המערכת עובדת: הפרסום החדש בפייסבוק ייצר יותר הכנסות למפרסמים מאשר בגוגל

המערכת החדשה, שהושקה בחודש יוני, מתבססת על אלגוריתם שמחשב את המחיר עבור המפרסם על סמך היצע וביקוש
דניאל פליישר | (1)

נראה שהמערכת החדשה שהשיקה פייסבוק (סימול: FB) מצליחה להציג תוצאות טובות יותר מזו של גוגל (סימול: GOOG) בכל הנוגע לפרסום בזמן אמת, כך עולה ממספר חברות אשר השתתפו בפיילוט של השירות החדש.

מערכת המסחר בשטחי פרסום הזו, אשר נקראת פייסבוק אקסצ'יינג', מעניקה למפרסמים את היכולת להשתמש במערכת אוטומטית על מנת להציע את התמורה שהם מוכנים לשלם עבור שטח פרסו.כך המפרסמים יכולים להציב את הפרסומת שלהם בזמן אמת כאשר מחירי השטחים משתנים באופן רציף על ידי היצע וביקוש.

השירות החדש הזה, שהושק בחודש יוני, מצליח לייצר פי 4 יותר תמורה עבור כל דולר שמשלם המפרסם מאשר בכל שירות פירסום בזמן אמת אחר, אמרה חברת טריג'יט. חברה אחרת, אדרול, אמרה כי המפרסמים שהתרגלו לקבל 10 דולר עבור כל 1 דולר שהם בזבזו באתרים אחרים מקבלים עתה 16 דולר תוך שימוש במערכת של פייסבוק.

משיכת המפרסמים הוא מרכיב קריטי עבור פייסבוק, אשר ראתה את מניותיה משילות 45% מערכן מאז ההנפקה בחודש מאי. הירידה יוחסה בחלקה לדאגת המשקיעים בנוגע ליכולתה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לייצר הקלקות על פרסומות ממשתמשים שעוברים לטאבלטים וטלפונים ניידים.

לפי מחקר שביצע בריאן וויזר, אנליסט מפביטול ריסרץ' גרופ, עולה כי המערכת של פייסבוק עשויה לתפוס נתח שוק של 20% ותהיה אחראית על הכנסות של עד מיליארד דולר עד השנה הבאה. "כרגע, העלות למפרסמים היא 25 עד 50 סנט" עבור כל 1000 משתמשים שצפו בפרסומת בפייסבוק. "אנחנו מצפים שזה יעלה עד לרמה שתנוע בין דולר אחד לעד 2.5 דולר בתוך זמן קרוב".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עצמאי 14/09/2012 00:24
    הגב לתגובה זו
    השקעתי מאה שקל וולא הרווחתי אפילו חצי שקל.