עקב האכילס של בואינג: "סוללת הליתיום מגיעה לחום של 400 מעלות"
הקידמה הטכנולוגית מציעה לאנושות אין סוף אפשרויות לצמיחה ופיתוח אבל לאחרונה חברות כמו יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס (סימול: GM) ויצרנית כלי התעופה בואינג (סימול: BA) חטפו מכה חזקה לאחר שסוללות הליתיום החדשות גרמו למספר תקלות בדגמים החדשים שלהן.
אין צורך להרחיב אפילו על ההשפעה הניכרת שהייתה לכך על חברת בואינג, לאחר ששתי שרפות שפרצו במטוסי ה-787 החדשים ביפן וגרמו לנחיתות אונס הכריחו את החברה לקרקע את כל צי המטוסים מהסוג הזה כאשר כעת החוקרים הופכים את קרבי המטוס.
הבעיה הגדולה שמסתמנת מסוללות הליתיום היא שאותו שילוב כימי שמתרחש בתוך הסוללה, אשר נותן לה את היכולת לספק כוח חשמלי רב בעלות של משקל נמוך מאוד אך גם סיכון גבוה לתגובה כימית שגורמת להתחממות יתר ואף עלייה באש.
עוד בסוף 2011 הודיעה ממשלת ארה"ב כי היא עורכת חקירה מקיפה על הדגם החשמלי של ג'נרל מוטורס, הוולט, בשל שורה של מקרי דלקה שהרכב עלה באש, כאשר המרכזי שבהם קרה שבסוללת ליתיום שנותרה באופן ספציפי על ידי הרשות הלאומית לבטיחות במדינה.
אין ספק שהיתרון של סוללת הליתיום הוא אדיר, היות והיא מסוגלת לשמור פי 2 יותר אנרגיה מסוללת ניקל היברידית ופי 6 יותר מסוללת החומצה הרגילה שנמצאת ברוב הרכבים כיום, אמר סטנלי וויטינגטון, פרופסור לכימיה באוניברסיטת בינגהמטון.
"אם הסוללה הזו נטענת יתר על המידה, ישנה התפרקות אלקטרוליטית וזה יוצר חום; הסוללה עשויה להגיע בזמן בערה לטמפרטורה שבין 300 ל-400 מעלות צלזיוס", אמר וויטינגטון. נציין כי בטיסות רגילות לא נעשה שימוש בסוללות הליתיום במטוסי ה-787 אך הן ניטענות ללא הפסקה על ידי הגנרטורים של המטוס.
- 2.גיל 25/01/2013 21:01הגב לתגובה זוסוללה גדולה שיש בה המון ליתיום היא כמו פצצה הליתיום נידלק במפרטורה של 180 מעלות צלזיוס ובשביל להפיק ממנה המון אנרגיה צריך שטח פנים פעיל גדול לכך וזה גורם להתפתחות חום רב זה על פי פיתוח וניסוי שעשיתי לפני כ-20 שנים והסוללה נידחתה עקב הבעיה הבטיחותית הזו
- 1.מוטי 25/01/2013 20:49הגב לתגובה זובכל מערכת טעינה יש הפסקת טעינה למניעת טעינת-יתר. ובטח במעכות כמו אלו שבמטוסים