משרד הבינוי והשיכון החליט: עמידר - אאוט, מעוף - אין
אם תנסו להנפיק בקרוב אישור זכאות להשתתפות בדירה בהנחה, תגדלו שחברת עמידר כבר אינה חלק מ-3 החברות שדרכן אפשר לעשות זאת. עד כה הייתה עמידר, יחד עם החברות מילגם ואלונים אחת מחברות הסיוע, אלה שמלוות את הרוכשים משלב הבקשה. היא תמשיך להיות חברה משכנת, כלומר לטפל בדירות עצמן, אבל אחרי האכלוס.
חשוב לציין כי לפני כשלושה חודשים משרד השיכון חידש הסכם עם עמידר, לניהול ותחזוקת הדיור הציבורי, בהיקף גבוה של מעל 6 מיליארד שקל ל-7 שנים, מה שזכה לביקורת מסוימת של ארגון פורום הדיור הציבורי שטען כי החברה לא מתפקדת כראוי והיה ראוי ליצור מהלך בשיתוף הציבור.
המהלך הזה, להחלפת עמידר במעוף בתפעול מערך השירות, נרקם בימים האחרונים באמצעות משרד הבינוי והשיכון, מתוך החלטה לשנות את תהליך שיפור השירות ובקריאה לציבור למצות זכויות. במשרד טוענים כי שלוש חברות שזכו במכרז יספקו מענה מהיר ומקיף יותר לציבור בכל התכניות השונות לסיוע בדיור. מעתה, יותר שירותים יינתנו באופן מקוון, יוגדלו מספר הסניפים ברחבי הארץ ויתווספו סניפים ניידים בערים בהן לא היו בעבר סניפים. החילוף ייכנס לתוקף ב-5 באוגוסט, כלומר בעוד פחות מחודש. אגב, כאשר בין ה-1 עד ה-4 באוגוסט, בימי ההיערכות החברות החדשות, לא יינתנו שירותים במוקדים ובסניפים.
מעבר הציבור לחברות יבוצע באופן אוטומטי תוך שמירה על רציפות הטיפול בכל הבקשות והזכאויות השונות. במשרד מציינים כי החילוף נעשה בהליך מכרזי מוקפד. מילגם, אלונים מבית MGROUP ומעוף יהיו מעתה החברות שיטפלו בבקשות.
בין השירותים אותן יציעו החברות: בקשות לסיוע בשכר דירה וקבלת זכאות לדיור ציבורי, מתן אישורי זכאות להשתתפות בהגרלות "דירה בהנחה", תכנית המענקים לרכישת דירה יד שנייה ו"דירה להשכיר", בקשות לסיוע לבניית ממ"ד במסגרת התוכנית למיגון אשקלון, יישום החלטות ממשלה קיימות וחדשות עם תקציב ייעודי כמו החלטה 550 למיצוי זכויות סיוע בשכר דירה במגזר הערבי ועוד.
מה עוד כולל המהלך של המשרד? הרחבת פריסת סניפים ברחבי הארץ, כך שיהיו נגישים יותר לזכאים מכל רחבי המדינה; הרחבת שעות פעילות, כדי לאפשר לזכאים לקבל שירות גם בשעות הנוחות להם; שירות רב ערוצי הכולל מענה טלפוני, שירות מקוון ואפשרות קבלת קהל פיזית בסניפים; שירות במגוון שפות, כך שכל זכאי יוכל לקבל שירות בשפה המועדפת עליו.
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון, אמר: "קורת גג היא צורך בסיסי לכל אדם ומשפחה, ולכן יצירה של מגוון רב של פתרונות ומענים לנושאי הדיור הוא יעד מרכזי שהצבתי למשרד. מהלך שיפור השירות לציבור הוא רכיב עיקרי במתן מענה בסיוע לדיור, כך שכל מי שזקוק לכך יוכל לקבל את הסיוע לו הוא זכאי באופן היעיל והאיכותי ביותר. אני קורא לכל האזרחים להסתייע בתכניות השונות שמהשרד מציע ולהגיע לביטחון בתחום הדיור".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "הרחבת אופני השירות, הזמינות והנגישות של שירותי הסיוע בדיור שמציע המשרד לאזרחים היא בליבת העבודה שלנו, כיוון ששירותים שאינם נגישים כאילו אינם קיימים. המשרד יצר אפיקי סיוע מותאמים למגוון שיטות דיור ויכולות כלכליות וכעת גם מרחיב ומתאים את השירות לאוכלוסייה הצומחת ולדרכי התקשורת המתחדשות. נמשיך לקדם את תחום הדיור באופן רוחבי, על כל ההיבטים הנדרשים, לרווחת הציבור".
ענבר מזוז שור, מנהלת המינהל לסיוע בדיור במשרד הבינוי והשיכון: "המשרד פועל בכל עת לתת שירות ומענה מיטבי מתוך ראיית הצורך הייחודי של כל אדם, מי בשירות דיגיטלי ומי בשירות פיזי. השירות המשופר שיינתן הינו סנונית ראשונה במהלך כולל של מיצוי זכויות לזכאים נוספים יחד עם משרדי ממשלה אחרים וכן עם הרשויות המקומיות שנרתמו גם הן לסייע בהרחבת השירות. זאת מתוך תפיסה של הזכאי במרכז ובכך שתפקידנו להגיע לכל זכאי פוטנציאלי ולא רק להמתין שהוא יגיע אלינו״.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מעניין מי גוזר קופון (ל"ת)חושף שחיתות ממשלתית 08/07/2024 17:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הגיע הזמן להעיף את חברת הדואר הזאתמילגמי 08/07/2024 09:57הגב לתגובה זו2 0חברה ערכאית!סגור