נתונים מעודדים: המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו באפריל ב-0.1%
נתון המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל פורסם היום טרם המסחר ורשם, במפתיע, עלייה של 0.1%. התחזיות בשוק הצביעו על ירידה של 0.6% בנתון שמראה כמה מוציא הצרכן האמריקני. נתון המכירות הקמעונאיות חשוב מכיוון שהצריכה הפרטית מהווה חלק גדול ומשמעותי מהתוצר במדינה.
במהלך 2013 רשם נתון המכירות תנודתיות רבה, בעיקר בגלל השינוי הרב במחירי הדלקים. בלי לכלול את מחירי הדלקים במשוואה, נתון המכירות היה עולה בהרבה. הכלכלן אנדרו גרנתהם מ-CIBC מסביר שירידת מחירי הדלק תרמה לכך שהאמריקנים מוציאים יותר כסף על דברים אחרים. "מחירי הדלק הנמוכים ורמת האינפלציה הנמוכה עוזרים לבטל את השפעת המיסים, ומעודדים משקי בית להעלות את הוצאותיהם על תחומים אחרים", אומר גרנתהם.
שיפור במכירות הקמעונאיות בחודש אפריל יכול להצביע שכלכלת ארה"ב לא התקררה כמו שחששו בשוק בזמן האחרון. צריכת משקי הבית, שמניעה את הכלכלה ומהווה את חלק הארי בתוצר, התמקדה במספר סקטורים, ביניהם כלי רכב, אלקטרוניקה, ביגוד ופנאי.
מכירות כלי הרכב, שמהוות כחמישית מכלל המכירות הקמעונאיות, עלו באחוז, בעוד שמכירות ענף הביגוד עלו 1.2%. כמו כן, מכירות בחברות למוצרי בית כמו הום דיפו ו-Lowews עלו ב-1.5%.