מכירות הרכבים באוגוסט בארה"ב צפויות לשבור שיא של 4.5 שנים

עליית הגאות במכירות המכוניות האמריקניות השנה הרימה כמעט את כל הסירות לפני המים, ואולי הממשל האמריקני כבר לא יצטרך להתערב פעם נוספת
עידן קייסר |

קשה לתפוס והאתגר הוא גדול להבין כיצד בכלכלה שהאטה עד כדי עצירה מוחלטת, מכירות הרכבים צפויות לשבור שיאים של 4.5 שנים כאשר הנתונים מאוגוסט ישוחררו. טויוטה (סימול: TM) היא הנהנית העיקרית מהשוק האמריקני החזק, כאשר היא נפגעה במיוחד לאחר רעידת האדמה ההרסנית ביפן.

אתר האינטרנט המתמחה J.D. Power טוען כי "המכירות הקמעונאיות החדשות בחודש אוגוסט צפויות להגיע לרמבה של 1,066,200 יחידות, מה שמייצג קצב שנתי משוער של כ-12.3 מיליון יחידות. הצמיחה בקצב הגידול במכירות ממשיך להיות דו-ספרתי זה החודש הרביעי ברציפות".

קצב מכירת הרכבים עדיין מאחורי המספרים המדהימים של אמצע שנות ה-2000, כאשר הנתונים הממוצעים של מכירות הרכבים הגיעו לרמה של כ-15 מיליון רכבים בשנה. אך יצרניות הרכבים האמריקניות, אולי בעל כורחן, חתכו מספיק עלויות כדי להגיע לנקודה זו בה הרמה הנוכחית של המכירות משאירה אותן עם רווח תפעולי.

אין הרבה הסברים לתיאור התופעה הנוכחית, כיצד המכירות יכולות להיות גבוהות כל כך עם תוצר לאומי גולמי נמוך ועם בטחון צרכני ברמה מגוחכת (במונחים אמריקניים). הטיעון היחידי שנשמע משכנע הוא כי על כבישי ארה"ב נוסעות מכוניות עם ממוצע גילאים של כ-10 שנים. גם מכוניות מודרניות ובנויות היטב מתחילות להתעייף בשלב כזה, בייחוד באומה שמעריכה אנשים לפי 'מכוניות השרירים שלהם'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה