מילאנו נגד פריז: תביעה נגד יבואנית בגדים בטענה להפרת קניין רוחני

חברת האופנה אייקון מילאנו דורשת מבית המשפט להורות לריימל יבוא ושיווק ובעליה לשלם 2.8 מיליון שקל, ובנוסף להשמיד סחורה שלטענתה מפרה את הקניין שלה ומהווה חיקוי בוטה למוצריה
 | 
telegram

חברת האופנה אייקון מילאנו (ICON MILANO) הגישה תביעה נגד ריימל יבוא ושיווק ובעלי החברה, בטענה שהם מפרים את זכויות הקניין הרוחני שלה ומשווקים בגדים תחת המותג ICON PARIS, שלטענת התובעים מהווה חיקוי בוטה של המותג אייקון מילאנו. בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מצוין כי הנתבעים "בחרו במודע ובזדון להתחקות אחר קו העיצוב והמיתוג של התובעים", תוך שימוש בצבעים, פונטים ועיצובים דומים שמטרתם להטעות את הצרכנים וליצור קשר כוזב בין המוצרים של ICON PARIS למותג ICON MILANO​, כך על פי כתב התביעה.

עוד עולה מכתב התביעה כי הנתבעים החלו לשווק את מוצרי ICON PARIS באופן שמחקה את עיצובי ICON MILANO, כולל שימוש באותם צבעים - שחור, לבן ובז' - וציון בולט של שם העיר פריז בפונט דומה לזה שבו משתמש המותג מילאנו. התביעה טוענת כי המהלך נועד ליצור מצג שווא שלפיו מוצרים אלה הם חלק מהמגוון המוצע על ידי ICON MILANO, וזאת במחירים נמוכים בהרבה. בנוסף, בתביעה צוין כי המוצרים המפרים נמכרים במכוון ללקוחות של ICON MILANO - דבר שעלול לפגוע במוניטין של התובעים ולהוציא אותם מהשוק.

כוונה של הנתבעים לפגוע במותג


התובעים טוענים כי מדובר בניסיון מכוון לפגוע במותג שלהם ולגרום להפסדים כלכליים. "הנתבעים אינם מסתירים את כוונותיהם והם מפיצים ללקוחות התובעים כי בכוונתם 'לחסל' את עסקיהם", נכתב בכתב התביעה. לטענת אייקון מילאנו, מדובר בעדות ברורה לכוונה של הנתבעים לפגוע במעמד המותג באמצעות הצעת מוצרים דומים במחירים נמוכים משמעותית​.


דוגמאות למוצרים שאייקון מילאנו מתייחסת אליהם בכתב התביעה צילום: אייקון מילאנו מתוך כתב התביעה

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אחד האלמנטים המרכזיים בכתב התביעה הוא הדמיון העיצובי בין המוצרים של ICON MILANO לבין אלה של ICON PARIS. על פי הטענות, העיצוב והמיתוג של ICON PARIS מזכירים בצורה בולטת את המותג של אייקון מילאנו, כולל שימוש בגופנים דומים, צבעים ועיצובי לוגו שנועדו להטעות צרכנים לחשוב כי מדובר באותם מוצרים. "אי אפשר לטעות בכוונת החיקוי והטעיית הצרכנים", נטען בכתב התביעה.

טענה לנזקים כתוצאה מההפרות שביצעה ריימל


במסגרת התביעה, דורשת אייקון מילאנו מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד ריימל יבוא ושיווק, שיאסור עליה להמשיך להשתמש בשם ICON PARIS או כל סימן מסחרי דומה, ולאסוף ולהשמיד את המוצרים המפרים. בנוסף, התובעים דורשים פיצוי כספי בסכום כולל של 2.6 מיליון שקל, שלטענתה נדרש כדי לכסות את הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מההפרות.


דוגמאות למוצרים שאייקון מילאנו מתייחסת אליהם בכתב התביעה צילום: אייקון מילאנו מתוך כתב התביעה

בענף האופנה צפויים לעקוב אחר התביעה ולראות בה חלק מהמאבק העקרוני שמחדד את חשיבותם של זכויות קניין רוחני והגנה על מוניטין של מותגים. תביעות דומות בתחום האופנה מתרחשות לרוב כשחברות רואות בהפרות כאלה איום ישיר על מעמדן בשוק ועל יכולתן לשמור על לקוחותיהן.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות