איך משכירי הדירות מתחמקים ממס והאם זה "כשר"?

מפיצול שכר הדירה לשניים, תשלום על תיקונים וריהוט שמפחיתים את שכר הדירה מתחת לרף הפטור ועד תשלום בשחור - ואיך רשות המסים נלחמת בתופעה
 | 

בישראל קיים פטור ממס על הכנסה משכר דירה של עד 5,654 שקל. מעל סכום זה יש תשלום מס. המס נמוך במיוחד - כשיש כמה אפשרויות תשלום: מס של 10% מהשקל הראשון. תשלום מס לפי שיעור המס הרלבנטי לנישום כשההוצאות הרלבנטיות מותרות בניכוי לצרכי מס ואפשרות שלישית היא פטור עד הרף האמור, כשאם שכר הדירה מעל הרף, ההפרש בין שכר הדירה בפועל לרף יירד מהרף וייקבע את הסכום הפטור המעודכן. מעל סכום זה, יהיה מס שלא מיגיעה אישית. כן, זה מבלבל - הנה דוגמה...

  שכר דירה בשחור  - כדי לא להגיע לרף 

 

המס המגוחך על שכר הדירה 

נניח ששכר הדירה הוא 5,500 שקל - יש פטור מלא. נניח ששכר הדירה 6,500 שקל. במצב כזה, יש פער של 846 שקל בין שכר הדירה בפועל לרף (6,500 שקל פחות 5,654 שקל). את הסכום הזה מורידים מהתקרה ומקבלים את סכום הפטור - 4,808 שקלים (5,654 פחות 846 שקלים). הסכום החייב - 1,692 שקלים (6,500 שקלים פחות 4,808 שקלים). המס יהיה במינימום 31%.

משכירים לא רוצים לשלם מס - גם לא את ה-10% שזה מס מגוחך ובוחרים במסלול עם התקרה. אבל מה קורה שהם חורגים? יש את אלו שעובדים ללפי החוק ומשלים. יש רבים מאוד שלא. מסתבר שישראלים רבים פשוט לא מדווחים ולא משלמים. קבוצה אחרת, אולי מתוחכמת יותר פשוט עובדת בשחור - למה בכלל לציין בהסכם ששכר הדירה הוא 6,500 שקלים. נכתוב 5,500 שקלים ונקבל את ההפרש בשחור, ויש שיטות נוספות שמייצרות למשכירים תחושת ביטחון - שהם בסדר, שהם לא עוברים על החוק, זה לא בהכרח נכון.    

כותרת ראשית

- כל הכותרות

 

השיטות של משכירי הדירה שלא לשלם מס

יש קבוצה מאוד גדולה של משכירים בשחור ויש קבוצה נוספת אפילו מתוחכמת יותר. שחור זה שחור, הם לא רוצים לעבור באופן גס על החוק. הם רוצים לישון טוב בלילה, אז הם ישחקו במספרים במקום להשכיר לכם ב-6,500 שקלים הם ישכירו לכם את הדירה ב-5,500 שקל ויגבו מקדמה של 1,000 שקל כפול 12 - 12 אלף שקל מראש. הם יקראו לזה תיווך, מקדמה, דמי עסקה. השם לא משנה, העיקר מבחינתם שהסכום יצא מההסכם של שכר הדירה. ואם לשוכרים אין 12 אלף שקל במזומן, יפצלו את זה. אבל בלי להשאיר עקבות שזה שכר דירה.
בניין דירות בתל אביב; קרדיט: דורון סהר
בניין דירות בתל אביב; קרדיט: דורון סהר

שיטת המקדמה מקובלת וידועה ולשוכרים אין באמת אפשרות להגיד לא. במיוחד כשהביקוש לדירות גבוה מאוד. אם הם לא רוצים, הם יפספסו את הדירה. 

 

פיצול של התשלום - שכ"ד ותשלום על ריהוט

יש דרכים נוספות בהם המשכירים דואגים להישאר מתחת לתקרה, לפחות בעיניה של רשות המסים. המשכיר יכול להוריד את שכ"ד לכאורה, אך לכלול בהסכם נפרד את הריהוט, את החנייה את החצר או כל דבר אחר העולה על רוחו. כלומר לפצל את הסכום. במקום להשכיר ב-6,500 שקל, שכר הדירה הוא 5,500 שקל ויש עוד 1,000 שקלים של החזר הוצאות. ככה נשארים מתחת לרף. 

דוגמה נוספת - במקום 6,500 שקל, משלמים שכר דירה של 5,500 שקלים ומשלמים 12,000 שקלים על הריהוט; ואפשרות נוספת - שלמו 5,500 שקל ונתקן את המזגן, החלון  והמטבח. העיקרון ברור, פיצול שכר הדירה לשניים כך שהחלק ה"רשמי" יהיה נמוך מהתקרה. ככה זה כאילו נקי.

 

הפחד של המשכירים - חובת הדיווח


המשכירים חושבים שהם יכולים לישון טוב בלילה, ולמקום הזה בדיוק רוצים ברשות המסים להיכנס - לאותם משכירים שלא מדווחים בכלל, שמקבלים בשחור ושעושים קומבינות. הם יוכלו להגיע לקהל הגדול הזה אם יהיה מאגר של משכירי דירות, אבל תתפלאו - אין מאגר כזה. יש התנגדות נחרצת של משה גפני ואנשי ועדת הכספים - גפני אפילו גער באוצר שהעלה את ההצעה הזאת שוב ואמר - "מה אתם חושבם שהשתנתי. מה אתם מחזירים את זה שוב לשולחן, זה לא רלבנטי". בעבר הלא רחוק, גדעון שר שהיה שר המפשטים דאז היה זה שהכשיל את הקמת המאגר. 

רשות המסים מתעקשת ומנפנפת בזה שיש כאן מיליארד שקלים שיגבו במהלך השנים הבאות. האוצר תומך ומנסה להעלות את העניין שוב - האוצר ורשות המסים רוצים להחיל חובת דיווח למשכירי דירות - משה גפני עוצר את זה.


  שי אהרונוביץ, מנכ"ל רשות המסים         (יעל צור)


מעבר לכך שמיסוי שכר דירה הוא צודק, מוסרי, מייצר שוויון בינו לבין מיסוי הון ורווחים על השקעות אחרות, הוא נחוץ לקופה הציבורית. אלא שבאוצר מבינים שהסיכוי להטיל מס נמוך. הם לא יוותרו על הקפאת תקרת שכר הדירה שהיא בעצם הקטנת ההטבה למשכירים והם ינסו להתעקש על חובת הדיווח. 

חובת דיווח תייצר לאנשי רשות המסים דטה גדול ותקפיץ להם "חריגים". אם משה משכיר דירה של 5 חדרים בצפון תל אביב ב-5,500 שקלים - יש כאן סיפור. המאגר גם יציף שלמירי ואיציק יש דירה להשכרה ולכל אחד מהילדים בגילאי 19 עד 23 יש גם דירה. הכיצד? אולי מדובר בדירות של ההורים. מאגר יביא באופן אוטומטי לפחד אצל המשכירים שעושים את הקומבינות ומעלימים בשחור ויביא אותם לדווח ולשלם מס. במקביל הוא יוביל לחשיפות גדולות של רשות המסים. כל פוליטקאי הגון אמור להסכים ולדחוף ליצירת מאגר דיווח. 

רשות המסים התחברה לטאבו


בחצי שנה האחרונה יש לרשות המסים כלי נוסף וחשוב. רשות המסים קיבלה את נתוני הטאבו (רישום הדירות) והיא מצליבה את המידע שברשותה לרישום בטאבו. כאשר רואים שיש משפחה שמחזיקה בכמה דירות והיא לא מדווחת - פונים אליה. כאשר רואים החזקה בטאבו של דירה שנייה במקום ששכר הדירה בו עולה על הרף והיא לא מדווחת - אפשר לפנות אליה 

המידע מהטאבו הוא גדול ומרשים, אבל הוא עדיין לא מספק את כל התמונה. כדי להגיע למכלול המידע יש צורך בחובת הדיווח.

 

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    בגליל ים המשכירים מצפצפים על החוק.
    שגית 11/10/2024 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגליל ים משכירים ב 8000 וב 10000 ופשוט מצפצפים על החוק. מס הכנסה כבר מגיע ....
    סגור
  • 39.
    מיסוי שכר דירב
    מפוקח 10/10/2024 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין בעיה למסות ולשלם מס על שכר דירה, רק שהיה הוגן , כלומר אם לצורך הדוגמא הפטור הו 5000 שח ושכר הדירה הוא 6000 שח , אז יש לנו הפרש של 1000 שאינו פטור ממס ואז 10 אחוז אמורים להיות 100 שח מס כלומר 10 אחוז מ1000 שח כי ה5000 שח גם ככה פטור , לא צרייך להתחכם עם האזרח פשוט להיות הגון
    סגור
  • 38.
    גניבה לאור היום:אדם קנה דירה בכסף שפטור ממס!מה עכשיו??
    אורנה 10/10/2024 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה צריך שוב ושוב ושוב ושוב לשלם עוד ועוד ועוד מיסים?? זה לא גניבה?
    סגור
  • 37.
    בואו נראה את כול גיבורי המקלדת פה משכירים דירות למתחזים
    בואו 10/10/2024 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבריינים, מגדלי מעבדות סמים וסתם המיץ של הזבל, ואז נעשה השוואה עם סיכוני השקעה בשוק ההון, כדאיות ואחוז מס...
    סגור
  • 36.
    לא הייתי משכיר דירה בשחור בחיים
    א 09/10/2024 17:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי אפשר לסמוך על דייר שישמור על הנכס,אז להפוך את הדייר לשותף לדבר עבירה? מפגר מי שעושה את זה
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    צריך מס על עצם העיסוק בתחום בלי קומבינות (ל"ת)
    גד 09/10/2024 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מה שלא אמרו שניתן לעבור בין מסלולים
    אבי.מ 09/10/2024 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדבר חשוב מאוד בשנה בה עשיתם שיפוץ בדירה, תוכלו ללכת לפי מסלול מס מלא, לנכות הוצאות ובכך לא לשלם באותה השנה כלל מס
    סגור
  • 33.
    שכירות
    אלמונים 09/10/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עשינו בקר בכול העולם מי שמשכיר דירה הולך למחלקת ארנונה בעיריות וחשמל ועוד הם שולחים העתקים למס הכנסה שידעו מי שכר דירה וכמה האן בארץ מלמדים איך לגנוב שאלנו במס הכנסה למה לא עושים כמו בחו"ל צחקו העברנו את התשובה למי שצריך לדעת וגם בחו"ל שידעו אין הפשע משתלם בארץ לעביר לשר האוצר שר הפנים מחלקת תקציבים מנכ"ל מס הכנסה נחכה לתשובה חיובית שתתנו הוראה לשילטון המקומי לשלוח העתקים כמו שהם שולחים חשבונות לתושבים לעביר למי שביקשנו
    סגור
  • 32.
    בהרצליה ורמת השרון עברייני מס
    יעלי 08/10/2024 23:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחיר השכירות בהרצליה ורמת השרון מעל 8000 ש"ח, ולכן משכירי הדירות בהרצליה ורמת השרון צריכים לשבת בכלא.
    סגור
  • 31.
    תפסיקו להסיח את דעתנו, צריך להפסיק לממן פרזיטים
    חרדים 08/10/2024 15:18
    הגב לתגובה זו
    3 7
    תפסיקו להסיח את דעתנו, הממשלה צריכה להפסיק לממן פרזיטים שלא מתגייסים ולא עובדים, וגם משרדי ממשלה מיותרים. כל הכתבות שמדברות על נושאים אחרים בעצם מעבירות את החוצפה הזאת לסדר היום
    סגור
  • 30.
    כמה שטויות..........
    רועה החשבון האסלי 08/10/2024 13:22
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כל השיטות ה"כשרות" שלכם לא כשרות ולא עומדות בחוקי המס. למה לחרטט?
    סגור
  • 29.
    אמת
    נרי 07/10/2024 22:39
    הגב לתגובה זו
    3 5
    בס"ד למה שהמדינה לא תייצר דירות מסובסדות בלי מס לאזרחים נאנקים
    סגור
  • 28.
    אמת
    נרי 07/10/2024 22:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בס"ד שמענו איך מבזבזים מיליארים על מופעים בכל מיני עיריות . איך שופכים כספי ציבור על מכרזים מזויפים איך בוחנים אגפי מדינה לפי בזבוז הכספים ולא לפי כמות החסכון .. הלואי שכמו שמחפשים את החורים הקטנים בכל פינה כך גם יחפשו בחור הגדול שנשפך מהמדינה עצמה כל היגע והדמעות של האזרח המפרנס
    סגור
  • 27.
    למדתי
    למדתי 07/10/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למדתי שבמשחקי הכסף יש משחיל ויש מושחל. האם המשחילים כבר קלטו לפני כמה חודשים מה הולך לקרות בנדל"ן?
    סגור
  • 26.
    גפני צודק באלף אחוז!! זה יקפיץ את מחירי הדיור בטירוף!! (ל"ת)
    אחד שיודע 07/10/2024 21:08
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 25.
    גפני מתנגד כי כל המגזר החרדי עובד בשחור (ל"ת)
    אני 07/10/2024 20:38
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 24.
    קומבינה חישובית
    ניר 07/10/2024 18:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לתשלום מס מעל סכום הפטור עשו קומבינה חישובית כדי לא להגיד תכלס שמדובר בכפל מהמס השולי. יוצא לי שמעל סכום הפטור אני צריך לשלם כמעט 100% מס (94%). זה נראה למישהו הגיוני?
    סגור
  • לא הבנת
    אמונחטאפ 08/10/2024 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדוגמא זה בערך מינימום 500 שקל ומקסימום כנראה 800
    סגור
  • 23.
    קשקוש. כמות המעלימים לדעתי נמוכה מאוד (ל"ת)
    כמות הכסף נמוכה 07/10/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • כמה דירות יש לך???? (ל"ת)
    ישראל 07/10/2024 22:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 22.
    פשע בחסות המושחתים
    רוני 07/10/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בכנסת. אני מכיר אישית עם עשרות דירות וסוויטות בבעלותם שמכניסים מאות אלפי שקלים כל חודש מבלי לשלם אגורה אחת מס, בזמן שאני מפקיד כמה שקלים בפיקדון בבנק ומורידים לי 15 אחוז מס על זה. זה צודק?? הנבלות בממשלה בעצמם מושקעים בנדלן ולכן לא יפגעו ברווחים של עצמם לעולם.
    סגור
  • 21.
    לא נכון
    שלמה 07/10/2024 16:50
    הגב לתגובה זו
    12 5
    אתם לא מבינים ברגע שיהיה מס המס יפול על השוכרים שהם אנשים קשי יום אז תרגעו
    סגור
  • 20.
    ברור שזה כשר-כל מה שעושים החרדים הוא כשר אך מסריח... (ל"ת)
    הדר 07/10/2024 16:46
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 19.
    מדינת קומבינה בחסות השלטון
    קומבי 07/10/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
    7 5
    מי שעובד ממן את כל הנוכלים ומעלימי המס למינהם. בסוף ישארו פה אוכלוסיות חלשות ועשירים... כמו ברפובליקת בננות. שיהיה לנו בהצלחה
    סגור
  • 18.
    מה עם פחת
    הומלס 07/10/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רשות המיסים אינה מעוניינת להיתעסק עם נושא הפחת ולכן מעדיפה את המצב הקיים
    סגור
  • 17.
    הסכום החייב - 1,692
    הומלס 07/10/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זהוא חוק עקום ומעוות מדוע המס הוא על 1692 כאשר ההפרש הוא 846? כאן מתחילה הבעיה!
    סגור
  • כפול 2
    חישוב חישוביהו 11/10/2024 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד שמבקשים ממני להסביר את זה - אני פשוט מסביר שהמס הוא על פי 2 החריגה מתקרת הפטור. למה? כדי כאילו קצת "לתקן" את החוסר צדק מבחינתם של אלו שאין בבעלות נדל"ן שצועקים כל שני וחמישי כמה זה לא הוגן שאין מס מהשקל הראשון כמו שיש להם בהשקעות הדפוקות שלהם בבורסה! סליחה הימורים..ששם משלמים 25 אחוז מס מהשקל הראשון
    סגור
  • אתה טועה
    אמונחטאפ 08/10/2024 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הסכום שציינת משלמים מס לפי המס השולי
    סגור
  • לא הבנת
    אמונחטאפ 08/10/2024 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשלום הוא במינימום 500 בערך ובמקסימום 800 וזה הגיוני מאד מבחינת מס פרוגרסיבי
    סגור
  • כדי ליצור רציפות שלא תהיה קפיצה אנומליה
    רק;1 07/10/2024 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי אם התקרה 5500 אז 5501 ישלם 10% על הכל?
    סגור
  • 16.
    לסחוט עוד כמה טיפות מילמון סחוט. ארץ זבת מס אגרות והטל
    לימון סחוט 07/10/2024 16:08
    הגב לתגובה זו
    6 5
    מעניין שאף פוליטקאי לא חשב להוריד את כלל המסים מהאזרחים, ובמילא לא ינסו לקמבן קומבינות. אם כולם מנסים לקמבן סימן שיש תקלה בכל המערכת.
    סגור
  • 15.
    צריך לשחרר דירות מושכרות לשוק הדיור כדי להוריד מחירים (ל"ת)
    מושון 07/10/2024 16:03
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 14.
    למה לא להלאים כמו בקובה?
    חושחד 07/10/2024 16:00
    הגב לתגובה זו
    7 16
    לידיעת, כל הכתבים יש גם אנשים שחסכו וקנו דירה במקום להתעלק על המדינה כהכנסה נוספת.שילמו, מס על המשכורת, מס על השקעה, מס שבח ועכשיו גם מס נוסף.זוהי, מדינה חופשית וכלכלה חופשית אחר, העדיף לנסוע כל סוף שבוע לאמסטרדם לקנות קנאביס, לבלות במסיבות ואחר חסך מה הבעיה? למה, צריך לשלם 4 פעמים מס?
    סגור
  • 13.
    המיסוי ממש לא צודק
    שי 07/10/2024 15:57
    הגב לתגובה זו
    13 16
    כמו מס רווחי הון אם אני מפסיד את כל הכסף בשוק ההון המדינה נושאת איתי בהפסד? כנל בית- אם השוכר מחריב לי את הבית המדינה חולקת איתי שיפוץ?
    סגור
  • הוא ממש צודק
    אמונחטאפ 08/10/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם בשוק ההון אתה יכול לקזז הפסדים ברווחים וגם בדירה מושכרת שאתה משלם לפי המס השולי אתה יכול לקזז את כול ההוצאות
    סגור
  • 12.
    ההשקעה היחידה עם מס על הקרן (ל"ת)
    אחד 07/10/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 11.
    למה גפני מתנגד? (ל"ת)
    יענקל 07/10/2024 15:40
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • גפני
    טייגר 08/10/2024 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תבדוק כמה דירות יש לו או למשפחתו-
    סגור
  • 10.
    מי שידפקו זה משכירי הדירות ולא הפוליטיקאים עם כמה דירות (ל"ת)
    אפק 07/10/2024 15:29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 9.
    דיי להרס
    שפוי 07/10/2024 15:10
    הגב לתגובה זו
    12 17
    תפסיקו תפסיקו !!!! כול כתבה שניה זה על משכירי דירות תפסיקו לקנא ולהטעות את הציבור משכירי דירות שילמו מס רכישה גבוה שאין אותו בבורסה וגם התשואה על השכירות הנמוכה וזה לפני כאב הראש של השוכרים במיסים גבוהים לא יהיו דירות להשכרה גם לקבלנים זה לא כלכלי
    סגור
  • 8.
    הכותב טועה ומטעה
    אמונחטאפ 07/10/2024 15:02
    הגב לתגובה זו
    16 16
    השקעה בדירה היא כמו השקעה בבורסה והכללים צריכים להיות זהים. כשקונים דירה חדשה להשקעה משלמים מע"מ ומס רכישה, תיווך ועו"ד שלא כמו בבורסה מדיניות המיסוי הקיימת התחשבה בזה והכתבה היא חד צדדית
    סגור
  • חלש בהבנת הנקרא
    הומלס 07/10/2024 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    נדל"ן ושוק ההון הם כמו תפוחים ותפוזים שני דברים שונים לחלוטין. השקעה בבורסה היא נזילה, אפשר לממש בכל רגע. ההפסדים במידה וישנם מוכרים במס הכנסה. נדל"ן היא השקעה לזמן ארוך למספר שנים לפחות, יש עלויות משמעותיות ברכישה ומכירה, יש עלויות תחזוקה ופחת. ואין ההכרה בהפסדים. (דירה שלא מושכרת לזמן ארוך)
    סגור
  • הנושא הוא מסוי ולא השוואה של אפיקי השקעה
    אמונחטאפ 08/10/2024 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז אתה חלש בהבנת הנקרא
    סגור
  • 7.
    חבר'ה תעשו הגהה לפני אתם מפרסמים
    אייל 07/10/2024 14:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש המון שגיאות וטעויות הקלדה.
    סגור
  • 6.
    ולמה גפני לא מסכים?
    rv61@walla.com 07/10/2024 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה הסיבה?
    סגור
  • 5.
    לחייב כל בגיר בדוח מס שנתי כל שנה
    דודו 07/10/2024 14:26
    הגב לתגובה זו
    5 8
    ואחת ל5 שנים הצהרת הון. לכולם ,לכל מי שיש מספר זהות .. ואז הכל יסתדר בקופת המדינה.
    סגור
  • בדיוק כמו בארהב. (ל"ת)
    משה 07/10/2024 17:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    ח"כ הם בעלידירות אז למה שיתמכו בחוק דיווח כללי
    חיגז 07/10/2024 14:16
    הגב לתגובה זו
    11 6
    לחכ ובעיקר החרדים יש כמה דירות לכן גפני וחבריו מתנגדיםלחוק. צריך לחייב את חכ להצעיר כמה דירות ברשותם ואז תהיה שקיפות.
    סגור
  • 3.
    מצחיק: "כל פוליטיקאי הגון אמור להסכים"
    גד 07/10/2024 14:01
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ההתנגדות של גפני היא לשם שמיים? החובה לדיווח מלא של כל הסכמי השכירות לרבות הקומבינות יחשוף את המעלימים. השכרת ריהוט , חניות וכו' חייבת במס מהשקל הראשון, זה לא בתחולת הפטור.
    סגור
  • 2.
    מס שכר דירה חייב להיות מ-1 שקל
    v 07/10/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
    24 9
    מס שכר דירה חייב להיות מ-1 שקל אם אני משקיע במניות אני משלם 25% אם אני שוכר 3 דירות אשלם 5% במקרה שיש דיווח
    סגור
  • שהמדינה תשתתף בפחת ,בריבית ובמשכנתא (ל"ת)
    אנונימי 07/10/2024 18:23
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • היא משתתפת.
    גל 07/10/2024 19:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במסלול המס המלא, כל ההוצאות הכרוכות בדירה, כולל פחת, מימון , תחזוקה שוטפת וכו' מקוזזים מהכנסות השכירות. אם רכשת דירה בהלוואה שמימנה את כל עלות הרכישה, סיכוי סביר שיהיו לך בכלל הפסדים לצרכי מס
    סגור
  • 1.
    נחמד אך חלקי
    אנונימי 07/10/2024 13:53
    הגב לתגובה זו
    12 17
    יפה לצדד בתשלום, אבל לא יפה להתעלם מכשלים. למשל משכיר ושוגר במקביל. אי הכרה בריבית וכד
    סגור
  • מה עם הפחת כמו בארה'ב
    רמי 07/10/2024 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    משהו משתתף עם בעל הנכס במיסוי שבקנייה, בריביות במשכנתא על הנכס
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות