מכר דירה ב-17 מיליון שקל; המתווכת טענה שמגיע לה 340 אלף שקל, למרות שלא היה הסכם - מה קבע בית המשפט?

איך שופט הגיע להכרעה בעניין וכמה זה דמי תיווך?
 | 

מכר דירה ב-17 מיליון שקל וסירב לשלם דמי תיווך בטענה שהתחייב רק אם הדירה תימכר במעל 17.5 מיליון שקל. המתווכות טענו שהוא סרב לחתום על הסכם תיווך אבל התחייב בעל פה. בית המשפט קבע שהן צודקות. 

מדובר בדירה ברחוב הרב פרידמן שהוצאה למכירה על ידי המתווכות חנה דרעי ואירה טיטלבאום. השתיים הצליחו להוכיח לבית המשפט שהן אלו שהביאו את הרוכשים הפוטנציאלים והן אלו שבסופו של דבר הביאו את עסקת הרכישה. 

בעל הדירה טען שאין הסכם וההתחייבות היא רק באם הדירה תימכר בסכום כאמור של 17.5 מיליון שקל, אבל השופט אהרון אורנשטיין קבע כי המתווכות אמינות ותמך בגרסתם שבעל הדירה סרב לחתום לאחר שהבטיח להן לחתום על ההסכם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

השופט קבע כי פעילות המתווכות היא שהביאה למציאת רוכש, כאשר בין היתר המתווכות יצרו שת"פ עם משרד תיווך אחר ופרסמו את הנכס. השופט הדגיש כי המוכר ידע שהמתווכות פועלות למכירת הבית ושיתף עמן פעולה באופן שוטף.

עוד קבע השופט כי למרות שאין הסכם כתוב ולמרות הגישה של בית המשפט העליון לדרישה של קיום חוזה, הרי שיש יוצאים מהכלל, כמו במקרה הזה. 

תגובות לכתבה(75):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    ירושלים
    איתן 18/07/2023 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב מאוד העולם לא הפקר מגיע להם לקבל עבור עבודתם
    סגור
  • 45.
    יש את חוק המתווכים
    מתווך (לשעבר) 18/07/2023 07:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אשר בא לפתור בעיות מעין אלו. אם השופט החליט לפסוק לטובתן, היה יפה אם נבין מדוע? הוא הבטיח. סו ? במצב כזה יכולים לצוץ עוד כמה מתווכים , ולטעון שהוא הבטיח להם. ועכשיו, לך תוכיח מי הגורם היעיל ?
    סגור
  • לא הבנתי , יצוצו עוד אנשים שיכולים להוכיח ששילמו
    קוקרצה 20/07/2023 06:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על פרסום הדירה בפרסומות שהביאו לקוחות שרכשו את הדירה ? נראה לי לא הבנת בדיוק מה זה אומר עובדות אמינות ..
    סגור
  • 44.
    זו הבעייה???
    ריאליסט 17/07/2023 20:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעייה שחצי מהסכום הולך לעבריינים מרשות המיסים ולמדינה.....זו הבעייה
    סגור
  • 43.
    מקצוע התיווך עבר מן העולם
    נאוה הורביץ ברוורמן 17/07/2023 19:30
    הגב לתגובה זו
    10 3
    לא סביר לגזור 2% על תיווך. בעולם המידע הנגיש ואינספור אתרי מכירות של נדל"ן ושאר נכסים לא סביר לבקש כמעט חצי מיליון ש"ח על דירה רק כי יצרת אץ השידוך בין המוכר לקונה. אולי צריך להגביל את תקרת התיווך לסכום מסוים או פשוט לא לעבוד עם מתווכים.
    סגור
  • טען עוד
  • למה עבר מן העולם?
    יאיר 18/07/2023 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל עוד יש מי שמעוניין שיעשו עבורו את העבודה למציאת קונים זה לא יעבור מהעולם. המחיר הוא מה שמקובל בד"כ ולהערכתי הם עשו פה עבודה במציאת קונה ולא מצאו אותו בקלות כל כך ולכן מגיע להם לקבל דמי תיווך. ואין לי שום קשר אליהם ואני גם לא מתווך.
    סגור
  • 42.
    זה בגלל שהן נשים (ל"ת)
    יוחאי 17/07/2023 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    די כבר לחוק התיווך השערורייתי
    אחד העם 17/07/2023 13:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שנחקק חוק התיווך אי שם בשנות ה60 כנראה מלאכת מכירת הדירה היתה קשה ,מחיר הדירות היה נגיש וזול מאד והיה מתבקש שהמתווך יקבל 4% (מוכר פלוס רוכש).כיום שכל דירה עממית עלובה עולה 2 מיליון שקל והרוכשים מגרדים הלוואות אסטרונומיות זו שערורייה לשלם 50,000 כולל מעמ
    סגור
  • 40.
    אל תטעו, המתווכות לא מסכנות.הן הרבה יותר עשירות ממנו
    אלף 17/07/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לו יש דירה אחת , הם מגלגלות את הסכונים האלה כל שבוע.
    סגור
  • 39.
    כל הכבוד לשופט
    הילה 17/07/2023 09:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מוכר שהרוויח 17 מיליון יכול לםרגן ולהיות בסדר ולשלם על עבודה שנעשה עבורו.
    סגור
  • 38.
    מה הטעם בלחתום חוזה בכלל?
    גד לנסקי 17/07/2023 08:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בכל מקרה הכל נקבע על ידי השופט ירום הודו.
    סגור
  • גם הסכם בע"פ הוא הסכם לכל דבר (ל"ת)
    מוטי 17/07/2023 12:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אז סכמנו שאת מעביר לי כסף?? (ל"ת)
    א 17/07/2023 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    הם עשו שתפ עם עוד משרד תיווך ופרסמו את הנכס
    משה 17/07/2023 06:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נו? אז? כבוד השופט אתה רציני שעל פרסום נכס במשרד תיווך נוסף מגיע להן שכר טרחה של מעל 300000שח? האם אנחנו מגדלים כסף בעציצים?
    סגור
  • 36.
    קמצן
    T 17/07/2023 02:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    17 מיליון שקל הביאו לו והוא הסתכל על שכר הטרחה של המתווכים.
    סגור
  • 35.
    מניאק
    אבי 17/07/2023 01:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המוכר מניאק. סוג האנשים שצריך לקחת מראש כסף בכל עיסקה.
    סגור
  • 34.
    חוזה שווה היום כקליפת שום מול דעתו של שופט (ל"ת)
    לוי 17/07/2023 00:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 33.
    כל מי שהגיב פה לא מבין איך תיווך עובד
    מוכר 16/07/2023 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתווכחים לוקחים 2% מכל צד. גם מהקונה וגם מהמוכר. כלומר אם המתווך הביא את שני הצדדים, הוא גוזר קופון של 4%.
    סגור
  • 32.
    גזל אחד מונע אלף ברכות
    שונטל 16/07/2023 19:47
    הגב לתגובה זו
    3 24
    המתווכת משקיע מתאמצת להביא לקוחות סוגרת לו את העסקה והוא מתחמק מתשלום, לאדם כזה מגיע ליפול מכל נכסיו פשוט גועל נפש של אנשים רואים רק כסף מול העינים. לירוק על בן אדם שמבצע עסקאות בסכום שכזה וגוזל מאנשים שרוצים רק לפרנס את משפחתם, מקווה שגם חוייב בכל ההוצאות מסביב למשפט
    סגור
  • 31.
    לא כתוב איזו עיר (ל"ת)
    דוד 16/07/2023 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    חח איזה אידיוט הרוכש
    איזה טמטום 16/07/2023 14:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי המפגר שקונה דירה במחיר של שלושה בתים פרטיים
    סגור
  • 29.
    נוכל!!גם מכרו לו את הדירה ועבדו והוא מסרב לשלם
    שולי 16/07/2023 14:35
    הגב לתגובה זו
    11 1
    חוצפן!! תתקדם
    סגור
  • הוא לא נוכל, הוא לא חתם איתן על שום חוזה
    ניל 16/07/2023 23:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם מטומטמות והשופט לא שופט לפי החוק, אלא לפי האופנה הסוציאליסטית האחרונה.
    סגור
  • תלמד דיני משפט
    ג. ל., תל-אביב 17/07/2023 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשנה הראשונה בלימוד משפטים בכל אוניברסיטה בארץ, לומדים במסגרת דיני חוזים כי חוזה בע"פ כמוהו כחוזה בכתב. הבעיה היא שקשה להוכיח חוזה בע" פ ולכן קיימת עדיפות לחוזה בכתב. במקרה דנן, התובעות הביאו הוכחות לכך שאכן היה חוזה בע"פ. גם הנתבע בכך, אם כי לטענתו תקפות החוזה באה לידי ביטוי רק מעל לסכום מסוים.
    סגור
  • 28.
    חובת חקיקה בכנסת על הגבלת דמי תיווך של מתווכים
    המתפלצת 16/07/2023 14:33
    הגב לתגובה זו
    18 1
    גביית 2% מעסקאות נדל"ן לטובת מתווכים היא פשוט גזל לאור יום. שיגבילו את סכום התיווך למקסימום 1.5%. מקצוע פרזיטי שמוצץ את כספי חשבון הבנק של הקונים. חייבים להתעורר בכנסת ולשים קץ לעוול זנ ממנו סובלים מאות אלפי משפחות.
    סגור
  • אולי בכלל צריך לעשות הגבלה על סכום ולא באחוזים?
    א 16/07/2023 21:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    340000 שעיסקה אחת? מופרז לגמרי
    סגור
  • לא רוצים אל תיקחו מתווך
    אחד העם 16/07/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בארה"ב משלמים 5% אם אני לא טועה. אפשר לנהל מו"מ עם המתווך ובהרבה מקרים לשלם פחות ואפילו רק אחוז. להגביל גם שכר לרופאים? עורכי דין? זה שוק חופשי
    סגור
  • אין
    לול 17/07/2023 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין דבר כזה לא רוצה אל תיקחו...הם לוקחים נכס מחתימים את מוכר לחצי שנה + וזו
    סגור
  • 27.
    להתרחק ממתווכים. אפשר להסתדר בלעדיהם (ל"ת)
    ירמי 16/07/2023 14:28
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 26.
    יותר מזל משכל יש להן
    איתי 16/07/2023 14:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יועץ נדל''ן
    סגור
  • 25.
    לא לערב מתווכים (ל"ת)
    למדתי 16/07/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 24.
    מקצוע מיותר
    ש 16/07/2023 13:45
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ניראה לי 99 אחוז מהמגיבים כאן הם מתווכים. חבל שאנשים לא מוכרים ללא תיווך, כמה כסף היו חוסכים לקונים.
    סגור
  • 23.
    שופט לעניין
    רון 16/07/2023 13:45
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כל הכבוד למתווכים
    סגור
  • 22.
    הגבינה ?
    המילקי? 16/07/2023 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מתווכים ועורכי דין חזירים כמה זמן צריך לעבוד בשביל 340k???
    סגור
  • 21.
    איזה עושק תקדימי
    יויו 16/07/2023 13:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הוא לא חתם כדי לא להתחייב,אני במקומו הייתי מבטל את העיסקה,חצופות
    סגור
  • 20.
    דמי תיווך ראויים
    יגאל 16/07/2023 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 4
    שיקח חשבונית וישלם תיווך כמה שיותר יורד לו מי מס השבח הקמצן ( תת רמה )
    סגור
  • 19.
    מתנגד לרפורמה
    אנטיפסטי 16/07/2023 12:04
    הגב לתגובה זו
    5 7
    אין גבול לחזירות..מוכר ב17 מליון אבל לא משלם למי שעבד בשבילו
    סגור
  • שכחת את הענין הפעוט הזה שבמדינות יש חוקים
    ניל 16/07/2023 23:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די ברור שאימצביל אנטי דמוקרטי מתנגד לרפורמה
    סגור
  • 18.
    חוצפן המוכר
    אלמוג שיטרית 16/07/2023 11:30
    הגב לתגובה זו
    7 5
    המוכר כפוי טובה
    סגור
  • 17.
    אין חוזה אז השופט המציא חוזה.
    חוק הסבירות על מלא.. 16/07/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    12 5
    זה למה צריך רפורמה. פעם עוד לפחות היתה בושה היום השופטים מהמקפצה. הם מחליטים ולא חשוב אם יש חוזה. זה למה אני מחכה עפ תביעה על בית עסק (סוכנות רכב) שלא קיים את הצד שלו בחוזה וגבה תשלום אבל אם השופט יחליט והוא משומן היטב מבית העסק אז הלך עלי הוא עוד יחליט שאני צריך לשלם לו.
    סגור
  • גם חוזה בעל פה נחשב חוזה תקף
    היי טק 16/07/2023 15:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    השופט לא המציא חוזה הן לא אמורות לעבוד עבורו בחינם וזו לא מילה מול מילה הרי יש את הרוכשים שהיו עדים למערכת היחסים בין המתווכות למוכר. כנראה שהיו מספיק ראיות כדי להוכיח קיומו של חוזה גם אם זה בעל פה.
    סגור
  • תקף- אתה מקשקש
    נילס 16/07/2023 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוק בעסקי תיווך *מחייב* כריתת חוזה בכתב ולא רק שזה החוק, אלא שאפילו השופט מציין שזה החוק
    סגור
  • כל עוד המדינה מרוויחה מהמיסים של חוסר הצדק כלום לא ישתנ (ל"ת)
    ל 16/07/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 16.
    תשלם גם תשלם
    חגי 16/07/2023 10:44
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מקבל שירות בחינם , מוציאים עבורו עיסקה של 17 מ׳ לפועל והוא בא על זה שנתן לו שירות מלא. חבל שבית המשפט לא גזר 680 אלף לתיווך על הניסיון לגזול פרנסה של אחרים. מה אנשים למדו מהמקרה הזה? לשלם מה שהיה צריך מהתחלה או לצאת מזה בלי לשלם. איפה הלקח לבאים בתור
    סגור
  • 15.
    חזירות אל המוכר (ל"ת)
    דני 16/07/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 14.
    איפה ההגיון הבריא של השופט ?
    אנונימי 16/07/2023 09:57
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מה יותר פשוט מזה?ללא חתימה על הסכם בכתב עם המתווך, המתווך לא צריך לתת שרות כל שהוא למוכר ולא להתחיל אפילו את עבודת תיווך הדירה. אם פעל המתווך כשהוא יודע שאין הסכם חתום אז הבעיה היא אצל המתווך שהיה אמור להבין שהמוכר לא מתכוון לשלם על השרות. ולא היה אמור כלל להתחיל בעבודה.
    סגור
  • מה אתה אומר ??
    צבר וותיק 16/07/2023 11:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההיגיון הבריא אומר שאם הדירה נמכרה ב17 מיליון ₪ אז הגיוני שהמוכר ישלם 2% תיווך פלוס מע"מ .מי שלא רוצה לשלם תיווך ורוצה לאכול את כל העוגה לבד אז שימכור את הדירה לבד ללא מתווכים ולא יאפשר למתווכים להיכנס ולדרוך בדירה שלו.אני אישית לא אוהב מתווכים ולא רציתי למכור דרכם ..אבל השותפה שלי פנתה למתווכת ולמרות שהמתווכת לא עשתה כלום כשהדירה נמכרה שילמתי 2% ללא וויכוחים מיותרים...
    סגור
  • מה אתה אומר?
    נילס 16/07/2023 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוק אומר יש חוזה כתוב - שלמת אין חוזה כתוב? יכולה ללכת למצוץ
    סגור
  • השוואה לא נכונה
    שי 16/07/2023 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר אתה חותם אתה צודק . אבל הוא לא חתם
    סגור
  • אם לא חתם, שלא ישתמש
    חמי 16/07/2023 11:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם זה פשוט. לא מסכים לחתום על הסכם? אין בעייה, סרב לעסקה עם לקוחות שהם מביאים. כן עשית עסקה? שלם בבקשה תיווך. מה שמצחיק בסופו של דבר, שאם היה חותם על הסכם, כנראה היה מוריד אותם ל1-1.5% גג בעסקה גדולה כזו.
    סגור
  • 13.
    כך מתנהג איש שמן בכסף...!
    אביקול 16/07/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רוצה שרות שרתים בחינם...! בושה להתנהגות מכוערת זאת...!
    סגור
  • 12.
    המתווכות פנו אל בעל בנכס לחתום והוא סירב.
    עורך דין 16/07/2023 09:09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    איך אפשר לעזאזל לנהל משהו במדינה אם כל שופט מחליט לא לפי החוק ? החוק מחייב חתימה בכתב, אז למה כל דבר בבתי משפט זה פרשנות של השופט ? לא פלא שאף חברה בנלאומית שמשקיעה בארץ, דורשת שבמקרה של סכסוך הדין יהיה בבתי משפט בארה"ב אין אמון.
    סגור
  • גם בארה"ב הוכחה על הסכם בעל פה מחייב (ל"ת)
    מני 16/07/2023 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    חוק שמאפשר לאמשים להתחמק ממנו
    עומר 16/07/2023 07:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פשוט חוצפה מי שלא רוצה לשלם מלכתחילה יעשה הכל כדי לא לשלם. ודרישת הכתב צריכה להישתדרג ולכלול התכתבויות בין הצדדים. ולא לוותר.
    סגור
  • 10.
    אין לדין אלא מה שעניו רואות
    דואג 16/07/2023 07:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש שתי פנים לדבר,או שבעל הנכס שיקר אחרת הם לא היו עובדות או שבית המשפט כמו תמיד הפסקים שלו על הפנים ולא צודק אלא שמין הסתם יש פה דברים דלא כתובים בכתבה שחסרים לנו כדי ליפסטק שמול השופט כן היה ופסק לנכון מהראיות שנתנו לו,ככה שמהכתבה אי אפשר להגיב
    סגור
  • יכול להיות שבהתחלה הן הסתפקו בשכר הטירחה של הקונים.... (ל"ת)
    אנונימי 16/07/2023 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    צדק תרדוף
    צדק 16/07/2023 07:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יפה מאוד, חדשות טובות.
    סגור
  • 8.
    כגודל העשירות כך הקמצנות
    The philosopher 16/07/2023 07:24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    העשיר , התעשר בשביל לראות את האחר .. ולא רק את הכיסים שלו כמה אדיוט יכול להיות אדם שמוכר נכס כל כך יוקרתי וחא מוכן לשלם אגב .. מה חשבת שהיא עשתה לך ג'אסטה בשביל שתמכור לך בפעם הבאה את הנכס ששווה 20 m תמורת שכר מינימום של 5,600 ?
    סגור
  • 7.
    נעשה צדק
    חי 16/07/2023 07:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם הם הוכיחו שהוא הסכים בעל-פה שילם !
    סגור
  • 6.
    צריך להיות בחוק מחיר תקרה למתווכים
    אורן 16/07/2023 05:23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    בכלל אין הצדקה לקחת אחוזים על כל דבר
    סגור
  • לך תלמד קודם לזה שאתה רושם
    אורן מתווך 16/07/2023 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 30
    יש תקרה והיא ממש נמוכה של 2% מקסימום, המווכים לא אשמים במחירי הנדל״ן והעמלה שלהם היא נגזרת. בן אדם שמוכר ב 17 מליון ומתקמצן זה חלאה ואתה לא פחות גרוע ממנו.
    סגור
  • תיווך של דירה
    בושה 16/07/2023 12:28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המחיר צריך להיות זהה לדירה שנמכרת ב2 מיליון שקל ודירה שנמכרה ב5 או ב10 מיליון. הרי המתווך עושה את אותה עבודה בדיוק- פרסם את הדירה הציג לקונים וכיוב. למה שהמתווך יקבל אחוזים ולא מחיר קבוע? גם 10-20א' שקל זה שכר נאה - וממש אין הצדקה שיגבו אחוזים מהמכירה. מקסימום אפשר לסכם עם המתווך שיקבל מענק נוסף אם הצליח לסגור עסקה בזמן קצר או במחיר גבוה יותר. לקחת אחוזים זה טעות היסטורית.
    סגור
  • 2% זה מוגזם.
    nnm 16/07/2023 12:05
    הגב לתגובה זו
    36 0
    האם מתווך עושה יותר עבודה כאשר הוא מוכר דירה של 2 מילון או 3 מיליון?למה הוא צריך לקבל יותר על הדירה היקרה יותר?נוצר אבסורד, שבו המתווך דורש בלעדיות, אבל בפועל, הוא לא ממש ישקיע מאמץ בבעל הדירה הזולה יותר, כי שם גם עמלה נמוכה יותר.יוצא שבעל הנכס הזול יותר נדפק מבלי שהוא מודע לזה.
    סגור
  • הפוך גוטה
    לאורן 16/07/2023 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל עיסקה שצד אחד נהנה חייב להפריש אחוזים ....כך על כל דבר. כל נושא כל עסקה.
    סגור
  • 2% תיווך גזל לאור יום
    המתפלצת 16/07/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    33 0
    2 אחוז זה גזל לאור יום - חובה להגביל. יש להחיל רגולוציה על מתווכים/ות שמעיקים על הקונים ומרחיקים את חלום רכישת הדירה. עוד מקצוע ששואב לך את חשבון הבנק
    סגור
  • 5.
    טוב שכך...
    קמצן 16/07/2023 04:10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חבל שלא פסקה כפול...
    סגור
  • 4.
    בית המשפט טעה
    בית המשפט נטעה 15/07/2023 22:04
    הגב לתגובה זו
    10 1
    להערכתי בית המשפט טעה ואם יוגש ערעור על פסק הדין הוא יבוטל. ברגע שהוא סירב לחתום על החוזה המתווכים היו צריכות לחדול מנסיון מכירת הנכס. הן לא יכולות לאנוס אותו על מנת לקבל שכ"ט וזה מהן עשו ולכן לא מגיע להן שכ"ט כלל.
    סגור
  • לא נכון
    T 17/07/2023 02:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההוכחה הייתה שהוא מכר לקונה שהן הביאו ולכן זה מה שמשנה ,אילו הוכיח שהקונה לא הגיע אל הנכס בעקבות פעולות של התיווך אז פסק הדין לא היה מתקבל
    סגור
  • 3.
    צודק כב' השופט
    לשעבר 15/07/2023 21:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עבדו,הביאו,פרסמו,השקיעו....תשלם!
    סגור
  • רגע, אז אם אני עכשיו עושה דברים עבורך בלי אישורך
    נילס 16/07/2023 23:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכריח אותך לשלם על זה! כי אני החלטתי שעבדתי בשבילך?
    סגור
  • 2.
    זה סוג הצפונבונים שאליהם אמסלם מכוון (ל"ת)
    בונהבן 15/07/2023 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • כמה טיפש
    Tom 16/07/2023 09:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה בהחלט טיפש
    סגור
  • 1.
    לא חתם אין הסכם מה זה הבלוף הזה
    רוני 15/07/2023 16:44
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בתי המשפט כאן מתחרפנים.
    סגור
  • אתה טועה
    רוני 16/07/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 9
    גם אם לא חתם, מכרו לך את הנכס ? נעזרת בתיווך הגם שלא חתמת. אתה מחוייב לשלם. אין כאן הפקרות.
    סגור
  • לא מבין את מה שאתה אומר
    יניה 16/07/2023 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה דווקא 2 אחוז? יש המון עסקאות היום שמשלמים פחות. אולי היה להם ויכוח על הסכום ולכן לא חתם? מאיפה השופט הקריץ את הסכום הנל? אולי לקחו כסף מהקונה? פשוט ביזיון של בית משפט
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות