הסנטימנט הצרכני של אוני' מישיגן עלה: האמריקאים מאמינים בכלכלה
מדד הסנטימנט הצרכני של אוניברסטית מישיגן לחודש מאי עלה מעבר לתחזיות בשוק, והמדדים המובילים מגיבים בהתאם. זהו נתון המאקרו הראשון מבין שניים שפורסמו היום מיד לאחר פתיחת יום המסחר בוול סטריט, כאשר נתון ה-LEI, שמשקלל את עשרת המדדים המובילים בארה"ב, עלה אף הוא מעבר לתחזיות.
כאמור, הסנטימנט הצרכני של אוניברסיטת מישיגן וסוכנות הידיעות רויטרס עלה מ-76.4 בחודש אפריל ל-83.7 בחודש מאי. העלייה מהווה אינדיקציה להתגברות כוח הקנייה של הצרכנים בארה"ב, ומראה את אמונם בכלכלת המדינה. התחזיות בשוק עמדו על 77.5 עד 78 נקודות.
המדד מחולק לשני חלקים – הסנטימנט בהווה והסנטימנט לעתיד. הסנטימנט בהווה קפץ ב-7.6 נקודות לרמה של 97.5, מה שמרמז על עלייה בתעסוקה ובצריכה הפרטית בחודש מאי. הסנטימנט העתידי, שמצביע על אמון הציבור בכלכלה בעוד כחצי שנה ובעוד כשנה, עלה אף הוא ב-7 נקודות לרמה של 74.8 נקודות.
נתון הסנטימנט הצרכני רשם ממוצע של 64.2 במהלך המיתון של 2008-09, וממוצע של 89 נקודות בשנים שקדמו לו שהתאפיינו בצמיחה גבוהה.
ה-LEI, שמרכז את עשרת האינדיקטורים המובילים לכלכלה האמריקנית, עלה אף הוא. לאחר שבחודש מארס נרשמה ירידה של 0.2 נקודות, עלה הנתון ב-0.6 נקודות לרמה של 95 נקודות. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.3 נקודות. מתוך עשרת המדדים המובילים עלו שבעה, ביניהם אישורי בניה, פער הריבית, ותביעות האבטלה הראשוניות.