הטירוף בבית"ר ירושלים: אברמוב לא מפסיק למכור מנויים - מה הסיבה?
1. ברק אברמוב ידע בדיוק לאן הוא כיוון במסיבת העיתונאים של תחילת העונה. בניגוד לבעלים אחרים בליגת העל, הוא הסביר שכסף לא קונה אותו. אברמוב יודע שלכל דבר יש מחיר, אבל בניגוד לעבר, בית"ר ירושלים עמדה על כך שהשחקנים הבכירים שלה יישארו בסגל. היא אמרה לא למכבי תל אביב בעניין עדי יונה, היא התעקשה שירדן שועה יישאר והתחילה להביא שחקנים. בדיוק בשלב הזה, רגע לפני התבוסה על הפועל חדרה, הסברנו לכם כאן למה בית"ר עומדת להפוך ללהיט החם של הליגה, גם מבחינת האוהדים. ויש לכך כמה סיבות טובות.
2. התקופה היא תקופה שונה לחלוטין מעידן משה חוגג. הייתי שם, סיקרתי אותה – זאת הייתה אחת הקבוצות הכי פחות נעימות לסיקור שחוויתי. בית"ר של אז הייתה קבוצה פומפוזית, דיברה הרבה ועשתה מעט, התגאתה בכל צעד שעשה חוגג – דיבורים לצד הפגנות. הרצון - שייח' מדובאי שייכנס כמשקיע ויחזיר את האליפות לבירה, חלומות על צוות אימון זר וחלומות על עידן חדש בלה פמיליה. במציאות: הפגנות בבית וגן, חיפוש אחר מאמן זמני, קומץ שקורא לחוגג להסתלק וקללות לעלי מוחמד.
3. אברמוב יודע את הסוד: לא צריך הרבה כדי לתדלק את אוהדי בית"ר. הוא ישב במסיבת העיתונאים והבין מהרגע הראשון שזה המנוע שלו למכירת מנויים. האוהדים שמעו אותו מדבר על עומר אצילי וידעו שהוא לא באמת יכול להביא אותו לקבוצה (אדון אברמוב, שחר היה לוקח אותו לפניך, הרבה לפניך, קצת צניעות), אבל התנחמו בכך שהוא משאיר את יונה ושועה יישאר יחד איתו. עד כמה שזה יישמע מוזר, גם האמירה הנחרצת שלו לגבי אופיר קריאף עשתה משהו.
נכון, הקהל של בית"ר אוהב את קריאף, למרות שלא מדובר בשחקן ברמת נבחרת ואולי אפילו שחקן ספסל ברוב הקבוצות בליגת העל, אבל התחושה היא שאברמוב רוצה אחרי שנים לעשות שינוי – לנער את כל המוכר ולפתוח עידן חדש. עובדה, הוא שלח חלק מהשחקנים הוותיקים הביתה (דגני, ביטון, גוטליב, פריידי) והביא לכאן שם שמוכר מנויים כמו פטריק טוואמסי (מעניין מה נראה העונה מקאני ומרסלן).
אברמוב, לטוב ולרע, לא אוהב משחקים. הקהל הבין את זה כשהחליט לשחרר את החבר הטוב אבוקסיס. מסיבת העיתונאים עושות לו, לפחות עד עכשיו, רק טוב.
4. העידן החדש והתקווה הם אלה שמניעים את אוהדי בית"ר, ואפשר לראות את זה דרך המספרים: אברמוב של העונה שעברה מכר מעל 10,000 מנויים, כשהטירוף התחיל בשל גמר הגמר (בית"ר התנתה את רכישת הכרטיס למשחק מול נתניה ברכישת מנוי) וכעת, בלי גמר גביע, הקבוצה הודיעה שכ-8,700 מנויים נמכרו עד כה, אבל הבשורה האמיתית מגיעה מכיוון היציע המזרחי. בניגוד לכל הציפיות, בית"ר מכרה את כולו והמכירה לא תתחדש.
חוץ מזה, די להסתכל על הצוות המקצועי שלה ולהבין שמשהו טוב עובר עליה. במכבי נתניה, הקהל והבעלים התעסקו עם אלמוג כהן. בבית"ר, אברמוב נותן לו לעבוד ומייצר לו שקט תעשייתי. גם ההגעה של ברק יצחקי, בלי קשר לשאלה אם יצליח או לא, הביאה מנויים – זאת דמות ששווה להתפלח בשבילה.
גם אם הוא כבר לא ממש זוכר איך עושים מספרת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.האימפריה עוד תחזור (ל"ת)כפיר הביתר"יסט 06/08/2024 17:46הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.כמו שההגנה של בית"ר נראתה מול אשדוד,כדאי להנמיךציפיותמרקוס 06/08/2024 08:40הגב לתגובה זו1 2מאד להנמיך....סגור
-
יש מקום להתחזק באימוניםאנונימי 07/08/2024 10:10הגב לתגובה זו1 0בהגנה זו תחילת עונה והגנה חדשה לגמריסגור