איזו רשת חברתית זינקה 66% ב-4 חודשים? ולא, לא מדובר בפייסבוק
הרשתות החברתיות מצאו את דרכן לתשומת לב המשקיעים בוול סטריט לפני כשנתיים עם הנפקתן של גרופון, לינקדאין, ולפני כשנה - פייסבוק. לינקדאין (סימול: LNKD) תדווח את תוצאותיה ל-Q1 ביום חמיש לאחר המסחר, ופייסבוק (סימול: FB) תפרסם את דוחותיה לרבעון ביום רביעי בתום יום המסחר.
מבין כל חברות המדיה החברתית הנסחרות בבורסה, לינקדאין היא ללא ספק המצליחה ביותר. החברה, שמהווה רשת חברתית למקצוענים ופלטפורמה פופולרית למחפשי עבודה, צפוייה לדווח על הכנסות של 317 מיליון דולר, על פי רויטרס. נתון זה מסמן עלייה של 68% מהרבעון המקביל בשנה הקודמת, ויהיה הרבעון ה-17 ברציפות בו החברה מראה גידול דו או תלת ספרתי בהכנסות. הרווח למניה צפוי להכפיל עצמו ל-30 סנט למניה, לעומת 15 סנט ב-Q1 אשתקד. מניות החברה משלימות עלייה של 66.68% מתחילת השנה, ולאחר פרסום הדוחות לרבעון האחרון של 2012. מאז הונפקה החברה לפני שנתיים, הוסיפו מניותיה 99.2%.
לעומת זאת, פייסבוק היא סיפור אחר לגמרי. אמנם החברה צפויה להראות גידול בהכנסות של 35% ל-1.44 מיליארד, אך הרווח למניה צפוי לעמוד על 12 סנט למניה, דריכה במקום בהשוואה לשנה שעברה. מאז הונפקה לפני כשנה, השילה המניה 29.7% מערכה, כאשר מתחילת השנה ירדה מנית הרשת החברתית הפופולרית בעולם 4.1%.
שתי החברות מרוויחות מפרסום בפלטפורמות המחשב והסלולר, אך בעוד ש-27% מהכנסות לינקדאין ברבעון הקודם הגיעו מפרסומות, פייסבוק נסמכת על מקור הכנסה זה הרבה יותר - לא פחות מ-84% מהכנסות פייסבוק ברבעון הקודם הגיעו מפרסומות, לפי דוח מ-Cowen & Co. לינקדאין מאוזנת הרבה יותר, ובנוסף לפרסום הרוויחה החברה 53% מ"פתרונות תעסוקה", כהגדרתה, ועוד 20% מדמי מנוי אותם משלמים משתמשי הפרימיום.