הצרכנים עושים זאת בעצמם: הום דיפו עקפה את התחזיות כשדיווחה על זינוק של 32% ברווחיה ל-774 מ' ד'
הצרכנים האמריקנים הצביעו ברגליים והגבירו את הקניות ברשתות ברבעון האחרון של השנה, זו המסקנה העולה מדוחותיה של הום דיפו (סימול: HD), רשת 'עשה זאת בעצמך' הגדולה בעולם, אשר עקפו את התחזיות בשוק.
ברבעון הפיסקאלי הרביעי של 2011 זינקו רווחי החברה ב-32% ל-774 מיליון דולר או 50 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים כי החברה תדווח על רווח של 42 סנט למניה ולעומת רווח של 36 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2010.
הגידול ברווחיות החברה מוסבר על רקע השליטה ההדוקה על הוצאות החברה, מזג האוויר החמים יחסית בארה"ב והגידול במכירות, בעיקר גידול במכירות שבוצעו באמצעות האינטרנט.
ההכנסות הרבעוניות עלו ב-6% ל-16.01 מיליארד דולר, וגם בשורה העליונה עקפה החברה את התחזיות בשוק שהיו לרווח של 15.5 מיליארד דולר. ההכנסות בחנויות הרשת הפתוחות מעל לשנה עלו ב-5.7%, כאשר נתון זה לחנויות בארה"ב עלה ב-6.1%.
בסיכום שנת 2011 עלו רווחי הום דיפו ב-16% ל-3.88 מילךיארד דולר או 2.47 דולר למניה. ההכנסות השנתיות עלו ב-4% ל-70.4 מיליארד דולר.
החברה גם פירסמה תחזיות טובות יותר מהציפיות של האנליסטים לשנת 2012 ולפיהן רווחיה יעלו ל-2.79 דולר למניה לעומת צפי ל-2.76 דולר למניה. ההכנסות צפויות לעלות ב-4% ל-73.2 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים ל-72.47 מיליארד דולר.
- 1.עידן 21/02/2012 16:38הגב לתגובה זוodp