה שקונים מראש יד שנייה, כל אחד בהתאם ליכולות. להפך, אני רואה עלייה יותר משמעותית בדירות הישנות מאשר בדשות, כי יש הרבה זוגות צעירים שקונים דירה לפני התחדשות עירונית, כי הם צופים פינוי בינוי. בטווח הארוך, הם ייפגשו בדירה חדשה במחיר של ישנה".

מה מצב הפועלים בחברה שלך?
"הולך ומתאזן, החוסר הזה לא מורגש כי יש גם ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה. היזמים הרציניים די התעשתו ומילאו את השורות בעובדים, ככל ויתגבר קצב התחלות הבנייה נרגיש את זה יותר. אני מקווה שהממשלה תתעשת, כי הקצב יגדל. ארי נדל"ן נמצאת במצב של שלבי ביצוע מתקדמים, אבל אין לי דירות, מכרתי הכל בשלב הקרקע. אנחנו תכף מתחילים שני פרויקטים חדשים, קרוב לאלף דירות חדשות, התחדשות עירונית ובמקום בשלביות אנחנו נבנה ולא נחלק את הפרויקט לשלבים".

כלומר, אתה מאמין שתמכור הכל - ומהר?
"אני מאמין בביקושים בשוק, לשווק בתקופה קצרה".

מה לגבי מבצעי 90/10?
"לא עושים כאלה, אין לנו מסות למכור. כשיהיו, נשקול".

בדרום המצב הופך לבטוח יותר. גם האוויר במדינה משתנה. החזרה של החטופים הכניסה הרבה רוח במפרשים. מה זה יעשה?
"המצב בצפון הרבה יותר חמור מאשר בדרום, אבל אשדוד היא לא דרום, היא מרכז. ככה מבחינתי לפחות. האם אנחנו מרגישים פה אווירה בעייתית? התשובה היא שיש רק עלייה, בדומה לכל מה שקורה במדינת תל אביב".

"מעלים מחירים בקניונים"

בימים האחרונים ארי נדל"ן הודיעה על אישור תוכנית רכישת עצמית של מניות החברה בעד 5 מיליון שקל. "וזה רק השלב הראשון", מבטיח אבו. "מי שעקב אחרי החברה, רואה שהחברה קונה את הניירות של עצמה, מתי שהיא מרגישה שהן נסחרות בחסר ועושה שימוש במניות שהיא רוכשת, מבצעת איתם תשלומים בגין עסקאות. אנחנו מזהים כעת מכירה בחסר, ולכן אנחנו קונים, במקום לשים את הכסף בחשבון. מאמינים במניה".

השכירות באשדוד עלתה. ההכנסות גדלו ב-500 אלף שקל.
אנחנו עולים באופן עקבי בשלוש השנים האחרונות, מרבעון לרבעון, לא הייתה בלי עלייה. חידוש הסכמי שכירות שבחידושים יש לנו מחירים גבוהים משמעותית, תפוסה מלאה במתחמים שלנו. יש חידושים של חוזים מלפני 20 שנה, באופן טבעי זה עולה, השאלה בכמה. העוגנים חידשו כולם.

גם בנהריה יש עלייה של 200 אלף שקל.
"בנהריה הנכס קטן משמעותית מאשדוד, הסיבה היא שלקחתי את הקניון עם 70% תפוסה, והיום הוא מלא. בנהריה אנחנו משקיעים הרבה אנרגיות וקוצרים את הפירות. אני מאמין שברבעון השני נראה התחזקות, ואל תשכח שהיינו ברבעון של מלחמה".

אתה רואה מהצד את המצב בצפון. אתה לא חושש? כמה מההכנסות שלך מבוססות על פדיון?
"אחוז גבוה ועדיין - אני רואה גידול כתוצאה מכך. אם לא הייתה מלחמה והיה מצב רגיל, כנראה שהתוצאות היו טובות יותר משמעותית. האם המצב מעט מרתיע אותי? הרבה, לא מעט, אבל בנהריה, סוג של אזור קו עימות, אין פגיעה משמעותית".

היה עדכון שווי לקניון שלך בלימסול, שעלה ביותר מ-30 מיליון שקל. למה זה קרה? אפשר לראות שה-NOI ירד.
בשנה האחרונה נפתח ליד הקניון הקזינו הגדול במזרח התיכון, זה יוצר המון תנועה וזה גם מסביר את ההבדל בין יעד שיש בו מלחמה ליעד שיש בו שלום. הישראלים ממעטים לצאת לחו"ל בתקופה הזאת, וזה מסביר את הגידול בצריכה בקניונים בארץ, אז קפריסין זה יעד שהיציאה אליו ירדה אבל היא עדיין משמעותית. זה לא פריז או לונדון, שישראלים מדירים את רגליהם, כאן מדובר על חצי שעה טיסה לקניון ולקזינו. הקניון עובד ומציג תוצאות יפות, בתפוסה מלאה, הפדיונות יפים".

מה קרה ברבעון האחרון? חתמתם על חוזי שכירות כשהמחיר הממוצע היה נמוך.
"לזארה יש הסכם היסטורי מלפני 20 שנה. הם משלמים לנו 5 אירו למטר. זה זה המספר, אבל אין ברירה. ברב הנכסים כאן גובים מעל 50 אירו למ"ר. זארה בקפריסין. זה חוזה היסטורי מפני 20 שנה, אז השאר אנחנו בממוצע של 50 פלוס למ"ר. יש מקומות בקפריסין שבהם שלא משלמים, חשוב שהם ייכנסו. הפדיון גבוה".

בסטאר סנטר אשדוד מחיר השכירות הממוצעת למ"ר משנה לשנה עלה, אבל המחיר הממוצע לשכירות למ"ר ברבעון האחרון ירד. מה קרה שם?
"היה לנו חידוש חוזה של יוחננוף, זה נכס משמעותי מאוד, אמנם העלינו את מחיר השכירות ב-30% אבל מדובר בסופר ענק משמעותית מאחרים, אז המחיר למ"ר הוא קצת נמוך ביחס לחנות רגילה ומצד שני - עדיין המחיר עלה לעומת מה ששילמו קודם".

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    אידיוט הכל יעלה ואתה מכרת טיפש (ל"ת)
    מימי 04/08/2024 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    יזם מצליח מאוד שעדיין מעלה מחירים
    מייק 15/06/2024 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 5
    בבקשה חברים, הנה הסיבה לעליות המחירים הקבועות בישראל, אנשי עסקים מצליחים שרוצים עוד ועוד כסף.
    סגור
  • 39.
    ערימה של חרטוטים
    אשדודי שיודע 12/06/2024 20:06
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אבו משקר ומנסה להמריץ את ארי נדלן שהינה חברה בורסאית שאינה עוסקת במכירת דירות אלא בהשכרת נדלן מסחרי בסטאר סנטר אשדוד וקניון נהריה הכושל. אבו לא בנה כבר מס׳ שנים דירות למכירה ולכן אין לו דירות למכירה. מספיק להפיץ שקרים לכאלו שלא יודעים דבר.
    סגור
  • 38.
    אבופה דל הבלים- בפ"ת וגבעת שמואל ירידות כל חודש
    שי לפידות 12/06/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גם בבקעת אונו ירידות איטיות יותר אבל קבלנים מציעים "מתנות" וצ'ופרים במאות אלפי שקלים . כתבה מנותקת לגמרי מהמציאות . מעניין למה ...
    סגור
  • 37.
    האמת לא תזיק
    למה לא להגיד אמת? 12/06/2024 15:37
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אם המחירים יעלו, למה הוא מכר? ועוד ב 90/10, מ שלא משפיע על המזומנים שנכנסים עכשיו לחברה... הוא פרייאר ומחר בזול? כאשר עוד שנה יכל למכור את אותו המוצר ביקר יותר? קשקוש, גם הוא יודע שהמחיר בדרך למטה.
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    בקרוב פושטים רגל (ל"ת)
    נגמר הבלוףף 12/06/2024 14:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 35.
    הגיע הזמן להתחיל לחוקק חוקים בנושא הנדלן
    רק בן גביר 12/06/2024 07:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולא לתת לכל קבלן לעשות מה שבה לו ולהתחיל להוריד מחירים!! לא הגיוני שאזרח רק רוצה איפה לשים ראש ואין לו אפשרות...מבחינתי שיתחילו לבנות ביקתות לאנשים!
    סגור
  • 34.
    על מי הוא עובד? הוא בלחץ כי אין מי שיקנה ממנו והאשראי ח (ל"ת)
    דדי 11/06/2024 23:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 33.
    לדעתי ,בשנת 25 יהיו ירידות מחירים של כ 10% (ל"ת)
    ניר 11/06/2024 17:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 32.
    אמממ....שקרן (ל"ת)
    עידן 11/06/2024 11:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 31.
    כדורים
    אור 11/06/2024 08:29
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בקרוב מאוד מאוד מי שיחיה פה זה רק בחינם!!! מי שיכול יברח לחיים טובים.
    סגור
  • 30.
    חחחח....
    אילאי 11/06/2024 08:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני מסיים מילואים ועף מפה ובשיחות עם חבריי כולם רוצים לרדת. משאיר את ארצי לאוכלי חינם ואויבים. נראה כמה הם ישלמו על לחיות בארץ ישראל.
    סגור
  • 29.
    אשדודים יודעים
    מוני התימני 11/06/2024 08:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לצחי לא היו פרויקטים למכירה מגדל אימרי במער זה דירות להשכרה וחוץ מזה הוא לא בנה יותר מגורים למכירה בשנים האחרונות בעבר לפני יותר מ 5-6 שנים הוא בנה במער עם חברה בשם אוצר( חברה עם שותפים אחרים ) מגדל אחד ועוד מספר בניינים נמוכים ככה שהכותרת נראת לא נכונה
    סגור
  • 28.
    הגלגל תקוע
    שי 3 10/06/2024 23:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למי שאין דירה צריך 800 ל מיליון הון עצמי בשביל משכנתא של ו.5.5 ל 30 שנה. לכן יש מעטים שקונים את הדירות 3 חדרים כי אין יכולת וברגע שזה תקוע אז אין משפרי דיור וכן אלאה. מה יש מבצעים 10 90 לך תדע מאיפה יביאו את ה 90...
    סגור
  • 27.
    ביזפורטל נעשה במת פרסום לקבלנים ושהעדר....
    v 10/06/2024 21:03
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ירוץ להציל אותם מפשיטת הרגל.
    סגור
  • 26.
    אז תשארו עם בתים ריקים
    ולד 10/06/2024 14:24
    הגב לתגובה זו
    16 1
    את תקנו והמחירין ירדו.... הם יכולים להפסיד סכום כסף עד שהם יבינו שהם תקועים עם דירות ריקות ומינוס בבנק. מבחינתי ללכת ליער לבנות ביקתה ולחיות שם בשקט במקום לשלם לכם מיליוני שקלים על 4 קירות
    סגור
  • 25.
    האמת התרשמתי!
    שמואל 10/06/2024 12:42
    הגב לתגובה זו
    3 10
    האיש מאוד ממולח משדר אופטימיות זה טוב בשבילו קודם כל. למרות שלא מאמין לאף מילה שלו בגלל המצב במדינה כרגע.
    סגור
  • 24.
    מדבר מפוזיציה כאילו לא רואה מה קורה מסביב ... (ל"ת)
    גיל 10/06/2024 09:23
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור
  • 23.
    שקרן
    אבנר 10/06/2024 08:27
    הגב לתגובה זו
    17 1
    צחי אבו תספר איך יש לך בניין במער אשדוד שאתה לא מצליח להשכיר? מי שלא משווק דירות לא בלחץ אבל מי שכן מסכן מחירים באשדוד יותר מרמת גן יא הזוי
    סגור
  • אתה טועה
    ירון 10/06/2024 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין להם דירות למכירה בבנין במער יש חברה אחרת של אבו של דירות להשכרת לטווח ארוך שיש לה כמה דירות בבנין
    סגור
  • 22.
    מחפש בקריית חיים מערבית בהתחדשות עירונית רק לי הים
    עמי 10/06/2024 04:37
    הגב לתגובה זו
    0 12
    ההשבחה תיהיה גדולה
    סגור
  • 21.
    "התאחדות הקבלנים" = קרטל
    אורי 09/06/2024 22:14
    הגב לתגובה זו
    15 0
    הכתבות הללו הן דרך לתיאום מחירים בין קבלנים, וממומנות ע"י קרטל הקבלנים. יואיל נא הממונה על ההגבלים וייכנס באם אמא שלהם
    סגור
  • 20.
    מי שלא הבין, מדובר על הזיה וזריית חול
    יוסי 09/06/2024 21:55
    הגב לתגובה זו
    20 0
    עוד אחד שחי בסרט .. והסרט שלו יתחיל ממש בקרוב..
    סגור
  • 19.
    תכנסו לקבוצות כלכליות ותקראו
    שלום 09/06/2024 21:39
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ותקראו איך אנשים קורסים ולא עומדים בהחזרי המשכנתא. אנשים משלמים שנים ומגלים שהחוב רק גדל. בהצלחה למשעבדים החדשים. היום לדוגמא מודעה- דירת 2 חדרים בחולון 2,28מליון, במחיר כזה קונים 2 וילות ביוון.
    סגור
  • 18.
    כתבה בעוד חודשיים "ארי נדל"ן במבצע 10/90"
    סחבק 09/06/2024 19:40
    הגב לתגובה זו
    31 1
    כל הקבלנים הגדולים במבצעי 10/90 כי לרוב בקונים אין אפילו את ההון העצמי, איך הוא לא? מה הבדל במחיר? רק אצלו הגיעו העשירים? :))) לא נורא, המציאות חזקה יותר מכתבות אינטרנט. שיעלה את מחיר הדירות כבר מחר, נראה איך הוא מתחרה בחברות שנותנות מחירים או מורידות מחיר.
    סגור
  • 17.
    רק קבלנים מספרים סיפורי גבורה
    יורם 09/06/2024 19:38
    הגב לתגובה זו
    34 0
    קראתי את מאזן שיכון ובינוי. הספיק לי כדי לומר דיווח מכירות יש רק מה מלאי הדירות מוכנות גדל. עורך דין מהגדולים סיפר לי שקבלנים מדווחים על מכירה כאשר מדובר על קנייה עם חתימה בעסקה שתצא לדרך בשנה הבאה עם זכות ביטול ומקדמה סימלית מצד הקונה
    סגור
  • 16.
    בתוך עמך אתה יושב?
    אודי 09/06/2024 19:27
    הגב לתגובה זו
    41 0
    לך ספר לסבתא אני עובד בחברת בניה הקבלנים לחוצים כמו טמפון.
    סגור
  • 15.
    המחירים יעלו, פשוט כי אין היצע מספיק. תשובה על רגל אחת.
    א 09/06/2024 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 35
    אין מספיק התחלות בניה, אין מספיק עובדי בנין בגלל סמרטוטיץ, ולכן המחירים יעלו. זה א ב של כלכלה. תגדיל היצע המחירים ישארו או יירדו. סמרטוטיץ מסכים להביא פלסטינים לבנות רק בהתנחלויות. בתוך הקו הירוק, יוק. לא מסכים. לך תתווכח עם הקלוץ הזה.
    סגור
  • כמויות ההיתרים גדולות מהריבוי הטבעי
    אורי 09/06/2024 22:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא ממש משנה כמה זמן ייקח לבנות כי הדירות נמכרות על הנייר - וכמויות ההיתרים גדולות. גם התחלות הבניה לא רעות בכלל (ירדו טיפה מ-2022). הפועלים הפליסטינים זה פיקציה - רובם (מהגדה) חזרו לעבוד בישראל בצורה לא חוקית. אז ההיצע כלל לא בעייתי
    סגור
  • 14.
    אין לי כח לקרוא
    אין לי כח לקרוא כתבה ממותגת , תמשיך לקשקש בזנב חחח 09/06/2024 18:16
    הגב לתגובה זו
    40 0
    אין לי כח לקרוא כתבה ממותגת , תמשיך לקשקש בזנב חחחחחח
    סגור
  • 13.
    המחירים ירדו אין כסף לאנשים
    אבי 09/06/2024 17:34
    הגב לתגובה זו
    46 0
    גם למדינה אין
    סגור
  • אדרבא
    ששון 09/06/2024 20:23
    הגב לתגובה זו
    2 16
    אדרבא, אם למדינה אין היא תרצה שהמחירים יעלו והיא תרוויח מזה יותר
    סגור
  • בטח שיש, אנשים מקבלים ירושות שמנות
    ישראלי 2 09/06/2024 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 27
    כל עוד אין מס ירושה בישראל מחירי הדירות יעלו ויעלו. רוצה לצמצם את העליה? תמוך בהטלת מס ירושה.
    סגור
  • אנשים מקבלים ירושות לא כדי להעביר אותן לקבלנים (ל"ת)
    יצחק 13/06/2024 16:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יש שמועה שיש דיבור על מס ירושה (ל"ת)
    נ 11/06/2024 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • צמצם את הפנסיות לקצינים לא קרביים
    אורי 09/06/2024 22:11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ירושות - זה בסך הכל מעביר את אותה דירה למישהו אחר
    סגור
  • 12.
    כתבה ממומנת? או עוד חזיר מדושן שמתרברב? (ל"ת)
    ביזפורטל מה נהיה מכם 09/06/2024 17:16
    הגב לתגובה זו
    24 2
    סגור
  • למה חזיר? אומר בפנים דוגרי את האמת
    ישראלי 2 09/06/2024 18:12
    הגב לתגובה זו
    3 23
    אם האוכלוסיה מתרבה בקצב גבוה, ובונים פחות דירות כי אין מספיק פועלים, אז הגיוני שההיצע יקטן והמחיר יעלה. אפשר להוסיף פועלי בניין אם ישלחו בחורי ישיבה לעלות על פיגום. מדובר בגברים צעירים ובריאים שהיו יכולים להיות פועלי בניין עיברים גאים, ולבנות דירות לכולנו.
    סגור
  • 11.
    מה ציפינו
    נו מה יגיד 09/06/2024 16:39
    הגב לתגובה זו
    21 0
    בעח יעלו ואנדים יביאו כסף מהבלטות לשלם עבור עליות מגמרו העליות תשכחו מזה
    סגור
  • 10.
    נקודה למחשבה
    לורה 09/06/2024 16:34
    הגב לתגובה זו
    35 5
    מי שמכר הכל לא עושה לעצמו כתבת יחצ...
    סגור
  • עוד נקודה למחשבה
    גולם 09/06/2024 17:17
    הגב לתגובה זו
    27 0
    מי שמשקר בכתבות יחצ על ה"מחירים שיעלו" (חחחחח) לא יתקשה לשקר ש"מכר את הכל"
    סגור
  • 9.
    סיפורי פוגי
    davidadahan@gmail.com 09/06/2024 15:29
    הגב לתגובה זו
    31 1
    תפסיק לשקר
    סגור
  • 8.
    אשדוד זה מרכז ?? גם באר שבע ?? (ל"ת)
    רוני 09/06/2024 14:55
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סגור
  • 7.
    חח מה הוא יגיד? ? הוא הבעלים בטח שהכל מעולה (ל"ת)
    CAPITAL ONE 09/06/2024 14:40
    הגב לתגובה זו
    28 1
    סגור
  • 6.
    אין שום סיכוי שאין לריבית השפעה על המחיר.
    פ 09/06/2024 14:29
    הגב לתגובה זו
    25 0
    אנשים עוד לא הפנימו את השפעה של הריבית, הם בונים על זה שהיא תחזור לאפס ,אבל לא ,היא לא תחזור לשם. עלויות המימון גבוהות מאד. חלק ניכר מאד מיוקר המחיה בישראל נובע מעלויות הנדלן.
    סגור
  • 5.
    ואני לא מאמין למילה
    תקרסו בעזה"ש 09/06/2024 14:19
    הגב לתגובה זו
    39 3
    וכשתקרסו- וגם המחירים אגב יקרסו, איש לא ישתין לכיוון שלכם או של הכתב שפרסם את השקרים שלכם.... יש צידוק מוסרי אדיר לייחל לאסונכם, גם כי אתם משקרים בבוטות לקוראים מתוך חמדנות מרושעת לכספם, וגם כי אתם אסון אסטרטגי לישראל שהוא גרוע בהרבה מהחמאס. מאחל לקבלנים ולבנקאים שמשקרים ולמי שמפרסם אותם גיהנום כבר בעולם הזה, במהרה בימנו אמן!
    סגור
  • 4.
    "התודות למר כלכלה" בינוקיו על 15 שנה של עליות ביוקר המח
    יעל 09/06/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
    11 7
    המחייה. ביבי וחבורתו ימין ושמאל מיצי הזבל שבכנסת שחיים ביקום אחר והרסו את המדינה.
    סגור
  • ולליברמן שדחף לעליה של 20% אתה לא מדבר (ל"ת)
    טלי 09/06/2024 21:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • איך בדיוק
    יאצק 12/06/2024 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דחף לעליה של 20%? אבל ככה זה ביביסטים, לא יתייחסו לנושא אלא ינסו להסיט למשהו אחר. זה נקרא ווטאבאוטאיזם. וזה הכי מטופש שיש!
    סגור
  • 3.
    איש נדל״ן צופה עליה. וואו.
    בחייאת ביזפורטל! 09/06/2024 13:57
    הגב לתגובה זו
    45 2
    די לצטט אינטרסנטים כאילו זו האמת. השוק מת. המדינה בקריסה ואתם ממשיכים לפמפם נדל״ן, זה לא אמין וזה לא אחראי. ההון העצמי שדרוש פה מנותק מיכולת ההשתכרות, עם כל הכבוד ל״מבצעים״ בשקל של הקבלנים שמנסים לשמור על הקרטל. כל הטפשים (סליחה למי שנפגע) שקונים עכשיו ישלמו ביוקר כי הם לא עושים אחד ועוד אחד למה שקורה כאן. לא לעולם חוסן. למי שיש שכל בראשו, לא מתרשם מהשטויות שאתם כותבים ורואה את השקרים טוב טוב.
    סגור
  • 2.
    לא הייתי קונה משחצן כזה כלום (ל"ת)
    בנגי 09/06/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
    28 1
    סגור
  • 1.
    שקר, אתרי המכירות ריקים
    לא לשקר 09/06/2024 13:52
    הגב לתגובה זו
    70 2
    תפסיקו לפמפם שמחירי הדירות עולות ויש מכירות של דירות חדשות.זה שקר אחד גדול, קנו רק בגלל 10-90 או אפילו 5-95.אף בר דעת לא קונה דירה חדשה שאין תאריך כניסה משוער ואין עובדים!!אתרי המכירות שוממים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות