מתי אפשר להכיר בפריצה טכנית; איך לחכות להתעוררות הפוד-טק?

 | 
telegram
(1)

שלום לכולם,

שאלות הן דרך נפלאה ללמוד ולהתפתח. שאלות מהמורה לתלמיד. שאלות מהקוראים לכותב. השבוע קבלתי מכם שאלות רבות ולחלקן יוקדש הטור היום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מתי אפשר להכיר בפריצה?
ר.ב. התייחס בשאלתו לטור מיום שני שעסק בפריצה למעלה של מדדי השוק וקרנות הסל שהבאתי כדוגמא. הוא שאל איך אפשר לבחון מהימנות של פריצה. מסורתית ישנם שלושה מבחני פריצה:

1. מבחן המחיר: הפריצה צריכה להיות במרחק מסוים מהקו אליו היא מתייחסת. זה יכול להיות מרחק באחוזים או בשער. את המרחק יש להתאים לאופי נייר הערך ולתנודתיות שלו.

2. מבחן הזמן: פריצה צריכה להימשך שתי יחידות זמן. אם עובדים על גרף יומי אז היא צריכה להחזיק גם ביום הפריצה וגם ביום שלאחריו.

3. היפוך משמעות: רמת התנגדות שנפרצה למעלה אמורה להפוך בהמשך הדרך להיות רמת תמיכה ורמת תמיכה שנפרצה כלפי מטה אמורה להפוך בהמשך הדרך להיות רמת התנגדות.

כמובן שבמסחר עסקינן ופעמים רבות צריכים לגלות סבלנות ולהבין שלא מדובר במדע מדויק. מכיוון שהבטחתי לעדכן ביחס למתכות היקרות אדגים סבלנות יתרה ביחס לתעודת הפלטינום PPLT. על הגרף לטווח הארוך תוכלו לראות את הפריצה של רמת ההתנגדות ארוכת הטווח שאמורה היתה להיות רמת תמיכה. כמו כן תוכלו לראות שזה לא בדיוק עבד והתמיכה נוצרה קצת מתחת. על הגרף לטווח הקצר תוכלו לראות את הניסיונות לחזור מעל לרמת התמיכה הזו.

למה אני סבלני? משום שאני נותן משקל לאירוע הכל כך משמעותי לפריצת רמת ההתנגדות ונותן לה זמן ל״הוכיח את עצמה״. דרך טובה לאפשר סבלנות היא להגדיר מתחם של תמיכה / התנגדות ולא קו אחד. הסיבה לסבלנות היא המנעות ממסחר סרק, עמלות ועייפות מנטאלית.

גרף PPLT טווח ארוך:

גרף PPLT טווח קצר:

 
חוזרים לפוד-טק
ר.ב.י שאל על קרנות סל מתחום הפוד-טק שנסחרות בארצות הברית. בזמנו עסקנו רבות בתחום שמתקשה להמריא. לפני כחודש הונפקה קרן סל חדשה. המסחר בה דליל אבל להחזקה ארוכת טווח זה לא אמור להרתיע אותנו. על פי הגרף נראה שהיא תופסת איזה שהוא כיוון חיובי. הסימבול: KROP.

עוד קרן מעניינת שמתאימה גם לשיחה שלנו ביחס לפריצה היא ANEW. הקרן מחזיקה מניות מסקטורים טרנספורמטיביים ומשקל הפוד-טק בקרן הוא כ - 22%. שאר הסקטורים הם : עתיד העבודה, מהפכה גינומית ובריאות מקוונת וצרכנות דיגיטלית.

במסגרת הטור שלי אודות קנית מניות מרוסקות ציינתי את MITC הישראלית ואת MBII שניתן לשייך אותה לתחום טכנולוגיית החקלאות. אשמח לרעיונות נופים.

בהזדמנות זו נעדכן את הניתוח הטכני של המניה המפורסמת בתחום: BYND. המניה נתמכה מעל 100 דולר ונעה בתנועה אופקית כך שאין כאן איזה בשורה טכנית. מתאימה כרגע רק למשקיעי טווח ארוך שמאמינים בחברה. מהלך מעל 125 דולר יכול ללמד שמתפתח קצת מומנטום.

שלוש תשובות נוספות לסיום
א.ר שאל על קרן הליתיום LIT. התחום הזה ששייך גם לסחורות וגם לרכבים חשמליים מושך הרבה עניין. הקרן נסחרת עכשיו מתחת לרמת התנגדות כפי שתוכלו לראות על הגרף. נראה שעדיף להצטרף למגמה או אחרי שרמת ההתנגדות תיפרץ או באזור ה - 75 דולר פלוס מינוס. א.ר - מוזמן לתזכר....

מ. שאלה על ATER ו - SKLZ. על ATER וויתרתי (לא חייבים לבלוע את כל הטעויות שלנו...). SKLZ, שלמיטב זכרוני לא הוזכרה פה, אכן נמצאת במצב טכני מעניין בהיותה מעל רמת תמיכה חשובה.

ואחרון חביב, ע.פ ששאל על קרנות האנרגיה החלופית. כפי שציינתי בכתבה על 5 הסקטורים ל - 2025 התחום מתעורר ומעניין גם על הגרף. שווה לשים עין על קרן אנרגיית הרוח FAN. יש שם שילוב יפה של תמיכה ופריצה של קו מגמה יורד.

זהו להיום. בזכותכם/ן קיבלנו טור מגוון. זכרו שהשאלות שלכם שומרות עלינו עירניים למגוון כיוונים ולכן הן חשובות מאוד. מתנצל בפני מי שאני לא עונה לו. לא תמיד מספיק ולא תמיד יודע לענות.. בן אדם... מקווה :-).


לתגובות: segalziv@gmail.com
כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעופה
    מה לגבי מניות וקרנות מתחום התעופה. JETS לדוגמה או 03/09/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לגבי מניות וקרנות מתחום התעופה. JETS לדוגמה או DLA זה הרי סקטור שנמצא בהפסד כרגע אך הם יצליח להתאושש כמו שצריך? מזכיר שיש פה גם עניין סביבתי גדול
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות