האוצר ורשות המסים מקדמים דיווח כולל של משכירי דירות - משה גפני עוצר את זה

 | 

בישראל אין כמעט מסים על שכר דירה. ההכנסה משכר דירה פטורה וזה אחד הכשלים הגדולים במשק - זה מייצר אפליה בין השקעה בשוק ההון להשקעה בדירה, זה מייצר עיוות מוסרי גדול - דווקא אנשים שיש להם דירה שנייה פטורים מהרווחים עליה, בעוד שאנשים שאין להם מתרחקים מדירה על רקע העליות במחירי הדירות. זה פוגע בכל האנשים העובדים בישראל - אלו שמשלמים מס על עבודה ורואים אנשים עם נכסים שלא משלמים מס. 
 

הפטור על מס על שכר דירה - לא צודק ולא מוסרי

הפטור ממס על שכר הדירה הוא פטור שנולד לעודד משקיעים בשוק הדירות, תחת מחשבה והערכה שזה יעודד השכרת דירות ויעזור לשוכרים. ככה לפחות אמרו כלפי חוץ, בשטח זה עזר בעיקר למשכירים. עכשיו ובעצם בכל פעם שכוונת ביטול הפטור עולה לשולחן, מפחידים אותנו בכך שזה יוביל לעלייה בשכר הדירה. זה לא בהכרח נכון. יש בהחלט אופציה כזו והיא סבירה לתקופה הראשונית, אבל בסופו של דבר זה רק יסדר את העיוות בשוק ויגרום למשכירים לא להיכנס לשוק ולמשכירים קיימים לצאת מהשוק. זה יוביל להיצע דירות ויוריד את המחירים. אגב, גם כלכלני ה-OECD אמרו לנו את זה מספר פעמים בעבר. 

 

מס על שכר דירה - יכול להוריד את מחירי הדירות

צריך לזכור ששוק השכירות ושוק רכישות הדירה הם שווקים צמודים, כשההיצע של שניהם מחובר בטבור. זה כמעט אותו שוק, ולכן לשוכר שיראה (אם יראה) את בעל הבית מעלה את שכר הדירה, יהיו אופציות נוספות - היצע הדירות יגדל, ואולי יוביל גם לירידה ריאלית במחירי הדירות. אנחנו סובלים כבר שנים רבות מהיצע נמוך בשוק הדירות גם בגלל המשקיעים שבמקביל מעלים את המחירים. לא בטוח שאפשר לתקן זאת, אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור ולהוריד את המחירים.  אבל אפשר לעצור את הביקושים האלו דרך התאמה ושוויון מיסוי.  

בפועל, המס על שכר דירה הוא אפס לרוב המשכירים. אלו שמקבלים שכר דירה שעולה על כ-5,600 שקלים משלמים מס של 10% או מס בשיטה שלפיה ממסים לפי שיעור המס הרלבנטי למשכיר, סכום שהוא פעמיים סכום ההפרש. אם מדובר על משכיר שזה עסק בשבילו, ההכנסות אמורות להיות ממוסות כמו בעסק - מס מלא. 
 

משכירים רבים לא משלמים אפילו את המס הנמוך

רבים מאוד לא משלמים מס כדין. יש הרבה טכניקות לעקוף את תשלום המס - זה מתחיל בדירה על שם הילד או הילדה, נמשך בדיל עם השוכרים שלא לעבור את התקרה הפטורה, ויש גם מצבים רבים שפשוט לא משלמים. למה? ככה.     

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ומה יקרה אם מס הכנסה יגלה? נגיד שלא ידענו. נגיע לפתרון. תתפלאו מדובר על אלפים רבים, אולי רבבות. רשות המסים והאוצר מנסה לשים עליהם יד. ראשית הם מנסים ובצדק למסות את שכר הדירה. לא לתת פטור כל כך גדול וכל כך לא מוצדק. הם דוחפים מדי שנה את ביטול הפטור ומקבלים פוליטקאים פחדניים שמסכלים את זאת, גם בגלל שלפוליטקאים רבים יש יותר מדירה אחת. כשזה מגיע לבית שלהם, הצדק והמוסר לא משחקים תפקיד.

 

מיליארד שקל בזכות חובת דיווח

אולי הפעם זה יהיה אחרת - בכל זאת, מלחמה גדולה וחור תקציבי של 45-50 מיליארד שקל. בינתיים פקידי האוצר מתקשים להעביר את זה והסיכויים כנראה נמוכים. אבל יש עניין אחר שמחובר לזה שמנסים להרים - מאגר משכירי דירות.

רשות המסים פועלת לקדם מאגר משכירי דירות. משכירים שלא מגיעים לרף יצטרכו גם לדווח לרשות המסים על ההשכרה. הדיווח הזה יאפשר לרשות המסים לעלות על כל אלה שלא ידעו שצריך לשלם, על כל אלה שעושים קומבינות במחירים. צפי הגבייה הוא סדר גודל של מיליארד שקל שנעלמים מהקופה.

המאגר הוא חובה, אבל כל פעם מחדש מסבירים המתנגדים שזה נטל על הציבור, כאב ראש, סתם למלא טפסים. זה לא נכון, רשות המס עושה זאת בצורה אוטומטית, פשוטה, קלה לכולם. אבל ועדת הכספים תוקעת את העניין וזה לא מועבר הלאה. 

בחוק ההסדרים יש התייחסות למאגר משכירי הדירות, אבל בסופו של דבר מי שיקבע איך ומתי זה יתקדם הוא משה גפני יו"ר ועדת הכספים. לא בטוח שהאג'נדה של גפני מיהדות התורה היא לדווח על משכירי דירות. יושבים איתו בממשלה ובתנועה אנשים שיש להם מספר דירות והדבר האחרון שהם רוצים הוא שיחול עליהם דיווח. גפני יודע מה האינטרס הציבורי, אבל האינטרס של החברים שלו שונה לחלוטין. לחץ של האוצר ורשות המסים  יכול להשפיע, זה יהיה הקשה, כדי להשיג את ההישג הזה, צריך לירות גבוה יותר - לנסות למסות את שכר הדירה באופן גורף ואז אולי יתפשרו על חובת דיווח.   


 

תגובות לכתבה(171):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 105.
    גפני תפסיק למצוץאת הקופה הציבורית
    דון קישוט 17/10/2024 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחרי 7 באוקטובר שבט לוי מבצע פיגוע נוסף במדינת ישראל , יהודי שלא מתגייס ,צריך לעלות על האוניה אקסודוס לברוקלין
    סגור
  • 104.
    לגפני בטח כמה דירות. למה שיסכים?
    בן 10/10/2024 11:08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    איש הדת הזה אייתוללה גפני מנהל לנו את המדינה. כמה עצוב שמיעוט שלא משרת ולא עובד מנהל את העם הזה.
    סגור
  • אזהרת משרד הבריאות: צרות עין סכנה לעיניים (ל"ת)
    FDA 13/10/2024 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אנטישמי
    ציון 10/10/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אין מה להוסיף. צריך לקרוא לילד בשמו
    סגור
  • 103.
    עם ישראל
    נוכ 09/10/2024 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השכירות תעלה ,זה מה שעשה לפיד בפעם שעברה ומי שסובל אלו הדיירים. כל היום מחפשים מאפה לגרד כסף מהתושבים, הכל חוזר לכם בפנים כל הרוע, תמשיכו ככה אתם חושבים שאתם חכמים. חחח היקום מחזיר ומעניש,העם הזה סובל בגללכם ואתם פשוט לא מוכנים להבין, החמדנות שלכם עיוורה אותכם
    סגור
  • טען עוד
  • 102.
    אם יהיה מיסוי גורף לקזז הוצאות תחזוקה (ל"ת)
    עלות התחזוקה גבוהה 08/10/2024 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 101.
    אתה מבלבל את המוח
    ציון 08/10/2024 13:00
    הגב לתגובה זו
    6 5
    בעליי הדירות ברור שיעלו את המחירים זה דירה שהשקיעה לקבל כסף עליה . גפני כמה שאני נגדך אבל בזה אתה צודק
    סגור
  • ולמה הם לא מעלים את מחירה עכשיו?
    מנחם 08/10/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היא עלתה להם כסף לא?!
    סגור
  • 100.
    אוי איציק איציק..
    מד זחיח 08/10/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הכסף הממש גדול נמצא בקזינו של הגרלת דירות חדשות. והשחיתות בו מועצמת ע"י מתן עדיפות לתושבי המקום - סוג של נפוטיזים או שוחד של ראש העיר לבני עירו.
    סגור
  • 99.
    אבל גפני חרדי !!!
    סתם אחד 08/10/2024 08:30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נכון דואג למיגזר שלו אבל איזה פוליטיקאי לא !! אבל תמיד נעמד כחומה בצורה מול פקידי האוצר ההזויים. אותם פקידים המטיבים עם מיגזר ספציפי ועוברים לעבוד באותו מיגזר עם משכורות שמנות.
    סגור
  • שוב גפני?
    קובי 09/10/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמובן צריך עוד כסף לקצבאות הפראזיטים, כפי שאמר פעם הגנב בשם אלוהים.....יוטל מס על שימוש במעבר חצייה!!
    סגור
  • 98.
    סתם ללכלך, זו לא עיתונאות
    חיש גז 08/10/2024 05:02
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תכתוב עניינית על עניין המיסוי, ותבקש תגובה מיו"ר הכספים, אבל לרדת נמוך לנגיעות של כמה חברים שיש להם דירות, נו באמת? כך אתה נוהג גן עם כל ההחלטות הפוליטיות של אלה שאתה תומך בהם הן בתחום הפוליטיקו פוליטי והן אלו מתחום המשפטו פוליטי????
    סגור
  • אבל זאת הסיבה לאשורה...
    מנחן 08/10/2024 18:15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    גפני עושה זאת לא לשם שמיים ולא לשם מדינה אלא לשם גנובות לו ולחבר'ה.
    סגור
  • 97.
    גוענש
    סמי עופר 08/10/2024 04:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגיע הזמן שהמדינה תפסיק לפשפש לנו בכל שקל ושיתעסקו עם הכבדים
    סגור
  • 96.
    אין בעיה, אגלגל הכל על שוכרים! אעלה בעוד 500 שח (ל"ת)
    משקיע 07/10/2024 23:07
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • תגלגל עכשיו למה לחכות? (ל"ת)
    מנחם 08/10/2024 15:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 95.
    דמגוגיה כרגיל
    דמגוגיה 07/10/2024 19:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מודה לא קראתי הכל אבל הדמגוגיה כרגיל חוגגת. מעניין אם הזכירו מס רכישה. ומס על ההון במקרה שמכרת והרווחתם העיקר לשסע באנשים שחסכו וקנו דירה להכנסה נוספת ושילמו את כל המיסים. האם המדינה תסייע אן השוכר הרס הנכס או לא שילם קדחת. והכי טיפשי אם את משכיר נכס אבל שוכר בעצמך לא מקזזים דמי השכירות שלך אם בבעלותך יותר מדירה אחת מדוע ולמה???. זוהי ממש עוולה ושוד מדינה החוסר קיזוז הזה אבל יאללה בואו נשסע..
    סגור
  • 94.
    אני שוכר - לי אין דירה. תשלמו מס והרבה. אמן (ל"ת)
    דורי 07/10/2024 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • עלאק
    המצליף 08/10/2024 04:38
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ככה לא תצליח בחיים,תפרגן לך תלמד מקצוע וצא לעבוד אתה בטח מעשן נרגילה כל היום
    סגור
  • איזה מקצוע צריך ללמוד בשביל לספסר בדירות
    מנחם 08/10/2024 18:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ועוד בלי מס
    סגור
  • 93.
    מה כל כך להוטים פה לשלם מס על שכד
    כתבה למען האוצר 07/10/2024 14:09
    הגב לתגובה זו
    7 4
    הרי הכסף כולו הולך לחרדים לאזרחים לא יוצא מאף מס כלום. ומה עם תיקונים . מזגן שצריך להחליף צבע. תיקונים די לבלבל במוח
    סגור
  • 92.
    כתבה מגמתית
    האם התכנית מאפשרת גם לקזז עלויות כנגד הרווחים כמו 07/10/2024 12:04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    האם התכנית מאפשרת גם לקזז עלויות כנגד הרווחים כמו ריביות של ההלוואות לרכישת הדירה.???
    סגור
  • 91.
    זהו הגיע הזמון לעזוב את המדינה
    אופיר 07/10/2024 11:53
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אם יטילו חובת דיווח, אני מוכר הכול ועוזב!
    סגור
  • פחות ספסר. נתגבר גם על זה (ל"ת)
    מהחם 08/10/2024 18:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 90.
    האוצר פשוט רוצה שנעבוד עד מוות! (ל"ת)
    מאיר 07/10/2024 11:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • יזה לכ האוצר- זה החברות בטוח ששולטות באוצר (ל"ת)
    י 07/10/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 89.
    העוצר פשוט רוצה שנעבוד יותר קשה כי זו מדינה אוכל יושביה! (ל"ת)
    ארנון 07/10/2024 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 88.
    העיניין פשוט האוצר לא רוצה שאנשים יתקדמו בחיים למעמד יותר גבוהה!
    ארנון 07/10/2024 11:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    האוצר לא רוצה שאנשים יצברו הון.האוצר רוצה להחזיק את כולם ברצועה כמו עבדים!
    סגור
  • 87.
    למה למי שעושה תמ"א מוחקים את השבח?
    אמנון 07/10/2024 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי רוצים לעודד תמ"א.למה למי שלא עושה תמא לוקחים גם שבח וגם מס על הפחת?
    סגור
  • 86.
    המס על הפחת זו המצאה לא חוקית!
    ארנון 07/10/2024 11:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כמו מס על מס! זה מס על ירידת ערך.זה מס הזוי! ולמה למי שעושה תמ"א מוחקים את השבח?
    סגור
  • 85.
    האוצר רוצה לגבות מס על מכירת דירות שהושכרו!
    ברוך 07/10/2024 11:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה פשוט תרגיל!מנסים לעבור על השרים.
    סגור
  • 84.
    אתה לא מוצדק ולא מוסרי! האוצר רוצה יותר מס על מכירת דירות שהושכרו! (ל"ת)
    מוטי 07/10/2024 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 83.
    אין בעיה חמודים- הכל יגולגל לשוכרים (ל"ת)
    G 07/10/2024 11:27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 82.
    מס שכר דירה חייב להיות מ-1 שקל
    bb 07/10/2024 09:21
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מס שכר דירה חייב להיות מ-1 שקל אם אני משקיע במניות אני משלם 25% אם אני שוכר 3 דירות אשלם 5% במקרה שיש דיווח
    סגור
  • ממש לא נכון
    איילון 07/10/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רוכשי הדירות שילמו מס רכישה בהתאם לקנייה , תשקיע בדירה תרוויח גם מנגד מי שיש לו 2 דירות ומעלה כן צריך לשלם מס של 25 אחוז !!!
    סגור
  • 81.
    החדשות הרסו את המדינה כבר
    השם ישמור 07/10/2024 08:34
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הרסתם כל דבר טוב במדינה גוף החדשות אני בטוח שממומן על-ידי אירן אחרת איך זה הגיוני שהאיקיו שם כזה נמוך אולי אתם אנשים חסרי שאיפות ולא מדמיינים שתצליחו לקנות דירה ועוד להשכיר למישהו לנו הדור הצעיר יש אופטימיות שחררו איפה לשים מסים ותתחילו להילחם איפה להוריד אותם כמה כסף שתיתן לממשלה הם ימצאו איך לבזבז
    סגור
  • 80.
    כאשר אני שומע את השם משה גפני אני....
    גדי 07/10/2024 08:11
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הפנט הזה יושב על הקופה של המדינה כבר יותר מידי זמן. בוודאי שהוא רוצה למסות את אזרחי המדינה העובדים עוד ועוד כך תגדל הקופה הציבורית ויהיה יותר לתת לאוכלי החינם.
    סגור
  • אתה סתם מסית
    יוסי 07/10/2024 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין חולק על זה שגפני עושה עבודה מצויינת בועדת הכספים ומנהל אותה בצורה הרבה יותר מקצועית מהתגובה העלובה שלך. גם באופוזיציה מודים בזה
    סגור
  • 79.
    הפליצו
    הפליצו 07/10/2024 02:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפליצו מיסים! הפליצו נא! הפליצו פליצה! מדהים איך בני אדם נוספים לכסף! עוד כמה פיצות והאדם חוזר לאדמה, ואת כספו לוקח פליצה אחר שמפליץ בכיף. הידד, תמשיכו לחשב את הדירה, והמס, והפליצה. בינתיים הזמן חולף, הקמטים מגיעים, ואפילו פליצונת כבר אין...
    סגור
  • 78.
    העיקר שיתגייסו. פטור משכול זה יותר גרוע מפטור ממב (ל"ת)
    כן 06/10/2024 23:46
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 77.
    תשואת דירה 2.5 %פחת 4 %לשנה. מי ישלם?
    Hguy 06/10/2024 23:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ועוד תיקונים . ביטוח שכט עוד. שכט רואה חשבון. ועוד שיפוץ דירת הסבתא יועמס על הדירה וכל תיקון בדירת הבעלים. תיקון מכונית יהפוך לרמונד בדירה. צביעת מכונית תהפוך לצביעת הדירה. נזילה במכונית תהפוך לתיקון שרברב בדירה. תוספת אלפי פקידים לטיפול בדוחות העמוסים לעייפה . מי ירוויח ? לא המדינה. טפשות בהתהוותה.
    סגור
  • רואים שיש להם חוסר הבנה
    פשוט הזויים 07/10/2024 08:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    החדשות כמו בחדשות איקיו נמוך חוגג אין להם מושג על מה הם כותבים כאילו מישהו באירן כותב להם .
    סגור
  • 76.
    יש כסף, להפסיק את תקצוב החרדים (ל"ת)
    הפראייר 06/10/2024 22:58
    הגב לתגובה זו
    25 4
    סגור
  • 75.
    חובה למסות כל אפיק הכנסה כדי לשמור על עיקרון השיויון (ל"ת)
    רועה חשבון 06/10/2024 22:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • שיוויון בנטל יפתור את הבעיה (ל"ת)
    איילון 07/10/2024 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • אתה רע חשבון
    Hguy 06/10/2024 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 3
    המדינה רק תפסיד בגדול מהרמאויות בעניין ומהפחת שעולה על תשואה משכד
    סגור
  • 74.
    מחפשים הכנסות, למימון המלחמה (ל"ת)
    ישראל 06/10/2024 22:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 73.
    אין בעיה שיכירו בהצאה קטנה "רכישת דירה"
    ברני 06/10/2024 22:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקניית הדירה שולם מס . הכסף לקניה בא משכר אחרי מס . אין בעיה נגבה את המס מהשוכר.
    סגור
  • אם שכד =עסק. שיוכר המעמ שבח והשבחה ששולמו
    Hguy 06/10/2024 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אי מימוש החזרים בגלל מיסים שנגבו ברכישת הדירה לא יוכר בבגץ. וכן כל הרמאויות שיהיו בהעמס. הוצאות על הדירה. הממשלה תצטרך לשלם לבעלי הדירות המוזכרות.
    סגור
  • 72.
    זה קלללללל
    אני 06/10/2024 22:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שייתנו לכל שוכר הקלה של 5 אחוז במס הכנסה לשנה אם הוא מדווח כולל את עלות השכר דירה. תוך דקה וחצי יש מאגר.
    סגור
  • 71.
    הנה הגזירות של הגמד והאיש הסגלגל
    ארליך 06/10/2024 22:11
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יהיה מיסוי אנשים יעזבו את המדינה החרא הזאת.גם ככה לא להיט לחיות פה
    סגור
  • 70.
    70 מיליארד ש"ח הפסד על פטורים ממס
    עושה חשבון 06/10/2024 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1 יש לבטל את כל הפטורים. 2. יש לבטל את כל הכספים הפוליטים. זה יקרה רק אם נצא להפגנות .
    סגור
  • 69.
    למה שכיר שמזיע על שכר של 6000 ש"ח משלם מס והעשירים לא ?
    דש 06/10/2024 21:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בארה"ב משלמים מס מכול הכנסה ופה המציאו חוקים לעשירים ולעצמם כדי לחמוק מתשלום מס על הכנסה מהשכרת נכסים .
    סגור
  • בארה"ב לא משלמים מס על הפחת במכירה!
    מוטי 07/10/2024 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם אם קונים דירה יותר יקרה לא משלמים על המכירה מס בכלל.
    סגור
  • אתה מדבר שטויות
    על מה אתה מדבר 07/10/2024 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע אם ההיתה בארצות הברית לכבוד הבר מצווה שלך או משהו אבל זה ממש לא ככה
    סגור
  • כמה "משלמים" על 6000 ש"ח? ועוד לא הזכרנו הטבות מעסיק
    באמת? 07/10/2024 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו קרן השתלמות ועוד תשלומים בשתיקה? העיקר להסית ולשקר בלי למצמץ
    סגור
  • 68.
    אם יהיה מס על שכר דירה אז שכר דירה יעלה !!! (ל"ת)
    אני 06/10/2024 21:16
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • לא יעלה כי בעלי הדירות תמיד
    אתה טועה 07/10/2024 07:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחפשים לקחת את המקסימום. במקרה הכי גרוע יעלה באזורים הסופר מבוקשים, בכל שאר האזורים, לא ישפיע.
    סגור
  • השכרת או שכרת
    פעם התעסקות בשום הנד 07/10/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה נשמע כמו ילד תינוק שאין לו מושג על מה הוא מדבר
    סגור
  • יאללה יאללה, גם ככה אתם לוקחים את המקסימום שאתם מצליחים (ל"ת)
    שוכר 07/10/2024 00:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 67.
    בדיחה
    ארז 06/10/2024 20:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בתור בעל דירה שמושכרת ב2500 שח מה חשבתם שיקרה כשגם זה ימוסה? כמובן שזה יגיע מהדייר
    סגור
  • 66.
    דירה היא ההשקעה היחידה שמס משולם על קרן ההשקעה (ל"ת)
    אחד 06/10/2024 20:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • יש פטור מס לשכ''ד עד 5600 שח (ל"ת)
    dan 07/10/2024 00:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש גם פטור זהה ממס על הכנסה מעבודה, ושם לא שילמו שום מס (ל"ת)
    אז מה? 07/10/2024 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65.
    שקר וכזב,שכר הדירה לאלפי מישפחות הוא
    נתן 06/10/2024 20:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    קרש הצלה לחיים שפויים.
    סגור
  • 64.
    ביבי חלש,מכר את המדינה למי שנותן לו את הכיסא,אסון למדינ
    שי.ע 06/10/2024 20:15
    הגב לתגובה זו
    23 7
    הנזקים שהוא עושה יתגלו לנו עוד כמה שנים וזה יהי מאחור מידי
    סגור
  • איפה היית מפקיריהו ביזיוניהו 20 שנה?! כשנתת לאסון ה7/10
    משמיד ראיות לממלכתית 06/10/2024 21:44
    הגב לתגובה זו
    14 1
    איפה היית מפקיריהו ביזיוניהו 20 שנה?! כשנתת לאסון ה7/10 ועד היום לקרות ?! השארת מדינה בחורבן, הרס דיכאון משפחות ואזרחים הרוסים לדיראון עולם. מזל שהתעוררת מו. חקירה ממלכתית שבדרך כדי לנסות להעלימה. ז ה ל א י ק ר ה !!! ועדת 10/73 הוקמה ב 11/73 תוך 30 יום! לא תעבוד עלינו עוד! מפקיריהו!
    סגור
  • 63.
    זה כבר הפעם העשירית
    צדק 06/10/2024 20:14
    הגב לתגובה זו
    22 6
    שגפני בולם את המהלך הזה. צריך לחקור אותו מהם האינטרסים האישיים שלו למנוע זאת. אחרי הכל מיליארדים רבים של הון שחור מתגלגלים בשוק השכירות ללא אגורה 1 של מס.
    סגור
  • נמאס מכבשין
    נמאס מאנשים כמוכם 07/10/2024 08:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם כבשים של החדשות שממומנת על ידי אירן אתם קוף אחר בנאדם בחדשות זה אחד המהלכים הגרועים שיכולים לראות אתם זועקים כץקחו מהשכן כסף כי זה כואב לי במקום שנצא יחד ונילחם בכל המיסים הגבוהים גם ככה בהמון תחומים ה
    סגור
  • גפני לא פטריוט ולא אכפת לו מישראל
    יש רק יתרון חוקי אחד 06/10/2024 21:20
    הגב לתגובה זו
    15 1
    ממה כן אכפת לו? כמו לביבי, מהבייס, בעיקר מהבייס. כמו שצריך להעיף את ביבי, ( חוקית כמובן) צריך להעיף גם את גפני ושותפיו.
    סגור
  • 62.
    כמו עם ה 200 שח
    נירו 06/10/2024 20:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בלה בלה פקה פקה וכלום
    סגור
  • 61.
    להפוך בין מס רווח הון למס דירה שנייה
    בושה וחרפה !! כספי הפנסיה של הפועלים הפשוטים מושקע 06/10/2024 20:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בושה וחרפה !! כספי הפנסיה של הפועלים הפשוטים מושקעים בשוק ההון וממוסים ב 25 אחוז ועשירים בעלי דירות נוספות פטורים ממס.
    סגור
  • 60.
    מעניין למה ? (ל"ת)
    אילן 06/10/2024 19:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 59.
    בחנת את כל ההיבטים של הנושא?
    בלי מחשבה 06/10/2024 19:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בישראל קבעו ב-2008 מיסוי על הכנסה מדירה שהשכירות בגינה מעל סכום מסויים מה עם לבחון אם השכירות לא משולמת בעבור משכנתא שהסכום הזה הוא רק חלק מהסכום החודשי שמשלמים בגינה? מה עם בדיקה אם בעלץ הדירה עובדת(אולי בעבר יכלה להרשות לעצמה לרכוש דירה אבל בשל נסיבות של קורונה מחלה מלחמה כבר לא) אי אפשר לגבות מיסוי בלי להסתכל על כל התמונה !!!!
    סגור
  • יש לזה פיתרון
    מבין עניין 06/10/2024 21:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המחזיק דירה מושכרת יהא חייב בדיווח למס הכנסה על מקור הכספים ששימשו אותו לרכישת הנכס כמו גם יהא חייב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה כל זמן שהוא בעל דירה להשכרה וגם שנה לאחר מכירתה.
    סגור
  • 58.
    הבטלנים רוצים לסחוט את המשקיעים ולגרום להם לברוח (ל"ת)
    בן ארצי 06/10/2024 19:49
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 57.
    הרוב מעלימים, לכאורה כמו סקטורים בשוק של מתקנים למיניהם
    שין 06/10/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למה בשוק ההון משלמים 25% מהשקל הראשון. עמלות שוחטות לבנק, והסיכון עלינו. זז בעצלתיים, לא מקבלים קופון כל חודש
    סגור
  • 56.
    טיפשות גם המשקיעים יברחו וגם השוכרים ישלמו את המס (ל"ת)
    בן ארצי 06/10/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 55.
    המס מתגלגל אל השוכרים (ינסו), אבל המס צודק.
    צעיר 06/10/2024 19:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלא שלצעירים לא יהיה כסף
    סגור
  • 54.
    עובר להצביע יהדות התורה
    מישו2 06/10/2024 19:31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נופל לי האסימון עכשיו שגפני סינדל בעבר את כחלון וסיכל לו בעורמה את מס דירה שלישית. ועכשיו זה. כמיליונר מנדל"ן אני חייב לו הרבה...
    סגור
  • 53.
    תשואה נמוכה בישראל ,ואין פטורעל השכרה
    ודייק 06/10/2024 19:25
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בישראל התשואה על השכרת דירה היא חצי מבעולם (שני אחוז מול ארבעה ,חמישה אחוז בעולם),שלא לדבר על כך שישראל היא גן עדן לשוכרים הורסים ונעלמים כמו כן אין פטור ,יש תיקרה יחסית נמוכה של כ 5,600 שח עם נוסחה שממסה כמעט מאה אחוז שמעל לתיקרה. גם מיסים על שכר מתחילים לשלם מתיקרה מסויימת ,אז מישהוא צועק כל היום שיש פטור ממס על שכר בישראל ? תמשיכו לרדוף את בעלי הבתים וגם ההיצע המצומצם שיש יעלם
    סגור
  • הכי נמוכה בעולם?!
    שולה 06/10/2024 21:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם תחשב עם המס שמשלמים בחול תגלה שכאן התמורה הכי גבוהה כי כמעט אף אחד לא משלם מס בארץ
    סגור
  • 52.
    הפטור לא צודק נכון! אז שיעשו פטור רווחי מס הון בבורסה!!
    יוני 06/10/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
    13 0
    במקום למסות את משכירי דירות כדי לעשות צדק, אפשר לתת פטור עד 60 אלף שח רווח בשנה משוק ההון כדי שיהיה צדק! להשתמש בגזרים ולא במקלות. אבל אתם קומוניסטים חמדנים נכון? מעדיפים לבטל פטור אה?
    סגור
  • 51.
    הטלת מס על השכרת דירה
    ע. 06/10/2024 19:07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    עד לשנת 2008 לא היתה חובה על מעסיק להפריש לקרן פנסיה עבור העובד השכיר. אותן דירות קטנות ששכר הדירה עליהן נמוך, שמשו באופן מסורתי כהכנסה לעת זיקנה. אם יוטל על הכנסה זו מס הוא יושת על השוכרים..
    סגור
  • תלמד מיקרו כלכלה
    שמואל ברגר 06/10/2024 19:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה יתחלק בין השוכר והמשכיר. וזה לא ממש משנה, כי אין סיבה לתמרץ את ההשקעה הספציפית הזו
    סגור
  • 50.
    כשהמדינה מציעה עזרה אמרו לה "לא תודה"
    אביטל 06/10/2024 18:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא למס על דיור, לא למס על שוק ההון, ללא לקצבאות, לא לסבסוד דיור והגרלות, לא לביטול מזומן ולמלחמה בהון שחור, לא למכסים הביטחון תזונתי. תהיו ימניים אמיתיים.
    סגור
  • 49.
    גפני עוכר ישראל משמיד היהדות (ל"ת)
    אבי76868 06/10/2024 18:37
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 48.
    רק שנבין... אדם שקונה דירה,
    איתי 06/10/2024 18:27
    הגב לתגובה זו
    14 5
    שילם מס על הכסף שהוא הרוויח, שילם מס רכישה, שילם מס מעמ על כל הבניה, שילם פיתוח תשתיות, ואתם חיים בסרט שהמחירים לא יעלו? ומה השטויות האלה שזה יגדיל את ההיצע??? מה זה יעזור אם אדם לא ישכיר ויחפש לקנות במקום? זה רק יעלה את המחירים
    סגור
  • 47.
    לכל מי שמאיים שתגלגל על המשכיר
    רחל 06/10/2024 18:25
    הגב לתגובה זו
    13 5
    הסכום נקבע לפי היצע וביקוש ובעל הדירה כבר לוקח את המקסימום שיכול,כמו להבדיל באילת שאין מיסים על המלונות ובמקום שישתקף במחיר המלונאים לוקחים כאילו יש מע"מ ומגלגלים את ההפרש לכיסם.
    סגור
  • אתה לא מבין כלום בתורת המחירים
    כלכלן 08/10/2024 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר השכירות מושפע מעוד הרבה גורמים. ואותם גורמים, גם הם מושפעים מהעלאת המס ולכן משפיעים על המחיר.
    סגור
  • 46.
    להוריד את המס המוגזם בורסה מ25 ל5
    שני 06/10/2024 18:21
    הגב לתגובה זו
    23 2
    ולהעלות את המס לבעלי הבתים מהכנסה 0 ש"ח ל10אחוז לפחות !
    סגור
  • 45.
    פתרון חכם ונבון
    שלומי 06/10/2024 18:21
    הגב לתגובה זו
    12 3
    להוריד את המס בבורסה שהינה הקטר של המשק ל10 אחוז כמו בארצות הברית דרך אגב מי שהעלה את המס בבורסה מ10 ל25 זה ביבי נתניהו ומאידך שמשכירים דירות ישלמו מס על כל הכנסה 10אחוז בדיוק כמו בבורסה
    סגור
  • 44.
    חוסר גיוס זה גזלת הזמן הענק בעולם
    חייק8 06/10/2024 18:01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יותר חמור מהכל
    סגור
  • 43.
    צודק
    yaronofek 06/10/2024 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק
    סגור
  • 42.
    אנחנו צריכים והם לא
    משאש 06/10/2024 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז גמלאים שבקושי מספיקים ללחם ותרופות צריכים לשלם מיסים נוספים ולהקפיא את התוסף במחיר .והם לא
    סגור
  • 41.
    חובת דיווח .
    החקלאי 06/10/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה זה השטויות האלו . יש חובת דיווח על הכנסה מהשכרת נכסים . יש כמה מסלולי תשלום מס על השכרת דירות .
    סגור
  • עד 6000 אין חובת דיוחח בכלל גאון,ואת זה רוצים לשנות
    שי.ע 06/10/2024 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא את הכתבה.
    סגור
  • 40.
    דירה להשכרה זה לא עסק טוב
    כלכלן 06/10/2024 17:14
    הגב לתגובה זו
    15 5
    עובדה שבניגוד להרבה מדינות כאן לא קמו חברות דיור להשכרה כי זה פשוט לא כלכלי. כל מס נוסף על בעלי הדירות יגולגל ישר על השוכרים
    סגור
  • השוכר לוקח את המקסימום שיכול לקחת
    רחל 06/10/2024 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אם ינסה לגלגל על המשכיר הוא יעזוב
    סגור
  • שטויות, תלמדי תורת המחירים, המיסוי בהחלט משפיע על המחיר
    כלכלן 08/10/2024 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה אין מספיק דירות להשכרה בשוק. יש הרבה בעלי דירות שימאס להם לחלוטין להשכיר וישאירו את הדירה שלהם ריקה לחלוטין. השכרת דירה זה דבר שיש בו סיכון לא מבוטל. שוכרים יוצרים בלאי בנכס.
    סגור
  • 39.
    רוב האנשים משכירים ושוכרים זו הנקודה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/10/2024 17:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • יש עכשיו קיזוז במקרה של שוכר שמשכיר
    ורד 06/10/2024 18:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלומר אם אתה בעלים של דירה אחת בלבד ומשכיר אותה, ושוכר דירה אחרת, המס מהדירה שאתה משכיר יהיה רק מהסכום שהוא מעל השכירות שאתה משלם בדירה שאתה שוכר. זה משנה שעברה וזה סופר צודק
    סגור
  • למה אין קיזוז מס למי שלא משכיר ושוכר?
    אוהד 06/10/2024 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיסוי קצת רגרסיבי לא? לתת פטורים על נכס שהרבה מהאנשים לא יכולים להשיג
    סגור
  • 38.
    בטח עוצרים את זה
    ישראל כהן 06/10/2024 17:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    רוב חברי הכנסת השרים ומשפחותיהם מחזיקים עשרות דירות ומשכירים אותם בשחור כסף מזומן
    סגור
  • 37.
    אני בוחר בגפני, מוצצי הכסף האלה לא נרגעים בארץ (ל"ת)
    אבי 06/10/2024 16:56
    הגב לתגובה זו
    4 14
    סגור
  • 36.
    מחירי הדירות כבר נפלו איזה 10-15% מאז החלה לעלות הריבית
    כלכלן 06/10/2024 16:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    המחירים אחרי הירידה לא תמחרו את העובדה שהריבית תישאר גבוהה עוד המון זמן, אזי הלחצים כלפי מטה רק גדלים. ומעניין מאד העיתוי, למה עד לפני שנה אף אחד לא העיז לדבר על מיסוי שכר דירה וכולם התייחסו לכך כמו פגיעה הפנסיה של אנשים ... רק עכשיו פתאום התעוררו באוצר ומתחילים להגיד דברים שלא נאמרו כלל כמו אפליה מול אפיקי השקעה אחרים וכדומה...
    סגור
  • 35.
    צדק צדק תרדוף
    לו יהי 06/10/2024 16:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נראה אתכם נוגעים בבעלי הממון
    סגור
  • 34.
    כל תוספת
    אזרח 06/10/2024 16:39
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תתגלגל בסוף לשוכרים
    סגור
  • 33.
    מסכים.הבעיה היא הלובי של המשקיעים .
    יענקל 06/10/2024 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מתי תבינו שאנחנו לא רוצים לגור בשכירות אלא בדירה בבעלותינו. התוצאה היא שאנחנו תופסים דירה בשכירות אבל ממשיכים לחפש דירה לקניה וע"י כך גורמים לעלייה במחירי הדירות
    סגור
  • 32.
    לא צודק ולא מוסרי ?
    שי 06/10/2024 16:28
    הגב לתגובה זו
    5 6
    איך קבעת את זה ? התשואה הממוצעת על שכר דירה היא 3.5% בשנה , הרבה פחות מבבורסה.
    סגור
  • מחזק ומוסיף,מדובר בממוצא בלבד,הרבה אנשים מופסדים מהשכרה
    כלכלן 06/10/2024 17:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רוב המשכירים מפסידים, גם אם זה לא מורגש מייד על הנייר (לפעמים זה כן), אין בעולם נכס שלא צובר בלאי טבעי, גם דירות, בפרט חדשות...
    סגור
  • כל הכנסה תשלם מס !
    תגיד רק מתי לבכות 06/10/2024 19:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נקודה
    סגור
  • ומה עם ערך הדירה שבדרך כלל עולה?
    שטויות 06/10/2024 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מחיר הדורה בממוצע עולה לפחות ב-4-5% לשנה, עם סיכון אפסי לירידות. במניות יש סיכון גבוה לירידות.
    סגור
  • זה נכון שיש לך דירה נוספת אחת
    הרץ מרשלץ 06/10/2024 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבל יש שרים וחברי כנסת שיש להם עשרות דירות ואפילו יש אחד חרדי מסכן מאוד שמשתמש הרבה בבצל כדאי לבכות מאות דירות משכרות במזומן
    סגור
  • 31.
    הגיע הזמן
    דוד 06/10/2024 16:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני גם מןכן לשלם
    סגור
  • לשלם מס
    משה 06/10/2024 17:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יופי. לך למס הכנסה ומלא את בטפסים
    סגור
  • 30.
    החרדים וחברי מרכז הליכוד בעלי נכסים רבים בולמים את המס
    קשקש 06/10/2024 16:27
    הגב לתגובה זו
    19 5
    באמת שהגיע הזמן להיפטר מכנופיות החרדים שלא תורמים וגם עוצרים את גביית המס
    סגור
  • חחחחח דביל לאהרון ברק 10 דירות הבנת מצביע לפיד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/10/2024 17:10
    הגב לתגובה זו
    5 11
    סגור
  • שקר,אם כבר לשר השיכון (ל"ת)
    שקוף לכולם 07/10/2024 00:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    תומך במעלימי מס או אולי הוא בעצמו מעלים ? (ל"ת)
    דש 06/10/2024 16:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 28.
    שכחתם שיש הרבה בתים מושכרים כך והורסים לשכנים שלהם את
    B&B 06/10/2024 16:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    החיים. בהם צריך לטפל!
    סגור
  • 27.
    שיבטלו את מס הרכישה ויתירו קיזוז הוצאות שוטפות ואז זה
    יהוה 06/10/2024 15:49
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יהיה מס הוגן.
    סגור
  • 26.
    שקשוקה
    מטבוחה 06/10/2024 15:41
    הגב לתגובה זו
    19 2
    למה בן אדם צריך יותר מדירה אחת אלה אם לא להרוויח מזה כסף העשירים מתעשרים והעניים מתענים איסור להחזיק יותר מדירה אחת לבן אדם יוציא מיליון דירות לשוק והמחירים ירדו אבל בגלל שכל מקבלי ההחלטות יושבים כל אחד על 4 דירות זה המצב
    סגור
  • שקשוקה
    מטבוחה 06/10/2024 17:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל צרפתי בא קונה פה בניין והזוגות הצעירים אין להם ברירה לשתעבד לשיכירות
    סגור
  • 25.
    הגדלת מס על רווחי הון ל30 אחוז והכל יסתדר ברגע
    שמול 06/10/2024 15:40
    הגב לתגובה זו
    2 15
    אבל למה שיעשו את זה הרי אלה חברים טובים ובחברים לא פוגעים. החברים האלה מרווחים הרבה יותר טוב מאדם שמשלם מס על המדרגה הגבוהה ביותר למה? ככה!!!
    סגור
  • 24.
    אם היתה פה ממשלה נורמלית...
    אלון רוזנצוייג 06/10/2024 15:36
    הגב לתגובה זו
    11 4
    לא הייתם מתווכחים כעת את מי צריך לחסל פיננסית.
    סגור
  • מי מתאים לפיד החלול גמץ הדחליל פפפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/10/2024 17:12
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 23.
    לשר חיים כץ יש 10 דירות שהוא משכיר לפי הדיווח שלו
    חיימו 06/10/2024 15:25
    הגב לתגובה זו
    22 1
    מעניין מפנסיה של תעשייה אוירית ומשכורת של שר בישראל 25 אלף נטו בלבד איך הגיע לעושר הזה?
    סגור
  • 22.
    משכירי דירות
    שי 06/10/2024 15:24
    הגב לתגובה זו
    6 11
    להרבה מבוגרים , הדירה היא הפנסיה שלהם. למה הם צריכים לשלם על זה מסים?
    סגור
  • שימכרו את הדירות ויחיו מהריבית של הפיקדון
    יענקל 06/10/2024 16:32
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ממתי פנסיונרים צריכים לשבת על דירות ולקבל הכנסות משכירות? מה ההיגיון בזה בשוק שבו חסרות דירות למגורים?
    סגור
  • כי גם על פנסיה יש מסים (ל"ת)
    מנחם 06/10/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 21.
    הגיע הזמן, למסות את שכירות הדירות כמו גם את רווח ההון. (ל"ת)
    דוד ח. 06/10/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • שולם מס רכישה 8 אחוז
    משה 06/10/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש מס רכישה שזה עשרות אלפי שקלים. .. קודם צריך להחזיר את המס הזה ואז לקזז
    סגור
  • 20.
    לשלם מיסים? אחר כך בטח תרצו שנתגייס... (ל"ת)
    לא רוצים שוויון 06/10/2024 15:19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 19.
    צריך להיות כמו בכל ארצות המערב.
    פנסיונר 06/10/2024 15:15
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל תושב וכל אזרח ( בארה"ב) חייב בהגשת דו"ח.
    סגור
  • מזומן
    משה 06/10/2024 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וגם מקבל זיכויים
    סגור
  • אנחנו לא כמו המערב
    אין דימיון 06/10/2024 17:11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ההוצאות למחיה לא דומות בשום דבר למדינות מערביות
    סגור
  • 18.
    לא יתרום
    אבי 06/10/2024 15:11
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מה שגרם זה שמשכירים יחשיבו עוד 10 אחוז לחוזה לא יגידו אלא מראש יעלו למעלה. הם לא ישלמו מכיסם זה יהיה גורף וככה תיווצר עליית מחירים המדינה תכניס השוכרים ישלמו.
    סגור
  • 17.
    לא בטוח שהאג'נדה של גפני מיהדות התורה היא לדווח על משכי
    yehuda04 06/10/2024 15:07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לא בטוח שהאג'נדה של גפני מיהדות התורה היא לדווח על משכירי דירות. יושבים איתו בממשלה ובתנועה אנשים שיש להם מספר דירות והדבר האחרון שהם רוצים הוא שיחול עליהם דיווח. גפני יודע מה האינטרס הציבורי, אבל האינטרס של החברים שלו שונה לחלוטין
    סגור
  • 16.
    כל 120 חברי הכנסת
    טייקון 06/10/2024 15:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    והבגצ פרקליטות והטייקונים מחזיקים כל אחד בכמה דירות .אז לאף אחד אין אינטרס להוריד מחיר הדירה .ולקחת מס על דירות להשכרה.
    סגור
  • 15.
    שמשקיעי הבורסה ישלמו מס רכישה 8% על מניות (ל"ת)
    רוצים שיוויון? 06/10/2024 14:58
    הגב לתגובה זו
    15 29
    סגור
  • משלמים 25% אחוז על הרווח.
    אלון 06/10/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
    12 2
    המס הכי גבוה בעולם על רווח.
    סגור
  • הם משלמים 25% על רווחים, שישלמו בעלי הדירות העשירים.
    דוד ח. 06/10/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    10 1
    וגם לישלמו על רווח ההון על עליית ערכי הדירה.
    סגור
  • 14.
    משפרי דיור לא צריכים לשלם שקל
    היי טק 06/10/2024 14:49
    הגב לתגובה זו
    16 3
    יש הרבה אנשים שיש להם רק דירה אחת והם משכירים אותה ושוכרים אחרת. ההוצאה שלהם על השכירות כיום אינה מוכרת וההכנסה מהשכירות חייבת במס. אין בזה שום צדק .
    סגור
  • שטויות, יש קיזוז בין דמי השכירות להכנסה מההשכרה (ל"ת)
    ישראל ישראלי 06/10/2024 23:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מדובר על דירה להשקעה! לא דירה ראשונה (ל"ת)
    שי 06/10/2024 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    לחרדים יש הרבה דירות להשכרה כסף מזומן פטור ממס
    v 06/10/2024 14:47
    הגב לתגובה זו
    41 8
    לחרדים יש הרבה דירות להשכרה כסף מזומן פטור ממס
    סגור
  • איך ישלהם את זה אם לא כסף שחור (ל"ת)
    משה 06/10/2024 17:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מוזמן לחקות אותם, אבל עד הסוף... (ל"ת)
    רפי 06/10/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 12.
    להטיל מס דרקוני על קניית דירה להשקעה, אם בכלל
    מישל 06/10/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    19 8
    לעשות רגולציה שאוסרת קניית דירה שניה, למי שיש עודף כסף שישקיעו בשוק הון ( עידוד ע"י הורדת מס על רווח, אך השר הכושל רוצה להטיל מיסים על קרנות השתלמות).
    סגור
  • מזומן
    משה 06/10/2024 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מנוגד לחוק .
    סגור
  • ואז לא יהיו מספיק דירות להשכרה ושכה"ד יקפוץ לשמים
    אחד 06/10/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
    4 3
    צריך לתת לשוק לעשות את שלו, בלי יותר מידי רגולציה. מי שרוצה שיקנה דירה, ישלם מס רכישה, וישכיר אותה, וישלם 10 אחוז. מי שרוצה שיקנה ניירות ערך, לא ישלם מס רכישה, וישלם 25 אחוז על דיבידנד. ומי שרוצה שישים בפקדון בבנק או באגרות חוב, או בכל דבר אחר שנראה לו הכי טוב
    סגור
  • 11.
    נתנו 40% הנחה במחיר למשתכן - ושכר הדירה לא ירד 40%
    מתגלגל או לא 06/10/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    27 1
    למה אנשים שקיבלו הטבה ענקית מהמדינה וקנו בזול, לא גלגלו את זה לדיירים על ידי השכרה במחיר מוזל? נראה כאילו כולם משכירים במחיר השוק, זה שנקבע לפי ביקוש והיצע ( אי אפשר להעלים אוכלוסיה שכבר נולדה וגם לא דירות שכבר נבנו). הסיפור שלפיו מי שכועס על המדינה גובה יותר שכירות ומי שאסיר תודה למדינה גובה פחות שכירות - לא עובד בשטח
    סגור
  • מחיר למשתכן
    v 06/10/2024 14:52
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מחיר למשתכן גניבת כסף ממשלמי המסים
    סגור
  • 10.
    להשוות את המיסוי על השכרת דירות לרווחי הון בבורסת ת"א (ל"ת)
    שמעון 06/10/2024 14:35
    הגב לתגובה זו
    21 3
    סגור
  • אין פחת על מניות
    ss 06/10/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 7
    על דירות יש
    סגור
  • 9.
    אם רוצים למסות דירה שניה
    nnm 06/10/2024 14:33
    הגב לתגובה זו
    14 2
    שיקזזו את הרווחים עם עלויות המשכנתא על אותה הדירה
    סגור
  • מהלך צודק (ל"ת)
    איציק 06/10/2024 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    להטיל מס על שכ"ד בניכוי התשלום החודשי על המשכנתא (ל"ת)
    דב 06/10/2024 14:31
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • אז אנשים ישקיעו בחול, ויקחו משכנתה לרכישת עוד דירה בארץ
    אוקי 07/10/2024 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול אחד תופר לעצמו הנחות מותאמות אישית ובינתיים משקיעים מוסווים פחות או יותר קנו דירות בהנחות של מיליונים ע"ש ילדים, משכירים אותן בפטור מוגדל כי הילד שוכר ומשכיר וימכרו ברווח אדיר, פטור משולש ומסריח ביותר. ואף אחד לא מדבר, אולי צריך לבדוק את הקרבה של ה"זוכים"?
    סגור
  • 7.
    שקונים משלמים 8 אחוז מס רכישה מספיק (ל"ת)
    שפוי 06/10/2024 14:26
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 6.
    יגלגלו את המס על השוכרים (ל"ת)
    משכירים 06/10/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
    9 10
    סגור
  • 5.
    ומה יעשה שר השיכון שיש לו הר של דירות? (ל"ת)
    דיווח 06/10/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
    30 2
    סגור
  • יש לך 3 דירות ואתה
    v 06/10/2024 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לך 3 דירות ואתה משלם 5% מס במקרה שאתה מדווח אתה יכול לקבל 18k אם אתה עובד ומקבל 20K אתה משלם 40-45 כל המסים
    סגור
  • 4.
    שיגידו מה מגיע לנכים ולמסכנים
    איציק 06/10/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהם מחביאים את הזכויות שמגיעות להם בחוק. אבל לשלם למדינה רוצים חוקנאה דורש נאה מקיים , בושה של כתבה. שישלחו לנכים את הסעיפים פגימות שמגיע להם
    סגור
  • 3.
    רק מיסוי-למה לא מגלים מה הזכויות שלו מהמדינה
    עמי 06/10/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכים רגילים ונכי צה"ל לא מקבלים מהמדינה ידע ששווה מיליארדים-מה מגיע להם כל פעם שמבקשים זאת משקרים ומרמים את המסכנים של החברה נכים ,חולים שלא יכולים להתפרנס. למה ככה ? זה בסדר?קודם שיתלבשו על זה ואח"כ מה מגיע לקחת מהאזרח שאולי יש לו ואולי אחרת
    סגור
  • 2.
    משה גפני לכלא (ל"ת)
    רועי 06/10/2024 14:10
    הגב לתגובה זו
    27 10
    סגור
  • 1.
    מחירי השכירות יעלו
    בעל דירה 06/10/2024 14:04
    הגב לתגובה זו
    8 12
    כל מה שהאוצר יעשה זה לגרום לעלייה במחירי השכירות וכתוצאה מזה עלייה במדד המחירים לצרכןכולם מפסידים חוץ מהמדינה-כרגיל
    סגור
  • אה טוב... כי לפני 3 חודשים פמפמו עלי של 3% במחירי
    מני 06/10/2024 16:25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השכירות וכל רודפי הבצע העלו במודעות 20%. מספיק לפמפם! תשואה בפק"מ כבר עושה יותר. הבעיה שהתרגלו ל 20% עליה שנתית במחיר הדירה( בהצלחה למוכרים ולשוקעים)
    סגור
  • מחיר השכירות נקבע על פי ביקוש והיצא
    אתה טועה 06/10/2024 16:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    וזהו, נקודה. אתה יכול גם לדרוש 100000 שח למטר בשכירות, לא תקבל. דירה ריקה זה עסק יקר כך שהמשכירים לא יכולים להתפזר יותר מידיי.
    סגור
  • אתה צודק (ל"ת)
    מנחם 06/10/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות