גוגל לא קראה נכון את המפות - התקשורת והמבקרים קטלו בחריפות

גוגל נקטלה על תצוגת שירות המפות החדש שלה והוכיחה את כוונות הצמיחה שלה עם רכישת quick office תוך עשיית צעד משמעותי בתחרות מול מייקרוסופט
יואב כהן |

מוקדם יותר היום (ד') ענקית האינטרנט, גוגל (סימול: GOOG) הציגה את שירות המפות החדש שלה. צעד זה, התקבל בשבוע שעבר בהפתעה, ובעיני התקשורת נראה כנואש מכיוון שנעשה מספר ימים לפני מסיבת העיתונאים על שירותי המפות שאפל (סימול: AAPL) זימנה.

במסיבת העיתונאים נחשף כי חלק מהחידוש שמגיע עם שירות המפות המשודרג, הוא העובדה שמשתמשי מערכת אנדרואיד יוכלו להשתמש בשירות גם כאשר הם לא מחוברים לאינטרנט הסלולרי. היתרון שבכך הוא החיסכון הכספי שנגרם עקב המנעות מתשלום על תעריפים בינלאומיים בגלישה סלולרית בחו"ל.

במקרה או שלא במקרה, כשעה לאחר נעילת מסיבת העיתונאים, הכריזה החברה על רכישה משמעותית שצפוייה להגדיל את שירותיה. גוגל רכשה את quick office, חברה המייצרת תוכנה המשמשת לעריכה, צפייה ויצירת מסמכי וורד, אקסל ופאוור פוינט באנדרואיד, IOS, ו Symbian. מוצרי החברה הנרכשת מותקנים על גבי 300 מיליון מכשירים ברחבי העולם ביותר מ-180 מדינות. סכום הרכישה לא פורסם.

המשמעות העיקרית העולה מרכישה זאת, היא שגוגל עושה צעד משמעותי בתחרות שלה מול מיקרוסופט (סימול: MSFT). רכישה זאת היא השניה שמבצעת גוגל בתחום זה לאחר שבמרץ 2010 רכשה את DOCVerse, סטארט אפ בתחום ענן המידע.

רכישה זו מסמכמת שבוע פרודקטיבי עבור החברה, שבין השאר אף רכשה את שירות הצ'אט מבו (MEEVO) עבור 100 מיליון דולר. לאחרונה, השלימה את רכישת יצרנית הסלולר מוטורולה מוביליטי עבור 12.5 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה